eitaa logo
زندگی بدون ♨گناه♨
48 دنبال‌کننده
277 عکس
157 ویدیو
3 فایل
💖 بسم الله الرحمن الرحیم.💖 با حضور جمعی از اساتید حوزوی 👌 کانالی متفاوت برای ترک #گناه 👌 آشنایی با گناهان و عواقب آنها👍 https://harfeto.timefriend.net/347700964 قدم قدم به سوی خدا با زندگی بدون #گناه. #کپی هر مطلب با ذکر منبع #بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فاطمیه اول یا دوم⁦⁉️⁩ چرا دو روایت⁦⁉️⁩⁦👆🏻⁩ •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5d82666c87e0522ec18a789a_-6613048333893661880.mp3
847.5K
#راههای_درمان_اضطراب😍 📝آیا در روايات براي بر طرف شدن اضطراب دستوري وارد شده ؟🧐 #استادمحمدی 💠 #پرسمان_اعتقادی •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
❓چگونه دل با یاد خدا آرام مى گیرد؟ 🔰پاسخ اجمالی : 🍃همیشه اضطراب و نگرانى یکى از بزرگترین بلاهاى زندگى انسان ها و آرامش یکى از گمشده هاى مهم بشر بوده است. ولى قرآن، با یک جمله کوتاه و پرمغز، مطمئن ترین و نزدیک ترین راه را نشان داده، و مى گوید: «أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب»ُ(رعد/28) «بدانید که یاد خدا آرام بخش دل هاست». ✅عوامل نگرانى و پریشانى عبارتند از: ۱ـ آینده تاریک. ۲- گذشته تاریک. ۳- ضعف در برابر عوامل طبیعى. ۴- احساس پوچى. ۵- قدر نشناسى. ۶ـ سوء ظن ها و توهّم ها و خیالات پوچ. ۷ـ دنیا پرستى. ۸ـ وحشت از مرگ. 🌺و تمام این عوامل با و ایمان به او از بین می رود. ☘حقیقت ذکر خدا این است که با تمام قلب و جان به ذات پاک خدا توجه داشته باشیم، همان توجهى که انسان را از گناه باز مى دارد و به اطاعت فرمان او دعوت مى کند. 📚 تفسیر نمونه ج ۱۰، ص ۲۴۷. 😍 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پرسمان_اعتقادی •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
#پرسمان_اعتقادی •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔سوالی ذهن بنده را به خود مشغول کرده بود؛ و آن اینکه آیا توریه در دین اسلام جایز است ❕❗️ 💠💠 👌توريه (بر وزن توصيه) به سخنى گفته مى‏ شود كه شنونده از آن چيزى مى‏ فهمد و گوينده از آن چيز ديگرى را اراده مى‏ كند، يا به تعبير ديگر سخنى است دو پهلو، كه عبارت تاب هر دو معنى را دارد، و افرادى كه به پرهيز از دروغ هستند گاه به آن متوسل مى ‏شوند، تا هم دروغ نگفته باشند و هم شنونده از اسرار آنها آگاه نشود ، مثال‏هاى زير مى ‏تواند اين معنى را كاملًا روشن كند ؛ 1⃣ كسى از ديگرى سؤال مى‏ كند آيا اين كار خلاف را تو كرده ‏اى؟ او در جواب مى‏ گويد استغفراللّه پناه به خدا مى‏ برم . ❕شنونده از اين سخن نفى آن كار را مى‏ فهمد در حالى كه گوينده استغفار از عمل خلافى بوده است كه انجام داده است. 2⃣از يكى از دانشمندان سؤال كردند، جانشين بلافصل پيامبر صلى الله عليه و آله كه بود؟ او كه در شرائطى بود كه نمى ‏بايست عقيده خود را صريحاً بيان كند در جواب گفت: «مَنْ بِنْتُهُ فِى بَيْتِهِ؛ آن كس كه دخترش در خانه او بود» (شنونده چنين فكر مى ‏كرد كه منظورش‏ اين است كسى كه در خانه پيامبر بود يعنى ابوبكر) ولى منظور گوينده اين بود آن كسى كه دختر پيامبر فاطمه زهرا عليها السلام در خانه او بود، يعنى على عليه السلام. 3⃣در داستان سعيد بن جبير و حجاج مى‏ خوانيم هنگامى كه حجاج از او سؤالاتى كرد، مى ‏خواست بهانه‏ ای براى قتل او بتراشد، پرسيد تو مرا چگونه آدمى مى‏دانى؟ گفت: انت عادل (عادل در لغت عرب دو معنى دارد يكى به معنى عدالت پيشه و ديگر به معنى شخص كافر است كه عديل و شريك براى خدا قائل است، همان گونه كه قرآن مى ‏گويد: «ثُمَ الَّذينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ؛ كافران براى پروردگار خود، شريك و قرار مى‏دهند». ( انعام 1) 🔹از آنچه در بالا آمد روشن شد كه توريه هرگز دروغ نيست، چرا كه نيّت گوينده سخن راستى بوده و عبارات او نيز تاب آن معنى را داشته است هر چند شنونده به خاطر ذهنيت خودش چيز ديگرى را از آن فهميده و معلوم است اشتباه شنونده در فهم معنى كلام ارتباطى به ندارد. 📚اخلاق در قرآن ، مکارم شیرازی ج 3 ص 240 ❕در پاره ‏اى از روايات عنوان رسما از توریه نفى شده است. 👌در حديثى از امام صادق علیه السلام مى‏ خوانيم که راوی سوال کرد ؛ « كسى دم در مى ‏آيد و اجازه ورود به خانه مى ‏طلبد ، صاحب‏ خانه (كه مانعى از پذيرش او دارد) به مى ‏گويد بگو او اينجا نيست (و منظور از آن مثلا همان پشت در خانه است) امام‏ علیه السلام فرمود اين دروغ نيست » 📚وسائل الشیعه ج 12 ص 254 👌مواردى از سخنان انبياء در قرآن ديده مى‏ شود كه در روايات اسلامى آنها را به عنوان توريه معرفى كرده‏ اند نه دروغ. ❕مانند گفتگوى ابراهيم عليه السلام با بت‏ پرستان بابل كه وقتى از او سؤال كردند تو اين بلا را بر سر خدايان ما آورده ‏اى، او در پاسخ گفت: «بَلْ فَعَلَهُ كَبيرُهُمُ هَذا فَاسْئَلُوهُمْ انْ كانُوا يَنْطِقُونَ؛ (ابراهيم) گفت بلكه اين كار را بزرگشان كرده است از آنها بپرسيد اگر سخن مى ‏گويند». ( انبیاء 63) 👌گرچه شنونده از اين عبارت ممكن است چنين بفهمد كه ابراهيم بت‏ شكنى را به بت‏ بزرگ داده است، ولى جمله «انْ كانُوا يَنْطِقُونَ» (اگر آنها سخن مى‏ گويند) به عنوان شرط براى اين نسبت قرار داده شده، يعنى اگر آن‏ها مى‏ توانند حرف بزنند كار كارِ آن بت بزرگ است. همچنين جمله «انَّكُمْ لَسارِقُونَ؛ شما سارق هستيد» ( یوسف 70) كه كارگزاران يوسف عليه السلام به برادران گفتند با توجه به آيات قبل از آن چنين در ذهن منعكس مى‏ كند كه آنها پيمانه شاه را دزديده بودند، در حالى كه منظورشان يوسف عليه السلام از پدر در كنعان بود. 📚بحار الانوار ج 69 ص 240 _ 241 ❕كوتاه سخن اين كه توريه و گفتن سخنان دو پهلو هرگز مصداق كذب نيست هر چند مخاطب به خاطر ذهنيتش چيزى از آن مى ‏فهمد كه با واقعيت مطابقت ندارد، اما متكلم منظورش مفهوم صحيح و درستى است و آنها كه صدق و كذب را ظاهر كلام مى ‏دانند، نه مراد و مقصود گوينده ممكن است توريه را نوعى دروغ خفيف بدانند در حالى كه چنين نيست، معيار صدق و كذب، مراد و مقصود گوينده است كه قابل تطبيق بر محتواى عبارت باشد. 👌مثلًا كسى از ديگرى مى ‏پرسد اين لباس را فلان كس به شما اهداكرده است؟ مخاطب كه مايل نيست اين مطلب را صريحاً نفى كند در جواب به صورت توريه مى ‏گويد خدا او را عمر دهد. اى بسا شنونده از اين سخن چنين استنباط كند كه آرى او به من داده است در حالى كه گوينده چنين را نداشته است، تنها دعايى در حق او كرده است. 📚تفسیر نمونه ج 19 ص 95 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔لطف میکنید در مورد عذاب قبر توضیح دهید .در یه مدرسه کردن که عذاب قبر وجود ندارد پرسش کردن در کدوم آیه به عذاب قبر اصلا اشاره شده ❗️❗️ 💠💠 👌مساله فشار و عذاب قبر اگر چه در قرآن بالخصوص مورد اشاره قرار نگرفته است ، اما در سنت قطعی پیامبر گرامی و اهل بیت علیهم السلام مورد تاکید و تبیین قرار گرفته است و همه اسلامی به آن معتقدند . ❕شیخ صدوق می‌فرماید ؛ 🔸 «عقیده ما در مورد سؤال در قبر این است که آن حق است و هر کس که پاسخ صحیح گوید برای او در قبر، سرور و شادمانی است، و بهشت در سرای دیگر و آن کس که پاسخ صحیح نگوید، در قبر و سپس در عالم آخرت خواهد شد». 📚اعتقادات الامامیه ص 58 👌شیخ مفید می‌فرماید ؛ «در اخبار صحیح از پیامبر روایت شده است که فرشتگان به قبور فرود آمده و از آنان درباره دین آنها سؤال می‌کنند، در برخی از روایات آماده است که دو فرشته که به آنها«نکیر و منکر» می‌گویند بر میت نازل می‌شوند و از پروردگار و از پیامبر و امام و دینش سؤال می‌کنند پس اگر پاسخ درست گوید او را به ملائکه نعمت و تسلیم می‌کنند و گرنه او را به ملائکه عذاب واگذار می‌کنند». 📚تصحیح الاعتقاد ص 45 👌محقق طوسی در این باره می‌گوید ؛ «عذاب در قبر، واقع خواهد شد، زیرا کاری است شدنی و ممکن و دلایل در حد تواتر بر آن اقامه شده است». 📚کشف المراد، مقصد ۶، مسأله ۱۴. 🔸احمد بن حنبل در رساله خود که رؤوس عقاید اهل حدیث را در آن نوشته است می‌گوید ؛ «عذاب قبر حق است و در آن از گناهان بندگان و از پروردگارشان و از بهشت و دوزخ می‌کنند و مسأله دو فرشته به نام«منکر و نکیر» نیز حق است». 📚طبقات الحنابله ص 226 ❕امام صادق علیه السلام فرمود: « فشار قبر برای مومن کفاره کردن نعمت ها از ناحیه او است» 📚بحار الانوار ج6 ص221 👌در روایت دیگر امام علی علیه السلام فرمود: « معیشت تنگ همان است که خداوند را از عذاب و فشار قبر بر حذر داشته است» 📚بحار الانوار ج6 ص218 ❗️پیامبر گرامی در مورد سعد بن معاذ فرمود: « او گرفتار فشار قبر شد زیرا در خانه با خانواده اش رفتار نداشت» 📚بحار الانوار ج6 ص220 🔷امام صادق علیه السلام فرمود: « یکی از خوبان از دنیا رفت . فرشتگان عذاب به سراغ او آمده و خبر از فشار قبر به او دادند زیرا او روزی بدون وضو نماز خوانده و از نصرت ضعیفی خود داری کرده بود» 📚بحار الانوار ج6 ص221 👌حضرت علی فرمود: « فشار قبر به سبب سخن چینی و نکردن از بول و دوری کردن از همسر است» 📚بحار الانوار ج6 ص222 👌چون بیشتر مومنان اعمال خوب و بد را با هم آمیخته اند و گناهانی در پرونده اعمالشان است لذا امام صادق علیه السلام فرمود: « چه کم کسانی هستند که فشار قبر ندارند» 📚بحار الانوار ج6 ص260 👌البته باید توجه داشت که منظور از فشار و عذاب قبر ، عذاب شدن در عالم برزخ است و منظور از قبر ، است نه قبر مادی نیست چنان که علامه مجلسی می نویسد ؛ « مراد به قبر در اکثر اخبار ، چیزی است که روح در آن در عالم قرار دارد » 📚بحار الانوار ج 6 ص 271 👌در گذشته بیشتر حول این معنا بحث کرده ایم ؛ •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا