eitaa logo
زندگي آرام
260 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
230 ویدیو
98 فایل
كانال زندگي آرام عضو نظام روان شناسي و مشاوره عضو انجمن روان شناسی اسلامی 𝑀𝑜𝒽𝓂𝓂𝒶𝒹𝐻𝑜𝓈𝑒𝒾𝓃
مشاهده در ایتا
دانلود
مهريه فرهنگي امام جواد(ع) در هنگام عقد همسر خود بعد از آنکه صیغه عقد را جاری فرمودند، خطبه ای خواندند و به ابوالزوجه خود فرمودند هر زنی مهریه ای می خواهد، از طرفی ما هر چه داریم در راه خدا داده ایم، لذا من نسخه خطی مناجات امام رضا(ع) را مهریه همسرم قرار می دهم یعنی امام یک میراث و مهریه فرهنگی را مهریه همسر خود قرار داد، حاصل چنین ازدواجی امام هادی (ع) است. آیت الله جوادی آملی 🌸🌸
داماد به منزله پسر خانواده عروس مي‌شود و عروس به منزله دختر خانواده داماد مي‌شود اينها ارحام هم مي‌شوند صِله رحم بر آنها واجب است قطع رحم حرام. 14/6/1392 : بیانات حضرت آيت الله جوادي آملي در مراسم عقد زوج هاي جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸رحمت پروردگار 🌸روان شناسي توبه 🌸احساس گناه 🌸ترميم بالون احساس ارزشمندي 🌸آيت الله جوادي آملي 🌸👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رفاه خانواده امام رضا (علیه السلام): «مرد بايد [در حد توان نه در حد طاقت] خانواده اش را در رفاه قرار دهد تا آرزوى مرگ او را نكنند» و اين آيه را تلاوت نمود : «و به [ پاس ] دوستى او (خدا) ، بينوا و يتيم و اسير را خوراك مى دهند» . فرمود : «اسير، خانواده مرد است[ چون مرد سرپرست آنهاست و نفقه به عهده اش است]. سزاوار است كه مرد، هر گاه نعمتش فزونى مى يابد ، بر گشاده دستى با اسيرانش بيفزايد» . يَنبَغي لِلرَّجُلِ أن يُوَسِّعَ عَلى عِيالِهِ كَي لا يَتَمَنَّوا مَوتَهُ . وتَلا هذِهِ الآيَةَ : « وَ يُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَ يَتِيمًا وَ أَسِيرًا » ؛ قالَ : الأَسيرُ : عِيالُ الرَّجُلِ ؛ يَنبَغي لِلرَّجُلِ إذا زيدَ فِي النِّعمَةِ أن يَزيدَ اُسَراءَهُ فِي السَّعَةِ عَلَيهِم .(الكافي : ج 4 ص 11 ح3 ) 🌸
روان-شناسي مثبت گرا از سال 1995 نگاه دانشمندان به روان‌شناسی تغییر کرده است و یک جنبش و رویکردی به نام «روان‌شناسی مثبت‌گرا» شکل گرفت که در اسلام هم جای کار پژوهشی بسیاری دارد. وان‌شناسی مثبت‌گرا ابعاد مختلفی دارد؛ یک جنبۀ آن شامل این می‌شود که برای افراد سالم، روش‌ها و پیام‌هایی برای خوب زندگی کردن ارائه می‌دهد، جنبۀ دیگر شامل مطالعه در خصوص ابعاد مثبت زندگی انسان مثل امید، نشاط و... است. 👈در علم روان‌شناسی، مثبت به دو دستۀ «هیجان‌های مثبت» و «صفات مثبت» طبقه‌بندی می‌شوند. که هیجان‌ها شامل امور زودگذر و موقت هستند، مثل شادی‌هایی که پس از گل زدن تیم مورد علاقۀ فرد ایجاد می‌شود. امروزه پژوهشگران و برنامه‌ریزان تربیتی متوجه این امر شده‌اند که خنده و هیجان‌های مثبت، مسئلۀ مهمی است و بویژه در ایران که مسائل مذهبی ما آمیخته با غم است، به شکلی بروز پیدا کرده است که فکر می‌کنند ایرانی شیعه، همیشه مشغول عزا و عزاداری است، و البته ما در ایران نسبت به کشورهای دیگر، شادی‌های عمومی‌مان کم‌تر است و به همین دلیل است که ما هنوز یاد نگرفته‌ایم که چگونه شادی‌های عمومی انجام دهیم و شادی‌های ما معمولاً همراه با نوعی وندالیسم است. در کنار هیجان‌های مثبت، ما بحث دیگری را به نام صفات مثبت داریم که پایدارتر و ریشه‌ای‌تر هستند، مثل تواضع، حیا، صداقت و... . در اسلام هم حساسیت ائمه ما صفات مثبت را نشانۀ دینداری دانسته‌اند به طوری که سفارش شده است در انتخاب همسر، دوست، کارگزار و... به صفات مثبت افراد توجه کنیم. معرفي کتاب "روانشناسی مثبت گرا (فضائل و نیرومندی ها) زهره قرباني، نشر سپیده دانایی دكتر غلامرضا گلزاري🌸
روابط زناشویی: هفت فرمان همسران خوشبخت مؤلفان: جان‌مردخای گاتمن، نان سیلور ناشر: نسل نواندیش مترجم: وحید ایمن https://b2n.ir/219268 .
هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج مؤلف: جان‌مردخای گاتمن ناشر: آسیم مترجم: مهدی قراچه‌داغی /فهرست https://eitaa.com/zendegiearam/711 .
ساحل افتاده گفت گرچه بسی زیستم هیچ نه معلوم شد آه که من چیستم موج ز خود رفته ئی تیز خرامید و گفت هستم اگر میروم گر نروم نیستم اقبال لاهوری 🌸
چرا آدم هاي خوب كارهاي بد مي كنند دبي فورد الهام شريف؛ نشر نسل نوانديش
عزت نفس در زنان مؤلف: ناتانیل براندن ناشر: نسل نواندیش مترجمان: شمس‌الدین حسینی، الهام آرام‌نیا .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد سردار سليماني به برخي كله گنده هاي حوزه و مذهبي ها👳‍♀️ تعداد اين افراد در كل كشور زياد نيست ولي براي حوزه يكي هم خيلي زياد است ✍️تمثيل زيباي متوليان ديني و پدران معنوي به رابطه پدر با فرزندان (غربالگري ممنوع) 🌸 روحشان شاد راهشون پر ره رو🌸
🕯صبر بسيار ببايد پدر پير فلك را 🕯تا دگر مادر گيتي چو تو فرزند بزايد شهيد سردار قاسم سليماني 🕯🕯
انعكاس رفتارها بدی ها و زشتی هایی که انسان در وجود دیگران می بیند و حس می کند، در حقیقت خصلت ها و صفات خود اوست که چونان آینه ای در وجود آنان منعکس می شود. در اغلب موارد ظلمی که به انسان می رود، عکس العمل ستم هایی است که بر دیگران روا داشته و آثار آن به خود او باز گردانده شده است. ای بسا ظلمی که بینی در کسان خوی تو باشد در ایشان ای فلان بر مبنای این قانون، خلق و خوی ناپسند و ناشایستی که ما در وجود برخی انسانها می بینیم، در واقع انعکاس خصلت ها و صفات ناپسند خود ماست که در سیمای زشت و ظالمانۀ آنان ظاهر شده است. در خود آن بد را نمی بینی عیان ور نه دشمن بوده ای خود را به جان انسانها غالباً بدی ها و زشتی های خود را نمی بینند و لذا همواره خود را دوست و عزیز می دارند. در حالی که اگر پلیدی های درون خود را می دیدند، با نفس خود به دشمنی و مبارزه بر می خاستند. ر.ك: هزار قانون زندگی (برگرفته از مثنوی معنوی)، محمود قنبری و همكاران، قانون 103 ________________________________________🌸
هديه به دخترت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مَن دَخَلَ السّوقَ فَاشتَرى تُحفَةً فَحَمَلَها إلى عِيالِهِ ، كانَ كَحامِلِ صَدَقَةٍ إلى قَومٍ مَحاويجَ ، وَليَبدَأ بِالإِناثِ قَبلَ الذُّكورِ . هر كس وارد بازار شود و هديه اى بخرد و آن را براى خانواده اش ببَرد ، همانند كسى است كه براى عدّه اى نيازمند ، صدقه مى بَرَد ، و بايد آن هديه را نخست به دختران بدهد و سپس به پسران . ثواب الأعمال : ص 239 ح 1 🌸👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه خوشبخت 💠💠💠 مجله خانوادگی خوشبخت 💠💠💠 🔅شبکه قرآن سیما 🔅 از شنبه تا چهارشنبه 💢⭕️💢 کارشناس روزهای چهارشنبه : ✴️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهکام موضوع : سبکهای فرزندپروری زمان : ساعت ۹ تا ۱۰ صبح برنامه 🔅 اول 🔅 اصول ارتباط اولیه با کودک (احترام) @mahkam_reza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه خوشبخت 💠💠💠 مجله خانوادگی خوشبخت 💠💠💠 🔅شبکه قرآن سیما 🔅 از شنبه تا چهارشنبه 💢⭕️💢 کارشناس روزهای چهارشنبه : ✴️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهکام موضوع : سبکهای فرزندپروری زمان : ساعت ۹ تا ۱۰ صبح برنامه 🔅 دوم 🔅 اصول ارتباط اولیه با کودک (صمیمیت) @mahkam_reza
شايعه ها و سپر بلا ✍️نويسنده: دکتر ارسيا تقوا بر اساس اسطوره اي قديمي در بين يهوديان رسم بود که در روز عيد کفاره، طي تشريفات و مراسم خاصي توسط مقام معنوي براي راندن گناهان قوم و طلب بخشايش از يهوه بزي را در صحرا رها مي کردند. ( بز بلاگردان يا حامل گناهان که در تورات بز طليقه يا بز عزازيل نيز گفته مي شود. ) کاهن بزرگ دست هاي خود را بر سر بز مي نهاد و گناهان بني اسرائيل را اعتراف مي کرد، تا گناهان به بز منتقل شود و آن چهارپا با حمل گناهان قوم به بيابان سپر بلا يا بلاگردان جمع گردد. در اساطير رومي هم نام ماموريوس همان مفهوم سپر بلا يا بلاگردان که دافع بلاست را مي رساند. آدم و حواي ايراني يعني « مشي » و « مشيانه » نيز، مطابق با تفسيرهايي که در متون وجود دارد، سي روز گياه خوار بودند و سي روز ديگر از شير بز استفاده مي کردند و پس از آن يک بز سياه را مي کشتند، آن را کباب مي کردند و سه پاره از گوشتش را در آتش مي انداختند يک پاره ي ديگر را به آسمان هديه مي کردند. استفاده از بز بلاگردان به عنوان سپر بلا نقش مهمي در تشفي خاطر مردم پريشان احوالي داشت که از حل مشکلات خود عاجز بودند. لذا در هر جامعه اي بز بلاگرداني وجود دارد تا با حواله ي ناراحتي هاي خود به او بار مسئوليت خويش را کم کنيم. عامل مشکلات نژاد برتر را يهوديان مي دانست. مجوسان- ايرانيان - را، و جرج مثلث شرارت سوريه، کره ي شمالي و ايران را عامل مشکلات کشورشان معرفي کردند. اين که هنوز در عراق پس از چند سال که از سرنگوني صدام مي گذرد گاه شنيده مي شود که علت مشکلات عراقي ها ايراني ها هستند، شايد به اين دليل باشد که اين داستان غيرواقعي صدام هنوز در عراق طرفداراني دارد. شايد راست مي گويند که ديکتاتورها حتي پس از فروپاشي قدرت شان تا مدت ها در اذهان رعاياي خود به رغم نفرتي که از آن ها وجود دارد، ادامه ي حيات مي دهند و حکمفرمايي مي کنند. شايد اين مردم زير يوغ، ناخواسته الگوي رفتار خود را از ديکتاتور الهام گرفته اند. به قول نويسنده ي کتاب جامعه شناسي نخبه کشي در ايران: « برخورد تحليلي دقيق، کار فکري سنگيني مي طلبد و اين از فرهنگ فرسوده، ناتوان و غير مولد برنمي آيد. پس بهترين چاره، پيدا کردن « بز بلاگردان » است و چه بهتر که همه ي گناه يک هزار سال عقب افتادن و کم کاري در زمينه هاي مختلف را به گردن استبداد و استعمار بيندازيم ». از آن جا که ديدگاه برگرفته از بز بلاگردان ريشه هايي قديمي در بطن جان آدم ها دارد، طبيعي است شايعه هايي نيز که از اين آبشخور مايه مي گيرند از شانس انتشار زيادتري برخوردار باشند. شايعه هايي که سرچشمه ي مشکلات و معضلات را در کارشکني هاي اقليت ها، هزار فاميل و... مي جويد از جمله مثال هاي بارز اين گونه از شايعه است. در آمريکا پس از آن که به طور رسمي برده داري ملغي شد اشکال تلطيف شده تري از تمايلات نژادپرستانه ديده مي شد. از جمله ديده شد که هر موقع داستان دزدي مرد جواني از يک فروشگاه را براي کسي تعريف مي کنند، معلوم نبود چطور در ميانه ي نقل قول داستان، کم کم « مرد جوان » به « مرد جوان سياهپوست » تبديل مي شد. در آمريکا هنوز بسياري يافت مي شوند که سياهان را مشکل اساسي اين کشور مي دانند. در سال 2006 تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني با کشورهاي مکزيک، پرتغال و آنگولا هم گروه بود. به رغم اين که همگان از تفاوت سطح فوتبال ايران با مکزيک و پرتغال باخبر بودند؛ بسياري نتيجه ي بازي ها را برنتافتند. مردم به شدت ناراحت بودند و کسي را مي جستند تا همه ي دق دلي هاي شان را بر سر او خالي کنند. ناگهان سپر بلا پيدا شد! کاپيتان کهنه کار تيم ملي، علي دايي پر افتخارترين فوتباليست ايراني، عامل همه ي بدبختي ها معرفي شد. روزنامه ها او را به شدت مورد حمله قرار دادند. مي گفتند: « دايي از جان فوتبال اين مملکت چه مي خواهد!؟ »، « چرا نمي رود و نمي گذارد جوان ترها و تازه نفس ها وارد گود بشوند؟ » اين حرف ها حتي توسط مفسران و کارشناسان هم دنبال شد. طوري که دايي روي برگشتن به کشور را نداشت و مدت ها پس از آن که تب مسابقات جام جهاني فروکش کرد به کشور برگشت. ✍️📝منبع مقاله : آتش پور، سيد حميد؛ (1388)، اعتياد به کار( روان شناسي معتادين به کار )، تهران: نشر قطره، چاپ اول 🌸