eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
4.1هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
5هزار ویدیو
135 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 ها به حسن عباسی پیام دادن: ۵ میلیارد می‌دیم به اوباش میدون شوش جوری با تریلی از روت رد بشن که هیچی ازت نمونه!!!!!! وقتی ربا جنگ با خداست و جمهوری اسلامی ایران اسلامی نیست !😔 اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 🆔 @ziaossalehin
📕 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" ☘🌸 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي رَجَاءٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: حُسْنُ اَلْجِوَارِ يَزِيدُ فِي اَلرِّزْقِ . 🌹🌹🍀🌹🌹🍀🌹🌹 ♻️ ترجمه: حضرت صادق عليه السّلام فرمود: خوش همسايگى (و خوشرفتارى با همسايه) روزى را زياد كند. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۶ 🆔 @ziaossalehin
»»» آیه ی روز إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ(فاطر,29) کسانی که کتاب الهی را تلاوت می‌کنند و نماز را برپا می‌دارند و از آنچه به آنان روزی داده‌ایم پنهان و آشکار انفاق می‌کنند، تجارتی (پرسود و) بی‌زیان و خالی از کساد را امید دارند. 🌸🍀🌹🌺🌷🍀🌺🌷 نکته ها: در آیه قبل سخن از این بود كه تنها علما خشیت الهى دارند، گویا این آیه سیماى علماى واقعى را شرح مى دهد كه آنان: اُنس با قرآن دارند. نماز به پا مى دارند و انفاق آنان خالصانه است زیرا هم عَلَنى انفاق مى كنند و هم پنهانى و اگر ریاكار بودند تنها علنى انفاق مى كردند. «تبور» از «بوار» به معناى كسادى شدید در تجارت است. از آنجا كه این امر موجب فساد و نابودى است به هلاكت هم بوار گفته مى شود. در آیه قبل «یخشى اللّه» مطرح شد و در این آیه «یرجون»؛ آرى، مردان خدا میان خوف و رجا هستند.(1) در قرآن بارها نماز و قرآن، در كنار هم مطرح شده اند: «یتلون كتاب اللّه و اقاموا الصلاة»(2) كتاب خداوند را تلاوت مى كنند و نماز به پا مى دارند. «یمسّكون بالكتاب و اقاموا الصلاة»(3) به كتاب آسمانى تمسك مى كنند و نماز به پا مى دارند. «اتل ما اُوحى الیك من الكتاب و اقم الصلاة»(4) آنچه از كتاب به سوى تو وحى شده تلاوت كن و نماز به پا دار. امتیازات تجارت با خدا - آنچه از سرمایه داریم، (سلامتى، علم، عمر، آبرو، مال و...) از اوست پس به خود او بفروشیم. آرى، اگر فرزندى زمین و مصالح و پولى از پدر گرفت و منزلى ساخت بعد افرادى خریدار منزلش شدند كه یكى از آنان همان پدر بود، عقل و وجدان مى گوید خانه را به پدر بفروشد، زیرا خود فرزند و تمام دارایى هایش از اوست و فروش به بیگانه جوانمردى نیست. - خداوند به بهاى بهشت ابدى مى خرد، ولى دیگران هر چه بخرند، ضرر و خسارت است، چون ارزان مى خرند و زودگذر است. - خداوند كم را مى پذیرد، «فمَن یَعمل مثقال ذرّة» ولى دیگران كم را نمى پذیرند. - خداوند، از روى عفو و اغماض، عیب جنس را مى پوشاند و با همان نواقص مى خرد. در دعاى بعد از نماز مى خوانیم: خداوندا! اگر در ركوع و سجود نمازم خلل و نقصى است نادیده بگیر و نمازم را قبول فرما. در دعاى ماه رجب مى خوانیم: «خاب الوافدون على غیرك و خسر المتعرّضون الاّ لك»(5) یعنى باختند كسانى كه در خانه غیر تو آمدند و خسارت كردند كسانى كه به سراغ دیگران رفتند. 🌺 ☘☘🌺☘☘🌺 1) تفسیر اطیب البیان. 2) فاطر، 29. 3) اعراف، 170. 4) عنكبوت، 45. 5) مفاتیح الجنان. ****** پیام ها: - تلاوت قرآن (گرچه مستحب است،) امّا قبل از واجبات آمده است. «یتلون... اقاموا... انفقوا» - فكر و فرهنگ، مقدّمه ى عمل است. «یتلون كتاب اللّه - اقاموا الصلاة» - كسى كه عاشقانه مكتب را بپذیرد، نماز و انفاقش قطعى است. (تلاوت كتاب به صورت مضارع آمده كه نشانه تداوم عمل و علاقه به تلاوت است، «یتلون» ولى نماز و انفاق به صورت ماضى آمده كه نشانه قطعى بودن انجام آن است.) «اقاموا - انفقوا» - نماز، باید با رسیدگى به محرومان همراه باشد. «اقاموا - انفقوا» - دارائى هاى انسان، داده الهى است. «رزقناهم» - اگر توجّه داشته باشیم كه دارائى هاى ما از خداوند است، در انفاق، بخل نمى ورزیم. «انفقوا مما رزقناهم» - بخشى از داده ها انفاق شود، باقى براى خودتان است. «مما رزقناهم» (كلمه «مِن» به معناى بعضى است) - مورد انفاق، تنها مال نیست بلكه از علم و آبرو و قدرت نیز باید به مردم كمك كرد. «ممّا رزقناهم» - انفاق، هم سرى باشد هم آشكارا. (در انفاق پنهان، خلوص آدمى رشد مى كند و در انفاق آشكار، مردم تشویق مى شوند.) «سرّاً و علانیة» البتّه انفاق مخفیانه برترى دارد، لذا نام آن قبل از انفاق علنى برده شده است. «سرّاً و علانیة» - امید به رستگارى، باید با فكر و عمل و انفاق همراه باشد وگرنه امید بدون كار، پندارى بیش است. «یتلون، اقاموا، انفقوا، یرجون» - با داشتن علم و خشیت الهى (كه در آیه قبل بود) و با تلاوت قرآن و اقامه نماز و كمك به محرومان، باز هم خود را مستحقّ ندانید، تنها امیدوار باشید. «یرجون» - در معامله با خدا، حتّى یك درصد زیان نیست. «تجارة لن تبور» - گمان نكنید با انفاق، مال شما تمام مى شود. «تجارة لن تبور» - در فرهنگ اسلام، دنیا بازار است و انسان فروشنده و نعمت هاى الهى، سرمایه و انتخاب مشترى با انسان است. او مى تواند با خدا معامله كند و مى تواند غیر خدا را انتخاب كند. ****** 🆔 @ziaossalehin
🔻پاسخ یک کارشناس احکام به سؤالات مربوط به سقط جنین؛ ⭕️ بچه‌ام را سقط کرده‌ام، دیه‌اش چقدر است؟/ چه کسی باید دیه بدهد؟ 🔻حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور در گفتگو باحوزه: ◻️ما حق نابود کردن هیچ موجودی را نداریم، مگر غرض عقلایی یا غرض شرعی در کار باشد. همه‌ی این‌ها ضوابط، قانون، محکمه، دادگاه، حاکم و قاضی دارد. ◻️ جلوگیری از بارداری به خودی خود اشکالی ندارد، ولی ممکن است عنوان ثانوی پیدا کند. مثلا ممکن است مراجع تقلید فتوا دهد ‌که اصلا فرزندآوری واجب است. بعضی از آقایان مراجع مثل آیت‌الله العظمی صافی که مجتهد محتاطی بودند، ایشان اجازه‌ی مصرف سهم امام را به مرکز درمان ناباروری در همین قم دادند که زیر نظر جهاد دانشگاهی است. یعنی چه؟ یعنی بگذارید فرزندآوری بیشتر شود. یک کاری کنیم که خانواده‌ی نابارور معالجه شود. ◻️ از نظر عقلای عالم شما بی‌جهت نمی توانید کسی را از بین ببرید؛ مگر اینکه تبصره و استثناء داشته باشد. ◻️ بسیاری از سقط‌ها موارد غیرمجاز هستند، یعنی موارد ساختگی است. مثلا می‌گوید که بارداری ما ناخواسته بوده است یا توان اقتصادی نداریم یعنی شما به این دلایل آدم می‌کُشید؟ ◻️ تصریح فتاوا و روایات، هیچ احدی اجازه نداده است که فرزندی که محصول رابطه‌ی نامشروع یک دختر و پسر و یا مرد و زن است، سقط شود، چون انسان است. گناه با شماست، او مخلوق خدا است، او که گناهی نکرده است. ◻️ بحث ما سقط عمدی است که شخص، عمدا این کار را می‌کند. این مسئله، دو مرحله دارد یک مرحله‌اش قبل از دمیده شدن روح و یک مرحله‌اش هم بعد از دمیده شدن روح است. ◻️ ببینید اگر روح دمیده شده باشد این موجود زنده می‌شود، قتل است، در اینجا اصلا از عنوان سقط کردن بیرون می‌آییم و می‌گوییم که قتل جنین است. گناه کبیره است، چون قتل است. دیه‌اش هم کامل است. ◻️ اگر ضرر جانی برای مادر داشته باشد این مجوز را دارد که قبل از دمیده شدن روح، بچه را سقط نماید و این عیبی ندارد. یا مثلا در معلولیت‌های ذهنی جنین، این مجوز وجود دارد؛ البته باید به اطمینان برسند، احتمال کافی نیست؛ اینکه احتمال می‌دهیم و این حرف‌ها کافی نیست، باید به اطمینان برسند. ◻️ این نکته برای قبل از دمیده شدن روح است؛ پس از دمیده شدن روح مطلقا حرام است و فتوای همه مراجع تقلید هم هست. 🔻 اگر بخواهیم این مشکل حل شود، نیاز به یک بسیج همگانی دارد. ◻️ حداقل باید قوانین بازدارنده تصویب شود. این مربوط به مجلس است. ◻️ قوّه‌ی قضائیه خیلی نقش دارد، قوّه‌ی قضائیه واقعا در این دوره‌ی اخیر خیلی کارهای خوبی کردند، ولی ما نشنیده‌ایم که اخبار اعلام کند: چند پزشک را دستگیر کرده اند و محاکمه شدند به خاطر اینکه این کار را به صورت مجرمانه انجام دادند. این واقعا خیلی مهم است، ما این را از قوّه‌ی قضائیه می‌خواهیم. ◻️ وزیر بهداشت چقدر دغدغه در این جهت دارد؟ بیاید اعلام کند. شاید رویشان نمی‌شود که بگویند خیلی وضعیت خراب است و آمار سقط جنین بالاست. ◻️ در رسانه‌ی ملی مستند بسازند، مناظره بگذارند، هم از حوزه بیاید و هم از پزشکان بیایند، چه اشکالی دارد؟ صاحبنظران بیایند، نقش رسانه خیلی مهم است. ◻️ روحانیت هم تریبون دارد، مسجد دارد، منبر دارد، نماز جمعه دارد و در رسانه ملی حضور دارد و میتواند از فرصتهایی که به دست می‌آید، استفاده کند و مؤثر باشد. ما مرتب از آقایان مراجع استفتاء کنیم و بگوییم که استفتاء به‌روز این است، این الان پاسخ آمده است. ◻️ کاری که ما می‌خواهیم بکنیم فرهنگ‌سازی است، دوم، هشدار است. ◻️ مادران به ما مراجعه می‌کنند. مادری می‌گوید من کابوس می‌بینم. من الان سقط کرده‌ام... برای آسایش خودتان خواستید سقط کنید؛ اما بدتر شد. روح و روان و اعصاب او به‌هم ریخته است. از نظر اجتماعی هم الان ببینید که وضعیت اجتماعی ما چطور است. ما این‌ها را داریم. این‌ها عواقب این کار هستند. ◻️عواقب اخروی آن چطور؟ عذاب دارد، عقاب دارد. این انذار است. ◻️ تبشیر را هم کنارش بیاوریم. یعنی از آن طرف بگوییم که خانواده‌ها! سقط نکنید. خدای متعال فرموده است: «وَمَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا. وَیرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لَا یحْتَسِبُ» مشروح گفتگو را در خبرگزاری حوزه بخوانید:👇 https://hawzahnews.com/xbMSb _____ 🎬 کلیپ | آیا شما به خاطر فقر آدم می‌کُشید؟! 📹 فیلم کامل پاسخ یک کارشناس احکام به سؤالات مربوط به سقط جنین https://hawzahnews.com/xbMWk ➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت مسکن در کشور رویایی آلمان چطوریه⁉️ کسی که سال ها در زندگی کرده روایت میکند👌 چرا یه عده سعی دارن همش ایرانو بدبخت و اروپا رو خوشبخت نشون بدن؟! 🆔 @ziaossalehin
»»»🌷 آیه ی روز وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُم مِّنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِندَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ.(بقره،110) و نماز را برپا دارید و زکات را ادا کنید؛ و هر کار خیری را برای خود از پیش می‌فرستید، آن را نزد خدا (در سرای دیگر) خواهید یافت؛ خداوند به اعمال شما بیناست. 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 نکته ها: بعد از اوّلین خطاب در آیه 104؛ «یا ایها الذین آمنوا»، این آیه حامل سومین دستور براى مسلمانان است. در دستور اوّل؛ خداوند رعایت ادب در گفتگو با رسول خدا صلى الله علیه وآله را یادآور شد تا در سخن گفتن مواظب باشند بهانه و دستاویزى براى تمسخر به دست دشمنان و مخالفان ندهند. «لاتقولوا راعنا و قولوا اُنظرنا» دستور دوّم؛ عفو و اغماض از كینه و حسادت اهل كتاب تا زمان صدور دستور جدید بود. «فاعفوا و اصفحوا» دستور سوّم؛ اقامه نماز و پرداخت زكات است. در زمانى كه مسلمانان در تیررس انواع كینه و حسادت ها بودند و مأمور به عفو و اغماض شده اند، لازم است رابطه ى خودشان را با خداوند از طریق اقامه نماز، و پیوند با محرومان جامعه را از طریق زكات، تقویت نمایند. 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀 پیام ها: - معمولاً دستور به نماز همراه با زكات در قرآن آمده است. یعنى یاد خدا باید همراه با توجّه به خلق خدا باشد. «اقیموا الصلوة واتوا الزكوة» - اعمال انسان، قبل از خود انسان وارد عرصه قیامت مى شود. «تقدّموا لانفسكم» - مقدار كار خیر مهم نیست، هركس به هر مقدار مى تواند باید انجام دهد. «من خیر» - كارهاى خیر، براى قیامت محفوظ مى ماند. «تجدوه» - ایمان به نظارت الهى وپاداش در قیامت، قوى ترین انگیزه عمل صالح مى باشد. «ما تقدموا... تجدوه عند اللَّه انّ اللَّه بما تعملون بصیر» 🆔 @ziaossalehin
✅آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 ترک معصیت، حاصل نمی‌شود به‌طوری‌که ملکۀ شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت؛ ❇️[امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: ] «لَا أَقُولُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ لَكِنْ ذِكْرُ اللَّهِ عِنْدَ حَلالِهِ وَ حَرَامِهِ» (منظورم [از ذکر] سبحان‌الله و الحمدلله و لااله‌الاالله نیست؛ بلکه یاد خدا نزد حلال و حرام است). 📚 به‌سوی محبوب، ص٢٣ ☑️ @ziaossalehin
🏴شهادت جانگداز ابن‌الرضا، جوادالائمه، امام محمدِ تقی علیهماالسلام تسلیت باد🏴 ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹 اهم آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات و ممات معصومین علیهم‌السلام هیچ فرقی نیست. 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص ٢٧ ☑️ @ziaossalehin
لینک و qr code بخشی از صفحات ما در شبکه های مجازی و پیام رسان ها و بیشتر: https://zil.ink/ziaossalehin حتماً یه سری بهش بزنید، قطعاً موجبات رضایت تان را فراهم میکند إن شاءاللّه
📗 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" ✅ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ عَمِّهِ يَعْقُوبَ بْنِ سَالِمٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنِ اَلْكَاهِلِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ يَعْقُوبَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَمَّا ذَهَبَ مِنْهُ بِنْيَامِينُ نَادَى يَا رَبِّ أَ مَا تَرْحَمُنِي أَذْهَبْتَ عَيْنَيَّ وَ أَذْهَبْتَ اِبْنَيَّ فَأَوْحَى اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَوْ أَمَتُّهُمَا لَأَحْيَيْتُهُمَا لَكَ حَتَّى أَجْمَعَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمَا وَ لَكِنْ تَذْكُرُ اَلشَّاةَ اَلَّتِي ذَبَحْتَهَا وَ شَوَيْتَهَا وَ أَكَلْتَ وَ فُلاَنٌ وَ فُلاَنٌ إِلَى جَانِبِكَ صَائِمٌ لَمْ تُنِلْهُ مِنْهَا شَيْئاً . 🌹🌹🍀🌹🌹🍀🌹🌹 ♻️ ترجمه: كاهلى،گويد:شنيدم امام صادق عليه السّلام مى‌فرمود: چون بنيامين از كنار يعقوب رفت،فرياد كشيد:خدايا!به من رحم نمى‌كنى‌؟فرزندم را بردى و چشمم را گرفتى‌؟خداى تبارك و تعالى به او وحى كرد:اگر من آنها را(بنيامين و يوسف)كشته باشم زنده خواهم كرد تا آنها را به تو برسانم ولى به ياددارى آن گوسفندى را كه سر بريدى و بريان كردى‌؟خوردى و فلان و فلان همسايگى تو بودند و روزه دار بودند و چيزى از آن به آنها ندادى‌؟ 〰〰〰〰〰〰〰 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۶ 🆔 @ziaossalehin
📌همه اموال حضرت زهرا(س) هنگام ازدواج حضرت زهرا(س): ◀️یک یَمانی مخمل، ◀️زیرانداز یا فرشی از پوست گوسفند، ◀️دو ، یک ساخته شده از لیف خرما، ◀️چند چرمی که داخل آن از یا علف پر شده بود، ◀️یک ، یک ، ◀️دو کوزه و ظروف سفالی، ◀️یک آفتابه، ◀️یک پرده پشمی نازک، ◀️یک حصیر، ◀️یک آسیای دستی، ◀️چوب لباسی یا رخت آویزی که لباس ها و مَشک آب را به آن آویزان میکردند، ◀️یک غربال، ◀️یک حوله، اینا تمامی درایی خانه حضرت زهرا سلام الله علیها بود. 📚کلینی، الکافی، ج5، ص377، ح5، ح4، ح3، ح2. 📚طوسی، الامالی، ص41- 40. 📚ابن حنبل، مسند، ج1، ص104، 93، 84. 📚اربلّی، کشف الغمه في معرفة الأئمه، ج1، ص359. 📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی طالب،ج3، ص353. 📚قزوینی، السنن، ج1، ص616؛ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 💠 @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا حجاب اختیاری نمیشه؟ 🔹یکبار برای همیشه دلیل وجوب حجاب تو کشور رو با استدلالهای محکم استاد رحیم پور ازغدی متوجه بشیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غلبه بر سِحر و چشم‌زخم بخش اول؛ بی‌اثرسازی سِحر و چشم‌زخم حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد ~ 4 دقیقه | 8 مگابایت ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ziaossalehin
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
#حدیث 📗 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" ✅ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ ع
📗 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" 🌸🌺 وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى قَالَ: فَكَانَ بَعْدَ ذَلِكَ يَعْقُوبُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يُنَادِي مُنَادِيهِ كُلَّ غَدَاةٍ مِنْ مَنْزِلِهِ عَلَى فَرْسَخٍ أَلاَ مَنْ أَرَادَ اَلْغَدَاءَ فَلْيَأْتِ إِلَى يَعْقُوبَ وَ إِذَا أَمْسَى نَادَى أَلاَ مَنْ أَرَادَ اَلْعَشَاءَ فَلْيَأْتِ إِلَى يَعْقُوبَ . 🌹🌹🌸🌹🌹🌺🌹🌹 ✅ ترجمه: و در روايت ديگرى است كه يعقوب عليه السلام پس از آن (وحى) هميشه از منزلش در هر چاشتگاه تا سر يك فرسنگى جار ميزدند: كه هر كس چاشت خواهد بخانۀ يعقوب آيد و در شامگاه هم جار ميزدند: كه هر كس شام خواهد نزد يعقوب آيد. 〰〰〰〰〰〰 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۷ 🆔 @ziaossalehin
🏴 ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی امام محمد باقر علیه‌السلام
📕 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" 🌹عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَبْدِ اَلْعَزِيزِ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: جَاءَتْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ تَشْكُو إِلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بَعْضَ أَمْرِهَا فَأَعْطَاهَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كُرَيْسَةً وَ قَالَ تَعَلَّمِي مَا فِيهَا فَإِذَا فِيهَا «مَنْ كٰانَ يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ» فَلاَ يُؤْذِي جَارَهُ وَ «مَنْ كٰانَ يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ» فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ وَ «مَنْ كٰانَ يُؤْمِنُ بِاللّٰهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ» فَلْيَقُلْ خَيْراً أَوْ لِيَسْكُتْ . 🌸🌸🌸🍀🌸🌸🌸 ✅ ترجمه: از امام صادق(عليه السّلام)كه فاطمه(عليها السّلام)نزد رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) آمد و در برخى كارهايش شكايتى به او كرد و رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) جزوه‌اى به او داد و فرمود:آنچه در آن است،ياد بگير و به ناگاه در آن ثبت بود كه: هر هر كس ايمان به خدا و روز رستاخيز دارد،همسايۀ خود را نيازارد، هر كس ايمان به خدا و روز جزا دارد،مهمانش را گرامى شمارد، هر كس ايمان به خدا و روز جز دارد،بايد خوب گويد يا خموشى جويد. ➖➖➖➖➖➖➖ 📚 الکافي ج ۲، ص ۶۶۷ 🆔 @ziaossalehin
💎⏪ آیه ی روز : ❇️ قُل لَّوْ أَنتُمْ تَمْلِكُونَ خَزَائِنَ رَحْمَةِ رَبِّي إِذًا لَّأَمْسَكْتُمْ خَشْيَةَ الْإِنفَاقِ وَكَانَ الْإِنسَانُ قَتُورًا (اسراء،100) بگو: «اگر شما مالک خزائن رحمت پروردگار من بودید. در آن صورت، (بخاطر تنگ نظری) امساک می‌کردید، مبادا انفاق، مایه تنگدستی شما شود» و انسان تنگ نظر است! 🌺🌺🍀🌺🌺🍀🌺🌺 نکته ها: «قَتور» از «قِتر» به معناى بخل وامساك از بخشش است. 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀 پیام ها: ۱) كثرت مال اثرى در سخاوتِ افراد حریص وبخیل ندارد. بعضى انسان ها سیرى ناپذیرند و هرچه بیندوزند، باز نگران كم شدن آنند. «لو انتم تملكون خزائن... لأمسكتم...» ۲) ترس از تهى دستى یكى از ریشه هاى بخل است. «اَمسكتم خَشیة الانفاق» - ۳) سرچشمه رفتار بشر، روحیّه وخصلت هاى اوست. «اَمسكتم...كان الانسان قَتورا» 🆔 @ziaossalehin
. خالده ترکی عمران؛ زنی از اهالی بصره عراق. شغل : معلم. در تاریخ 4 اپریل 2016 در حالیکه با ماشین شخصی خود روانه محل وظیفه اش بود، ماشین نزدیک به وی بر اثر کمین دچار انفجار و حریق میگردد و ماشین وی نیز آتش میگیرد. خانم خالده درحالیکه لباسش آتش گرفته بود از ماشینش پیاده میشود اما بعد از اینکه متوجه میشود که پوشاک تنش درحال سوختن است و جسمش عریان خواهد گشت، به غیرت و حیاء میاید و راضی نمیشود تا جسمش در مقابل مردم عریان گردد، بناءً دوباره طرف ماشینش برمیگردد و دروازه را باز نموده داخل ماشین می نشیند. یکی از افراد پلیس درحالیکه گریه میکرد باصدای بلند فریاد میزند که من مانند برادرت هستم، از ماشین پیاده بشو ترا با لباس خودم میپوشانم؛ اما وی از پایین شدن امتناع میورزد و ترجیح میدهد بسوزد تا مبادا کسی جسمش را ببیند. عراقی ها وی را شهیدِشرف وناموس، لقب گذاشتند. و در میدان هوایی بصره اطراف ماشینش حفاظی کشیدند از وی تندیس ساختند تا یادش جاویدان بماند. نکته: یکی بخاطر ترس از عریان شدن جان میدهد و دیگری برای عریان شدن به خیابانها میاید.😥 🆔 @ziaossalehin
📗 کتاب معاشرت- باب"حق همسایه" 🌹🍀 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدَانَ عَنْ أَبِي مَسْعُودٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : حُسْنُ اَلْجِوَارِ زِيَادَةٌ فِي اَلْأَعْمَارِ وَ عِمَارَةُ اَلدِّيَارِ . 🌹🌹🌹🌹🌸🌹🌹🌹🌹 ♻️ ترجمه: از ابى مسعود كه امام صادق(عليه السّلام)فرمود: خوش همسايگى عمرها را فزايد و خانمان‌ها را آباد سازد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۷ 💠 @ziaossalehin
27.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ . 📺 🎉 🌹نصرت امیرالمومنین 🔗 ۱۴۰۱.۰۴.۱۹ 🎤 حجت ‌الاسلام . ✔️در فضای مجازی مبلغ غدیر باشیم
علامه : یکی از مسائلی که برای طلاب واجب مؤکد است، خدمت برای مسائل اخلاقی و تربیتی حوزه و جامعه است؛ امروز بزرگترین نیاز حوزه و جامعه اسلامی، نیاز به مربی اخلاق است. متأسفانه زمینه‌های فراوان فساد، نگران کننده است و در درجه اول، رفع نیاز حوزه در زمینه اخلاق و مربی اخلاق، و در درجه بعد، رفع نیاز جامعه، از امور واجب است. 🆔 @ziaossalehin
062_14001102_حجاب ورزشکاران.mp3
3.4M
🔷حضرت آیت الله : مسئولین مراقب باشند امیدواری متدینین به ناامیدی تبدیل نشود. 📆 شنبه: 1400/11/02
کتاب قانون‌های رنگی زندگی آشنایی با احکام برای کودکان.pdf
2.57M
👌 قانون های رنگی زندگی 💠آشنایی با احکام برای کودکان در قالب قصه