eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
504 دنبال‌کننده
433 عکس
773 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
چطور مخاطب برای مجموعه و ... مون جذب کنیم؟ برای جذب مخاطب یکی از راهها، قرار دادن یه طعمه ( برنامه اقدام و ... ) برای مخاطب بود ، اما این طعمه چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟ ◽️🔸◽️ ۱_ برای مخاطب کاربردی و مفید باشه، مطابق با نیازش باشه، ( لازمه بریم مسئله یابی کنیم و نیازهارو دقیق احصاء کنیم، خوندن بیانات رهبری در این بخش برای شناخت مسائل کمک میکنه، خروجی و داده های اندیشکده و پژوهشها کمک میکنه و...) . گاها تشکلها خیلی هزینه برنامه های مختلف میکنند، اما متناسب با نیاز و مسئله مخاطب و جامعه هدفشون نیست. اقدامی که متناسب با نیاز مخاطب باشه قطعا جذب بالایی خواهد داشت، مشکل غالب برنامه ها در تشکلهای دانشجویی اینه که متناسب با نیاز دانشجو برنامه و اقدام تعریف نمیشه 🔸◽️🔸۲_متناسب با ذائقه و سلیقه مخاطب و جامعه هدف باشه، نمیشه یه سخنرانی دوساعته بگذارید و انتظار داشته باشیدیه مخاطب عام پای حرفهای شما بشینه. ادامه دارد...🌿 @ziaossalehin_ir
هشتمین ویژگی مهم یه جوان انقلابی🔥🔥👇 یه ویژگی خیلی مهم که نیاز فوری امروز ماست! علمی تولید کنید که کاربردی و نافع باشه @ziaossalehin_ir
یکی از مهم ترین شیوه های جذب جوانان به تشکلها🔥👇👇 شیوه ی مهم تاکید شده در بیانات مقام معظم رهبری یکی از برای جذب جوانان به مجموعه ها ، تشکلها برنامه ها ، سخن و هست، یعنی اقدام و برنامه ی شما ، نو باشد ، بدیع باشد . مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از سخن نو برای جذب جوانان به تشکل ها بیاناتی فرموده اند: « يكى از انواع ايجاد جاذبه اين است كه حرف نو پيدا كنيد: «سخن نو آر كه نو را حلاوتيست دگر»؛ حرفهاى نو... شما وقتى‏كه در تشكّل‏ خودتان حرف نو، سخن نو مطرح كرديد، جوان جذب ميشود؛ جاذبه دارد ديگر؛ حرف نو جاذبه دارد ». « حرف نو [بزنيد]: «سخن نو آر كه نو را حلاوتيست دگر». معناى حرف نو حرف بدعت‏آميز نيست كه بگوييم آقا بدعت! نه، سخن نو؛ شما فكر بكنيد، تأمّل كنيد، انديشه كنيد، كاوش كنيد، سخنان نوِ جذّاب پيدا ميكنيد براى جوانها؛ آن‏وقت جوانها مى‏آيند. مى‏آيند در اين جلسات شركت ميكنند؛ خودشان شركت ميكنند بدون اينكه شما به آنها بگوييد». منبع: مقام معظم رهبری|۱۳۹۴/۱۰/۱۴◽️۱۳۹۴/۴/۲۰ ادامه دارد...🔥 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحمل تشکیلاتی تان کجاست! 🌾سوره آل عمران، آیه ۲۰۰ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون اى اهل ايمان در كار دين صبور باشيد و يكديگر را به صبر و مقاومت سفارش كنيد و مهيا و مراقب كار دشمن بوده و خدا ترس باشيد، باشد كه پيروز و رستگار گردید. ✍ کلمه «رابطوا» در کنار دو کلمه «اصبروا» و «صابروا» قرار گرفته است؛ در جای دیگر داریم «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» این «صابروا» در این آیه همان «تواصوا» است؛ یکدیگر را به صبر فراخواندن یا صبر طرفینی داشتن یا صبری که در برخورد با دیگران موضوعیت پیدا می کند. این نشان می دهد که در کار تشکیلاتی تحمل شرط است؛ پس درکار تشکیلاتی هم صبر لازم است و هم صبر در آن ایجاد شود یعنی کسانی که کار تشکیلاتی می کنند و یا با یک تشکیلات کار می کنند آدم‌های پخته تر و با تحمل تری هستند نسبت به آدم هایی که یک گوشه ای عزلت گزیده اند و کاری نمی کنند. چرا؟ چون این فرد مجبور است که در کار روزانه اش با ده ها نفر تعامل داشته باشد این تعامل رفت و برگشتی مجبورش می کند که خوب گوش دهد،مجبورش می کند که اختلافات کلامی که پیش می آید را تحمل کند،زود نتیجه نگیرد، زود قضاوت نکند و... پس دو نوع صبر در اینجا مطرح شد: یکی صبر درونی تک تک افراد و یکی صبر جمعی که از این ارتباط حاصل می شود. بنابراین اگر کم حوصله هستید و نمی توانید صبر کنید بدانید که تشکیلاتی نیستید. ترتیب و تقدم رعایت شده در آیه هم خیلی اهمیت دارد؛ اول «اصبروا» بعد «صابروا» بعد «رابطوا»، اما حواستان جمع باشد این عرصه، عرصه پرخطری است به همین خاطر در ادامه می فرماید: «واتقوا الله لعلکم تفلحون». ( ادامه دارد.. ) @ziaossalehin_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئو کامل نماهنگ به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 🆔 @marasemat_ziaossalehin
نهمین ویژگی مهم یه جوان انقلابی🔥🔥👇 تمام سرمایه مادی و معنوی و امکانات به سمت کسانی سرازیر میشه که این ویژگی رو داشته باشند! ... @ziaossalehin_ir
الگوی جذب امام هادی (ع) در زمان خفقان خلفای عباسی🔥🔥🔥 جذب شونده دونوع دارد: ۱_جذب کادر و اعضا برای مجموعه ۲_جذب مخاطب برای افزایش گستره مخاطب امام هادی (ع) با جذب خواص و افراد موثر دارای ویژگی های لازم، و جذب افرادی برای وکالت در چهار نقطه، زمانی که شش نفر از خلفای عباسی، ایشان را محصور و محدود و تحت نظر داشتند، این اقدامات را انجام دادند: ◽️۱_جلوگیری انحرافات فکری در جریان اسلام ( جهاد علمی، فکری، فرهنگی) ◾️◽️۲_گسترش مبانی فکری شیعه در نقاط مختلف جهان در جذب نوع اول، شما میتوانید با انتخاب و شناسایی و مفاهمه با افرادی که دارای ویژگی های لازم متناسب با هدف شما هستند، یک شبکه عظیم و گسترده ایجاد کنید، یعنی افرادی که بعنوان مسئولان اصلی مجموعه شما بعنوان افراد دارای قدرت ارتباط گیری و شبکه سازی و مسلط به محتوا در حلقه اصلی باشند.این یک تکنیک راهبردی و مهم ، برای همه رهبران و فرماندهان موثر در جهان است. ادامه دارد ... 🔥 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 عباس به مثابه نقش نه شخص! ابوالفضل ایفاگر نقشی است که در «داستان عباس» نمودار می شود. نقشی که در هر سازمان و نظام و نهاد و تشکیلاتی حیاتی و لازم است. شخصیت حضرت عباس در کربلا تنها یک «شخص» نیست بلکه یک «نقش» است حتى اگر حسین هم باشی - به عنوان رهبر در آن جایگاه- نیازمند حضور عباس هستی. ❓عباس کیست و نقشش چیست که نظام بی او فرو خواهد ریخت؟ (ترجمه جمله امام به او که اگر بروی سپاهم از هم خواهد پاشید: «إِذَا مَضَيتَ تَفَرَّقَ عَسگری») عباس نقشی دارد که حتی حسین ع هم نمیتواند انجام دهد. پس در نبود او کربلا دچار اختلال میشود و نه تنها سپاه حسین بلکه حتی خود حسین هم بی او فرو خواهد ریخت. نقش حسین با عباس تمام میشود و الا قامتش خواهد شکست. 📿 برای فهم نقش عباس باید وظایف او مورد بررسی قرار گیرد. عباس دارای نقشی است که امام از آن به عنوان «عامل انسجام گروه» نام می برد و محصول خود را در نظام سپاه نشان میدهد چنان که در نبودش سپاه از هم می پاشد: «تَفَرَّقَ عَسگری»؛ عباس به منزله «نخ تسبیح» برای دانه های افراد سپاه است. سؤال بعد آن است که این انسجام چگونه انجام می پذیرد؟ برای فهم این نقش کلیدی بررسی یک نقش کلیدی دیگر در کنار این نقش مهم می نماید که امام در فقدان او نیز می شکند و آن شخصیت حبیب بن مظاهر است. 💬 شاید با توجه به این دو شخصیت پاسخ به سؤال قدری راحت تر شود، چه خصوصیت مشترکی در این دو شخصیت است که که قوامِ قامت نقش رهبرند و نبودشان عامل فروریختن نظام و سازماندهی خواهد شد؟ ↔️ تعبیر (انکسار) در مورد امام حسین در مقاتل بعد از شهادت این دو شخصیت آمده است: «لَمّا وَقَعَ حَبيب عَلَى الأَرضِ بَانَ الإِنكِسار... الآنَ إِنكَسَرَ ظَهرى ...» بررسی نقش این دو شخصیت در کربلا این پاسخ را خواهم داد: «تشکیلات سازی» و مهم ترین رفتار این دو بزرگوار برای تحقق این مهم «گفتمان سازی» بین اصحاب و حتی غیر اصحاب است، به خصوص در شب و روز عاشورا تا آن جا که دو خیمه در شب عاشورا شلوغ ترین خیمه ها و محل تجمع اصحاب بود خیمه حضرت عباس و حبيب. 🔀خیمه این دو بزرگوار محل اجتماع و تمرکز نیروها و مرجع دلگرمی - و به تعبیر قرآنی: تواصی بوده است. این همان نقشی است که عباس را عباس کرده است و حبیب را حبيب. نقشی که به پشتوانه دین شناسی و فهم عمیق این دو از دین تقویت می شود. 📖 برشی از کتاب جای خالی عباس نوشته ی سیدعلی اصغر علوی @ziaossalehin_ir