eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
741 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
پيامبر اکرم صلی‌الله‌عليه‌و‌آله: وَ يَهْرَمُ اِبْنُ آدَمَ وَ تَشِبُّ مِنْهُ اِثْنَتَانِ اَلْحِرْصُ وَ اَلْأَمَلُ. هر چه فرزند آدم پيرتر می‌شود، دو صفت در او جوان‌تر می‌گردد: حرص و آرزو. 📚 منبع : تحف‌العقول عن آل الرسول صلی الله علیه وآله، ج 2، ص 56. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا من هم توهم یاری امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) دارم؟ 🔺 بسیاری از کسانی‌که اهل نماز و عبادت و فعالیت‌های جهادی‌اند؛ از نگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام در لشکر دشمن هستند و توهم یاری دارند! 🎙 بیانات استاد محمد شجاعی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای 🏢 مکان : دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد ⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 17 عصر 🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران) به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 @marasemat_ziaossalehin 🆔
📸 بیان زیبای آیت‌الله مطهری (رحمه‌الله) در مورد تأثیر کار در زندگی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 -کوتاه | آیت‌اللهی که امام‌زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) او را لعن کرد... کلامی از علامه حلی رحمه‌الله 🎙 سخنران: حجةالاسلام محمدرضا وقتی نفس مهار نشود، نتیجه‌ای بهتر از آن حاصل نخواهد شد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
از برگزاری جلسه دهم دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه‌ای
از برگزاری جلسه دهم دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه‌ای 🔊 سخنران: حجت الاسلام سیدحسن موسوی 🏢 مکان: دانشگاه آزاد اسلامی 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - پارس آباد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 از سیر تربیتی پیغمبر چه می دانیم؟ 🕋پیغمبر خدا برای چه می آید؟ گفتیم که پیغمبر می آید برای و تکامل رساندن انسان، می آید برای تخلّق دادن انسان ها به اخلاق الله، می آید برای کامل کردن و به اتمام رساندن مکارم اخلاق. از چه راهی و از چه وسیله ای پیغمبر استفاده میکند برای ساختن انسان؟ چه جوری انسان را پیغمبر می سازد؟ مدرسه درست میکند؟ مکتب فلسفی درست می کند؟ پیغمبر صومعه و جایگاه عبادت درست می کند؟ 💡همه می‌گویند پیغمبر انسان می‌خواهد بسازد، همه میگوییم پیغمبر برای تعلیم و تربیت می آید و همه این را می فهمند، آنچه باید فهمید، آنچه که با دقت باید فهمید، این است که پیغمبر یکی یکی گوش انسان ها را نمی گیرد به یک کنج خلوتی ببرد در گوششان زمزمه ی مهر خدا بنوازد، پیغمبرها مکتب علمی و فلسفی تشکیل نمی دهند تا یک مشت شاگرد درست کنند این شاگرد ها را بفرست تا مردم در اقطار عالم هدایت کنند، پیغمبر کارش از این قرص و قائم تر، استوارتر و ریشه دار تر است. چه کار می کند؟ ⏳پیغمبر ترجیح می‌دهد که ۱۰ سال ۲۰ سال دیرتر موفق شود، اما آن چه می سازد یک انسان و دو انسان و ۲۰ تا از آن نباشد؛ 🎯 درست کند که به طور خودکار انسان کامل پیغمبر پسند تحویل بدهد، کارخانه انسان سازی چیست؟ کارخانه انسان سازی؛ و است. یک کارخانه ای که از آن کارخانه جز انسان بیرون نمی آید می سازد و آن کارخانه جامعه اسلامی است. 🎙سخنرانی مقام معظم رهبری - سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی شهر مشهد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
| شماره 12 🔻يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَّا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ🔺 📌اى کسانى که ایمان آورده اید! خود و خانواده خویش را از آتشى که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید؛ آتشى که فرشتگانى بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمى کنند و آنچه را فرمان داده شده اند (بطور کامل) اجرا مى نمایند 📝 «ابوبصیر می گوید از امام صادق علیه السلام در مورد آیه «قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَاراً» پرسیدم که چگونه از اهل خویش محافظت کنیم؟ حضرت فرمودند: با دستور دادن و نهی کردن»(1). در اینکه این دستور دادن و نهی کردن در خانواده باید چگونه باشد شهید مطهری مطلب مناسبی را در ذیل آیه شریفه می فرمایند: « {کیفیت اِعمال این مسؤولیت: 1. از راه ارشاد و گفتن‏: } حال کیفیت {حفظ و نگهداری خاندان از آتش} چگونه است؟ دو راه دارد. یک راه ارشاد و راهنمایی است، گفتن، تعلیم و یاد دادن. اگر خود انسان می‌داند، خودش این کار را بکند؛ اگر نمی‌داند لااقل افرادی را که می‌ دانند، در داخل خانه بر آن ها بگمارد که به آنها تعلیم کنند، یا آنها را ببرد در جایی که چنین تعلیماتی وجود دارد. ولی به هر حال باید امر و نهی‏ های الهی، معارف الهی به وسیله پدر و مادر به گوش فرزندان برسد؛ مأمور ابلاغ و وسیله ابلاغ، آنها هستند. اگر بچه‌ای بزرگ بشود و به گوشش نرسد، مسؤولْ پدر و مادرند. {2. از راه عمل} از این بالاتر، عمل خود پدر و مادر است و مخصوصاً پدر؛ یعنی پدر در منزل اگر عملش به گونه‌ای باشد که پسر، دختر و همسر همیشه در وجود او حقیقت را ببینند، {خاندان او اهل حقیقت خواهد شد؛} در وجود او نه فقط نماز خواندن را ببینند، احترام به نماز را ببینند؛ ببینند اصلاً نماز برای او یک حقیقت محترمی است. بچه‌ای می‌بیند پدرش نماز می‌خواند، اما می‌بیند این نماز برای پدرش کوچکترین کارهاست. سر ظهر که به خانه می‌آید، از همه کارهایش فارغ شده می‌ خواهد ناهار بخورد، می‌گوید چقدر فاصله تا ناهار هست؟ پنج دقیقه. پس ما نمازمان را بخوانیم تا خیالمان راحت شود. نماز در دل بچه به صورت یک امر غیر مهم وارد می‌ شود؛ برخلاف آن بچه‌ای که می‌بیند برای پدر نماز مهمترین کارها و اصل هاست؛ حتی برنامه‏ اش را طوری نظیم می‌کند که نماز اول وقتش {از بین نرود؛} مسافرت می‌خواهد برود، می‌ گوید به گونه‌ ای برویم که اول مغرب به نمازمان برسیم. بعد این نماز را با آداب و مستحباتش انجام می‌دهد. اصلاً نماز در ذهن این بچه حالت‏ دیگری پیدا می‌کند. مرحوم پدر خودمان رضوان الله علیه، ما از بچگی این را می‌دیدیم که از نظر ایشان آنچه که مربوط به دین و مذهب بود در نهایت احترام بود؛ نماز یک حقیقت محترم بلکه محترم ترین حقیقت ها بود. ما حس می‌کردیم ماه رمضان که می‌آید واقعاً یک امر قابل احترامی می‌آید، یک امری می‌آید که دارد استقبال می‌شود، از ماه رجب و شعبان به استقبال می‌رفتند یعنی مرتب روزه مستحبی می‏ گرفتند؛ پیشواز می‌ رفتند. پیشواز رفتن {یعنی‏} مهمانی دارد می‌ آید که ما داریم استقبالش می‌ کنیم. آداب ماه رجب، آداب ماه شعبان و مستحبات این دو ماه عمل می‌ شد. معلوم بود که به سوی یک امر بزرگ و خطیر دارند می‌ روند. اگر بچه یک ذره قابل باشد در او اثر می‌گذارد. اگر در خانواده ‏ای بچه حس کند که پدر راستی را به دلیل اینکه راستی است {ترک نمی‌ کند و} دروغ اساساً به زبان این پدر نمی‌ آید، او راستگو می‌ شود. اما بچه‌ ای که می‌ بیند پدرش به خاطر کوچکترین منفعتی دروغ می‌ گوید، اگر پدر یک ساعت بنشیند بگوید بچه جان دروغ نگو، او نمی‌ تواند بپذیرد. بنابراین اینجا که قرآن دارد: «قوا انْفُسَکمْ وَ اهْلیکمْ» نکته دیگری هم هست و آن این است: قرآن اگر می‌گفت: «یا ایها الذین امنوا قوا اهلیکم» ای اهل ایمان خاندان خودتان را حفظ کنید، مطلب درست کاملی گفته بود. ولی وقتی فرمود: «قوا انْفُسَکمْ وَ اهْلیکمْ» خودتان را و خاندانتان را حفظ کنید، و اول «خودتان» را ذکر کرد، ضمناً اشاره به رابطه میان ایندو هست، یعنی تا خودتان را حفظ نکنید آنها را نمی‌توانید حفظ کنید. من نماز نمی‌خوانم ولی بچه! تو نماز بخوان، نماز چیز خیلی خوبی است! تو به من نگاه نکن اگر دروغ می‌گویم، تو راستگو باش! «نگاه نکن» حرف است. پدری که خودش را نتواند نگه دارد، بچه‌هایش را می‌تواند نگه دارد؟ این است که قرآن می‌گوید: «قوا انْفُسَکمْ وَ اهْلیکمْ» اول خودت را نگه دار، بعد برو سراغ زن و بچه. تو که خودت را نمی‌توانی نگه داری چطور زن و بچه‌ات را می‌توانی نگه داری؟ اول خود نگهداری، بعد غیر نگهداری.
بصیرت و تشکیلات اسلامی
#آیه_تشکیلاتی_و_تربیتی | شماره 12 🔻يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَا
مطلقِ کسانی که می‌خواهند نگهدارنده اخلاقی جامعه باشند، اگر خودشان را نتوانند نگه دارند {جامعه را نمی‌توانند نگه دارند.} امکان ندارد که انسان خودش را نتواند نگه دارد، بعد بگوید من جامعه را می‌خواهم نگه دارم»(2). ➖➖➖➖➖ (1): عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَام‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ - قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً كَيْفَ نَقِي أَهْلَنَا قَالَ تَأْمُرُونَهُمْ وَ تَنْهَوْنَهُم؛‏ الکافی، ج 5، ص 61، ح 3 (2): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 8، صفحه های 100 تا 103 (با اندکی حذفیات) 📚 سوره مبارکه تحریم، آیه 6 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای 🏢 مکان : دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد ⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 17 عصر 🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران) به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 @marasemat_ziaossalehin 🆔
📸 آفت هایی که کار جمعی را تهدید میکند چیست؟ 4⃣ قسمت چهارم : 🔝توضیحات بیشتر در عکس نوشت 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بنیان‌گذار بحث آزاد در جامعه امام جوانی که اولین بار به طور علنی را بنیان‌گذاری کرد . برگرفته از کتاب بیانات درباره‌ی زندگی سیاسی-مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 شماره ١ انسان همواره بین انتخاب‌ها قرار می‌گیرد، بهترین راه و مسیر، بهترین انتخاب، تقدم حق بر نفس است... (برشی از دورهٔ تشکیلات اسلامی در بنیاد ضیاءالصالحین) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای 🏢 مکان : دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد ⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 17 عصر 🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران) به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 @marasemat_ziaossalehin 🆔
قرآن کریم : وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید. 📚 سوره آل عمران / ۱۰۳ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 عقیده انجمن حجتیه چیست؟ و آیا امروزه این گروه فعال است؟ 🔸 چون نام با نام شخ محمد حلبی (مؤسس این گروه) پیوند خورده است، اشاره مختصری به زندگی او می‌نماییم: شیخ محمود حلبی، از روحانیان سیاسی‌ای بود که در جریان جنبش ملی نفت سخنرانی‌های بسیار آتشین در تهییج مردم و در حمایت از آیت‌الله کاشانی ایراد می‌کرد، اما به‌واسطه بروز اختلاف بین رهبران نهضت ملی شدن نفت به یکباره فروکش نموده و سیاست را رها کرده است و مثل خیلی از نیروهای انقلابی مذهبی که از ادامه فعالیت‌های سیاسی ناامید شدند او نیز به این نتیجه رسید که عرصه سیاست را به سیاستمداران باید بخشید. او در آغاز روحانی هیأت مسلم‌بن‌عقیل[1] به‌عنوان مأمور تحقیق و پژوهش پیرامون بهاییان شد.[2] ایشان مقارن با کودتای 28 مرداد سال 1332، انجمن حجتیه را به انگیزه و مبارزه با فرقه بهابیت، تاسیس کرد.[3] ▫️ این انجمن دارای یک ساختار تشکیلاتی پیچیده سراسری و کمیته‌های: تدریس، تحقیق، نگارش، ارشاد، ارتباط با خارج و کنفرانس‌ها، بود که همه این‌ها، زیر نظر هیأت مدیره، به ریاست شیخ محمود حلبی کار می‌کردند.[4] ، [5] ❇️ انجمن حجتیه 1️⃣. تحلیل ناروا درباره علائم و نشانه‌های ظهور حضرت حجت مثل حدیث:"خداوند دنیا را از عدل و داد پر می‌کند، همانطوری که پر از ظلم و جور شده باشد[6] ، [7]. لذا انجمن در بسیاری از نشریات خود تصریح کرد که یکی از نشانه‌های ظهور حضرت قائم (ع) این است که در اثر شیوع گناه و فحشا انسان بدترین خلق خدا در روی زمین می‌شود و خداوند آنها را به سه بلا دچار می‌کند، جور سلطان، قحطی زمان، ستم حکام.[8] 2️⃣. در ارتباط با رابطه دین و سیاست، معتقد بودند: دین از سیاست جداست، عمده‌ترین محور تفکر سیاسی انجمن این بود که در زمان غیبت امام عصر (ع) ورود دین به عرصۀ سیاست اشتباه است، این تفکر هم در اساسنامه آنها آمده و هم در جلساتشان از آن تبلیغ می شد و هم شرط عضویت در انجمن بود و مخالفت با آن موجب اخراج از انجمن می‌شد.[9] 3️⃣. در ارتباط با تشکیل حکومت دینی قبل از ظهور امام عصر معتقد بودند: امام زمان (عج) رضایت به تشکیل حکومت نمی‌دهد و هر حکومت دینی، منجر به شکست می‌شود و تشکیل حکومت سد باب مهدویت و حکومت جهانی است.[10]،[11] 4️⃣. انجمن نسبت به مبارزه با هر حاکم ظالم، معتقد است که در روزگار غیبت، ستیز و نبرد انسان منتظر، کمتر آشکار است. زیرا که باید نیروها و سلاح‌ها و امکانات و تجهیزات را برای آن جنگ بزرگ نگه داشت... پس نیازمند استتار و اختفا می‌باشد و از آن بالاتر نیازمند بردباری و شکیبایی است؛[12] ازاین جهت به شدت با نهضت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مخالف بودند.[13] ❇️ عملکردهای انجمن 1.مبارزه با فرقۀ ضاله ، 2. مبارزه با پپسی‌کولا، با جایگزینی کوکاکولا و کانادا، به‌جای آن. 3. مبارزه با فیلم‌های سینمایی، با پخش فیلم‌های کمدی به‌جای آن، 4. مخالفت با اهل‌سنت، با ترویج فضایل امیرالمؤمنین (ع) در شجاعت، با پخش عکس‌های متناسب با آن، 5. مخالفت با فلاسفه و عرفا، به تبع مخالفت با فلسفه و عرفان و بدعت شمردن آن دو.[14] 6. مخالفت با قیام و نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مردم ایران . 🔺این افکار و رفتار در نهایت باعث شکست انجمن شد، چون انجمن که تا نزدیک انقلاب، راهپیمایی‌ها و امام را محکوم می‌کرد، با پیروزی ، شکست خورد و آن حدود پنج شش ماه دچار تحیر و حیرت گردید و پس از آن یک دفعه تغییر موضع داد و به‌تدریج جلسات آن تعطیل شد و بر اثر فشار عده‌ای از اعضای آن تغییر اساسنامه داد.[15] و در پی سخنرانی امام خمینی(ره) در 5 مرداد سال 1362بطور رسمی اعلامیه تعطیلی داده است. هر چند به‌صورت غیررسمی ممکن است دارای فعالیت باشد. 📚📚📚📚📚 پی‌نوشت: [1] یکی از هیئت‌های تحت پوشش مؤتلفه اسلامی. [2].جریان شناسی انجمن حجتیه،سید ضیاء الدین علیانسب، سلمان علوی نیکو، صص 13، 14، 15، 16 و 17. [3].همان، ص 17. [4].همان، ص 97. [5].برای آشنایی بیشتر با کار کمیته‌ها، ر.ک: همان، صص 97 و 98. [6]. این روایت با عبارات متعدد در منابع روایی ما آمده است: اصول کافی، ج 1، ص 341؛ بحارالانوار، ج 3، ص 268، ج 36، ص 359، ج 51، ص360، ج 52، ص 151. [7].برای تحلیل صحیح روایت، ر.ک: همان، صص 67 و 68. [8].همان،ص 54. [9].همان، صص 75، 76، 77 و 78. [10].همان، ص 78. [11].برای رد این دیدگاه، ر.ک: نظر امام (رضوان الله علیه) و شهید باهنر . همان، صص 78، 79 و 80. [12].همان، ص 57. آنان برای اثبات این دیدگاه به روایت تقیه، مبارزه علمی، اعتقادی و تقلید، تمسک می جستند، جهت آگاهی از دلایل رد این دیدگاه، نک: همان، صص 78 - 89. [13]. برای آگاهی از مخالفت های انجمن با امام خمینی ره، ر.ک: همان، صص 143 - 172. [14].همان، صص22،24و94. [15].همان، صص 27و 28و 31و 37و 55و 113و 145و 147. 👇 🆔 @ziaossalehin_ir