eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
58.4هزار عکس
59.9هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه‌ی تصویری 💊 {قسمت دوم؛ روح کثیف، اما ارزشمند } بعضی اشتباهات‌، اونقدر روی اعصابند؛ 📝 که اگر با مداد نوشته بودیم‌شون، حتماً از دفتر باطن‌مون پاکشون می‌کردیم! اما نه تنها این اتفاق حتماً می‌تونه بیفته؛ که تازه برای هر اشتباه، هدیه هم بهمون میدن🎁! البته در "کارخانه‌ی بازیافت انسانی" 🌐 آپارات | اینستاگرام @Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی که آه می‌کشم از پرده‌ی نیاز بی‌پرده با تو صاحب تصویر می‌شوم من در شعاع پرتو شمس‌الشموسیت بی‌اختیار پیش تو تبخیر می‌شوم 🔺السَّلامُ عَلَيْك يَا نُورَاللَّهِ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ 🆔 @mahfa110
۱۵۰۸ امروز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ خدا را بابت هر آنچه اکنون دارید شکر کنید. به محض اینکه سپاس بابت چیزهایی را که در زندگی دارید شروع کنید، خودتان هم مات و مبهوت می شوید که چطور به واسطه ی این احساسِ قدردانی چه چیزهای بیشتری به سویتان می آید. شما باید سپاسگزاری را در زندگیِ خود به کار ببرید؛ سپس قانون جذب آن افکار را دریافت می کند و چیزهای مشابه بیشتری را به تو بر می گرداند. یکی از مزایای عالی شکرگزاری این است که شما را از توجه به مواردِ بیرون از خودت باز می دارد. زمانی که شما روی مواهب الهی و داشته هایتان تمرکز میکنید موفقیت و شادکامی برایتان حاصل خواهد شد. ... 🆔 @mahfa110
۱۵۰۸ رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: اِنَّ القَومَ لَيَكونونَ فَجَرَةً وَ لا يَكونونَ بَرَرَةً فَيَصِلونَ اَرحامَهُم فَتَنمى اَموالُهُم وَ تَطولُ اَعمارُهُم فَكَيفَ اِذا كانوا اَبرارا بَرَرَةً!؟ مردمى كه گناهكارند و نه نيكوكار، با صله رحم، اموالشان زياد و عمرشان طولانى مى‏ شود. حال اگر نيك و نيكوكار باشند، چه خواهد شد!؟ كافى(ط-الاسلامیه)، جلد ۲، صفحه ۱۵۵، حدیث ۲۱ 🆔 @mahfa110
شرح حکمت ۲۸ نهج البلاغه بخش سوم.mp3
6.72M
/ قسمت سوم مراتب زهد در نهج البلاغه 🌸صوت روز هشتاد و ششم👆 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه ۱۰۱ مصحف شریف سوره مبارکه نساء 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح 3⃣ 🔷مراتب زهد در نهج البلاغه 🔻 بخش سوم از بیانات امیرالمؤمنین (علیه السلام) درباره زهد، مربوط به مراتب زهد است. 🔻 امیرالمومنین (علیه السلام) در حکمت ۱۱۳ نهج البلاغه می فرمایند: «لَا زُهْدَ كَالزُّهْدِ فِي الْحَرَامِ» ؛ هیچ زهدی به پایه و ارزش بی رغبتی در حرام نمی رسد. 🔻 در حکمت ۲۸ هم که موضوع بحث ماست، می فرمایند: «أَفْضَلُ الزُّهْدِ إِخْفَاءُ الزُّهْدِ»؛ با ارزش ترین، با فضیلت ترین، برترین نوع زهد، آن زهدی است که آن را پنهان کنی، مردم متوجه نشوند که تو زاهد هستی. 🔻بحث بعدی درباره زهد، اسباب زهد است. یعنی چه چیزهایی باعث میشود که انسان زاهد و بی رغبت به دنیا باشد، درعین حالی که از دنیا بهره می برد، به دنیا دل نبندد، رغبت به دنیا نداشته باشد. 🔻 بالاترین چیزی که بعد از یاد خدا در نهج البلاغه شریف به عنوان عامل زهد انسان معرفی شده است، مرگ و یاد مرگ است. مولا علی(علیه السلام) در خطبه ۱۰۹ نهج البلاغه می فرمایند: «وَ يَزْهَدُ فِيمَا كَانَ يَرْغَبُ فِيهِ أَيَّامَ عُمُرِهِ »؛ کسی که در حال احتضار است، نسبت به همان چیزهایی که در طول عمرش خیلی به آنها رغبت و میل داشته است، بی رغبت و زاهد می شود. پس معلوم میشود مرگ انسان را از توجه و دلبستگی به دنیا نجات می دهد. این نکته اول بود. 🔻 همچنین در اثر یاد مرگ برای زهد و بی رغبتی به دنیا ، یک رفتار و نمونه عملی از امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نهج البلاغه در حکمت ۱۳۰ نقل شده است که خدمت شما می خوانم. نقل شده است وقتی امیرالمومنین(علیه السلام) از جنگ صفین برمی گشت، به قبرستان پشت دروازه کوفه رسید. رو به مردگان کرد و فرمود: ای ساكنان خانه های وحشت زا و محلّه های خالی و گورهای تاريك! ای خفتگان در خاك! ای غريبان! ای تنها شدگان! ای وحشت زدگان! شما پيش از ما رفتيد و ما در پی شما روانيم و به شما خواهيم رسيد. امّا خانه هايتان! ديگران در آن سكونت گزيدند؛ امّا همسرانتان! با ديگران ازدواج كردند؛ امّا اموال شما! در ميان ديگران تقسيم شد! اين خبری است كه ما داريم، حال شما بگویید چه خبری داريد؟ سپس به اصحاب خود رو كرد و فرمود: بدانيد كه اگر این مردگان اجازه سخن گفتن داشتند، به شما خبر می دادند که بهترين توشه تقوا است. 🔻 نکته دیگری که در نهج البلاغه شریف بعد از اسباب زهد بیان شده ، مسأله زهد خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حد اعلاء بود. 📍مولا علی (علیه السلام) گاهی دنیا و حکومت بر مردم را بی ارزش تر از آب بینی بزغاله بیان می کنند که در خطبه۳ نهج البلاغه است. گاهی خودشان اعلام می کنند به زر و زیور دنیای شما هیچ علاقه و رغبتی ندارم که در نهج البلاغه شریف در همان خطبه۳ آمده است. 📍گاهی با دنیا صحبت می کنند و به دنیا می گویند که من تو را مثل زنی که اگر سه طلاقه اش کردی، دیگر قابل رجعت نیست، سه طلاقه کرده ام که در حکمت ۷۷ است: "ضرار بن ضمره ضبايی، از ياران امام(علیه السلام)به شام رفت، بر معاويه وارد شد. معاويه از او خواست از حالات امام بگويد، گفت: علی(علیه السلام) را در حالی ديدم كه شب پرده های خود را افكنده بود و او در محراب ايستاده، محاسن را به دست گرفته و مانند مار گزيده به خود می پيچيد و محزون می گريست و می گفت: ای دنيا ! ای دنيای از من دور شو، آيا برای من خودنمايی می كنی؟ يا شيفته من شده ای تا روزی در دل من جای گيری؟ هرگز مباد! برو غير مرا بفريب، كه مرا در تو هيچ احتیاجی نيست. من تو را سه طلاقه كرده ام تا بازگشتی نباشد، دوران زندگانی تو كوتاه ارزش تو کم و آرزوی تو پَست است. آه از توشه اندك و درازی راه و دوری منزل و عظمت روز قيامت! 📍مولا علی(علیه السلام) طبق حکمت۱۰۳ نهج البلاغه، گاهی لباس وصله دار به تن داشت ، شخصی پرسيد: چرا پيراهن وصله دار می پوشی؟ فرمود: دل با آن فروتن و نفس رام می شود و مؤمنان از آن سرمشق می گيرند. دنيای حرام و آخرت، دو دشمن متفاوت و دو راه جدای از يكديگرند، پس كسی كه دنياپرست باشد و به آن عشق ورزد، به آخرت كينه ورزد و با آن دشمنی خواهد كرد و دنیا و آخرت همانند شرق و غرب از هم دورند، رونده به سوی یکی از آن دو هرگاه به يكی نزديك شود از ديگری دور می گردد و آن دو همواره مثل دو هَوو به يكديگر زيان می رسانند. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5949458487342794173.mp3
852K
🔸ترتیل صفحه ۱۰۱ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 4 سوره مبارکه النساء صفحه 101 الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوا أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَإِنْ كَانَ لِلْكَافِرِينَ نَصِيبٌ قَالُوا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَنَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا (141) همانان که نسبت به شما انتظار مى برند; پس اگر از جانب خدا براى شما فتحى حاصل شد مى گويند: آيا ما با شما نبوديم؟ و اگر براى کافران [از فتح ]نصيبى بود [به آنان] مى گويند: آيا ما بر شما تسلّط نداشتيم و شما را از گزند مؤمنان حفظ نکرديم؟ پس خدا روز قيامت ميان شما حکم خواهد کرد، و خدا هرگز براى کافران به زيان مؤمنان راهى قرار نداده است. (141) إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلَاةِ قَامُوا كُسَالَىٰ يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلًا (142) همانا منافقان مى خواهند خدا را فريب دهند در حالى که او فريب دهنده آنان است، و چون به نماز برخيزند با ملالت برمى خيزند. براى مردم خودنمايى مى کنند و خدا را جز اندکى که ياد نمى کنند. (142) مُذَبْذَبِينَ بَيْنَ ذَٰلِكَ لَا إِلَىٰ هَٰؤُلَاءِ وَلَا إِلَىٰ هَٰؤُلَاءِ ۚ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبِيلًا (143) در اين ميان دو دلند، نه به اين گروه [تمايل دارند ]و نه به آن گروه; و هر که را خدا گمراه کند هرگز براى او راهى نخواهى يافت. (143) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَتُرِيدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُبِينًا (144) اى کسانى که ايمان آورده ايد! کافران را بجاى مؤمنان دوستان خود نگيريد، آيا مى خواهيد در پيشگاه خدا حجتى آشکار بر ضدّ خود قرار دهيد؟ (144) إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا (145) همانا منافقان در پايين ترين طبقه آتش خواهند بود، و هرگز براى آنان ياورى نخواهى يافت، (145) إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَاعْتَصَمُوا بِاللَّهِ وَأَخْلَصُوا دِينَهُمْ لِلَّهِ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَسَوْفَ يُؤْتِ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ أَجْرًا عَظِيمًا (146) مگر کسانى که توبه کنند و به صلاح آينده و به خدا تمسّک جويند و طاعت خود را براى خدا خالص کنند که اينان با مؤمنان خواهند بود، و به زودى خدا به مؤمنان اجرى بزرگ خواهد داد. (146) مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ ۚ وَكَانَ اللَّهُ شَاكِرًا عَلِيمًا (147) اگر شکر کنيد و ايمان بياوريد خدا را با عذاب شما چه کار؟ و خدا سپاسگزار و داناست. (147) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۱۰۱: نیرنگ با خدا!: این آیه و آیه​ ی بعد، در باره​ ی منافقان سخن می­ گوید و با بیان چند ویژگی از ویژگی­های زشت آنان، به مسلمانان کمک می­ کند که ایشان را بهتر و راحت­ تر بشناسند. منافقان، کسانی هستند که به­ ظاهر به خدا ایمان دارند؛ ولی در حقیقت کافرند و به ایمان تظاهر می­ کنند. البته این زنگ خطری برای همه​ ی افراد باایمان نیز هست که مبادا این ویژگی­ ها در آنان هم وجود داشته باشد. بر اساس این آیه، یکی از صفات منافقان، «ریا و خودنمایی» است. منافقان مانند مسلمانان دیگر، عبادت­هایی انجام می­ دهند: نماز می­ گزارند، به حج می­روند و حتّی شاید جهاد هم بکنند؛ امّا هیچ­یک از این کارهایشان برای فرمان​برداری از خدا و خشنود کردن او نیست؛ بلکه برای ادامه​ی زندگی در میان مسلمانان و بهره بردن از امکانات جامعه​ ی اسلامی​ است. حتّی ممکن است ظاهر عبادت­ هایشان زیبا و فریبنده باشد؛ ولی باطن آن، مانند میوه­ ای​ ست که از درون فاسد شده و از بیرون سالم به نظر می­رسد. در روایتی از امام صادق علیه می ­خوانیم: «با کارها [وعبادت­ هایت] برای کسی[از مخلوقاتِ ناتوان خدا] که نه می­ تواند زنده کند و نه بمیراند و نه به تو سودی برساند، ریا، مکن. ریا درختی​ست که میوه​ی آن، فقط شرک مخفی است و ریشه­اش نفاق است. در روز قیامت، [از سوی خدا] به ریاکار گفته می­شود که پاداش کارهایت را از همان کسی بگیر که با من شریکش قرار دادی. بنابراین دقّت کن که چه کسی را عبادت می­ کنی و می­ خوانی، به چه کسی امید داری و از چه کسی می­ ترسی. و بدان که تو نمی­ توانی چیزی از باطنت را از خدا مخفی کنی؛ که اگر چنین فکری کنی، خودت را فریب داده­ ای [نه خدا را]. خدا [در آیه​ی 9 سوره​ی بقره] می­فرماید: [منافقان] می­ خواهند خدا و افراد باایمان را بفریبند؛ در حالی که فقط خودشان را می­ فریبند و نمی­ فهمند.»[1] یکی دیگر از نشانه­ های منافقان، کسالت و خستگی در خواندن نماز است. آنان در پیشگاه پروردگار جهان با بی­ حالی و کسالت می­ ایستند و در عباداتشان نشاط ندارند. از پیامبر گرامی ما نقل شده است: «نماز منافق این­گونه است که می­ نشیند و به خورشید چشم می­ دوزد تا ببیند کی غروب می­ کند. در آن موقع برمی­ خیزد و سر خود را مانند کلاغ چهار مرتبه به زمین می­زند.»[2] در مقابل این شیوه­ ی ناپسند، مؤمنان حقیقی به عبادت عشق می­ ورزند و با نشاط کامل به آن مشغول می­ شوند و در هنگام نماز، سرزنده و سرحال­اند. پیامبر خدا در این ­باره فرموده است: «برترین مردم، کسی​ست که به عبادت عشق بورزد و آن را [مانند دوستی عزیز] در آغوش کشد و با قلبش آن را دوست داشته و با بدنش بدان مشغول باشد.»[3] [1] - مصباح الشریعة، ترجمة مصطفوی، ناشر: انجمن اسلامی حکمت و فلسفة ایران، سال 1360 ش [2] - المیزان فی تفسیر القرآن، ج 5، ص121   [3] - الکافی، ج 2، ص 83 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5949458487342794174.mp3
1.86M
🔸ترتیل صفحه 101 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
دوشنبه روز اول ماه ذی الحجه صدقه اول ماه نماز اول ماه فراموش نشه
┄┄┅═✧❁🍁🌸🍁❁✧═┅┄ 🔰فراز《۱》 ✨ ألحَمدُ للّهِ الّذي عَلا في تَوَحُّدِهِ و دَنا في تَفَرُّدِهِ و جَلَّ في سُلطانِهِ و عَظُمَ في أركانِهِ و أحاطَ بِكُلِّ شَيءٍ عِلماً و هو في مَكانِهِ و قَهَرَ جَميعَ خَلقِ بِقُدرَتِهِ و بُرهانِهِ ، حَميداً لَم يَزَل ، مَحموداً لايَزال و مَجيداً لايَزولُ و مُبدئاً و مُعيداً و كُلُّ أمرٍ إلَيهِ يَعودُ ؛ بارِئُ المَسموكاتِ و داحِي المَدحُوّاتِ و جَبّارُ الأرَضينَ و السَّماواتِ ، قُدّوسٌ سُبّوحٌ رَبُّ المَلائِكَةِ و الرّوحِ ، مُتَفَضِّلُ عَلي جَميعِ مَن بَرَأهُ ، مُتَطَّوِّلُ عَلي جَميعِ مَن أنشَأهُ ، يَلحَظُ كُلَّ عَينٍ و العُيونُ لاتَراهُ. 💠ستایش خداے را سزاست که در یگانگے اش بلند مرتبه و در تنهایے اش به آفریدگان نزدیک است ؛ سلطنتش پر جلال و در ارکان آفرینش اش بزرگ است ؛ بر همه چیز احاطه دارد بے آنکه مکان گیرد و جا به جا شود و بر تمامی آفریدگان به قدرت و برهان خود چیره است ؛ همواره ستوده بوده و خواهد بود و مجد و بزرگے او را پایانے نیست ؛ آغاز و انجام از او و برگشت تمامی امور به سوے اوست ، اوست آفرینندهء آسمانها و گسترانندهء زمین ها و حکمران آنها ، دور و منزه از خصایص آفریده هاست و در منزه بودن خود نیز از تقدیس همگان برتر ؛ هموست پروردگار فرشتگان و روح ، افزونی بخش بر آفریدگان و بخشنده بر همه موجودات است ؛ به نیم نگاه دیده ها را ببیند و دیده ها هرگز او را نبینند ... ┄┄┅═✧❁🍁🌸🍁❁✧═┅┄ 📢مبلغ غدیر باشیم…… @nahjol_balagheh
❤️تكامل دين در قرآن 🌸أنزل عليك الكتاب تبيانا لكل شىء و عمّر فيكم نبيه ازمانا، حتى أكمل له و لكم فيما أنزل من كتابه دينه الذى رضى لنفسه. 🌗خداوند قرآن را كه در آن هر چيزى توضيح داده شده است براى شما فرو فرستاده و پيامبرش را مدتى در ميان شما زنده نگه داشت تا دين خويش را كه در كتابش آورده است و مورد پسند و خشنودى اوست براى او و شما كامل كرد. 📚 @nahjol_balagheh
۱۵۰ 📌فراز بیستم ❣امیر المومنین _علیه السلام _می فرماید: ✨ یرَى الْغُنْمَ مَغْرَماً، وَالْغُرْمَ مَغْنَماً 💠(از کسانى مباش که) غنیمت را غرامت و غرامت را غنیمت مى شمرد» ✍از کسانی نباش که انجام اعمال خوب جهت زندگی اخروی را غرامت و زیان می‌پندارند و تلاش برای زندگی ناپایدار دنیایی را غنیمت و سود انگارند. 🔹سود و غنیمت شمردن هر چیزی، زمانی مشخص میشود که کارآیی و پایدار ماندن آن مشخص شود. 🔹پاداش هایی که خداوند در برابر اعمال اندک ما در حیات اخروی قرار داده است، هرگز قابل مقایسه با پاداش های زندگی مادی و دنیایی نمی باشد. ✔️پس آنچه انسان در راه خدا ایثار می‌کند، پاداشی بسیار نفیس تر دریافت می نماید و هرگز نباید آنرا غرامت و زیان دانست. همچنین گناهان و اعمال ناشایست، هرچند امکان دارد سود و منفعتی کوتاه مدت نصیب انسان سازد، اما در برابر مجازات های قیامت، ضرر و زیانی بیش نیست. ═══✙❆♡❆✙═══ 💝 @nahjol_balagheh ═══✙❆♡❆✙═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺پیامبر صلی الله علیه وآله: ◽️إِنَّ عَلِيّاً مِنِّي وَ أَنَا مِنْ عَلِيٍّ رُوحُهُ مِنْ رُوحِي وَ طِينَتُهُ مِنْ طِينَتِي وَ هُوَ أَخِي وَ وَصِيِّي وَ خَلِيفَتِي عَلَى أُمَّتِي فِي حَيَاتِي وَ بَعْدَ مَوْتِي مَنْ أَطَاعَهُ أَطَاعَنِي وَ مَنْ وَافَقَهُ وَافَقَنِي وَ مَنْ خَالَفَهُ خَالَفَنِي. 🔹 همانا علی علیه‌السلام از من است و من از اویم؛ روحش از روح من؛ طینت او از طینت من؛ او برادر من است، جانشین من است، خلیفه من ‏بر امّت من در دوران حیات و پس از مرگم است. هرکس با او موافق باشد با من موافقت کرده، و هرکس با او مخالفت کند با من مخالفت کرده است. 📚 الامالی شیخ صدوق، ص32. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸 ۲۸ روز تا برترین عید. 🌸 @nahjol_balagheh
✨یرَى الْغُنْمَ مَغْرَماً، وَالْغُرْمَ مَغْنَماً 💠(از کسانى مباش که) غنیمت را غرامت و غرامت را غنیمت مى شمرد» 📚 ۱۵۰ @nahjol_balagheh
4_5841648284157872345.mp3
12.24M
تفسیر آیه ۲۴۵ سوره مبارکه بقره 🆔https://eitaa.com/taliehnoor
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 2⃣ قسمت دوم ⁉️ چه شرایطی برای ظهور حضرت مورد نیاز است؟🤔 ⁉️ برترین برنامه برای بشر چیست و آن راچه کسی ارائه داده است؟🧐 ✅ برای ظهور ۴ شرط اساسی وجود دارد که این ۴ شرط باهم و در کنار هم باعث تحقق پدیده جهانی ظهور می شود، در این قسمت می خواهیم به یکی از شرایط ظهور اشاره کنیم‌. اولین شرط⏪ وجود برنامه و طرحی جامع و متعالی است. ♦️ برای هر تحولی بزرگ ، باید پیش از هر اقدام ، چارچوب آن ترسیم گردد و اهداف آن مشخص شود ، ظهور حضرت مهدی «عج» به عنوان بزرگترین و گسترده ترین تحول در جامعه بشری ، پیش از هر چیز دارای برنامه ای متناسب و با عظمت است. ✅ بهترین و جامع ترین برنامه «اسلام ناب محمدی » می باشد که بدون عیب و نقصی به بشر عرضه شده است و خداوند متعال این شرط مهم را برای بشریت فراهم کرده است. حدیثی از امام باقر «ع» در مورد روش حکومت حضرت : ✨محمد بن مسلم گوید: درباره قائم «عج» از امام باقر «ع» پرسیدم که: وقتی قیام می کند به کدام روش بین مردم حکومت می کند ؟ فرمود : به روش و سیره ای که پیامبر بدان عمل کرد تا آنکه اسلام را پیروز کند.✨ 💯 اسلام عزیز که برای کوچکترین امورات ما احکام و مسئله دارد برای آینده جهان بشریت که وعده حتمی انبیا و اولیا است هم برنامه ای دارد . 🌐 بنياد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی 🆔https://eitaa.com/taliehnoor 🆔https://chat.whatsapp.com/IF5sCwMLSHd0uwKp1QXuHt 🆔https://t.me/taliehnoor313
✋ سلام بر آقایی که "مهدی" نامیده شد؛ چون به امری پنهانی، هدایت می‌کند. السلام علیک یا مهدی الامم https://eitaa.com/taliehnoor
🔻دوازده گام در تربیت مهدوی 🔻گام چهارم: فطرت فرزندان مهمترین وظیفه پدر و مادر در تربیت، مراقبت از فطرت فرزندان است. امام صادق(ع) فرمودند: روزی حضرت موسی به خدا عرض کرد: پروردگارا، کدام عمل نزد تو برتراست؟ خداوند پاسخ داد: «دوست داشتن کودکان، زیرا فطرت آنان را بر توحید و یگانگی خود آفریدم». خوب است توجه کنیم که بسیاری از اصولی که دوست داریم فرزندانمان آنها را رعایت کنند، مسائلی هستند که به صورت فطری به آنها گرایش دارند؛ یعنی اگر مانعی بر سر راه فطرت آنان ایجاد نکنیم، راحت تر از آنچه فکر میکنیم، آن اصول را در زندگی مراعات خواهند کرد. 🆔https://eitaa.com/taliehnoor