eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
58.9هزار عکس
60.3هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹حاج قاسم خطاب به علما ومراجع: برخی خنّاسان سعی دارند که مراجع وعلماء را به بکشانند. ♦️من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم وتنها می‌بینم؛ او نیازمند همراهی و کمک شماست وشما حضرات‌معظّم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایت‌هایتان می‌بایست جامعه را جهت دهید. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماینده ایرلند در پارلمان اروپا: وقتی آمریکا بیش از یک میلیون غیرنظامی را در عراق کشت، آیا این تروریسم نبود؟ 🔹وقتی اسرائیل هر روزه در حال به وحشت انداختن فلسطینیان است، آیا این تروریسم نیست؟ 🔹آیا نسل‌کشی عربستان و امارات که در یمن انجام می‌شود، تروریسم نیست؟ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔴مدیریت صحیح و دقیق دولت در برخورد با الناز رکانی ورزشکار 🔻ابتدا بدانید که و سناریوی شوم را منافقین این روزها برای دامن زدن به آتش فتنه با این مورد رقم زده بودند 1⃣ شایعه کردن گم شدن الناز رکابی بعد از مسابقه و اینکه نظام بهش فشار آورده و.... 2⃣ قصد کشته سازی بعد از ورود الناز رکابی را داشتند ⬅️چند روزی بود که از جانب رسانه های معاند فراخوان حضور در فرودگاه و استقبال و هواداری از الناز رکابی را داده بودند و کلی ابراز محبت نسبت به این خانوم داشتند... بنابود تجمع کنند، کشته سازی کنند و فتنه ای که شعله هایش فروکش کرده ،در فرودگاه دوباره روشن کنند و الناز رکابی را نماد جدید ظلم نظام به زنانی نمایندکه میخواهند در دنیا پیشرفت کنند ولی به دلیل زندگی در جمهوری اسلامی آزادی ندارند.... دولت، خیلی قشنگ شعله فتنه را خاموش کرد، دوربینهای صداوسیما را خبر کرد، عذرخواهی الناز رکابی را مانند پدری که فرزندش را میبخشد پذیرفت ، الناز رکابی دوکلاه روی موهایش کشید، یک کلاه نقابی و یک کلاه سوییشرت، (البته باید پوشیده تر می آمد) رکابی خودش درخواست این ملاقات با وزیر را در وزارت ورزش میدهد وزیر ورزش با او عکس رسمی گرفت و الناز رکابی را از دهان اوباش وحشی دشمن که بنا بود اسطوره ای جدید علیه آزادی زنان ایرانی بسازند و یک جوان دیگرمان را ابزار سیاست های کثیفشان کنند، نجات داد... ⬅️امیدواریم خانم رکابی، قدر این محبت ملت و مسئولین ایران اسلامی را بداند و بر عذرخواهی خود پایبند بماند و اشتباهاتش را تکرار نکند که اگر تکرار کند، همچون علی دایی، علی کریمی و...به راحتی دور ریخته میشود.... 🇮
✍ آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی: وقتی مادرم مرا می فرستاد تا پدرم را برای خوردن غذا صدا کنم ، بعضی وقت ها می دیدم پدر به خاطر خستگی ، در حال مطالعه خوابش برده است . دلم نمی آمد ایشان را بیدار کنم .‌ همان طور که پایش دراز بود، صورتم را کف پای پدر می مالیدم تا از خواب بیدار شود . در این حال که بیدار می شد ، برایم دعا می کرد و طلب عاقبت به خیری می نمود . من خیلی از توفیقاتم را از دعای پدر و مادر دارم . ‌‌ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
قرآن ترجمه المیزان سوره 75 سوره مبارکه القيامة صفحه 578 كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ (20) چنين نيست [که مى پنداريد] بلکه شما اين دنياى زودگذر را دوست مى داريد. (20) وَتَذَرُونَ الْآخِرَةَ (21) و آخرت را وامى گذاريد. (21) وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَاضِرَةٌ (22) چهره هايى آن روز شاداب اند; (22) إِلَىٰ رَبِّهَا نَاظِرَةٌ (23) [و با نور ايمان] به پروردگارشان مى نگرند. (23) وَوُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ بَاسِرَةٌ (24) و چهره هايى آن روز در هم کشيده اند; (24) تَظُنُّ أَنْ يُفْعَلَ بِهَا فَاقِرَةٌ (25) زيرا مى دانند که عقوبتى کمرشکن بر آنان تحميل مى شود. (25) كَلَّا إِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقِيَ (26) آرى، وقتى که جان به گلوگاه، برسد; (26) وَقِيلَ مَنْ ۜ رَاقٍ (27) و گفته شود: چه کسى شفا دهنده است؟ (27) وَظَنَّ أَنَّهُ الْفِرَاقُ (28) و [محتضر] يقين کند که اين جدايى [از دنيا ]است; (28) وَالْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ (29) و ساق پاى او به ساق ديگرش پيچد; (29) إِلَىٰ رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمَسَاقُ (30) آن روز فقط به سوى پروردگارت سوق داده مى شود. (30) فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلَّىٰ (31) پس [اين انسان سرکش] نه تصديق [حق] کرد و نه نماز گزارد. (31) وَلَٰكِنْ كَذَّبَ وَتَوَلَّىٰ (32) بلکه [آن را] تکذيب کرد و روى گردانيد. (32) ثُمَّ ذَهَبَ إِلَىٰ أَهْلِهِ يَتَمَطَّىٰ (33) سپس با کبر و غرور به سوى اهلش رفت. (33) أَوْلَىٰ لَكَ فَأَوْلَىٰ (34) واى بر تو! پس واى بر تو! (34) ثُمَّ أَوْلَىٰ لَكَ فَأَوْلَىٰ (35) باز هم واى بر تو! پس واى بر تو! (35) أَيَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَنْ يُتْرَكَ سُدًى (36) آيا اين انسان مى پندارد که مهمل رها مى شود؟ (36) أَلَمْ يَكُ نُطْفَةً مِنْ مَنِيٍّ يُمْنَىٰ (37) آيا او قطره اى از منى نبود که [در رحم] ريخته مى شود؟ (37) ثُمَّ كَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّىٰ (38) سپس خون بسته اى شد، آن گاه خداوند آن را شکل داد و درست بپرداخت. (38) فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْأُنْثَىٰ (39) و دو جنس مرد و زن را از آن پديد آورد. (39) أَلَيْسَ ذَٰلِكَ بِقَادِرٍ عَلَىٰ أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتَىٰ (40) آيا اين خدا قادر نيست که مردگان را زنده کند؟ (40) سوره 76 سوره مبارکه الانسان بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان هَلْ أَتَىٰ عَلَى الْإِنْسَانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُنْ شَيْئًا مَذْكُورًا (1) آيا مدّتى از روزگار بر انسان گذشت که او چيزى قابل ذکر نبود؟ [آرى]. (1) إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا (2) همانا ما انسان را از نطفه اى ممزوج آفريديم، در حالى که اراده امتحان او را داشتيم; ازاين رو او را شنوا و بينا کرديم. (2) إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا (3) به راستى ما راه را به او نمايانديم، خواه سپاسگزار باشد و خواه کفران پيشه. (3) إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ سَلَاسِلَ وَأَغْلَالًا وَسَعِيرًا (4) به يقين ما براى کفران پيشگان، زنجيرها و غلّ ها و آتشى برافروخته آماده ساخته ايم. (4) إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا (5) همانا نيکان از پيمانه اى مى نوشند که آميزه آن کافور است، (5) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
نکته تفسیری صفحه ۵۷۸: راه و بیراهه: اگر از ما بخواهند که چند ویژگیِ اصلی انسان را بیان کنیم، همه­ ی ما «اختیار» را حتماً جزء آن­ها نام خواهیم برد. اختیار، ویژگی جدانشدنی انسان از اوست، و همین صفت است که او را از دیگر جانداران جدا کرده، شایسته‏ ی ستایش یا سرزنش می­ کند. ما هیچ­گاه به زنبور برای درست کردن عسل یا به گاو برای ساختن شیر «آفرین» نمی­ گوییم؛ ولی یک انسان را برای یک اختراعِ مفید تحسین می­ کنیم. علّت این مطلب، روشن است؛ زیرا زنبور و گاو، هیچ اختیاری در ساختن عسل یا شیر ندارند و بدون این­که خود بخواهند و تنها بنا بر آفرینش خدای بزرگ، عسل و شیر می­ سازند؛ ولی یک انسان، با اختیار خود و تحمّل رنج­ های فراوان، به یک اختراع بزرگ دست می­ یابد. همچنین ما هیچ­گاه یک شیر را برای کشتن و دریدنِ یک آهو سرزنش نمی­ کنیم؛ ولی انسانی را برای سیلی زدن ناروا به گوش یک نفر یا کندنِ بی­ علت یک درخت سرزنش می­ کنیم؛ زیرا شیر، به فرمان غریزه و بدون فکر و عقل، آهو را می­ کُشد؛ ولی انسان، دارای عقل و فکر و شعور است و رفتار و کردارش را خودش رقم می­ زند. منشأ وجود دادگاه­ها و کیفرهای گوناگون نیز «اختیار» انسان است. حال اگر انسان مختار بدون هیچ برنامه و هدفی در دنیا قرار می­ گرفت، چه اتّفاقی می­ افتاد؛ چه این­که هم انسان، خواسته­ ها و امیال گوناگونی دارد و هم امکاناتِ روی زمین محدود است؟ از همه‏ ی این­ها مهم­ تر این­که دنیا، نخستین مرحله‏ ی زندگی انسان است و پس از آن، مراحل بسیار بزرگ­تری پیش روی انسان قرار دارد. به­ راستی آیا ممکن است خدای حکیم، انسان را در چنین وضعی به حال خود رها کند؟ بی­ شک اگر چنین اعتقادی داشته باشیم، حکمتِ خدا را انکار کرده­ ایم. از این رو خداوند با فرستادن پیامبران، برنامه‏ ی زندگی انسان­ها را به آنان نشان داده و راه صحیح زندگی را برایشان مشخّص کرده است؛ راهی که فرجام آن، بهشت است؛ جایی که اختیار انسان به طور کامل شکوفا می­ شود و انسان هر چه بخواهد، در اختیارش قرار می­ گیرد؛ نعمت­ هایی که حقیقت آن توصیف­ شدنی نیست و آیات 5 تا 22 همین سوره، گوشه­ ای از آن­ها را برای ما توضیح داده­ اند. همچنین پیامبران، از سوی خدا، راه­های انحرافی را به ما نشان داده­ اند؛ راه­­هایی که فرجام آن­ها دوزخ است؛ جایی که به فرموده‏ی آیه‏ ی 4 همین سوره، ساکنانش در غل و زنجیر و آتش سوزان قرار دارند. آری، دین خدا، راهی به سرای آزادی و خوشبختی­ است، و راه­های دیگر، بیراهه­ هایی به سوی سرای اسارت و بدبختی هستند. اکنون ماییم و دوراهی سعادت و شقاوت که می­ توانیم با قدم گذاشتن در راه هدایت، شکر آن را به­ جای آوریم، یا با حرکت در بیراهه­ های گمراهی، از ناسپاسانِ نعمتِ هدایت باشیم. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6001575192470488366.mp3
1.95M
🔸ترتیل صفحه 578 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه ۵۷۸ مصحف شریف سوره مبارکه انسان 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ صبح جمعه دمید و آفتاب با گوشه ی چشمی از آستان احمدی ات جهان را روشن کرد ... منتظرانت با لاله های سرخ انتظار ، ندبه خوان و اشک آلود ، در مسیر روشنِ ظهور ایستاده اند تا تو بازآیی و جان های به لب رسیده از فراقت را مرهم نهی ... 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج🌤 ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂 ┗╯\
چقدر جمعه ها به یاد تو آقا به دریا زدم با حال بدم همه جوره طعنه به دنیا زدم درسته که من نبودم همون نوکر با مرام ولی جاری شد همیشه بااسم تو اشک چشام من سوی تو دوباره میپرم سایت بوده همیشه رو سرم محتاج یک نگاه تو شدم بااین عشق تو روبه راه شدم 💐 🌼🕊@nahjol_balagheh
۱۹۹ ❣امیر المومنین علیه السلام می فرماید: ✍توضيح اين كه جوامع انسانى از گروه هاى مختلفى تشكيل مى شود كه سه گروه از آن را مى توان در اينجا نام برد: ◀️ نخست افراد فهميده و باسواد و عاقل كه آلت دست اين و آن نمى شوند. ◀️دوم توده هاى كم اطلاع و پايبند به اصول اخلاق و ايمان كه آنها نيز برپايه ايمان و اخلاقشان در گروه هاى شرور شركت نمى كنند، هرچند ممكن است گاهى با نقشه هايى آنها را اغفال كرد.(عامه مردم) ◀️سوم گروهى كه سطح پايينى از فكر و اخلاق دارند و به اصطلاح بى بند و بار و فاقد تربيت لازم اسلامى هستند و در ميان آنها گاه افراد شرور و موذى نيز يافت مى شود. اين گروه اند كه چون جمع شوند غالباً سبب ضرر و زيان مى گردند. به كمترين چيزى تحريك مى شوند و بيشترين خسارات را مى رسانند; ولى اگر با برنامه ريزى صحيح جلوى اجتماع آنها گرفته شود و هر كدام به دنبال كار خود باشند و به شغلى كه دارند بپردازند، به جامعه منفعت مى رسانند، زيرا بسيارى از كارهاى سنگين اجتماعى معمولا بر دوش اين گروه است. ✔️ زمامداران و مديران جوامع اسلامى بايد مراقب باشند دشمنان اسلام يا افراد شرور جامعه از وجود اين گروه استفاده نكنند و آنها را در مسير اهداف شوم خود به كار نگيرند. ═══✙❆♡❆✙═══ 💝 @nahjol_balagheh ═══✙❆♡❆✙═══
💝امیرالمومنین در تعريف جمع اوباش، فرمود: 🌎آنان چون گرد هم آيند پيروز شوند، و چون پراكنده شوند شناخته نگردند. و گفته شد كه امام فرمود:آنان چون گرد هم آيند زيان رسانند، و چون پراكنده شوند سود دهند. از امام پرسيدند: چون اوباش گرد هم آيند زيان رسانند را دانستيم، امّا چه سودى در پراكندگى آنان است، فرمود: صاحبان كسب و كار و پيشه وران به كارهاى خود باز مى گردند، و مردم از تلاش آنان سود برند، بنّا به ساختن ساختمان، و بافنده به كارگاه بافندگى، و نانوا به نانوايى روى مى آورد. 📘 @nahjol_balagheh
💥وَمَنْ ضُيِّقَ عَلَيْهِ فِي ذَاتِ يَدِهِ فَلَمْ يَرَ ذلِکَ اخْتِبَاراً فَقَدْ ضَيَّعَ مَأْمُولاً 🌎كسى كه خداوند بر او تنگ گيرد (و نعمتهايى را از او سلب كند) و آن را آزمايش (و مقدمه ترفيع مقام) نداند پاداش اميدبخشى را از دست داده است»؛ 🖊سخن درواقع تسلى و دلدارى به گرفتاران در مصائب است كه زبان به ناشكرى نگشايند و بى تابى و جزع نكنند. چه بسا مصيبت و مشكلى كه رخ داده آزمونى باشد براى ترفيع مقام، بنابراين صبر و شكيبايى پيشه كنند و از خداى رحمان و رحيم پاداش صبر خود را بخواهند 📘 @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴با وجود نیاز فقرا، هزینه کردن برای زیارت چه توجیهی دارد؟ ☀️💥☀️💥☀️💥 🎤شهید 🦋کانال نهج‌البلاغه🦋 @nahjol_balagheh ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
⚪️لِلظَّالِمِ مِنَ الرِّجَالِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ: يَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِيَةِ، وَ مَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ، وَ يُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ. 👈مردم ستمكار را سه نشان است: 🔴با سركشى به ما فوق خود ستم روا دارد، و به زيردستان خود با زور و چيرگى ستم مى كند، و ستمكاران را يارى مى دهد. 📘 @mahjol_balagheh
🌺شرح خطبه ۶۸ نهج‌البلاغه توسط استاد محمدعلی انصاری ✨وقَدْ أَرَدْتُ تَوْلِيَةَ مِصْرَ هَاشِمَ بْنَ عُتْبَةَ، وَلَوْ وَلَّيْتُهُ إِيَّاهَا لَمَّا خَلَّي لَهُمُ الْعَرْصَةَ، وَلاَ أَنْهَزَهُمُ الْفُرْصَةَ، بَلاَ ذَمٍّ لَمُحَمَّدِ بْنِ أَبي بَکْر، فَلَقَدْ کَانَ إِلَيَّ حَبِيباً، وَکَانَ لي رَبِيباً. 🔹می خواستم هاشم بن عتبه را فرماندار مصر کنم، اگر او را انتخاب می کردم میدان را برای دشمنان خالی نمی گذارد، و به عمرو عاص و لشکریانش فرصت نمی داد، نه اینکه بخواهم محمد بن ابی بکر را نکوهش کنم، که او مورد علاقه و محبّت من بوده و در دامنم پرورش یافته بود. ۶۸ @nahjol_balagheh
☀️(وَ قَدْ قُلْتُمْ: (رَبُّنَا اللهُ)، فَاسْتَقِيمُوا عَلَى کِتَابِهِ، وَ عَلَى مِنْهَاجِ أَمْرِهِ، وَ عَلَى الطَّرِيقَةِ الصَّالِحَةِ مِنْ عِبَادَتِهِ 🌓شما گفته ايد: پروردگار ما خدا است; بايد بر طريقه کتاب او و راه روشن فرمان هايش و مسير درست عبادتش مستقيم و ثابت بمانيد» 🖋اشاره به اين که گفتار بى عمل، کسى را به جايى نمى رساند و سبب ورود در بهشت و سعادت جاويدان نمى شود ; حال که اظهار ايمان کرده ايد، وارد ميدان عمل شويد تا مشمول وعده هاى الهى در آيات مذکور شويد. 📘 @nahjol_blagheh
💥الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ آلاِسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ، وَالتَّقْصِيرُ عَنِ آلاِسْتِحْقَاقِ عِيٌّ أَوْ حَسَدٌ 🌎 «مدح و ستايشِ بيش از حدّ استحقاق، تملق است و كمتر از استحقاق، عجز و درماندگى و يا حسد است» 📘 @nahjol_balagheh
4_5854992863510661678.mp3
3.74M
🌺شرح خطبه ۶۷ 🔴 خطبه ۶۸ ⏱ زمان 18:05 🎤 @nahjol_balagheh
‏ ‏2 3 1 ❇️ آياتى در جهت آگاهى و فراگيرى حق نسبت به ظاهر و باطن و ملك وملكوت تمام اجزاى هستى ( ) اشاره مى‏رود تا براى مظلوم روشن‏تر شود كه ظلمى كه بر او رفته در برابر ربّ بصير رفته و ناله‏اش در كنار خداى سميع است و براى ظالم معلوم گردد كه حضرت جبّار از جنايات و ستم او بر مردم ضعيف آگاه است و به وقت لازم انتقام مظلوم را از ظالم خواهد گرفت و جزاى ستم ستمكار را در دنيا و آخرت به ستمكار خواهد رساند. *وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لايَعْلَمُها الّا هُوَ وَ يَعْلَمُ ما فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ الّا يَعْلَمُها وَلا حَبَّةٍ فى ظُلُماتِ الْارْضِ وَلا رَطْبٍ وَلا يابِسٍ الّا فى كِتابٍ مُبينٍ» «انعام 59» و كليدهاى غيب فقط نزد اوست، و كسى آنها را جز او نمى‏داند. و به آنچه در خشكى و درياست، آگاه است، و هيچ برگى نمى‏افتد، مگر آن كه آن را مى‏داند، و هيچ دانه‏اى در تاريكى‏هاى زمين، و هيچ تر و خشكى نيست مگر آن كه در كتابى روشن [ثبت‏] است. *انَّ اللّهَ لايَخْفى‏ عَلَيْهِ شَىْ‏ءٌ فِى الْارْضِ وَلافِى السَّماءِ» «آل عمران 5» يقيناً چيزى در زمين و در آسمان بر خدا پوشيده نيست. *رَبَّنا انَّكَ تَعْلَمُ ما نُخْفى وَ ما نُعْلِنُ وَ ما يَخْفى‏ عَلَى الّلهِ مِنْ شَىْ‏ءٍ فِى الْارْضِ وَلا فِى السَّماءِ» «ابراهیم 38» پروردگارا! يقيناً تو آنچه را ما پنهان مى‏داريم و آنچه را آشكار مى‏كنيم، مى‏دانى و هيچ چيز در زمين و آسمان بر خدا پنهان نيست. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏7، ص: 88 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
«1» يَا مَنْ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ «2» وَ يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ فِي قَصَصِهِمْ إِلَى شَهَادَاتِ الشَّاهِدِينَ «3» وَ يَا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِينَ «4» وَ يَا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِينَ «5» قَدْ عَلِمْتَ يَا إِلَهِي مَا نَالَنِي مِنْ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ مِمَّا حَظَرْتَ وَ انْتَهَكَهُ مِنِّي مِمَّا حَجَزْتَ عَلَيْهِ بَطَراً فِي نِعْمَتِكَ عِنْدَهُ وَ اغْتِرَاراً بِنَكِيرِكَ عَلَيْهِ‏ اى آن كه اخبار شاكيان از و بر او پنهان نيست! و اى آن كه نسبت به ستمى كه بر ستم ديدگان رفته، نياز به شهادت شاهدان ندارد! و اى آن كه يارى و نصرتش به ستم ديدگان نزديك، و مددكاريش از ستمگران دور است! اى خداى من! محقّقاً مى‏دانى، از فلانى فرزند فلانى ستمى به من رسيده كه او را از آن ستم نهى كردى، و پرده حرمتم را دريده كه دريدنش را بر او منع فرمودى. اين ستم‏گرى و پرده‏ درى، از باب طغيان در نعمت توست كه در اختيار اوست، و براساس غفلت و بى‏اعتنايى به خشم و غضب توست كه گريبان او را خواهد گرفت. 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏 يا مَنْ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ اى آن كه اخبار مظلومان بر او پنهان نيست! ‏ 🍀‏« (اثر تدبر در آیات و در قرآن کریم : ) با آن براى روشن ‏تر میشود كه و ستمی ى كه بر او رفته در برابر ربّ بصير رفته و ناله‏اش در كنار خداى سميع است و براى معلوم میگردد كه حضرت جبّار از جنايات و ستم او بر مردم ضعيف آگاه است و به وقت لازم انتقام مظلوم را از ظالم خواهد گرفت و جزاى ستم ستمكار را در دنيا و آخرت به ستمكار خواهد رساند.» 👤استاد حسین ( اینجا) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
«1» يَا مَنْ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ «2» وَ يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ فِي قَصَصِهِمْ إِلَى شَهَادَاتِ الشَّاهِدِينَ «3» وَ يَا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِينَ «4» وَ يَا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِينَ «5» قَدْ عَلِمْتَ يَا إِلَهِي مَا نَالَنِي مِنْ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ مِمَّا حَظَرْتَ وَ انْتَهَكَهُ مِنِّي مِمَّا حَجَزْتَ عَلَيْهِ بَطَراً فِي نِعْمَتِكَ عِنْدَهُ وَ اغْتِرَاراً بِنَكِيرِكَ عَلَيْهِ‏ اى آن كه اخبار شاكيان از و بر او پنهان نيست! و اى آن كه نسبت به ستمى كه بر ستم ديدگان رفته، نياز به شهادت شاهدان ندارد! و اى آن كه يارى و نصرتش به ستم ديدگان نزديك، و مددكاريش از ستمگران دور است! اى خداى من! محقّقاً مى‏دانى، از فلانى فرزند فلانى ستمى به من رسيده كه او را از آن ستم نهى كردى، و پرده حرمتم را دريده كه دريدنش را بر او منع فرمودى. اين ستم‏گرى و پرده‏ درى، از باب طغيان در نعمت توست كه در اختيار اوست، و براساس غفلت و بى‏اعتنايى به خشم و غضب توست كه گريبان او را خواهد گرفت. 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 سید محمد باقر ره، ماجرای عالمی که با دعای یک سگ زندگیش متحول شد!! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
‏ ‏2 3 2 ❇️ * يَوْمَ هُمْ بارِزُونَ لايَخْفى‏ عَلَى اللّهِ مِنْهُمْ شَىْ‏ءٌ لِمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ لِلّهِ الْواحِدِ الْقَهّارِ» «غافر16» روزى كه همه آنان آشكار مى‏شوند، [و] چيزى از آنان بر خدا پوشيده نمى‏ماند. [و ندا آيد:] امروز فرمانروايى ويژه كيست؟ ويژه خداى يكتاى قهّار است. * انَّ الَّذينَ يُلْحِدُونَ فى آياتِنا لا يَخْفَوْنَ عَلَيْنا افَمَنْ يُلْقى‏ فِى النّارِ خَيْرٌ امْ مَنْ يَأْتى آمِناً يَوْمَ الْقِيامَةِ اعْمَلُوا ما شِئْتُمْ انَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصيرٌ» «فصلت 40» مسلماً كسانى كه معانى و مفاهيم آيات ما را از جايگاه واقعى‏اش تغيير مى‏دهند [و به تفسير و تأويلى نادرست متوسل مى‏شوند] بر ما پوشيده نيستند. آيا كسى را كه در آتش مى‏افكنند، بهتر است يا كسى كه روز قيامت در حال ايمنى مى‏آيد؟ هر چه مى‏خواهيد انجام دهيد، بى‏ترديد او به آنچه انجام مى‏دهيد، بيناست. *وَ انَا اعْلَمُ بِما اخْفَيْتُمْ وَ ما اعْلَنْتُمْ» «ممتحنه 1 » من به آنچه پنهان مى‏داشتيد و آنچه آشكار كرديد؛ داناترم. *قُلْ انْ تُخْفُوا ما فى صُدُورِكُمْ اوْ تُبْدُوهُ يَعْلَمْهُ اللّهُ وَ يَعْلَمُ ما فِى السَّمواتِ وَ ما فِى الْارْضِ وَ اللّهُ عَلى كُلِّ شَىْ‏ءٍ قَديرٌ» «آل عمران 29» بگو: اگر آنچه [از نيّت‏هاى فاسد و افكار باطل‏] در سينه‏هاى شماست، پنهان داريد يا آشكار كنيد، خدا آن را مى‏داند. و نيز آنچه را در آسمان‏ها و آنچه را در زمين است، مى‏داند و خدا بر هر چيز تواناست. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏7، ص: 88 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏 يا مَنْ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ اى آن كه اخبار مظلومان بر او پنهان نيست! ‏ 🍀‏« اين معنا بايد در قلب انسان يقينى باشد كه ظاهر و باطن هستى در پيشگاه حضرت حق حاضر و ريز و درشتى از نظر او مخفى نيست. او بر تمام امور آگاه و نسبت به هر صدايى و ناله‏اى شنواست، پس از و بر مردم ضعيف و بر هر موجود زنده‏اى بپرهيزيد كه ستم و ظلم شما، در معرض علم و آگاهى او و ناله دادخواهى و شكايت در كنار شنوايى حضرت اوست.» 👤استاد حسین ( اینجا) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ ‏2 4 ❇️ امير المؤمنين عليه السلام مى‏فرمايد: الْحَمْدُلِلّهِ الَّذى بَطَنَ خَفِيّاتِ الْامورِ، وَ دَلَّتْ عَلَيْهِ اعْلامُ الظُّهُورِ. سپاس خداوندى را كه به همه امور پنهانى داناست و نشانه‏هاى آشكار بر وجودش دلالت دارد. ( ) و نيز مى‏فرمايد: كُلُّ عَزيزٍ غَيْرُهُ ذَليلٌ، وَ كُلُّ قَوِىٍّ غَيْرُهُ ضَعيفٌ، وَكُلُّ مالِكٍ غَيْرُهُ مَمْلُوكٌ، وَ كُلُّ عالِمٍ غَيْرُهُ مُتَعَلِّمٌ، وَ كُلُّ قادِرٍ غَيْرُهُ يَقْدِرُ وَ يَعْجُزُ، وَ كُلُّ سَميعٍ غَيْرُهُ يَصَمُّ عَنْ لَطيفِ الْاصْواتِ وَ يُصِمُّهُ كَبيرُها وَ يَذْهَبُ عَنْهُ ما بَعُدَ مِنْها، وَ كُلُّ بَصيرٍ غَيْرُهُ يَعْمى‏ عَنْ خَفِىِّ الْالْوانِ وَ لَطيفِ الْاجْسامِ. ( ) و هر عزيزى غير از او خوار و هر قويّى غير او زبون و هر مالكى غير او مملوك و هر عالمى غير او نيازمند به فراگيرى و هر صاحب قدرتى غير او گاه توانا و گاه ضعيف و هر شنونده‏اى غير او از شنيدن صداهاى آهسته ناشنوا و از شنيدن آوازهاى بلند كر و از شنيدن صداهاى دور محروم است. و هر بيننده‏اى غير او از ديدن رنگهاى پنهان و اجسام لطيف كور. براساس آيات و روايات انبيا و ائمه طاهرين عليهم السلام اين معنا بايد در قلب انسان يقينى باشد كه ظاهر و باطن هستى در پيشگاه حضرت حق حاضر و ريز و درشتى از نظر او مخفى نيست. او بر تمام امور آگاه و نسبت به هر صدايى و ناله‏اى شنواست، پس از ظلم و ستم بر مردم ضعيف و بر هر موجود زنده‏اى بپرهيزيد كه ستم و ظلم شما، در معرض علم و آگاهى او و ناله دادخواهى و شكايت مظلوم در كنار شنوايى حضرت اوست. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏7، ص: 90 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2