🔰تا دلم غافل ز آقا می شود‼️
🔰پای من سوی گـ⛔️ــنه وا می شود❌😔
🔰 تا مرا نَفسـ❌ـــَم به ذلت می کشد‼️
🔰💠مَـهـدی زَهـرا💠 خجالت می کشد‼️‼️
🔰کار من تنها ❌دل آزردن❌ شده‼️
🔰کار 💠مولا💠 خون دل❤️ خوردن شده‼️
🔰روز☀️ و شب🌙 گویم به خود با واهمه‼️
🔰من ❌چه کردم❌ با 💠عزیزفاطمه💠‼️‼️😔
🕊✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🕊
در انتظارِ تعجيلِ فرج باید ایستاد🌸
💎اگر *امام زمانی* هستی...
💫تمام زندگیت ،
💫سخنانت ،
💫لباس پوشیدنت،
💫کارت ،
💫نحوه برخوردت
باید بوی "امام زمان" ارواحنافداه را بدهد
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
به خدا قسم اگر بدانید امام زمان با چه غربتی منتظر این هستند که ما خود را بسازیم، تا ظهور کنند،
اگر این مسأله را احساس کنید به خدا قسم شب خواب ندارید جز اینکه به فکر درست کردن خودتان باشید.
#بیداری
یا
امام زمان
جز رحمت چشمان تو، دنیا چه میخواهد
تشنه به غیر آب، از دریا چه میخواهد
حالا که موسایم شدی راهی نشانم ده
غیر از نجات، این قوم از موسی چه میخواهد
شاید بپرسی از چه دنبال دَمَت هستم
دل مرده نوعاً از دَم عیسی چه میخواهد؟
پیغام و پس پیغام یعنی یاد ما هستی
مجنون جز این پیغام، از لیلا چه میخواهد
پیراهنی بفرست شاید زنده ماندم من
جز دل خوشی، یعقوب نابینا چه میخواهد
تا کیسه ما پر شود احسان تو کافی است
مسکین به جز خیرات از آقا چه میخواهد
چیز مهمی نیست این که ما چه میخواهیم
باید ببینیم آن جناب از ما چه میخواهد
ای انتقام پهلوی پشت درِ خانه
غیر از ظهور تو مگر مادر چه میخواهد
علی اکبر لطیفیان
💔 #یا_اباصالح_المهدی_عج...
#من_این_چشمی_که_رویت_را_نمی بیند نمی خواهم...
که یعقوبی چو "یوسف" را نبیند کور باشد بهتر است...
اللهم_عجل_لولیک_الفرج_الساعه
#6037
♦️سوال
چرا بايد حادثه عاشورا را گرامى بداريم؟
چرا بايد خاطره حادثه اى را كه 1360 سال پيش اتفاق افتاده است، زنده كرد و مراسمى به ياد آن خاطره برگزار كرد؟ اين رويداد جريانى تاريخى بوده است كه زمان آن گذشته است؛ تلخ يا شيرين، هر چه بوده است آثار آن تمام شده است. چرا بايد بعد از گذشت نزديك به چهارده قرن، ياد آن جريان و آن حادثه را زنده نگه داريم و مراسمى براى آن بر پا داريم؟
❇️پاسخ
🔺پاسخ اين سؤال، چندان مشكل نيست. براى اين كه به سادگى مىتوان به هر نوجوانى تفهيم كرد كه حوادث گذشته هر جامعه مىتواند در سرنوشت و آينده آن جامعه آثار عظيمى داشته باشد. تجديد آن خاطره ها در واقع نوعى بازنگرى و بازسازى آن حادثه است، تا مردم از آن جريان استفاده كنند. اگر حادثه مفيدى بوده است و در جاى خود منشأ آثار و بركاتى به شمار مىرفته است، بازنگرى و بازسازى آن نيز مىتواند مراتبى از آن بركات را داشته باشد.
🔺علاوه بر اين، در همه جوامع انسانى مرسوم است كه به نوعى، از حوادث گذشته خود ياد مىكنند؛ آن ها را بزرگ شمرده و به آن ها احترام مىگذارند. خواه مربوط به اشخاصى باشد كه در پيشرفت جامعه خود مؤثر بوده اند، نظير دانشمندان و مخترعان، و خواه مربوط به كسانى شد كه از جنبه سياسى و اجتماعى، در رهايى ملت خود نقش مؤثرى داشته اند و قهرمان ملى بوده اند. همه عقلاى عالم براى اين گونه شخصيت ها آيين هاى بزرگداشتى را منظور مىكنند.👈 اين كار بر اساس يكى از مقدس ترين خواسته هاى فطرى است كه خدا در نهاد همه انسان ها قرار داده است، و از آن به «حس حق شناسى» تعبير مىكنيم. لذا اين خواسته فطرى همه انسان ها است كه در برابر كسانى كه به آن ها خدمت كرده اند حق شناسى و شكرگزارى كنند، آنان را به خاطر داشته باشند و به ايشان احترام بگذارند. علاوه بر اين، ياد آن خاطره ها، در صورتى كه در سعادت جامعه تأثيرى داشته، مىتواند عامل مؤثر ديگرى را در زمان بيان خاطره ها بيافريند. در اين صورت، گويا خود آن حادثه تجديد مىشود.👌
🔺از آن جا كه معتقديم حادثه عاشورا حادثه عظيمى در تاريخ اسلام بوده است، و نقش تعيين كننده اى در سعادت مسلمان ها و روشن شدن راه هدايت مردم داشته است، اين حادثه در نظر ما بسيار ارزشمند است. لذا بزرگداشت و بازسازى اين حادثه و به خاطر آوردن آن، موجب مىگردد تا بتوانيم از بركات آن در جامعه امروز نيز استفاده كنيم. اين جواب را به طور كلى مىتوان در مقابل سؤال نوجوان ها ارائه داد و آنان را قانع كرد كه زنده نگه داشتن ياد بعضى از خاطره ها و بازسازى برخى از حوادث كه در گذشته اتفاق افتاده است، كار عاقلانه اى است، و ممكن است منافع و مصالحى را براى جامعه تأمين كند. همان طور كه اصل آن حادثه تأثير مفيدى در جامعه آن روز داشته، تجديد خاطره و بازسازى آن نيز مىتواند آثارى متناسب با خود داشته باشد. در پاسخ به سؤال اول كه «چرا بايد ياد عاشورا را زنده نگه بداريم؟» به همين اندازه بسنده مىكنيم.
عاشورا
امام_حسین
#محرم
«عمرسعد» آدم عجیبیست.
آدم فڪر نمیڪند ڪسی مثل او فرماندهی تاریڪــــــــــترین سپاه تاریخ بشود.
ماها تصور میڪنیم سردستهی آدمهایی که مقابل امام حسین(ع) میایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی توی ظلم و قساوت باشد.
ظاهراً امــــــــــا اینطور نیست.
عمرسعد، خیلی هم آدم دور از دسترس و غریبی نیست. ماها شاید شبیه «شمر» نباشیم یا نشویم هیــــــــــچوقت، امــــــــــا رگههایی از شخصیت عمرسعد را خیلیهایمان داریم.
رگههایی که وسط معرڪه میتواند آدم را تا لبهی پرتگاه ببرد.
از همان لحظهی اول ورود به ڪربلا شڪ دارد به آمدنش، به جنگیدنش با حسین علیهالسلام.
حتی جایی آرزو ڪرده ڪه ڪاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد.
عمر سعد «عِلم» دارد. «علم» دارد به اینڪه حسین حق است.
به اینڪه جنگیدن با حسین، یعنی قرار گرفتن در سپاه باطل. امــــــــــا چیزهایی هست ڪه وقت «عمل» میلنگاندش:
زن و بچهاش، مال و اموالش، خانه و زندگیاش و مهمتر از همهی اینها..
گندمهای ری؛ وعدهی شیرین فرمانداریِ ری.
شب دهم امام میڪِشدش ڪنار، حرف میزند با او؛ حتی دعوتش میڪند به برگشتن.
میگوید: میترسم خانهام را خراب کنند،
امام جواب میدهد: خانهی دیگری میسازم برایت.
میگوید؛ میترسم اموالم را مصادره ڪنند!
امام دوباره میگوید: بهتر از آنها را در حجاز به تو میدهم.
میگوید نگران خانوادهام هستم، نڪند آسیبی به آنها برسانند...
ماها هم «شڪ» داریم، همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل.
با آنڪه به حقّانیت حق واقفیم.
مال و جان و زندگی و موقعیتمان را خیلی دوست داریم؛ از دست دادنشان خیلی برایمان نگرانڪننده است.
و اینها نشانههای خطرناڪی هستند. نشانههای سیاهی از شباهت ما با عمرابنسعدابنابیوقاص.
هزاری هم ڪه هر بار توی زیارت عاشورا لعنتش ڪنیم.
عمرسعد از آن خاکستریهایی بود ڪه ڪربلا تڪلیفشان را با خودشان معلوم ڪرد.
رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر.
رفت تا عمق سیاهیها و دیگر همانجا ماند..
#کمی_تفکر
#از_عاشورا_تاظهـور
✅ غربال به سبک عاشور
🔻بیش از هزار نفرتاشب عاشورا با امام حسین بودند ولی چون با او سنخيت روحی نداشتند، نتوانستند همراهش بمانند و رهایش کردند؟ هنگامه ی آزمایش کم هستند
هلال بن نافع ها که بگویند: "به خدا قسم ما ملاقات پروردگار را ناخوشایند نمی دانیم و بر نيت و بصیرت خود پابرجاییم"
کم هستند زهیرها که بگویند: "یابن رسول الله! به خدا قسم دوست دارم کشته شوم و بعد از آن دوباره زنده شوم تا هزار بار این اتفاق بیفتد اما خداوند کشته شدن را ازتو و اهل بیتت بردارد"
🔻امام صادق درباره یاران حضرت مهدی میفرماید:
«بر امامت او استوار نمی ماند، مگر آنکه یقینش بسیار قوی و معرفتش نسبت به او صحیح باشد.»
آری! اگر سنخیت بین امام و ماموم نباشد همراهی واقعی امکان پذیر نخواهد شدو عاقبت او را رها خواهند کرد!
📙فرات تا فرات،جلد ١،ص١۴٨-١۵١
راس ساعت هشت
★ ♡🌺✧❥꧁🌺꧂❥✧🌺♡★
🌺🍃ارادت رضوی
اللهّمَ صَلِّ عَلی عَلی بنْ موسَی
الرّضا ☆المرتَضی، الامامِ التّقیِّ النّقیِّ☆ و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْض☆ِ و مَن تَحتَ الثَّری☆ الصّدّیقِ الشَّهید☆ِصَلَوةً کثیرَةً تامَةً زاکیَة☆ًمُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً☆کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ🕯
☆۞☆۞☆۞☆۞☆
🌺🍃 يا اَبَا الْحَسَنِ
ياعَلِىَّ بْنَ مُوسى اَيُّهَاالرِّضا
🕯يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِه
🕯ِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتشْفَعْنا
🕯وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ 🕯وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا
#ياوَجيهاًعِنْدَاللّهِ_اِشْفَعْ_لَناعِنْدَاللّهِ
🌺🍃الْسَلٰامُعَلیَڪَیٰاعَلْےِبْنِمْوسَےالْرِضٰا
★ ♡🌺✧❥꧁🌺꧂❥✧🌺♡★
* #همه_ما_آرزو_داریم_ای_کاش_در_کربلا بودیم و امام حسین رو یاری می کردیم،
*در غم و اندوه شهادت امام حسین به سر و سینه می زنیم.
*مردم کوفه را نکوهش می کنیم که چرا امامشان را تنها گذاشتند.
در حالی که:
امام زمان ما ۱۱۸۰ سال است که تنها و غریب، آواره بیابانها هستند؟
*برایش چه کرده ایم؟*
امام زمان خودمان نیز اکنون در کربلای کره زمین ندای "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند:
آیا کسی هست مرا یاری کند؟؟؟و بارها و بارها پیغام داده اند: "واکثروا الدعا بتعجیل الفرج"
"برای فرج من دعا کنید."
ولی ما همچنان سرگرم زندگی خویش و خدای نکرده، غرق در "گناه"😔
آیا مردمان آینده نیز ما را بخاطر اینهمه "غفلت" از اماممان نکوهش نخواهند کرد؟؟؟
#بیداری
🔺 باید از ضحاک ابن عبدالله شدن ترسید ....
ضحاک شخصی بود که با امام حسین (ع) عهد مشروط کرده بود، عهدی بدین شرط که اگر یاری جز من برایت نماند، من هم بتوانم از معرکه کنار بروم. ظاهرا دست روزگار ضحاک را به بوته آزمایش میگذارد و او در آخرین دقایق عمر شریف امام، ایشان را ترک میکند.
ضحاک ابن عبدالله ولایت مدار بود، آنهم ولایت مداری که تا ظهر عاشورا در رکاب امام ماند اما آنچه باعث محو شدن ضحاک در تاریخ شده است، ولایت مداری مشروط او می باشد.
آری، باید از ضحاک ابن عبدالله شدن ترسید، نکند ولایت مداری ما هم مشروط باشد و همین شرط عاقبت رسوای تاریخمان کند.
عمر ابن سعد برای حکومت ری مقابل امام ایستاد، دلبستگی عمر ابن سعد به حکومت کردن بر همه آشکار بود، اما ضحاک؛ ضحاک چرا نماند؟ کدام دلبستگی پنهان بود که او را لحظه آخر از امامش جدا کرد؟! همه ی ما دلبستگی هایی پنهان در دلمان داریم که ممکن است ما را لحظه آخر از اماممان جدا کند!!
🏴 #قصه_ما_به_سر_رسید 😭😭😭😭
🥀سری به نیزه بلند است ، در برابر زینب
🥀خدا کند که نباشد ،سر برادر زینب
#محرم #عاشورا
#ظهر_عاشورا
#حضرت_سیدالشهداء_نفرمود من با یزید بیعت نمی کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ [بحارالأنوار، ج۴۴، ص٣٢۵] فرمود هرکس آزاداندیش است، حسینی فکر میکند؛ مثل من فکر میکند، زیر بار ظلم نمی رود.
🔹امروز هم همینطور است، بیان حسین بن علی همینطور است. امروز کسی که حسینی فکر میکند؛ نه آمریکا را، نه آن معامله_قرن را، نه صهیونیست را، هیچکدام را تحمل نمیکند.
🔹اگر حضرت فرموده بود من با یزید بیعت نمیکنم شاید فکر میکردند که مخصوص خود اوست. حضرت فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»، تا ظهورِ حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر میکند زیر بار ظلم نمیرود.
🔹این است که امام (رضواناللهعلیه) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابیطالب است، همین است.
"آیةالله #جوادی_آملی"
.
یکی از اقدامات رضاخان ایجاد محدودیت و جلوگیری از برگزاری مراسم سوگواری و اعیاد مذهبی بود که به طور سنتی مسلمانان در ایام عاشورا و محرم و صفر ، ماه رمضان و... برگزار می کرد و به انجام چنین مراسمی اعتقاد داشتند.
از تندترین حملات رضاخان به دین که عناد کامل رژیم را نسبت به اسلام و مراسم آن نشان می داد ، ایجاد محدودیت و ممنوع کردن برگزاری مراسم سوگواری بود. این خواست قلبی استعمار انگلیس از زمان تهاجم به کشورهای اسلامی بود. در خاطرات همفر در همین زمینه توصیه شده است :(۱)
"مراکز عزاداری حسین (ع) یا تکایا ،باید نابود شود و به ویرانه هایی مبدل گردند. علت این کار البته باید مبارزه با گمراهی مسلمین و نابودی بدبختی های دین ، قلمداد شود. باید با تمام وسایل بکوشیم تا مردم را از رفتن به تکایا و عزاداری برای حسین (ع) خودداری کنند و تدریجا این گونه کارها متروک گردد. برای این منظور باید شرایط و ضوابط تأسیس تکایا و گزینش وعاظ و روضه خوان ها را دشوار ساخت"(۲) !!!
.
.
منابع :۱. کتاب سقوط ، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی ، ص ۸۷۷ / ۲. کتاب خاطرات همفر ، ص ۸۶
✍️معنای دقیق
کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن ....
.
🔹اکثر قریب به اتفاق اهل لغت
این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛
🔺 و بر همین قیاس تاسوعا را نیز
که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
🔸 آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر
نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
🔹آیا اگر امام حسین(ع)
مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
🔸 در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند
و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود.
🔺 اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛
به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛
🔺یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم
به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛
🔺لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم
که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
🖊عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
🔹عشر به کسر عین و عشرت،
به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
🔺خداوند میفرماید:
«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید.
🔺عشیر یعنی همدم و رفیق؛
«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
🔸العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود
که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛
🔺و عاشورا مبالغه است
از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
🖊تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
🔹با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد،
عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد.
🔺 اتسع به فتح الف یعنی
گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید.
🔺اتساع یعنی گسترده شدن
و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛
🔺و بالاخره التاسوعا یعنی
جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
🔸این دو نام از ابداعات امام سجاد
(علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از #عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است..
🏴 یا مولای یا بقية الله آجرك الله في مصيبة جدك المظلوم
▪️أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ
از بزرگی پرسیدند:
از کجا بفهمیم در خواب غفلتیم یا نه؟؟
گفت:
اگر برای امام زمانت
کاری می کنی
یا تبلیغی انجام میدهی
و خلاصه قدمی برمی داری
و به ظهور آن حضرت
کمک میکنی
بدان که بیداری؛
و الّا اگر مجتهد هم باشی
در خواب غفلتی!
{ الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج }
@zohornzdikhst🌹❤🌹
📌آرزوی حبیب بن مظاهر بعد از شهادت
🔰 آیت الله خرازی نقل کرده که حجة الاسلام حاج شیخ عبدالعلی قرهی از حجة الاسلام حاج شیخ جواد کربلایی نقل کرد که مرحوم میرزا محمدحسن شیرازی رحمة الله علیه (صاحب فتوای تحریم تنباکو) در مکاشفه ای حبیب بن مظاهر رحمة الله علیه را دیدند و از ایشان پرسیدند: شما می خواهید برای چه به دنیا برگردید؟
🔰 فرمود: برای سه کار: شرکت در مجلس عزای امام حسین علیه السلام، به تشنگان آب بدهم و صلوات بفرستم.
📗 روزنه هایی از عالم غیب، ص
[ #تلنگرانه ]
#با_دستایی_ڪه_باهاش_برا_حسین(ع) سینه زدی،
▫️رو به روی خدا بلندش ڪردی و
▫️ذڪر خالقتو گفتی،
گـنـاه نـڪــــن🚫
#نعل_اسب🐎رو نماد خوش شانسی؟!!!🧲
🎤 #استاد_رائفی_پور:
📝یه سوال ;
🛑مگه امام حسین (ع) در گودال به شهادت نرسیدن،پس باید محل دفن حضرت هم همون گودال باشه.اونایی که رفتن کربلا می دونن بین محل گودال و ضریح مطهرفاصله هست.چرا؟
تو کربلا یه عده اومدن گفتند نه،براین پیکر باید اسب تاخته شه.
این "باید"رو کی تعیین کرده بود؟(نقش یهود در حادثه کربلا)
تو گودال نمیشد اسب تاخت.پیکر مطهر رو از گودال بیرون کشیدند بردند یه محل صاف و هموار و ده اسب که بهشون نعل زده بودندبراین پیکر تاختند...😔
واین چهل نعل اسب به عنوان تبرک از پای اسبهاجدا میشه.
بعدها که در دوره قاعونی بغدادمیشه مرکز یهودیان، نواده های همین اشقیا این نعل اسبها رو با افتخار درخونه هاشون میزدند که ما از هموناییم
اینا بعدها کوچ کردند به شبه جزیره ایبری در اسپانیا و همین سنت رو هم باخودشون بردندو نعل اسب رو کردند نمادخوش شانسی...
حالا یه عده از مردم خودمونم نا اگاهانه نعل اسب رو به عنوان نماد خوش شانسی استفاده می کنند
✨آیت الله جوادی آملی;
تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلاست.به این جهت که این اسبها نعوذ بالله بر آدمهای خارج از دین تاختند پس با ارزش می باشند.چنانچه برخی فرق اسلامی دهه اول ماه محرم را جشن می گیرند و متاسفانه فرهنگ ناشایست نعل اسب به میان مردم ما هم رواج یافته.😔
✅ ابو ریحان بیرونی:
ستم هایی که بر حسین بن علی کردنددر هیچ ملتی با بدترین افراد نکردند.
او را با شمشیر ونیزه و سنگ باران از پای در اوردند سپس اسب بر بدنش تاختند...😔
بعضی از این اسبها به مصر رسید.بعضی مردم این نعل اسبها را کندند و برای تبرک بر در خانه های خود نصب کردندواین عمل در میان مردم مصر سنتی شد که بعد از ان هر کسی بالای در خانه خود نعل اسب نصب میکرد...
در تاریخ آمده : یزید (علیه لعنه) در عصر عاشورا بعد از به شهادت رساندن امام حسین (ع)و یارانش دستور داد اسب ها ( که نعل تازه شده بودند) را بر بدن شهدای کربلا تازاندند .
یزیدیان این روز را روز برکت و پیروزی نام نهادند که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره می شود (...یوم تبرکت به بنوامیه و ....)و برای افتخار بر این پیروزی (قتل خاندان مطهر پیامبر )و رواج تفکر شیطانی خودنعل اسبهای خود را کندند و در سراسر شهر ها و کشورها گرداندند...شهر به شهر و کشور به کشور به نشانه ی پیروزی .
در شامات در عراق در قسطنطنیه در روم در ایران و در سراسر جهان مدرن 1400 سال قبل...
و این شد سبب آنکه در سرتاسر جهان از 1400 سال پیش تاکنون نعل اسب را نشانه ی برکت و شانس و پیروزی می دانند
اين خرافه به اروپا هم رسيد شايد این اعتقاد از اسپانیا به اروپا رسیده (اندلس قدیم)به اندلسی ها هم از امویان این اعتقاد رسیده امویان به عنوان تبرک نعل اسب نگه می داشتن اما اروپایی ها چون معنی تبرک رونمی دونستن میگفتن شانس میاره
حالا امویان این اعتقادو از کجا آورده بودن ؟
تو عاشورا بعداین که 10 تا اسب روی پیکر امام حسین (ع) تاختتند 40 تا نعل اسب ها رو به عنوان تبرک در آوردن و بین خودشون تقسیم کردند این نعل ها رو از خونه هاشون آویزون می کردنو بعد از مدتی به عنوان یک شی با ارزش به هم می فروختند ، تا اینکه تقلبی این نعلها هم اومد و کم کم آویزون بودن یه نعل تو خونه ها یه رسم شد.
👈 پخش این پیام....
👈 شلیک یک فشنگ است...
👈 به سوی جبهه دشمن در فضای مجازی.