eitaa logo
امام زمان و ظهور
88.9هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
7.5هزار ویدیو
7 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زمان و ظهور
‌ #وقایع_آخرالزمان #سرزمینهای_درگیر_در_واقعه_ظهور #قسمت_ششم #حلب حلب شهری است از بلاد کهن شا
یکی دیگر از شهرهای کور خمس « » است که در منطقه شام قرار دارد و گفته شده که در کوهستان اطراف آن قبر صالح پیغمبر(ع) قرار دارد و در آن جای پای شتر (ناقه صالح) نیز موجود است و البته این را هم داریم که می گویند قبر صالح در یمن است. در منابع آمده که مردم در جنگ صفین، از معاویه در برابر حضرت علی(ع) حمایت کردند. آنها در جنگ صفین با شور جنگیدند، سپس مذهب تشیع را پذیرفتند. در زمان جنگ های صلیبی این شهر متحمل ضررهای بسیاری شد و به ویرانه مبدل گردید. این استان در وسط سوریه واقع و مرکز آن شهر حمص است. رودخانه معروف«عاصی» که از لبنان سرچشمه می گیرد و به ترکیه می رود از این استان عبور می کند. این استان با 41 هزار کیلومتر وسعت، بزرگترین استان سوریه از نظر مساحت می باشد و سومین استان سوریه از نظر جمعیت به حساب می آید. این استان از غرب با لبنان  و از شرق با عراق و اردن همسایه است. مقبره و مسجد خالد بن ولید در این شهر قرار دارد. هر چند اکثریت مردم این استان را اهل سنت تشکیل می دهند؛ اما تعداد قابل توجهی از پیروان مذاهب دیگر از جمله شیعیان، ارامنه و مسیحیان ارتدکس نیز در این استان و در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی می کنند. با توجه به این ویژگی های جغرافیایی، به قدرتی عظیم دست یافته و بر مناطق خوش آب و هوا و دارای منابع آب و غذا مسلط می شود؛ اما با این وجود باز هم به دنبال نفوذ در مناطق دیگر خواهد بود. با توجه به روایات، وقتی سفیانی به مناطق پنج گانه تسلط می یابد، به جز تعداد کمی از خدا پرستان واقعی، بقیه مردم پیرو سفیانی می شوند. پس در روایات هم پیش بینی شده که مردم این منطقه دوباره به خاندان محمد(ص) خیانت خواهند کرد.   📚کتاب دانشنامه سرزمین های درگیر، به کوشش اسماعیل شفیعی سروستانی، ص508 → @zohur_media
📚 در این کتاب، مولف بیان کرده که هدف از گردآوری احادیث ، سعی در شناساندن زمان حاضر و حفظ دین بوده است. همچنین ذکر شده است که اولا نباید از این احادیث برداشت سطحی نمود، ثانیا این روایات همگی مخصوص کشور ایران نیست، ثالثا در روایات استثنا هست. برای مثال، در جایی کلمه “ناس” به معنی آمده است؛ ولی ممکن است منظور همه مردم نباشد بلکه گروهی از مردم مدنظر باشد. 1⃣قسمت اول1⃣ ۱- در آخرالزمان، ثروتمند شدن به وسیله ی غصب و تجاوز است. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۲- در آخر الزمان، به مؤمنان واقعی ابله و بی عقل می گویند. (علیه السلام) ۳- در آخرالزمان، ریا فراوان می شود. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۴- در آخرالزمان، از اسلام فقط نام آن باقی می ماند. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۵- در آخرالزمان، حق کاملا پوشیده می شود. (علیه السلام) ۶- در آخرالزمان، اسراف می ڪنند؛ حتی در آب وضو و غسل. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۷- در آخرالزمان، شب ها دیر می خوابند و نماز صبح قضا می شود. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۸- در آخرالزمان، مؤذّنان به مظلومان پناهنده می شوند. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۹- در آخرالزمان، قبله ی مردان زنانشان خواهند بود. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۱۰-در آخرالزمان، مردم از علما می گریزند. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۱۱-در آخرالزمان، مؤمن پست و فاسق عزیز می شود. (علیه السلام) ۱۲-در آخرالزمان، زنان بد حجاب و عریان می شوند. (علیه السلام) ۱۳-در آخرالزمان، علما را با لباس زیبا می شناسند. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۱۴-در آخرالزمان، اسلام چون ظرف واژگون شده می ماند. (علیه السلام) ۱۵-در آخرالزمان، برای حفظ دین باید از محل گناه گریخت. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۱۶-در آخرالزمان، گناه خویش را به گردن خدا می نهند. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۱۷-در آخرالزمان، بعضی از علما ریاڪار می شوند. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۱۸-در آخرالزمان، امّت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) هفتاد و سه گروه می شوند. (صلی الله علیه و آله و سلم) ۱۹-در آخرالزمان، بهترین مونس مردم ڪتاب است. (علیه السلام) ۲۰-در آخرالزمان، عبادت را وسیله برتری طلبی می دانند. حضرت‌علی (علیه السلام) 📚منبع: ڪتاب چهل حدیث آخرالزّمان → @zohur_media
📚سکوت تلخ کاش زودتر می‌شناختمت یا صاحب الزمان ای آنکه خلقت ما را از مازاد گل تو سرشتند . انیسی که شرط بقای هستی‌مان تداوم نفس های مقدس توست. مونسی که رسالتت جز رساندنمان به سر حد کمال و آرامش نیست . کافیست دست به دعا برداریم تا آمین اجابتش را شما بگویی . اما افسوس که از درک وجود مبارکت غافلیم . وقتی مولایم امیرالمومنین علی علیه‌السلام در مورد شما می‌فرمایند: {حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف} در کوچه بازارهای شما قدم برمی‌دارد ،به خانه های شما وارد می‌شود؛ در شرق وغرب جهان سیر می‌کند ؛ تمام سخنانتان را می‌شنوند . و وارد بر اجتماعاتتان می‌شود و بر شما سلام می‌کند . هنوز موقع آن نرسیده که جواب سلام حضرت را بدهیم .؟ تمام وجودم مالامال از شوق درک حضورت می شود و دیدارت را جستجو می‌کند ، اما اعمالمان حجابی شده است ، در برابر چشمانمان که ما را از دیدارت محروم ساخته است..... سکوت تلخ یعنی : امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در بین ما باشد و ما انگار نه انگار بی تفاوت باشیم و جواب سلام حضرت را ندهیم . 🔹اللهم عجل لولیک الفرج 🔹 → @zohur_media
‌ 📚 به صوت حجازی قرآن مهدی علیه‌السلام... آوازِ خوش و صدای نيكو سرآمد تمام زيباييهاست. رسول خدا صلی الله عليه و آله فرمودند: «اِنَّ حُسْنَ الصَّوْتِ زينَةٌ لِلْقُرْآنِ» «همانا صدای نيكو و زيبا، زينت قرآن است.» رُوِیَ: أَنَّ مُوسَی بْنَ جَعْفَرٍ کَانَ حَسَنَ الصَّوْتِ حَسَنَ الْقِرَاءَةِ وَ قَالَ یَوْماً مِنَ الْأَیَّامِ إِنَّ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ کَانَ یَقْرَأُ الْقُرْآنَ فَرُبَّمَا مَرَّ بِهِ الْمَارُّ فَصَعِقَ مِنْ حُسْنِ صَوْتِهِ وَ إِنَّ الْإِمَامَ لَوْ أَظْهَرَ مِنْ ذَلِکَ شَیْئاً لَمَا احْتَمَلَهُ النَّاسُ.... روایت شده که موسی بن جعفر علیه‌السلام که خود دارای صدایی زیبا و دلنشین بود، روزی فرمود: وقتی حضرت علی بن الحسین (امام سجاد علیه‌السلام) قرآن می‌خواند، گاهی رهگذران صدای آن جناب را می‌شنیدند و از صدای ایشان غش می‌کردند. امام اگر کمال قدرت خود را در این امور اظهار کند، مردم تاب تحمل ندارند. عرض کردند: مگر پیامبر بر مردم نماز نمی‌خواند و صدایش به قرآن بلند نمی‌شد؟ فرمود: پیامبر به اندازه‌ای که افراد پشت سرش طاقت داشتند، می‌خواند. امام صادق علیه‌السلام نیز می‌فرمایند: «کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ أَحْسَنَ النَّاسِ صَوْتاً بِالْقُرْآنِ وَ کَانَ السَّقَّاءُونَ یَمُرُّونَ فَیَقِفُونَ بِبَابِهِ یَسْتَمِعُونَ قِرَاءَتَهُ وَ کَانَ أَبُو جَعْفَرٍ أَحْسَنَ النَّاسِ صَوْتاً» علی‌ بن الحسین علیه‌السلام از همه مردم در خواندن قرآن خوش صوت تر بود؛ وقتی سقاها از در خانه‌اش می‌گذشتند، همان جا می‌ایستادند و به قرآن خواندن ایشان گوش می‌دادند. حضرت باقر علیه السلام نیز خوش صداترین مردم بود. سُئِلَ النَّبِيُّ اَيُّ النّاسِ اَحْسَنَ صَوْتاً بِالْقُرْآنِ؟ قالَ: مَنْ اِذا سَمِعْتَ قِراءَتَهُ رَاَيْتَ اَنَّهُ يَخْشَي اللهَ» از رسول خدا صلی الله عليه و آله سؤال شد: كداميک از مردم در قرائت قرآن خوش صداتر است؟ فرمودند: «کسی که وقتی قرائت او را شنیدی، خشیت و خضوع در برابر خداوند را، در او ببینی» چه کسی بیشتر از امام معصوم علیه‌السلام بیشترین خشیت و خضوع را در برابر پروردگار جهانیان دارد؟ آری! اگر امام، مقدار كمى از آن حسن و نيكوئى صوت خود را ظاهر نمايد، از شدّت دلربائى و دلبرى، مردم طاقت شنيدن ندارند. امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: «يَدْخُلُ اَلْمَهْدِيُّ اَلْكُوفَةَ.. لَهُ فَيَدْخُلُ حَتَّى يَأْتِيَ اَلْمِنْبَرَ وَ يَخْطُبُ وَ لاَ يَدْرِي اَلنَّاسُ مَا يَقُولُ مِنَ اَلْبُكَاءِ…» «مهدی علیه‌السلام پس از ورود به كوفه بالاى منبر رفته و خطبه‌اى ايراد مى‌فرمايد كه مردم از شدت گريه نمى‌فهمند كه حضرت چه مى‌گويد…» افسوس و صد افسوس که از آن صوت داوودی محرومیم... 📗الکافی، ج۲، ص ۶۱۶ 📗احتجاج، ص ۲۱۵ 📗بحارالانوار، ج۴۶، ص۷۰ 📗الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۴۶۸ 📗روضة الواعظین ج ۲، ص ۲۶۳ → @zohur_media
‌ 📚امام زمان یار فهمیده میخواد حاج آقا ماندگاری: چکار کنیم شخصیت ما برای امام زمان مان مورد قبول باشد؟ آنهایی که مےخواهند شخصیتشان برای امام زمان(عج) و خدای امام زمان مورد قبول باشد باید سه عامل را در وجود خودشان تقویت کنند اولی این است فهمشان را بالا ببرند. بفهمند عالم چه خبر است. آنهایی که اهل بیت و قیامت و دین و... را فراموش کرده اند فهمیده ها نیستند. دوربین های خدا را نفهمیم فهمیده نیستیم. درس اخلاق میخوای؟ آیت الله بهجت: «اَلَم یَعلَم بِانَّ اللهَ یَری» آیا نمیداند خدا دارد نگاهش میکند؟ شخصی به شخصی گفت بیا برویم گناه بکنیم. گفت باشه. یه جایی بریم گناه بکنیم کسی نبینه، بلندش کرد گفت بریم یه جایی من سراغ دارم که هیچکس نمیبینه، از این کوچه به اون کوچه از این خیابون به اون خیابون از این خلوت به اون خلوت، رسیدند به جایی ک احد الناسی اونا را نمیدید، گفت بیا مشغول گناه بشیم، گفت یکی داره میبینه! گفت کیه؟ گفت خدا داره میبینه! میتونی چشمای خدا را هم ببندی؟! خب کسی که این ها را نفهمد، کجا به درد امام زمانش میخورد؟ اینارا نفهمیم هر چقدر هم مدرک و سواد داشته باشیم، نزد امام زمانمان، نفهمیـم!! ما را انتخابمون نمیکنند!! → @zohur_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐒پرستش میمون در هندوستان 🔥رسد آدمی به جایی که ..... انسانها → @zohur_media
❤ چه سپیده دمان دلربایی است وقتی آفتاب یادت بر آستان دلم میتابد و گوشه گوشه ی دلم پر از شکوفه های معطر محبتت می شود ... انگار پُر از امید می شود، پُر از لبخند، پُر از آرامش و زندگی... من با تو بهاری ام حتی در یخبندان زمستان... من با تو زنده ام... 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 → @zohur_media
امام زمان و ظهور
‌ #وقایع_آخرالزمان #سرزمینهای_درگیر_در_واقعه_ظهور #قسمت_هفتم #قنسرین یکی دیگر از شهرهای کور خمس «
‌‌ شاید این موضوع ذهن شما را هم درگیر کرده باشد، که چرا هر وقت در تلویزیون و رادیو اخباری از کشور عراق به گوشمان می خورد، خبر، از درگیری و ناآرامی و کشمکش حکایت دارد. بهتر است بدانید، یکی از سرزمین هایی که در آخرالزمان درگیر خواهد بود، عراق است.   در بررسی ویژگی ها و اهمیت سرزمین عراق، ذکر روایات ائمه اطهار(ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این مطلب، سعی شده است، روایاتی درباره این سرزمین و خصوصاً ارتباط آن با واقعه شریف است، بیان شود. امام سجاد(ع) در این باره فرمودند: زمانی که نجف شما، از سیل و باران پر شود و آتش مخصوص در حجاز و مَدَر ظاهر گردد و ترک تاتار بر بغداد مالک شود، پس ظهور قائم منتظر را انتظار بکشید. ✨مولف کتاب «نوائب الدهور» می گوید: ✨از این حدیث کوچک سه نشانه بزرگ که برای ظهور شمرده شده، قابل بررسی است: 1)_✨پر شدن نجف از سیل و باران چنان که در احادیث دیگر نیز بیان می شود و این علامت در همان سال است که حضرت قیام می کند. در اثر باریدن 24 باران پی در پی زمین پاک و شسته می شود و در همان سال در اثر طغیان سیل، آب فرات شکافته شده و آب به پای خود در نجف جریان پیدا کند. 2)_✨ظاهر شدن آتشی در حجاز و مَدَر، که آن قریه ای است از قرای یمن که 20 مایل تا شهر صنعا فاصله دارد. 3)_✨اشغال عراق توسط ترکان و هجوم آوردن آنها به بغداد و این ماجرا تقریباً در سال قبل از ظهور است و اشغال بغداد به دست آنها با اشغال آن توسط مغول ها تفاوت دارد. چنان که معلوم است، چندین مرتبه ترک باید به عراق حمله کند. از ظاهر بعضی از اخبار تا 3 مرتبه به حمله آنها اشاره شده؛ بلکه نقل شده که یکی از آنها داستان هلاکو بوده، دیگری هجوم آل عثمان جوق و غلبه عثمانی ها و در اخبار نبوی هم داریم: برای ترک سه مرتبه خروج است و آخرین آنها اتصال دارد به و قیام قائم(ع).   ابوالجارود از حضرت باقر(ع) روایت کرده: قائم هرگاه خروج کند، به طرف کوفه می رود، از کوفه بیش از ده هزار نفر بیرون می آیند. این جماعت، خود را بتریه معرفی می کنند و به حضرت قائم می گویند: از همان جایی که آمده ای بازگرد و ما به بنی فاطمه نیازی نداریم، حضرت به طرف آنان شمشیر می کشد و همه را می کشد. پس از این وارد کوفه می شود، منافقان را نابود می سازد، خانه های ظالمان را خراب می کند و مخالفان را که با او در حال جنگ هستند، همه را نابود می نماید تا آنگاه که خداوند از وی رضایت حاصل کند.   و سعد از امام صادق(ع) روایت کرده که ایشان فرمودند: در سال فتح و فرج، شط فرات طغیان کند، به حدی که داخل کوچه های کوفه شود. و هم چنین می فرمایند: برای فرزندان فلان(بنی عباس) نزد مسجد شما، یعنی مسجد کوفه در روز جمعه حادثه و داستانی است و از باب فیل تا باب صابونی ها چهار هزار نفر کشته شوند. پس این راه را بپایید و از آن دور شوید و در آن روز حال کسی بهتر است که به سوی در انصار رود.   هم چنین منذ جوزی نیز از امام صادق(ع) روایت می کند: ✔️مردم پیش از قیام حضرت قائم(ع)(به وسیله آنچه در زیر گفته شود) از معصیت دست کشند؛ به آتشی که در آسمان پدید آید، به قرمزی ای که صفحه آسمان را فراگیرد و به فرو رفتن زمینی در بغداد و زمینی در بصره و به خونریزی و خرابی خانه ها و نابودی مردم آنجا و مردم عراق گرفتار ترسی عمومی می شوند، به طوری که آرام نداشته باشند. در روایت مفصلی از حضرت صادق(ع) آمده که فرمودند: اینها واقع نخواهد شد، مگر اینکه یکی از خوارج آل ابوسفیان خروج کند و به مدت حمل یک زن که نه ماه باشد، سلطنت نماید و این واقعه روی نمی دهد، مگر اینکه شخصی از اولاد شیخ خروج کند و همه جا را گردش نماید تا در زمین نجف به قتل رسد. به خدا قسم مثل اینکه من هم اکنون نیزه ها و شمشیرها و بار و بنه آنها را می بینم که در روز یکشنبه در کنار دیواری از دیوارهای نجف فرود می آیند و در روز چهارشنبه آن به شهادت می رسد. در مطلب بعدی به ظهور حضرت مهدی(ع)  و شرایط آن می پردازیم.   📚منبع: دانشستان سرزمین های درگیر، به کوشش اسماعیل شفیعی سروستانی،موعود عصر (عج) → @zohur_media
📚 آيا کسی هست که مهدی آل محمد علیهم‌السلام را ياری کند؟ 🌕 فرياد طلب ياری حسين عليه السلام، هنوز هم از رواق تاريخ به گوش می‌رسد: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی ؟هَلْ مِنْ ذَابٍّ يَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ...» ➖آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟ ➖آيا دفاع‌ کننده‌ای هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ ➖آیا فریادرسی هست که با فریادرسی از ما به خدا امید داشته باشد؟  🌕 فرياد یاری مهدی عليه‌السلام، نيز همواره بلند است: ➖آيا کسی هست که مهدی آل محمد را ياری کند؟ ➖آيا کسی هست عشق مرا در دل‌ها زنده کند؟ ➖آیا کسی هست انسان‌های بريده از مرا با من پيوند زند؟ می‌گويند با شنيدن فرياد «هل من ناصر حسينی» گهوارهٔ حضرت علی اصغر علیه‌السلام تکان خورد! آيا با شنيدن «هل من ناصر مهدی» نيز، دلی هست که بلرزد و با امامش عهد و پيمانی ببندد و به کمک او برخيزد؟ آن هم در اين عصر وانفسا؟! 🌕 آقا امام باقر علیه‌السلام فرمودند: به خدا سوگند، گوئی می‌بینم او را که پشت خود را به «حجر الاسود» تکیه داده، بانگ بر می‌دارد: «ای مردم! ما از خداوند ياری می‌جوييم؛ من شما را به حق خدا و رسولش و خودم که از دودمان رسول خدا هستم قسم می‌دهم که ما را یاری کرده و ستمگران را از ما دور کنید، زیرا ما (آل محمد صلی الله علیه و آله) را ترسانده، بر ما ستم کرده و ما و فرزندانمان را از خانه‌هایمان آواره کردند. به ما تعدی کردند و از رسیدن به حق خود بازداشتند. اهل باطل ما را به وحشت انداختند، پس خدا را به نظر بیاورید و از او بترسید؛ در حق ما، ما را خوار نسازید، ما را یاری کنید تا خدا هم شما را یاری کند.» ما امروز از هر مسلمانی یاری می‌طلبیم آنگاه مردی بر می‌خیزد و خطاب به مردم می‌گوید: ای مردم! این خواسته و آرزوی دیرینه شماست؛ به سوی شما آمد و شما را به چیزی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله دعوت می‌کرد، فرا می‌خواند. آنگاه حضرت بقیه الله عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بر می‌خیزد و می‌فرماید: من پسر پیامبر شما هستم. شما را به چیزی فرا می‌خوانم که پیامبر خدا شما را به سوی آن فرا می‌خواند.» «...وَ الْقَائِمُ یَوْمَئِذٍ بِمَکَّةَ وَ قَدْ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَی الْبَیْتِ الْحَرَامِ مُسْتَجِیراً بِهِ یُنَادِی یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ وَ مَنْ أَجَابَنَا مِنَ النَّاسِ وَ إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ نَبِیِّکُمْ مُحَمَّدٍ وَ وَ أَسْأَلُکُمْ بِحَقِّ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ بِحَقِّی فَإِنَّ لِی عَلَیْکُمْ حَقَّ الْقُرْبَی مِنْ رَسُولِ اللَّهِ إِلَّا أَعْنَتُمُونَا وَ مَنَعْتُمُونَا مِمَّنْ یَظْلِمُنَا فَقَدْ أُخِفْنَا وَ ظُلِمْنَا وَ طُرِدْنَا مِنْ دِیَارِنَا وَ أَبْنَائِنَا وَ بُغِیَ عَلَیْنَا وَ دُفِعْنَا عَنْ حَقِّنَا فَأَوْتَرَ أَهْلُ الْبَاطِلِ عَلَیْنَا فَاللَّهَ اللَّهَ فِینَا لَا تَخْذُلُونَا وَ انْصُرُونَا یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ... إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اَلْيَوْمَ كُلِّ مُسْلِمٍ فَيُنَادِي أَيُّهَا اَلنَّاسُ هَذَا طَلِبَتُكُمْ قَدْ جَاءَكُمْ يَدْعُوكُمْ إِلَى مَا دَعَاكُمْ إِلَيْهِ رَسُولُ اَللَّهِ فَيَقُولُ أَيُّهَا اَلنَّاسُ أَنَا فُلاَنُ بْنُ فُلاَنٍ أَنَا اِبْنُ نَبِيِّ اَللَّهِ أَدْعُوكُمْ إِلَى مَا دَعَاكُمْ إِلَيْهِ نَبِيُّ اَللَّهِ» 📗بحارالانوار، ج۵۲، صص۲۳۷/۲۳۸ → @zohur_media
🔴 خداوند استهزاء و ریشخند نمی‌کند؛ بلکه جزاء می‌دهد... 🌕 آقا امام رضا علیه‌السلام فرمودند: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَا یَسْخَرُ وَ لَا یَسْتَهْزِئُ وَ لَا یَمْکُرُ وَ لَا یُخَادِعُ وَ لَکِنَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یُجَازِیهِمْ جَزَاءَ السُّخْرِیَّهًِْ وَ جَزَاءَ الِاسْتِهْزَاءِ وَ جَزَاءَ الْمَکْرِ وَ الْخَدِیعَهًِْ تَعَالَی اللَّهُ عَمَّا یَقُولُ الظَّالِمُونَ عُلُوّاً کَبِیراً.» «خدای تبارک‌وتعالی استهزاء و ریشخند و مکر نمی‌کند و فریب نمی‌دهد و لیکن ایشان را جزاء می‌دهد به جزاء سخریّه، و جزاء استهزاء، و جزاء مکر و فریب. و خدا برتر است از آنچه ستمکاران می‌گویند برتری بزرگ» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۲،ص۵۸۶ 📗تفسير کنزالدقائق، ج ۳، ص ۱۱۱ 📗تفسير نورالثقلين ج ۱، ص۵۶۵ 📗بحارالأنوار، ج۳، ص۳۱۸ 📗الاحتجاج، ج۲، ص۴۱۱ 📗التوحید، ص۱۶۳ 📗عیون أخبارالرضا، ج۱، ص۱۲۵ 📗معانی الأخبار، ص۱۳ → @zohur_media
📚توصیه امام زمان (عج) به خواندن "صحیفه سجادیه" محدث عظیم و سالک وارسته مرحوم مجلسی اول می‌فرماید: « در اوایل جوانی مایل بودم نماز شب بخوانم، اما نماز قضا بر عهده‌ام بود و به همین دلیل احتیاط می‌کردم و نمی‌خواندم. خدمت شیخ بهائی رحمه الله عرض نمودم، فرمود: « نماز قضا بخوان.» اما من با خود می گفتم نماز شب خصوصیات خاصِ خود را دارد، و با نمازهای واجب فرق می‌کند. یک شب بالای پشت بام خانه ام در خواب و بیداری بودم، که امام زمان (علیه السلام) را در بازار خربزه فروشان اصفهان در کنار مسجد جامع دیدم. با شوق و شعف نزد او رفتم و سوالاتی کردم از جمله خواندن نماز شب. فرمود:« بخوان!» عرض کردم: « یابن رسول الله، همیشه دستم به شما نمی‌رسد! کتابی به من بدهید که به آن عمل کنم.» فرمود: « برو از آقا محمد تاج کتاب بگیر!» در خواب گویا او را می‌شناختم؛ رفتم کتاب را از او گرفتم و مشغول خواندن بودم و می‌گریستم که از خواب بیدار شدم. از ذهنم گذشت که شاید محمد تاج همان شیخ بهائی است و منظور امام از تاج، این است که شیخ بهایی ریاست شریعت را در آن دوره به عهده دارد. نماز صبح را خواندم و خدمت ایشان رفتم. دیدم شیخ با سید گلپایگانی مشغول مقابله ی صحیفه سجادیه است. بعد ناگهان یاد جایی که امام را در آن ملاقات کرده بودم،افتادم و به کنار مسجد جامع رفتم. در آنجا آقا حسن تاج را دیدم که از آشنایان قدیم بود.مرا که دید گفت: « ملا محمد تقی! من از دست طلبه ها به تنگ آمده‌ام. کتاب را از من می‌گیرند و پس نمی‌دهند. بیا برویم خانه یک سری کتب به تو بدهم.» مرا به خانه‌اش برد، در اتاقی را باز کرد و گفت:« هر کتابی را که می‌خواهی بردار!» کتابی را برداشتم؛ ناگهان دیدم همان کتابی است که دیشب در خواب دیده بودم. «صحیفه سجادیه بود. به گریه افتادم. برخاستم و بیرون آمدم. گفت:« باز هم بردار!» گفتم:« همین بس است.» مرحوم مجلسی دوم می‌فرماید: «مجلسی اول چهل سال از عمر خود را، صرف ترویج صحیفه کرد و انتشار این کتاب توسط او باعث شد که اکنون خانه‌ای نیست که صحیفه در آن نباشد. این حکایت بزرگ باعث شد بر صحیفه شرح فارسی بنویسم که عوام و خواص از آن بهره‌مند شوند.» 📚منابع: امام شناسی، ‌ج 15، ص 49و 50 بحارالانوار،‌ ج 110‌، ص 51 به بعد → @zohur_media
🔴 استهزاء و تمسخر قیام حضرت مهدی علیه‌السلام در قرآن... «وَ لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلى أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ لَيَقُولُنَّ ما يَحْبِسُهُ أَلا يَوْمَ يَأْتيهِمْ لَيْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَ حاقَ بِهِمْ ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ» «و اگر مجازات را تا زمان محدودى از آن‌ها به تأخیر اندازیم، از روى استهزا مى‌گویند: «چه چیز مانع آن شده است»؟! آگاه باشید! آن روز که عذاب به سراغشان آید، از آن‌ها بازگردانده نخواهد شد و آنچه را مسخره مى‌کردند، دامانشان را مى‌گیرد.» (هود/ ۸) 🌕آقا امام صادق علیه‌السلام در تفسیر این آیه فرمودند: «الْعَذَابُ خُرُوجُ الْقَائِمِ» منظور از «الْعَذَابُ»، برای کافران قیام قائم عجل الله فرجه است. 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۶،ص۶۱۲ 📗البرهان في‌تفسير‌القرآن ج۳، ص۸۲ 📗الغيبة (للنعمانی)، ج ۱، ص ۲۴۱ 📗بحار الأنوار، ج۵۱، ص۵۸ → @zohur_media