#طب
#شفاء
#حرام
قَالَ سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : لَا شِفَاءَ فِي حَرَام.
حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : شفا در حرام نیست.
مستدرك الوسائل 17/87
قابل توجه عزیزانی که می فرمایند پزشک معالج حرامی را به جهت درمان تجویز کرده بعضی افراد هم که متاسفانه گوشت #جوجه_تیغی و #خرگوش و ... می خورند و می گویند خاصیت دارد ...
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#زمان_بلا
#کم
#زیاد
#دعا
عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام هَلْ تَعْرِفُونَ طُولَ الْبَلَاءِ مِنْ قِصَرِهِ ؟ قُلْنَا لَا ، قَالَ إِذَا أُلْهِمَ أَحَدُكُمُ الدُّعَاءَ عِنْدَ الْبَلَاءِ فَاعْلَمُوا أَنَّ الْبَلَاءَ قَصِيرٌ.
هشام بن سالم از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود : آیا میدانید #بلا چه هنگام طولانی و چه هنگام کوتاه می شود؟ گفتیم نه ، فرمود هرگاه هنگام بلا به شما الهام شد که دعا کنید ، بدانید که دوره بلا #کوتاه است.
اصول کافی جلد ۲ صفحه ۴۷۱
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
🟡❌‼️اگر کسی که حقانیت شیعه را نپذیرفت با او (( مباهله ))کنید .❌
ابومسروق خدمت امام صادق (ع) آمد وگفت:
ما هر آیه ای در مورد اثبات ولایت شما می آوریم آن ها توجیه میکنند...
حضرت فرمودند:«اگر استدلال و برهان جواب نمیدهد»با آن ها مباهله کنید.
حضرت شرایط و آداب مباهله را فرمود.
بعد ابومسروق گفت:با هر کسی خواستم مباهله کنم نپذیرفت.
🟡فوَ اللَّهِ مَا وَجَدْتُ خَلْقاً یُجِیبُنِی إِلَیْهِ
📚 اصول کافی جلد 2 صفحه 513
هدایت شده از عباسیه ام البنین علیهاالسلام
#روز_مباهله
#عیدمباهله
#ذی_الحجه
شیخ طبرسی رحمه الله:
مفسّران اجماع دارند که مراد از «أبنائنا» در بحث مباهله، حسن و حسین علیهما السّلام است.
ابوبکر رازی گوید: این خود دلیل بر این امر است که حسن و حسین فرزندان رسول اکرم (علیهم السّلام) هستند و اینکه فرزندان دختر، فرزند واقعی مرد میباشند.
ابن أبی علاّن -که از بزرگان معتزله است- گوید: این آیه نشان میدهد که در آن زمان حسن و حسین (علیهما السّلام) مُکَلَّف بودهاند، زیرا مباهله جز با انسانهای بالغ جایز نیست. اما دوستان ما بر این باورند که نقصان سِنّ همیشه دلیل بر نقصان عقل نیست و سنّ بلوغ را برای عمل به تکالیف شرعی وضع کردهاند. و سِنّ حسن و حسین (علیهما السّلام) در آن هنگام منافاتی با کمال عقل آنها نداشته است.
البتّه به باور ما، خداوند متعال ویژگیها و امتیازاتی به ائمّه علیهم السّلام داده است که به دیگران نداده؛ بنابراین، نقصِ عقل در این سن برای دیگران و کمال آن برای ائمّه اطهار، بیانگر تفاوت امامان با دیگر افراد است، و نیز دلیل بر جایگاهی است که نزد خداوند متعال از آن برخوردارند؛ و دلیل این، امر کلام رسول اکرم صلی الله علیه و آله است که فرموده است: این دو پسر من، چه جنگ کنند و چه صلح، امام هستند.
در مورد لفظ «نسائنا» نیز میان مفسّران اتفاق نظر وجود دارد که منظور فاطمه سلام الله علیها است، زیرا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله کسی دیگر از زنان را برای مباهله با خود نبُرد و این خود دلیل بر فضیلت و برتری حضرت زهرا سلام الله علیها بر دیگران زنان است.
اما لفظ «أنفسنا» اختصاصا به علی علیه السّلام تعلّق دارد و نمیتوان آن را به پیامبر صلی الله علیه و آله نسبت داد، زیرا لازم است اشاره به شخصی غیر از رسول اکرم باشد، چون پیامبر اکرم خود دعوت کننده است، و آن شخص کسی غیر از علی علیه السّلام نیست، زیرا هیچ فردی تاکنون ادّعا نکرده است که غیر از علی و همسرش و دو پسرش (علیهم السّلام) کسی دیگر برای مباهله دعوت شده باشد، و این خود نشان دهنده عُلوّ منزلت و فضیلت امیرالمؤمنین علیه السّلام است که کسی به این پایه نمیرسد، زیرا خداوند متعال او را «نفْس» رسول اکرم صلی الله علیه و آله قرار داده و در این مرتبه هیچ کس به پای وی نمیرسد.
مجمع البیان، ج۲ ص۴۵٢
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#ذی_الحجه
#هل_اتی
#اولین_خطبه
#خلافت_ظاهری
هنگامى كه مردمان با على عليه السّلام در بارۀ خلافت بيعت كردند،آن حضرت در حالى كه عمامۀ رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله را بسر بسته بود،و جامۀ او را بر تن داشت به مسجد آمد و بر منبر بالا رفت،
پس خداى را ستايش و ثنا كرد،و مردمان را پند و اندرز داد،سپس بمنبر تكيه زد و جايگير كه شد انگشتان دو دست خود را درهم فرو برد و مشبك ساخته بر زير ناف نهاد و فرمود:
اى گروه مردم از من بپرسيد پيش از آنكه(من از دست شما بروم،و)مرا نيابيد،
از من بپرسيد زيرا دانش اولين و آخرين نزد من است،
آگاه باشيد بخدا سوگند اگر(بر بالين خلافت تكيه زنم و)بستر حكومت برايم گسترده شود ميان اهل توراة(و يهود)با توراتشان،و ميان اهل انجيل(و نصارى)با انجيلشان،و ميان اهل زبور با زبور آنها،و ميانه اهل قرآن با قرآن داورى كنم،بدانسان كه هر كتابى از اين كتابها بسخن آيد و بگويد بار پروردگارا همانا على بداورى تو داورى كرد،
بخدا سوگند من بقرآن و شرح و تفسير آن داناترم از هر كه ادعاى دانستن آن را ميكند،و اگر يك آيه در قرآن نبود هر آينه شما را بآنچه تا روز قيامت خواهد شد آگاه مي كردم،
سپس(دوباره فرمود:)از من بپرسيد پيش از آنكه مرا نيابيد،سوگند بآن كه دانه را(در دل زمين)شكافت،و انسان را آفريد،اگر از يك بيك آيههاى قرآن از من بپرسيد شما را آگاه سازم از هنگام فرود آمدنش،و از آنچه(آن آيه)در بارۀ آن فرود آمده،و از ناسخ و منسوخ آن،و خاص و عامش،و محكم و متشابهش،و اينكه در مكه نازل شده يا در مدينه(از همۀ اينها) شما را آگاه كنم،
بخدا،هيچ گروهى نيست كه گمراه شود يا رستگار گردد تا روز قيامت جز اينكه من پيشوا و جلودار آنها و خوانندۀ بآن گروه را مىشناسم.
الإرشاد ج۱ ص۳۴
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.