eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
894 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از باغ انار
نور آهای درختان گرامی، انتقاد کنید از من، به صورت ناشناس. از طریق پیوندِ زیر👇 http://unknownchat.b6b.ir/4829 «صندوق انتقادات و پیشنهادات» باغ انار‌‌‌ سعی می‌کنم در حد توان پاسخگو هم باشم. آنچه صلاح نمی‌دانید در پی‌وی بگویید، اینجا بگویید.
کتابدوست عزیز سه روز تا پایان نمایشگاه مجازی کتاب برای خرید کتاب با ٢٠% تخفیف، به صورت ٢٤ ساعته و ارسال رایگان باقیست. book.icfi.ir
6⃣5⃣آیا نگران تکرار فعل‌ها هستید؟ یکی از تمرین‌های کلاس نویسندگان خلاق نوشتن جملات یک داستان به کوتاه‌ترین شکل ممکن است. گاهی پس از پس از انجام این تمرین برخی دوستان گلایه می‌کنند که مجبور شده‌اند برخی فعل‌ها را مدام تکرار کنند. پنداری گناه بزرگی مرتکب شده‌اند. من البته در پاسخ می‌گویم که این چالش خوبی‌ست، چون شما را وادار می‌کند تا دنبال فعل‌های تازه بگردید و در نتیجه دایرۀ لغاتتان گسترش می‌یابد. اما تکرار افعال لزومن بد نیست. مثلن پاراگراف اول بهترین داستانِ جعفر مدرس صادقی –گاو خونی- را بخوانیم: «با پدرم و چند تا مردِ جوان که درست یادم نیست چندتا بودند و فقط یکی‌شان را می‌شناختم که گلچین – معلمِ کلاسِ چهارمِ دبستانم – بود، توی رودخانه‌ای که زاینده‌رودِ اصفهان بود، آبتنی می‌کردیم. شب بود و آسمان صاف بود و ماهِ شبِ چارده می‌درخشید. فقط ما چند نفر توی آب بودیم. نه بیرونِ آب، نه توی آب، کسِ دیگری نبود. سی و سه‌پُل از فاصله‌ای نه چندان دور پیدا بود. درخت‌های لبِ آب، حتا نرده‌های کنارِ پیاده‌روی خیابان پهلوی رودخانه، حتا شبحِ بلند و نوک‌تیزِ کوه صُفه پُشت سرِ درخت‌ها، پیدا بود. آب گرم بود. ساکن بود. انگار استخرِ بزرگی باشد. اما حرف نداشت که رودخانه بود و زاینده‌رود هم بود. آب تا گردنِ من می‌رسید. ایستاده بودم. همگی توی آب ایستاده بودیم، به دور و برمان نگاه می‌کردیم و حرف می‌زدیم.» ملاحظه می‌کنید. تکرار فعل اگر درست و به جا باشد بر زیبایی نثر می‌افزاید. حالا جالب است بدانید که جعفر مدرس صادقی در یکی از داستان‌های کتاب «وقایع اتفاقیه» تکرار افعال را سوژه کرده: «به اعتقادِ مفیدنرزمانیان، مشکلِ اصلیِ داستان‌نویسیِ ما مشکلِ بود بود. هر اتفاقِ ساده‌ای را که می‌خواستی تعریف کنی، در معرضِ هجومِ این بودهای سِرتِق قرار می‌گرفتی و به این سادگی‌ها نمی‌توانستی از شرشان خلاص شوی. مگر این که یکی در میان به جای بود می‌نوشتی وجود داشت یا قرار داشت. اما فقط بود بود که کارِ بود را می‌کرد و هیچ جانشینیِ به صلابتِ بود نبود. و این مالِ این بود که همیشه می‌خواستی ماجرایی را تعریف کنی که در گذشته اتفاق افتاده بود. بود فعلِ گذشته بود و گذشته گذشته بود –چه گذشته‌ی نزدیک، چه گذشته‌ی دور، چه گذشته‌ی خیلی دور… حتا گاهی بوده بود برای یک گذشته‌ی دور خیلی درست‌تر بود تا خودِ بود. اما چرا همیشه باید داستانی تعریف کنی که در گذشته اتفاق افتاده بود و چرا نمی‌آمدی توی حال تا آن‌چه را که همین حالا دارد اتفاق می‌افتد تعریف کنی تا دیگر کاری به بود و بوده بود نداشته باشی و از این هم بهتر، چرا نمی‌رفتی به سوی آینده تا هم خودت را از شرِ بود و بوده بود خلاص کنیو هم از شر است و می‌باشد؟» باری، حالا کمی با پیشینۀ تاریخی تکرار آشنا شویم: در خصوص پیشینه‌ی «تکرار» -تکرار یک لفظ، یک جمله و یک فعل- در «سبک‌شناسی» چنین آمده است: «… این رسم در دوره‌ی سامانیان تا قرن ششم نیز برقرار بوده» «… افعال شبیه به هم در آخر هر جمله‌ی کوچک یا بزرگ عیناً تکرار می‌شده است.» به عنوان مثال، بخشی از رساله‌ی ماه فروردین روز خورداد را بخوانیم: «ماه فروردین روز خورداد فریدون حهان را بخش کرد، روم را به سلم داد و ترکستان را به تور داد و ایرانشهر را به ایرج داد و سه دختر بوخت خسرو و تازیکان شه را بخواست و به زنی به پسران داد.» مؤلف جلد دوم «سبک‌شناسی» ضمن برشمردن مختصات بیست‌وچهارگانه‌ی سبک دوره‌ی سامانی، درباره‌ی تکرار چنین می‌نویسد: «خواه یک لفظ، خواه تکرار یک جمله و خواه تکرار یک فعل در جمله‌های متعاطفه عیب شمرده نمی‌شد –به خلاف ادوار بعد از که مثل اینست که تکرار را نوعی عجز نویسنده می‌شمردند، و تا ممکن بود یک لغت یا یک معنی عیناً در جمله‌ها تکرار نمی‌کردند و آن را گاه به تبدیل لفظ گاه به آوردن مجاز و گاه به حذف از روی قرینه جبران می‌کردند و پیداشدن فعل‌های معین: «شد» و «نمود» و «گشت» و «گردید» و «آمد» و «افتاد» و غیره به معنی‌های مجازی برای گریز از تکرار بوده است. این قاعده یعنی تکرار در نثر قدیم فارسی از عهد «اوستا» تا عهد ساسانیان و نثر ادبیات «پهلوی» به‌خوبی مشهود است و نویسندگان دری به سنت قدیم عمل می‌کرده‌اند. منبع: قصه مکان، علیرضا میرسیف‌الدینی، نشر افراز نتیجه: هر جا که حس کردید تکرار جوابِ حرف شما را می‌دهد از آن استفاده کنید؛ اما هرگز از سر تنبلی به تکرار متوسل نشوید.  ✍️ @zangtafrih_g
ده کلمه چهار حرفی و چهار نقطه‌ای بنویسید. با این کلمات یک داستان خلق کنید. جمله سازی نکنید. اول کلمات تولید شده را با دقت بخوانید. از دل این کلمات باید یک داستان بیرون بکشید. جمله ها باید یک ریتم داشته باشد. ریتم داستانی. ببینم جمله سازی کردید با همین پشت دست👋. اگر نتوانستید داستانک خلق کنید یک ماجرا کنید.
🔹🔸🔹بسم الله النور🔹🔸🔹 ✍ کارگاه نویسندگی 💠 مبحث: زاویه دید( ادامه‌ی مطالب قبلی) ⏳دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ⏰ ساعت ۲۱ مکان: ناربانو باغبان: بانو مرادی منتظر حضور گرمتان هستیم. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
🍃🌺🌺🍃🌺🌺🍃 💫توجه••توجه💫 از شما کائناتی ها و دوستان عزیز دعوت می‌شود تا در کارگاه انتخاب هدف، با موضوعات و نکات ناب سرکار خانم عارفی، حضور پیدا کنید. تا محفلی گرم و علمی به ثمر بنشیند. فردا: ۱۰بهمن ماه۱۴۰۰ ساعت:۲۱شب در کائنات منتظر حضور شما هستیم. با تشکر از همراهی شما. 🌸کائنات🌸 https://eitaa.com/joinchat/3525771335Cf16f4738fe
✨کانال رسمی نشر آثار طلبه مجاهد مرحوم استاد فرج نژاد 📔پژوهشگر، نویسنده و مدرّس تخصصی حوزه‌های ، ، ، ، ، ، ، ، ، و... 📝برای بهره‌گیری از فایل‌های آموزشی و دوره‌های علمی ایشان روی لینک زیر کلیک کنید: ﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344 🆔 @farajnezhad110|استاد انقلابی
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
❇️ ویژه نمایشگاه کتاب تهران 💠💠 کتابهای خوب درباره تاریخ اسلام ( ) 💠💠 👇 در قسمت نام کتاب ، این نام ها را دقیقا جستجو کنید 👇 1️⃣تاریخ تحلیلی اسلام تا پایان امویان 2️⃣ تاریخ توصیفی - تحلیلی صدر اسلام 3️⃣ تاریخ تحلیلی صدر اسلام 4️⃣ درس‌نامه تاریخ تحلیلی اهل بیت (ع) 5️⃣ در قسمت جستجوی پیشرفته، نام جعفر شهیدی را در قسمت پدید آورنده بنویسید، چند کتاب خوب از ایشان درباره زندگی چند امام معصوم نوشته شده، انتخاب کنید @ma_va_o
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
❇️ ویژه نمایشگاه کتاب تهران 💠💠 کتابهای خوب درباره تربیت فرزند💠💠 1️⃣ کودک از نظر وراثت و تربیت 2️⃣تربیت دینی کودک اثر ایت الله حائری 3️⃣روش‌های تربیت کودک از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) 4️⃣ نسیم مهر 5️⃣ پنج اصل بنیادین در تربیت فرزند 6️⃣ سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع): تربیت فرزند 7️⃣ بازی‌های عسلی و عسل‌های بدلی: نقش بازی در تربیت فرزند @ma_va_o
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
❇️ ویژه نمایشگاه کتاب تهران 💠💠 کتابهای خوب درباره مهدویت ( ) 💠💠 1️⃣ فرقه‌های انحرافی: شیخیه، بابیه و بهائیت/ 2️⃣ نیمه پنهان: سایه روشن‌های بهائیت در ایران 3️⃣ به سوی خورشید (کتاب ارزان جهت تدریس مهدویت به بچه ها ) 4️⃣تخته سفید: روش‌های تدریس برای کودکان و نوجوانان/ 5️⃣ زندگی مهدوی (اخلاق و اوصاف منتظران) 6️⃣ تا لب چشمه: گزیده‌ای از سه مصدر معتبر حدیثی در باب مهدویت (الغیبه نعمانی، کمال‌الدین و تمام النعمه شیخ صدوق و الغیبه شیخ طوسی) 7️⃣ سیمای ماه دوازدهم در سی جزء قرآن 8️⃣ خواب پریشان (نگاهی به نقش خواب و رویا در جریان‌های انحرافی) ( کتابی عالی از استاد عزیزم استاد شهبازیان) 9️⃣ رسانه و آموزه مهدویت: بازنمایی الگوی مطلوب رسانه در عرصه اندیشه مهدویت 🔟 غرب و مهدویت 1️⃣1️⃣انقلاب اسلامی و مهدویت 2️⃣1️⃣ هیچکس به من نگفت 3️⃣1️⃣ ما منتظریم: خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 4️⃣1️⃣در و یاقوت مهدوی ( کتابی عالی از استاد عزیزم استاد اباذری) @ma_va_o
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
❇️ ویژه نمایشگاه کتاب تهران 💠💠 کتابهای خوب درباره علم کلام و کلام جدید ( مورد تاکید رهبری )💠💠 1️⃣کلام جدید با رویکرد اسلامی ( کتاب عالی استاد خسروپناه ) 2️⃣کلام اسلامی ( عقائد دین به صورت استدلالی اثر استاد برنجکار) 3️⃣ مسائل جدید کلامی ( ایت الله سبحانی ) 4️⃣ اعتقادات و تکالیف اجمالی شیعه/ 5️⃣ تفسیر نماز 6️⃣ اصول عقائد حاج اقا قرائتی 7️⃣ شیوه های دعوت به نماز ( استاد قرائتی ) @ma_va_o