🔰 مدرسه تبیین
🔸 برگزاری کارگاه های تاریخی_تبینی
اعدام های سال ۶۷
( زمینه ها، ابعاد و شبهات )
✍🏻 مدرس: وحید خضاب ( نویسنده، مترجم، تاریخ پژوه و کارشناس تاریخچه سازمان مجاهدین خلق)
🔺 مهلت ثبت نام: تا پایان آبان_ شروع دوره: آذر ماه
🔻 دوره به صورت حضوری ( قم) و مجازی ( آنلاین) برگزار می شود.
👈ظرفیت محدود
🍃 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
پیامک عدد ۶۷ به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱
🌱 هزینه دوره: #رایگان
📌 انتشاراتشهیدکاظمی
🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب درکشور
🆔https://eitaa.com/nashreshahidkazemi
💠 #خانه
🔹امام صادق علیه السلام:
اگر کسی خانه اضافی داشته باشد و فرد با ایمانی به سکونت در آن نیازمند باشد و او از دادن آن خانه به وی خودداری کند، خداوند به فرشتگان می فرماید: بنده من درباره منزل دنیایی اش #بخل ورزید، به عزتم سوگند که هرگز او رادر بهشت جای ندهم.
✨ مَنْ کَانَتْ لَهُ دَارٌ فَاحْتَاجَ مُؤْمِنٌ إِلَی سُکْنَاهَا فَمَنَعَهُ إِیَّاهَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: یَا مَلَائِکَتِی أَبَخِلَ عَبْدِی عَلَی عَبْدِی بِسُکْنَی الدَّارِ الدُّنْیَا وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا یَسْکُنُ جِنَانِی أَبَداً
📚 اصول کافی/ج 4/ص74 #احادیث_روزانه
pay.eitaa.com/v/p/
💠 #رضایت از خدا
🔹 امام رضا علیه السلام:
هر کس به رزق و روزى کمی که دارد راضى باشد، خداوند از عمل کم او راضى خواهد بود.
✨ مَن رَضی عن الله تعالی بالقَلیل مِن الرّزق رضَی الله منه بالقَلیل مِنَ العَمل؛
📚 بحارالانوار/ج75/ص356/ح12
✍🏼 ما هر چه عبادت کنیم، باز هم نمی توانیم شکر نعمتهای الهی را انجام دهیم، پس چه خوب است ما به داده او راضی باشیم و او به عمل کم و ناقص ما.
#دریافت_روزانه_حدیث
#افزایش_برکت_و_روزی
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌🎥 یه دهه هشتادی درمورد #آمریکا چی میدونه!؟
دشمنی ما با آمریکا سر چیه!؟
این کلیپ رو برای دهه هشتاد بفرستید
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
⭕️اسراف آب در تهران به اندازه مصرف آب استان یزد
🔹هر فرد تهرانی ۵ لیتر برثانیه بیش از الگو، آب مصرف میکند که با درنظرگرفتن این مزیان مصرف برای کل تهرانی ها، این عدد به اندازه نیاز آبی استان یزد با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.
🔹در حال حاضر سرانه مصرف آب تهرانیها ۵۰ لیتر بیشتر از متوسط مصرف روزانه است.
🎴 اخبار #بخش_خبری_2030 👇
http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
⭕️اسراف آب در تهران به اندازه مصرف آب استان یزد 🔹هر فرد تهرانی ۵ لیتر برثانیه بیش از الگو، آب مصرف
تهرانی های عزیز دهانتان را باز کنید....🌶🌶🌶🌶. واقعا که.😐. پنج لیتر بر ثانیه!؟ حتما شوهر هم میخواهید؟🧐
😌 #مأموریت | دهه هشتادیهای پربرکت
🇮🇷 ماموریت نو+جوان برای همه نوجوانانی که بهعنوان یک ایرانی میخواهند در نظم جدید جهانی نقش داشته باشند
🤗 دوست نو+جوانم سلام!
این روزها، روزهای خودِ خودِ خودت است. روزهای نوجوان، روزهای دانشآموز! خانواده نو+جوان آمدهاند تا یکصدا به تو بگویند آهای نوجوانِ نو+جوانی روزت مباااااااااااارک!
😇 تو که یک نوجوان امروزی هستی، یک عنصر بالغ و عاقل! در رابطه با خودت و دنیای اطرافت فکر میکنی، مسائل را تحلیل میکنی، میفهمی و درک میکنی؛ تو که قرار است در آینده جهان بهعنوان یک ایرانی نقش مهمی داشته باشی؛ تو که نوجوانیات با روزگاری گره خورده است که به گفته آقا، نظم جهان در حال تغییر است و همه چشمانتظار نظم جدیدی در جهان هستند، نظمی که اینبار ایران و ایرانی در آن جایگاه ویژهای میتواند داشته باشند؛ تو که برکتِ بودن خودت و همنسلهایت بهزودی به چشم همگان خواهد آمد.
😎 اگر میخواهی برای حضور پررنگ ایران و ایرانی در نظم جدید جهانی اولین قدم را برداری، در ماموریت #دهه_هشتادی_های_پربرکت با نو+جوان همراه شو:
🎙️ بیانات آقا در دیدار دانشآموزان در تاریخ ۱۱ آبان https://nojavan.khamenei.ir/showContent?meeting&ctyu=22310 را رصد و بررسی کن، از خودت بپرس نقش من بهعنوان یک دانشآموز دهه هشتادی ایرانی در نظم جدید جهانی چهچیزی میتواند باشد؟ نقشت را در یک جمله روی برگه بنویس و با دهه هشتادیهای پربرکت در فضای مجازی منتشر کن. از نوشتهات عکس بگیر و آن را با دوستانت در نو+جوان به اشتراک بگذار.
❓ چطوری مأموریت را بارگذاری کنم؟
📱 مأموریت را که انجام دادی، بیا به صفحه «خودم» در #نرمافزار_موبایلی نو+جوان. حالا یک ➕ کوچک کنار صفحه سمت راست میبینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، مأموریت را انتخاب کن و عکست را بارگذاری کن.
😍 راستی! انجام این ماموریت در #لیگ_پاییزانه امتیاز ویژه دارد.
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_Khamenei
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
😌 #مأموریت | دهه هشتادیهای پربرکت 🇮🇷 ماموریت نو+جوان برای همه نوجوانانی که بهعنوان یک ایرانی میخ
اینو فرصت نداشتم پیگیری کنم. اگر جایزه داشت التماس دعا😐
حرف خاص.mp3
25.98M
#حرف_خاص
بعضیها نه اهل گناهند،
و نه اهل مقام و شهوت و شهرت!
شیطان، برای دستدرازی به این دسته، ابزار نامحسوستری میخواهد:
ابزاری مثل محبت اهل بیت علیهمالسلام.
چگونه شیطان از این محبت، میتواند جهنم درست کند؟
#استاد_شجاعی
※ منبع: گزیده ای از کارگاه فکر و ذکر ۴
@Ostad_Shojae
@ANARSTORY
پیرنگ (PLOT) | معرفی عناصر داستانی (۳۲)

هرم فریتاگ پیرنگ را ساختاری روایی تعریف میکند که در آن داستان به پنج بخش تقسیم میشود:
شرح، صعود کنش، نقطهی اوج، نزول کنش، پایان
تعریف پیرنگ
پیرنگ به یک سری حوادث مرتبط به هم گفته میشود که یا زایدهی تخیل نویسنده هستند یا واقعیت دارند و بهصورت قصه درآمدهاند.
قضاوت راجع به کیفیت پیرنگ بر اساس متقاعدکننده بودن این رابطه در سه زمینه انجام میشود:
کنش و واکنش (فیزیکی)
انگیزهی احساسی (روانی)
دلیل (منطق و اخلاقیات)
رعایت نکردن این شرایط باعث ایجاد حفرهی داستانی میشود. نقض کردن دائمی شرط اول باعث ایجاد پیرنگی میشود که در آن برای وقوع اتفاقات دلیل موجهی وجود ندارد. شرط دوم موقعی نقض میشود که کسی برخلاف شخصیتی که برایش تعریف شده رفتار کند و نقض شرط سوم باعث ایجاد پیرنگ احمقانه میشود؛ یعنی پیرنگی که در آن شخصیتها بهجای استفاده از راهحل ساده و بدیهی برای حل مشکلی که با آن روبرو شدهاند، به راهحلی پیچیده و دور از دسترس روی میآورند و بهقولی دائم لقمه را دور سرشان میپیچانند. امداد غیبی تکنیکی ناشی از درماندگی برای پیشبرد پیرنگ است که حوادث داستان را بهشکلی راضیکننده به هم ربط نمیدهد، ولی حداقل زمینه را برای ادامه یافتن آن فراهم میکند.
پیرنگها عموماً توسط نزاع و کشمکشی که باعث ایجاد اتفاقات میشود نیرو میگیرند. طبق گفتهی ارسطو، پیرنگ در کنار شخصیت و منظره عناصری هستند که در هر داستان استانداردی موجود است.
نقطهی پیرنگ حادثه یا وضعیتی است که بیننده یا خواننده برای دنبال کردن پیرنگ باید از آن آگاه باشد. به شیء یا شخصیتی که تنها هدف آن پیشبرد پیرنگ است (مثلاً ایجاد عناصر ربط دهنده بین حوادث) اسباب پیرنگ گفته میشود. مشابه با اسباب پیرنگ، کوپن پیرنگ هم به شیءای گفته میشود که برای پیشبرد یا به سرانجام رساندن پیرنگ نقشی کلیدی ایفا میکند. تفاوت آن با اسباب پیرنگ این است که شخصیت برای رسیدن به مقصود خود با هدف و بهصورت کنشی از آن استفاده میکند، درحالیکه اسباب پیرنگ لزوماً به اختیار و ارادهی شخصیتها برای پیشبرد پیرنگ احتیاج ندارد.
پیرنگها عموماً توسط نزاع و کشمکشی که باعث ایجاد اتفاقات میشود نیرو میگیرند. طبق گفتهی ارسطو، پیرنگ در کنار شخصیت و منظره عناصری هستند که در هر داستان استانداردی موجود است.
یکی از تعاریف پرطرفدار راجع به اینکه بهطور کلی پیرنگ در طول یک اثر چگونه باید پیشرفت کند، تعریف فریتاگ است که به توالی پنج فعل اشاره میکند: شرح (انتقال اطلاعات مربوط به داستان به مخاطب)، صعود کنش، نقطهی اوج، نزول کنش و پایان. هرچند یک اثر داستانی میتواند بیش از یک پیرنگ داشته باشد؛ چیزی که اصصلاحاً به آن «داستان فرعی» یا «رشتههای پیرنگ» میگویند.
در رابطه با تفاوت بین «پیرنگ» و «داستان»، ای.ام. فورستر[۱]، رماننویس بریتانیایی در کتاب «جنبههای رمان» توضیح میدهد که داستان یک سری حوادث است که رابطهی بینشان توالی و ترتیب و پیرنگ یک سری حوادث که رابطهی بینشان علت و معلولی است. بهعنوان مثال، «پادشاه درگذشت و سپس ملکه درگذشت.» یک داستان است و «پادشاه درگذشت و سپس ملکه هم بهخاطر غم از دست دادن شوهر خود به او پیوست.» یک پیرنگ، چون در آن انگیزه و علت پشت به وقوع پیوستن حوادث توضیح داده شده است. به عبارت دیگر، در قبال داستان میپرسیم: «بعد چه شد؟» و در قبال پیرنگ میپرسیم: «چرا این اتفاق افتاد؟»
تعداد پیرنگها بسیار زیاد است، ولی فقط تعداد معدودی از آنها که پیرنگهای اصلی[۲] نامیده میشوند بهطور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. حال چه چیزی پیرنگ را به پیرنگ اصلی تبدیل میکند؟ نمیتوان بهطور دقیق گفت. شاید پیرنگ اصلی، پیرنگی است که در قلب داستان وجود دارد و هدایتکنندهی حوادث آن و انگیزهبخش شخصیتهای آن است. برای شروع لیست رونالد بی. توبایاس[۳] را در نظر بگیرید. او ادعا میکند که بیست داستان بنیادین وجود دارند و ترکیبی از آنها یک اثر کامل را تشکیل میدهند.
@ANARSTORY