💠 #لقمه_حرام
🔹 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):
رها کردن لقمه حرام، نزد خداوند دوست داشتنی تر از دوهزار رکعت نماز مستحبی است.
✨ ترك لقمةِ حرامٍ اَحبُّ الي الله من صلاة اَلفي ركعة تطوُّعاً
📚 عده الداعی/ص140
✍🏼 #مال_حرام و شبهه ناک، انسان را به ورطه گمراهی می کشاند و او را از عبادت خداوند متعال به قبول ولایت #شیطان میکشاند.
به همین جهت به دست آوردن مال حلال از والاترین عبادات شمرده شده است.
#دریافت_روزانه_حدیث
#افزایش_برکت_و_روزی
pay.eitaa.com/v/p/
حرف خاص - محبت خدا.mp3
12.72M
#حرف_خاص
💫 خدا یه ویژگیهایی داره که،
بواسطه اونا، امتیازاتی برای ما قرار میده،
تا کسی کارش به جهنم نکشه!
⚡️با این امتیازات، کسی که بره جهنم، حقّشه!
☜ از این امتیازات استفاده کنیم.
#استاد_شجاعی
📚لینک دریافت کتاب صحیفه جامعه سجادیه
🔸 @Ostad_Shojae
❤️ @ANARSTORY
هدایت شده از شهاب
موسیقی (جدید)_(39).mp3
13.73M
🎙 مردها سکوت کردند داد بانوان درآمد. خانم خراسانی در دفاع از حجاب ،سنگ تمام گذاشت
حتماااااااااااااا گوش کنید 🔴
🕊🍁🕊
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
🎙 مردها سکوت کردند داد بانوان درآمد. خانم خراسانی در دفاع از حجاب ،سنگ تمام گذاشت حتماااااااااااا
البته کمی تهییج داره ولی شنیدنش خوبه...به نظرم ته ته ته بحث ایشون هم میشه تبیین دلایل محجبه و عفیف بودن برای دختران. پس هرکس دختری تو خانوادش داره اول رابطه عاطفیش رو درست کنه و بعد هم شروع کنه به مطالعه درباره دلایل حجاب و بعدش شروع کنه زبان نوجوان رو یاد بگیره و بعدش نکته سنجی و به وقت حرف زدن رو یاد بگیره و وقتی اینا رو یاد گرفت شروع کنه به جهاد تبیین🙄😐
یعنی میخوام بگم اون خانوم دهه شصتی یا پنجاهی که صبح تا شب داره حرف خودش رو میزنه حالا باید یک تغییر حسابی به خودش بده. یعنی باید اول خودش آموزش ببینه.
هدایت شده از یا فاطمة الزهرا
#یک_فنجان_نقد
✍ نقد و بررسی رمان «از کدام سو، نوشته نرجس شکوریان فرد» توسط همه ناربانوییها با مدیریت بانو ایرجی
جمعه شبها ساعت ۲۲
در ناربانو
منتظر حضور به موقعِ شما عزیزان هستیم😊
#نقد
#نقد4
#رمان
#از_کدام_سو
#ناربانو
با حرفِ «زن و زندگی و آزادی»
شد کار شما قساوت و جلّادی
در شاهچراغ و ایذه و اکباتان
معنا شده «مرد و میهن و آبادی»
مهدی شریفی
#ایذه
#پایان_مماشات
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 در گرفتاریها و ابتلائات، انسان چاره ای جز #توسل به خدا و پناه آوردن لحظه به لحظه به خدا ندارد! و آیا می شود کسی با خدا و اولیای خدا ارتباط معنوی داشته باشد، ولی در مواقع مهم، از او دستگیری نشود و راهنمایی نشود؟!
#دریافت_روزانه #کلام_بزرگان #کلامی_از_بهجت
pay.eitaa.com/v/p/
💠 #عالمان_بی_عمل
🔹 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم:
#شب_معراج در مسیر خود گروهی را دیدم که لبهایشان را با قیچی های آتشین می بریدند و در آتش می افکندند.
از جبرئیل پرسیدم اینها چه افرادی هستند؟
گفت: #سخنرانان امت شما که مردم را به کارهای پسندیده می خواندند و خود غافل اند، ایشان #قرآن را تلاوت میکردند، ولی از گفتارش غافل بودند.
📚وسایل الشیعه/ج 11/ص 420
#احادیث_روزانه
pay.eitaa.com/v/p/
#علی_کریمی🤢
از علی داری تو نام و ابن ملجم گشته ای
در میان آب جاری توده ء سَم گشته ای
آنقدر پستی کریمی آنقدر هستی نجس
پیش پای آل صهیون از ادب خم گشته ای
دوست دارم تا بیاید این خبر صبح سحر
که تو از جمعیت کل جهان کم گشته ای
توخودت قاتل شدی کشتی تو کودک را پلید
از برای او کنون سرشار از غم گشته ای؟!
میرسد روزی کریمی میروی بالای دار...
از برای لشکر شیطان تو پرچم گشته ای
"عاصی"
به نظرم یک گروه تحقیقاتی یه بررسی بکنند که چرا یک آدم تبدیل به اینچنین حیوانی شده. چون اصلا طبیعی نیست این حجم از نفرتپراکنی. واقعا از قوه قضاییه میخوایم که این سگ رو بگیره محاکمه کنه. واقعا آدم از مقایسه این حیوان با سگ خجالت میکشه.🤔
#لبیک_یا_خامنه_ای
روایت یک دغدغه - مجلهٔ الکترونیک واو
https://evav.ir/%d8%b1%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa-%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%ba%d8%af%d8%ba%d9%87/
مجلهٔ الکترونیک واو
۸ آذر ۱۴۰۰
کتاب اسماعیل واقفی از کجا ضربه میخورد؟
روایت یک دغدغه
کافی است گشتی در صفحههای مجازی بزنیم تا به این نکته پی ببریم که مرزهای فرهنگی عمیقاً در هم تنیده شدهاند و کمتر میتوان شاهد سبک زندگی، به معنای عام آن، در یک جغرافیای خاص بود.
در حقیقت سلیقهسازیای که از طریق رسانهها رقم زده میشود؛ معیارهای زیباییشناسی یکسانی را برای مردم سراسر دنیا خلق میکند. معیارهایی که همواره در حال تغییر و تطور است و در عین حال همگانی و همهجایی است. معیارهایی که عدول از آنها، فرد را در نگاه همنوعانش به هنجارشکنی و یا کجسلیقگی متهم میکند.
دغدغه اختلاط فرهنگ و یا تاثیر بیحد و حصر از فرهنگی دیگر، بدون در نظر گرفتن پیشینههای فرهنگی خود، و نابودی کامل سبک زندگی مبتنی بر ویژگیهای خُلقی و زیستی و مذهبی یک منطقه خاص همواره دغدغه نویسندگان، به ویژه نویسندگان کلاسیک، بودهاست. «تولستوی» در بسیاری از آثار خود آشکارا به نقد وضعیت فرهنگی روسیه متاثر از اروپا و از بین رفتن سبک زندگی روسی میپردازد. در آثار «ایوان تورگنیف» روسی نیز این مسئله به طرز چشمگیری مشاهده میشود.
به واقع از ارمغانهای بدل شدن جهان به دهکدهای کوچک از از بین رفتن رنگینکمان فرهنگهای گوناگون است. دهکده جهانی کوچکی که همه را متحدالشکل میخواهد.
اسماعیل واقفی، در اولین تجربه نویسندگی خود «واو»، با دستمایه قرار دادن داستان مردی که در راه رسیدن به اهدافش همه تلاشش را به کار میبندد؛ سعی در بازنمایی سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد. او برای خلق موقعیتهای داستانش زادگاه خود، شهر یزد، را برگزیده است.
داستان در ۳۶۰ صفحه در سالهای قبل از ۱۳۱۰ روایت میشود و شخصیت اصلی کتاب که «عمران» نام دارد در تلاش است تا فناوری برق را به وسیله تولید انواع چراغها و لامپها در یزد گسترش دهد. او در این راه با دشواریهای فراوانی روبهرو میشود. از گرههای کاری و اقتصادی گرفته تا عقاید خرافی و جهل مردم نسبت به ورود فناوری جدید، چالشهایی هستند که شخصیت اصلی کتاب با آنها دستوپنجه نرم میکند.
نکته قابل توجه کتاب، که پر واضح است بر مبنای شخصیتپردازیای دقیق صورت گرفته است، اعمال و رفتار عمران است که برپایه سبک زندگی خاصی رقم میخورد. سبک زندگیای که در کلام و نگاه و تصمیمات عمران نمود مییابد.
واقفی در کنار نشان دادن این امر در وجوه شخصیتی عمران و برخی دیگر از شخصیتهای اصلی، به آیینها و رسومی اشاره میکند که در میان مردم شهر رواج دارد. آیینهایی که امروزه از آنها خبری نیست.
کتاب پر از توصیفهایی از شهر و معماریها و نحوه زندگی و معاشرتهایی است که سعی دارد یادآور مدلی از نوع زیستنی باشد که خود، زاییده جغرافیای خود است و بدل و کپی مرز و بوم دیگری نیست. اما در کنار این توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، صحبت از برخی آداب و سنن شهر ونیز به واسطه یکی از شخصیتهای ایتالیایی، تلاش عمران برای زدودن خرافات، متقاعد کردن مردم برای استفاده از صنعت برق نشانگر ابعاد صحیحی از تبادل فرهنگی و پیراسته کردن فرهنگ از تفکرات ناصواب و پذیرش تکنولوژی روز در کنار حفظ فرهنگ خویش است.
واقفی در اولین تجربه نویسندگیاش توانسته اثری قابل قبول خلق کند اما به نظر میرسد از یک مسئله غافل مانده است. مسئلهای که به اثرش ضربه زده است و به تنهایی توانایی نابودی یک کار هنری را دارد: دغدغه نویسنده در داستان فریاد میزند.
نویسنده کتاب «واو»، داستان را چنان در خدمت تفکر و دغدغه مورد نظرش گرفته است که دیگر این ما نیستیم که دغدغه و پیام اصلی اثر را از دل داستان بیرون میکشیم بلکه خود نویسنده است که بلندگو به دست گرفته و با توصیفات بیش از حدی که از فضای داستان ارائه میدهد، تا نمایانگر دیدگاه حاکم بر قصه باشد، داستان را کسالتبار میکند. تمرکز بیش از حد نویسنده بر روی پیام اثر، موجب خلق تعلیقهای بیجانی شده که از جذابیت اثر کاسته است.
در واقع اثر فدای پیامی که میخواهد عرضه کند شده است و پیام داستان در داستان حل نشده و از اثر بیرون مانده است.
عنوان: واو/ پدیدآور: اسماعیل واقفی/ انتشارات: سوره مهر/ تعداد صفحات: ۳۶۰/ نوبت چاپ: اول.
انتهای پیام/
اسماعیل واقفی, سبک زندگی, لادن عظیمی, محبوبترین, واو
#نقد #رمان #واو اثری از #اسماعیل_واقفی نوشتهٔ #لادن_عظیمی
@ANARSTORY
نور
ساعت ۲۱
سوره یاسین بخوانید.
مثل اینکه یک برنامه هماهنگ کشوری است. العهده علی الراوی.
Ghabileye Eshgh Mix 02.song.mp3
10.53M
#پرچمِ_عشق
کانال ایتا سیدصادق آتشی:
https://eitaa.com/joinchat/3754819617C325b3ae3b7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ #پرچمِ_عشق 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
در آستانه #جام_جهانی برای این روزهای ایرانمان
شاعر و خواننده:
#سیدصادق_آتشی
لینک با کیفیت آپارات✅️
https://www.aparat.com/v/wMioQ
کانال ایتا سیدصادق آتشی:
https://eitaa.com/joinchat/3754819617C325b3ae3b7
خاطرات شهید همت:
نمی گذاشت ساکش را ببندم.
بالاخره یک بار بستم.
دعا گذاشتم توی ساکش.
یک بسته تخمه که بعد شهادتش باز نشده،با ساک برایم آوردند.
یک جفت جوراب هم گذاشتم.
ازشان خوشش آمد.
گفتم: می خوای دو، سه جفت دیگه برات بخرم ؟
گفت: بذار این ها پاره بشن، بعد.
وقتی جنازه اش برگشت، همان جوراب ها پاش بود.
مرکز فرهنگی هاتف
www.20102010.ir
#دریافت_روزانه
#کلام_بزرگان
pay.eitaa.com/v/p/
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 نباید #مغرور شویم! تا نزدیکی های #مرگ و تا زمانی که شیطان زنده است، انسان در خطر است! باید به خدا پناه بریم.
🔴 اگر انسان یک لحظه به خود واگذار شود، از خدا جدا خواهد شد، و #شیطان کار خود را کرده و انسان را فریب خواهد داد.
#دریافت_روزانه
#کلام_بزرگان
#کلامی_از_بهجت
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
بسیار مهم👇👇
🔻آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند
میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند
تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود
نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد
این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر
«اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند
هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران
و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود
و از این جمله👇👇
متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری»
۲. آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟!
او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است
او رأی مردم را «محترم» دانسته است و آن را در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است
او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است
حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است
او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است
همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است.
آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۳. آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است
او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است
او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است
هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود
او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است
حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخصِ او
حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است.
آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۴. آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است
با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است
بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۵. عدّهای از یک «اعتراض جزئی» شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد
نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید
او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود
او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۶. نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است
و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟!
چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش ...
از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید...
انتشاردهید
#جهادتبیین
#دیکتاتور_کیست؟