eitaa logo
انصارالقرآن
152 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
876 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
راه های هدایت در کلام قرآن.pdf
834.9K
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌾باسمه تعالی 🎋مطلبی با عنوان « راه های هدایت در کلام قرآن » خدمتتان تقدیم می شود. منبع : http://nameiemehr.ir/?p=944 🌺محمد بارونی 🌹االتماس دعا 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻همخوانی شعر زیبای یا مهدی ادرکنی توسط نونهالان پیشنهاد دانلود
⭕️ حذف عکس امام از اسکناسهای جدید در سکوت خبری •┈┈••✾••┈┈•
چی بگم آخه؟.pdf
2.32M
📔 کتاب جالب «چی بگم آخه؟!»🌷 💠 مختصر | مفید | کاربردی 💠 ✓ جملات کوتاه ✓ به قلم روان و گفتاری ✓ فهرست لمسی ✓ کم حجم
01 استاد بهحتپور سخنرانی قرآن برای ایرانیان ساکن اروپا.mp3
3M
سخنرانی قرآنی استاد بهجتور برای ایرانیان ساکن اروپا جلسه اول https://eitaa.com/mtamhid
نکته ناب روش شناختی از سوره به قلم استاد بهجتپور در تفسیر همگام با وحی جلد اول 👇👇👇 شناساندن خطرات پیش روی انسان و بیان آن به زبان‎های گوناگون در آغاز رسالت، یکی از مهم‎ترین راه‎های تربیتی است که در قرآن پی‎گیری شده است. شناساندن خطرات، موجب می‎شود تا انگیزه‎ی تلاش برای اقدامات ایمنی‎بخش، بالا رود و آمادگی برای جدی شمردن برنامه‎های اصلاحی، افزایش یابد. از‎این‎رو، در سوره‎ی مدّثّر 4/ 2، پیامبر به اعلام خطر به مردم امر شد: «قُمْ فَأَنذِرْ». سپس با بیان اصول سلوک به‎سمت جهنم: (مدثر 4/ 38 تا 48)، تنها راه‎ استوار نجات، اقبال به پندنامه‎ی قرآن، معرفی شد: (مدثر 4/ 49). در سوره‎ی تکویر (مکی 7)، خدای متعال پس از یادآوری تهدیدگونه‌ی ملاقات انسان با پیش‎فرستاده‎های خود در قیامت (تکویر 7/ 14)، قرآن را به‎عنوان منشور هدایت معرفی فرمود: «عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا أَحْضَرَتْ * ... * فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ * إِنْ هُوَ إِلا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ * لِمَن شَاء مِنْكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ» (تکویر 7/ 26 تا28) و در سوره‎ی أعلی 8/ 14و 15، برنامه‎ی رهایی از آتش جهنم را تزکیه و پاک‎ شدن انسان از ناشایسته‎ها و نمازی از سر ذکر و یاد پروردگار شمرد: «قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكَّى * وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى». گفته شد که در مفهوم رستگاری، درک گرفتاری و دغدغه‌ی رهایی از آن نهفته است. در سوره‎ی لیل 9/ 17 و 18، نیز خدای متعال از عطای مال به انگیزه‌ی تزکیه و نجات از جهنم یاد کرد: «وَسَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى * الَّذِي يُؤْتِي مَالَهُ يَتَزَكَّى»، و سرانجام در سوره‌ی عصر (مکی 13)، برنامه‌ی نجات از زیان‎باری و خسارت ‌دیدن انسان بیان شد. این روش، یعنی ترغیب برای حرکت به‎سمت برنامه‌ی تکاملی، ابتدا با چهره‎ی هشدار و اعلام خطر، و سپس با بیان برنامه، در بسیاری از آیات قرآن رعایت شده است. ما در اینجا می نگاریم. 👇👇 https://eitaa.com/mtamhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اگه واقعا فرقی نمی‌کنه کی رئیس جمهور باشه، حاضری 4سال دیگه روحانی رئیس جمهور باشه؟! امروز همین یه کلیپ رو به 60 میلیون ایرانی نشون بدیم کافیه بسم الله به یاد حاج قاسم و دلدادگی اش به ایران و ایرانی همه باهم ✅ گلسرای پردیسان 👇 https://eitaa.com/golsarayepardisan
برگزاری نشست علمی - تخصصی 🌹 بایسته ها و چالش های تفسیر تنزیلی 🌹 با حضور مفسر قرآن؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور (دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) ⏰ یکشنبه ۳۰ خرداد؛ ساعت ۱۷ ⏰ 📍به تمامی شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور اهدا می شود 📍 👈 جلسه در لینک زیر برگزار میشود (ورود به عنوان میهمان - ورود به کلاس): http://B2n.ir/bsj_dk 🔰 همچنین از پخش زنده آپارات نیز میتوانید به جلسه بپیوندید: https://Aparat.com/elmi_kermanshah/live ✅ دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه، انجمن علمی علوم قرآنی کرمانشاه، انجمن علمی دانشگاه تهران، انجمن علمی دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز کلام اسلامی کرمانشاه، موسسه التمهید، معاونت پژوهش بسیج دانشجویی کرمانشاه، حوزه علمیه خواهران
ذیل آیه ارایت الذی ینهی عبدا اذا صلی در سوره علق در ویراست جدید ج 1 همگام با وحی 👇👇👇 نکته ناب» اقامه‌ی نماز و نهی از اقامه‌ی نماز، ريشه در باورها و رفتارها دارد. كسی كه بنده شد و در مسير هدايت افتاد و به مسئوليت‎های اجتماعی خود توجه كرد، نماز می‎خواند و كسی كه طاغی گشت و حقايق را تكذيب نمود و از مسير هدايت روی برتافت، نه تنها نماز نمی‎خواند، بلكه به‎قدر قدرتش، مانع ديگران از ابراز بندگی نیز خواهد شد. بر اين ‎اساس، در مسير تربيت دينی يك نسل، ابتدا لازم است كه بینش مناسب با بندگی در آنان زنده شود و در اين صورت است كه نماز احيا می‎گردد. درمقابل اگر نسلی در جهالت بی‎نیازی از پروردگار بماند، آن نسل به طغيانگری روی آورده، نه تنها نماز را بر پا نمی‎دارند، بلكه در حد مقدور از اقامه‌ی آن توسط ديگران نیز جلوگیری خواهند نمود. ما در اینجا می نگاریم. https://eitaa.com/mtamhid
✅دوره ملی دانش افزایی اعضای هیات علمی ✅همراه با صدور گواهی معتبر موضوع: تفسیر تنزیلی؛ پیشینه، مشروعیت، فواید، عرصه ها ارائه دهنده : استاد بهجتپور زمان: چهارشنبه 23/04/1400 از ساعت 9 الی 13 به صورت مجازی: از طریق لینک http://82.99.217.99/res ✅بعد از ورود از طریق گزینه guest، اسم خود را وارد نمایید. ✅نیازمندی ها» نصب بودن نرم افزار ادوبی کانکت بر روی سیستم یا تلفن همراه 🌷🌷🌷 گروه نشستهای تخصصی قرآنی https://eitaa.com/joinchat/285737025C2b011c5f64 اطلاع رسانی نشستهای تخصصی قرآنی کمک به پرورش قوه پژوهشگری قرآنی (عمومی و تخصصی) بهره بردن از نکات ناب قرآنی منتخب در طول هفته زیرمجموعه گروه علمی تفسیر تنزیلی موسسه تمهید https://eitaa.com/mtamhid
موسسه قرآنی تمهید برگزار می کند: به : ـ مباحث نظری سبک تنزیلی ـ استانداردهای مقاله نویسی ـ قواعد تفسیر موضوعی تنزیلی ـ گستره موضوعات مقالات تنزیلی ـ نظام مسائل پژوهش های تنزیلی : ـ جواز حضور در کلاس خارج تفسیر استاد بهجتپور ـ جواز شرکت در دوره های تکمیلی (دوره تخصصی پایان نامه نویسی و دوره تخصصی تفسیر نگاری) ـ اعطاء گواهی پایان دوره ـمشاوره تخصصی مقاله نویسی تنزیلی ـحمایت از چاپ مقالات تنزیلی شروع و طول : 17 مهر/ 32 ساعت ثبت نام: 15 شهریور الی 15 مهر 1400 شرکت کنندگان: مدرک سطح سه مرتبط با مباحث قرآن و معادل دانشگاهی آن ( اولویت با طلاب سطح چهار و معادل آن است.) نحوه : ـ شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 تا 12 تماس با شماره 02532920244 ـ ارسال پیام در ایتا از طریق آیدی @ansaralquran2 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ موسسه قرآنی تمهید مؤسسه تخصصی در زمینه تفسیر تنزیلی ایتا: @mtamhid ادمین: @mtamhid1 سایت مباحث علمی: hamgambavahy.ir آدرس: قم، زنبیل آباد،خ اباالفضل،خ دانش ک 6 پ 29 تلفن : 02532920244
ترتیبی چرایی ذکر برخی مراحل تطور بنی اسراییل در سوره اعراف: يكي از مراحل تطوّر بني‏اسرائيل كه به نجات آنان از قبطيان و دستگاه شاهانه مصر مربوط بود، در آیات 102 تا 137 سوره اعراف بیان شده است. بني اسرائيل با رهبري حضرت موسي و مشاركت هارون، مردم را از چنگ قبطيان نجات دادند و با آسايش خيال از مصر بيرون آمدند تا به نقطه‏اي كه براي آنان تعيين شده بود، رفته و در آن‌جا اقامت جويند. پس از آن‌كه فرزندان اسرائيل از رود پرآب نيل گذشتند، اين قوم با مسائل جديدي روبرو شدند و اقداماتي كردند كه ناشی از کم رنگ شدن یا غفلت از مساله ولایت الهی بود و در سرنوشت آنان تأثيرات منفي داشت. خداي متعال، كه سوره‌ی اعراف را براي پند و هشدار تازه مؤمنان مکه بر محور رعایت ولایت الله در برابر پیروی از غیر خدا نازل فرمود، مسائل مربوط به نوايمان‏هاي مكي و تحولات آينده‌ی آنان را در قالب وقايع قوم بني‏اسرائيل متذكر مي‏شوند تا از آن‌ها عبرت بگیرند و از تكرار اين حوادث، در گروه مسلمانان پرهیز شود. مناسب است با این نگاه آیات حداقل 138 تا 154 سوره اعراف به خصوص بحث گوساله سامری ملاحظه شود و با وضع مومنین صدر نزول در سوره 39 نزول در مکه و پیش بینی که خدای متعال از عدم تذکر قوم نسبت به ولایت پذیری در زمانی که هنوز مومنین مخفی بودند، تطبیق شود و دستاوردها برای انقلابها و گروه های شکل گرفته بعدی موجب درس و عبرت گردد. https://eitaa.com/mtamhid موسسه تمهید؛ موسسه تخصصی تفسیر تنزیلی
عاشقانه های الهی نامه : الهی! از من آهی و از تو نگاهی الهی، به حق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده! الهی، راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوارتر. الهی، «یا مَن یَعفو عن الكثیر و یُعطی الكثیرَ بالقَلیل»، از زحمت كثرتم وارهان و رحمت وحدتم ده! الهی، سالیانی می‌پنداشتم كه ما حافظ دین توایم، «استغفرك اللهمّ». در این لیله الرغائب 1390 فهمیدم كه دین تو حافظ ماست، «أحمدك اللهمّ»! الهی، چگونه خاموش باشم كه دل در جوش و خروش است، و چگونه سخن گویم كه خرد مدهوش و بیهوش است. الهی، ما همه بیچاره‌ایم و تنها تو چاره‌ای، و ما همه هیچ كاره‌ایم و تنها تو كاره‌ای. الهی، از پای تا فرقم، در نور تو غرقم. «یا نورَ السموات و الأرض، أنعمتَ فَزِدْ»! الهی، وای بر من اگر دانشم رهزنم شود و كتابم حجابم! الهی، چون تو حاضری چه جویم، و چون تو ناظری چه گویم. الهی، چگونه گویم نشناختمت كه شناختمت، و چگونه گویم شناختمت كه نشناختمت. الهی، چون عوامل طاحونه، چشم بسته و تن خسته‌ام؛ راه بسیار می‌روم و مسافتی نمی‌پیمایم. و ای من اگر دستم نگیری و رهایی‌ام ندهی! الهی، خودت آگاهی كه دریای دلم را جزر و مدّ است؛ «یا باسط» بسطم ده، و «یا قابض» قبضم كن! الهی، دست با ادب دراز است و پای بی‌ادب؛ «یا باسطَ الیَدَیْنِ بالرَحمه، خُذ بِیَدی»! الهی، بسیار كسانی دعوی بندگی كرده‌اند و دم از ترك دنیا زده‌اند، تا دنیا بدیشان روی آورد، جز وی همه را پشت پا زده‌اند. این بنده در معرض امتحان درنیامده شرمسار است، به حقِّ خودت «ثَبِّت قلبی علی دینك!» الهی، ناتوانم و در راهم و گردنه‌های سخت در پیش است و رهزن‌های بسیار در كمین و بار گران بر دوش. «یا هادی، اهدنا الصراطَ المستقیم،صراطَ الّذین أنعمتَ علیهم غیرِ المغضوبِ علیهم ولاالضّالّین!»[1] الهی، از روی آفتاب و ماه و ستارگان شرمنده‌ام، از انس و جان شرمنده‌ام، حتی از روی شیطان شرمنده‌ام، كه همه در كار خود استوارند و این سست عهد، ناپایدار. الهی، رجب بگذشت و ما از خود نگذشتیم، تو از ما بگذر! الهی، عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه باید كرد؟ الهی، عارفان گویند «عَرِّفنی نفسَك»، این جاهل گوید «عَرِّفنی نفسی!» الهی، اهل ادب گویند به صدرم تصرفی بفرما، این بی‌ادب گوید بر بطنم دست تصرفی نه! الهی، در راهم، اگر درباره‌ام گویی «لمْ نَجِدْ له عَزْماً»[2] چه كنم؟ الهی، آزمودم تا شكم دایر است، دل بایر است. «یا مَن یُحیی الأرض المیته» دلِ دایرم ده! الهی، همه گویند خدا كو، حسن گوید جز خدا كو. الهی، همه از تو دوا خواهند ‌و حسن از تو درد. الهی، آن خواهم كه هیچ نخواهم. الهی، اگر تقسیم شود به من بیش از این كه دادی نمی‌رسد، «فلك الحمد!» الهی، ما را یارایِ دیدن خورشید نیست، دم از دیدار خورشید آفرین چون زنیم؟! الهی، همه گوینده بده، حسن گوید بگیر. الهی، همه سرِ آسوده خواهند، و حسن دل آسوده. الهی، همه آرامش خواهند، و حسن بی‌تابی؛ همه سامان خواهند، و حسن بی‌سامانی. الهی، چون در تو می‌نگرم از آنچه خوانده‌ام شرم دارم. الهی، از من برهان توحید خواهند، و من دلیل تكثیر. الهی، از من پرسند توحید یعنی چه، حسن گوید تكثیر یعنی چه. الهی، از نماز و روزه‌ام توبه كردم؛ به حق اهل نماز و روزه‌ات توبه این نااهل را بپذیر! الهی، به فضلت سینه بی‌كینه‌ام دادی، به جودت شرح صدرم عطا بفرما! الهی، عقل گوید «الحَذر الحَذَر!» عشق گوید «العَجَل العَجَل!»؛ آن گوید دور باش، و این گوید زود باش! الهی، ضعیف ظَلوم و جهول كجا، و واحد قهّار كجا. الهی، آن‌كه از خوردن و خوابیدن شرم دارد، از دیگر امور چه گوید. الهی، اگر چه درویشم، ولی داراتر از من كیست، كه تو داراییِ منی. الهی، در ذات خودم متحیّرم تا چه رسد در ذات تو. الهی، نعمت سكوتم را به بركت «واللهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاء»[3]، اَضعافِ مضاعفه گردان! الهی، به لطفت دنیا را از من گرفته‌ای، به كرمت آخرت را هم از من بگیر! ⚘ هدیه به روح ملکوتی آیت الله سوره حمدی نثار کنیم⚘ @https://eitaa.com/mtamhid موسسه فرهنگی تمهید
معرفی برنامه .mp3
1.43M
قرآن و اندیشه با موضوع: 🌱 تربیت توحیدی 🌱 🔹با حضور حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالکریم بهجت پور 🔸و اجرای کارشناسی حجت السلام دکتر میثم حقگو چهارشنبه ها - از ساعت 21 موســسه تمهــید @mtamhid
هدایت شده از hmd mrft
🔶سلسه نشست های روش های فهم قرآن 👈نشست دوم: آشنایی و نقد روش تدبر در قرآن ▫️ ارائه دهنده : جناب آقای دکتر حسین صبوحی 🔹 ناقد: جناب آقای دین پرست 👌همراه با اعطای گواهی شرکت در نشست 🗓 زمان: یکشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰ 🕰 ساعت: ۱۵ الی ۱۷ آدرس: قم ، ۴۵متری صدوق، ک ۳۹ ، پ ۱۸۳ سالن اجتماعات مدرسه علمیه صالحات 👈 نحوه ثبت نام شرکت حضوری: ▫️ارسال نام و نام خانوادگی به آیدی @a_mini در پیامرسان ایتا https://www.skyroom.online/ch/cvip2009/neshast لینک نشست به شکل مجازی 🖕
با سلام و احترام با توجه به نزدیک شدن به سالگرد فرمانده دلها شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی و دغدغه شما برای برگزاری برنامه هایی با شکوه در محله، منطقه و شهر محل سکونت، پیشنهاد می شود از طریق لینک زیر وارد سایت "هیئت" شده و محتوای رسانه و گرافیکی با موضوع این شهید والامقام را رایگان دریافت نمائید، خواهشمندیم با توجه به هزینه های بالای طراحی گرافیکی حتما این لینک را در اختیار دوستداران و ارادتمندان به شهید قرار دهید، به این امید که نام ما هم در لیست ترویج دهندگان فرهنگ ایثار و شهادت ثبت گردد. http://soleimani.heyat.co/graphic.html https://eitaa.com/joinchat/1131085880C9871df666e
انسان در زمين است، آيات الهي آمده تا او را از زنجيرهايي كه بر دست و پاي او زده شده، آزاد كند و بال پرواز او را به آسمان معنويت باز كند، اما كسي كه از اين كليدهاي آزادي بهره نبرد، راضي می‌شود تا زميني بماند. پس اخلاد و باقي ماندن در زمين، انتخاب بد خود انسان است كه اثر آيات الهي را خنثی می کند. آيات الهي آمده است تا انسان را تابع خدا كند و از اسارت خواهش‏هاي نفس جانداري كه سقف كوتاهش از آبادی دنيا و به دست آوردن لذت‏هاي دنيوي فراتر نمي‏رود، آزاد كند. كسي كه با اختيار بد خود، از تمسک به آيات تعالي ‏بخشی مثل تورات (یا قرآن) بگریزد، ميدان را به دست ميل‏هاي سيري ‏ناپذير خود داده است. بنابراين با وجودی که آیات الاهی را در اختيار دارد، رفعت پيدا نمي‏كند، بلكه به غرائز و ميل‏ها، مجال سلطنت بر خود می دهد. به نظر داستان بلعم باعورا در آیات 175 و 176 سوره اعراف، باید برای همه ما درس عبرت باشد. با هم این آیات را بخوانیم و امروز روی آن تامل کنیم. وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذِى ءَاتَيْنَاهُ ءَايَاتِنَا فَانسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطَنُ فَكاَنَ مِنَ الْغَاوِينَ(175) وَ لَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بهَِا وَ لَكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلىَ الْأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَوَئهُ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِن تحَْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَترُْكْهُ يَلْهَث ذَّالِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بَِايَاتِنَا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ(176) آیات و نشانه ها برای این است که انسان هدف را گم نکند، این فرد بعد از مدتی همراهی با آیات، پوست اندازی کرد و خود را ازحصار امن آیات و نشانه های الهی بیرون کشید. همین امر موجب شد تا شیطان او را دنبال کند، به اشتباه در محاسبه انداخته، گرفتار گم گشتگی هدف و محاسبه غلط شد و سراب را به جای آب قرار داد. پس مراقب خودمان و تصمیم هایمان باشیم و توجه داشته باشیم که اگر از آیات الهی غافل شویم، خطر پذیرش ولایت شیطان در هر مرحله از رشد و جهنمی شدن انتظارمان را می کشد. الهام گرفته از قلم استاد بهجتپور در تفسیر همگام با وحی ج 2 ✍️ محمد سلطانی پشتیبانی بصیرتی، تحلیلی، محتوایی و روشی مبلغان دین و قرآن* انصار القرآن https://eitaa.com/ansaralquran
انصار القرآنی ها خبرهایی در راه است بسم الله الرحمن الرحیم یا ایها المدثر قم فانذر و ربک فکبر...
سلام و ادب به حمدالله در منطقه هلال مزار حاج قاسم ان شاء الله به یاد حاج اقای حاجی آبادی و حاج قاسم قرار است که حرکت نرم ترکیبی هماهنگی شکل بگیرد در این راستا، بر آن شدیم تا طلاب و مربیان قرآن را سازماندهی کنیم و مهارتخانه ای برای تقویت بنیه ایشان برای امامت مردم شکل دهیم. ان شاء الله مقر روی زمین این مهارتخانه در مسجد امیرالمومنین خیابان سرباز است و فعلا تا رفتن کرونا در این گروه در خدمتیم. https://eitaa.com/joinchat/1905066149Cee678adaec آماده سازی این طلاب و معلمان قرآن برای ماه رمضان از دیروز شروع شده است. اگر شما خودتون طلبه یا معلم قرآن هستید یا علاقه دارید مباحث را پیگیری بفرمایید، در خدمتتان هستیم. اگر هم طلبه ای اطرافتان هست و می شناسید ، اطلاع رسانی کنید و به ایشان خبر دهید. باتشکر محمد سلطانی @ansarquran
Voice 001-AudioConverter.mp3
50.27M
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسلطانی