eitaa logo
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
6.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
تنها کانال رسمی علیرضا پورمسعود با مدیریت ادمین اینستاگرام https://www.instagram.com/a_poormasood وب سایت https://pourmasoud.ir توییتر https://twitter.com/A_poormasood تلگرام https://t.me/A_purm
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهانبخش: نیمۀ دوم را با قلبمان بازی کردیم تا بازی را ببریم و شرمندۀ مردم نشویم. ✅ @A_purm
⭕️ متن دعای عهد 🔺بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراهِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَهِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَهَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَهِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَهً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِد حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَهَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَهَ الرَّشیدَهَ وَالْغُرَّهَ الْحَمیدَهَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَهٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ. حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّهَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّهِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ ✅ @A_purm
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا ای پروردگار نور بزرگ و پروردگار کرسی بلند و پروردگار دریای جوشان و فرو فرستنده تورات و انجیل و زبور و پروردگار سایه و حرارت خورشید و نازل کننده قرآن بزرگ و پروردگار فرشتگان مقرّب و پیامبران و رسولان. خدایا از تو می‌خواهم به ذات بزرگوارت و به نور روی نوربخشت و فرمانروایی دیرینه‌ات، ای زنده و پا برجای دائم، از تو می‌خواهم به حق نامت که به آن آسمان‌ها و زمین‌ها روشن شد و به حق نامت که پیشینیان و پسینیان به آن شایسته می‌شوند، ای زنده پیش از هر زنده، ای زنده پس از هر زنده، ای زنده در آن وقتی که زنده‌ای نبود، ای زنده کننده مردگان و میراننده زندگان، ای زنده، معبودی جز تو نیست. خدایا برسان به مولای ما امام راهنمای راه‌یافته، قیام کننده به فرمانت که درودهای خدا بر او و پدران پاکش، از سوی همه مردان و زنان مؤمن، در مشرق‌های زمین و مغرب‌هایش، همواری‌ها و کوه‌هایش، خشکی‌ها و دریاهایش و از طرف من و پدر و مادرم، از درودها به وزن عرش خدا و امتداد کلماتش و آنچه دانشش برشمرده و کتابش به آن احاطه یافته. خدایا در صبح این روز و تا زندگی کنم از روزهایم، برای آن حضرت بر عهده‌ام، عهد و پیمان و بیعت تجدید می‌کنم که از آن‌، رو نگردانم و هیچ‌گاه دست برندارم. خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع‌کنندگان از او قرار ده و از شتابندگان به سویش، در برآوردن خواسته‌هایش و اطاعت‌کنندگان اَوامرش و مدافعان حضرتش و پیش‌گیرندگان به سوی خواسته‌اش و کشته‌شدگان در پیشگاهش. خدایا اگر بین من و او مرگی که بر بندگانت حتم و قطعی ساختی حائل شد، کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور، با شمشیر از نیام برکشیده و نیزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوت‌کننده، در میان شهرنشین و بادیه‌نشین. خدایا آن جمال با رشادت و پیشانی ستوده را به من بنمایان و با نگاهی از من به او، دیده‌ام را سرمه بنه و در گشایش امرش شتاب کن و راه آمدنش را آسان گردان و شیوه و روشش را وسعت بخش و مرا به راهش درآور و فرمانش را نافذ کن و پشتش را محکم گردان. خدایا به دست او کشورهایت را آباد کن و بندگانت را به وسیله او زنده فرما، به درستی که تو فرمودی و گفته‌ات حق است که: «در خشکی و دریا به سبب آنچه [از اعمال زشت] که مردم به دست خود مرتکب شدند تباهی و فتنه آشکار شده است»، خدایا ولی‌ات و فرزند دختر پیامبرت که به نام رسولت نامیده شده، برای ما آشکار کن تا به چیزی از باطل دست نیابد، مگر آن را از هم بپاشد و حق را پابرجا و ثابت نماید؛ خدایا او را قرار ده پناهگاهی برای ستمدیدگان از بندگانت و یاور برای کسی که یاری برای خود جز تو نمی‌یابد و تجدیدکننده آنچه از احکام کتابت تعطیل شده و محکم‌کننده آنچه از نشانه‌های دینت و روش‌های پیامبرت (درود خدا بر او و خاندانش) رسیده است و او را قرار ده، خدایا، از آنان‌ که از حمله متجاوزان، نگاهش داری. خدایا پیامبرت محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) را به دیدار او و کسانی که بر پایه دعوتش از او پیروی کردند شاد کن و پس از او به درماندگی ما رحم فرما، خدایا این اندوه را از این امت به حضور آن حضرت برطرف کن و در ظهورش برای ما شتاب فرما که دیگران ظهورش را دور می‌بینند و ما نزدیک می‌بینیم، به مهربانی‌ات ای مهربان‌ترین مهربانان. ✅ @A_purm
🔴۱۰ مورد از آداب اجتماعي كه بايد به فرزندتان آموزش دهيد: ١)وقتي درخواستی دارد بگويد لطفا. ٢)وقتی چيزی دريافت كرد بگويد متشكرم. ٣)اگر به كسی ضربه ای زد بگويد معذرت ميخوام. ٤)وقتی كسی وارد اتاقش ميشود ،سرگرمی های الكترونيكی اش را كنار بگذارد. ٥)وقتی با افراد صحبت میكند به چشمهای آنها نگاه كند. ٦)صبر كند صحبت ديگران تمام شود بعد شروع به صحبت كند. ٧)محكم دست بدهد. ٨)وقتی بزرگترها با او صحبت ميكنند بگويد بله خانم يا بله آقا. ٩)علاوه بر سلام و احوال پرسی ،تبريک هم بگويد. ١٠)درب را برای ديگران باز كند. ✅ @A_purm
🖋رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: 🔴 ۶۵ درصد مردم اعتراضات و اغتشاش ها را تایید کرده‌اند حجت الاسلام رستمی گفت: در یک نظرسنجی انجام شده،۱۰ درصد مردم اغتشاش‌ها و ۵۵ درصد اعتراضات را تایید کرده‌اند. از این مقدار ۸۳ درصد اصلا در این اعتراضات شرکت نکرده‌اند ولی با این وجود معترض‌اند. این افراد ۶۰ درصد مسائل اقتصادی و معیشتی را دلیل این اعتراض‌ها دانسته‌اند و همچنین بیش از ۲۰ درصد فساد اداری و اصلاح ساختار آن را بیان کرده‌اند. از این افراد سوال شده است که مطالبات شما چیست. که باز هم ۵۹ درصد اصلاح معیشت، ۶ درصد رفع فیلتر و تنها ۳.۵ درصد آزادی زنان را در حجاب و پوشش خواستار شده‌اند. ✅ @A_purm
⭕️اهمیت ⁧ ⁩ در انتخاب مسؤلین و روند حکمرانی ‏موضوعی که در ایران به آن پرداخته نمی شود ‏روانشناسی سیاسی یک حوزه میان رشته ای است که سعی می کند رفتار سیاسی سیاستمداران را از منظر روانشناسی بررسی کند این حوزه با تمرکز بر رفتار انسان بر سیاست و وابستگی های سیاسی پیامدهای ترورسیم و برداشت عمومی از دولت است همچنین ریشه روند تصمیم گیری و چگونگی تاثیر تصمیمات بر کل جمعیت می پردازد این حوزه از این جهت میان رشته ای است زیرا در آن ارتباطات ، تجارت ،اقتصاد ،آموزش ،دولت ،سیاست و روانشناسی باهم ترکیب شده است ‏ریشه شناسی رفتار سیاست مداران در تاریخ به نظریات و تحلیل های نسبتا دقیقی منجر شده است ‏بطور مثال ‏Judith Miller و Laurie Mylroie نویسندگان کتاب صدام حسین و بحران خلیج فارس (۱۹۹۰) می گویند صدام حسین در ۲۸ آوریل ۱۹۳۷ آمد و در خانواده ای روستایی و فقیر نزدیک تکریت بزرگ شد. خانواده او صاحب هیچ زمینی نبود پدرش قبل از به دنیا آمدن او مرده بود. ناپدری اش چوپان بود، مدام این پسربچه را تحقیر می کرد، او را «حرامزاده» میخواند، بی رحمانه کتکش میزد و به خشن ترین روشها او را آزار میداد. ناپدری، برای اینکه از تمام توان صدام بهره ببرد، تا ده سالگی به او اجازه نداد به مدرسه برود. در عوض او را نیمه های شب بیدار میکرد تا از دامها مراقبت کند. کودکان طی این سالها که شخصیت شان در حال شکل گیری است، تصویر خود را از جهان میسازند و عقایدی درباره ارزش های زندگی در ذهن شان شکل میگیرد ،همزمان آرزوها و رؤیاهایی درباره زندگی آینده خود می پرورانند. ‏همه آرزوهای صدام که برده ناپدری اش بود، روی یک چیز متمرکز بود: قدرت و تسلط نامحدود بر دیگران در ذهن او، این باور شکل گرفته بود که میتواند کرامت انسانی دریغ شده از خودش را با سلطه بر دیگران بازیابد؛ درست مانند ناپدری اش که بر او سلطه داشت. الگوی صدام در تمام دوران کودکی رابطه خودش بود به عنوان یک قربانی بی دفاع با ناپدری مستبدش در نتیجه صدام حسین بزرگسال هم براساس همین الگو ساختار ⁧ ⁩ در کشور تحت سلطه اش را پی ریزی کرد؛ بدن او چیزی جز خشونت نمیشناخت. ‏همه سیاست مداران آزار و اذیت دوران کودکی و میل افراطیشان را به انجام کارهای بزرگ برای فراموش کردن آن آزارها انکار میکنند. اما از آنجا که ضمیر ناخودآگاه فرد سرگذشت او را به تمامی در سلولهای بدن او ثبت کرده، سرانجام از فرد میخواهد با واقعیت روبه رو شود. صدام، هنگام حمله نیروهای ائتلاف با اینکه منابع مالی عظیمی در اختیار داشت. درست حوالی جایی مخفی شد که به دنیا آمده بود؛ جایی که در کودکی همه کمک ها از او دریغ شده بود؛ جایی بسیار مخاطره آمیز، چون هیچ پناه واقعی برای او فراهم نبود انتخاب این مکان برای پنهان شدن از انظار» به روشنی نشان دهنده مصیبت دردناک دوران کودکی و میل بی اختیار او به تکرار آن بود. بازگشت او به دوران کودکی اش، بازگشت به محلی بود که هیچ شانسی برای فرار از آن نداشت ‏نکته مهم این است هدف واقعی یک سیاست مدار هدف ناخودآگاهی است که در پس تمام کارهای خودآگاه او نهفته است اما این حوزه در ایران مغفول واقع شده است ‏بسیار ضروری است در انتخابات پیش رو ساز و کاری برای تست روانشناسی سیاسی از داوطلبین به عمل آید تا بهتر بتوان تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها را تحلیل و راه حل های دقیق برای آن یافت ‏⁧ ✍️ علیرضا پورمسعود ✅ @A_purm
⭕️ متن دعای عهد 🔺بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراهِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَهِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَهَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَهِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَهً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِد حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَهَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَهَ الرَّشیدَهَ وَالْغُرَّهَ الْحَمیدَهَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَهٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ. حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّهَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّهِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ ✅ @A_purm
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا ای پروردگار نور بزرگ و پروردگار کرسی بلند و پروردگار دریای جوشان و فرو فرستنده تورات و انجیل و زبور و پروردگار سایه و حرارت خورشید و نازل کننده قرآن بزرگ و پروردگار فرشتگان مقرّب و پیامبران و رسولان. خدایا از تو می‌خواهم به ذات بزرگوارت و به نور روی نوربخشت و فرمانروایی دیرینه‌ات، ای زنده و پا برجای دائم، از تو می‌خواهم به حق نامت که به آن آسمان‌ها و زمین‌ها روشن شد و به حق نامت که پیشینیان و پسینیان به آن شایسته می‌شوند، ای زنده پیش از هر زنده، ای زنده پس از هر زنده، ای زنده در آن وقتی که زنده‌ای نبود، ای زنده کننده مردگان و میراننده زندگان، ای زنده، معبودی جز تو نیست. خدایا برسان به مولای ما امام راهنمای راه‌یافته، قیام کننده به فرمانت که درودهای خدا بر او و پدران پاکش، از سوی همه مردان و زنان مؤمن، در مشرق‌های زمین و مغرب‌هایش، همواری‌ها و کوه‌هایش، خشکی‌ها و دریاهایش و از طرف من و پدر و مادرم، از درودها به وزن عرش خدا و امتداد کلماتش و آنچه دانشش برشمرده و کتابش به آن احاطه یافته. خدایا در صبح این روز و تا زندگی کنم از روزهایم، برای آن حضرت بر عهده‌ام، عهد و پیمان و بیعت تجدید می‌کنم که از آن‌، رو نگردانم و هیچ‌گاه دست برندارم. خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع‌کنندگان از او قرار ده و از شتابندگان به سویش، در برآوردن خواسته‌هایش و اطاعت‌کنندگان اَوامرش و مدافعان حضرتش و پیش‌گیرندگان به سوی خواسته‌اش و کشته‌شدگان در پیشگاهش. خدایا اگر بین من و او مرگی که بر بندگانت حتم و قطعی ساختی حائل شد، کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور، با شمشیر از نیام برکشیده و نیزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوت‌کننده، در میان شهرنشین و بادیه‌نشین. خدایا آن جمال با رشادت و پیشانی ستوده را به من بنمایان و با نگاهی از من به او، دیده‌ام را سرمه بنه و در گشایش امرش شتاب کن و راه آمدنش را آسان گردان و شیوه و روشش را وسعت بخش و مرا به راهش درآور و فرمانش را نافذ کن و پشتش را محکم گردان. خدایا به دست او کشورهایت را آباد کن و بندگانت را به وسیله او زنده فرما، به درستی که تو فرمودی و گفته‌ات حق است که: «در خشکی و دریا به سبب آنچه [از اعمال زشت] که مردم به دست خود مرتکب شدند تباهی و فتنه آشکار شده است»، خدایا ولی‌ات و فرزند دختر پیامبرت که به نام رسولت نامیده شده، برای ما آشکار کن تا به چیزی از باطل دست نیابد، مگر آن را از هم بپاشد و حق را پابرجا و ثابت نماید؛ خدایا او را قرار ده پناهگاهی برای ستمدیدگان از بندگانت و یاور برای کسی که یاری برای خود جز تو نمی‌یابد و تجدیدکننده آنچه از احکام کتابت تعطیل شده و محکم‌کننده آنچه از نشانه‌های دینت و روش‌های پیامبرت (درود خدا بر او و خاندانش) رسیده است و او را قرار ده، خدایا، از آنان‌ که از حمله متجاوزان، نگاهش داری. خدایا پیامبرت محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) را به دیدار او و کسانی که بر پایه دعوتش از او پیروی کردند شاد کن و پس از او به درماندگی ما رحم فرما، خدایا این اندوه را از این امت به حضور آن حضرت برطرف کن و در ظهورش برای ما شتاب فرما که دیگران ظهورش را دور می‌بینند و ما نزدیک می‌بینیم، به مهربانی‌ات ای مهربان‌ترین مهربانان. ✅ @A_purm
تکامل در آغوش مادر با گذشت سن فرزند ✅ @A_purm
احساسات وسیله خودنمایی نیست بلکه ابزار پیچیده ای است در مبارزه برای زنده ماندن ‏فیلم ⁧ ⁩ روایت تازه محمدرضا ورزی از جریان زندگی پروین اعتصامی در دوران پهلوی است ‏ریتم فیلم نسبتا تند و در ضرب آهنگ مناسب مخاطب را با خود همراه می کند فارغ از بحث فنی این اثر دارای یک فرامتن مهم درقالب تاریخ است اما در ناخودآگاه مخاطب عبرت های امروزی را ثبت می کند ‏در فرارویت ورزی پروین نماد ایران و سرزمین فرهنگ و هنر است ‏شوهر پروین که یک نظامی مستبد و دیکتاتور است نماد حکومت پهلوی است ‏پدر پروین نماد سیاست مشروطه مشروعه و مردمی است ‏در سکانس های مختلف این مفهوم نمادها تکه های مختلف ذهن مخاطب را می سازد بطور مثال در یکی از سکانس ها برادر پروین با شوهر پروین درحال شطرنج بازی کردن است که در این قاب تقابل روشنفکران و مشروطه خواهان با حکومت پهلوی تداعی میشود شطرنج صفحه سیاست ایران و دیالوگ ها آغازگر این درگیری است ‏شوهر پروین : نباید به شاه این بازی کیش میدادی ‏در مقابل برادر پروین کیش و مات می کند و شوهر پروین مهره ها را بهم میریزد ‏پروین در روز های نخست زندگی مشترکش در کرمانشاه درخانه ای که دور آن حصار کشیده شده است را میبینم از تسلط و کنترل بیش از حد پروین توسط جریان نظامی به سطوح آمده در یک پلان پروین در خانه و پشت حصارهای فلزی پنجره ای به دنبال هوای آزاد است که اوج خفقان و خستگی پروین را به نمایش می گذارد ‏پروین بعد از ظلم و استبداد شوهرش که منجر به کتک خوردن او می شود به خانه پدری باز می گردد ‏بطور کلی در سراسر فیلم تقابل فرهنگ و دیکتاتوری را میبینیم از طیف مشروطه خواه که ترکیب پدر پروین- ملک شعرا بهار-دهخدا و پروین است در مقابل استبداد پهلوی از ترکیب شوهر پروین و هم قطاران نظامی شکل گرفته است ‏ورزی در یک پلان با زیرکی خاصی مشروطه خواهی پدر پروین را از جنس مشروطه خواهی شیخ فضل الله معرفی می کند این پلان با عبای روی دوش پدر پروین و درحال خطاطی شعر قرآنی از حافظ است ‏دیالوگ های پروین در فیلم از جنس طعنه به جریان سلطنت طلب فعلی و حامیان زن زندگی آزادی است در واقع معرفی و فعالیت زن در جامعه در قالب پروین اعتصامی یک الگو با بن مایه حیا و فرهنگ و ادبیات هنر است نه بر پایه بی تمدنی و اباحه گری ‏در دیالوگ های پروین زن ایرانی با این ویژگی ها معرفی می شود: ‏زن وسیله خوش گذرانی و مدل شدن پشت ویترین نیست ‏کنایه های سیاسی فیلم نیز به حال و هوای انتخابات و درگیری نسل جدید نیز دامن خواهد زد بطور مثال در دیالوگی همکار پروین در کتابخانه می گوید: ‏اگر این نسل کتاب بخونه آگاه میشه و میتونه وکیل و وزیر ادم حسابی انتخاب کنه … جلوی این وکلای مجلس گلستان و بوستان بزار اگر تونستن بخونن البته نه همه شون ها عموم شون! ‏سکانس آخر که در سوم فروردین با مرگ پروین روایت می شود همان ابهام همیشگی تاریخ در خصوص مرگ پروین را مطرح می کند همچنان که در سراسر فیلم ضدیت پهلوی با پروین و اقدامات او را به تصویر کشده است ‏البته پس از اکران در خصوص مرگ پروین از آقای ورزی سوال کردم که معتقد به قتل توسط پهلوی است یا همان حصبه ؟ ایشان نظرشان بر فوت پروین اعتصامی بر اثر حصبه بود ‏⁧ ⁩ ‏⁧ ⁩ ✍️ علیرضا پورمسعود ✅ @A_purm