eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
پاسداری از بعثتِ خیابان!اگر می خواهید: • بعثت مردم و «تمام کردن کار»، نمایشی نشود و «مؤثر بر نتایج مذاکرات» بماند... • در کنارش «اختلاف نظرهای موجّه» به تفرقه ها و گروه گروه شدن ها نیانجامد و نقشه دشمن منعقد نشود... ✓ حتماً این دو دستور دینی را لحاظ کنید: 1⃣ شعار دهنده علیه مسئولین را تنها بگذارید و یاری اش نکنید. مسئول در نظام اسلامی، محترم است «مرگ بر» و برچسب های «سازشکار و خائن» را قطعا رهبر شهید رد می کردند! حضرت امیر(ع) حتی از سبّ و ناسزا علیه قاسطین و حزب اموی در صفین منع کرد: «من دوست ندارم شما دشنام دهنده باشيد؛ ولى اگر اعمال زشتشان را شرح دهيد و احوال آن ها را بيان کنيد، به گفتار صحيح نزديک تر و براى اتمام حجّت رساتر است»( خطبه۲۰۶) 2⃣ نگرانی ها درباره تفاهمنامه و توافق را در و اصلی دنبال کنید. ،«بستر رادیکال کردن حرف» و افراط است. رقیب هم مانندش می سازد و جامعه گروه گروه و مقابل هم می شود! جماعت بزرگ مردم، خود تعدیل کننده هم اند و مانع افراط و تفریط در کُنش اند. در اینباره خطبه ۱۲۷ را حتما بخوانید. چاره افراط و تفریط ملازمت با جمعیت انبوه مردم ( ِدر عهد ولایت) است: «همواره با بزرگ ترين جمعيّت ها باشيد كه دست خدا با جماعت است. از پراكندگى بپرهيزيد، كه انسان تنها بهره شيطان است آنگونه كه گوسفند تنها طعمه گرگ خواهد بود». ⛔️ «نتانیاهو و ترامپ» را با جلوگیری از تفرقه و «مردم زداها و محفلی ها» را با متانت و اتحاد شکست دهید! 📎 مرتبط محسن قنبریان ۱۴۰۵/۳/۲۴ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از نظر سوم
به تجربه به همه دوستان جوانم می‌گویم، فارغ از هر اختلاف نظری که ممکن است در موضوع همین توافق هم حتی وجود داشته باشد: حتما به تحلیل و پختگی‌اش خیلی بیشتر از می‌شود اعتنا و اعتماد کرد. دلیل؟ تجربه! خیالتان راحت باشد حسین شریعتمداری از ۲۰ سال قبل راجع به تنگه هرمز می‌گفت، راجع به خروج از NPT می‌گفت هیچ وقت از مذاکره‌کننده تیم سعید جلیلی به اعلام توافق متوازن بودن برجام هم نرسید! هیچ وقت خودش برای یک آتش بسِ غلط تحلیل، پشت تحلیل نداد؛ بعد ۶۰ روز بگوید من یا ما بانیان آتش بس از ابتدا هم مخالف بودیم! در مورد همین توافق بدی که اصول بیان شده توسط رهبری در پیام ها و شروط را زیر پا می‌گذارد، امروز حرف‌مان را با منطق، مستدل، محترمانه بیان می‌کنیم و می‌گوییم که مانند عده ای نباشیم که امروز ژست فاتح مسأله خیر و شر، ایران و آمریکا و میانه یابی را طرح می‌کنند، خیلی نمکی و یواشکی« البته ما به دشمن اعتماد نداریم و خیلی احتمال جنگ بالاست» هم می‌گویند که اگر آن طرفش هم شد، فردا بگویند ما گفته بودیم! و آخر سر هم چنین می‌شود: فردا که خرابکاری این یکی اقدامشان هم روشن شد با ننه من غریبم بازی تلاش می‌کنند بگویند ما نبودیم، دولت بود! ما نبودیم، عراقچی بود! تخت روانچی بود! حناچی بود! امثال استخوان‌خردکرده‌های سیاست و رسانه، مثل حسین شریعتمداری همین فرق را دارند میدانی که مواضع‌شان هر روزی و هر جایی نیست حتی در همین مورد هم اگر اختلاف نظر یا تحلیل داشته باشی با ژست تحلیل‌گر عمیق اندر مردم سفیه! و از بالا به پایین و با بی احترامی مردم را منکوب نمی‌کنند. با تیزبینی هشدارشان را می‌دهند، تحلیل‌شان را می‌دهند، متواضعانه از راه درست به جای بی راهه ها سخن می‌گویند و برای مردم انقلابی هم حق فکر و انتخاب و تکلیف میدانی قائلند نه اینکه شأن خود را اجل از گفتگوی رودرو با مردم بدانند. نه اینکه در برج عاجی با ژست إنّي أعلمُ ما لا تعلمون در سرزمین گسل‌های میان کدها زیست کنند، این سلوک به مشی انقلابی و صواب نزدیک تر است. حالا اگر همین حسین شریعتمداری هم فردا در اثر فشار برخی نهادها مجبور به متن نوشتن از جذابیت‌های این توافق بد شد ، باز مسیر و معیار روشن است محکماتی مثل اصولی که در چندین و چند پیام رهبری تکرار و تأکید کردند را به خاطر این تحلیل‌های إنی أعلم مالاتعلمونی رها نکنید. را با تکیه بر محکمات انقلاب در مکتب امام و رهبر شهید و مطالبات روشن رهبر عزیز با احترام کامل، منطق روشن و استدلالات محکم مبتنی بر متن تفاهم، بیان کنیم. ما مسأله‌مان با اسامی نیست که مقاله ظریف در فارن افرز در ۱۴ فروردین را چون ظریف گفته هرچه از دهانمان درآید بیان کنیم، حالا که دستمان به متن توافق آقایان عزیز دل می‌رسد و متوجه شباهت های زیاد و عجیب این تفاهم با آن مقاله می‌شویم چون بزرگواران هستند، زنده باد بگوییم و تشویق کنیم! خیر! خط صحیح، حرف درست، مسیر مبتنی بر نگاه به اوامر رهبری مهم است @nazare3
زمان: حجم: 2.8M
💡آیا صوت های آقای مهدی محمدی اطمینان آور است؟ (بخش اول: منشأ نگرانی از مذاکرات) 🎙مهدی افراز @afrazmahdi
زمان: حجم: 2.7M
💡آیا صوت های آقای مهدی محمدی اطمینان آور است؟ (بخش دوم:شروط رهبری) 🎙مهدی افراز @afrazmahdi
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
حسرت همچین غیرتی رو می‌خورم... پ.ن: پسرداییِ گرام
4.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لزوم حفظ وحدت و انسجام و همصدایی نکردن با دشمن و اعتماد متقابل ▫️در مقام مقابله با این بدخواهی‌ها [جنگ ترکیبی دشمن] باید همگان با ایستادگی و روشن‌بینی و حفظ وحدت و انسجام و اعتماد متقابل و همصدایی نکردن با دشمن، نقشه‌ی شوم او را خنثی نمایند. ▫️ در این مقام، نقش مسئولان در پشتیبانی از این امور بسیار مهم است. هرگونه اقدامی که موجب بدبینی و سرخوردگی آحاد مردم شود، نوعی کمک به دشمن این کشور و مردمانش محسوب میگردد. ✍🏼 بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سی و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
🎥 لزوم حفظ وحدت و انسجام و همصدایی نکردن با دشمن و اعتماد متقابل ▫️در مقام مقابله با این بدخواهی‌ها
در این مقام، نقش مسئولان در پشتیبانی از این امور بسیار مهم است. هرگونه اقدامی که موجب بدبینی و سرخوردگی آحاد مردم شود، نوعی کمک به دشمن این کشور و مردمانش محسوب میگردد.
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
کسانی که وسط دانشگاه، توهین به امام شهید را نماد آزادی می دانستند امروز شاکی شده اند که چرا از میان میلیون ها معترض به متن تفاهم ننگین، چند نفر به مسئولان تیم مذاکره توهین کرده اند! توهین نمی‌کنیم اما فریب اخلاق‌بازی اینها را نمی خوریم. ☘️تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
چرا «قفل مجلس» باید شکسته شود؟ در دنیای پیچیده دیپلماسی، گاهی یک قانون محکم، بیش از صدها بیانیه سیا
«تعطیل کردن مجلس» درسی بود که از قانون اقدام راهبردی گرفتند چیزی که آقای روحانی بدترین قانون تاریخ جمهوری اسلامی دونستند و رهبر شهید چند هفته بعد فرمودند: «مجلس یک وزنه‌ی سنگین است؛ دولتها در دنیا از این وزنه‌ی سنگین مجالس خودشان استفاده میکنند؛ هم در مذاکرات، هم در تعامل، هم در مشارکتهای عملی. در مذاکرات یک مطلبی را شما در پشت میز مذاکره به طرف مقابل میگویید، میگوید: «آقا! مجلس ما نمیگذارد، قانون داریم، نمیتوانیم»؛ از مجلس به عنوان یک پشتوانه در مذاکره استفاده میکنند. در چالشهای گوناگونی که با دولتها وجود دارد ــ طبعاً دولت در مسائل گوناگونی ممکن است چالشهایی داشته باشد ــ مجلس میتواند وزن سنگینی به دولت بدهد، دست دولت را پُر کند؛ لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی و مسائل دیپلماسی مهم است. یک نمونه از کارهای خوب، همین قانون اقدام راهبردی در مجلس قبل بود؛ این یکی از کارهای بسیار خوب [بود]. البتّه بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب‌جویی کردند؛ مطلقاً این عیب‌جویی وارد نیست و کار بسیار درستی بود.» ۱۴۰۳/۴/۳۱ سال قبلش هم فرموده بودند: «این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّه‌ی هسته‌ای نجات داد ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ پیوست‌ها: ➖بازگشایی مجلس، لازمه پیام رهبرتنها نهاد محدود کننده/اما شده! چرا قفل مجلس باید شکسته شود؟ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از «Suspend» تا «Arrangement»؛ تکرار خطاهای راهبردی در متن توافقنامه‌ها آقای امیرحسین یزدان پناه، رئیس اداره اخبار مجلس، در حالی آقای نبویان را به نخواندن متن توافقنامه متهم می‌کند که به نظر می‌رسد خود در تمایز میان دو مفهوم «Arrangement» و «Management» دچار سوءبرداشت فنی است. هشدار آقای نبویان مبنی بر اینکه «وضعیت متن انگلیسی به‌مراتب وخیم‌تر از تصور است»، دقیقاً از همین فقدان دقت در انتخاب واژگانِ حقوقی نشأت می‌گیرد. تحلیل واژگانی: ➖واژه Arrangement (آرایش/تنظیم/هماهنگی): این واژه در متون حقوقی و سیاسی عمدتاً بر «آماده‌سازی»، «سازمان‌دهیِ مقدماتی» یا «هماهنگ‌سازی جهت شروع یک فرایند» دلالت دارد. استفاده از این کلمه، اختیارات طرف مقابل را صرفاً در حد فراهم‌سازی بسترهای اجرایی محدود می‌کند و هیچ‌گونه دلالتی بر «حاکمیت» یا «کنترلِ تام» ندارد. ➖واژه Management (مدیریت/اداره/سلطه): چنانچه هدف از توافق، تثبیتِ حقِ کنترل، هدایت و اداره یک پروژه یا منطقه راهبردی (نظیر تنگه‌ها) باشد، قاعدتاً می‌بایست از واژه «Management» استفاده می‌شد؛ واژه‌ای که بر «هدایت سیستمی»، «اداره‌گری» و «اعمال کنترل مستقیم» دلالت دارد. این خطای واژگانی، یادآور تجربه تلخ برجام است؛ جایی که اختلاف تفسیری بر سر واژه «تعلیق» (Suspend) در برابر «لغو» (Terminate/Lift) تحریم‌ها، عملاً دست طرف مقابل را برای تفسیر به نفع خود و دور زدن تعهدات باز گذاشت. گویی تاریخ در حال تکرار است و دقت نکردن به بار معنایی کلمات، دوباره ما را به دامی مشابه خواهد انداخت. ✍🏻 مهدیه سادات طباطبایی 💠 @Achar_Ir