eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت‌الاسلام مطلبی‌پورخطر در کمین است... (1)~1.mp3
زمان: حجم: 5.7M
بیانات امروز رو از دست ندید؛ بیّنات بسیار زیادی داشت که شاید با بعضی مواضع ما همخوانی نداشته باشه قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّىٰ (اعلی-۱۴) تزکیه اینه که خودمون رو با بیاناتِ ولی تطبیق بدیم نه اینکه با هزار تفسیر و تأویل و توضیح، با بیاناتِ خودمون تطبیق بدیم حواسمون باشه و خیلی دعا کنیم که از ولی نه یک قدم عقب‌تر و نه یک قدم جلوتر باشیم تا از لاحقان باشیم: المُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ، وَ المُتَأخِّرُ عَنهُم زَاهِقٌ، وَ اللّازِمُ لَهُم لاحِقٌ جامعه کبیره يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا (نساء-۱۳۶) چرا که ایمان یک امر ساکن نیست که بگذاریم یک گوشه خاک بخوره و باید روز به روز و شاید بهتر بگم لحظه به لحظه خودمون رو با ولی جامعه تطبیق بدیم و از ایشون عقب نمونیم قرار نیست شق‌القمر بشه‌ها...فقط یکی دو درجه اختلاف تو یک فاصله زیادِ مثلاً ۲۰ ساله، میشه چند هزار کیلومتر اختلاف‌... یکدفعه می‌بیند من هم فردا روزی چپ کردم و گفتم: وَقَدْ أَفْلَحَ الْيَوْمَ مَنِ اسْتَعْلَىٰ (طه-۶۴) در آخر برای عاقبت بخیری هم دعا کنیم و از خدا بخوایم همگی از این مانع شناخت به دور باشیم: اللَّجَاجَةُ تَسُلُّ الرَّأْيَ (حکمت ۱۷۹) لجاجت، اندیشه را دزدانه می‌رباید. پ.ن: برای اینکه کمی بهتر درک کنید این صوت رو گوش کنید که ببینید هزار برابر از من بهتر زمین خوردند و یکدفعه ۱۸۰درجه تغییر کردند و تا کشتن امام زمان خودشون پیش رفتند! باور کنیم خطر در کمین هست؛ حتی شاید کمین هم گذاشته باشه کنار و دم در خونمون باشه... 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
بیانات امروز رو از دست ندید؛ بیّنات بسیار زیادی داشت که شاید با بعضی مواضع ما همخوانی نداشته باشه ق
صوت رو گوش بدید تا رنگ از رخسارتون بپره برای یک سال پیش هست و جای بیانات اون روز رهبر شهید...بیانات سرشار از بیّنات امروز رهبر رشید رو بگذارید من و شما که سهله! آدم‌های عجیب و غریبی در تاریخ چپ کردند و کارشون به جاهای عجیب و غریب‌تری رسیده که خدا می‌دونه! هم ریزشِ خواص رو غیرممکن ندونیم، هم از ریزشِ خواص نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی ناامید نشیم و از اون مهم‌تر از ریزشِ خواص خیلی بترسیم و فکری برای نجاتِ خودمون کنیم... حالا با این توضیحات، صوت رو گوش بدید تا رنگ از رخسارتون بپره
آیت‌الله عابدینی مقابله باید تا آخر باشد (2).mp3
زمان: حجم: 5.2M
🔻 تلخ بودن تفاهم‌نامه 🎙 آیت الله عابدینی ما باید وقتی بینی فرعون مستکبر را به خاک مالیدیم، طوری کار می‌کردیم که نه با اجازه او که دوباره استکبار او را تایید کنیم؛ بلکه با تکمیل شکست او، و از روی استیصال دشمن خود به خود مواردی که می‌خواستیم را می‌گرفتیم! و احتمالا اینکه رهبر انقلاب هم نظر دیگری داشتند به همین دلیل بوده است! پ.ن: رجوع شود به سخنرانی دهه اول محرم حجت الاسلام قنبریان 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
بالاخره راز تعطیلی جلسات علنی و صحن مجلس رو فهمیدم! هیچ جوره سیر منطقی‌ش رو نمی‌فهمیدم و متوجه شدم یک نکته بدیهی رو جا مینداختم که مصوبات شعام باید به امضای رهبر برسه... یادداشتی خواهم نوشت و متأسفانه هیئت رییسه قبلی و جدید تخلف بزرگی انجام دادند! کاری که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه هست و برای فرار ازش یا مصوبه شعام یا اذن رهبر نیاز دارند و این هر دو رو ندارند!
هدایت شده از تأملات | تولايى
ایشون رو می‌شناسید؟ همونی هستن که «لوبیای سحرآمیز» خوندن شروط رهبری معظم رو رقم زدن... اصلاح‌طلبن؟ ابدا! تو رسانه‌های جریان اصلاحات می‌نویسن؟ به هیچ وجه! چندتا در میان توییت مدح دکنر قالیباف می‌نویسد و برای رسانه‌های نزدیک به نهادهای انقلابی مطلب منتشر می‌کند. بدی قضیه اینجاست، که در ذهن خیلی از سیاست‌مداران ما هم چیزی بهتر از این نمی‌گذرد... همین چند خط را مقایسه کنید با منطق قرآن کریم، با صلابت خمینی کبیر و خامنه‌ای شهید...! «خدا زنده است؛ این را اول اخبار باید گفت!» ✊🇮🇷@m_a_tavallaie
هدایت شده از تأملات | تولايى
تأملات | تولایینظر کارشناسی.mp3
زمان: حجم: 4.5M
نظر کارشناسی مخالف نظر ولیّ‌فقیه داشتن، بده؟ 📌توضیحی در مورد رأی‌گیری اخیر شعام ✊🇮🇷@m_a_tavallaie
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
رهبر شهید در آخرین سخنرانی خودشون فرمودند: «اگر از این دسته‌ی مفسدِ اصلی کسانی هنوز در کشور باشند ــ
رهبر شهید در آخرین سخنرانی خودشون فرمودند: «اگر از این دسته‌ی مفسدِ اصلی کسانی هنوز در کشور باشند ــ که لابد هم هستند ــ اینها باید تعقیب بشوند، باید مجازات بشوند، باید محاکمه بشوند؛ ملّت، طلبکار این قضیّه است. دستگاه‌های امنیّتی و قضائی موظّفند که آن کسانی را که با دشمن همراهی میکنند، همکاری میکنند، هم‌صدایی میکنند ــ چه در عمل، چه در زبان، چه در تحلیل ــ با اینها برخورد قضائی بکنند، برخورد عادلانه بکنند. بنده طرف‌دار سخت‌گیری بیجا نیستم امّا آسان‌گیری بیجا هم مثل سخت‌گیری بیجا کشور را دچار زیان میکند. پس به گمان زیادِ من، نقشه‌ی آینده‌ی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی این نوع کار است، این سبک کار است. البتّه من یقین دارم که به لطف الهی هر گونه حرکتی از این قبیل به دست ملّت ایران نابود خواهد شد؛ بدون تردید. ملّت بحمدالله زنده است، بیدار است، آماده است.» [بیانات رهبر شهید در دیدار مردم آذربایجان شرقی - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸] پ.ن: در دورانِ «اگر بر فرض، ضرورتاً نوبت دوره سکوت صحنه نبرد نظامی رسیده باشد،» آمریکا دست روی دست گذاشته و هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران انجام نمی‌ده؟! اگر جواب بله هست و انجام می‌ده، و به «گمانِ زیادِ رهبرِ شهید» این حرکت و اقدام از نوع فتنه و کودتا خواهد بود، این کودتا در مرحله طراحی هست یا حتی در مرحله اجرا و تحقق؟! و اینکه اگر در مرحله طراحی یا حتی اجرا هست کسانی که رهبر شهید اشاره کردند از «دسته‌یِ مفسدِ اصلی» تا «کسانی که با دشمن همراهی، همکاری و هم‌صدایی می‌کنند چه در عمل، چه در زبان و چه در تحلیل» کجا هستند و چیکار می‌کنند؟! 🛠 آچار 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
«نخبه‌گان تخدیری » 1- عده‌ای از نخبگان در دوران تصویب تفاهمنامه‌هایی که در آن بخشی از سرمایه‌های این نظام و این مردم به دشمن واگذار می‌شود مدام می‌گویند: «مسؤولان با رهبری هماهنگ‌اند»، «رهبری مسؤولان را مورد اعتماد و غیور می‌داند»، «شما چون اطلاع ندارید پس انتقاد نکنید» و با این برخوردها دهان منتقدان را بسته و زمینه را برای امضاء تفاهمنامه‌‌ی خسارت‌بار فراهم می‌کنند. 2- پس از این‌‌که تفاهم‌نامه امضاء شد وارد فاز دوم می‌شوند و می‌گویند: «قرار نیست دشمن به تعهداتش عمل کند آن‌چه مهم است تعهد حقوقی است نه عملی!» با این‌کار سخاوتمندانه بخشی از سرمایه‌های نظام و مردم به ثمن بخس به دشمن واگذار می‌شود و دشمن قدم بعدی‌اش را بر می‌دارد 3- پس از این‌که مشخص شد آن تفاهم‌نامه و آن شیوه‌ی برخورد بر خلاف اصول ولیّ جامعه بوده وارد فاز سوم می‌شود و می‌گویند: «نظر مخالف داشتن که اشکالی ندارد مسؤولان فقط نظر مخالف داشتند! چه کار بایستی می‌کردند؟! آیا باید خلاف شرع مرتکب می‌شدند و به دروغ می‌گفتند نظر ما همان نظر شماست؟!» و با این کار مقصران را از زیرفشار افکار عمومی خارج می‌کنند تا زمینه برای خسارتی دیگر فراهم شود. این منطق در آرام نگه داستن و حفظ وحدت، مقصر اصلی در عدول از اصول رهبری است، نه روحانی و ظریف و امثال این‌ها... مقصر اصلی نخبگانی هستند که جامعه را تخدیر و خواب می‌کنند و با این سخنان دهان منتقدان را می‌بندند و جامعه را به رقص و پای کوبی می‌کشاندند که؛ خر برفت و خر برفت و خر برفت! آن وقت که مشخص شد لباس از تن پادشاه کنده‌اند منتقدان را مذمت می‌کنند و می‌گویند هر کس نیتش آلوده باشد لباس پادشاه را نمی بیند! نخبگان به‌جای این‌که بازوی توجیه خیانت‌ها و خطاکاران با قصد قربت باشند باید، باید سرباز ولیّ جامعه باشند و ببینند چگونه مطالبات او که بر اساس موازین دینی است اجرائی می‌شود، همان را تقویت کنند و آگاهی جامعه را در سطحی نگه دارند که کسی جرات نزدیک شدن به اصول رهبر را نکند چه برسد عبور از آن اصول را ... @Mohammad_AmiriTayebi
«اما کسانی که روی مردم اثر میگذارند - کسانیکه حرفشان، اقدامشان، عملشان، منششان، نوشته‌شان، روی مردم اثر میگذارد - چند خطر بزرگ آنها تهدیدشان میکند که باید بسیار مراقب باشند. یکی خطر خسته شدن است، یکی خطر راحت‌طلبی است، یکی خطر میل به سازش است، یکی خطر چسبیدن به منافع نقد است؛ همان بلایی که بر سر کسانی که انقلاب فلسطین را منحرف کردند، آمد؛ همان خطری که بر سر همه رهبرانی آمد که ملتهای خودشان را از مسیر درست و راهی که شروع کرده بودند، منحرف کردند و بازداشتند. بارهای سنگین بر روی نیروهای اثرگذار روی ذهنهای مردم است. باید ایمان و پارسایی خودشان را تقویت کنند؛ باید اتکای خودشان را به لطف و فضل خدا زیاد کنند؛ باید به دشمن لحظه‌ای خوشبین نباشند؛ دشمن درصدد ضربه زدن است. اگر خواص یک کشور - یعنی نیروهایی که با زبانشان، با قلمشان، با رفتارشان، با امضایشان، بر روی مسیر یک ملت اثر میگذارند - میل به سازش و راحت‌طلبی و زندگی مرفه و خوشگذرانی پیدا کنند و از حضور در میدانهای خطر خسته شوند، آن وقت خطر تهدید میکند. لذاست که شما میبینید امیرالمؤمنین علیه‌السّلام در دوران خلافت کوتاه خود، بیشترین خطابش، بیشتری ملامتش، بیشترین توصیه‌اش و بیشترین تذکّرش، به کسانی است که به آنها مسؤولیت داده بود تا بخشهای مختلفی را در آن کشور بزرگی که در اختیار آن حضرت بود، اداره کنند. امام بزرگوار ما بارها و بارها به مسؤولان کشور، به ما، به شاگردان خودش، به دستپروردگان خودش، تذکّر میداد. مضمون آن تذکّر این بود که مبادا به چرب و شیرین زندگی راحت، خودشان را عادت بدهند و از مجاهدت در راه خدا باز بمانند.» [بیانات رهبر شهید در مراسم یازدهمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) - ۱۳۷۹/۰۳/۱۴] 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
💥 چرا جنگ به صلح تحمیلی كشیده می‌شود؟ پاسخ: وقتی انقلاب فرهنگی، هم‌ردیفِ اقتدار نظامی و جنگ پیش نرفته باشد. 🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی (۲۹ تیر ۱۳۷۲): ◀️ حدود پنج، شش سال قبل كه قدرت و قوه مسلمین به‌وسیله فداكاری‌ها و ایثارها، هر روز فتح سیاسی عظیمی را برای جهان اسلام می‌آورد، مسلّم بود كه لجستیک این نیروی نظامی (یعنی نظام اداری جامعه، نظام تولید اقتصادی، سیاسی و فرهنگی) به‌خصوص بخش فرهنگی، هم‌ردیف جنگ نتوانسته پیش برود. ◀️ و البته برای حقیر این مسئله قابل‌اثبات است و هر كسی هم صحبتی داشته باشد من برای او اثبات می‌كنم كه اگر ما در انقلاب فرهنگی پا به پای انقلاب سیاسی، جواب خواسته‌های مكرر و صریح و حتی تا مرحله التماس حضرت امام(ره) را داده بودیم، مسئله جنگ به صورت دیگری پیش می‌رفت. امام مرد رشید و نیرومندی بود و تكیه‌اش فقط به خدا و ائمه طاهرین(ع) بود. در مقابل دنیا یک‌تنه ایستاد و خم به ابرو نیاورد. با این وجود تنها در این مورد التماس می‌كند! شما نگاه كنید به عبارت‌هایشان در باب انقلاب فرهنگی. می‌بینید كه آنجا ایشان با لحن تقاضا جلو رفته، تا آنجا كه مثلاً ایشان در یک‌جا در برابر سازمان برنامه و بودجه و بانك می‌فرماید فضلا و كارشناس‌ها بنشینند و ما را از این بیچارگی نجات بدهند! در پیام حج خود می‌فرمایند كه: اگر كسی بتواند نظام اقتصادی اسلامی را ارائه دهد ارمغانی برای مستضعفین جهان است. در مسئله انقلاب فرهنگی می‌فرمایند: ساده‌اندیشی است كه كسی خیال كند که... . بنابراین طبیعی است كه خود ایشان هم ابتدای امر چنین تصوری نداشتند كه استقلال سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی، با وابستگی فرهنگی ممكن باشد. ایشان غیر از تأكیدات مكرری كه در این مورد داشت، گاهی از لسان امر و دستور، به لسان تقاضا و حتی التماس می‌رسید. در آنجا كه می‌فرمودند: دستمان را بگیرید و از این بیچارگی نجات بدهید. البته ایشان برای خدا التماس می‌كرد، نه اینكه برای خودش باشد. یعنی آن انسانی كه در برابر دشمن آن‌گونه محكم می‌ایستاد، در مقابل دوست هم خواهش همكاری می‌كرد. ◀️ اگر انقلاب فرهنگی هم‌ردیف انقلاب سیاسی جلو رفته بود، اصولاً سرنوشت جنگ این‌گونه نمی‌شد. من نمی‌خواهم بگویم كه فضلا التفات به موضوع پیدا كردند و با این وجود به مخالفت پرداختند. خیر، اصولاً برای آنها التفات به موضوع حاصل نشد. حتی آن عده‌ای هم كه مسئول انقلاب فرهنگی شدند، آنها هم التفات عمیق به اینكه حالا چه كنیم؟ باید فرهنگ به چه نحوی برگردد؟ معادلات به چه صورت عوض بشود؟ و... پیدا نكردند. و اگر این مطلب انجام شده بود، به‌نحوی دنیا به‌طرف انقلاب می‌آمد كه دیگر معنا نداشت جنگ به صلح تحمیلی كشیده شود. اگر شما اقتصاد اسلام را به مردم دنیا تحویل داده بودید یا نظام مدیریت اسلامی را ارائه كرده بودید مسئله به‌صورت دیگری در می‌آمد. اگر ما مسلمین در پاسخ امام خمینی(ره) نظامی را ارائه داده بودیم، قطعاً ایشان نیروی اینكه بتواند این نظام را در صحنه جهان بیاورد و به آن وسیله نظام كفر را محاكمه كند، داشت. با همین صداوسیمایی كه نسبت به تریبون‌های جهانی بسیار ضعیف هم هست و پوشش چندانی ندارد، امام خمینی(ره) در مواضع سیاسی به‌گونه‌ای موضع می‌گرفت كه بعد از رحلتش گفتند دو رئیس جمهور آمریكا و دو انتخابات آمریكا به دست ایشان تحت تأثیر قرار گرفت و آسیب خورد! كسی كه در «اشداءُ علی الكُفار» به آن محكمی بود؛ در «رُحماء بینَهم» تا این مرحله اصرار كرد، ولی پاسخی به او داده نشد و اگر داده می‌شد حتماً می‌توانست وضع جنگ را به‌گونه‌ای دیگر در دنیا جلو ببرد. 📖 منبع: دورۀ «بررسی رابطه مدیریت با توسعه نظام ولایت»، جلسه ۱۱، کد پژوهشی ۱۷۱، ۲۹ تیر ۱۳‌۷۲) ➕فرهنگستان علوم اسلامی قم همه صفحات |Foeq_IR .
آیت الله توکلمظهر غیرت.mp3
زمان: حجم: 2M
انسان هرچی غیرتش بالاتر باشه بیشتر می‌سوزه... هرچی درکش از اوضاع عظیم‌تر باشه بیشتر آتیش می‌گیره... این داستان رو از آیت الله توکل خوب گوش کنید! شاید بشه کمی به عرب‌ها حق داد که جلوی ضریح حضرت عباس، با تعجب زیادی می‌پرسند: انت اخو زینب؟!💔 و با این سوال عجب آتشی به دل مظهر غیرت می‌زنند!!! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هر چه فکر میکنم هر چه از خودم می پرسم که چرا به عباس علیه السلام اذن میدان داده نشد پاسخی جز این نمی یابم که اگر او به میدان می رفت و سپاه کوفه را در هم می شکست و داغشان را به دل مادرانشان می گذاشت و سپس شهید می شد آنگاه هیچکس از کربلا زنده بیرون نمی رفت نه کودکی نه زنی نه امامِ در بستر بیماری... سپاه یزید که عباس علیه السلام را به شهادت رساند خود را پیروز دید کار را تمام شده دید و به جان امام سجاد علیه السلام و سایر اهلبیت علیهم السلام که در میدان نبودند تعرض نکرد آنها غنیمتی داشتند که با هیچ غنیمت دیگری قابل مقایسه نبود علَم علمدار را به غنیمت برده بودند در شام که یزید لعنت الله علیه علم را دید گفت این علم برای کدام جوانمردی است که همه جای آن زخم دارد به جز جای دست علمدارش... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی (عهد خون): 🇮🇷 💠 @h_abasifar