eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 اولین 🔶 بشارة المصطفى: عن عطيّة العوفي قال: خرجت مع جابر بن عبد اللّه الأنصاري رحمه اللّه زائرين قبر الحسين بن عليّ بن أبي طالب عليهم السّلام فلمّا وردنا كربلا دنا جابر من شاطى‏ء الفرات فاغتسل ثم ائتزر بإزار و ارتدى بآخر ثمّ فتح صرّة فيها سعد فنثرها على بدنه ثمّ لم يخط خطوة الّا ذكر اللّه حتّى دنى من القبر قال: ألمسنيه فألمسته فخرّ على القبر مغشيّا فرششت عليه شيئا من الماء فأفاق ثم قال: يا حسين (ثلاثا) ثم قال: حبيب لا يجيب حبيبه، ثم قال: و أنّى لك بالجواب و قد شحطت أوداجك على أثباجك و فرّق بين بدنك و رأسك، ثمّ ذكر بعض مناقبه و كأنّه كان هذا زيارته له ثم زار الشهداء بالسلام عليهم ثم قال: و الذي بعث محمدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بالحقّ لقد شاركناكم فيما دخلتم فيه، قال عطيّة فقلت لجابر: و كيف و لم نهبط واديا و لم نعل جبلا و لم نضرب بسيف و القوم قد فرّق بين رؤوسهم و أبدانهم و أوتمت أولادهم و أرملت الأزواج؟ فقال لي: يا عطيّة سمعت حبيبي رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم يقول: من أحبّ قوما حشر معهم و من أحبّ عمل قوم أشرك في عملهم، و الذي بعث‏ محمدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بالحق نبيّا انّ نيّتي و نيّة أصحابي على ما مضى عليه الحسين عليه السّلام و أصحابه‏ گويد با براى قبر عليه السّلام از بيرون شديم، وقتى به رسيديم كنار رفت و غسل كرد سپس لنگى به كمر خود بست و قطعه ديگرى (همچون لباس احرام) به شانه‏اش افكند و مقدارى (گياه خوشبو) از كيسه درآورد و به بدنش پاشيد و به راه افتاد ، قدمى برنميداشت مگر با ذكر خدا، و چون نزديك قبر رسيد به من گفت دستم را به قبر برسان، تا دستش به قبر رسيد بيهوش بروى آن افتاد، قدرى آب به صورتش پاشيدم تا حالش جا آمد، سپس سه بار گفت ، بعد از آن گفت دوست جواب دوستش را نميدهد، خطاب به قبر گفت: چگونه پاسخ دهى، زيرا خون از رگهاى گردنت به پشت و شانه‏ات روان شده، و بين بدن و سر مباركت جدائى افتاده است ؛ سپس برخی از مناقب علیه السلام را متذکر گردید و ایشان و شهداء را با این کلمات نمود : سوگند به آن كس كه محمّد را به راستى برگزيد ما در راهی كه شما رفتيد با شما شركت داريم. ميگويد به جابر گفتم چگونه (ما شريك آنهائيم)؟ با اينكه از دره فرود نيامديم و از كوهى بالا نرفتيم و شمشير نزديم ولى آنها سرشان از بدنها جدا شده و فرزندانشان يتيم و زنهاشان بيوه گشتند؟ جواب داد : اى عطيه از دوستم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم شنيدم فرمود هر كس قومى را بدارد با آنها گردد، و هر كس كردار قومى را دوست بدارد با آنها شريك است، سوگند به آن كس كه صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم را به راستى برگزيد نيّت و قصد من و يارانم همان نيّت امام حسين عليه السّلام و اصحاب آن حضرت است . 📚 سفینةالبحار ج۸ ص۳۸۳ ؛ بحارالانوار ج۶۵ ص۱۳۱ (با کمی اضافات) 🔰 @Adyanuniv🔰
✅پاسخ به شبهه زئوس قسمت دوم 🔰شبهه : خونه من را هم بلد هستید، تشریف بیارید، شبها سرم را میذارم روی اون سنگ سیاه می خوابم، من خانه ام را خیلی دوست دارم. یک بار ابرهه آمد با فیل ها خانه من را خراب کند من با ابابیل، سنگ ریزه انداختم بر روی سر فیل ها و آنها را کشتم. من از خانه خودم محافظت می کنم فقط یکبار نمی دونم چی شد خوابم برد یا چرت زدم غافل شدم سیل آمد خانه ام را خراب کرد تمام خونم خراب شد. 🔰بیان شبهه: زئوس در این قسمت در نظر دارد که بگوید چطور خداوند در مقابل ابرهه از خانه خود دفاع کرد ولی در مقابل سیل و امثال آن کاری انجام نداد، به عبارت دیگر که خداوند متعال کسي که قصد تخريب کعبه را داشته باشد به وي امان نداد و همچون اصحاب فيل آنان را نابود مي کند ، پس چطور در مقابل سیل و امثال آن از خانه خود دفاع نمی کند. 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از اربعین جا موندم با جا مونده ها وا موندم مثل ماهی لب تشنه، دور از دریا موندم..... 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ امام حسین و خوشبختی دیگران 🔹 رئیس انجمن موبدان ایران: از جان و مال و همه دارایی خود گذشته است تا به مرحله ای برسد که خوشبختی خود را در خوشبختی دیگران جست و جو کند. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ ثبت است بر جریده عالم 🔹 قابل توجه باستانگرایان: إنّ لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین، لا تبرد أبدا / ثبت است بر جریده عالم دوام نام امام حسین علیه السلام 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️ حامیان رژیم صهیونیستی، یهودیان واقعی از نظر ترامپ 🔸 به واسطه حمایت‌های ترامپ از -صهیونیستی این تصور وجود دارد که یهودیان آمریکا خواستار باقی ماندن ترامپ در راس حکومت هستند اما این گونه نیست و تنها یک چهارم یهودیان آمریکایی در انتخابات 2016 به ترامپ رای دادند و پیش بینی می‌شود همین میزان در انتخابات آتی به کاندیدای جمهوری خواه رای دهند. ♨️ترامپ نیز یهودیان آمریکا را به دو دسته حامی رژیم صهیونیستی که از نظر وی واقعی هستند و دسته دیگر یهودیانی که ترامپ آنها را به «دوست نداشتن اسرائیل به اندازه کافی» متهم کرده است. ◽️ترامپ در تماس اخیر خود با رهبران یهودی آمریکا نسبت به عدم حمایت از ابراز ناراحتی و نگرانی کرد و گفت: «ما کشور شما را دوست داریم» انگار که کشور یهودیان آمریکا اسرائیل است. در واقع ترامپ یهودیان آمریکا را اسرائیلی می‌داند و نه آمریکایی! 🔺به دلیل این نگاه و برخورد تفرقه آمیز نسبت به یهودیان، جامعه یهودیان آمریکا نیز بارها از آزادی بیان و خشونت های یهودی ستیزی در طول سال های ریاست جمهوری ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند. 🔰 @adyanuniv 🔰
12_mirzamohamadi arbain1396_roze_(www.rasekhoon.net).mp3
9.23M
🏴 🔺السَّلاَمُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ‏🔺 🏴 مرثیه و روضه ♦️ ♦️روضه اربعین حسینی علیه السلام 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍‍ ‍‍ ✅جا مانده‌های اربعین بخوانند... امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: اگر بخاطر دوریِ مسافت و مَشِقت‌های راه و مشکلات زندگی نتوانستی به زیارت ما بیایی، بر بام منزلت برو و دو رکعت نماز بخوان و سلام بده بر قبور ما، در این هنگام سلام تو بما خواهد رسید. 📚منبع: الکافی ج۹ ص۳۴۴ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت دوازدهم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 7 🔻توسل به مرده خطاب به معدوم است‌ محمد ابن عبدالوهاب مي‌گويد: توسل به فرد زنده اشکال ندارد؛ اما توسل به مرده، خطاب به معدوم است و کاري لغو و زشت و مذموم. ▪️نقد و بررسي 1 - اين سخن مخالف با صريح قرآن است که مي‌فرمايد: و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون [50] . کشته شدگان راه حق را مرده نپنداريد که اينان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزي مي‌خورند. 2 - مخالف سخن پيامبر اکرم است که بنا به روايت صحيح بخاري و صحيح مسلم و ساير صحاح «در کنار چاه بدر ايستادند و با آيه‌ي 46 سوره‌ي اعراف کشته شدگان را مخاطب قرار دادند و با مردگان سخن گفتند، بعضي‌ها ايراد گرفتند که پيغمبر با مردگان سخن مي‌گويد، حضرت فرمودند: شما شنواتر از آنان نيستيد» [51] . 3 - و مغاير با گفته دانشمندان اسلامي مانند غزالي شافعي است که در کتاب احياء مي‌نويسد: «برخي از مردم مرگ را نيستي و عدم مي‌پندارند و کساني بر اين عقيده‌اند که بي‌دين و منکر خدا و آخرت هستند» [52] . حافظ نووي در المجموع «شرح المهذب» مي‌نويسد به هنگام وقوف در کنار قبر انبياء بخصوص پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مستحب است که از آنان بخواهد که دعا کنند پيش خدا که حاجاتشان را برآورده کند. زيرا آنانند احياء عند ربهم. شيخ خليل احمد سهارنپوري فتواي خود و 75 نفر از علماي کشورهاي اسلامي را در اين باره چنين در کتابش آورده است. از نظر ما آن حضرت (ص) در مرقد مطهرش زنده و حياتش مشابه حيات دنيوي است. بدون آن که مکلف باشد، چنان که علامه سيوطي در کتابش، «انباء الاذکياء به حيوة الانبياء»، تصريح فرموده که شيخ تقي الدين سبکي گفته است دليل بر حيات انبيا و شهدا در قبرهايشان نماز خواندن حضرت موسي (علیه السلام) در قبرش مي‌باشد (چنان که در حديث وارد شده است). در اين باره شيخ شمس الاسلام محمد قاسم کتابچه‌اي مستقل نگاشته به نام، آب حيات [53] . 4 - اين که ابن عبدالوهاب در پاسخ شيخ جعفر نجفي مي‌گويد، استعانت از مرده کاري لغو و بيهوده است، بايد گفت در اين صورت چگونه شرک است؟ زيرا بين لغو بودن و شرک بودن هيچ گونه رابطه‌ي الزامي نيست، و اگر توسل از مخلوق شرک باشد، در اين صورت فرق بين توسل به زنده و توسل به مرده از کجا ناشي مي‌شود؟ [54] . 5 - حتي با سخن خود ابن عبدالوهاب مغاير است: زيرا همان طور که نقل کرديم وي معتقد بود که پيغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در قبرش زنده است و زندگاني برزخي او از زندگاني برزخي شهدا عاليتر است و صداي درودگويان را مي‌شنود [55] . 6 - فريدوجدي در دائرة المعارف خود مي‌نويسد: «پروردگار متعال در عصر ما دو دريچه از علم به روي ما برگشوده و دلايل اين دو براي اثبات اين که انسان داراي روحي است که مي‌تواند بدون احتياج به بدن به زندگي و فعاليت مستقل بپردازد کاملا قانع کننده و بي‌اشکال مي‌باشد» [56] . (همچنین از قرن نوزدهم علم اسپري تيسم(emsitripS)يا مخابره با ارواح پس از يک سلسله مطالعات و آزمايشهاي دقيق توسط بزرگترين محققان جهان به حقيقت آن پي برده شد و در امريکا و اروپا احضار روح وارد دنياي علم گرديد [57] . از معلومات و حقايقي که از ناحيه ارواح در جلسات احضار روح براي دانشمندان کشف و مشاهده شد. مي‌توان نتيجه گرفت که مسلما انسان در ماوراي اين بدن داراي روحي مستقل است که با مرگ از بين نمي‌رود و ارتباط ارواح مردگان با ساکنين زمين بهترين دليل بر استقلال و بقاي روح و توانمندي بيشتر آنها بر بسياري از کارها به اذن خداوند است [58] . ارواح خجسته و پرهيزگار که از قفس دنيا آزاد گشته‌اند احساس و ادراکاتشان فزوني يافته و در مسير صعودي خود مرز و انتهاي محدود زمان و مکان نداشته با کمال سهولت به اعماق آسمانها و در دل درياها راه يابند و آنها را با همان عظمت و شکوه مشاهده کنند...) ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 50- سوره آل عمران آیه 169 51- صحیح بخاری(چاپ بیروت، دارإحیاء التراث)، ج 14 ص 111 – صحیح مسلم کتاب 51 ص 76 و 77 52- المجموع ج 8 ص 274 (باب ما یستحب عن یقول عند الزیارة) 53- عقائد اهل سنت و الجماعة در رد روحانیت و بدعت (ترجمه عبدالرحمن سربازی) چاپ1370ص 82 تا 88 54- رساله ای در کتاب و سنت در کتاب ندای وحدت ص 258 55- رساله الکشف الشبهات به نقل از الرسول یدعوکم ص 295 56- دائرة المعارف قرن بیستم ماده «روح» ج 14 ص365 57- ر.ک. عالم پس از مرگ(اثر لئون دنی) ص 78 تا 82 58- گذشته و آینده جهان ص 96 تا 101 🔰 @adyanuniv 🔰
إتحاف الأذكياء بجواز التوسل بالأنبياء و الأولياء- عبدالله الصدیق الحسنی.pdf
7.11M
📚 ✍🏻 نویسنده: عبدالله از علمای و مخالفین 👈🏼 به زبان 👈🏼 کتاب إتحاف الأذکیاء بجواز التوسل بالأنبیاء و الأولیاء، توسط سید عبدالله الصدیق الحسنی به رشته تحریر در آمده است. این کتاب شامل مقدمه، دو باب و ادلاتی می باشد. ابواب و برخی از ادلات این اثر عبارتند از: باب اول در ذکر ادله توسل است. که مباحث برخی از این ادلات جواز توسل به قرآن کریم، توسل از منظر قرآن کریم، حیات انبیاء در قبورشان، قصه حضرت آدم(ع)، قصه رحلت حضرت فاطمه بنت اسد(س) و ..... می باشد. باب دوم به ذکر آثار و نشانه های توسل می پردازد. که مباحث برخی از این ادلات قصه عثمان بن حنیف و صاحب حاجت به سوی عثمان بن عفان، طلب آب به عموی پیامبر(ص) و خطا ابن تیمیه و وهابیت در فهم جایگاه و بیان توجیح کردن خطایشان، مناظره امام مالک در مسجد پیامبر(ص)، توسل شیخ حنابله به قبر موسی بن جعفر(ع)، گفتار بعضی از ائمه حدیث درباره قبر معروف کرخی، اقوال علما در زیارت قبور صالحین و تبرک کردن به آنها و ... می باشد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✍🏻 نویسنده: عبدالله از علمای و مخالفین 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب شامل مقدمه، دو باب و ادلاتی می باشد. ابواب و برخی از ادلات این اثر عبارتند از: باب اول در ذکر ادله توسل است. که مباحث برخی از این ادلات جواز توسل به قرآن کریم، توسل از منظر قرآن کریم، حیات انبیاء در قبورشان، قصه حضرت آدم(ع)، قصه رحلت حضرت فاطمه بنت اسد(س) و ..... می باشد. باب دوم به ذکر آثار و نشانه های توسل می پردازد. که مباحث برخی از این ادلات قصه عثمان بن حنیف و صاحب حاجت به سوی عثمان بن عفان، طلب آب به عموی پیامبر(ص) و خطا ابن تیمیه و وهابیت در فهم جایگاه و بیان توجیح کردن خطایشان، مناظره امام مالک در مسجد پیامبر(ص)، توسل شیخ حنابله به قبر موسی بن جعفر(ع)، گفتار بعضی از ائمه حدیث درباره قبر معروف کرخی، اقوال علما در زیارت قبور صالحین و تبرک کردن به آنها و ... می باشد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 | کتاب مقدس ✍ این اثر که کتاب سوم از مجموعه آشنایی با ادیان از سری کتاب‌های نگاه نو است، سعی دارد که به اختصار محتوای نوشته‌های این مجموعه را بیان کند و سخن سنت یهودی–مسیحی و نیز نقادان و محققان جدید را درباره تاریخ نگارش، منشأ و نویسندگان مختلف این مجموعه نقل نماید. ✍️ از آنجایی که ، متون مقدس این دو دین را تشکیل می‌دهند، از این رو برای شناخت این دو دین، آشنایی با متون آن‌ها ضرورت دارد. ✍️ عنوان مجموعه‌ای از نوشته‌های کوچک و بزرگ است که مسیحیان همه و یهودیان بخشی از آن را کتاب آسمانی و الهی خود می‌دانند. عنوان معروف این مجموعه در زبان انگلیسی و بیش‌تر در زبان‌های اروپایی و یا کلمه هم‌خانواده آن است. 📌ادامه در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/SLjZ 🔰 @adyanuniv 🔰
📚 | هولوکاست و نفوذ یهودیان در ایالات متحده آمریکا ✍️ کتاب مقابل شامل یک مقدمه و سه فصل است. در مقدمه کتاب نویسنده مخاطب را از دغدغه‌ خود آگاه می‌کند و با طرح سوالاتی برآن است که در ذیل سه عنوانِ (تحقیق و بررسی در مقوله هولوکاست، نفوذ یهودیان در ، ریشه‌های گرایش به غیر یهود) به آن‌ها پاسخ دهد. ✍️ پس از جنگ، بر علیه دکتر رودلف سبانر اقامه دعوا کردند و پس از تحقیقات مفصل، دفتر دادستانی، مطلقا هیچ دلیلی را نیافت که نشان دهد انستیتوی « » از اجساد یهودیان صابون ساخته باشد، لذا او از این اتهام تبرئه شد. ✍️ نویسنده کتاب و نفوذ یهودیان در ایالات متحده آمریکا، دیوید دیوک می‌باشد که افشاکننده بسیاری از جنایات رژیم صهیونیستی است. این خبرنگار معروف آمریکایی از داستان هولوکاست و مظلوم‌نمایی در این چندسال پرده برمی‌دارد و قضیه هولوکاست و کشتار مردمان بی‌گناه یهودی را زیر سوال می‌برد. 📌معرفی بیشتر این در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/pVcJ 🔰 @adyanuniv 🔰
📋گزارش| آشنایی با پنج کتاب پیرامون روابط ایران و اسرائیل 🔶 امروزه رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزار جنگ روانی در تمام ابعاد رسانه تلاش دارد نگاه جامعه ایرانی را به اسرائیل تغییر دهد به امید آن که دیپلماسی دودمان پهلوی احیا شود. شبکه‌های اجتماعی همانند و زمینه‌ای مطلوب برای رژیم اشغالگر قدس و متحدانش می‌باشد تا فضای آرام و امن کشورمان را آشفته و ناامن جلوه دهند. 🔷 استناد عمده مطالب به گزارش‌های محرمانه سفیران ایران در از ویژگی‌های مهم و ارزشمند کتاب ایران و تحولات فلسطین ۱۳۲۷-۱۳۵۷ است. 🔶 حدود یک سوم کتاب به نقش یهودیان در ایران پرداخته شده است. هزاران شهید و مجروح در جریان اعتراضات انقلابیون علیه رژیم شاهنشاهی توسط عوامل ساواک تربیت شده دست اسرائیل و حتی نیروهای موساد در منطقه به انقلاب اسلامی متحمل شدند. 📌ادامه را از اینجا بخوانید:👇 🌐khbn.ir/YDQP 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ شعور حسینی 🔹 اردشیر خورشیدیان: در حقیقت شعور امام حسین چیزی است که همه باید درک کنیم. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠نظر امام خمینی درباره استغنای از شریعت صوفیه 🔸عبادت در هر شرایطی باید برابر قوانین شریعت باشد، حتی عبادت واصلان نیز از نظر شکل و هیأت، عینا مانند عبادت پیش از وصول، مطابق شریعت بوده و در قالب احکام فقهی خواهد بود. 🔹اما بعضی از صوفیان، بدون توجه به شریعت و احکام فقهی، خودشان را از واصلان الی الله دانسته و شریعت را ترک کردند. 🍃حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) در این‌باره می‌فرمایند: «طریقت و حقیقت جز از طریق شریعت حاصل نمی‌شود. هرکس بخواهد جز از طریق ظاهر به باطن دست یابد، از نورانیت الهی بهره‌ای نبرده، همچون بعضی از عوام صوفیه.» 📚خمینی روح الله، تعلیقات علی شرح (فصوف الحکم) و (مصباح الانس)، ناشر بی تا، قم،  ص201. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠دفاع اولین زن صوفیه از شیطان💠 🔸در بین صوفیان افرادی بودند که در مقام دفاع از شیطان رانده شده از درگاه الهی، برآمده و او را مدح کردند. 🔹یکی از این افراد صوفی، رابعه عدویه بوده که با توجیه محبت به خداوند، شیطان را دشمن ندانسته و از او دفاع کرده است. 🔻عطار نیشابوری درباره‌ی رابعه گفته: «از او پرسیدند حضرت عزت را دوست داری؟ گفت دارم. گفتند شیطان را دشمن داری؟ گفت نه. از دوستی رحمان با عداوت شیطان نمی‌پردازم. اما رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را به خواب دیدم که از من سؤال کرد، ای رابعه، مرا دوست داری؟ گفتم رسول خدا، که باشد که تو را دوست نداشته باشد؟ اما محبت حق، مرا چنان فرو گرفته که دوستی و دشمنی غیر او در دلم نمانده است.» 📚عطار نیشابوری، تذکرة الاولیاء، انتشارات زوار، چاپ23، 1391، ص68. 🔻این در حالی است که خداوند در قرآن فرمودند: إن الشیطان للإنسان عدوّ مبین[یوسف/5] شیطان برای انسان دشمن آشکار و قسم خورده است. این مطالب واهی و دفاع صوفیانی همچون رابعه از ابلیس، فقط برای توجیه کارها و اعمال بی‌اساس خودشان است. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠کرامت تراشی صوفیان درباره رابعه عدویه💠 🔹بزرگان تصوف با نقل خواب خود یا مریدان، به دنبال کرامت تراشی و بالا بردن شأن و جایگاه خود و دیگر بزرگان صوفیه هستند. 🔸چنانکه عطار در مورد تولد رابعه عدویه می‌گوید: «پدرش در خواب، رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) را دید که به او فرمود غمگین مباش که این دخترک نوزاد، بانوی گران‌قدری است که هفتاد هزار تن از امت من در انتظار شفاعت او خواهند بود.» 😏 📚بدوی، عبدالرحمن، شهید عشق الهی رابعه عدویه، مترجم تحریرچی، نشر مولی، تهران، ۱۳۶۷، ص 8. 🔻 در حالی صوفیه این خواب‌ها را به‌عنوان کرامت نقل می‌کنند که اولاً کرامت در خواب واقع نمی‌شود و در بیداری و در زمان هوشیاری کامل صورت می‌گیرد. ثانیا اینکه خود خواب حجیت ندارد چه برسد به اینکه آن را کرامت بدانیم. ♻️در واقع هدف عطار و دیگر صوفیان از نقل این کرامت تراشی‌ها و داستان‌سرایی‌ها برای رابعه و دیگر بزرگان صوفیه، بزرگ نشان دادن و عَلَم کردن آنان در مقابل بعد معنوی و عرفانی ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) است و می‌خواهند نشان دهند که بزرگان صوفیه کسانی هستند که از نظر عرفان و معنویت از ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) چیزی کم ندارند و حتی یک زن صوفی مثل رابعه عدویه هم می‌تواند مقام و کراماتی همچون مقام و کرامات حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) داشته باشد. 🔰 @adyanuniv 🔰
📝 | ساختار شناسی دولت صهیونیستی اسرائیل ✍ تجمع یهودیان در یک تجمع سکونت‌گزین است که از طریق مهاجرت گسترده یهودیان از سراسر جهان به فراهم آمده است. این جمعیت ابتدا تحت لوای صهیونیسم و پس از اعلام تأسیس اسرائیل (۱۹۸۴) با عنوان یهودی به این سرزمین مهاجرت کردند. ✍ اکثریت حملاتی را برای نابودی جنبش (صهیونیسم)، یا حداقل فلج کردن آن آغاز کردند. این حملات هدف‌مند نشأت‌گرفته از دشمنی عمیق و آشکار و احیاناً زهرآگین بود هم‌چنان ادامه یافت. ✍ ماهیت ملت یهود با فعالیت‌های سیاسی دنیوی که نقاط تمایز سایر ملت‌هاست سازگاری ندارد و به‌طور اختصار یک پدیده غیر واقعی و غیرقابل تحقق است. 📌ادامه در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/zX7b 🔰 @adyanuniv 🔰
📝 | کاخ سفید در تصرف یهودیان است. ✍ امروزه شش میلیون مقدرات ۲۶۰ میلیون شهروند آمریکایی را در اختیار داشته و برای آنان تصمیم می‌گیرند. ✍️ در تصرف یهودیان است… به گونه‌ای که ما آمریکائیان می‌گوییم: کاخ سفید اشغالی. ✍️ توانسته است از طریق رشوه، تهدید و دادن حق‌السکوت، دست‌کم هفتاد تن از نمایندگان مجلس سنای آمریکا را با خود همراه ساخته و بدین وسیله پایه‌های سیطره خود را در ایالات متحده تحکیم بخشد، این نمایندگان موظفند تا تصمیماتی را که از سوی کاخ سفید اتخاذ می‌گردد و با منافع و مصالح اسرائیل تعارض دارد، وِتو کرده و با آن مخالفت ورزند. از سوی دیگر، سلطه بلامنازع یهود بر رسانه‌های گروهی آمریکا چنان است که انتقاد از ایشان را غیرممکن می‌سازد و چنانچه کسی در این میدان گام نهد فوری متهم به «ضدیت با یهود»شده و محکوم به نژادپرستی می‌گردد؛ گویا یهودیان، خود نژادپرست نیستند. ✍️ نمایندگان کنگره در مورد سیاست خاورمیانه‌ای، همانند یک دسته از توله سگ‌های دست‌آموز عمل می‌کنند، و از میان حلقه‌ای که گروه‌های فشار طرفدار درست کرده‌اند، بالا و پایین می‌روند. 📌ادامه در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/Kt6qkG 🔰 @adyanuniv 🔰
آشنایی با فرقه های صوفیه ✅1⃣ 🔸در صوفیه فرقه های زیادی با نام‌های مختلف ظهور کرده و سپس منقرض شده‌اند. معمولاً اسامی فرقه های صوفیه به اسم مؤسس و یکی از اقطاب آنها نامگذاری شده‌اند.  🔹در عصر حاضر فرقه های متعددی هم در میان شیعیان و هم در میان اهل سنت فعالیت دارند. این فرقه ها در کشورهای مختلف دارای مراکزی هستند که اقطاب شان در آنجا ساکن هستند. 👈شیعیان تا قرن ششم هجری، ارتباطی با تصوف نداشته‌اند و نفوذ مبانی تصوف در آموزه‌های شیعی از قرن هفتم و هشتم آغاز شده است. در این دو قرن است که همه‌ی گرایش‌های مذهبی و کلامی موجود در ایران بلکه سایر نقاط دنیای اسلام به دام تصوف می‌افتند. 📚علوی طباطبائی، علی‌رضا، شب‌های قونیه، ص۱۶ به نقل از: کمیلی مشربان، ج۱، ص۱۲۸. 👈مهم‌ترین شخصیت علمی که آموزه‌های تصوف را در معارف شیعه وارد کرد، سید حیدر آملی، عالم شیعه قرن هشتم هجری بود. او عامل اصلی ورود فرهنگ ابن‌عربی و به عبارتی عرفان نظری به عالم تشیع است، که سرانجام معتقد شد که صوفیان واقعی، شیعیان هستند و در کتاب «جامع الاسرار» خود نوشته است که می‌کوشد شیعه را صوفی و صوفی را شیعه گرداند. 📚تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی، ص۷۶۲. ♻️اسامی بعضی از فرقه‌های صوفیه فرقه های صوفیه شیعی مذهب: و... فرقه های صوفیه سنی مذهب: و... 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●روی زرارة عن الامام الصادق او الباقر عليهما السلام: یَا زُرَارَةُ مَا فِی الْأَرْضِ مُؤْمِنَةٌ إِلَّا وَ قَدْ وَجَبَ عَلَیْهَا أَنْ تُسْعِدَ فَاطِمَةَ عليها السلام فِی زِیَارَةِ الْحُسَیْنِ عليه السلام ●زراره از امام باقر یا امام صادق عليهما السلام روایت میکند که فرمودند : هیچ زنی نیست الا اینکه بر او واجب است با زیارت کردن سیدالشهداء، حضرت فاطمه عليها السلام را شاد کند. 📜بحار الانوار/ج۹۸/ص۷۴/ح۲۵. 🔰 @adyanuniv 🔰
مرا غمگین کُشتند... ●حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ السَّعْدَآبَادِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيُّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ الْحُسَيْنُ عليه السلام أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ قُتِلْتُ مَكْرُوباً وَ حَقِيقٌ عَلَيَّ أَنْ لَا يَأْتِيَنِي مَكْرُوبٌ قَطُّ إِلَّا رَدَّهُ اللَّهُ وَ أَقْلَبَهُ إِلَى أَهْلِهِ مَسْرُوراً حَدَّثَنِي حَكِيمُ بْنُ دَاوُدَ عَنْ سَلَمَةَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرٍو عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام مِثْلَهُ. ●هارون بن خارجه از امام صادق عليه السّلام نقل كرده كه حضرت فرمودند: امام حسين عليه السّلام فرمودند من كشته اشک هستم من در حالی‌كه غمگين و اندوهگين بودم كشته شدم و سزاوار است بر خداوند متعال كه هر مكروب و اندوهگينى كه به زيارت من مى‌آيد را با قلبى مسرور و شاد به اهلش برگرداند. 📜کامل الزیارات/باب٣۶/حدیث٧. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت سیزدهم ▪️دلایلی از توسل در نزد اهل سنت 1 🔻توسل نابینا به پیامبر اکرم ص از عثمان ‌بن ‌حنيف روايت شده است: مرد نابينايي خدمت پيامبر اکرم(ص) آمد و گفت: «ادع ‌الله ان‌ يعافيني، فقال: ان شئت دعوت و ان شئت صبرت فهو خير، فقال فادعه فامره ان‌ يتوضأ فيحسن وضوئه و يصلي رکعتين و يدعو الله بهذا الدعا: اللهم اني اسئلک واتوجه اليک بنبيک نبي ‌الرحمه يا محمد اني اتوجه بک الي ربي في حاجتي لتقضي اللهم اشعفه فيّ؛ [60] . اي رسول خدا، از خدا بخواه که به من عافيت دهد. پيامبر فرمود: اگر خواستي دعا مي‌کنم و اگر خواستي صبر کن و صبر براي تو بهتر است؛ گفت: دعا بفرما. پيامبر به او دستور داد: با دقت وضويي نيکو بگير و دو رکعت نماز بخوان و بعد از آن چنين دعا کن: خدايا! از تو مي‌خواهم به وسيله پيامبرت که پيامبر رحمت است و به سوي تو متوجه مي‌شوم تا حاجتم برآورده شود. خداوندا! او را شفيع من قرار بده.» ابن‌حنيف گويد: «فوالله ما فرقنا وطال بنا الحديث حتي دخل علينا لم ‌يکن به ضر؛ به خدا سوگند، ما متفرق نشده بوديم و سخني طول نکشيده بود که آن مرد بر ما وارد شد، در حالي که گويا هيچ آفتي در او نبود.» ابن‌ماجه و حاکم اين روايت را صحيح دانسته‌اند. [61] . مضمون حديث بسيار روشن است و جاي هيچ گونه توجيه و تأويل نيست. پيامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، خود، دعا نفرموده، بلکه به او آموخته است که چگونه به پيامبر توسل جويد و از خداوند منان بخواهد. آن فرد نيز رسول اکرم(ص) را وسيله تقرب خود به خدا قرار داده است. 🔻توسل به آثار اوليا در سيره اصحاب و تابعين علاوه بر نص آيات و روايات، توسل به اولياي الهي در سيرة اصحاب و تابعين و مسلمانان جايگاه ويژه‌اي دارد. اصحاب در صدر اسلام و مسلمانان به تابعيت آنان، تاکنون همواره در مقام دعا و نيايش به انبياي عظام، اوليا و صلحاي ارجمند و انسانهاي الهي متوسل شده‌اند و مقربان و آبرومندان در پيشگاه الهي را وسيله قرار داده‌اند تا خداوند به احترام آنها دعايشان را مستجاب کند و حوايجشان را برآورده سازد. اکنون چند نمونه از اين امر را مي‌آوريم. 🔻عايشه و حکم توسل به قبر نبي اکرم پس از رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص)، در مدينه قحطي شديدي رخ داد و مردم از اين قحطي به ستوه آمدند و اين مسئله را پيش حضرت عايشه شکوه نمودند. او گفت: «انظروا الي قبر رسول الله فاجعلوا منه کواً الي السماء حتي لا يکون بينه و بين السماء سقف؛ به قبر پيامبر نگاه کنيد و آن را دريچه‌اي به آسمان قرار دهيد؛ به طوري که ميان قبر و آسمان سقفي نباشد.» مردم چنين کردند و باران آمد؛ زمين سرسبز شد؛ شترها چنان فربه شدند که گويا مي‌ترکيدند. آن سال را «عام الفتق»، سال گشاده، ناميدند. [62] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 60- مسند احمد بن حنبل ج4 ص 138 ؛ سنن ترمذی ج 5 ص 229 ؛ البدایة و النهایة ج 6 ص179 61- سنن ابن ماجه ج 1ص 441 ؛ مستدرک ج 1 ص 313 62- وفاء الوفاء ج 4 ص 1374 ؛ سنن دارمی ج 1 ص 43 و 44 🔰 @adyanuniv 🔰