⬅️⬅️گریه #پیامبر_خدا و #امیرالمومنین بر مصائب #سیدالشهداء
راوی میگوید:
با عـلـی (امیرالمؤمنین علیهالسلام) سفر میکردم. وقتی به محاذات "نینوی" رسیدیم، ایشان فرمودند:
صبر کن ای اباعبدالله! صبر کن در کنار شط #فرات .
راوی میگوید:
درباره این جمله، از ایشان سوال کردم؛ فرمودند:
روزی بر #رسول_خدا وارد شدم و دیدم اشک از چشمان ایشان سرازیر است. پرسیدم:
چرا گریه میکنید؟
پاسخ دادند: #جبرئیل علیهالسلام آمده بود، و خبر داد که امت من فرزندم
#حسین (صلواتاللهعلیه) را به قتل خواهند رساند. سپس #رسول_الله به من فرمودند: میخواهی #تربت او را به تو نشان دهم؟ گفتم: آری؛ پس حضرت دست خود را دراز کردند و مشتی از خاک آوردند؛
تا آن خاک را دیدم، نتوانستم از گریستن خودداری کنم...
📚 المعجمالکبیر ج۳ ص۱۱۱
👈🏼 هیثمی در مجمع الزوائد، رجال این روایت را موثق دانسته است.
#نقد_وهابیت
#امام_حسین #اباعبدالله
#کربلا #تبری #برائت_از_دشمنان
#توسل #شفاعت #گریه #اهل_سنت
#اهل_سنت #محرم #عاشر_من_محرم
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠صوفیان عامل اعدام حلاج
🔸همواره سران صوفیه به مردم القاء کردند که فقها بهخاطر عدم درک اسرار حلاج، تنها گروهی هستند که حکم به قتل او کردند.
🔹درحالیکه صوفیان مشهور همعصر حلاج نیز حکم به کفر او کردند، چنانچه جریری در مورد اعتقادات حلاج گفت:
👈«این مرد کافر است و وی را باید کشت و هر کس نیز چنین اعتقادی داشته باشد را نیز باید کشت.» (1)
🔻همچنین یکی از صوفیان به نام محمود عبدالصمدی، اعتراف میکند که اعدام حلاج توسط صوفیان بوده و مینویسد: «این عمل صوفیان ایرانی نتوانست آتش خشم صوفیان صحوی را آرامش یا تسکینی دهد و کشمکش و منازعه بین طرفداران این دو ادامه پیدا کرد، تا در سال 309 قمری مردی به نام حسین بن منصور حلاج را با فجیعترین و وحشیانهترین وضعی به قتل رسانیدند. پیروان مکتب صحو پس از ارتکاب جنایتی تا این حد هولناک و وحشیانه، خود را در پناه خلیفه عباسی قرار دادند. (2)
🔰لذا صوفیه باید ابتدا خود را به خاطر حکم، به اعدام حلاج مقصر دانسته و ندامت کنند، بعد فقها را.
📚پینوشت:
1.زرینکوب عبدالحسین، جستجو در تصوف ایران، امیرکبیر، چاپ دهم، ۱۳۹۰ شمسی
2. عبدالصمدی، محمود، سیری در تصوف و عرفان ایران، نشر شرق، تهران، 1361.
#نقد_تصوف
#حلاج
#صوفیه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اجرو پاداش عزاداری درشهادت کریم اهل بیت
💢ابن عباس از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت می کند که فرمود:
❇️چون فرزندم حسن را به زهر شهید کنند ملائکه ی اسمان های هفت گانه بر او گریه کنند و همه چیز بر او بگرید حتی مرغان هوا و ماهیان دریا. هرکه بر او بگرید دیده اش کور نشود روزی که دیده ها کور می شود و هرکه در مصیبت او اندوهناک شود اندوهناک نشود دل او در روزی که دل ها اندوهناک شود و هرکه در بقیع او را زیارت کند قدمش بر صراط ثابت گردد روزیکه قدم ها بر آن لرزان است.
📚منتهی الامال ج1 ص322 #شهادت_امام_حسن_مجتبی
#رسول_خدا_شهید_زهر
#ثابت_صراط_قدم
عضویت درکانال🔻👇👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مذمت اولین صوفی در منابع اسلامی
🔸ابوهاشم کوفی به عنوان اولین شخصی است که به نام صوفی مشهور شد.
🔹"عثمان بن شریک کوفی" که به ابوهاشم کوفی شهرت دارد، در متون اسلامی شهرت خوبی نداشته و همواره مورد مذمت قرار گرفته است.
🔻به عنوان مثال امام صادق (علیه السلام) درباره او فرموده است: «انّه كان فاسدَ العقيده جداً،وهو الذّي اِبتَدَع مذهبا ًيقال له التصوف ،وجَعلَه َمفرّا لعقيدتِه الخبيثه (1)
🔻همانا او (ابوهاشم) فساد جدی عقيدتی دارد او كسی است كه مذهبی را بدعت گذاشت كه تصوف ناميده شد و آن را محل فراری برای عقيده خبيث خود قرار داد.»
🔰سید نعمتالله جزایری، «حسن بصری، سفیان ثوری و ابوهاشم کوفی را از مخالفین اهلبیت (علیهم السلام) میخواند.» (2)
♻️از شواهد ذکر شده چنین استفاده میشود که اولین کسی که صوفی نامیده شد، شخصی فاسد العقیده و مخالف اهلبیت (علیهم السلام) بوده است، بنابراین چطور میتوان گفت صوفیه در راه حق و صراط مستقیم هستند.
📚پینوشت:
1. شیخ حر عاملی، الاثنی عشریه، انصاریان، 1390، ص 33.
2. الهامی داوود، موضع تشیع در برابر تصوف، مکتب اسلام، قم، 1378، ص 35.
#نقد_تصوف
#ابوهاشم_کوفی
#اولین_صوفی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
Shab05Moharram1393[07].mp3
4.05M
☑️نوحه شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)
🎤بانوای حاج امیرعباسی
#نوحه_شهادت
#امام_حسن_مجتبی
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❎تناقض عملی در معنویتهای وارداتی(1)
⬅️تناقض سیره و ایده(شعار و مرام)
✅تناقضِ سیره و ایده(شعار و مرام) که همان تناقض عملی است جایی است که رهبر یک جریان، ایدهای را پذیرفته، اما در عمل مرام دیگری را در پیش گرفته است و یا ادعای یک غایت را دارد؛ اما در عمل پیروان خود را به جای دیگری میبرد. به عبارت دیگر «به این سو میخواند؛ به سوی دیگر میبرد». مثلاً ادعا میکند شما را به خدا میرسانیم اما در عمل، غیرِ خدا را پیش میکشند و غایت را در چیز دیگری میجویند.
❇️معنویتهای نوپدید هر یک به گونهای به این گونه تناقض مبتلا هستند. عمل با شعارها چندان سازگاری ندارد. در عرفان حلقه ادعا میشود که ما شریعت اسلامی را قبول داشته و لازم میدانیم؛ اما در عمل نه تنها تأکیدی بر انجام مناسک دینی در این جریان صورت نمیگیرد، بلکه عملا به عدم لزوم این اعمال دعوت میشود. مثلاً نماز، نذر و زیارت در عرفان حلقه این گونه است.
#عرفانهای_وارداتی_تناقض
#سیره_ایده_عرفان_حلقه
#تقابل_دین
عضویت درکانال🔻👇👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض عملی در معنویتهای وارداتی(2)
💢مناسک و عبادات ساختگی
🔷در معنویتهاى جدید، دین و مذهب و در یک کلمه، شریعت جایى ندارد. یکى از تعارضات این معنویت¬ها آن است که از یک طرف احکام عبادى، مناسک و عبادات رایج در ادیان را محکوم مىکنند و از طرف دیگر، خود عبادتهایى جدید و مناسکى ویژه با آدابی خاص به پیروان خویش آموزش مىدهند. نماز را لازم نمیشمارند؛ اما خود مدلهایی از عبادت و ذکر و خلوتنشینی را ضروری معرفی میکنند.
⬅️مثلاً در مکتب اکنکار، شریعتهای رایج کنار گذاشته مىشود و مناسک ادیان محکوم میگردد؛ اما روزۀ روز جمعه، لازم شمرده شده است. به این صورت که فرد در خانه بنشیند، از اجتماع کناره گیرد، ذهن خود را بر استاد زنده «آک» متمرکز کند و فقط به فکر او باشد.(1) در مرام اشو مراقبههایى با آداب و اوقاتی خاص، تبلیغ و توصیه مىشود(2) به صورتی که یک دورۀ دوازده جلدی با نام مراقبه برای برنامۀ دوازده ماهۀ مریدان اشو تألیف شده و حتی برای هر روز ایشان یک متن عرفانی برای انس و مطالعه و در نتیجه مراقبه و مدیتیشن تنظیم گردیده است.
1- حکمت آک، صص 8، 4 و 7. 2-اشو، شهامت، بخش آخر.
#عرفان_نوظهور_تناقض
#مناسک_ساختگی_مکتب
#اکنکار_اشو_مراقبه
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 اگر خیال کرده ای، گاهی اوقات، دور از چشم خلایق، هر کشکی دلت خواست میخوری! و کسی هم نمی بیند، یک مُشت آب به صورتت بزن عجالتاً! شاید خواب تشریف داری عالیجناب!
🔹 بیدار شو، تو در مقابل دوربین های بیشمار خداوند هستی دم به دم و از اعمالت، حتی سرسوزنی مخفی نمی ماند از نگاه تیزشان!
👇👇👇👇
🌴 آیه 38 سوره ابراهیم 🌴
🕋 رَبَّنا إِنَّكَ تَعْلَمُ ما نُخْفِي وَ ما نُعْلِنُ وَ ما يَخْفى عَلَى اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي السَّماءِ
⚡️ترجمه:
پروردگارا! همانا تو آنچه را پنهان و يا آشكار كنيم، مىدانى و چيزى در زمين و در آسمان بر خداوند پوشيده نمىماند.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
نقل و نقد چرایی سه شخص
چرا در تثلیث، سه شخص هست؟ آگوستین بر پایه ی مفهوم «عشق کامل» به تبیین و توجیه عدد سه می پردازد. بنا بر این تبیین، خدا، عاشق است؛ پس معشوق می خواهد (دو شخص). سومی (روح القدس) صرفا عشق بین پدر و پسر است:
"the Holy Spirit is in fact the Love between the Father and Son."
این بیان دچار چالش و ناسازگاری با ظواهر کتاب مقدس است؛ زیرا بنا بر آن، روح القدس، صرفا یک رابطه و نه شخصی برابر با دو شخص دیگر است:
" but here the Holy Spirit is not a person. In this version of understanding, the Holy Spirit is an artifact of the relationship between Father and Son and not a co-equal person as the Bible indicates."
برای ترمیم این توجیه برخی چنین استدلال می کنند که:
از آنجا که عشق خدا، کامل است؛ پس این عشق الهی باید به خاطر فیض و از خود گذشتگی پدر، پس از رسیدن به شخص پسر، از سمت پسر به بیرون جریان یابد، نه آن که به پدر بازگردد. این افاضه از سمت پسر به شخص روح القدس می رسد؛ پس سه شخص محقق می شود:
"The Holy Trinity is logically necessary because of the perfect self-giving nature of God. In other words, perfect Love requires three!"
چالش چشمگیر در این جا این است که چرا این عشق که کامل است، همچنان از سمت روح القدس به جایی بیرون از چرخه ی تثلیث جریان نیابد و شخص های چهار و پنج و ... را به میان نیاورد؟
----
http://simplecatholictruth.com/2017/02/12/perfect-love-requires-three/
#تثلیث
#توجیه
#سه
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠صوفی شمردن ائمه(ع) توسط سید حیدر آملی
🔸بعد از آنکه سید حیدر آملی در کتاب خود با نام "جامع الاسرار و منبع الانوار" صوفیه را شیعه حقیقی میخواند، پا را فراتر نهاده و ائمه معصومین (علیهم السلام) را از جمله صوفیان شمرده و ایشان را دارای معرفت کشفی و خرقه صوفیانه به حساب آورده است.
🔹وی این صفت را شامل یکیک ائمه تا حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) دانسته و بدینگونه حجت حاضر شیعیان، در عین حال قطب صوفیه نیز هست.
🔻زیرا همچنانکه در نظر صوفیان دنیا نمیتواند خالی از قطب باشد، نزد شیعیان نیز روزگار بدون معصوم نیست و قطب و معصوم یا قطب و امام دو لفظاند که بر شخص واحد اطلاق میشوند. (1)
🔰اما گویا سید حیدر مسأله سنی بودن سران تصوف را تا قرن هشتم فراموش کرده است و با توجه به همین مساله، قطبی که صوفیه مطرح میکنند، نمیتواند با امامت در میان شیعیان یکی باشد.
📚پینوشت:
1. الهامی داود، موضع تشیع در برابر تصوف، مکتب اسلام، قم، 1378 به نقل از: سید حیدر آملی، جامع الاسرار و منبع الانوار، شماره 16.
#نقد_تصوف
#سیدحیدرآملی
#اهلبیت ع
#قطب
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#حدیث
🌼🌸🌼🌸🌼🌸
🔺 دل و بی نیازی!
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸 «هركه شناخت خدا در دلش جاى گيرد، بى نيازى از خلق خدا در آن سُكنا مى گزيند» .
🔹 مَن سَكَنَ قَلبَهُ العِلمُ بِاللّهِ ، سَكَنَهُ الغِنى عَن خَلقِ اللّهِ .
📚 غرر الحكم : ح ٨٨٩٦
#امام_علی علیه السلام
#حضرت_علی علیه السلام
#معرفت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⬅️⬅️ به رنگ خون در آمدن آسمان در مصیبت #سیدالشهداء ... (۱)
... تعلم هذه الحمرة فی الافق مم؟ هو من یوم قتل الحسین.
... و احمرت آفاق السماء ...
📚 سير أعلام النبلاء ج3 ص312و313
#نقد_وهابیت
#امام_حسین #اباعبدالله
#کربلا #تبری #برائت_از_دشمنان
#توسل #شفاعت #گریه #اهل_سنت
#اهل_سنت #محرم #عاشر_من_محرم
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠تلاش سید حیدر برای یکی جلوه دادن تشیع و تصوف
🔸یکی از کسانی که برای نزدیک جلوه دادن تصوف و تشیع تلاش فراوان کرد، سید حیدر ابن علی عبیدلی آملی معروف به صوفی (متوفی پس از سال 794 ه. ق) است.
🔹او درصدد برآمد میان تصوف و تشیع را جمع کند. او با اینکه به دشمنی متقابل آن دو گروه توجه داشت، با وجود این در یکی کردن تصوف و تشیع اصرار عجیبی ورزید.
🔻او در کتاب "جامع الاسرار و منبع الانوار" میکوشد تا نشان دهد حقیقت تصوف با تشیع یکی است و اگر با هم نباشند به جایی نمیرسند.
👈از همین رو دراین باره مینویسد: «درحقیقت صوفی و شیعه از همدیگر بینیاز نیستند، هرچند رفیق خود را نشناخته باشند.»(1)
🔰اما باید به این نکته توجه داشت که اگر تشیع و تصوف از همدیگر بینیاز نیستند، چرا از ائمه (علیهم السلام) احادیث فراوانی در مذمت صوفیه نقل شده است؟
📚پینوشت:
📚سید حیدر ابن علی آملی، جامع السرار و منبع الانوار، هرمس، تهران، 1395.
#نقد_تصوف
#سیدحیدرآملی
#تشیع
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تفاوت سجده شیطان بر آدم با سجده مرید بر قطب!
🔸فرقه صوفیه از بزرگترین مدافعین شیطان به شمار میآید. که برخی خودداری شیطان از سجده را از سر عشق به خداوند میدانند.(1)
اما حلاج نه تنها سجده بر حضرت آدم (علی نبینا و آله السلام) را خلاف دعوی عاشقی میداند، بلکه حتی سجده به امر خداوند متعال را نیز شرک دانسته است.(2)
🔹در حالی صوفیان اینچنین، از گناه نابخشودنی شیطان دفاع کردهاند و انجام آن را توسط شیطان شرک میدانند که سجدههای مریدان صوفیه در برابر اقطاب خویش امری پسندیده به شمار میآید که بارها در مراسم خاص از صوفیان دیده شده است.
🔻کما اینکه سجدههای صوفیان گنابادی بر نورعلی تابنده، قطب سابق این فرقه، موجب رسوایی این فرقه شده است.
🔰حال اگر سجده شیطان بر انسان، آنهم به امر خداوند متعال شرک و خلاف عشق حقیقی است، پس چطور مریدان صوفیه بدون امر و فرمان خداوند بر اقطابی همچون نورعلی تابنده و دیگر اقطاب سجده میکنند؟!
آیا طبق گفته بزرگان صوفیه این عمل شرک و خلاف دعوی عاشقی نیست؟
📚پینوشت:
1. عین القضات همدانی عبدالله، تمهیدات، به کوشش عفیف عسیران، تهران، 1341.
2. موسوی بجنوردی، دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، نشر دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، 1374.
#نقد_تصوف
#سجده #شیطان
#حلاج #عینالقضات_همدانی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
📛 ریخت و پاش و تجمل گرایی، ممنوع و حرامی است که آدمی را در تبار شیاطین در می آورد
⭕️ جای این بریز و بپاش های شیطانی، سهم والدین و فقرای اقوام و همسایگان را از مال و حقوقت کنار بگذار،
👈 که سهمی ثابت و واجب دارند از حقوق ماهیانه و رزق و روزی ات!
👇👇👇👇
🌴 آیات 26 و 27 سوره اسراء 🌴
🕋 إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كانُوا إِخْوانَ الشَّياطِينِ
🕋 وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ وَ الْمِسْكِينَ وَ ابْنَ السَّبِيلِ وَ لا تُبَذِّرْ تَبْذِيراً
⚡️ ترجمه:
حقّ خويشاوند و بيچاره و در راه مانده را ادا كن و هيچ گونه ريخت و پاش و اسرافى نكن.
همانا اسرافكاران برادران شيطانهايند
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
از خود گذشتگی خدا برای آشتی کردن با انسان
آموزه ی تجسم/تجسد، باور به موجودی، هم نامحدود (خدا) و هم محدود (انسان) است. برخی برای دست نخوردن تجسم، به بازنگری در صفات خدا، دست می زنند. اینان می گویند که در تجسم، خدا آزادانه از صفات نامحدودش به نفع تجسم، چشم پوشی کرده است. برخی اندیشمندان، اشکال می کنند که اگر هر عضو تثلیث چنین کند، مردم عادی که قویتر از عیسی هستند، در دانایی و توانایی از خدا پیشی می گیرند. برخی مدافعین (رونالد ج. فنسترا) می گویند به جای قید "آزادانه" قید "برای آشتی" را اضافه می کنیم. خدا از صفات مطلقش به خاطر آشتی با بشر، صرفه نظر می کند:
"replacing omnipotence unless freely given up with omnipotence unless freely given up for the sake of reconciliation"
او معتقد است که با توجه به این تنظیم دقیق و این فرض که خدای پسر، کار رستگاری را انجام داده است، سناریوی پوچی که در آن بسیاری از انسانها از نظر دانش و قدرت از هر سه عضو تثلیث پیشی می گیرند، دیگر امکان پذیر نخواهد بود.
"it would no longer be possible to have an absurd scenario in which many humans surpass all three members of the Trinity in knowledge and power."
براستی چنین است؟! اگر همه ی اعضای تثلیث برای آشتی با انسان از صفات نامحدودشان صرفه نظر کنند، آیا انسان بر خدا پیشی نمی گیرد؟!
------
https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci
#تجسم
#توجیه
#آشتی_خدا
#فنسترا
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌼🌸🌼🌸🌼🌸
پیامبر صلی الله علیه وآله:
بهترین صدقه، صدقه زبان است...
صدقه زبان یعنی ميانجيگرى كردن،
یعنی با زبانت، گرفتاری را نجات دهی،
و خونى را از به ناحق ريخته شدن، حفظ كنى،
و به برادرت خيرى برسانى،
و پيشامد ناگوارى را دفع كنى!
📚 عدة الداعي: ص 62
#حضرت_محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)
#پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
#صدقه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⬅️⬅️ به رنگ خون در آمدن آسمان در مصیبت #سیدالشهداء ... (۲)
وقال علي بن محمد المدائني، عن علي بن مدرك، عن جده الأسود بن قيس: احمرت آفاق السماء بعد قتل الحسين بستة أشهر، نرى ذلك في آفاق السماء كأنها الدم. قال: فحدثت بذلك شريكا، فقال لي: ما أنت من الأسود؟ قلت: هو جدي أبو أمي قال: أم والله إن كان لصدوق الحديث، عظيم الأمانة، مكرما للضيف.
علی بن مدرك از پدر بزرگش اسود بن قيس نقل میكند كه گفت:
پهنه آسمان پس از شهادت #امام_حسين به مدت شش ماه سرخرنگ شده بود كه ما آن را شبيه خون در آسمان مشاهده ميكرديم،
علي بن محمد مدائني از وي سؤال كرد: چه نسبتي با اسود داری؟ گفت: او جد مادری من است گفت: به خدا سوگند كه او راستگو و امانتداری بزرگ و ميهمان نواز بود.
📚 تاريخ الإسلام الذهبي، ج 5 ص 15
#نقد_وهابیت
#امام_حسین #اباعبدالله
#کربلا #تبری #برائت_از_دشمنان
#توسل #شفاعت #گریه #اهل_سنت
#اهل_سنت #محرم #عاشر_من_محرم
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ارزش مردم و اجتماع در تصوف!
🔸ضرب المثل معروفی با عنوان «الطُّرُقُ الَی اللهِ بِعَدَدِ اَنفاسِ الخَلائِق» در بین مردم رایج شده که مانند خیلی از حرفهای دیگر میتوان از آن برداشت متفاوتی داشت.
🔹صوفیه از این ضرب المثل که با جعل و سندسازی آن را از احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) روایت میکنند، برداشت سوئی دارد و آن را دستاویزی برای توجیه رفتارها و آموزههای خود که بعضاً مخالف و مغایر با دین و شریعت اسلام هستند، قرار داده است.
🔻صاحبنظران در اینباره میگویند: «این فرض که هر کس رابطهی مستقیم و شخصی با خداوند دارد و عقیده به اینکه به عدد نفوس خلق، به سوی خدا راه هست، به تائبان راسخ اجازه نمیداد که وقت خود را صرف نجات دیگران کنند.»(1)
🔰بر طبق این نظر برای یک صوفی با این اعتقادات، زندگی اجتماعی انسانها اصلا مهم نیست و حوادث اجتماعی، بلایای طبیعی، اتفاقات فرهنگی و ... هیچگاه نظر یک صوفی را جلب نمیکند!
آیا این مسلک برای جامعهی بشری ارزشی قائل است؟
📚پی نوشت
1.زرینکوب عبدالحسن، تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، صص 73-72.
#نقد_تصوف
#شریعت
#شریعت_گریزی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خیانت صوفیه به اسلام و اهلبیت (ع)
🔸سران تصوف معتقدند که در تمام امور دینی به دنبال باطن آن، یعنی حقیقت هستند.
🔹از طرف مقابل علما و فقها را انسانهایی ظاهربین و قشری معرفی میکنند که تنها بهدنبال ظاهر امور دینی هستند.
🔻ازجمله اموری که سران تصوف، آن را بهظاهر و باطن تقسیم کردند، امر ولایت امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) است، که ملاعلی گنابادی میگوید:
👈«دعوت باطنی و علم لدنی با علی بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد با خلفای ثلاثه بوده است.» (1)
🔻درواقع این تفکر که باید ولایت را بهظاهر و باطن تقسیم کرد ازجمله دسیسههای بنیامیه تا به امروز بوده است، که سران تصوف با ادامه راه بنیامیه، راه را برای خود هموارتر کردند.
🔰چراکه تقسیم ولایت امام حاضر، منجر به این میشود که با توجه به باطنگرا بودن صوفیه، بتوانند خود را نائبان امام در امر باطن ولایت معرفی کنند، که از طرف امام مسئول دستگیری از مریدان برای رساندن آنها به کمال و حقیقت هستند.
که البته باید این کار را بزرگترین خیانت صوفیه به اسلام و اهلبیت مظلوم دانست.
📚پینوشت:
1. بلاغی، حجت علی (حجت علی شاه)، مقامات العرفا، انتشارات مظاهری، تهران، 1371.
#نقد_تصوف
#ولایت
#اهلبیت علیهمالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض عملی در معنویتهای وارداتی(3)
💢ساخت اماکن جایگزین
⬅️عرفانهاى جدید، اماکن پذیرفتهشده در ادیان، همچون مسجد، حسینیه، معبد و کلیسا را مردود اعلام کردهاند. اما هرکدام به طریقى، مکانی مقدس برای عبادت ابداع نموده است. اشو، مکانى به نام «کمون بینالمللى اشو» را در هند پایهگذارى کرد. «ساى بابا» کاخى به نام «آشیانۀ صلح برین» دارد که در اعیاد همۀ ادیان، در آن مراسمی برگزار مىشود و همچنین محل ملاقات و تشرّف ساى بابا است که پیروان وى در آن¬جا او را دیدار مىکنند.
پیروان مکتب اکنکار، هر چند مکتب خود را جهانى اعلام کردهاند و آن را فرا مکانى مىدانند، معبدى مقدس در یکى از شهرهاى آمریکا دارند و هر ساله در سالروز تولّد پال¬توئیچل(بنیان¬گذار این مکتب که افسر نیروى دریایى امریکا بوده است) در آنجا جمع مىشوند. این مکان مقدّس به «معبد زرین اک» مشهور است. یادآورى میشود که پارهاى از فرقههاى اسلامى، مانند صوفیان که معمولاً با مسجد و حسینیه میانه¬ای ندارند، خانقاه را به جاى آن برگزیدهاند.
#عرفانهای_نوظهور
#تناقض_عملی
#ساخت_اماکن
#اکنکار_سایبابا
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷تناقض عملی در معنویتهای وارداتی(4)
🔸فعالیت های سیاسی اجتماعی
✍🏻شعارهای دالاییلاما با فعالیتهای سیاسی اجتماعیاش سازگاری ندارد. او در هنگام نظریهپردازی ایدههای خود را به گونهای مطرح میکند، اما مشی و مرام عملی او به گونه دیگری است. درحالیکه وی بارها از فعالیتهای هستهای چین اعلام ناخرسندی کرده و در مراکز رسمی این خطر را گوشزد نموده، چنین خطری را در مورد کشورهای دیگر مطرح نکرده است.
وی هیچگاه کشور هند را که پناهگاهش به هنگام تبعید بوده، به عنوان خطر هستهای مطرح نکرده است. وی خود را صلحطلب معرفی میکند، اما از سرکشیهای متعدد از اسرائیل و اظهار دوستی با رژیم جنگطلب اسرائیل هم پرهیز نمیکند. خود را منادی آشتی میداند امّا همواره شعار خودمختاری تبّت را مطرح کرده و بر این آرمان پای فشرده است. وی هم چنان شأن نظامی خود را به عنوان رهبر جداییطلبان تبّت حفظ کرده است. اعدام صدام در نظر او کاری ناشایست شمرده شد، اما کشته شدن هزارها نفر از همکیشان او در ناآرامیهای تبت وی را نرنجانده است.
#عرفانهای_نوظهور
#تناقض_عملی
#فعالیتهای_سیاسی
#شعار_دالاییلاما
عضویت درکانال🔻👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
◼️دلهاى سوخته
🔷قال الصّادق عليه السّلام :
👈اللّهم ... وَ ارْحَمْ تِلْكَ الاَعْيُنَ الَّتى جَرَتْ دُمُوعُها رَحْمَةً لَنا وَ ارْحَمْ تِلْكَ الْقُلُوبَ الَّتى جَزَعَتْ وَ احْتَرَقَتْ لَنا وَ ارْحَمِ الّصَرْخَةَ الّتى كانَتْ لَنا.
🔷امام صادق عليه السّلام بر سجّاده خود نشسته و بر زائران و سوگواران اهل بيت ، چنين دعا مى كرد و مى فرمود:
خدايا ... آن ديدگان را كه اشكهايش در راه ترحّم و عاطفه بر ما جارى شده و دلهايى را كه بخاطر ما نالان گشته و سوخته و آن فريادها و ناله هايى را كه در راه ما بوده است ، مورد رحمت قرار بده .
📚بحارالانوار، ج 98، ص 8
#امام_حسین_زائران_دعا
#سوگواران_مورد_رحمت
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️کلیپ زیبای مداحی حاج کریمی
🔹دیر رسیدم من
#امام_حسین
#مداحی_کریمی
#دیر_رسیدم
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حمایت صوفیه از مخالفین غدیر تا به امروز!
🔸در حالی سران صوفیه، از صوفیان طبقات نخستین به عنوان شاگردان و ملازمان ائمه اطهار (علیهمالسلام) نام میبرند که نه تنها پیرو مذهب تشیع نبودهاند، بلکه از پیروان مکتب بنیامیه و مخالفین غدیر به شمار میرفتهاند.
🔹تا اینکه در قرن هشتم تصوف، وارد حوزه تشیع شد. اما بازهم صوفیان شیعه نیز بهمانند بزرگان سنی مذهب خود، دست ارادت از مخالفین غدیر نکشیدند.
🔻کما اینکه صفی علیشاه با اینکه از خلافت ابوبکر ایراد گرفته است، اما در کتاب خود مینویسد: «ما انکار فضیلت ابوبکر (رضیاللهعنه) را نداریم.» (1)
🔻درواقع در بسیاری از اشعار و سخنان دیگر اقطاب صوفیه نیز اینچنین سخنانی بهوفور مشاهده میشود.
🔻چنانچه سلطانعلی گنابادی میگوید: «دعوت باطنی و علم لدنی با علی بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد با خلفای ثلاثه بوده.» (2)
🔰این چنین صوفیه نشان دادهاند که قائل به مرزبندی مشخصی با مخالفین غدیر نبودهاند و برای آنان شأن و منزلت و جایگاهی نیز قائل شدهاند.
📚پینوشت:
1. اصفهانی، محمدحسن (صفی علیشاه)، اسرار المعارف و میزان المعرفه، نشر اقبال، تهران، 1360.
2. بلاغی، حجت علی (حجت علی شاه)، مقامات العرفا، انتشارات مظاهری، تهران، 1371.
#نقد_تصوف
#غدیر
#ولایت
#سلطان_علیشاه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰