eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
👈🏼 جمهوری اسلامی آیت‌الله ره: بالاترین مصیبتی که بر وارد شد همین سلب حکومت از حضرت امیر (سلام الله علیه) بود و عزای او از عزای بالاتر بود؛ مصیبت وارده بر (علیه‌السلام) و بر اسلام بالاتر است از آن مصیبتی که (علیه‌السلام) وارد شد؛ اعظم مصیبت‌ها این مصیبت است که نگذاشتند بفهمند مردم، اسلام یعنی چه؟ 📚 صحیفه نور ج۱ ص۱۶۶ سخنرانی به مناسبت جشن‌های ٢۵۰۰ساله به تاریخ ۱۳۵۰/۳/۶ 🔰 @Adyanuniv 🔰
🔶 شبیه ترین فرد به صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔶 حاکم‌ نیشابوری میگوید: نقل می کند؛ شبیه تر از ، در سخن و بیان به صلی‌الله‌علیه‌وآله ندیدم! زمانی که به محضر پیامبر مشرف می شد، پیامبر به احترام او از جا بر میخاست و به سمت او میشتافت، پس دست او را میگرفت و میبوسید و او را در کنار خود مینشاند. 👈🏼 حاکم نیشابوری: براساس قواعد علم رجال مسلم و بخاری، حدیث است. ذهبی : حدیث صحیح است. 📚مستدرک علی الصحیحین، ج۳ ، ص ۱۶۷ 🔰 @Adyanuniv 🔰
🖤 علیه‌السلام فرمودند: 🍀 الكَذّابُ و المَيّتُ سَواءٌ؛ فإنّ فَضيلَةَ الحَيِّ علَى المَيّتِ الثِّقَةُ بهِ، فإذا لَم يُوثَقْ بكَلامِهِ بَطَلَت حَياتُهُ؛ 🍃 و مرده يكسانند؛ زيرا برترى زنده بر مرده به اعتماد بر اوست. پس اگر به سخن او اعتمادى نشود، زنده نيست. 📖 غررالحكم، حدیث 2104 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ برده داری در زمان هخامنشیان 🔹 هخامنشیان ساکنان استان ها یا شهرها و حتی قبیله ای را، هنگامیکه علیه حکام پارسی شورش می کردند، به بردگی می گرفتند. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠منافات تشیع و تصوف ✅قسمت۴ 7- از دیگر تنافی های بین شیعه و صوفیه، معارضه صوفيها با امام صادق (ع) است كه مرحوم كلينی در كتاب كافي در باب « دخول الصوفيه علي الصادق (ع) و احتجاجاتهم عليه » ذكر نموده است[1] و نيز روايات زيادي به اين مضمون وارد شده كه صوفيان و رياكاران به روش زندگی ساير ائمه اطهار (ع) نيز اعتراض كرده اند و از آنان پاسخ های محكمی شنیده اند[2] 🔸بسيار عجيب است كه صوفيهای نسلهای بعد برای جلب عوام، سلسله ارشاد خود را به امامان شيعه نسبت داده و برخی از آنان را جزء مشايخ طريقت شمرده اند[3] 🔻این در حال است كه نياكانشان در حال حيات امامان، با آنان معارضه می كردند و به شدت مورد غضب و رد و انكار آنان بودند. 🔻و از اين عجيب تر اين كه نوشته اند سران ما اصحاب سر ائمه بوده اند ولی امثال فضل بن شاذان و كليني را از اصحاب ظاهر به شمار آورده اند . [1 ]. سفينة البحار، ج2، ص 57 – 56 [2]. در اين باره به باب ملابس كتاب وسائل الشيعه و كافي و ساير كتب حديث مراجعه شود. [3]. عطار در تذكره الاولياء امام باقر و امام صادق (ع) را جزء مشايخ صوفيه ذكر كرده است. ع @adyanuniv 🔰
💠منافات تشیع و تصوف ✅قسمت۵ 8_ آن كه نام يكی از بزرگان صوفيه حتی به عنوان نمونه در سلسله احاديث شيعه ذكر نشده است و حتي يك حديث هم از امامان شيعه نقل نكرده اند كه خود راوی آن باشند. 9_ علماي شيعه كتابهای زيادی در رجال نوشته اند و رجال شيعه را عموماً ذكر كرده اند مانند شيخ طوسي، نجاشي، مفيد، علامه حلی و امثال ايشان و نام سران صوفيه در آن كتب نيست و اگر بعضی از كتب، نام يكي از صوفيه را برده، او را به ضعف و نفاق و تدليس و سني بودن توصيف كرده است. @adyanuniv 🔰
💠منافات تشیع و تصوف ✅قسمت۶ 10_ در طول تاريخ و تا قرن اخير، شيعه هيچ وقت سر سازش با صوفيه نداشته است و مبارزات سرسختانه شيعه با تصوف و متصوفه را هيچ يك از مذاهب مخالف تصوف به اين شدت دنبال نكرده اند، علماي بزرگ شيعه كتابها و مقاله ها در رد صوفيه و اعتقاداتشان و حتی در تفكرشان تأليف كرده اند كه صاحب طرائق آماری از اين رديه ها و آثار در كتاب خود ارائه كرده است.[1] 11 – در آداب سير و سلوك اموی گفته می شود كه با نظر شرعی فقها سازگار نيست، مثلا جوع و فقر و جذبه و عشق و همچنين رياضت های شاقه، هيچ كدام با نظر فقيه متشرع سازگاری ندارد و از اين جهت ما بين صوفيه و گروه فقها اختلاف شديد بوده و آثار آن در تواريخ و كتب نظم و نثر فارسي و عربی مشهود است . 📚پی نوشت [1]. دائره المعارف تشيع، ج 4، ص421 . @adyanuniv 🔰
معنی کوفه صغیره بودن قم چیست؟ فرمایش حضرت امام صادق علیه السلام : 🕌إنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْكُوفَةُ الصَّغِيرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ خداوند، حرمی دارد که مکّه است؛ رسول خدا صلّی الله علیه و آله حرمی دارند که مدینه است؛ امیرالمؤمنین علیه السلام حرمی دارند که کوفه است. و متوجّه باشید که ، کوفه کوچک است، بهشت هشت در دارد که سه تا از آنها به سوی قم باز میشود. در این شهر بانویی از ذریّۀ من از دنیا می رود که اسمش فرزند موسی است؛ و تمام شیعیان من با شفاعت او به بهشت وارد میشوند. 📚 منبع: «بحارالانوار» ج 60 ص 228 🔰 @Adyanuniv🔰
🔰 به مناسبات سالروز فرار شاه ✍️ ۲۶ دی ماه سالروز فرار یک دیکتاتور به نام محمد رضا شاه از کشور بود. این روز در واقع سالروز فرار ایدئولوژی شیطانی از کشور بود! ۲۶ دی ماه نماد ما می توانیم ملت ایران و پیروزی حق علیه باطل است. روحیه استکبار ستیزی مردم ایران همیشه منجر به پیروزی می شود و تاریخ ایران این را ثابت کرد. در برابر شیطان بزرگ؛ تنها حربه صحیح ایستادگی مقتدرانه است که اگر اتفاق بیفتد؛ شیطان فرسنگ ها دور می شود. چون خصوصیت شیطان؛ ترس و بزدلی است. در مقابل اگر در برابر شیطان ذره ای کوتاه بیاییم؛ همان نقطه محل ورود و نفوذ شیطنت او برای ساقط کردن کامل حق است. او با زبان مذاکره برای امحاء کامل ملت حق طلب می آید. سالروز این پیروزی بزرگ را گرامی می داریم.
🔶 منزلت خانهٔ طاهره (سلام‌الله‌علیها) 🔶 👈🏼 و علم به بیت فاطمی (صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) آيهٔ: (خانه هايى كه خداوند اجازه فرموده تا جايگاه آن بلند گردد...36سوره نور) را تلاوت فرمودند؛ شخصى پرسید: این خانه‌ها كدام است؟ فرمود:خانه‌هاى پیامبران. پرسید: آیا خانه علی (عليه‌السلام) و فاطمه (سلام‌الله‌علیها) هم از همان خانه‌ها است؟ فرمود: بله، از بر‌ترین آنهاست... https://b2n.ir/799744 📚 نام کتاب : تفسير الثعلبي = الكشف والبيان عن تفسير القرآن نویسنده : الثعلبي جلد : 7 صفحه : 107 http://lib.efatwa.ir/46988/7/107 📚 نام کتاب : الدر المنثور في التفسير بالمأثور نویسنده : السيوطي، جلال الدين جلد : 6 صفحه : 203 http://lib.efatwa.ir/41689/6/203 📚 نام کتاب : تفسير الألوسي = روح المعاني نویسنده : الآلوسي، شهاب الدين جلد : 9 صفحه : 367 http://lib.efatwa.ir/45711/9/367 🔰 @Adyanuniv 🔰
👈🏼 اعترافات سنگین در بستر مرگ! قال ابو بكر رضى الله عَنْهُ: أَجَلْ، إِنِّي لا آسَى عَلَى شَيْءٍ مِنَ الدُّنْيَا إِلا عَلَى ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ وَدِدْتُ أَنِّي تَرَكْتُهُنَّ ... فَأَمَّا الثَّلاثُ اللاتِي وَدِدْتُ أَنِّي تَرَكْتُهُنَّ، فَوَدِدْتُ أَنِّي لَمْ أَكْشِفْ بَيْتَ فَاطِمَةَ عَنْ شَيْءٍ وَإِنْ كَانُوا قَدْ غَلَّقُوهُ عَلَى الْحَرْبِ، وَوَدِدْتُ أَنِّي لَمْ أَكُنْ حَرَقْتُ الْفُجَاءَةَ السُّلَمِيَّ، وَأَنِّي كُنْتُ قَتَلْتُهُ سَرِيحًا أَوْ خَلَّيْتُهُ نَجِيحًا وَوَدِدْتُ أَنِّي يَوْمَ سَقِيفَةَ بَنِي سَاعِدَةَ در بستر بيمارى -كه از آن برنخاست- مى گفت: مرتكب سه كار شده ام كه اى كاش آنها را انجام نداده بودم: اى كاش در خانه زهرا را نگشوده بودم، اگر چه آن در براى جنگ به روى من بسته شده بود. و اى كاش را به آتش ‍ نمى سوزانيدم(*)، بلكه دستور مى‌دادم تا او را به طور معمول اعدام كنند و يا به زندانش مى افكندم. و اى كاش در امر را به گردن يكى از آن دو يعنى يا مى‌انداختم. 📚منبع : تاريخ الطبري ج۳ ص۴۲۹،۴۳۰،۴۳۱ المؤلف: محمد بن جرير بن يزيد بن كثير بن غالب الآملي، أبو جعفر الطبري (المتوفى: ۳۱۰هـ)، الناشر: دار التراث – بيروت، الطبعة: الثانية – ۱۳۸۷ هـ، عدد الأجزاء:۱۱. 🔰 @Adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عليه السلام: با تنهايى دمخورتر باش تا با همنشينان بد كُن بِالوَحدَةِ آنَسَ مِنكَ بِقُرَناءِ السَّوءِ 📚 غررالحكم حدیث 7152 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ فروش فرزند در زمان هخامنشیان 🔹 وضع مردم عادی به روزگار کهن و نیز در امپراتوری بسیار دشوار بود و در اسناد از پدر و مادرهایی یاد شده که خود را برای بازپرداخت وام خویش می فروختند. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 روضه از زبان خویش 🔶 ... فَجَمَعُوا الحَطَبَ الجَزلَ عَلی بابِنا وَ أتَوا بِالنارِ لِیُحرِقُوهُ وَ یُحرِقُونا، فَوَقَفتُ بِعِضادَةِ البابِ وَ ناشَدتُهُم بِاللهِ وَ بِأبِی أن یَکُفُّوا عَنّا وَ یَنصُرُونا. فَأخَذَ عُمَرُ السَوطَ مِن یَدِ قُنفُذٍ ـ مَولی أبِی بَکرٍ ـ فَضَرَبَ بِهِ عَضُدِی فَالتَوی السَوطُ عَلی عَضُدِی، حَتّی صارَ کَالدُملُجِ وَ رَکَلَ البابَ بِرِجلِهِ فَرَدَّهُ عَلَیَّ ـ وَ أنا حامِلٌ ـ فَسَقَطتُ لِوَجهِی وَ النارُ تَسعَرُ وَ تَسفَعُ وَجهِی فَضَرَبَنِی بِیَدِهِ حَتّی انتَثَرَ قُرطِی مِن اُذُنِی وَ جائَنِی المَخاضُ فَأسقَطتُ مُحسِناً قَتِیلاً بِغَیرِ جُرمٍ فَهذِهِ اُمَّةٌ تُصَلِّی عَلَیَّ ؟؟؟! وَ قَد تَبَرَّاَ اللهُ وَ رَسُولُهُ مِنهُم، وَ تَبَرَّاتُ مِنهُم. ( علیها السلام ـ با آن وضعیت وخیم، درد بازو، صورت کبود شده، پهلو شکسته، چشمان کم سو، بدنی که دچار سوختگی شده و ... و قلبی شکسته و پُر از غم ـ فرمودند :) ... بر درب خانه ما زیادی جمع کردند و آوردند تا خانه و ما را آتش بزنند. من در پشت درب ایستاده بودم و آن‌ ها را به خدا و پدرم می دادم که دست از ما بردارند و ما را یاری کنند. ناگهان تازیانه را از دست (غلام ) گرفت و با آن به بازوی من زد. در این هنگام دور بازوی من پیچید، به گونه ای که دور تا دور بازویم وَرَم کرد و مثل بازو بند شد و با پایش به درب زد و درب را به روی من به عقب فشار داد و باز کرد (و من در آن هنگام بودم) پس با صورت بر زمین افتادم، در حالی که آتش شعله ور بود و حرارتش صورتم را می سوزاند. سپس عُمَر چنان به صورتم زد به طوری که گوشواره هایم تکّه تکّه شده از گوشم جدا شدند و درد زایمان به سراغم آمد و را (که بی گناه بود) کردم. آیا این‌ ها مردمی هستند که می خواهند بر جنازه من نماز بخوانند ؟!! در حالی كه خداوند و فرستاده او از آنان جسته‌اند، من نيز از آنان می‌جويم. 📚 بحار الانوار (ط - بيروت) ج۳۰ ص۳٤۸ .
باز هم ای دخترِ پیغمبر اکرم بمان مَرهَم درد علی ای درد بی مَرهَم بمان زندگیِ روبه راهی داشتم؛ چشمم زدند کوری چشمِ همه با شانه های خَم بمان دست های تو شکسته َش هم پناه مرتضی ست تکیه گاه محکم من، پشت من محکم بمان تو نباشی پیش من، اینها زمینم می زنند ای علمدارِ مدینه پای این پرچم بمان این نفس های شکسته قیمت جان من است زنده ام با یک دَمَت پس لطف کن یک دَم بمان کم ببوس دست مرا دارم خجالت میکشم من حلالت میکنم اما تو هم یک کَم بمان آب ها از آسیاب افتاد خوبت میکنم یار هجده ساله، هجده سال دیگر هم بمان با همین دستی که داری، باز دستم را بگیر پیش این مظلوم ای مظلومۀ عالم بمان آه آهِ... تو مرا به آه آه... انداخته جای کم کم رفتن از پیش علی کَم کَم بمان روی تو گرچه وَرَم کرده ولی با آن خوشم با همین روی به هم پیچیده و دَرهَم بمان رفته رفته کار من دارد به خواهش می کشد التماست میکنم، پیشم بمان پیشم بمان
مي‌خواستم كه با تو بمانم ولي نشد در غربت تو اشك فشانم ولي نشد مي‌خواستم شرار دل داغديده را ساكن كنم به اشك روانم ولي نشد مي‌خواستم كه زينب خود را بغل كنم بر روي زانويم بنشانم، ولي نشد گفتم كه در زبانۀ آتش، خليل‌وار نام تو گُل كند به زبانم ولي نشد گفتم به كوچه‌ بند ز دست تو وا كنم از دست دشمنت برهانم ولي نشد گفتم براي دلخوشي تو نماز را يك‌بار ايستاده بخوانم ولي نشد
وقتش شده نگاه به دور و بَرَت کنی فکری برای این همه خاکسترت کنی عُذر مرا ببخش دَوایی نداشتم تا مَرهَمِ کبودیِ چشمِ تَرَت کنی امشب خودم برای تو نان می پَزَم ولی با شرط اینکه نذرِ تبِ پیکرت کنی مجبور نیستی که برای دلِ علی یک گوشه ای نشینی و چادر سَرَت کنی زحمت نکش خودم به حسین آب می دهم تو بهتر است فکر برای پَرَت کنی ای کاش از بقیه ‌یِ پیراهنِ حسین مَعجر ببافی و به سَرِ دخترت کنی من ، زینب و حسن، ... همه ناراحت توایم وقتش شده نگاه به دور و بَرَت کنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷جوامع هدف در بهائیت (1) 👻176 سال پیش، هنگامی اولین دعاوی بهائیت در ایران اظهار شد که مردم تحت مشقت‌های ناشی از بی‌کفایتی پادشاهان قاجار، به دنبال دستاویزی بودند تا امیدی باشد برای رفع ناملایمات و نیل به فردایی بهتر. لذا ادعای منجی‌گری دستاویزی شد برای سوداگری‌های سودجویانِ دست پرورده استعمار. 👽هرچند مبانی ارائه شده بقدری بی‌اساس و نامعتبر بودند که مردم خیلی زودتر از آنچه داعیان نجات انتظار داشتند به توخالی و بی‌فایده بودنش پی بردند. اکنون پس از 1.5 قرن یاری استعمارگران به این فرقه، جمعیت پذیرندگان این ادعا در سراسر جهان حتی به سه دهم درصد هم نمی‌رسد. 😳با اینکه در گذشته جوّ حاکم بر جامعه، بستری برای پذیرش ادعای منجیان دروغین بود، اما هدف اولیه فرقه بهائیت یعنی تشکیل جامعه ای بزرگ، میسر نشد. امروزه این تشکیلات با برگزاری لابی‌های قدرت و بهره‌گیری از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های دقیق، به این نتیجه رسیده‌ که برای پیاده‌سازی مقصود خود نیاز به برآورد اهداف کوتاه مدت و تمرکز بر جذب اقشار خاص و دارای آمادگی بیشتر می‌باشد، تا با افزایش جمعیت قشری خود، اندک اندک بر شمار افراد خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی برنامه های تشکیلاتی خود هموار سازد. 👨‍👩‍👧‍👦از این رو گروه‌های حساس جامعه در صدر برنامه‌های فریب و جذب فرقه ای قرار گرفته‌اند. 👈در این گفتار، سعی بر آن است که به برخی از اقشار و علت حساسیت بهائیت بر آنان اشاره شود، زیرا در صورت نمایان شدن خط مشی فرقه ضاله، آگاهی مسئولین برای عکس‌العمل مناسب نیز بالاتر خواهد رفت. 🔰@Adyanuniv🔰