eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
امام على عليه السلام فرمودند: اهل دنیا چون کاروانی باشندکه هنوز بارانداز نکرده، کاروانسالارشان بانگ برمی دارد که بار بندند و بروند... 📚 نهج البلاغه قسمتی از حکمت 415 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 پشت پرده فتنه در به علیهم‌السّلام 👈دشمنی با صلی‌الله‌علیه‌وآله و کم رنگ کردن تا جلوی اثبات حقانیت مذهب شیعه را (به زعم خود) بگیرند و همچنین با این آتش را در روشن کنند و در این بین هم حمایت لازم را انجام می‌دهد... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 ✅ همدیگر را زیاد دعا کنیم که اگر همین دعاها نباشد، ❌ کارمان زار است و کلاهمان پس معرکه. 👇👇👇👇 🌴 آیه 77 سوره فرقان 🌴 🕋 مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ ⚡️ترجمه: بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نيست  عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تبیین آگوستین از تثلیث آگوستین از چهره های شاخص آبای لاتینی می گوید، عبارت قالبی تثلیثی که در زبان یونانی به صورت یک اوسیا (جو هر) سه اقنوم است باید در زبان لاتینی به صورت یک ذات یا جوهر، سه شخص و نه یک ذات، سه جوهر باشد. او در معنای عبارت قالبی یک ذات، سه شخص، سه تبیین ممکن را از این عبارت ارائه می دهد: 1. سه شخص، سه نوع و یک ذات، یک جنس باشد. وی این را رد می کند؛ زیرا، عبارت قالبی یک ذات، سه شخص به نحوی نامناسب به کار رفته است. اگر خدا، جنسِ پدر، پسر و روح القدس باشد، آنگونه که حیوان، جنس سه اسب است، چون می‌توان سه اسب را سه حیوان نامید، پدر، پسر و روح القدس را می‌توان سه خدا نامید، که به بدعت می انجامد. 2. تعبیر دوم، آنکه سه شخص سه فرد و یک ذات، یک نوع باشد. او این را نیز، نمی پذیرد؛ زیرا همان گونه که ابراهیم، اسحاق و یعقوب، سه فرد اند، سه انسان هم هستند؛ پس اگر خدا نوع پدر، پسر و روح القدس باشد، پدر پسر و روح القدس را نیز باید سه خدا دانست که بدعت است. 3. تبیین سوم، اینکه سه شخص، سه فرد و ذات، یک موضوع باشد. او با پذیرفتن تبیین سوم می‌گوید: ما این الفاظ را نه بر حسب جنس و نوع، بلکه گویی بر حسب ماده که مشترک و یکسان است، به کار می بریم، مانند، سه تندیس از طلای یکسان، که ما آن سه را یک طلا می‌خوانیم اما در عین حال نه طلا را جنس و تندیس ها را نوع و نه طلا را نوع و تندیس ها را فرد می دانیم. ___ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 373 - 375. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌 عذرخواهی امیرالمؤمنین علیه السلام: المَعذِرَةُ بُرهانُ العَقلِ . عذر خواهى و عذر پذیرى دلیل بر خرد است . 📝شرح روایی: امیرالمؤمنین علیه السلام: نعم الشفیع الاعتذار عذر خواهى ، خوب شفیعى است . ▫️ما اذنب من اعتدر گویى گناه نکرده است کسى که عذر بخواهد. 🔹 غررالحکم علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اختلاف نظر علمای سرشناس مسیحی درباره ی اساسی ترین آموزه میان تمثیلِ موضوع آن گونه که از سوی ترتولیان و اعتقاد نامه ی نیقیه و باسیل به کار می‌رود و همان تمثیل آنگونه که آگوستین به کار می‌برد، تفاوت هست. نزد آنان موضوع (الوهیت) عبارت است از پدر؛ اما از نظر آگوستین، الوهیت که به گفته او به درستی ذات و به نحو نامناسبی جوهر نامیده می شود با پدر یکی نیست و دو شخص دیگر نیز اولوهیت خود را از پدر نمی‌گیرند‌؛ بلکه الوهیت را که یک ذات نامیده می شود، موضوع مشترک همه اشخاص می داند. به تعبیر آگوستین، خود الوهیت به طرز وصف ناپذیر و غیر قابل انفکاکی، نوعی تثلیث است. __________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 376. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🏷 سالم بمانیم! 🔅 : 🔸 «هر كه مى خواهد سالم و لاغر اندام باشد، شامْ كم بخورد». 🔹 «مَن أرادَ أن يَكونَ صالِحا خَفيفَ اللَّحمِ فَليُقَلِّل عَشاءَهُ بِاللَّيلِ» . 📚 طبّ الإمام الرضا عليه السلام : ص ٣٩ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 رسوایی و ضایع شدن کارنشناس 🎤 حجت‌الاسلام 🔻مجری مشهور به ابتدا مدعی شده كه در كتاب الإستبصار شيخ طوسي رحمت الله عليه بابي است با عنوان « با زنان مؤمنه جايز نيست». اما وقتي متن كتاب را نشان می‌دهد با اين عنوان روبرو می‌شود: «ازدواج موقت جايز نيست؛ مگر با زنان مؤمنه»... سطح سواد این وهابی به قضاوت شما😄 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تبیین متفاوت و خواندنی توماس میشل از تثلیث «دریافت ما از طبیعت واحد خدای سه گانه چنین است: به خدای واحدی ایمان داریم که طبیعت او بر سه صفت استوار است. خدای یکتا خود را به عنوان آفریدگار توانا و مولای حیات آشکار می سازد. مسیحیان او را پدر یا پدر ما می خوانند. همو پیام یا کلمه ازلی خود را در عیسای انسان برای ما متجلی ساخت. همچنین وی دارای وجودی فعال و حیات بخش در مخلوقات است (مسیحیان این وجود را روح القدس می نامند). مسیحیان مانند مسلمانان معتقدند که صفات خدا متعدد است؛ ولی به عقیده آنان، سه صفت از صفات بی شمار خداوند مثل خود او ازلی و همراه با ذات او و ضروری هستند. صفات مذکور عبارتند از: - طبیعت ذاتی و متعالی خدا (پدر)؛ - کلمه خدا که در عیسای انسان مجسم گردید؛ - وجود فعال و حیات بخش خدا در مخلوقات. این صفات ازلی هستند؛ زیرا در ذات خدا دگرگونی راه ندارد و ذات وی پیوسته ثابت است. همچنین این صفات همراه با ذات خدا هستند و صفاتی خارجی نیستند که به وی منضم شده باشند، یا اموری ظاهری که ما افراد بشر آنها را برای خدا وضع کرده باشیم. سرانجام اینکه صفات یاد شده ضروری هستند و نمی توان هیچ یک از آنها را انکار کرد و یا از خدا جدا نمود؛ چون همه آنها از جوهر ذات وی هستند. خدا خودش را این گونه در کتاب مقدس نشان داده است». ________ میشل، توماس، کلام مسیحی، ترجمه‌ی حسین توفیقی، قم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، 1387، چاپ سوم، صص 76 - 77. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ❤️ (ص) فرمودند: ‌ 🍃 بهار مؤمن است، از شب های طولانی اش برای شب زنده داری، و از روزهای کوتاهش برای روزه داری بهره می گیرد. ‌ 📖 وسائل الشیعه،ج7،ص302 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تبیین تولدو از تثلیث یک تبیین از آموزه تثلیث در دوره آبایی به شورای یازدهم تولدو (سال ۶۷۵) بر می گردد. این شورا در شهر تولدوی اسپانیا و با ۱۱ عضو برگزار شد. بیان و شرح دیدگاه کلیسای غرب درباره تثلیث . بنا بر این تبیین: نباید از سه تایی سخن گفت یا به آن اعتقاد داشت؛ بلکه باید از تثلیث سخن گفت و بدان باور داشت! این نیز درست نیست که بگوییم در یک خدا تثلیث وجود دارد؛ بلکه باید بگوییم خدای واحد، همان تثلیث است. پدر مرتبط با پسر، پسر مرتبط با پدر و روح القدس، مرتبط با هر دو است؛ گرچه با توجه به نسبت هایشان آنها را سه شخص می خوانیم، اما ما به یک ماهیت یا جوهر اعتقاد داریم. گرچه به سه شخص اعتراف می کنیم، به یک جوهر و سه شخص اعتراف می کنیم نه به سه جوهر؛ زیرا پدر، پدر است اما نه با توجه به خودش بلکه با توجه به پسر و پسر، پسر است اما نه با توجه به خودش بلکه با توجه به پدر و به همین صورت، روح القدس به خودش ارجاع . داده نمی‌شود؛ بلکه با پدر و پسر، پیوند دارد؛ زیرا او روح پدر و پسر خوانده می شود‌؛ بنابراین وقتی واژه خدا را به کار می‌بریم، بیان کننده ارتباط با یکدیگر نیست، مانند رابطه پدر با پسر یا رابطه پسر با پدر یا رابطه روح القدوس با پدر و پسر؛ بلکه خدا صرفاً به خودش اشاره دارد. ________ درسنامه الهیات مسیحی، مک گراث، ص 497. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: مَن أسرَفَ في طَلَبِ الدُّنيا ماتَ فَقيرا هرکه در طلب دنیا زیاده روی کند، فقیر از دنیا می رود 📚 عیون الحکم والمواعظ ص۴۶۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 بر و 🔶 س: بخدا سوگند در تمام نمازهایی كه می‌خوانم تو را می‌كنم... 📚 الامامة و السیاسة ص۲۳ 👈🏼 طبق روايت اعلام نفرين از سوی صديقه طاهره در ماجراي عيادت و صورت گرفت كه آن دو با واسطه قرار دادن عليه‌السلام به نزد سلام الله عليها آمدند؛ اما حضرت روي خود را از آن دو برگردانيد؛ پس از اين كه سخن گفت، سلام الله علیها با اقرار از وی كه روايت: «رضا فاطمة من رضاي و سخط فاطمة من سخطي فمن أحب فاطمة ابنتي فقد أحبني و من أرضى فاطمة فقد أرضاني و من أسخط فاطمة فقد أسخطني» را از صلي الله عليه و‌ آله شنيده، به آنها فرمود: خدا و فرشتگانش را شاهد می‌گيرم كه شما مرا به آورده‌ايد و من نزد از شما شكايت می‌كنم و پس از آن اعلام فرمود: «و الله لأدعون الله عليك في كل صلاة أصليها»؛ به خدا سوگند من تو را در هر نمازی كه بجا می‌آورم نفرين می‌كنم. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔆 امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام: 🔺سه خصلت موجب جلب محبّت مى‌شود: خوش‌خويى، ملايمت و فروتنى 📚 غررالحكم، حدیث ۴۶۸۴ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تعریف شخص در الهیات مسیحی در انگلیسی روزمره کلمه شخص person تقریباً به معنای یک فرد انسانی است. کلمه انگلیسی person از کلمه لاتینی persona گرفته شده است که در اصل معنای نقاب را داشته است. این کلمه در زمان سیسرو طیفی از معانی گوناگون را به خود گرفت اگرچه معنای نقاب هنوز هم در این دوره غالب بود ولی دلالتهای معنایی مهم دیگری نیز پیدا کرده بود. هنرپیشه ها نقاب ها را می پوشیدند تا بتوانند نقش‌هایی را ایفا کنند که در نمایش ها بازی می‌کردند؛ بنابراین persona در این دوره به معنای نقاب نمایش، شخصیت نمایش و یک نقش در یک بازی نمایشی بود. در الهیات مسیحی ابتدا ترتولیان معنای این کلمه را گسترش داد از دیدگاه ترتولیان که در قرن سوم میلادی می‌زیست یک شخص موجودی است که سخن می گوید و عمل می کند. بسط نهایی این تعریف از بوئتیوس است. وی در آغاز قرن شانزدهم تعریف زیر از شخص را ارائه کرد: شخص عبارت است از جوهر فردی یک طبیعت عقلانی. از دیدگاه نویسندگان اولیه مسیحی کلمه شخص مبین تشخیص / فردیت انسان است، همانگونه که در گفتار و کردارش دیده می‌شود. در این کلمه به خصوص بر روابط اجتماعی تاکید شده است. شخص کسی است که در زندگی اجتماعی می‌تواند نقش ایفا کرده و با دیگران ارتباط برقرار کند. _______ درسنامه ی الهیات مسیحی، مک گراث، صص ۴۰۰ - ۴۰۱ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
صلى الله عليه و آله فرمودند: مَنِ ازدادَ عِلماً ولَم يَزدَد هُدًى، لَم يَزدَد مِنَ اللّهِ إلّا بُعداً هر كس بر دانش خويش افزود، ولى بر هدايت اش نيفزود، جز بر دورى اش از خدا نيفزود 📚 ميزان الحكمه جلد8 صفحه 117 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 📛 وقتی باورت به آخرت و حساب کتاب، ضعیف باشد و هیچ یادی از قبر و قیامت نکنی در طول روزمرگی هایت، ❌ زود باد می افتد به پوست و کلّه ات! مقابل خدا و قرآن سرکشی میکنی و سخت یاغی میشوی و سربه هوا! 👈 تقویت کن یاد و باور قبر و قیامت را! 👇👇👇👇 🌴 آیه 21 سوره فرقان 🌴 🕋 لَا یَرْجُونَ لِقَاءَ نَا... لَقَدْ اسْتَكْبَرُوا في أَنْفُسَهِم وَعَتَوْا عُتُوًّا كَبِيرًا ⚡️ترجمه: كسانى كه به ملاقات ما اميد ندارند (و رستاخيز را قبول نمى‌كنند) ... همانا آنان در حق خویش راه تکبر و نخوت پیش گرفتند و به سرکشی و طغیانی شدید شتافتند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 تصریح به اعتقاد شیعیان به و 🔶 به تصریح یکی از علمای بزرگ که حداقل عصر سه امام معصوم را درک کرده است، بزرگان و علماء و فقهای شیعه در آن زمان (که همگی از اصحاب جلیل القدر علیهم السلام بوده‌اند) معتقد بوده اند که و ، سلام الله علیها را مضروب ساخته اند و در نتیجه علیه السلام سقط شده است. (متوفای حد فاصل ۱۸۱ تا ۱۹۰ هجری قمری) در مورد عقاید شیعیان می‌نویسد: وأن أبا بکر وعمر ظلما وضربا فاطمة بنت رسول الله بنت رسول الله حتى ألقت جنینا. [شیعیان بر این اعتقاد هستند که] و به ظلم کرده و او را زدند تا اینکه خود را سقط کرد. 📚 التحریش ص۵۲ ؛ الغطفانی، ضرار بن عمرو (المتوفى ۱۸۱-۱۹۰ هـق) ؛ تحقیق: حسین خانصو/محمد کسکین، الناشر: دار ابن حزم، الطبعة: الأولى، ۱٤۳۵ هـق - ۲۰۱٤ م. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
پرسونا، شخص و نقش ترتولیان، کلمه ی پرسونا را در ترجمه ی واژه ی یونانی hypostasis (اقنوم) که در کلیسای یونانی زبان، مورد قبول واقع شده بود، وضع کرد. دانشمندان به تفصیل، درباره مقصود ترتولیان از این واژه ی لاتین که در انگلیسی همواره به person ترجمه شده است، بحث کرده اند. تبیین ذیل، تاحد گسترده‌ای مورد پذیرش قرار گرفته است و پرتوی تازه ای بر پیچیدگی‌های تثلیث می افکند. معنای تحت اللفظی پرسونا، ماسک است که بازیگران نمایش های روم باستان می پوشیدند. در آن زمان بازیگران ماسک می‌زدند تا بینندگان متوجه شوند که هر یک از آنها نقش کدام شخصیت را در نمایش بازی می‌کند. بر این اساس واژه پرسونا به تدریج در راستای نقشی که فرد بازی می کند معنای بسط یافته ای به خود گرفت. کاملا محتمل است که قصد ترتولیان این بوده است که خوانندگان، نظریه یک جوهر سه شخصیت را به این معنا بفهمند که یک خدا سه شخص نقش متمایز و در عین حال مرتبط با هم را در نمایش بزرگ نجات انسانها ایفا کرده است. در ورای تکثر نقش‌ها، یک بازیگر وجود دارد. پیچیدگی فرآیند خلقت و نجات به معنای وجود خدایان بسیار نبوده است؛ بلکه تنها یک خدا وجود داشت که در برنامه تدبیر نجات به شیوه های متعدد رفتار کرده است. _______ درس نامه ی الهیات مسیحی، آلیستر مک گراث، صص 477 – 478. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠بریدن از وحی و ادعایی عرشی 🔸از بالاترین انحرافات صوفیه روی آوردن به شهود و دریافت‌های شخصی و بریدن از وحی است. 🔹صوفیه با ادعای اتصال به عرش الهی راه خود را از قرآن و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) جدا کرده‌اند. 🔻تا جایی که در بین صوفیه کسانی بوده‌اند که مدعی بودند که قرآن و پیغمبر هر دو حجاب‌اند و آنچه اصل است رابطه بنده با خداست [1] 🔻و حتی برخی از آنان سخن از «حدثنی قلبی عن ربی جل جلاله» هم گفته‌اند! [2] 🔻آنچه از کتب صوفیه استفاده می‌شود این است که ولی به‌ واسطه ارتباط نزدیک به خدا به مقامی می‌رسد که حجاب بین او و عالم غیب برداشته می‌شود. [3] 🔰در سخنان مشایخ صوفیه مکرر از تلقی واقعه و الهام ربانی و سیر در مدارج شهود روحانی یاد شده که معراج بایزید ازجمله آن‌هاست و همه این‌ها حاکی از ادعای اتصال و ارتباط مستقیم صوفی باخدا است و این یعنی حذف قرآن، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و عترت پاک و مقدس آن حضرت، که واسطه فیض بین تمام انسان‌ها و خداوند متعال هستند. 📚پی‌نوشت: 1.ابن جوزی، ابوالفرج، تلبیس ابلیس، ترجمه علیرضا ذکاوتی ‌ قراگزلو، نشر دانشگاه تهران، 1367، ص 312. 2.عطار، فریدالدین، تذکره الاولیاء، به ‌ کوشش نیکلسون، انتشارات صفی ‌ علیشاه، 1375 ش، ج 2، ص 103. 3.طاهر قمی، مولی محمد، تحفه الاخیار، محقق داود الهامی، نشر مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع)، قم، 1369، ص 74. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔆 امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام: 🔺هر كه به کارهای بی‌فایده مشغول شود، آرزوى مهم‌اش را از دست مى‌دهد. 📚 غررالحكم، حدیث ۸۶۳۳ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 جلوگیری از بیان حق توسط صلی‌الله‌علیه‌وآله 🎤 جناب استاد 🔻از نظر اصحاب صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم افرادی بسیار خوب بودند و همه ایشان را باید توثیق کرد، غیر آن چیزی است که در تاریخ آمده است و این نظر غیر آن چیزی است که در نقلهای تاریخی و کتب حدیث آمده است. 👈شیعه معتقد است که برخی از صحابه علاوه بر این‌که و دروغ‌گو و ... بودند، از عدالت هم ساقط گردیده‌اند؛ برای اثبات این ادعا، مطالب گوناگونی را از کتب معتبر بیان داشته، نشان داده صحابه‌ای بودند ستمکار، گنهکار، و عصیانگر، و سرکش و از خدا و صلی‌الله‌علیه‌وآله‌، حیاء و شرم نمی‌کردند و نافرمان بودند و این در حالی بود که خداوند در و حضرت طبق روایات فراوانی ایشان را هشدار می‌دادند که مبادا به عصر جاهلیت برگردند. کسانی‌که همیشه ساز مخالف سر می‌دادند، در حالی‌که جزء صحابه‌ای بودند که همراه با تمام دستورات الهی را می‌دانستند و یا از حضرت سؤال می‌کردند. این گروه از صحابه علاوه بر این‌که با یکدیگر مخالفت می‌کردند با وقاحت و بی‌شرمی تمام، از خود حضرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله هم متابعت و حرف‌شنوی نداشتند. از این موارد مخالفت با در جریان معرفی خلفای بعد از خود می‌باشد که در کتب مخالفین با سند معتبر نقل شده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 جعل نمازخواندن بر جنازه 🔶 👈🏼 (در میزان الاعتدال ج٤ ص۱۸۰) آن را از هایی شمرده که آن را از مالک آورده است. 👈🏼 : همه احادیث او است. 👈🏼 : او اخبار را دگرگون می‌کرده و شاید بیش از ۱۵۰حدیث به نام مالک ساخته است. 👈🏼 : او از مالک زیاد روایت کرده است. 👈🏼 (در الانساب): او اخبار را می‌کرده و به گفتارش احتجاج نمی‌توان کرد. این دروغی که به نام امام پاک و راستگو ساخته شده مخالف با روایتی است که در تاریخ صحیح از آمده است که: دختر را دفن کرد و از آن آگاه نشد تا آنکه دفن گردید، و علی بر او نماز خواند. حاکم آن را صحیح شمرده و ذهبی به آن اعتراف کرده؛ 👈🏼 (در سیره نبوی ج۳ ص۳۶۰) به نقل از : ثابت است که علی، فاطمه را شبانه دفن کرد و بر جنازه او نماز خواند و به دیگری خبر ندادند. 📚 الغدیر ج۷ ص۳۰۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
حالت گرایی آموزه ی تثلیث، آموزه ای پایه است که همه ی ساختمان الهیات مسیحی بر آن بنا شده است؛ اما این پایه - آنطور که فهمیده می شود - چندان استوار نیست. برای نمونه درباره ی چیستی عضوهای تثلیث، بسی اختلاف در میان است. مظهر گرایی، اشخاص متمایز و واقعی، حالت گرایی و ... در حالت گرایی به عنوان رویکرد رقیب تبیین می شود که این سه شخص الهی در واقع روش هایی هستند که یک شخص الهی وجود دارد (حالت های یک خدای واحد). ____ https://plato.stanford.edu/entries/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🌷امام صادق عليه السلام 🌷 🔷لا عَيْشَ اَهْنَأُ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ؛ 🔶هيچ زندگى گواراتر از اخلاق و رفتار پسنديده نيست. 📚تحف العقول ص 360 - کافی(ط-الاسلامیه) ج 8 ، ص 244 - علل الشرايع ج 2، ص 560 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 نمونه‎ای از حذف از کتب 🔶 👈🏻 یکی از مصادر خطبه‌ی معروف فدکیه، کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف «أبوالطيّب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)» می‌باشد. ▪️ سلام الله علیها در این خطبه تاریخی انتقادات بسیار تندی خطاب به غاصبان و پیروان آنان ابراز داشتند. اما از آنجایی که همواره در طول تاریخ دستانی درصدد کتمان و حقایق تاریخی بوده‌اند، بنابر آنچه محقق کتاب «دکتر یحیی وهیب جبّوری» در پاورقی بدان تصریح کرده است، متأسفانه اين خطبه به طور كامل از دو نسخه‌ی خطی این کتاب که در «موزه ملی بریتانیا» و «موزه ملی عراق» نگهداری می‌شود، حذف شده است. 📚 کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف أبوالطيب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)، محقق: دکتر یحیی وهیب جبّوری، دار الغرب الإسلامي،، بيروت، ١٤١١ ه.ق عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت توسط استاد: شاداب عسکری ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی دبیر علمی: حجت الاسلام فخرآور ⏰زمان: سه شنبه 1400/10/7 🕙ساعت: 10:00 الی 11:00 🔗لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
دیدگاه محققین درباره ارزش شریعت نزد صوفیه 🔸در تصوف، نقشی که شریعت برای مرید دارد، برای پیر و مراد او ندارد. زیرا مرید در ابتدا شریعت را وسیله و راه وصالی می‌داند که باید همیشه به آن ملتزم باشد. 🔹ولی شریعت برای پیر دیگر رنگ و بویی ندارد و خود را معاف از آن می‌دانند. 🔰محققین صوفی و غیر صوفی علت این‌همه تفاوت، در عیار شریعت نزد مرید و مراد را در چند چیز می‌دانند. 🔻نخست اینکه برخی از بزرگان صوفیه، شریعت را فقط یک عادت فرض کرده‌اند. چنانچه دکتر غنی محقق شهیر صوفی، در کتب خود به این مسئله اشاره می‌کند که: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.» [1] 🔻دیدگاه دیگر این است که صوفیه شریعت را عملی ظاهری و صوری می‌دانند که راه اصلی برای رسیدن به حقیقت نیست. دکتر غنی در مورد این دیدگاه صوفیانه می‌نویسد: « وقتی می‌توان از مسلکی پیروی کرد که مستقیماً از خدا کسب فیض می‌کند، چرا باید وقت خود را به ظاهر و صورت و توسل به راه‌های غیرمستقیم هدر داد.» [2] 🔻برخی دیگر از بزرگان صوفیه فنای در خدا و یکی شدن با خداوند متعال را سبب ترک شریعت می‌دانند. ♻️چطور می‌توان گفت انجام شریعت هدر دادن وقت است، آن‌هم شریعتی که تمام انبیاء و اوصیاء و ائمه اطهار (علیهم السلام) به دنبال تحقق آن در بین امت خود بوده‌اند. 📚پی نوشت [1]. دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 1، ص 186 [2]. همان، ص 177 و 178. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰