هدایت شده از مهدی
942.6K
رمضانیه 07
موضوع: تقابل ملیت و دیانت
=-=
خلاصه:
|یکی از مصادیق لهو الحدیث در آیه ششم سوره لقمان قومیت گرایی است./ اعراب جاهلی به شدت عقیده شونیستی داشتند. / رسول الله ص با این عقیده مبارزه نمودند./ عمر بن الخطاب احیاء گر تفکر قومیت گرایی بود. از وی سخنان زیادی در این زمینه نقل شده است./ امروزه یکی از نقشه های دشمن تقابل ملیت و دیانت است./ می توان ایرانی بود و از هویت ملی خود دفاع نمود در عین حال به اسلام نیز عشق ورزید. |
@Age_of_wate
هدایت شده از مهدی
1.19M
رمضانیه 08
موضوع: فعل الخیرات
=-=
خلاصه:
| از درخواستهای قران سرعت در انجام خیر است./ فعل خیر را امام معصوم باید مشخص کند./ شیعه بودن،تقوا داشتن ، محبت امام حسین ع و زیارتشان از جمله خیرات است. / با گناه نمیتوان به سعادت اخروی رسید. بنابراین آنچه حافظ سروده است که گناهی که برای کمک به دیگران باشد،مفید است؛ با معنویت شیعی در تضاد است./ داستان غذا خوردن منصور حلاج با جذامیان نیز مصداق سبقت در خیرات نیست. |
eitaa.com/Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.51M
رمضانیه 09
موضوع: آمادگی برا امتحانِ عصر ظهور
=-=
خلاصه:
| خداوند توبه فرعون را قبول نکرد./ معرفت به امام زمان ع لازم است./ گاهی معرفت هست ولی برای صاحبش فایده ندارد./ بر اساس زیارت آل یاسین، تا زمان ظهور فرصت بازگشت و توبه هست. |
eitaa.com/Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.05M
رمضانیه 10
موضوع: فضائل حضرت خدیجه علیها السلام
=-=
خلاصه:
| پدرشان خویلد هستند که با پادشاه تبع مقابله نمود./ محبوب رسول الله ص بودند. عایشه نقل میکند: پیامبر ص همیشه به یاد ایشان بود./ عایشه نسبت به مقام ایشان حسادت داشت./ حضرت علی ع علت دشمنی عایشه با خودشان را ، دشمنی عایشه با خدیجه میدانند./ در مقایسه با عایشه، برتری خدیجه کبری بیشتر روشن می گردد./ پیامبر ص از خدیجه رضایت داشتند. عایشه خود گزارش میدهد، رسول الله ص گاهی از وی عصبانی میشند تا جایی که آرزوی مرگ وی را داشتند. |
⏏️ برای توضیح بیشتر ،فرسته " #مادر_امت " را در کانال بخوانید.
eitaa.com/Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.9M
🔰 رمضانیه 11
⭕️ موضوع: استعاذه از شیطان 1
=-=
خلاصه:
| استعاذه از شیطان،اصل قرآنی است./ ابلیس به معنای نامید هست . شیطان نامش حارث و کنیهاش ابوکردوس است./ شیطان یعنی متمرد./ ابلیس در قرآن : کافر،رجیم،ملعون ،دشمن انسان و.. معرفی شده است./ ابلیس در روایات معصومان نیز : اولین مغنی و اهل موسیقی، اولین فردی که عمل قوم لوط را انجام داد، اهل قیاس و... معرفی شده است./ ابلیس از جنیان است./ گستره فعالیت وی در امور تشریعی و در حد وسوسه و تزیین است./ فرجام امهال وی، قیامت،نفخ صور اول و عصر ظهور امام زمان ع است./ فرجامش جهنم است. |
〰️〰️
eitaa.com/Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.35M
🔰 رمضانیه 12
⭕️ موضوع: استعاذه از شیطان 2
=-=
خلاصه:
| تصویر ابلیس در متون صوفیه قدیم و جدید در تضاد با تصویری است که قرآن و عترت از آن ارائه کردهاند. / صوفیانی چون : منصور حلاج،جامی، کاشانی ،غزالی و مولوی او را پاکباز عالم هستی،تنها موحد عالم و عاشق خداوند میدانند که از ابتدا مامور به سجده نبود./ ابن ابی الحدید باورمندان به این نگره را کافر میداند. میرزا حبیب الله خوئی این باور را الهام شیطان دانسته بر این صوفیان./ طاهری در عرفان حلقه، که خود را پیرو مکتب متصوفه میداند؛ ابلیس را مقدس دانسته که مقام خالقیت دارد و مثل خداوند احسن الخالقین است. |
〰️〰️
eitaa.com/Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.71M
🔰 رمضانیه 13
⭕️ موضوع: استعاذه از شیطان 3
=-=
خلاصه:
| یکی از نفخات ابلیس،عِدل قرار دادن برای پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است./ روایات فروانی در مجامع شیعی و سنی در این زمینه هست./ از جمله پیشگامان معادل سازی غیر معصومان با ایشان عمر بن الخطاب است./ صوفیانِ مدافع خلیفه دوم چون: ابن عربی و مولوی نیز همین نگره را در پیش گرفتند./ امام خمینی ره معتقد بودند: ولی فقیه فراتر از شرع نیست و امام علی ع را انسان کامل میدانست./ برخی دانشیان شیعی که متاثر از مصتوفه سنی هستند، سخنانی درباره امامین انقلاب دارند که با روایات و سخنان و سیره عملی امامین انقلاب همخوانی ندارد. در نتیجه قابل قبول نیست. مثل :عصمت استراتژیک ولی فقیه. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.03M
🔰 رمضانیه 14
⭕️ موضوع: استعاذه از شیطان 4
=-=
خلاصه:
| ذکر محمد و ال محمد صلوات الله علیهم، یاد خداست./ یکی از نفثات ابلیس " اشفی " دانستن اذکارِ غیر دینی از ذکر پیامبر و اهل بیت است./ در معنویت شیعی ذکر، باید منبع دینی داشته باشد./ +2 در عرفان حلقه، مانترای «شری راما جیا راما کوداندا راما» و آنچه مهدی طیب - از شاگردان مرحوم اسماعیل دولابی- بیان داشتند از جمله اذکار غیر دینی است. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.92M
🔰 رمضانیه 15
⭕️ موضوع: استعاذه از شیطان 5
=-=
خلاصه:
| یکی از مخلوقات الهی جن است./ جنیان رتبهای پائین تر از انسان دارند./ داشتن اختیار،توالد،زندگی اجتماعی، قدرت تمثل، قدرت انتقال اشیاء،تصرف در عواطف از جمله ویژگیهای آنان است./ آنان کافر و مسلمان دارند. مسلمانان این طایفه برخی شیعه و گروهی سنیاند. و سخن منسوب به سید علی قاضی بر فرض صحت انتساب که مدعی است،آنان همه شیعه هستند درست نیست./ سحر نشانه و علائم بالینی دارد./ علائم محیطی،جسمی و روحی از آن جمله است. در نتیجه وجود مشکلات در زندگی نشانه سحر نیست./ داشتن سبک زندگی دینی عامل پیشگیرانه از نفوذ جنیان به زندگی ما هست. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.24M
🔰 رمضانیه 16
⭕️ موضوع: قاتلان امام علی علیه السلام 1
=-=
خلاصه:
|در دعایی در شب نوزدهم ماه رمضان،قاتلان امام علی ع را لعن میکنیم./ در ظاهر قاتل ایشان یک نفر بود،چرا در این ذِکر "قاتلان " آمده است؟/ فاعل مباشر شهادت مولی علی ع ابن ملجم است./ در نزد شیعه وی مذموم است./ خوارجی که راوی صحیح بخاریاند،غالیان،صوفیانی چون عطار و مولوی، جریان باستان گرا از جمله مدافعان این ملعون هستند. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.75M
🔰 رمضانیه 17
⭕️ موضوع: قاتلان امام علی علیه السلام 2
=-=
خلاصه:
|در سقیفه بنی ساعده خلافت امام علی ع غصب شد./ از جمله دلایل حزب مخالف امام علی ع منسوب کردن روایت دروغین به رسول الله ص بود که: نبوت و خلافت در خاندان من جمع نمیشود./ زهد امام علی ع مورد توجه مردم بود./ جریان مقابل در این زمینه وارد شدند./ بیش از 100 اثر در زمینه زهد تدوین کردند./ عبدالله بن مبارک و معافی بن عمران از جمله نویسندگان کتاب زهد هستند که اموی و مخالف امام علی ع هستند./ پس از کشته شدن حلاج ،متصوفه دست به هویت سازی تاریخی زدند و همچنین خود را متشرع نشان دادند./ جوامع مهم متصوفه چون: اللمع سراج و تهذیب الاسرار خرگوشی عهده دار این رسالت بودند./ آنان حضرت علی ع را خلیفه باطنی پیامبر معرفی کردند که وی جانشینانی نیز دارد. اولین نفر حسن بصری بوده است./ در سده های بعدی چون صوفیه نیاز به اثبات سلسله داشتند،ائمه هدی علیهم السلام صوفی معرفی شدند تا این سلاسل خود را به رسول الله ص متصف کنند. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.27M
🔰 رمضانیه 18
⭕️ موضوع: معرفت شهودی
=-=
خلاصه:
|. منابع معرفت چهارتاست. عقلی،متون مقدس،تجربی و شهود./ ملکوتی که حضرت ابراهیم دید همان سلطنت کامله الهی بود./ ضدیت،غیریت و جزئیت در انطباق عرفان و دین متصور است. / عرفان راه عمومی نیست./ کم بودن افرادی که به معرفت شهودی رسیده باشند، سخت بودن اثبات معرفت شهودی به عنوان یک حقیقت نه تخیل و توهم، تصریح اهل عرفان از جمله دلایل مدعی مطرح شده است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.46M
🔰 رمضانیه 19
⭕️ موضوع: تشریع اذان در اندیشه شیعه و سنی
📍 فرسته اول
=-=
خلاصه:
|اذان در اندیشه مسلمین جایگاه والایی دارد./ بهشتی شدن،دفع شیاطین،طلب استغفار ملائکه برای اذان گو از جمله آثار اذان است./ آغاز اذان در اندیشه سنیان بر اساس خوابِ عبد الله بن زید است. همانطور که در سنن ابی داود روایتش آمده و شعیب الارنووط وهابی آن روایت را صحیح میداند./ در اندیشه شیعی اذان در معراج توسط خداوند تشریع شد و به رسول الله ص تعلیم داده شد.|
👇 فایل پیوست را هم ببینیند
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رمضانیه 19
⭕️ موضوع: تشریع اذان در اندیشه شیعه و سنی
📍 فرسته دوم
🕳🕳
⭕️قسمتی از اذان استاد صمدی آملی که شهادت به ولایت حضرت زهرا س و امام زمان عج را آوردهاند.
شنیدهام این دو جزء اضافه شده به اذان توسط ایشان حاصل مکاشفه است🤔
〰️〰️
استاد حسن رمضانی در مقالهای معتقد هستند، بدعتهای صوفیه مستحسَن و نیکو است.
👈 حال این سوال مطرح است: آیا در آینده فردی از تربیت شدگان کلاسهای استاد صمدی و همفکران ایشان مکاشفه ای دید و نمازش را به گونه ای دیگر خواند، باید پذیرفت؟
به راستی چرا باید باب مکاشفات در امور تعبدی باز شود ؟
⬆️لازم به ذکر است،قبل و بعد آنچه استاد صمدی در اذان اضافه کردند همان اذان شیعیان است.و فقط همین دو فراز با اذان بقیه شیعیان متفاوت هست.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.86M
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته اول
=-=
خلاصه:
|تاریخچه و چیستی:
معتقدند افلاطون در کتاب جمهوری به این مسئله پرداخته است./ دکتر مودی در 1975 م کتابی در این زمینه تالیف کرد که حاصل تحقیق از 150 نفر افرادی بود که تجربه نزدیک به مرگ داشتند./ در ایران عباس موزون نیز از مروجین این تجربیات بود./ نامبرده به ادعای خودش دکترای مدیریت دارد و هیچ تخصص دینی ندارد./ وی در دهه هشتاد کتاب خرافی از ایموتو را ترجمه و با نام " ندای آب " منتشر کرد./ از سال 1394 شروع به تحقیقات در این زمینه نمود. در سال 1395 با تاسیس کانالی این تجربیات را ترویج داد و پس از آن در برنامهای با نام " زندگی پس از زندگی " این تجربیات را در رسانه ملی نیز انتشار داد./ در کنار ایشان انتشارات شهید ابراهیم هادی کتاب "سه دقیقه در قیامت "را چاپ کرد که بنابر ادعای خودشان بیش از یک میلیون جلد از ان چاپ شده است. / در کنار نقدهای فراوانی که این کتاب و ادعاهایش داشته است،عباس موزون نیز در برنامهای به تفصیل این کتاب را نقد کرده است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
#پیوست 1
📌تصویر کتاب ندای آب.
👈ایموتو یک شیاد ژاپنی بود که مدعی " تئوری شعور آب " بود. افراد زیادی در ایران مروج این ادعای بی اساس وی بودند مثل دکتر فرهنگ و جناب موزون نیز که مترجم این کتاب خرافی و ضد علمی است.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیوست 2
📌نقد موزون به کتاب "سه دقیقه در قیامت"
👈 وی مطالبه میکند افراد متخصص غیر از وی نیز در این مباحث ورود کنند. /او کتاب سه دقیقه در قیامت را پوست تخمهای میداند! / ادعا دارد هرانچه در برنامه وی هست با هماهنگی عالمان و متخصصان دینی است!
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیوست 3
📌هدف برنامه زندگی پس از زندگی
👈 موزون مدعی است ریشه تمام شبهات دینی نپذیرفتن عالم غیب است./ وی هدف برنامه خودش را اثبات تجربی عالم غیب میداند.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
876K
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته دوم
=-=
خلاصه:
|ظرفیتها/ ادعاها/ علت محبوبیت:
|این برنامه ظرفیتهای خوبی دارد./ توجه به غیب و اینکه انسان فقط جسم نیست و پرهیز از خودکشی افرادی از جمله این ظرفیتهاست./ حقیقی بودن و مبتنی نبودن بر پیش فرضهای تجربهگر از جمله ادعاهاست./ غیر تخصصی بودن علت مهمی بر محبوبیت این برنامه است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
3.24M
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته سوم
=-=
خلاصه:
|آسیبها و چالشها:
1. ترویج ناخواسته لیبرالیسم مذهبی: تا کنون در جامعه دینی ما یا فهم نظری عالمان دینی مطرح بود یا تجرب عرفانی آنان اعم از دانشیان سنی یا شیعی. لیکن این برنامه، تجربه درک عرفانی دینی را برای افراد مختلف بازکرده است.
2. این تجربیات برای خود فرد فقط حجیت دارد.
3.قرار است با این برنامه غیب اثبات شود. حال جدایی روح از بدن یا مرگ قطعی است،یا خَلعِ بدن است یا خواب و یا کُما است. تجربه نزدیک به مرگ مورد اول و دوم نیست پس یا شبیه خواب است یا کماست. دین ما عزیزتر است از اینکه بخواهد با ادعاهای افراد به کما رفته یا در خواب اثبات شود. گذشته از اینکه در این موارد احتمال تصویر سازی شیطان را نمیتواند نادیده گرفت. که یا خود تجربه گر را با خودش همراه کند یا تجربه این فرد زمینه گرایش برخی دیگر شود. مثالهای فراوانی در کتابهای صوفیه وجود دارد. مثلا: فرعون در بیداری خود را خدا خواند و ابن عربی از صوفیان سنی پراوازه خدا را در خواب دید و فرعون کافر و جهنمی را مومن میدانست. |
〰️〰️
@Age_of_water
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته چهارم
=-=
بررسی ادعاها:
1. تجربه محمد حسن کریمیان:
ایشان مدعی است در برزخ به وی گفتهاند ظهور نزدیک است ( اینجا ) در حالیکه این ادعا مخالف آموزه های دینی ماست.
بر اساس دلایل ذیل امام زمان عج نیز از وقت ظهورشان بی اطلاع هستند، در نتیجه این دست ادعاها فاقد اعتبار است.
روایت امام رضا (نک: صدوق، عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 266.) ، حدیث مفضل بن عمر از امام صادق (نک: مختصر البصائر،ص433.) ، کلام بزرگانی چون : محمد بن حنفیه ( نک: نعمانی،الغیبة،ص292.)، نعمانی ( نک: نعمانی، الغیبة،ص190.) شیخ صدوق: ( نک صدوق،معانی الاخبار، مقدمه،ص33 .) ،شیخ طوسی : (نک: طوسی،الغیبة،ص425.) و آیت الله طبسی .
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.67M
🔰 رمضانیه 21
⭕️ موضوع: خمس سنت یا بدعت
=-=
خلاصه:
|آیه 41 از سوره انفال اشاره به خمس دارد./ شیعه دینش را از پیامبر و اهل بیت ایشان اخذ میکند،لذا تفاصیل احکام در سنت رسول الله ص و اهل بیت ع ایشان است./ اگر معتقد باشیم آیه اختصاص به غنیمت دارد،می گوییم: این آیه یکی از مصادیق خمس را بیان کرده است و بقیه مصادیقش در روایات امده است./ لیکن واژه "غنم " یعنی به دست آوردن چیزی اعم از غنیمت یا چیزهای دیگر./ خمس سابقه تاریخی نیز دارد. اخذ خمس از جهینه توسط رسول الله ص، دریافت خمس از عمر بن عبدالعزیز در عهد امام باقر، شیوع عبارت " سهم امام" در عهد غیبت صغری نمونههایی از مستندات تاریخی خمس است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.79M
🔰 رمضانیه 22
⭕️ موضوع: حقانیت انحصاری
=-=
خلاصه:
|بر اساس آیات و روایات متعددی حق یک مصداق بیشتر ندارد./ قرآن بیان میکند همه انبیاء در یک خط فکری هستند. / نامههای رسول الله ص به افرادی چون: زید بن جمهور، مقوس و هرقل نیز گواهی تاریخی بر این گزاره اعتقادی است./ مقایسه دیدگاههای توحیدی نیز مشخص میکند مکتب حق،یکی بیشتر نیست./ متصوفه سنی چون ابن العربی معتقدند،خدا قبل از خلقت در مکانی بود بدون هوا به نام " عماء" که این نگره در مذهب ما نیست./ مرحوم فیض کاشانی وقتی احیاء العلوم غزالی سنی را تنقیح میکند فصل آداب سماع و رقص را ذکر نمیکند چون انرا خلاف مذهب اهل بیت میداند./ دعا و طلب درخواست از خدا جزو بینش توحیدی شیعه است که منطبق بر قرآن و روایات است در حالیکه متصوفه سنی چون ابن العربی و مولوی دعا را برای اولیاء و خودشان لازم نمیدانند.|
〰️〰️
@Age_of_water
وداع با ماه رمضان.mp3
2.21M
🎙#روضه
✳️ وداع با ماه مبارک رمضان. به نیابت از همه شهدای فتنه اخیر به ویژه آرمان علیوردی عزیز.
〰️〰️
@Age_of_water