eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب و تعلیمات او را نباید از نظر یک نفر یا از لحاظ انتقاد کنند ، بلکه این بحث باید از نظر مورد قضاوت قرار گیرد و به عبارت دیگر شخصیت محمد را به عنوان یک نفر _دینی و قانون گذاری که در قرن هفتم مسیحی در آسیا قیام کرده است باید مورد مطالعه و تحقیق قرار داد ، در این صورت بدون شک اگر او را یکی از و منزه ترین که گیتی تا کنون توانسته است پرورش دهد بشمار نیاوریم ، همانا باید او را بزرگترین و یگانه شخصیتی بدانیم که قاره آسیا میتواند بوجود چنان فرزندی بر خود ببالد . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 14 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در میان مُحسنات زیادی که قرآن بحق واجد آن است ، دو نکته بسیار مهم و قابل توجه وجود دارد . یکی لحن و است که هر وقت نام خدا به میان می آید ، یا بحثی از وجود باریتعالی طرح میشود ، ابراز میدارد و هیچگاه صفات و جنبه های اغراض و هواجس نفسانی را به او نسبت نمی دهند . دیگر اینکه هیچنوع فکر یا بیانی یا داستانی مخالف تقوی یا حاکی از سوء اخلاق و بی عفتی و عدم طهارت و امثال آن در قرآن وجود ندارد ، که آن را معیوب و لکه دار نماید ، در صورتیکه با کمال تأسف این نواقص در موارد بسیار زیادی در دیده می شود . در حقیقت قرآن به اندازه ای از این نواقص انکار ناپذیر مبری و است که نیازمند کوچکترین تصحیح و اصلاحی نیست ، و ممکن است از اول تا آخر آن خوانده شود ، بدون آنکه رخسار شرم و حیا از آن متأثر گردد . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 111 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اسلام دینی است منزه از و اختلاف و دینی است که هیچگونه رمز و رازی را با عنف و بر عقل و استدلال تحمیل نمی کند ، و اجازه نمی دهد که مردم با تصور و در عین احساسات آتشین و تعصبات کورکورانه که ، آن اندازه شخص را از راه خارج می کند ، به عبارت ساده و لایتغیر ، قانع باشند . بالاخره اسلام دینی است که قدیسین و شهدا و پرستش آثار عتیق و صورتها و نقاشی ها و پرستش نازک بافیها و موشکافیهای ماوراءالطبیعه ، و عزلت و انزوای صومعه نشینان و رهبانان و آین توبه و بخشش گناهان را (آنطوریکه در کلیساهای مسیحیان رایج است ) نسخ کرده است . حکم می کند که این دین نتیجه و طولانی در طبیعت اشیاء و در اوضاع و احوال ملل آنروز جهان و محصول تطبیق موضوعات دینی با عقل و است . بنابراین تعجبی ندارد که چنین عبادتی بر تشریفات بت پرستی و بر شعارهای صابئین و بر محراب و کنشت زرتشتیان غالب آید . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 112 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برش از یک کتاب اسلام هیچگاه در هیچ دینی نکرده است و هیچوقت کسی را به این جُرم مجازات نکرده است و هیچگاه محکمه (انگیزیسیون) تأسیس نکرده است و هیچ وقت نظر نداشته است که عقاید دینی را بر دیگران کند . بلی دین اسلام را بر دیگران عرضه می داشتند ولی هیچگاه آن را با و عنف تحمیل نمی کردند ، زیرا قرآن دستور داده بود که : لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ ... علاوه بر این برای پذیرفتن این دین به ، همان حقوق و امتیازاتی را میداد که واجد آن بودند ، و از این گذشته اسلام ، مغلوبین را از اوضاع و احوالیکه تمام فاتحین جهان از ابتدای عالم ، تا زمان ظهور محمد برای مردم ایجاد کرده ، و از تحمیلاتی که بر دوش مردم بار کرده بودند مستخلص نمود ... اسلام را نه فقط میان بلکه در میان کسانیکه مغلوب قوای اسلام می شدند و در پناه حکومت اسلام زندگی می کردند برقرار کرد . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 113 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام علیکم و رحمه الله بعد از یک ماه غیبت ، الحمدلله شرایط سخت افزاری فراهم شد تا از امروز ان شاء الله در خدمت دوستان و همراهان عزیز باشم .
✂️ برشی از یک کتاب در قرن ششم مسیحی محمد در شرق ظهور کرد ، و دین خودش را بنیاد گذارد . بت پرستی را در قسمت عمده آسیا و آفریقا و مصر از بین برد ، و در همه این قسمتها خدای یگانه ، تا امروز برقرار مانده است . افکار توده جمعیت از برکات معنوی و مادی پیغمبر عرب متأثر گردید . برای یک نفر مشرکِ کنجکاو ( این دین و تعلیمات آن ) با جنبه های و خاصیت به نظر می رسد . پاکتر و صاف تر از طریقه زردشت ، آزادتر و آزادی بخش تر از قانون موسی . مطابقت و موافقت دین محمد با و بیشتر از عقیده ممزوج با اسرار و رموز و خرافاتی است که در قرن هفتم وجود داشت و آبروی سادگی تعلیمات انجیل را برده بود . در حقیقت قانع کننده ترین دلیلِ نیروی دین محمد در افکار علمای این کیش از اینجا به دست می آید که دوام و بقای اسلام آنقدر به طول انجامیده است که بتواند ، از فرتوتی و درهم شکستگیِ سایر عقاید تجربه آموخته باشد و بر خلاف پیروان کیشهای دیگر که تدرجاً مخلوق را به جای خالق قرار داده اند ، مسلمین در برابر وسوسه ها و فریب ها با استقامت تمام مقاومت کرده اند و زمینه دینشان را از دادن بسطح و تصورات بشری حفظ کرده اند و از و ، آزاد مانده اند و خلاصۀ گفتار این که ، هیچگاه صورت ذهنی و فکر الهی و ملکوتی را به شکل پَست و نامحسوس در نیاورده اند . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 120 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این تصور (توهم) که در ذهن پاره ای اشخاص راه یافته و کسانی هنوز تصور می کنند که دینی را که قرآن تعلیم داده ، به وسیله تبلیغ شده است ، و خبط خارق العاده ای است زیرا به طور وضوح همۀ صاحب نظران و متفکرین بی غرض تصدیق دارند که دین محمد که به وسیله آن ، نماز و زکوة ، جانشینِ خونِ قربانی های بشری گردید ، و دینی که به جای و نزاعِ دائم و مستمر ، روح خیرخواهی و و فضائل اجتماعی را در نفوس دمید و بنابراین بایستی در تمدن ، اثر و نفوذ مهمی داشته باشد . در حقیقت خیر و بود برای جهان شرق ، و بالاخره برای قلع و قمع بت پرستی و مانند روش موسی نیازمند آن نبود که بدون مضایقه ابزار و آلات جنگی و وسایل خونریزی را مورد استفاده قرار دهد . در این صورت چقدر بیهوده و مضحک بود که اشخاصی نسبت به یکی از قویترین وسائلی که دست قدرت خدای متعال آن را بر انگیخته است ، تا عقائد و فلسفه های بشریت را که در طول قرون متمادی به وجود آمده ، تحت نفوذ قرار دهد ، چیزی جز ننگ و توهین و اهانت و تحقیر و اظهارات ، نثار کنند ! 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 121 و 122 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب موضوع را ، بطور کلی چه از لحاظ رابطۀ با قیام و خارق العاده آن و چه از نظر ارتباط با شخص مؤسس ، و چه در زمینه طرز و روش سیستم عمل بذاته ، نمی توان جز عمیق ترین و جالب ترین مظاهر عشق و علاقه دانست . و شکی نیست که میان کسانیکه در مقام و دو مکتب و بر آمده ، و تحقیقات و کرده اند شاید نتوان افرادی را پیدا کرد که در رسیدگی و بررسی به این بحث دچار آشفتگی فکر نشده باشند و در نتیجه مجبور از و به این امر نشده باشند که ، اسلام بطور و دارای بسیار و خیر خواهانه بوده است . و بالاخره با اعتماد و اطمینان آنرا عامل موثر در ایجاد خیر و برکت دانسته اند . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 121 و 122 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حرفه (خط) که اصلاً از مشرق زمین به اروپا آمده بود ، برای بار دوم در پناه در اروپا راه یافت . همه می دانند که بیشتر از ۶۰۰ سال صنایع و علوم در میان اعراب رونق داشت . در صورتی که میان ما اروپاییان خشن و زننده حکومت می کرد و شعله به کلی و منتفی بود ؛ باید قبول کرد که اعم از فیزیک و هیات و نجوم و فلسفه و ریاضیات که از قرن دهم به بعد در اروپا رونق گرفت ، اصولاً ماخوذ از مدارس است . 📚عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص ۱۲۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما می پرسیم : آیا ممکن است باور کرد ، که آن مردی که چنان و در در کشورش ایجاد کرد ، در همان کشوری که مردم قرن ها در بت پرستی غوطه ور شده بودند و بت پرستی با زشت ترین صورتی جایگزین یگانه پرستی شده بود ، و مردی که کشتن کودکان را در میان آنها از بین برد و استعمال مشروبات الکلی و قمار (دو منشاء انحطاط اخلاق) را منع کرد و مردی که تعدد زوجات را که وجود داشت و بدان عمل می کردند و در حد معینی آنرا محدود نمود و باز تکرار می کنم ، آیا ممکن است باور کرد که چنان و فریبکار باشد و یا تمام دوران زندگی او مقرون به باشد ؟ آیا می توانیم تصور کنیم که رسالت الهی او فقط اختراع و ابداعی از خودش بوده است و خودش می دانست که کذب است ؟ خیر ! هیچ چیز جز یک نمی توانست محمد را آنطور ثابت و پایدار ، بدون تردید و رهبری کند . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 210 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بیشتر آن چنان از بی اطلاع هستند که به هیچ وجه نمی توانند در داوری های خود نظری و ابراز نمایند ... لغت اسلام که به معنای تسلیم بودن در برابر خداوند است از ریشۀ به معنای گرفته شده است ... محمد(ص) مرد بود ، ولی یک صلح طلب واقعی هم بود ... ما به داستان زندگی محمد در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که خیره سر اسلامی با به نفع خود از آن استفاده کنند ... در غرب ما هیچگاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ، کوچک انگارانه و خود بینانه بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از و باقی بمانیم . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص 14 الی 17 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب من این کتاب را به این خاطر نوشتم که ، در واقع ، افسوس می خورم که برای مردم فقط تصویری باشد که کتابِ سلمان رُشدی ارائه می دهد . حتی اگر می فهمیدم که هدف رُشدی از این داستان چه بوده است ، باز هم بیان مربوط به سیمای محمد برایم بسیار مهم می بود ، زیرا محمد را یکی از یافته بودم . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص 12 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بخشی از آن است که طی قرون متمادی ، محمد را به عنوان فردی ضد فرهنگِ دین و دشمن معرفی کرده است . در حالی که ما باید او را مردی با روحیات می‌دیدیم ، که تلاشی سخت در ایجاد و برای مردمان خود نمود . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۵۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب محمد‌‌ یک قدیس رویین تن نبود‌ . او در اجتماعی و زندگی می کرد و برای پیشبرد خود گاهی اوقات به شرایطی تن در داد که به هیچ وجه برای انسان هایی که در شرایط معمولی و امنِ جوامع امروزی زندگانی می کنند قابل تصور هم نمی باشد . بنابراین ، اگر توقع قدیس بودن به معنای مسیحی آن را از خود دور کنیم می توانیم محمد را به عنوان یکی از پیچیده ترین انسان های مخلوق خداوند باور نماییم . محمد عطیۀ و بسیار بالا را توأماً از دریافت کرده بود ، در حالی که این دو معمولاً در کنار هم نمی گنجند . او معتقد بود کلیۀ کسانی که ایمان می آورند مشترکاً برای ایجاد یک جامعه سالم و مبتنی بر مسئول هستند . او می توانست بسیار خشمگین و غیر قابل انعطاف گردد ، به همان ترتیب که بسیار ملایم ، احساساتی ، انعطاف پذیر ، درست و مهربان بود . ما در مورد خندیدن مسیح هیچ نشنیده ایم در حالی که محمد کراراً با خانواده و همراهان نزدیک خود در حال مزاح و خندیدن بود . خواهیم دید که او با بچه ها بازی می کرد ، با زنان خود مشکل داشت ، در هنگام مرگ دوستان گریه می کرد و نوزاد خود را مانند هر پدر دیگری مشتاقانه به دیگران نشان می داد . اگر ما محمد را از همان که چهره های را می نگریم ببینیم ، به راحتی به این باور خواهیم رسید که او بزرگ ترین بوده است . این باور نه به خاطر آوردن قرآن یا ایجاد یک دین بزرگ یا فتوحات نظامی او ، بلکه به خاطر که او در آن یافت ، کرده و گردید ، در ما ایجاد می گردد . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۷۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب وقتی محمد دعوت خود را در مکه آغاز کرد ، قبایل عرب در تضاد و از هم گسستگی دائمی به سر می بردند . هر قبیله ای قوانین داخلی خود را بر پا داشته و در جنگ دائمی با سایر قبایل به سر می برد ... و برای آنان زندگانی در لوای یک قانون همسان که بتواند جایگاه آنان را در تمدن جهان مشخص سازد غیر ممکن به نظر می رسید . حجاز گویی محکوم به و بود و هیچ نشان و رنگی از در آن یافت نمی شد . ۲۳ سال بعد وقتی محمد از دنیا رفت ، وی توانسته بود کلیه قبایل عرب را به دور یک پرچم گرد آورد . محمد دارای ذوق و استعداد خیلی بالایی بود . او شرایط داخلی زندگی آنان را به کلی متغیر ساخت و ضمن رهایی از خشونت های بی حاصل و پراکندگی های قبیله ای ، هویت جدیدی برای قوم عرب حاصل نمود . حال آنان فرهنگ اصیل خود را بازیافته و تحت رهنمودهای محمد به آن چنان خودباوری دست یافتند که ، در ظرف یک صد سال ؛ امپراطوری عرب از جبل الطارق تا هیمالیا وسعت یافت . اگر محمد او بود ، مستحق دریافت ستایش های ما نمی گردید . حال آن که موفقیت های او بیشتر متکی بر دینی ای بود که به اعراب انتقال داد و تشنگی روحانی آنان را سیراب نمود . محمد و مسلمانان اولیه به هیچ وجه و بر خلاف آنچه در ذهن مردم غرب می گذرد ، موفقیت را به سادگی به دست نیاوردند ... و اگر پایداری محمد و یاران اولیه او نبود رسیدن به هدف کاری غیر ممکن می نمود . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🌀 معرفی کتاب 📚 سلاحِ پاک ✍ پروفسور گِرِگ فیلو و دکتر مایک بِری 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
🌀 معرفی کتاب #روز_قدس 📚 سلاحِ پاک ✍ پروفسور گِرِگ فیلو و دکتر مایک بِری 🔰 کانال برشی از یک کتا
✂️ برشی از یک معرفی ۱۴ می ۱۹۴۸ زمانی که برای آتش‌بس در فلسطین بحث می‌کرد و بریتانیا نیروهایش را از فلسطین می برد ، دیوید بن‌گورین زیر عکس پرتره ی تئودور هرتصل در تل آویو ، تولد کشور را اعلام کرد . یازده دقیقه بعد آمریکا اولین کشوری بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت . جنگ میان صهیونیست ها و فلسطینی ها امری اجتناب ناپذیر شد . صهیونیست‌ها برای خانه‌ای که تصاحب می کردند می جنگیدند و فلسطینی‌ها برای خانه‌ای که از دست می‌دادند . در جنگی که طرف یهودی ادعا میکرد را پاک نگه می‌دارد و جز در حد ضرورت به کار نمی‌گیرد . دو نگاه متفاوت و را به تصویر می‌کشد . مؤلفان ، پروفسور گِرِگ فیلو و دکتر مایک بِری محققان گروه رسانه ی دانشگاه ، و شکل گیری اسرائیل را از بدو پیدایش با ذکر نقل قول های دو طرف درگیر روایت می کنند . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید : saeidghorbani110 https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب زنان در دوران جاهلیت از جایگاه بسیار پایینی برخوردار بودند و در ردیف اموال مردان قرار داشتند . حتی بعضی از مسلمانان برجسته نیز این رفتار سخت و تند را با زنان خود داشته اند ، ولی به نظر می رسد که محمد بسیار هوشیارانه از همراهی زنان و استفاده از تجربیات و ابراز محبت های آنان برای آرامش بیشتر سود می جسته است . در سال های پس از بعثت این رفتار و توأم با مدارای او نسبت به زنان ، حتی نزدیک ترین یاران او را نیز به اشتباه انداخته بود . به هر حال ؛ به طور او آن شهوت ران فاسدی نبود که در طول تاریخ سعی در ارائه شخصیت او نموده است . او به به عنوان موجودی که خداوند او را برای مرد آفریده می نگریست . موجودی که باید دوست داشته شود و دوست بدارد . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۱۱۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در غرب تصور ما از محمد شوالیه ای است که شمشیر خود را برای اسلام تیز نموده تا دنیای ناباور را به و به باور دینی برساند در حالی که درست برعکس این بود . محمد و یارانش در واقع از جان خود می کردند و به راهی کشیده شده بودند که و هم بخشی از آن بود . در طول تاریخ هیچ تغییر عمده سیاسی ، اجتماعی بدون‌خونریزی به نرسیده است . پس محمد نیز که درست در زمان ناباوری ها ، سنت های غلط و پراکندگی اجتماعی ، دعوت خود را شروع نمود راهی جز از راه شمشیر نداشت . مسلمانان سالهای زندگی محمد در مدینه را دوران طلایی نامیده اند ولی در واقع این سالها غم ، وحشت و خونریزی را هم به دنبال داشت . اُمت تنها در صورتی می‌تواند به خشونت عربستان پایان دهد که کوششی بی‌دریغ را در پای حرکت خود بگذارد . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۲۵۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب معنایی بیش از یک دارد جهاد در حقیقت بیانگر یک تلاش فوق العاده برای نمودن ، اخلاق و جسم است . اگر منظور قرآن صرفاً جنگ و خونریزی بود می‌توانست از لغاتی مانند (جنگ) ، (نبرد تن به تن) ، (نبرد) یا قتال(کشتن) استفاده نماید . در حالی که از جهاد با معنای عمیق تری استفاده می کند . جهاد جزو پنج اصل اول اسلام(اصول دین)قرار ندارد و بر تصور غرب جزو اصلی دین نیز به شمار نمی‌رود ولی به عنوان وظیفه ای برای مسلمانان جهت بهبود کلیه شئون زندگی خود تلقی می گردد تا با تلاش و کوشش سعی در ایجاد جامعه‌ای با و در رفتار و گفتار بنماید . حدیث معروف از محمد پس از بازگشت از یک جنگ چنین نقل می‌کند : ما حالا از (کوچکتر) به (بزرگتر) می رسیم سخت ترین و بحرانی ترین وظیفه یک مسلمان پیروزی بر نفس اماره(زیاده خواه) و جدال با وسوسه های شیطانیِ درون خود و اجتماع است . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۲۵۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از بالغه خداوند است که همه چیز در جهان در سر جای خود قرار داشته و به جای هرج و مرج و به هم ریختگی ، یک درست بر جهان حاکم است . اگر مسلمانان نیز همهٔ کارها را به خدا واگذارند ، خواهند دید که زندگانی شخصی آنها تصفیه و منزه گردیده و به یک تعادل نسبی می رسد . همه مخلوقات مسلمان هستند ، منتهی مسلمانانی که خودشان خداوند را انتخاب نکرده اند ، بلکه بر اساس یک نظام روحانی همگون در مقابل خداوند تسلیم می باشند . اما تنها مخلوقی است که آزادی دارد . او می تواند داوطلبانه را انتخاب کند و زندگانی خود را با سرشت الهی جهان همساز و همگون نماید . او در حقیقت تسلیم دستورات یک نمی شود ، بلکه تابع اصول طبیعی و درستی می گردد که نظم جهان آفرینش بر آن استوار است . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۱۴۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب محمد سعی کرده‌اند را به عنوان عامل خودخواهی مردان مسلمان معرفی نمایند ؛ اما اگر توجه شود ، در حقیقت برای بیشتر مردان در نظر گرفته است بلکه قسمتی از اجتماعی روزگار خود بوده است . دغدغه خاطر همیشگی محمد از شروع ماموریتش بود ؛ حال به دلیل بی سرپرست شدن خانوادۀ کشته‌شدگانِ اُحد این مشکل خود را بیش از پیش نمایان گر ساخته بود . مردانِ کشته شده ، تنها بیوه به جای نگذاشته بودند . بلکه فرزند ،خواهر ، برادر و سایر بستگانِ تحت سرپرستی آنان نیز نیاز به حمایت داشتند این سرپرستان جدید امکان داشت که در مورد محافظت عادلانه رفتار نکنند . همچنین به نظر می رسید که نسبت به در عربستان بسیار بود ، در نتیجه مازاد زنانِ ازدواج نکرده به حالت بدی منحرف می گردیدند . قرآن به این مسئله بسیار اهمیت داده و در نتیجه چاره آن را در چند زنی مردان می بیند این دستور به دخترانی که یتیم شده اند اجازه ازدواج و داشتن شوهر و سرپرست می دهد . اما بر این است که مرد در صورتی بیشتر از یک زن میتواند اختیار کند که را در مورد همه ی آنها یکسان رعایت کند . همچنین اصرار دارد که هیچ دختر یتیمی بر خلاف خواست خود نبایستی به عقد سرپرست خود در آید در حالی که تا قبل از این دستور ،دختران یتیم جزو سرپرستان خود محسوب می شدند . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۲۹۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب منتقدین غربی اغلب را به خاطر برخوردی که با دارد مورد سرزنش قرار داده اند . آنها این روش را غیر دیده اند ، در حالی که بزرگ ترین قلبی پیامبر بود . ضمناً حق برابری زن در مورد ارث و اینکه او نصف برادرش( که برای ازدواج باید مهریه پرداخت نماید) ارث‌ می برد مورد انتقاد قرار گرفته است . همچنین در مورد شهادت در امر قضاوت باز هم حق او نصف حق مرد است. در با قرن بیستم زمانی که ما شاهدیم هنوز ، زنان برای تساوی حقوق خود می جنگند ، قوانین قرآنی بسیار دور اندیشانه و پیشگیرانه به نظر می‌رسد اما مطمئناً برای عربستان قرن هفتم کاملاً انقلابی بوده است . باید به خاطر بیاوریم که زنان در آن مقطع چگونه زندگی می نمودند در حالی که نوزادان دختر زنده به گور شده و زن از هیچ حقوق اولیه برخوردار نبوده و در حکم به شمار می‌آمد ، زنان مانند بردگان جزو طبقه پست اجتماعی محسوب می شدند از هیچ حق حیات قانونی بهره مند نبودند در این چنین دنیایی بَدوی آنچه محمد برای زنان آورد خارق العاده و خارج از تصور بود . ایده متعالی سهم الارث داشتن برای زنان یا حق شهادت بسیار عجیب به نظر می رسید که بهتر است به خاطر بیاوریم که زنان در تا قرن نوزدهم از حقی برخوردار و پس از آن نیز کفه ترازوی قانون شدیداً به طرف حقوق مردان سنگینی میکرد . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۲۹۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed