eitaa logo
احمد حیدری
158 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
206 ویدیو
4 فایل
سلام ! گاهی برخی احادیث اهل بیت علیهم السّلام دل می برند؛ این کمترین چنین می پندارد که اگر لذّت مطالعه آن را با شما خوبان به اشتراک بگذارد، نیک خواهد بود. آدرس کانال: https://eitaa.com/Ahmadheydari12 انتقاد و پیشنهاد: @AhmadHeydari54
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از makarem.ir
🔸 عتاب خدا به پیامبر اسلام صلّی الله علیه وآله وسلّم 🔸 نسبت گناه به پیامبر اسلام صلّی الله علیه وآله وسلّم! 🔸 قضا شدن نماز (مهمترین عبادت اسلام) توسط پیامبر آن! عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "تنزيه پيامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم": http://mk6.ir/JkVoJ 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ عتاب خدا به پیامبر اسلام(ص)! پرسش: آیا عتاب الهی نسبت به پیامبر اسلام در قرآن مخالف عصمت ایشان نیست؟ ✍️ پاسخ اجمالی: «عتاب» و«عفو» که خداوند در آیه 43 سوره توبه، به پیامبر(ص) نموده، با مقام عصمت پیامبر(ع) منافاتی ندارد، چون در واقع این عتاب از باب «به تو مى گویم، ولى اى همسایه تو بشنو» است. یعنی در اصل، این عبارت توبیخ منافقین است به خاطر فرار از جهاد ولی با عتاب و خطاب به پیامبر(ص) که چرا به آن ها اجازه دادی؟. (ص) ✍️ پاسخ تفصیلی makarem.ir/maaref/l/0320328
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ فلسفه استغفار پیامبر(ص)؟ پرسش: با توجه به عصمت پیامبر(ص) چرا خداوند در سوره «نصر» به پیامبر(ص) دستور استغفار مى دهد؟ ✍️ پاسخ اجمالی: این استغفار سرمشقى براى همه امت است، زیرا: 1- بعد از فتح مکّه، مسلمانان فهمیدند که از بی تابی و گمان بد بعضی از آن ها به وعده های الهی در لحظه های سخت باید استغفار کنند. 2- انسان هر قدر حمد و ثناى الهى کند، باز باید از تقصیر خویش استغفار کند. 3- معمولاً بعد از پیروزى ها، حالت غرور و یا انتقامجوئى به وجود مى آید، در اینجا باید به یاد خدا بود. 4- این دستور به معنای اتمام تقریبی مأموریت و عمر رسول اکرم(ص) بود و این حالت مناسب استغفار و حمد و تسبیح خداوند است. (ص) ✍️ پاسخ تفصیلی makarem.ir/maaref/l/0318381
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ تردید پیامبر(ص) در حقانیّت آیات قرآن! پرسش: آیا امکان دارد پیامبر(ص) در رسالت خویش تردید داشته باشد؟ ✍️ پاسخ اجمالی: ممکن است در ابتدا چنین به نظر برسد که: طبق آیه 94 سوره یونس، پیامبر(ص) در حقانیت آیاتى که بر او نازل مى شد تردید داشت، ولى با توجه به این که پیامبر(ص) وحى را با شهود دریافت می کرد، این احتمال از بین می رود؛ ضمن اینکه این تعبیر قرآن مانند آن است که براى تنبیه اشخاص دوردست به افراد نزدیک خطاب مى کنند (به در می گوید که دیوار بشنود). علاوه بر اینکه ذکر جمله شرطیه همیشه دلیل بر احتمال وجود شرط نیست، بلکه گاهى براى تأکید روى یک مطلب و یا براى بیان یک قانون کلّى است. (ص) ✍️ پاسخ تفصیلی makarem.ir/maaref/l/0318418
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ چرا شیعه معتقد است که امام بايد از سوی خداوند «منصوب» شود؟ ✍️ پاسخ اجمالی: از ويژگى هاى امام و شباهت او در بسيارى از جهات با پيامبران، چنين نتيجه گرفته مى شود كه «امامان معصوم» بايد از سوى خدا تعيين شوند. به تعبير ديگر نه انتخاب مردم در اين زمينه نقشى دارد و نه اجماع امت يا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا كه ويژگى هايى در امام معتبر است كه جز خدا از آن آگاه نيست و مهمترين آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است كه امام بدون اين دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پيشوايى خلق نيست. ✍️ پاسخ تفصیلی makarem.ir/maaref/l/0393821
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ دیدگاه شیعه در مورد مسأله خلافت چیست؟ ✍️ پاسخ اجمالی: خلافت از دیدگاه شیعه، ولایتى الهى مانند نبوّت است و خلیفه پیامبر(ص) عهده دار مناصب گوناگونى مثل تبلیغ و تبیین مجملات و... می باشد. نصب خلیفه لطفى از جانب خداست و سپردن این امر به افراد امّت جایز نیست؛ زیرا برای امام شرایطی مثل علم، عصمت، پاکى نفس و... لازم است که فقط خدا از آنها آگاه است نه افراد بشر. ضمن اینکه پیامبر(ص) خطاب به برخی قبائل از لزوم تعیین خلیفه از طرف خدا خبر داده است. ✍️ پاسخ تفصیلی makarem.ir/maaref/l/0325397
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ آخرین تلاش پیامبر(ص) براى تعیین جانشین؟ پرسش: آیا پیامبر اکرم(ص) تا آخرین لحظه های عمر خویش هیچ تدبیری برای آینده اسلام نکرد؟! ✍️ پاسخ اجمالی: پیامبر(ص) در مناسبت هاى مختلف، در باره رهبرى آینده امّت اسلامی، سخن می گفت و علی(ع) را به عنوان جانشین برگزیده خدا معرفی می کرد، اوج این معرّفى و ابلاغ، در «حَجّة البلاغ» و به تعبیر دیگر «حَجّة الوداع» در «غدیر خم» بوده است و آخرین تدبیر ایشان، درخواست دوات و کاغد، برای املای وصیت مکتوب در مسئله خلافت، جهت جلوگیرى از انحراف امّت بود. (ص) الوداع (ع) (ص) ✍️ پاسخ تفصیلی: makarem.ir/maaref/l/0325439
هدایت شده از makarem.ir
🔹 چگونگی انجام غسل ترتیبی در داخل آب 🔹 حکم انجام غسل به‌صورت ترتیبی ولی با نیّت ارتماسی 🔹 حکم انجام غسل به‌صورت ترکیبی از ارتماسی و ترتیبی عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "غسل": http://mk6.ir/FpFhH 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔸 اعتماد سلفیه بر احادیث جعلى 🔸نقش «منافقان» در جعل احادیث 🔸افترا بر پیامبر صلّی الله علیه وآله در حیات ایشان عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "احادیث پیامبر صلّی الله علیه وآله": http://mk6.ir/GjGmE 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔸 حقیقت «رياضت»، «احضار روح» و «خواب مغناطیسی» 🔸 فرضیه «تقدیر و بخت» عامل پيدايش مذهب!! 🔸 دیدگاه اسلام درباره «فال بد» و «بد قدمی» عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "خرافات": http://mk6.ir/BcYoL 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ سکوت علی(ع) در مقابل غصب خلافت! پرسش: آیا علی(ع) در مقابل انحراف مسلمانان از مسأله خلافت، سکوت اختیار کرد؟ ✍️ پاسخ اجمالی: اولا: علی(ع) در موارد متعدد به حدیث غدیر و دستور پیامبر(ص) به جانشینی اش احتجاج نموده و هرگز سکوت نکرد، از جمله: در روز شورا، در زمان خلافت عثمان و در روز جنگ جمل. ثانیاً: علی(ع) مشغول تجهیز جنازه پیامبر(ص) بود و در سقیفه حضور نداشت تا در برابر جریان غصب خلافت در سقیفه بایستد. علی(ع) می فرماید: «آیا جنازه پیامبر را بدون غسل رها می کردم و به سوی مردم رفته، بر سر خلافت درگیر می شدم؟» از طرفی پیامبر(ص) در حدیثی علی(ع) را تشبیه به کعبه نموده و این را وظیفه مردم دانسته که بسوی او بیایند. ✍️ پاسخ تفصیلی: makarem.ir/maaref/l/0325143
هدایت شده از پاسخ به شبهات
توصیه امام علی(ع) به رعایت حقّ «همسایه» ✍️ متن اجمالی: امام علی(ع) درباره حق همسایه می فرمايد: «خدا را خدا را كه حق همسايگان خود را رعایت كنيد؛ چرا كه آنان مورد توصيه پيامبر شما هستند و او همواره نسبت به همسايگان سفارش مى فرمود تا آنجا كه ما گمان برديم به زودى آنها را در ارث شريك خواهد كرد». فلسفه احترام به همسايه در اسلام روشن است؛ زيرا اسلام دينى است اجتماعى. اجتماع اهل يك شهر و يك ملت در اسلام جايگاه مخصوصى دارند. اگر واقعاً همسايگان در فكر هم باشند و غم ها و شادى ها را ميان خود تقسيم كنند، زندگى گواراتر و رنج ها و مشكلات، آسان تر می شود. ✍️ پاسخ تفصیلی: makarem.ir/maaref/l/0416272