بأن عصمهم من الذّنوب و برّأهم من العيوب و طهّرهم من الدّنس و نزّههم من اللّبس و جعلهم خزّان علمه و مستودع حكمته و موضع سرّه و أيّدهم بالدّلائل و لو لا ذلك لكان النّاس على سواء و لادّعى أمر اللّه-عزّ و جلّ-كلّ أحد و لما عرف الحقّ من الباطل و لا العالم من الجاهل.
و قد ادّعى هذا المبطل المفتري على اللّه الكذب بما ادّعاه فلا أدري بأيّة حاله هي له رجاء أن يتمّ دعواه،أ بفقه في دين اللّه؟فو اللّه ما يعرف حلالا من حرام و لا يفرّق بين خطاء و صواب،أم بعلم؟فما يعلم حقّا من باطل و لا محكما من متشابه و لا يعرف حدّ الصّلاة و وقتها،أم بورع؟فاللّه شهيد على تركه الصّلاة الفرض أربعين يوما يزعم ذلك لطلب الشعوذة و لعلّ خبره قد تأدّى إليكم و هاتيك ظروف مسكرة منصوبة و آثار عصيانه للّه -عزّ و جلّ-مشهورة قائمة،أم بآية؟فليأت بها،أم بحجّة؟فليقمها،أم بدلالة؟فليذكرها.
قال اللّه-عزّ و جلّ-في كتابه: بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ حم تَنْزِيلُ الْكِتابِ مِنَ اللّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ* ما خَلَقْنَا السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما إِلاّ بِالْحَقِّ وَ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ الَّذِينَ كَفَرُوا عَمّا أُنْذِرُوا مُعْرِضُونَ* قُلْ أَ رَأَيْتُمْ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ أَرُونِي ما ذا خَلَقُوا مِنَاَلْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّماواتِ ائْتُونِي بِكِتابٍ مِنْ قَبْلِ هذا أَوْ أَثارَةٍ مِنْ عِلْمٍ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ* وَ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ يَدْعُوا مِنْ دُونِ اللّهِ مَنْ لا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ وَ هُمْ،عَنْ دُعائِهِمْ غافِلُونَ* وَ إِذا حُشِرَ النّاسُ كانُوا لَهُمْ أَعْداءً وَ كانُوا بِعِبادَتِهِمْ كافِرِينَ
فالتمس تولّى اللّه توفيقك من هذا الظّالم ما ذكرت لك و أمتحنه و سله عن آية من كتاب اللّه يفسّرها أو صلاة فريضة يبيّن حدودها و ما يجب فيها لتعلم حاله و مقداره و يظهر لك عواره و نقصانه و اللّه حسيبه.
حفظ اللّه الحقّ على أهله و أقرّه في مستقرّه و قد أبى اللّه-عزّ و جلّ-أن تكون الإمامة في أخوين بعد الحسن و الحسين عليهما السّلام و إذا أذن اللّه لنا في القول ظهر الحقّ و اضمحلّ الباطل و انحسر عنكم و إلى اللّه أرغب في الكفاية و جميل الصّنع و الولاية و حسبنا اللّه و نعم الوكيل و صلّى اللّه على محمّد و آل محمّد.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
📝٢٤٦/٢-سعد بن عبد اللّه اشعرى گفته است:شيخ راستگو احمد بن اسحاق بن سعد اشعرى كه خدا رحمتش كند،اين حديث را گفته كه يكى از شيعيان نزد او آمده و اظهار داشته كه جعفر كذاب براى وى نامهاى نوشته و در آن خودش را بهعنوان امام معرفى كرده است،و به او فهمانده است كه پس از برادرش قيم است،و به حلال و حرام علم داشته و آنچه كه از علوم مورد نياز است نزد او است و به همه آنها عالم است.
احمد بن اسحاق مىگويد:وقتى آن فرد نامه را برايم قرائت كرد،نامهاى به حضرت صاحب الزمان عليه السّلام نوشتم و نامه جعفر را هم ضميمه آن كردم.پس جواب حضرت در آن مورد صادر شد:
📜به نام خداوند بخشندۀ مهربان
نامه تو به دستم رسيد،خداوند به شما بقا و طول عمر كرامت كند، و نامهاى را هم كه در ميان آن گذارده بودى رسيد،البته باوجود اختلاف و اشتباه در الفاظ آن و تكرار خطاهايش،به محتواى آن اطلاع كامل دارم.
اگر مدبّرانه و متفكرانه به آن نگاه مىكردى به بعضى از امورى كه من رسيدهام مىرسيدى و غلطهاى متعددش را پيدا مىكردى.بههرحال:
حمد و ستايش مخصوص پروردگار عالميان است كه در احسان و فضلش نسبت به ما،شريكى ندارد.خداوند متعال ابا دارد كه حقّ را تمام و كامل نكند،و باطل را محو و نابود نسازد،او بر آنچه كه ذكر مىكنم شاهد است و به آنچه كه مىگويم ولى شماست،وقتى كه همه ما را براى روزى كه شكى در وقوع آن نيست جمع كرد و راجع به آنچه كه در مورد آن اختلاف داريم از ما سؤال مىفرمايد،تحقيقا خداوند متعال،براى صاحب نامه[جعفر كذاب]نه بر كسى كه به او نامه نوشته،و نه بر تو و نه بر احدى از خلق،امامت واجب و حقّ اطاعت بر ذمه مردم قرار نداده است،و به زودى مطلبى را برايتان روشن مىكنم كه ان شاء اللّه شما را كفايت كند.
اى مرد!خدا رحمتت كند،حقيقتا كه خداوند تبارك و تعالى خلق را بيهوده نيافريد،و آنها را بلاتكليف رها نكرد،بلكه آنها را با قدرت قاهرهاش خلق كرد و براى آنها گوشها،چشمها،قلبها و مغزها قرار داد.آنگاه انبيا عليهم السّلام را به طرف مردم فرستاد تا ايشان را بشارت داده و بترسانند،انبيا هم مردم را به اطاعت خداوند امر كرده و از معصيت و نافرمانى نسبت به خداوند نهى نمودند و آنچه را كه در مورد خالق و دينشان نمىدانستند به آنها بشناسانند.كتاب آسمانى بر آنها نازل فرمود و با فضل و بزرگوارىاش فرشتگانى را بين آنها و كسانى كه برايشان مبعوث شده بودند،برانگيخت تا دلايل روشن و براهين آشكار و آيات و نشانههاى واضح و غالب را برايشان بياورند.
از جملۀ آن پيامبران كسى است كه آتش را بر او سرد و سلامت كرده و او را به دوستى خود گرفت[يعنى حضرت ابراهيم عليه السّلام]و آن ديگرى كسى است كه خدا با او بىواسطه تكلّم فرمود و عصايش را اژدهاى بزرگى قرار داد[يعنى حضرت موسى عليه السّلام]و يكى از آنها كسى است كه به اذن خداوند مرده را زنده كرده،جذامى و برصى را شفا مىداد[يعنى حضرت عيسى بن مريم عليه السّلام]و پيامبر ديگر كسى است كه خداوند سخن گفتن با پرندگان را به او آموخت و فرمانروايى هرچيزى را به او داد[يعنى حضرت سليمان عليه السّلام].
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
پس از اينها محمّد را كه سلام و درود خداوند بر او و آلش باد،مبعوث فرمود و او را رحمت همه اهل عالم قرار داد.به واسطه او نعمتش را تمام كرد،و آمدن انبيا را ختم نمود،و او را براى هدايت همه مردم فرستاد،و از صدق و درستى ادعايش آنچه را خواست ظاهر كرد،و آيات و علامات صداقتش را روشن و مبيّن ساخت.
پس خداوند روح مقدّس او را قبض فرمود؛در حالىكه حضرتش پسنديده،نعمتى از دسترفته و سعادتمند بود،آنگاه امر ولايت و هدايت را پس از او در وجود برادر،پسرعمو،وصى و وارثش على بن ابى طالب عليه السّلام قرار داد.و پس از او به اوصياى بعدى يكى پس از ديگرى سپرد،دينش را به واسطه ايشان زنده كرد،و نورش را به سبب آنها تمام كرد،و بين ايشان و برادران و پسرعموها و نزديكان و ذوى الارحامشان[فاميلشان]امتيازى روشن قرار داد،كه به واسطه آن حجّت از غير حجّت و امام از مأموم شناخته شود.
اينكه در برابر گناه و معصيت به ايشان مقام عصمت داد،و از عيوب كوچك و بزرگ دورشان كرده،از پليدى و كثيفى پاك و طاهرشان ساخته، و آنها را از لغزش پاكيزه كرده است.ايشان را خزانهدار علمش قرار داد، حكمتش را در وجود آنها به وديعه گذارد،و آنها را محل سرّش گردانيد،و با دلايل و معجزات تأييدشان فرمود.اگر غير از اين بود،مردم نيز با ايشان مساوى بودند و هركسى مدّعى ولايت امرى مىشد،و حقّ از باطل و عالم از جاهل شناخته نمىشد.
تحقيقا اين شخص كه ادعايش باطل شده و به خداوند افترا زده است، ادعايى كرده كه در آن دروغ گفته است.من نمىدانم او به چه حالت و دستاويزى اميدوار است كه ادعايش را ثابت كند.آيا به وسيله فقه و علمش در امر دين خدا[مىخواهد ثابت كند كه امام است]؟به خدا قسم كه او حلال را از حرام تشخيص نمىدهد و فرق بين خطا و صواب را نمىداند.
آيا به وسيله علمش مىخواهد ثابت كند؟در حالىكه نه به حقّ علم دارد نه به باطل،آيات محكم را از آيات متشابه تشخيص نمىدهد،و حد نماز و حتى وقت آن را نمىداند.
آيا به واسطه تقوايش ثابت مىكند؟و خداوند شاهد است كه او چهل روز نماز واجبش را ترك كرد،به خيال اينكه با اين عمل،شعبدهباز شود، شايد خبرش به شما هم رسيده باشد.و همچنين خبر ظروف مسكرى كه خود او كار گذاشته[شرب خمر مىكرده]و آثار عصيان و طغيانش در برابر خداوند تبارك تعالى كه مشهور و معروف است.
آيا معجزهاى دارد؟پس بايد بياورد.آيا حجّت و برهانى دارد؟پس بايد اقامه كند.آيا دليلى دارد؟پس بايد بيان نمايد.
خداوند متعال در كتاب عزيزش قرآن كريم مىفرمايد:
«به نام خداوند بخشنده مهربان،حم[حاميم]فرستادن و نازل كردن اين قرآن عظيم از جانب خداوند مقتدر و حكيم است.ما آسمانها و زمين و آنچه بين آنهاست را جز به حقّ[و براى حكمت و مصلحت خلق] و جز در وقت معيّن نيافريدهايم،ولى آنان كه كافرند از هرچه پند و اندرزشان كنند و بيمشان مىدهند روى مىگردانند.بگو:جز خدا همه آن بتهايى كه به خدايى مىخوانيد به من نشان دهيد كه آيا در زمين چيزى آفريدهاند؟يا با خداوند در خلقت آسمانها شريكند؟از كتب آسمانى پيشين دليلى بر خدايى بتها داريد؟يا كمترين اثر و نشانهاى بر درستى عقيده شرك يافتهايد؟اگر راست مىگوييد براى من بياوريد.
و كيست گمراهتر از آنكه جز خدا كسى را بپرستد كه هيچ در حوايج او تا قيامت اجابتش نكند،و از هرچه بخواندشان بىخبر باشند.و چون در قيامت،خلق مشحور شوند،آنجا معبودان باطل با مشركان،دشمن محشور شده و از پرستش آنها بيزارند.»
🕯بنابراين از خداوند متعال در برابر اين ظالم[جعفر كذاب]طلب توفيق كن و آنچه را كه براى تو ذكر كردم بخواه و او را امتحان كن و مثلا از تفسير آيهاى از كتاب خدا،يا تعيين حدود نماز واجب و آنچه كه در آن واجب است از او بپرس تا اينكه حال و اندازه علم او را بدانى و عيب و ايراد و نقصانش برايت روشن شود و خداوند حساب او را مىرسد.
خداوند حقّ را بر اهلش حفظ مىكند و آن را در محل و قرارگاهش مستقر مىفرمايد،و خداوند عزّ و جلّ ابا دارد كه امامت را پس از حسن و حسين عليهما السّلام در دو برادر قرار دهد.زمانى كه خداوند به ما در سخن گفتن اجازه دهد، حقّ ظاهر و باطل نابود مىشود و اين امر براى شما معلوم و ظاهر مىگردد.
و به جهت[طلب]كفايت و نيكويى و زيبايى صنع و خلقت و ولايت به خداوند توجّه مىكنم و خدا هم براى ما كافى،و او بهترين وكيل است.
سلام و صلوات خداوند بر محمّد و آل محمّد باد.
📙 کتاب الغیبة، صفحه 515
شیخ طوسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_575431248642572473.mp3
4.04M
💎 زیارت آل یس 💎
🌱 استاد فرهمند 🌱
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالاَ سَمِعْنَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: لاَ يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى يَذْهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَقِيلَ لَهُ إِذَا ذَهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَمَا يَبْقَى فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ مَا تَرْضَوْنَ أَنْ تَكُونُوا الثُّلُثَ الْبَاقِيَ.
📝ابو بصير و محمد بن مسلم گويند از امام ششم عليه السلام شنيديم ميفرمود اين امر نباشد تا دو ثلث مردم از ميان بروند گفتم چون دو ثلث از ميان بروند چه كسى بماند؟فرمود نمىپسنديد كه شما شيعيان همان ثلث باقى مانده باشيد
📙 کتاب كمال الدين و تمام النعمة -جلد 2، صفحه 370/باب62/حدیث29
ابن بابویه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
📜حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ هَارُونَ الْقَاضِي وَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ شَاذَوَيْهِ الْمُؤَدِّبُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ قَالُوا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرِ بْنِ جَامِعٍ الْحِمْيَرِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ الدَّقَّاقِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: سَأَلْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ:
✨وَ الْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِي خُسْرٍ
قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ الْعَصْرُ عَصْرُ خُرُوجِ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
✨إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِي خُسْرٍ
يَعْنِي أَعْدَاءَنَا
✨ إِلاَّ الَّذِينَ آمَنُوا يَعْنِي بِآيَاتِنَا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ يَعْنِي بِمُوَاسَاةِ الْإِخْوَانِ
✨وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ يَعْنِي بِالْإِمَامَةِ
✨ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ يَعْنِي فِي الْفَتْرَةِ.
📝مفضل بن عمر گويد از امام صادق جعفر بن محمد«عليه السّلام»پرسيدم از گفته خداى عز و جل « وَ الْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِي خُسْرٍ »،
💎فرمود مقصود از عصر ظهور قائم عليه السلام است
💎 كه انسان در زيانست يعنى دشمنان ما زيانمندند
💎 مگر آنان كه ايمان آوردند يعنى بآيات ما ائمه
💎 و كار نيك كردند يعنى همراهى با برادران خود نمودند
💎 و در حق هم عهدى كردند يعنى در امامت
💎 و در صبر و بردبارى هم كارى كردند يعنى در دوران فترة و غيبت امام .
📙کتاب كمال الدين و تمام النعمة -جلد 2، صفحه 371/باب63/حدیث1
ابن بابویه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حضرت_مهدی_عج_و_انبیاء
🔰شباهت حضرت مهدی(عج)شباهت به عزير عليه السّلام:
📝عزير عليه السّلام؛وقتى به سوى قومش بازگشت و در ميان آنها ظاهر شد تورات را آنطوركه بر موسى بن عمران عليهما السّلام نازل شده بود خواند.قائم عليه السّلام،هنگامى كه ظاهر شود براى اهل زمين قرآن را آنچنانكه بر حضرت خاتم النبيين صلّى اللّه عليه و اله نازل شده،خواهد خواند.
📘مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 262
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حضرت_مهدی_عج_و_انبیاء
🔰شباهت حضرت مهدی(عج) به جرجيس عليه السّلام:
📜جرجيس عليه السّلام؛خداوند مردگانى را به دعايش زنده كرد،چنانكه در بحار آمده:زنى به خدمتش آمد و گفت:اى بندۀ صالح!گاوى داشتيم كه با آن امرار معاش مىكرديم.آن مرده است.جرجيس به او گفت:اين عصا را بگير و آن را بر گاوت قرار ده و بگو كه جرجيس مىگويد:به اذن خداوند برخيز.پس چون آن زن اين كار را كرد؛آن گاو زنده شد و آن زن به خداوند ايمان آورد. قائم عليه السّلام نيز،خداوند متعال مردگان را به دعايش زنده خواهد كرد .
📙مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 262
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_265388460171329771.mp3
1.21M
⚜ دعای عهد ⚜
🔰 استاد فرهمند
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
📜حَدَّثَنَا اَلْمُظَفَّرُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ الْمُظَفَّرِ الْعَلَوِيُّ السَّمَرْقَنْدِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعُودٍ وَ حَيْدَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّمَرْقَنْدِيُّ جَمِيعاً قَالاَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مَسْعُودٍ قَالَ حَدَّثَنَا جَبْرَئِيلُ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَغْدَادِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي اَلْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّيْرَفِيُّ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُقَالَ: إِنَّ لِلْقَائِمِ مِنَّا غَيْبَةً يَطُولُ أَمَدُهَا فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ لِمَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَبَى إِلاَّ أَنْ تَجْرِيَ فِيهِ سُنَنُ الْأَنْبِيَاءِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ فِي غَيْبَاتِهِمْ وَ إِنَّهُ لاَ بُدَّ لَهُ يَا سَدِيرُ مِنِ اسْتِيفَاءِ مَدَدِ غَيْبَاتِهِمْ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: لَتَرْكَبُنَّ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ أَيْ سَنَنَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ.
📝حنان بن سدير از پدرش از امام صادق عليه السّلام روايت كند كه فرمود: براى قائم ما غيبتى است كه مدّت آن به طول مىانجامد، گفتم: اى فرزند رسول خدا! آن براى چيست؟ فرمود: زيرا خداى تعالى مىخواهد در او سنّتهاى پيامبران عليه السّلام را در غيبتهايشان جارى كند و اى سدير! گريزى از آن نيست كه مدّت غيبتهاى آنها به سرآيد، خداى تعالى فرمود: «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ»(انشقاق/19)يعنى: سنّتهاى پيشينيان در شما جارى است.
📘 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 233/باب44/حدیث6
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84