eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
414 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
1_426384615.mp3
9.69M
🌴🕌 کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین) @ZiarateAminAllah1 🌴🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜اصبغ بن نباته روايت كرده كه گفت: شنيدم حضرتامير المؤمنين عليه السّلام بمردم مى‌فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى لانّى بطرق السّماء اعلم من العلماء و بطرق الارض اعلم من العالم. يعنى: پيش از آنكه مرا از دست بدهيد هر چه ميخواهيد از من بپرسيد. زيرا كه من از همۀ دانشمندان به راه‌هاى آسمان داناتر، و از تمام مردم روى زمين براه‌هاى زمين آشناترم. منم سرور دين و آقاى مؤمنين و پيشواى پرهيزكاران، منم پاداش دهندۀ مردم در روز رستخيز و تقسيم‌كنندۀ آتش دوزخ و كليد دار بهشت و صاحب حوض كوثر و ترازوى قيامت و صاحب اعراف. هر امامى از ما آشناى باوضاع تمام اهل ولايتش ميباشد چنان كه خداوند در اين آيه ميفرمايد: «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ». اى مردم! پيش از آنكه مرا از دست بدهيد آنچه ميخواهيد از من بپرسيد قبل از آنكه از جانب مشرق آشوبى برپا شود كه هنگام اشتعال نائره آن بالا گيرد و بعد كه خاموش شد مردى را در كام خود فرو برده نابود گرداند و شعله آتشى از مغرب زمين دامن خود را بالا زده و ميگويد: اى واى بر آنها كه طعمه من شوند پس هنگامى كه گردش آسمان طولانى شد خواهيد گفت: (آن مهدى موعود) مرده يا هلاك شده و بكدام بيابان رفته است. آن روز تأويل اين آيه مصداق پيدا ميكند «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ»...» و براى آن نشانه‌ها و علائمى است. ❇️ اول آنها محاصره كوفه است بوسيلۀ نگهبانان و خندق، و رخنه كردن آب در كوچه‌هاى كوفه، و تعطيل مساجد در مدت چهل شب، و پيدا شدن هيكل و برافراشته شدن پرچمها در اطراف مسجد بزرگ كوفه، و قاتل و مقتولى كه هر دو در آتش دست و پا ميزنند، و قتل و مرگ شايع؛ و كشته شدن مردى پاكدل (نفس زكيه) با هفتاد نفر در بيرون كوفه، و شخصى كه در بين ركن و مقام سر او را از تن جدا ميسازند و كشته شدن اشقع در موقع بيعت گرفتن بتها بطور صبر، و خروج سفيانى با پرچم سرخى كه سركرده آنها مردى از قبيلۀ كلب است. و رفتن دوازده نفر از لشكر سفيانى بطرف مكه و مدينه كه سرلشكر آنها مردى از بنى اميه بنام خزيمه است. چشم چپش نابينا گشته، و در چشم راستش لكۀ غليظى است، و خود را بمردان شبيه نموده. هر جا ميرود فتح ميكند تا آنكه وارد مدينه مى‌شود، در خانه‌اى كه آن را خانۀ ابو الحسن اموى ميگويند فرود مى‌آيد. آنگاه لشكرى براى گرفتن مردى از خاندان پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله كه شيعيان گرد وى اجتماع نموده‌اند و در آن موقع از مدينه بمكه باز ميگردد، ميفرستد. سرلشكر سفيانى مردى از قبيلۀ غطفان است. موقعى كه آن لشكر بوسط «قاع ابيض» ميرسند بزمين فرو ميروند كسى از آنها باقى نماند جز يك نفر كه خداوند رويش را به پشت برميگرداند. تا برگردد و مردم را از بيدينى برحذر دارد و براى بقيه اتباع سفيانى عبرتى باشد. آن روز موقع تأويل اين آيۀ شريفه است ✨ «وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ».(سبأ/51)
همچنين صد و سى هزار نفر لشكر را بكوفه اعزام ميدارد و در «روحاء» و «فاروق» فرود ميايند، در آنجا سى هزار نفر آنها حركت نموده، و در كوفه در محل قبر حضرت هود واقع در نخيله فرود مى‌آيند، و در روز عيد قربان بر مردم حمله مياورند. حاكم كوفه در آن روز ستمگر معاندى است و موسوم به كاهن ساحر ميباشد. آنگاه حاكم زوراء (يعنى بغداد) با پنج هزار نفر از كاهنان بقصد جنگ با آنها بيرون مى‌آيند، و هفتاد هزار نفر را بر سر پل كوفه بقتل ميرسانند بطورى كه تا سه روز بواسطۀ خونهاى مقتولين و تعفن اجساد از رفت و آمد سر پل خوددارى ميكنند. هفتاد هزار دختر باكره كه كسى دست و سر و روى آنها را نديده باسارت ميرود. آنها را در محملها جاى ميدهند و به «ثويه» يعنى غرّى ميبرند. ✅سپس صد هزار نفر مشرك و منافق از شهر كوفه خارج شده بدمشق كه محل بهشت شداد است ميايند، بدون اينكه كسى از آنها ممانعت كند، و پرچمهائى بدون علامت كه نه از پنبه و نه كتان و نه حرير است از مشرق زمين ميايند در سر نيزه‌هاى آنها مهر سيد اكبر (پيغمبر) زده شده قائد آنها مردى از خاندان پيغمبر است آن پرچمها در شرق پديد مى‌آيد و بوى آن مانند مشك معطر بغرب ميرسد. ترس و رعب آنها يكماه پيش از آمدنشان همه جا در دل مردم قرار ميگيرد، آنگاه در كوفه فرود ميايند و اولاد ابو طالب بخونخواهى پدران خود قيام ميكنند. ❇️ در آن گير و دار ناگهان لشكر يمنى و خراسانى مانند دو اسبى كه مسابقه ميدهند از راه ميرسند. آن دو لشكر پراكنده و غبار آلود و سواره، هر يك چنان براى ورود بكوفه مسابقه ميدهند، كه شعلۀ برق همچون تير از سم اسبهاى آنها ميجهد وقتى يكى از آنها نگاه بسم اسبش ميكند، ميگويد: ماندن ما در اينجا از فردا ديگر سودى ندارد و هم ميگويند: خدايا ما توبه كرديم، آنها مردم بى‌نظيرى هستند كه خداوند آنها را در قرآن وصف كرده بقوله تعالى: «إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ» يعنى خداوند توبه‌كنندگان و كسانى كه خود را پاكيزه كرده‌اند، دوست ميدارد. ✴️ آنگاه مردى از اهل نجران دعوت امام را مى‌پذيرد و او نخستين نصرانى است كه بوى ميگرود او كنيسه‌اى را كه در آن برسم نصارى عبادت ميكرد خراب و صليب خود را خورد ميكند . 🔰سپس مهدى با غلامان و مردمى كه ناتوان بنظر مى‌آيند قيام ميكند و با پرچمهاى هدايت به نخيله ميرود. محل اجتماع تمام مردم روى زمين «فاروق» خواهد بود. در آن روز سه هزار هزار نفر در بين شرق و غرب كشته مى‌شود تا آنجا كه همديگر را بقتل ميرسانند، و آن روز موقع تأويل اين آيه شريفه است: ✨«فَما زاَلَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتّى جَعَلْناهُمْ حَصِيداً خامِدِينَ» ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﺨﻨﺸﺎﻥ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ .(انبیاء/١٥) 🎇و در ماه رمضان بهنگام طلوع صبح گوينده‌اى از سمت مشرق ميگويد: اى راه - يافتگان جمع شويد، بعد از آن گوينده‌اى در موقع غروب ميگويد: اى پيروان باطل اجتماع كنيد؛ فرداى آن روز در وقت ظهر آفتاب رنگارنگ و زرد ميگردد. سپس تيره و تار مى‌شود، و در روز سوم خداوند حق و باطل را از هم جدا ميسازد، ❇️ و دابة الارض و لشكر روم بساحل دريا نزديك غار اصحاب كهف ميرسند، خداوند هم جوانان اصحاب كهف را با سگشان از ميان غارشان برانگيخته ميگرداند، يكى از آنها موسوم به «مليخا» و ديگرى بنام «حملاها» دو گواهى هستند كه دعوت قائم را ميپذيرند. 📚مهدی موعود، صفحه 1061 علامه محمدباقرمجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝 در بحار از نعمانى به سند خود از حضرت جعفر بن محمد صادق از پدرش از حضرت حسين بن على عليهم السّلام روايت كرده كه:مردى به حضرت امير المؤمنين على عليه السّلام عرضه داشت:يا امير المؤمنين!ما را از مهدى خودتان آگاه سازيد. 💠فرمود:هرگاه قرن‌ها و نسل‌هاى متمادى منقرض و مؤمنين كم شوند و ياران حقّ‌ از ميان بروند،پس همان‌جا است. عرض كرد:يا امير المؤمنين!اين مرد از كدام طايفه است‌؟ 💠فرمود:از بنى هاشم،از برترين قلّه‌هاى نژاد عرب 💠 و دريايى كه به هنگام ورود توفنده است، 💠و جفا شده از طرف اهلش، 💠و هنگام بى‌صفايى او كان صفاست، 💠هرگاه مرگ هجوم آورد او را ترسى نيست؛ 💠و اگر به مؤمنين صدمه‌اى رسد او نمى‌گذرد، 💠و در ميدان نبرد و رزم قهرمانان، عقب‌نشينى نمى‌كند، 💠دامن همّت بر كمر مى‌زند، 💠شيرى كه دشمنان را درو كند، 💠زخم‌زنندۀ نيرومند به مخالفين، 💠و شمشيرى از شمشيرهاى خداوند، 💠بزرگى پرخير كه در خاندان باعظمت ريشه دارد. ⚠️پس مبادا كسى كه فتنه‌جوست-كه اگر سخن گويد بدترين گوينده و هرگاه سكوت كند،فسادها در خاطر مى‌پروراند-چنين كسى مبادا تو را از پيروى[بيعت]او بازدارد. (سپس به توصيف مهدى عليه السّلام پرداخت و فرمود:) 💠از شما پناه‌دهنده‌تر است[يا بخشنده‌تر است] 💠علمش از شما بيشتر 💠و در صله رحم و پيوند خويشاوندى از همه‌تان كوشاتر است. 📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 158 محمدتقی اصفهانی @Aldolatahalzahraeyah
1_426384615.mp3
9.69M
🌴🕌 کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین) @ZiarateAminAllah1 🌴🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜وَ رَوَى أَبُو الْجَارُودِ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِي حَدِيثٍ‌ طَوِيلٍ‌ أَنَّهُ‌: إِذَا قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ سَارَ إِلَى اَلْكُوفَةِ‌ فَيَخْرُجُ‌ مِنْهَا بِضْعَةَ‌ عَشَرَ أَلْفَ‌ نَفْسٍ‌ يُدْعَوْنَ‌ اَلْبُتْرِيَّةَ‌ عَلَيْهِمُ‌ السِّلاَحُ‌ فَيَقُولُونَ‌ لَهُ‌ ارْجِعْ‌ مِنْ‌ حَيْثُ‌ جِئْتَ‌ فَلاَ حَاجَةَ‌ لَنَا فِي بَنِي فَاطِمَةَ‌ فَيَضَعُ‌ فِيهِمُ‌ السَّيْفَ‌ حَتَّى يَأْتِيَ‌ عَلَى آخِرِهِمْ‌ ثُمَّ‌ يَدْخُلُ‌ اَلْكُوفَةَ‌ فَيَقْتُلُ‌ بِهَا كُلَّ‌ مُنَافِقٍ‌ مُرْتَابٍ‌ وَ يَهْدِمُ‌ قُصُورَهَا وَ يَقْتُلُ‌ مُقَاتِلَتَهَا حَتَّى يَرْضَى اللَّهُ‌ عَزَّ وَ عَلاَ. 📝ابو الجارود از امام باقر عليه السّلام حديث طولانى نقل مى‌كند كه در آن آمده است: هرگاه قائم عليه السّلام قيام كند به طرف كوفه حركت مى‌كند،پس گروهى به نام«بتريه»كه تعدادشان به بيش از ده هزار نفر مى‌رسد و همگى مسلّح هستند از كوفه خارج مى‌شوند و به آن حضرت مى‌گويند:برگرد به همان جايى كه از آن آمدى كه ما به فرزندان فاطمه نيازى نداريم. 🎇حضرت قائم(عج)آنها را از دم تيغ مى‌گذراند سپس وارد كوفه مى‌شود و همۀ منافقان را مى‌كشد و قصرهاى آن را ويران مى‌كند و سربازان و جنگجويان آن را مى‌كشد تا اينكه خداوند راضى شود. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 634 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 وَ رَوَى عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ الْمُغِيرَةِ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: إِذَا قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ مِنْ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌ أَقَامَ‌ خَمْسَمِائَةٍ‌ مِنْ‌ قُرَيْشٍ‌ فَضَرَبَ‌ أَعْنَاقَهُمْ‌ ثُمَّ‌ أَقَامَ‌ خَمْسَمِائَةٍ‌ فَضَرَبَ‌ أَعْنَاقَهُمْ‌ ثُمَّ‌ أَقَامَ‌ خَمْسَمِائَةٍ‌ أُخْرَى حَتَّى يَفْعَلَ‌ ذَلِكَ‌ سِتَّ‌ مَرَّاتٍ‌ قُلْتُ‌ وَ يَبْلُغُ‌ عَدَدُ هَؤُلاَءِ هَذَا قَالَ‌ نَعَمْ‌ مِنْهُمْ‌ وَ مِنْ‌ مَوَالِيهِمْ. 📝عبد اللّه بن مغيره از امام صادق عليه السّلام روايت كرده است كه مى‌فرمايد: 🎇هنگامى كه حضرت قائم آل محمد عليه السّلام قيام كند،پانصد نفر از قريش را گردن مى‌زند،سپس پانصد نفر ديگر،و به همين شكل اين كار را شش بار تكرار مى‌كند. عرض كردم:مگر تعداد آنان تا اين حد مى‌رسد؟ حضرت در پاسخ فرمود:آرى اين تعداد شامل خودشان و پيروانشان مى‌شود. 📚ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 633 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜وَ رَوَى أَبُو بَصِيرٍ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌: إِذَا قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ هَدَمَ‌ اَلْمَسْجِدَ الْحَرَامَ‌ حَتَّى يَرُدَّهُ‌ إِلَى أَسَاسِهِ‌ وَ حَوَّلَ‌ اَلْمَقَامَ‌ إِلَى الْمَوْضِعِ‌ الَّذِي كَانَ‌ فِيهِ‌ وَ قَطَعَ‌ أَيْدِيَ‌ بَنِي شَيْبَةَ‌ وَ عَلَّقَهَا بِالْكَعْبَةِ‌ وَ كَتَبَ‌ عَلَيْهَا هَؤُلاَءِ سُرَّاقُ‌ اَلْكَعْبَةِ. 📝ابو بصير روايت كرده است كه امام صادق عليه السّلام فرمود: 🕋وقتى كه حضرت قائم(عج) قيام كند،مسجد الحرام را تا پايه‌هاى آن خراب و آن را به حال اول برمى‌گرداند،و مقام را به جايگاه اول كه در آن قرار داشت منتقل مى‌كند، و دستان بنى شيبه را بريده بر روى كعبه آويزان مى‌كند و بر روى آن مى‌نويسد:اينان دزدان كعبه مى‌باشند. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 633 @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84‌
❖﷽❖ 📜امام باقر(ع) فرمودند: قائم(عج) از دودمان على(ع) است. او از حيث خلقت و سيرت و زيبائى رخسار و هيئت از همه كس به عيسى بن مريم شبيه‌تر است. خداوند آنچه را به پيغمبران خود عطا فرموده به وى نيز ميدهد و بر آن هم ميافزايد. قائم از فرزندان على(ع) است غيبتى همچون غيبت يوسف و رجعتى مانند رجعت عيسى دارد. ✴️آنگاه بعد از غائب‌شدنش همزمان با طلوع ستاره ديگرى و خراب - شدن شهر رى و فرو رفتن بغداد و خروج سفيانى، و جنگ بنى عباس با جوانان ارمنستان و آذربايجان، آشكار مى‌شود و آن جنگى است كه هزاران نفر در آن بقتل ميرسند. و هر كس شمشير خود را از غلاف بحالت آماده باش ميكشد و پرچمهاى سياه در بالاى سرش باهتزاز مى‌آورند. آن جنگى است كه مژده مرگ سرخ (شمشير) و طاعون بزرگ را به مردم ميدهد. 📚مهدی موعود، صفحه 1006 علامه محمد باقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜و ابن بابويه عليه الرحمه از نزال بن سبره روايت كرده است كه:روزى حضرت امير المؤمنين عليه السّلام در خطبه فرمود سه مرتبه كه:اى گروه مردم آنچه خواهيد از من بپرسيد پيش از آنكه مرا نيابيد،پس صعصعة بن صوحان برخاست و گفت:يا امير المؤمنين چه وقت خروج مى‌كند. حضرت فرمود كه:خروج او را علامتى و صفتى چند هست كه از پى يكديگر ظاهر مى‌شود،و علامتش آن است كه: 🔶 مردم نماز را ضايع كنند، 🔷و امانتها را خيانت كنند، 🔶و دروغ را حلال دانند، 🔷و ربا خورند، 🔶و رشوه گيرند، 🔷و بناهاى عالى سازند، 🔶و دين را به دنيا فروشند، 🔷و كارها را به سفيهان فرمايند، 🔶و به مشورت زنان عمل نمايند، 🔷و قطع رحم كنند، 🔶و از پى خواهشهاى نفس روند، 🔷و خون مردم را سهل شمارند، 🔶و حلم و بردبارى را از ضعف و ناتوانى دانند، 🔷و ظلم كردن را فخر خود شمارند، 🔶و اميران ايشان فاجر و بدكردار باشند، 🔷و وزيران و امرا ظالم باشند. 🔶 و رؤساى ايشان خائن باشند، 🔷و قاريان قرآن فاسقان باشند، 🔶و گواهى ناحق در ميان ايشان فاش باشد، 🔷و زنا و بهتان و گناه و طغيان را علانيه به‌جا آورند، 🔶و مصحفها را زيور كنند، 🔷و مسجدها را به طلا زينت دهند،و منارهاى بلند سازند، 🔶و بدن را گرامى دارند، 🔷و صفهاى ايشان پر باشد امّا رأيهايشان مختلف باشد، 🔶و پيمانها را بشكنند، 🔷و زنان با شوهرها شريك شوند در تجارت براى حرص دنيا، 🔶و صداى فاسقان بلند باشد،و سخن ايشان را شنوند، 🔷و بزرگ هر قومى پست‌ترين ايشان باشد، 🔶و از فاجران تقيّه كنند از ترس ضرر ايشان. 🔷و دروغگو را تصديق نمايند، 🔶و خائنان را امير گردانند، 🔷و كنيزان خواننده و سازها براى خود نگاه دارند، 🔶و گذشتها را لعنت كنند، 🔷و زنان بر زين سوار شوند، 🔶و زنان به مردان شبيه باشند، 🔷و مردان در زىّ‌ زنان درآيند، 🔶و گواهان ناديده گواهى دهند،و گواهى به قرض دهند، 🔷و علوم غير علم دين را ياد گيرند، 🔶و كار دنيا را بر آخرت ترجيح دهند، 🔷و پوست ميش را بر دلهاى مانند گرگ كشند، 🔶و دلهاى ايشان از مردار گنديده‌تر و از صبر تلخ‌تر باشد، 🔻و در اين هنگام قيامت بسيار نزديك باشد. 📕عین الحیات - جلد1، صفحه 270 علامه محمدباقر مجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜١٢,٥ - وَ فِي رِوَايَةِ‌ عَمْرِو بْنِ‌ شِمْرٍ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: ذَكَرَ الْمَهْدِيَّ‌ فَقَالَ‌ يَدْخُلُ‌ اَلْكُوفَةَ‌ وَ بِهَا ثَلاَثُ‌ رَايَاتٍ‌ قَدِ اضْطَرَبَتْ‌ فَتَصْغُو لَهُ‌ وَ يَدْخُلُ‌ حَتَّى يَأْتِيَ‌ الْمِنْبَرَ فَيَخْطُبُ‌ فَلاَ يَدْرِي النَّاسُ‌ مَا يَقُولُ‌ مِنَ‌ الْبُكَاءِ فَإِذَا كَانَتِ‌ اَلْجُمُعَةُ‌ الثَّانِيَةُ‌ سَأَلَهُ‌ النَّاسُ‌ أَنْ‌ يُصَلِّيَ‌ بِهِمُ‌ الْجُمُعَةَ‌ فَيَأْمُرُ أَنْ‌ يُخَطَّ‍‌ لَهُ‌ مَسْجِدٌ عَلَى اَلْغَرِيِّ‌ وَ يُصَلِّي بِهِمْ‌ هُنَاكَ‌ ثُمَّ‌ يَأْمُرُ مَنْ‌ يَحْفِرُ مِنْ‌ ظَهْرِ مَشْهَدِ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ نَهَراً يَجْرِي إِلَى اَلْغَرِيَّيْنِ‌ حَتَّى يَنْزِلَ‌ الْمَاءُ فِي اَلنَّجَفِ‌ وَ يَعْمَلُ‌ عَلَى فَوْهَتِهِ‌ الْقَنَاطِيرُ وَ الْأَرْحَاءُ فَكَأَنِّي بِالْعَجُوزِ عَلَى رَأْسِهَا مِكْتَلٌ فِيهِ‌ بُرٌّ تَأْتِي تِلْكَ‌ الْأَرْحَاءَ فَتَطْحَنُهُ‌ بِلاَ كِرَاءٍ. 📝در روايت عمرو بن شمر آمده است كه امام باقر عليه السّلام از حضرت مهدى ياد كرد و فرمود:ايشان در حالى وارد كوفه مى‌شود كه سه پرچم در آنجا با همديگر درگير باشند و همگى به سوى ايشان متمايل مى‌شوند.ايشان پس از ورود بالاى منبر مى‌رود و سخنرانى مى‌كند،مردم از شدّت گريه و زارى از سخنرانى ايشان چيزى نمى‌فهمند. جمعۀ بعد مردم از ايشان مى‌خواهند كه نماز جمعه را برگزار كند،حضرت دستور مى‌دهد كه در منطقۀ غري مسجدى را مشخص كنند،و در آنجا اقامۀ نماز مى‌كند. 🌊سپس دستور مى‌دهد از پشت قبر مطهر امام حسين عليه السّلام نهرى را حفر كنند كه تا منطقۀ غرى جارى مى‌شود و تا نجف پايين مى‌آيد،و بر آن نهر پل‌هايى مى‌زند و آسياب‌هاى متعددى قرار مى‌دهد؛گويا مى‌بينم پيرزن را كه بر روى سرش زنبيل گندم حمل مى‌كند و به اين آسياب‌ها مى‌آيد،گندم خود را بدون اينكه پولى بدهد،آرد مى‌كند. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 631 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜١١٢١-٢٨ - أخبرنا جماعة، عن أبي المفضّل، عن أحمد بن محمّد بن بشّار، عن مجاهد بن موسى، عن عبّاد بن عبّاد، عن مجالد بن سعيد، عن خير بن نوف أبي الودّاك، قال: قلت لأبي سعيد الخدريّ‌: و اللّه ما يأتي علينا عام إلاّ و هو شرّ من الماضي، و لا أمير إلاّ و هو شرّ ممّن كان قبله. فقال أبو سعيد: سمعته من رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله يقول ما تقول، و لكن سمعت رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله يقول: لا يزال بكم الأمر حتّى يولد في الفتنة و الجور، من لا يعرف غيرها حتّى يملأ الأرض جورا، فلا يقدر أحد يقول اللّه، ثمّ‌ يبعث اللّه (عزّ و جلّ‌) رجلا منّي و من عترتي، فيملأ الأرض عدلا كما ملأها من كان قبله جورا، و تخرج له الأرض أفلاذ كبدها، و يحثو المال حثوا و لا يعدّه عدّا، و ذلك حين يضرب الإسلام بجرانه. 📝خير بن نوف ابو ودّاك گفت: به ابو سعيد خدرى گفتم: به خدا سوگند هر سالى كه بر ما مى‌گذرد بدتر از سال پيش و هر اميرى كه مى‌آيد بدتر از امير پيشين است. ابو سعيد گفت: آنچه را گفتى من از رسول خدا شنيدم. ولى شنيدم كه رسول خدا فرمودند: ✴️ پيوسته امر به دست شما است تا آن‌كه در فتنه و ستم كسانى به دنيا مى‌آيند كه جز آن را نمى‌شناسند و زمين از ستم پر مى‌شود، چنان‌كه ديگر كسى نمى‌تواند به خدا معتقد باشد. ❣ آن‌گاه خداوند عزّتمند مردى از من و خاندان من برمى‌انگيزد تا زمين را از عدل و داد پر كند چنان‌كه پيش از او كسى آن را از ستم پر كرده است. 💎در اين هنگام زمين گنج‌هاى پنهانش را براى او بيرون مى‌سازد. و بى‌شمار مال برمى‌آورد ✅و اين هنگامى است كه اسلام به طور كامل استقرار مى‌يابد. 📙امالی شیخ طوسی - جلد2، صفحه 287 @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ عاصم مقرى از زيد بن عبد اللّه از پيامبر خدا نقل كرده‌اند كه: ❤️«المهدى من عترتى من ولد فاطمه» مهدى از عترت من و از فرزندان فاطمه است. 📘تفسير مجمع البيان - جلد 16، صفحه 172 @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜عَمْرُو بْنُ‌ شِمْرٍ عَنْ‌ جَابِرٍ قَالَ‌: قُلْتُ‌ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌مَتَى يَكُونُ‌ هَذَا الْأَمْرُ فَقَالَ‌ أَنَّى يَكُونُ‌ ذَلِكَ‌ يَا جَابِرُ وَ لَمَّا يَكْثُرُ الْقَتْلُ‌ بَيْنَ‌ اَلْحِيرَةِ‌ وَ اَلْكُوفَةِ. 📝عمرو بن شمر،از جابر كه گفت:به ابو جعفر عليه السّلام گفتم:چه زمانى اين امر اتفاق خواهد افتاد؟ 💢فرمود:اى جابر!چگونه اتفاق بيفتد پيش از وقوع قتلهاى بسيارى بين كوفه و حيره‌؟ . 📖 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 627 @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜اَلْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ أَبِي الْعَلاَءِ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌قَالَ‌: إِنَّ‌ لِوَلَدِ فُلاَنٍ‌ عِنْدَ مَسْجِدِكُمْ‌ يَعْنِي مَسْجِدَ الْكُوفَةِ‌ لَوَقْعَةً‌ فِي يَوْمِ‌ عَرُوبَةَ يُقْتَلُ‌ فِيهَا أَرْبَعَةُ‌ آلاَفٍ‌ مِنْ‌ بَابِ‌ الْفِيلِ‌ إِلَى أَصْحَابِ‌ الصَّابُونِ‌ فَإِيَّاكُمْ‌ وَ هَذَا الطَّرِيقَ‌ فَاجْتَنِبُوهُ‌ وَ أَحْسَنُهُمْ‌ حَالاً مَنْ‌ أَخَذَ فِي دَرْبِ‌ الْأَنْصَارِ. 📝حسين بن ابى العلاء،از ابى بصير،از ابى عبد اللّه عليه السّلام روايت كرده كه مى‌فرمايد: ☄فرزندان فلان در روز جمعه‌اى در مسجد شما-يعنى مسجد كوفه-جنگى به پا خواهند كرد كه در آن چهار هزار نفر از باب الفيل تا اصحاب الصابون كشته مى‌شوند، ⚠️شما را از اين راه برحذر مى‌دارم پس از آن دورى گزينيد؛در آن دوران آن كسى رستگار است كه گام در مسير انصار بردارد. 📘 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 628 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_426384615.mp3
9.69M
🌴🕌 کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین) @ZiarateAminAllah1 🌴🕌
❖﷽❖ ..الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً.. ...امروز، كافران از [شكست] آيين شما مأيوس شدند؛ بنابراين، از آن‌ها نترسيد؛ و از [مخالفت] من بترسيد! امروز، دين شما را برايتان كامل‌كردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به‌عنوان آيين [جاودان] شما پذيرفتم... (مائده/ ۳) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الرّسول (صلی الله علیه و آله)- قَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ سَمُرَهًَْ قُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَرْشِدْنِی إِلَی النَّجَاهًِْ قَالَ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ إِذَا اخْتَلَفَتِ الْأَهْوَاءُ وَ تَفَرَّقَتِ الْآرَاءُ فَعَلَیْکَ بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) فَإِنَّهُ إِمَامُ أُمَّتِی وَ خَلِیفَتِی عَلَیْهِمْ مِنْ بَعْدِی وَ هُوَ الْفَارُوقُ الَّذِی یَمِیزُ بَیْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ مَنْ سَأَلَهُ أَجَابَهُ وَ مَنِ اسْتَرْشَدَهُ أَرْشَدَهُ وَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِهِ وَجَدَهُ وَ مَنِ الْتَمَسَ الْهُدَی وَجَدَهُ لَدَیْهِ وَ مَنْ لَجَأَ إِلَیْهِ آمَنَهُ وَ مَنِ اسْتَمْسَکَ بِهِ نَجَّاهُ وَ مَنِ اقْتَدَی بِهِ هَدَاهُ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ سَلِمَ مَنْ سَلَّمَ لَهُ وَ وَالاهُ وَ هَلَکَ مَنْ رَدَّ عَلَیْهِ وَ عَادَاهُ یَا ابْنَ سَمُرَهًَْ إِنَّ عَلِیّاً (علیه السلام) مِنِّی رُوحُهُ مِنْ رُوحِی وَ طِینَتُهُ مِنْ طِینَتِی وَ هُوَ أَخِی وَ أَنَا أَخُوهُ وَ هُوَ زَوْجُ ابْنَتِی فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) سَیِّدَهًِْ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ إِنَّ مِنْهُ إِمَامَیْ أُمَّتِی وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهًِْ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ (وَ تِسْعَهًًْ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) تَاسِعُهُمْ قَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) أُمَّتِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- عبدالرّحمن‌بن‌سمره نقل می‌کند: گفتم: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! مرا به راه نجات هدایت فرما». فرمود: «ای ابن‌سمره! چون هواخواهی مردمان، مختلف گردید و رأی و نظرها به چند دستگی گرایید، تو از علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) پیروی کن که او امام امّت من و جانشین من پس از من است و او فاروق است که حق را از باطل تمییز خواهد داد، هرکه بپرسد، پاسخش گوید و هرکه راه هدایت جوید، رهنمایش باشد و هرکه حق را نزد وی بخواهد، خواهد یافت و هرکه خواهشمند رهیافتگی باشد، در وی به دست آورد و هرکه به او پناه برد، امنیّتش بخشد و هرکه به دامان وی چنگ زند، نجاتش دهد و هرکه پیرو او گردد، راه نشانش دهد. ای ابن‌سمره! هرکه خود را به وی واگذار کند و با او دوستی نماید، بی‌گزند باشد و هرکه او را نپذیرد و به دشمنی‌اش برخیزد، هلاک گردد. ای ابن‌سمره! همانا علی (علیه السلام) از من است و روحش از روح من و سرشت او از سرشت من است و او برادر من است و من برادر او و همسر دختر من، فاطمه، بانوی زنان جهان از آغاز تا انجام است و از نسل او دو امام امّت من و دو سرور جوانان بهشت؛ حسن و حسین (علیها السلام) و نه فرزند از نسل حسین (علیه السلام) هستند که آخرین ایشان قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امّت من است و جهان را چون از جور و ستم لبریز گردد، سراسر قسط و عدل خواهد نمود». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۶۰۸ روضهًْ الواعظین، ج۱، ص۱۰۰/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_426384615.mp3
9.69M
🌴🕌 کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین) @ZiarateAminAllah1 🌴🕌
❖﷽❖ 📜از احمد بن اسحاق بن سعد الاشعرى منقول است كه گفت:بر حضرت ابو محمد حسن بن على عسكرى عليه السّلام داخل شدم و تصميم داشتم دربارۀ جانشين بعد از خودش سؤال كنم،پس خود آن حضرت سخن را آغاز كرد و فرمود:اى احمد بن اسحاق!به درستى كه خداوند-تبارك و تعالى-از هنگام خلقت آدم و نيز تا هنگام برپايى قيامت زمين را هيچ‌گاه از حجّت خود بر خلق خالى نگذاشته و نخواهد گذاشت،به حجّت الهى بلا را از اهل زمين دور مى‌سازد و به[بركت] او باران فرومى‌بارد و به او بركات زمين را برمى‌آورد. پرسيدم:يابن رسول اللّه!پس امام و خليفۀ بعد از شما كيست‌؟ ❤️برخاست و با عجله به اندرون خانه رفت،سپس بيرون آمد درحالى‌كه كودكى سه ساله كه صورتش مانند ماه شب چهارده بود بر شانه داشت،آن‌گاه فرمود:اى احمد بن اسحاق!اگر بر خداوند-عزّ و جلّ‌-و حجّت‌هايش عزيز نبودى اين فرزند را به تو نشان نمى‌دادم،او همنام رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و هم‌كنيۀ آن جناب است كه زمين را پر از قسط‍‌ و عدل كند درحالى‌كه پر شده باشد از جوروظلم. 🕯اى احمد بن اسحاق!مثل او در اين امّت مثل خضر و ذو القرنين است،به خدا سوگند!او غيبتى خواهد داشت كه در آن از هلاكت نجات نمى‌يابد مگر آن‌كه خداوند-عزّ و جلّ‌-او را به اقرار و اعتقاد به امامتش ثابت بدارد، و به دعا كردن براى تعجيل فرجش توفيق دهد. 💎احمد بن اسحاق مى‌گويد:عرضه داشتم:آيا نشانه‌اى هست كه قلبم به آن اطمينان و آرامش يابد؟پس آن كودك با زبان عربى فصيح سخن گفت و فرمود:من بقية اللّه در زمين او و انتقام گيرنده از دشمنان او هستم،پس از ديدن عين دنبال اثر و نشانه مگرد،اى احمد بن اسحاق! احمد بن اسحاق گويد:پس خوشحال و مسرور بيرون آمدم.چون روز بعد شد،دوباره به خدمت آن حضرت رسيدم و عرض كردم:يابن رسول اللّه!من به آنچه بر من منّت گذاشتى خيلى خوشحالم،پس روشى كه در او از خضر و ذى القرنين جارى است كدام است‌؟ 🌠فرمود:اى احمد!طول غيبت.گفتم:يابن رسول اللّه!حتما غيبت او طولانى خواهد شد؟فرمود:آرى، سوگند به پروردگارم تا جايى كه بيشتر كسانى كه معتقد به اين امر هستند از آن برگردند و باقى نمى‌ماند مگر كسى كه خداوند-عزّ و جلّ‌-از او براى ولايت ما پيمان گرفته باشد و ايمان را در قلبش بنويسد و او را به روحى از جانب خود تأييد فرمايد. 🌺 اى احمد بن اسحاق!اين امرى از امور الهى و سرّى از اسرار خداوند و غيبى از غيب اللّه است،پس بگير آنچه به تو آموختم و آن را مخفى بدار و از شاكرين باش كه فرداى قيامت با ما،در علّيين خواهى بود. 📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 169 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا