eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
484 دنبال‌کننده
414 عکس
548 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تظاهرات در پایتخت اردن در حمایت از مقاومت فلسطین 🔹صدها نفر امروز در «امان» پایتخت اردن در حمایت از مقاومت در غزه و کرانه باختری شعار دادند. http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
داستان‌بسیارزیبای‌صلوات‌ابوالحسن‌ضَرّاب‌اصفهانی.mp3
7.98M
🌿 | زنی که خدمتکار امامِ زمان (علیه‌السّلام) شد! ➖ کاری‌اختصاصی از کانال‌مطالب‌ناب‌درمنبرحکایت عجیب صلوات از اصفهان آمده بود مکّه. به‌شوق دیدن امام زمان (علیه‌السلام). با همسفرهایش خانه‌ای اجاره کردند. زنی خدمتکار آن خانه بود. مردم شهر می‌گفتند: این خانه قبلاً مال امام حسن عسکری (علیه السلام) بوده ، این زن هم خدمتکار امام. بخودش گفت: نکند این زن با امام زمان (علیه‌السلام) هم سَر و سِرّی داشته باشد؟! یک روز اتفاق عجیبی افتاد ... 📚 ترجمه غیبت شیخ طوسی، ص۴۸۲ یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 ضامن اشک واتساب https://chat.whatsapp.com/FeY2zvX5tAM8uDFoQoE9y1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم عزیز صبح بخیر و کامیابی. انوار الهی سپر امن وجودتان از شر شیاطین ان شاءالله. 💠 لحظه‌ی خداحافظی غواصانی که شب ۴ دی‌ ۶۵ به آب زدند و ۱۷۵ تن از آن‌ها سی سال بعد دست و پا بسته به وطن برگشتند ... امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: پس از شما مردمى خواهند آمد كه در راه من چنان آزار و سختى و كشتار و شكنجه‏ اى مى ‏بينند، كه در ميان امّتهاى پيشين احدى چنان رنجى به خود نديده است... 👈حضرت سپس آه سردى كشيد و فرمود: دريغ و درد، از آن جانهاى پاك و دلهاى خشنود [از خدا] و مورد خشنودى [خدا]! آنان دوستان صميمى منند. آنان از من هستند و من از آنهايم. مشکات الانوار 275 در پناه الله باشید. یا حق یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 ضامن اشک واتساب https://chat.whatsapp.com/FeY2zvX5tAM8uDFoQoE9y1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜از ابو خالد كابلى آمده كه گفت: بر سرورم حضرت على بن الحسين زين العابدين عليه السّلام وارد شدم و به او عرضه داشتم: اى فرزند رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله! مرا خبر ده از كسانى كه خداى-عزّ و جلّ- طاعت و دوستى آنان را فرض دانسته و پيروى از ايشان را پس از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بر بندگانش واجب كرده است. به من فرمود: اى كابلى! 💎به درستى كه اولى الامرى كه خداى-عزّ و جلّ-آنان را امامانى براى مردم قرار داده و طاعتشان را بر آن‌ها واجب نموده؛ امير المؤمنين على بن ابى طالب، سپس حسن، سپس حسين دو فرزند على بن ابى طالب بوده‌اند آن‌گاه امر (امامت) به ما رسيده است، آن‌گاه ساكت شد. من گفتم: اى سرور من! براى ما روايت شده كه امير المؤمنين عليه السّلام فرموده: البته زمين را حجّتى براى خداى-عزّ و جلّ-بر بندگانش خالى نمى‌ماند، پس حجّت و امام بعد از تو كيست؟ 💎 آن حضرت عليه السّلام فرمود: پسرم محمّد است و اسم او در تورات باقر مى‌باشد، علم را با مهارت مى‌شكافد، او حجّت و امام بعد از من است 💎 و پس از محمد، پسرش جعفر مى‌باشد كه نامش نزد اهل آسمان صادق است. عرضه داشتم: اى سرور من! چگونه اسم او صادق شده و حال آن‌كه همۀ شما صادق (راستين) هستيد؟ فرمود: پدرم از پدرش، مرا حديث گفت كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود: هرگاه فرزندم جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب متولد شد، او را صادق بناميد ⚡️كه پنجمين از فرزندانش، كسى كه اسمش جعفر خواهد بود، با دروغ بستن بر خداى-عزّ و جلّ-جرأت كند و مدّعى امامت گردد، پس او نزد خداوند، جعفر كذّاب و افترا زننده بر خداى-عزّ و جلّ-است، و ادّعاكنندۀ منصبى كه شايستگى آن را ندارد، مخالفت‌كننده با پدر و حسادت ورزنده بر برادرش خواهد بود، آن كسى است كه مى‌خواهد هنگام غيبت ولىّ خداى-عزّ و جلّ-پردۀ(غيبت) خداوندى را كنار زند. 💥 سپس حضرت على بن الحسين عليهما السّلام به شدّت گريست، آن‌گاه فرمود: گويا جعفر كذّاب را مى‌بينم كه ستمگر زمان خويش را بر بازرسى امر ولىّ خداوند و آن‌كه در حفظ الهى غايب است، برانگيخته و حرمت پدرش را هتك نموده باشد، به خاطر جهل و ندانستن ولادت او و از روى حرص بر كشتن او، اگر بر وى دست يابد، به جهت طمع كردن در ميراثش تا آن را بدون اين‌كه حقّى در آن داشته باشد، بگيرد. ابو خالد گويد: عرضه داشتم: اى فرزند رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله! آيا آن كار شدنى است؟ ! فرمود: آرى. به پروردگارم سوگند! به درستى كه اين مطلب نزد ما نوشته شده است، در طومارى كه محنت‌هايى كه بعد از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بر ما وارد مى‌شود، در آن ضبط گرديده است. ابو خالد گويد: عرضه داشتم: اى فرزند رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله! سپس چه خواهد شد؟ آن حضرت عليه السّلام فرمود: سپس غايب ماندن ولىّ خداى-عزّ و جلّ-دوازدهمين جانشين رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و امامان پس از او طولانى خواهد گشت. 🌼 اى ابو خالد! به درستى كه اهل زمان غيبت او، كه امامتش را باور دارند و منتظر ظهور اويند، از مردم همۀ زمان‌ها بهترند، زيرا كه خداى-تبارك و تعالى-آن‌چنان عقل‌ها و فهم‌ها و شناختى به آن‌ها عنايت كرده كه غيبت نزد آنان، همچون ديدن باشد و آنان را در آن زمان به منزلۀ كسانى قرار داده است، كه در پيشگاه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله با شمشير جهاد كرده‌اند، آنان به حق مخلصانند و راستى كه شيعيان ما هستند و دعوت‌كنندگان به دين خداى -عزّ و جلّ-در پنهان و آشكار مى‌باشند. 📘مکیال المکارم -جلد 2، صفحه 185/باب5/حدیث7 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. خواص عجیب و خارق العاده بوییدن گل نرگس 💐 این کلیپ را از دست ندید و برای عزیزانتان ارسال کنید برای دیدن کلیپ زیر 👇وارد کانال شوید ۱. دکتر خیراندیش: چه کسانی باید همیشه همراهشان عسل داشته باشند ۲. دکتر خیر اندیش : با روغن دنبه زیبا تر شوید🤩 ۳. دکتر خیر اندیش : لاغر شدن در ۴۰ روز ۴.کمربند یا ایزی لایف ۵.علت و درمان سیاهی دور چشم ۶. چه کلاهی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنیم!؟🧐 ۷.یک قاشق سرکه در روز و این همه فایده ۸.راهکارهای ساده برای رفع سودا دکتر داود: تقویت کبد به روش ایرانی یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : أَنَّهُ‌ قَالَ‌ ذَاتَ‌ يَوْمٍ‌ أَ لاَ أُخْبِرُكُمْ‌ بِمَا لاَ يَقْبَلُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ مِنَ‌ الْعِبَادِ عَمَلاً إِلاَّ بِهِ‌ فَقُلْتُ‌ بَلَى فَقَالَ‌ شَهَادَةُ‌ أَنْ‌ لاَ إِلَهَ‌ إِلاَّ اللَّهُ‌ وَ أَنَّ‌ مُحَمَّداً عَبْدُهُ‌ وَ رَسُولُهُ‌ وَ الْإِقْرَارُ بِمَا أَمَرَ اللَّهُ‌ وَ الْوَلاَيَةُ‌ لَنَا وَ الْبَرَاءَةُ‌ مِنْ‌ أَعْدَائِنَا يَعْنِي اَلْأَئِمَّةَ‌ خَاصَّةً‌ وَ التَّسْلِيمَ‌ لَهُمْ‌ وَ الْوَرَعُ‌ وَ الاِجْتِهَادُ وَ الطُّمَأْنِينَةُ‌ وَ الاِنْتِظَارُ لِلْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ ثُمَّ‌ قَالَ‌ إِنَّ‌ لَنَا دَوْلَةً‌ يَجِيءُ اللَّهُ‌ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ‌ قَالَ‌ مَنْ‌ سَرَّهُ‌ أَنْ‌ يَكُونَ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِ‌ الْقَائِمِ‌ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ‌ بِالْوَرَعِ‌ وَ مَحَاسِنِ‌ الْأَخْلاَقِ‌ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ‌ مَاتَ‌ وَ قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ بَعْدَهُ‌ كَانَ‌ لَهُ‌ مِنَ‌ الْأَجْرِ مِثْلُ‌ أَجْرِ مَنْ‌ أَدْرَكَهُ‌ فَجِدُّوا وَ انْتَظِرُوا هَنِيئاً لَكُمْ‌ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ‌ الْمَرْحُومَةُ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد ابن عقده او گفت:حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفى ابو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ‌ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص و آنان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه آن حضرت روزى فرمود:آيا شما را خبر ندهم از چيزى كه خداوند هيچ عملى را از بندگان بدون آن نمى‌پذيرد؟ عرض كردم چرا بفرمائيد.فرمود:گواهى دادن بر اينكه معبودى بجز اللّه نيست،و اينكه محمّد صلّى اللّه عليه و آله بندۀ او و فرستادۀ او است،و اقرار نمودن بهر آنچه خداوند بآن امر فرموده است،و دوستى از براى ما،و بيزارى از دشمنان ما -يعنى ما امامان بخصوص-و تسليم شدن بآنان و پرهيز و كوشش و اطمينان داشتن، و چشم براه قائم بودن،سپس فرمود:ما را دولتى در پيش است كه هر وقت خدا بخواهد آن را پيش خواهد آورد سپس فرمود:هر كس كه از بودن‌اش در شمار ياران امام قائم شادمان است بايد بانتظار باشد و با همين حال انتظار به پرهيز و اخلاق نيكو رفتار كند پس اگر اجلش فرا رسيد و امام قائم پس از مرگ او قيام كرد پاداش او همانند پاداش كسى است كه امام قائم را درك كرده باشد پس كوشا باشيد و بانتظار بنشينيد گوارا باد بر شما اى گروهى كه مشمول رحمت خدائيد. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 235 باب11/حدیث16 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژگی سربازان ویژه‌ی آخرالزمانی که درتلاشند، تمام ساعات شبانه‌روز، امام‌شان را شاد و راضی نگه‌ ‎‌دارند! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ الهم‌عجل‌لولیک‌الفرج 🤲 🌹🥀🌹🥀🥀 یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 در حديث مفضّل از حضرت صادق عليه السّلام است كه فرمود: 🌹حسنى آن جوانمرد خوشروى كه از طرف ديلم خروج مى‌كند و با بيان فصيحى كه دارد،فرياد برمى‌آورد كه:اى آل احمد!اجابت كنيد دردمند پريشان‌حال را؛و آن‌كه از پيرامون ضريح(شايد مراد كعبه باشد)ندا مى‌كند.پس گنجينه‌هاى الهى در طالقان او را اجابت مى‌نمايند،چه گنج‌هايى كه از طلا و نقره نيست،بلكه مردانى همانند قطعه‌اى آهن بر اسب‌هاى چابك‌سوار و حربه‌ها به دست و پيوسته ستمگران را به قتل مى‌رساند تا اين‌كه وارد كوفه مى‌شود-درحالى‌كه بيشتر جاهاى زمين از لوث وجود بى‌دينان پاك گشته است-آن‌جا را محل اقامت خود قرار مى‌دهد. 🌠پس خبر ظهور مهدى عليه السّلام به سيّد حسنى و اصحابش مى‌رسد،اصحاب به او مى‌گويند:اى فرزند پيغمبر!اين كيست كه در قلمرو ما فرود آمده‌؟مى‌گويد:بياييد برويم ببينيم كه كيست-در صورتى‌كه به خدا قسم سيّد حسنى مى‌داند او مهدى است و بدين جهت اين سخن را مى‌گويد كه به يارانش آن حضرت را بشناساند- پس حسنى بيرون مى‌آيد تا اين‌كه به مهدى عليه السّلام مى‌رسد،آن‌گاه مى‌گويد:اگر تو مهدى آل محمّد عليهم السّلام هستى،پس كو عصاى جدّت پيغمبر و انگشتر و جامه و زره(فاضل)آن حضرت‌؟و عمامۀ(سحاب)و اسب(يربوع)و شتر(غضباء)و قاطر(دلدل)و الاغ(يعفور)و اسب اصيل رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله(براق)و مصحف امير مؤمنان عليه السّلام.اين‌ها كجاست‌؟ پس آن جناب تمام اين‌ها را به او نشان مى‌دهد،آن‌گاه عصاى پيغمبر را مى‌گيرد و در سنگ سختى مى‌كارد،فورى برگ مى‌دهد.منظورش از اين كار آن است كه بزرگوارى و فضيلت مهدى عليه السّلام را به اصحاب خود بنماياند تا با آن حضرت عليه السّلام بيعت كنند. 💫سپس سيد حسنى عرضه مى‌دارد:اللّه اكبر،اى فرزند پيغمبر!دستت را بده تا با شما بيعت كنيم.مهدى عليه السّلام دستش را دراز مى‌كند،سيّد حسنى و اصحابش بيعت مى‌نمايند،مگر چهل هزار نفر صاحبان مصاحف(-قرآن‌هاى مكتوب)كه به زيديه معروفند كه از بيعت كردن سر باز مى‌زنند و مى‌گويند:اين كار يك سحر بزرگ است. با اين سخن دو لشكر باهم گلاويز مى‌شوند،مهدى عليه السّلام به طرف طائفۀ منحرف آمده و آن‌ها را نصيحت و به پيروى خودش دعوت مى‌كند،ولى آن‌ها بر كفر و طغيان خود مى‌افزايند،و آن حضرت دستور به كشتن آن‌ها مى‌دهد،پس همه را از دم شمشير مى‌گذرانند. سپس مهدى عليه السّلام به اصحاب خود مى‌گويد:قرآن‌هاى آنان را نگيريد،بگذاريد مايۀ حسرتشان گردد،همان‌گونه كه آن را تبديل كرده و تغيير داده و تحريف نموده بودند و مطابق آن عمل نكردند. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 124 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝در بحار از حضرت ابى عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمود: چون خداوند اذن فرمايد كه قائم-عجّل اللّه فرجه الشريف-خروج كند،آن حضرت منبر مى‌رود و مردم را به سوى خودش دعوت مى‌كند و آن‌ها را به حقّ‌ خدا سوگند مى‌دهد و به حقّ‌ خويش دعوت مى‌نمايد و اين‌كه در ميان آنان به شيوه و سيرۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله رفتار خواهد كرد و همان عمل او را انجام خواهد داد. ✴️پس خداوند-جلّ‌ جلاله-جبرئيل را مى‌فرستد تا نزد آن حضرت بيايد،كه بر حطيم نازل شود و به آن جناب عرض كند:به سوى چه چيز دعوت مى‌نمايى‌؟پس قائم او را خبر مى‌دهد.آن‌گاه جبرئيل مى‌گويد:من نخستين كسى هستم كه با تو بيعت مى‌كنم،دستت را بده.پس بر دست او مسح مى‌كند درحالى‌كه سيصد و ده و اندى مرد(سيصد و سيزده تن)خدمتش حاضر شده‌اند، با آن حضرت بيعت مى‌كنند و در مكّه مى‌ماند تا وقتى كه اصحابش به ده هزار نفر برسند،سپس از آن‌جا به سوى مدينه مى‌رود. 📝مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 139 @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸✨استغاثه به معصومان گزارشی در منابع موجود نیست که اهل بیت(ع) شیعیان را از استغاثه به پیامبر و اهل بیت(ع) نهی کرده باشند. بلکه در حدیثی امام صادق(ع) می‌فرمایند: هر موقعی حاجتی داشتی که خواستی از خدا طلب کمک بکنی دو رکعت نماز بخوان و بعد از نماز در سجده بگو: «یا محمد یا علی؛‌ای آقای مومنین و مومنات، به شما استغاثه می‌کنم به سوی خدا، یا محمد یا علی، استغاثه می‌کنم به شما، استغاثه به خدا می‌کنم و استغاثه می‌کنم به محمد و علی و فاطمه و- بقیه ائمه(ع) را می‌شماری- به شما توسل می‌کنم به سوی خدا. اگر این عمل را انجام دهی انشاء الله در همان ساعت به فریادت می‌رسند.» 🌸✨استغاثه به امام زمان(عج) غوث از القاب امام زمان(عج)، است. [یادداشت ۶] و در برخی از دعاها از جمله دعای فرج و زیارت آل یاسین این لقب درباره امام مهدی به کار رفته است.[یادداشت ۷] دانشمندان شیعه دو نحوه استغاثه به امام زمان را ذکر نموده‌اند: 🌸✨نماز و زیارت استغاثه بنا بر آنچه که در مصباح کفعمی آمده است. برای استغاثه به امام زمان باید دو رکعت نماز به جای آورد که در رکعت اول آن پس از سوره حمد، سوره فتح و در رکعت دوم سوره نصر را خواند. پس از نماز نیز دعایی که با عبارت «سَلامُ اللهِ الکامِلُ التّامُّ الشّامِلُ العامُّ...» شروع می‌شود را قرائت کرد آنگاه حاجت خود را طلب نمود. کفعمی گفته است که این نماز را باید در زیر آسمان(جایی که مسقف نباشد)به جای آورد و قبل از آن غسل کند. شیخ محمود عراقی(نویسنده کتاب دارالسلام با موضوع احوال امام زمان و کسانی که ایشان را دیده اند) می‌گوید خودش این عمل را تجربه کرده و آثار عجیبی از آن دیده است. 🌸✨نماز استغاثه به حضرت حجت(عج) نماز استغاثه دیگری به امام زمان مطرح شده است این نماز دو رکعت است که باید در زیر آسمان و بر بالای بام با سر برهنه خوانده شود و پس از نماز با سر برهنه، امام زمان را با «یا حُجَّةُ الْقآئِمُ» به تعداد عدد أبجدش یعنی ۵۹۵ مرتبه صدا زد. این نماز را صدر الاسلام همدانی، مطرح کرده و گفته که آن را تجربه کرده است. @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ ابْنُ‌ عُقْدَةَ‌ الْكُوفِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ إِنَّهُ‌ قَالَ‌ لِي أَبِي عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : لاَ بُدَّ لِنَارٍ مِنْ‌ آذَرْبِيجَانَ‌ لاَ يَقُومُ‌ لَهَا شَيْ‌ءٌ وَ إِذَا كَانَ‌ ذَلِكَ‌ فَكُونُوا أَحْلاَسَ‌ بُيُوتِكُمْ‌ وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا فَإِذَا تَحَرَّكَ‌ مُتَحَرِّكُنَا فَاسْعَوْا إِلَيْهِ‌ وَ لَوْ حَبْواً وَ اللَّهِ‌ لَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِ‌ بَيْنَ‌ اَلرُّكْنِ‌ وَ اَلْمَقَامِ‌ يُبَايِعُ‌ النَّاسَ‌ عَلَى كِتَابٍ‌ جَدِيدٍ عَلَى اَلْعَرَبِ‌ شَدِيدٌ وَ قَالَ‌ وَيْلٌ‌ لِطُغَاةِ‌ اَلْعَرَبِ‌ مِنْ‌ شَرٍّ قَدِ اقْتَرَبَ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد ابن عقدۀ كوفىّ‌ او گفت: حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفى أبو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ‌ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص و آنان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه فرمود:پدرم مرا فرمود بناچار در آذربايجان آتشى روشن شود كه هيچ چيز در مقابلش نتواند ايستاد و چون چنين شود خانه‌نشين باشيد و تا ما در خانه نشسته‌ايم شما نيز بنشينيد و چون متحرّك ما حركت كرد بسوى او روانه شويد هر چند با دست و سر زانو باشد،بخدا قسم گوئى مى‌بينمش كه در ميان ركن و مقام از مردم بكتاب نوى بيعت ميگيرد و بر عرب سنگين خواهد آمد و فرمود واى بر حال ستمگران عرب از شرّى كه نزديك شده است. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 227 باب11/حدیث1 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مجلس شصتم 🌺🌺🌴 امام حسین علیه السلام و ماه رجب 🌺🌺🌴 خروج امام حسین علیه السلام در آخر ماه رجب به سمت کربلاء 🌺 حرکت امام حسین ع از مدینه منوره ص 67 🌺 اشاره‌ی قرآن کریم به هجرت امام حسین ع ص 68 🌺 تلاوت آیه‌ی خروج از مدینه‌ی منوره ص 69 🌺 حرکت کاروان امام حسین ع از راه مستقیم به سمت نور (کربلاء ) ص 71 سلام علیکم تا دقایق دیگر کلاس تفسیر زیارت عاشورا و مقتل بر اساس ( کتاب مذبوح فرات ) شروع می شود دوستان خود را مطلع سازید. ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 آی دی دریافت کتاب @m_h_tabemanesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در بحار از مولايمان حضرت رضا عليه السّلام آمده كه فرمود: «هرگاه سختى و گرفتارى بر شما وارد شود به وسيلۀ ما از خداى-عزّ و جلّ-كمك بخواهيد، و اين است [معنى]فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-: ✨وَ لِلّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها(اعراف/180) 📝و در همان كتاب به نقل از قبس المصباح در ذكر دعاهاى توسّل به خداى تعالى به وسيلۀ امامان عليهم السّلام چنين آمده: توسّل به مولايمان صاحب الزمان عليه السّلام: ✴️ «اللّهمّ إنّي أسألك بحقّ وليّك و حجّتك صاحب الزّمان إلاّ أعنتني به على جميع أموري و كفيتني به مؤونة كلّ موذ و طاغ و باغ و أعنتني به فقد بلغ مجهودي و كفيتني كلّ عدوّ و همّ و غمّ و دين و ولدي و جميع أهلي و إخواني و من يغيني أمره و خآصّتي آمين ربّ العالمين» 🌠خدايا! من از تو مى‌خواهم به حقّ ولىّ و حجّتت صاحب الزمان عليه السّلام كه مرا بر تمام امور يارى‌ام كنى و به خاطر او شرّ هرگونه موذى و سركش و ستمگرى را از من دور گردانى و به آن حضرت مرا يارى دهى كه تلاشم به آخر رسيده و هرگونه دشمن و همّ و غمّ و اندوه و قرض را از من و فرزندانم و تمام خاندانم و برادرانم و هركس كه كارش به من مربوط مى‌شود، و بستگان نزديكم، كفايت كنى اجابت فرماى اى پروردگار عالميان. 📚مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم (علیه السلام) (ترجمه) -جلد 2، صفحه 323 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🔰خطبة لأمير المؤمنين عليه السّلام 📜586-أحمد بن محمّد عن سعد بن المنذر بن محمّد عن أبيه عن جدّه عن محمّد بن الحسين عن أبيه عن جدّه عن أبيه قال:خطب أمير المؤمنين عليه السّلام-و رواها غيره بغير هذا الإسناد و ذكر أنّه خطب بذي قار-فحمد اللّه و أثنى عليه،ثمّ‌ قال: ....ثمّ‌ إنّه سيأتي عليكم من بعدي زمان ليس في ذلك الزّمان شيء أخفى من الحقّ‌ و لا أظهر من الباطل و لا أكثر من الكذب على اللّه تعالى و رسوله صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و ليس عند أهل ذلك الزّمان سلعة أبور من الكتاب إذا تلي حقّ‌ تلاوته و لا سلعة أنفق بيعا و لا أغلى ثمنا من الكتاب إذا حرّف عن مواضعه و ليس في العباد و لا في البلاد شيء هو أنكر من المعروف و لا أعرف من المنكر و ليس فيها فاحشة أنكر و لا عقوبة أنكى من الهدى عند الضّلال في ذلك الزّمان فقد نبذ الكتاب حملته،و تناساه حفظته حتّى تمالت بهم الأهواء و توارثوا ذلك من الآباء و عملوا بتحريف الكتاب كذبا و تكذيبا فباعوه بالبخس و كانوا فيه من الزّاهدين. فالكتاب و أهل الكتاب في ذلك الزّمان طريدان منفيّان و صاحبان مصطحبان في طريق واحد لا يأويهما مؤو،فحبّذا ذانك الصّاحبان واها لهما و لما يعملان له،فالكتاب و أهل الكتاب في ذلك الزّمان في النّاس و ليسوا فيهم و معهم و ليسوا معهم و ذلك لأنّ‌ الضّلالة لا توافق الهدى و إن اجتمعا؛ و قد اجتمع القوم على الفرقة و افترقوا عن الجماعة،قد ولّوا أمرهم و أمر دينهم من يعمل فيهم بالمكر و المنكر و الرّشا و القتل كأنّهم أئمّة الكتاب و ليس الكتاب إمامهم،لم يبق عندهم من الحقّ‌ إلاّ اسمه و لم يعرفوا من الكتاب إلاّ خطّه و زبره،يدخل الدّاخل لما يسمع من حكم القرآن فلا يطمئنّ‌ جالسا حتّى يخرج من الدّين ينتقل من دين ملك إلى دين ملك،و من ولاية ملك إلى ولاية ملك،و من طاعة ملك إلى طاعة ملك،و من عهود ملك إلى عهود ملك،فاستدرجهم اللّه تعالى من حيث لا يعلمون و إنّ‌ كيده متين بالأمل و الرّجاء حتّى توالدوا في المعصية و دانوا بالجور و الكتاب لم يضرب عن شيء منه صفحا ضلاّلا تائهين قد دانوا بغير دين اللّه عزّ و جلّ‌ و أدانوا لغير اللّه. مساجدهم في ذلك الزّمان عامرة من الضّلالة،خربة من الهدى قد بدّل فيها من الهدى فقرّاؤها و عمّارها أخائب خلق اللّه و خليقته،من عندهم جرت الضّلالة و إليهم تعود،فحضور مساجدهم و المشي إليها كفر باللّه العظيم إلاّ من مشى إليها و هو عارف بضلالهم فصارت مساجدهم من فعالهم على ذلك النّحو خربة من الهدى عامرة من الضّلالة قد بدّلت سنّة اللّه و تعدّيت حدوده و لا يدعون إلى الهدى و لا يقسمون الفيء و لا يوفون بذمّة،يدعون القتيل منهم على ذلك شهيدا قد أتوا اللّه بالافتراء و الجحود و استغنوا بالجهل عن العلم.
و من قبل ما مثّلوا بالصّالحين كلّ‌ مثلة و سمّوا صدقهم على اللّه فرية و جعلوا في الحسنة العقوبة السّيّئة و قد بعث اللّه عزّ و جلّ‌ إليكم رسولا من أنفسكم عزيز عليه ما عنتّم حريص عليكم بالمؤمنين رؤف رحيم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و أنزل عليه كتابا عزيزا لا يأتيه الباطل من بين يديه و لا من خلفه تنزيل من حكيم حميد قرآنا عربيّا غير ذي عوج لينذر من كان حيّا و يحقّ‌ القول على الكافرين فلا يلهينّكم الأمل و لا يطولنّ‌ عليكم الأجل،فإنّما أهلك من كان قبلكم أمد أملهم و تغطية الآجال عنهم حتّى نزل بهم الموعود الّذي تردّ عنه المعذرة و ترفع عنه التّوبة و تحلّ‌ معه القارعة و النّقمة و قد أبلغ اللّه عزّ و جلّ‌ إليكم بالوعد و فصّل لكم القول و علّمكم السّنّة و شرح لكم المناهج ليزيح العلّة و حثّ‌ على الذّكر و دلّ‌ على النّجاة و إنّه من انتصح للّه و اتّخذ قوله دليلا هداه للّتي هي أقوم و وفّقه للرّشاد و سدّده و يسّره للحسنى،فإنّ‌ جار اللّه آمن محفوظ‍‌ و عدوّه خائف مغرور،فاحترسوا من اللّه عزّ و جلّ‌ بكثرة الذّكر و اخشوا منه بالتّقى و تقرّبوا إليه بالطّاعة فإنّه قريب مجيب قال اللّه عزّ و جلّ‌: وَ إِذا سَأَلَكَ‌ عِبادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ‌ أُجِيبُ‌ دَعْوَةَ‌ الدّاعِ‌ إِذا دَعانِ‌ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَ لْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ‌ يَرْشُدُونَ‌ فاستجيبوا للّه و آمنوا به و عظّموا اللّه الّذي لا ينبغي لمن عرف عظمة اللّه أن يتعظّم فإنّ‌ رفعة الّذين يعلمون ما عظمة اللّه أن يتواضعوا له و عزّ الّذين يعلمون ما جلال اللّه أن يذلّوا له و سلامة الّذين يعلمون ما قدرة اللّه أن يستسلموا له،فلا ينكرون أنفسهم بعد حدّ المعرفة و لا يضلّون بعد الهدى،فلا تنفروا من الحقّ‌ نفار الصّحيح من الأجرب و البارئ من ذي السّقم. و اعلموا أنّكم لن تعرفوا الرّشد حتّى تعرفوا الّذي تركه و لم تأخذوا بميثاق الكتاب حتّى تعرفوا الّذي نقضه،و لن تمسّكوا به حتّى تعرفوا الّذي نبذه،و لن تتلوا الكتاب حقّ‌ تلاوته حتّى تعرفوا الّذي حرّفه؛و لن تعرفوا الضّلالة حتّى تعرفوا الهدى،و لن تعرفوا التّقوى حتّى تعرفوا الّذي تعدّى،فإذا عرفتم ذلك عرفتم البدع و التّكلّف و رأيتم الفرية على اللّه و على رسوله و التّحريف لكتابه و رأيتم كيف هدى اللّه من هدى فلا يجهلنّكم الّذين لا يعلمون،إنّ‌ علم القرآن ليس يعلم ما هو إلاّ من ذاق طعمه،فعلّم بالعلم جهله و بصّر به عماه و سمّع به صممه و أدرك به علم ما فات و حيي به بعد إذ مات و أثبت عند اللّه عزّ ذكره الحسنات و محا به السّيّئات و أدرك به رضوانا من اللّه تبارك و تعالى فاطلبوا ذلك من عند أهله خاصّة فإنّهم خاصّة نور يستضاء به و أئمّة يقتدى بهم و هم عيش العلم و موت الجهل هم الّذين يخبركم حكمهم عن علمهم و صمتهم عن منطقهم و ظاهرهم عن باطنهم لا يخالفون الدّين و لا يختلفون فيه فهو بينهم شاهد صادق و صامت ناطق فهم من شأنهم شهداء بالحقّ‌ و مخبر صادق لا يخالفون الحقّ‌ و لا يختلفون فيه،قد خلت لهم من اللّه السّابقة و مضى فيهم من اللّه عزّ و جلّ‌ حكم صادق و في ذلك ذكرى للذّاكرين فاعقلوا الحقّ‌ إذا سمعتموه عقل رعاية و لا تعقلوه عقل رواية فإنّ‌ رواة الكتاب كثير و رعاته قليل و اللّه المستعان. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝به دو سند نقل شده،در يك سند آمده كه در محلّ‌«ذى قار»آن را ايراد نموده است.به هر صورت خدا را حمد نمود و ستود سپس فرمود: ....سپس 🔷 بدانيد بعد از من زمانى بر شما بيايد كه در آن روزگار هيچ چيزى نهان‌تر از حق نباشد و هيچ چيزى آشكارتر از باطل نباشد 🔶 و هيچ چيزى بيشتر از دروغ بر خداى تعالى و پيامبرش صلّى اللّه عليه و اله و سلّم نباشد 🔷و نزد مردم آن دوران هيچ كالايى بى‌ارزش‌تر از قرآن نيست در صورتى‌كه درست تلاوت شود و به آن عمل گردد ولى اگر دستخوش تحريف و جابجايى واقع شود و به سود دنياپرستان تفسير شود هيچ متاعى از آن رايج‌تر و ارزشمندتر نيست. 🔶در آن زمان در ميان بندگان و در شهرها هيچ چيزى زشت‌تر از كار خوب و هيچ چيزى بهتر از كار زشت نيست. 🔷نزد گمراهان آن زمان هيچ كار هرزه‌اى بدتر از رفتن به راه هدايت و هيچ شكنجه‌اى جانكاه‌تر از آن نيست. 🔶کسانى كه خود را داناى قرآن مى‌دانند آن را پشت سر اندازند و حافظانش آن را به دست فراموشى سپارند،تا جايى به هوسرانى و ضلالت رو آورند كه خود از آن خسته و ملول گردند،اين گمراهى را از پدران خود ارث بردند و به دروغ و از روى قصد قرآن را تحريف نمايند و آن را تكذيب نمايند و به بهايى اندك بفروشند و نسبت به آن بى‌رغبتند. 🔷در آن زمان قرآن و اهل قرآن مرده‌اند و كنار گذاشته مى‌شوند و اين دو به يك راه مى‌روند كسى به آن دو اعتنا نمى‌كند،دو رفيق همدم هستند افسوس و دريغ بر آنها و بر بى‌توجهى مردم به آنها. 🔶در آن زمان قرآن و اهل قرآن در ميان مردم هستند و نيستند با مردم هستند و نيستند،زيرا قرآن و اين خطوط‍‌ هستند ولى مردم به آن عمل نمى‌كنند و راه هدايت نمى‌جويند و ضلالت و هدايت باهم جمع نمى‌شوند هرچند به ظاهر باهم باشند. 🔷مردم براى تفرقه و پراكندگى دست‌به‌دست هم مى‌دهند و از اجتماع مسلمانان واقعى كه اهل بيت هستند دورى مى‌گيرند 🔶سرپرستى خود و امور مربوط‍‌ به دين خود را به كسى واگذارند كه در ميان آنان به فريب‌كارى و قباحت و رشوه‌خوارى و آدم‌كشى رو آورده خود را به قرآن وابسته مى‌كنند ولى از قرآن راهنمايى نمى‌جويند، 🔷از حق نزد آنان جز نامى نيست و از قرآن جز خط‍‌ و نوشته‌اى كه آن را نمى‌شناسند، 🔶بسا شخص آوازه احكام قرآن را مى‌شنود و وارد دين اسلام مى‌گردد ولى هنوز درست ننشسته و اطمينان خاطر پيدا نكرده از اسلام بيرون مى‌رود.از دين حكمرانى به دين حكمران ديگر و از سرپرستى فرمانروايى به سرپرستى فرمانروايى ديگر و از اطاعت سلطانى به اطاعت سلطانى ديگر و از عهد و پيمان پادشاهى به عهد و پيمان پادشاهى ديگر منتقل مى‌شود، ⚠️خداى تعالى از جايى‌كه احساس ننمايند آنان را به عقوبت و شكنجه بكشاند 🔷و ايشان سرگرم زندگى دنيا باشند و به آرزوهاى دورودراز دل بندند تا جايى كه در نافرمانى زاد و ولد كنند و به جور و ستم خو بگيرند و قرآن از هيچ چيزى از گمراهى ايشان نگذرد، 🔶 گمراه و سرگردان هستند از غير خدا فرمان برند و سر اطاعت به غير او سپارند. 🔷در آن زمان مساجد ايشان از ابزار و وسايل گمراهى آباد و از هدايت و راهنمايى ويران است. 🔶قاريان قرآن آن دوران و آبادكنندگان مساجد زيانكارترين آفريده‌هاى خدايند گمراهى از آنان برخيزد و به آنان بازگردد پس رفتن به مساجد آنها و گام برداشتن به سوى آنان كفر به خداى عظيم است،مگر كسى كه به طرف آنها مى‌رود و از گمراهى آنان آگاه است. 🔷در اثر رفتارى كه دارند مساجد آنها از هدايت ويران و از ضلالت آبادان است، 🔶سنّت و دين خدا دگرگون گشته و از حدودش تجاوز شده،مردم را به هدايت دعوت نكنند و درآمد بيت المال را تقسيم نمى‌كنند به آنچه در عهده دارند وفا نكنند هركس در اين راه‌هاى گمراهى كشته شود شهيد بنامند نسبت به خدا دروغ بندند و منكر او شوند و از علم روى برتابند و به نادانى رو آورند.
🔷و پيش از آن‌چه شكنجه‌ها كه به نيكوكاران روا نداشتند آنان را مثله كردند و سخنان راست ايشان را دروغ بر خدا ناميدند و در برابر كارهاى خوبى كه انجام دادند بدرفتارى نموده و آنها را عقوبت كردند. 💫خداى عزّ و جلّ‌ از خودتان پيامبرى به سوى شما فرستاد كه رنج‌كشيدن شما بر او ناگوار است و به خوشى و آسايش شما سخت آزمند و نسبت به مؤمنان مهربان و رحيم است،و بر او كتابى نازل فرمود كه باطل در آن راه ندارد و نخواهد داشت از جانب خداى حكيم و ستوده است،قرآنى به زبان عرب دور از كجى و انحراف،بدين‌جهت‌كه عاقلان را بيم دهد و بر كافران اتمام حجت كند تا آنان را عقوبت نمايد،مبادا آرزوهاى دراز شما را بازى دهد و عمر خود را طولانى پنداريد كه پيشينيان شما را به هلاكت نكشاند جز آرزوهاى دراز و مغرور بودن به عمر طولانى در آرزوى دراز فرو رفته بودند كه ناگهان مرگ در رسيد كه با رسيدن آن عذرى پذيرفته نمى‌شود و راه توبه بسته مى‌گردد و گرفتارى و سختى‌ها را به همراه دارد. خداى عزّ و جلّ‌ وعده خود را به شما رسانده و سخن حق را براى شما آشكارا بيان نموده و راه و روش دين را به شما آموخته و راه‌ها را براى شما شرح داده تا حجت را بر شما تمام نمايد و راه عذر را بر شما ببندد و شما را بر ياد خودش ترغيب نموده و راه نجات را به شما تعليم داده،به راستى هركس اندرزهاى خدا را پذيرا شد و سخن او را راهنماى خويش قرار داد خدا او را به راه راست هدايت كند و طريق رشد را به او نشان دهد و او را از لغزش‌ها نگه دارد و براى كارهاى خوب آماده‌اش سازد،زيرا پناهنده به خدا در امان و محفوظ‍‌ است و دشمنش ترسان و فريب‌خورده،پس خود را به كثرت ذكر از خدا حراست نماييد و با تقوا از او بپرهيزيد و به فرمان بردن به او تقرب جوييد كه او به شما نزديك است و اجابت مى‌نمايد خداى عزّ و جلّ‌ فرموده: «وقتى كه بندگانم از تو از من پرسيدند به راستى من به ايشان نزديكم(قرب معنوى)كسى كه مرا بخواند اجابتش مى‌كنم پس از من درخواست اجابت نمايند و به من ايمان آرند باشد كه راه رشد را دريابند»(بقره/١٨٦)پس از خدا درخواست كنيد شما را اجابت نمايد و به او ايمان آوريد 🎇 و خدا را بزرگ شماريد آن خدايى كه اگر كسى او را شناخت سزاوار نيست خود را بزرگ بداند،زيرا سربلندى كسانى كه عظمت خدا را مى‌دانند اين است كه در مقابل وى كرنش نمايند و عزّت كسانى كه جلال خدا را درك نمايند اين است كه در برابر او خود را خوار بدانند 🎇و تندرستى كسانى كه قدرت خدا را بدانند اين است كه در مقابل او تسليم باشند،و دانسته خود را نسبت به خدا ناشناس ندانند و پس از هدايت راه ضلالت نپيمايند، ⚠️پس از حق فرار نكنيد مانند فرار نمودن انسان سالم از انسانى كه بيمارى گرى دارد و مانند انسان تندرست از انسانى كه بيمار است. ✴️و بدانيد كه شما هرگز راه صواب و رشد را نخواهيد شناخت مگر كسى كه آن راه را واگذاشته بشناسيد، ✴️و به پيوند استوار با قرآن پايبند نخواهيد بود مگر كسى كه آن را پشت سر انداخته بشناسيد ✴️و به قرآن تمسك نجوييد مگر آن‌كسى كه آن را واگذاشته بشناسيد، ✴️و به قرآن آن‌گونه كه سزاوار است عمل نكنيد و آن را نخوانيد مگر آن كسى كه آن را تحريف نموده بشناسيد ✴️ و گمراهى را نشناسيد مگر آنكه هدايت را بشناسيد، ✴️ و تقوا را نخواهيد شناخت مگر اينكه تجاوز را بشناسيد،وقتى‌كه اين مطالب را فهميديد بدعت‌ها را مى‌شناسيد ✴️و زورگويى‌ها را تشخيص مى‌دهيد ✴️و دروغ بر خدا و رسولش و تحريف قرآن را مى‌شناسيد ✴️و هدايت را از گمراهى تشخيص خواهيد داد، ⚠️ مبادا كسانى كه حقيقت را نمى‌دانند شما را به جهالت بكشانند، 💠علم قرآن و حقيقيت آن را نداند جز كسى كه طعم آن را چشيده باشد 💠 و با علم آن نادانى خود را برطرف ساخته باشد 💠 و با بينايى آن كورى دل خود را بينا كرده باشد 💠 و با شنوايى آن گوش جانش را شنوا نموده باشد 💠 و در پرتو علم آن نادانى‌هاى گذشته را جبران نمايد و كارى كند كه بعد از مردن زنده باشد(از او به نيكى ياد كنند)و با انجام كارهاى خوب نامش نزد خداى عزّ ذكره به خوبى ثبت گردد و گناهان وى محو و نابود گردد و رضايت و خشنودى خداى تبارك و تعالى را به دست آورد.
🌠پس علم آن را نزد افرادى مخصوص(ائمه عليهم السّلام)بجوييد 🌠 زيرا فقط‍‌ آنان نورى هستند كه از نورشان كسب روشنايى مى‌شود 🌠و امامانى هستند كه به ايشان اقتدا مى‌شود، 🌠آنان مايۀ زنده بودن علم و مردن نادانى مى‌باشند، 🌠آنان هستند كه حكمشان از علمشان شما را خبر مى‌دهد 🌠و سكوت آنان شما را از سخن آنها باخبر مى‌نمايد 🌠و ظاهرشان شما را از باطنشان آگاه مى‌سازد 🌠 با دين مخالفت نمى‌ورزند و در آن اختلاف ندارند 🌠 دين در ميان ايشان شاهدى راستگو و دم‌بسته‌اى گوياست، 🌠آنان هستند گواهان به حق و خبردهندگان راستگو با حق مخالفت نمى‌نمايند و در آن اختلافى ندارند، 🌠از جانب خدا گذشتۀ ايشان روشن شده 🌠و از خداى عزّ و جلّ‌ راستگويى آنان امضاء شده است 🕯 و اين براى كسانى كه اندرزپذيرند كافى است، 🕯پس وقتى حق را یافتيد و شنيديد به آن عمل كنيد نه اينكه فقط‍‌ آن را نقل نماييد ⚠️ زيرا راويان و قاريان قرآن فراوان هستند و عمل‌كنندگان به آن اندك هستند و خدا يار و ياور است. 📚الروضة من الکافی، صفحه 765 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84