آنگاه تو تمام دشمنان خود را نابود ميكنى و دوستانت را يارى مىنمائى بطورى كه نه ستمگر متجاوز و نه منكرى كه حق حقجويان را زير پا مىنهد و نه عيبجو و كينهتوز و دشمن و بدخواه تو، بهيچ وجه در روى زمين باقى نمىماند: «وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ»١ سپس فرمود: اى ابو اسحاق! اين گفتگو را پنهان بدار، مگر از برادران دينى و افراد با صداقت هر گاه علامات ظهور و اقتدار مرا ديدى، خود و برادران دينى خود كه همواره سعى در رسيدن بمركز نور يقين و روشنى چراغهاى دين دارند كوتاهى مكن، و بسوى من بيا تا بحقيقت نائل گردى.
ابراهيم مهزيار گفت: مدتى در خدمت حضرت توقف نمودم و از آن حضرت حقايق روشن و احكام نورانى و لطائف و حكمت و نكات ممتازى كه خداوند در سينۀ گهربارش بوديعت نهاده بود، استفاده مينمودم. تا اينكه ترسيدم مبادا كسانى را كه در اهواز بجاى گذاردهام؛ بواسطۀ تأخير ديدار آنها، از كف بدهم. از اين رو از حضرت اجازه حركت خواستم و بعرض رسانيدم كه از دورى حضرتش، ناراحتى بسيار خواهم داشت و از محروميت درك حضورش، اندوهگين ميشوم.
حضرت دعاى خيرى كه ان شاء اللّه براى من و فرزندان و بستگانم ذخيره و حرزى خواهد بود، نمود. موقعى كه آماده حركت شدم و عزمم جزم شد بخدمتش رسيدم كه با حضرتش وداع كنم و تجديد عهد نمايم، و پولى كه با خود داشتم و قريب پنجاه هزار درهم بود، تقديم نمودم و خواهش كردم كه بر من منت بگذارد و آن را بپذيرد، ولى او تبسمى كرد و فرمود:
اى ابو اسحاق! اين وجه را هنگام مراجعت بوطن مصرف كن! زيرا سفرى طولانى و بيابانى وسيع در پيش دارى. از اينكه ما اين وجه را نپذيرفتيم دلتنگ مباش زيرا ما از تو قدردانى نموديم، و يادآورى و قبول منتى را كه با فرض نگاهدارى در نزد ما، ميبايد از تو بنمائيم، كرديم. (يعنى منتى كه خواستى با قبول پولها بر تو بگذاريم و بعدها نيز از تو يادآورى بنمائيم، بدون پذيرفتن آنهم، خواهيم نمود).
خداوند آنچه را بتو ارزانى فرمود، مبارك گرداند، و هر چه عطا كرده باقى بدارد و بهترين ثواب احسانكنندگان و ارجدارترين آثار فرمانبرداران را براى تو بنويسد چه كه هر زيادتى مال اوست و بايد از او گرفت. اميدوارم خداوند تو را با بهرۀ كافى و سلامتى و خوشحالى بسوى دوستانت برگرداند، و راه را براى تو دشوار نسازد، و دريافتن راه سراسيمه ننمايد. تو را بخدا ميسپارم كه ان شاء اللّه در سايۀ لطف او هيچ گونه خطرى متوجه تو نگردد.
اى ابو اسحاق! خداوند متعال ما را با عوائد احسان و فوائد امتنان خود قانع گردانيد، و از كمك بدوستان، بازداشته مگر بخاطر نيت خالص و بلحاظ نصيحتو محافظت آنچه پاكيزه و پايدار و نامش بلند است (كه در اين صورت بدوستان خود عملا كمك ميكنيم).
ابراهيم بن مهزيار گفت: با حضرت، خداحافظى نمودم در حالى كه خدا را سپاسگزار بودم كه مرا راهنمائى و ارشاد كرد تا بمقصود حقيقى نائل گردم. با اينكه ميدانستم كه خداوند زمين خود را تعطيل و از وجود حجت آشكار و امام قائم خالى نخواهد گذاشت. سپس اين ماجرا را براى مزيد بصيرت اهل يقين (شيعيان) نقل كردم تا بدانند كه خداوند ذريۀ طيبه و سرشت پاك آنها را باقى گذاشته است، و هم اين امانت را باهلش تسليم كنم تا وقتى آشكار گشت، خداوند فرقۀ ناجيه و طريقۀ مرضيه را عزمى قوى و تأييدى بيشتر عطا فرمايد، و بر اعتقاد راسخشان بيافزايد «وَ اللّهُ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»
📙مهدی موعود، صفحه 771
علامه محمدباقرمجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
✴️امّا وجه تشبيه آن حضرت به شهاب ثاقب؛شايد به خاطر اين باشد كه بهطور ناگهانى ظهور مىكند،چنانكه اين معنى در چند روايت آمده،و يا اينكه مانند ستارۀ شهاب مىدرخشد.شاهد بر اين احتمال رواياتى است كه در باب(نور آن حضرت)خواهد آمد،و يا به خاطر اينكه شياطين را طرد و دفع مىكند،همانطوركه با شهاب ثاقب طرد مىشوند.خداوند متعال مىفرمايد:
💫إِلاّ مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهابٌ ثاقِبٌ؛(صافات/10)
جز آنكه كسى(از شياطين)بخواهد از علم بالا بربايد كه شهابى فروزان او را دنبال مىكند.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 114
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 در حديث مفضّل از امام صادق عليه السّلام آمده كه فرمود:اى مفضّل!
🕋او تنها ظاهر مىشود و به سوى خانۀ خدا به تنهايى مىرود و تنها وارد كعبه مىگردد و در حال تنهايى شب بر او فرا مىرسد،پس چون ديدگان به خواب رود و سياهى شب سايه افكند،جبرئيل و ميكائيل و فرشتگان در صفوف متشكّل بر او فرود مىآيند،پس جبرئيل معروض مىدارد:«يا سيّدي قولك مقبول و أمرك جائز»؛اى سرور من!فرمانت پذيرفته و دستورت اجرا مىشود.پس دست بر صورتش مىكشد و مىگويد:
💫 اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ؛ (زمر/74)
حمد خداى را كه به وعدۀ خويش دربارۀ ما وفا كرد و زمين را ميراث ما ساخت،هرجاى بهشت كه خواهيم منزلگاه خود قرار دهيم،پاداش عملكنندگان چه نيكو است.
🕋آنگاه ميان ركن و مقام مىايستد و فريادى مىكشد و مىفرمايد:اى نقباى من؛(سركردگان ارتش آن حضرت)و اى وابستگان خاصّ من؛و اى كسانى كه خداوند شما را-پيش از ظهورم- براى يارى من بر روى زمين ذخيره كرده!با خواست و رغبت نزد من آييد.
📣پس فرياد آن حضرت به گوش آنها مىرسد درحالىكه در محرابها و بر رختخوابهاى خود در شرق و غرب زمين قرار دارند و همان يك صدا به گوش همۀ آنان مىرسد،پس به آن حضرت پاسخ مثبت مىدهند و به سوى آن صدا مىشتابند و در عرض يك چشم بر هم زدن در پيشگاه او بين ركن و مقام حاضر مىشوند.
🔆پس خداوند-عزّ و جلّ-به نور امر مىكند كه مانند عمودى از زمين تا آسمان كشيده مىشود،كه از آن نور هرمؤمنى كه به روى زمين است استفاده خواهد كرد و نورى از درون خانهاش آشكار مىگردد،پس نفوس مؤمنين به آن نور خوشنود مىگردد.(تا اينكه مفضّل عرضه داشت):اى سرور من!آيا در مكّه مقيم مىشود؟
فرمود:نه،اى مفضّل!بلكه مردى از خاندانش را در آنجا جانشين خود مىسازد،پس هرگاه از مكه حركت كند به آن مرد حمله مىكنند و او را مىكشند،پس آن حضرت بازمىگردد،ايشان به خدمتش مىآيند،درحالىكه ترسان و سربهزير افكنده باشند،گريه و تضرّع مىكنند و عرضه مىدارند:اى مهدى آل محمد عليهم السلام توبه مىكنيم.پس آن حضرت آنان را نصيحت و موعظه نموده و هشدار مىدهد و بر آنها جانشين مىگمارد و دوباره حركت مىكند.ولى باز هم بر آن جانشين يورش مىبرند و او را مىكشند،پس ياران خودش از جنّيان و نقبا را به سوى آنها مىفرستد و مىفرمايد:بازگرديد به سوى آنها و كسى را باقى نگذاريد،مگر آنكه ايمان بياورد.
و اگرنه اين بود كه رحمت پروردگار همه را فرامىگيرد،و من آن رحمت هستم با شما به سوى آنها بازمىگشتم،زيرا كه به تحقيق اينها عذرها را بين خود و خداى خودشان و من قطع كردند. پس به سوى آنان مراجعت مىكنند،به خدا قسم از صد تن يكى باقى نمىماند،قسم به خدا از هزار يكى باقى نمىماند.
💠مفضّل مىگويد:گفتم:اى سيّد من!خانۀ مهدى عليه السّلام كجا خواهد بود و مؤمنان كجا جمع مىشوند؟فرمود:سراى حكومت آن حضرت كوفه و مجلس حكم و فرمانروايى او مسجد جامع آن،و بيت المال و محل تقسيم غنائم مسلمين مسجد سهله،و جاى خلوتهاى آن حضرت،سرزمين صاف و مسطح و سفيد نجف است.
مفضّل عرضه داشت:اى مولاى من!آيا همۀ مؤمنين در كوفه خواهند بود؟فرمود:آرى قسم به خدا!هيچ مؤمنى باقى نمىماند مگر اينكه در آن،يا در حوالى آن خواهد بود و كار به جايى مىرسد كه مقدار خوابگاه يك اسب به دو هزار درهم مىرسد و بيشتر مردم آرزو مىكنند:اى كاش يك وجب از زمين سبع را به قيمت يك وجب طلا مىخريد و زمين سبع از خطّههاى همدان است.
📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 118
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
کتابهای حوزه مهدویت را در کانال کتابخانه ضامن اشک با زدن این هشتک ها جستجو کنید:
#امام_مهدی_عج
#کتب_حضرت_مهدی_ع
#کتب_تاریخ_زندگینامه_حضرت_امام_عصر_عج
#کتب_نقد_و_بررسی_غیبت_امام_مهدی_عج
#رجعت
کانال کتابخانه ی مقتل امام حسین ع
@zameneashkbook
کتابخانه ضامن اشک ایتا
@zamenashkbook1
زیارت آل یس.mp3
12.98M
💎زیارت آل یس💎
با صدای اباذر الحلواجی
مداح بحرینی
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘﷽
#شهدای_عصر_غیبت
تــو بایـد باشی
تا جمعـه هایم پر شود از نور
پر شود از عشــق ،
و دقایقم از دوست داشتنی ابدی
لبریز گردد ...
تــو باید باشی
تـا جمعـه های بخیــر بگذرد ...
سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی🌷
الدوله الزهرائیه👇
@aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَبَّادُ بْنُ يَعْقُوبَ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَالِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ أَصْغَرُنَا سِنّاً وَ أَخْمَلُنَا شَخْصاً قُلْتُ مَتَى يَكُونُ ذَاكَ قَالَ إِذَا سَارَتِ الرُّكْبَانُ بِبَيْعَةِ الْغُلاَمِ فَعِنْدَ ذَلِكَ يَرْفَعُ كُلُّ ذِي صِيصِيَةٍ لِوَاءً فَانْتَظِرُوا الْفَرَجَ .
و لا يعرف فيمن مضى من الأئمة الصادقين عليهم السّلام أجمعين و لا في غيرهم ممن ادعيت له الإمامة بالدعاوي الباطلة من اؤتم به في صغر سن إلا هذا الإمام صلوات اللّه عليه الذي حباه الله الإمامة و العلم كما أوتي عيسى ابن مريم و يحيى بن زكريا الكتاب و النبوة و العلم و الحكم صبيا و الدليل على ذلك قول أبي عبد الله عليه السّلام فيه شبه من أربعة أنبياء أحدهم عيسى ابن مريم عليه السّلام لأنه أوتي الحكم صبيا و النبوة و العلم و أوتي هذا عليه السّلام الإمامة و في قولهم عليهم السّلام هذا الأمر في أصغرنا سنا و أخملنا ذكرا دليل عليه و شاهد بأنه هو لأنه ليس في الأئمة الطاهرين عليهم السّلام و لا في غير الأئمة ممن ادعى له الدعاوي الباطلة من أفضى إليه الأمر بالإمامة في سنه لأن جميع من أفضيت إليه الإمامة من أئمة الحق و ممن ادعيت له أكبر سنا منه فالحمد لله الذي يحق اَلْحَقَّ بِكَلِماتِهِ و يقطع دابِرَ الْكافِرِينَ .
📝(خبر داد ما را محمّد بن همّام او گفت:حديث كرد ما را جعفر بن محمّد ابن مالك او گفت:حديث كرد ما را عبّاد بن يعقوب او گفت:حديث كرد ما را يحيى بن سالم):
از ابى جعفر امام باقر عليه السّلام كه فرمود:صاحب اين امر از همۀ ما در سن كمتر و در شخصيّت خاموشتر است گفتم:اين كى خواهد شد؟
💎فرمود: هنگامى كه خبرگزاريها بيعت آن جوان را منتشر سازند در اين وقت هر صاحب قدرتى پرچمى بر افرازد پس منتظر فرج باشيد.
در امامان راستين گذشته و امامانى كه بناحقّ دعوى امامت كردهاند كسى كه در كودكى يتيم شده باشد بجز اين امام كسى نيست امامى كه خداوند امامت و علم را باو عطا فرموده همچنان كه بعيسى بن مريم و يحيى بن زكريّا كتاب و نبوّت و علم و حكمت را در كودكى عطا فرمود.
و دليل بر اين سخن فرمايش امام صادق عليه السّلام است كه فرمود او را بچهار پيغمبر شباهت است يكى از آنان عيسى بن مريم است زيرا باو حكم و نبوّت و علم در كودكى عطا شد و باين نيز در كودكى امامت داده شد.
و اينكه فرمودهاند اين امر در كوچكترين ما از نظر سن و خاموشترين ما از نظر شخصيّت خواهد بود دليل و شاهدى است بر اينكه همان او است زيرا در ائمۀ طاهرين و در غير ائمه از مدّعيان دعاوى باطل كسى نيست كه امر امامت در سنّ آن حضرت باو داده شده باشد زيرا همۀ آنان كه امامت بآنان رسيده است از امامان راستين و افرادى كه براى آنان ادّعاى امامت شده است از نظر سن از آن حضرت بزرگتر بودهاند.سپاس خدائى را كه بوسيلۀ كلماتش احقاق حقّ ميكند و دنبالۀ كافران را قطع ميكند.
📙غیبت نعمانی، صفحه 216
باب10/حدیث35
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📝(حديث كرد ما را عبد الواحد بن عبد اللّه او گفت:حديث كرد ما را محمّد ابن جعفر قرشىّ او گفت حديث كرد مرا محمّد بن الحسين بن ابى الخطّاب او گفت حديث كرد مرا محمّد بن سنان از ابى الجارود و او از):
ابى جعفر(امام باقر)عليه السّلام كه از آن حضرت شنيده است كه ميفرموده است آنقدر بايد بانتظار باشيد تا همچون رمۀ بزهاى وحشت زده شويد كه قصّاب را تفاوت نكند كه دست بر روى كداميك بگذارد نه جايگاه بلندى داشته باشيد تا بدان پناهنده شويد و نه پشتيبانى كه كارهايتان را بدلگرمى آن انجام دهيد.
📙غیبت نعمانی ، صفحه 226
باب10 /حدیث5
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
آخر جمادی الأوّلی
1 ـ وفات محمّد بن عثمان عَمری رَحِمَهُ الله
وفات دوّمین نائب خاص امام عصر صلوات الله علیه، جناب ابو جعفر محمّد بن عثمان بن سعید عَمری رَحِمَهُ الله در چنین روزی در سال 304 یا 305 واقع شده است. (1)
📚 منابع :
1. الغیبة (شیخ طوسی) : ص 366. و ... .
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📝در كمال الدين به سند خود،از حضرت امام سجاد عليه السّلام آمده كه فرمود:در حضرت قائم عليه السّلام از هفت پيغمبر شيوه و روش هست:شيوهاى از پدرمان آدم و شيوهاى از ابراهيم و شيوهاى از موسى و شيوهاى از عيسى و شيوهاى از ايّوب و شيوهاى از محمد عليهم السّلام؛
💠امّا از آدم و نوح طول عمر،
💠و امّا از ابراهيم مخفى بودن ولادت و دورى از مردم،
💠و از موسى ترس و غيبت،
💠و امّا از عيسى به اختلاف افتادن مردم دربارۀ او،
💠و امّا از ايّوب فرج بعد از ابتلاء و امتحان،
💠و امّا از محمّد صلّى اللّه عليه و اله خروج و قيام با شمشير.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 131
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜در حديث كميل كه در دار السلام روايت شده امير المؤمنين على عليه السّلام فرمود:
🔅«يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من شيء إلاّ و القائم يختمه» ؛
💎اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اينكه من افتتاح كنندۀ آنم
💎و هيچ چيزى نيست مگر اينكه قائم آن را به پايان مىرساند و خاتمه مىدهد.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 133
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜در كافى ضمن حديث راهبى كه به دست مولاى ما حضرت كاظم عليه السّلام مسلمان شد آمده:
سپس راهب گفت:مرا خبر ده از هشت حرفى كه نازل شده و چهار عدد از آنها در زمين آشكار گرديده و چهار تاى ديگر در فضا مانده،
❓اين چهارى كه در فضا مانده است براى چهكسى نازل مىشود و چهكسى آنها را تفسير مىنمايد؟
✅فرمود:او قائم ماست،پس خداوند آنها را بر او نازل مىفرمايد،و او آنها را تفسير مىكند،و بر او نازل مىشود چيزهايى كه بر صدّيقين و فرستادگان و هدايتشدگان نازل نشده باشد.
📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 134
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
4_265388460171329771.mp3
1.21M
⚜ دعای عهد ⚜
🔰 استاد فرهمند
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ بَعْضِ رِجَالِهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُمَارَةَ الْكِنَانِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ عَنْ أَبِي الْجَارُودِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:
قُلْتُ لَهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَوْصِنِي فَقَالَ أُوصِيكَ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أَنْ تَلْزَمَ بَيْتَكَ وَ تَقْعُدَ فِي دَهْمَاءِ هَؤُلاَءِ النَّاسِ وَ إِيَّاكَ وَ الْخَوَارِجَ مِنَّا فَإِنَّهُمْ لَيْسُوا عَلَى شَيْءٍ وَ لاَ إِلَى شَيْءٍ- وَ اعْلَمْ أَنَّ لِبَنِي أُمَيَّةَ مُلْكاً لاَ يَسْتَطِيعُ النَّاسُ أَنْ تَرْدَعَهُ وَ أَنَّ لِأَهْلِ الْحَقِّ دَوْلَةً إِذَا جَاءَتْ وَلاَّهَا اللَّهُ لِمَنْ يَشَاءَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ فَمَنْ أَدْرَكَهَا مِنْكُمْ كَانَ عِنْدَنَا فِي السَّنَامِ الْأَعْلَى وَ إِنْ قَبَضَهُ اللَّهُ قَبْلَ ذَلِكَ خَارَ لَهُ وَ اعْلَمْ أَنَّهُ لاَ تَقُومُ عِصَابَةٌ تَدْفَعُ ضَيْماً أَوْ تُعِزُّ دِيناً إِلاَّ صَرَعَتْهُمُ الْمَنِيَّةُ وَ الْبَلِيَّةُ حَتَّى تَقُومَ عِصَابَةٌ شَهِدُوا بَدْراً مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لاَ يُوَارَى قَتِيلُهُمْ وَ يُرْفَعُ صَرِيعُهُمْ وَ لاَ يُدَاوَى جَرِيحُهُمْ قُلْتُ مَنْ هُمْ قَالَ الْمَلاَئِكَةُ .
📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد از بعضى از رجالش و او از علىّ بن عمارۀ كنانى او گفت:حديث كرد ما را محمّد بن سنان از ابى الجارود و او از) ابى جعفر(امام باقر)عليه السّلام،گويد امام باقر را عرض كردم مرا وصيّتى بفرمائيد فرمود وصيّت ميكنم كه تقوى داشته باشى و خانهنشين باشى و در اجتماع اين مردم شركت نكنى و مبادا با افرادى كه از خاندان ما خروج ميكنند همگام باشى كه آنان نه چيزى دارند و نه بچيزى ميرسند و بدان كه بنى اميه را حكومتى است كه مردم نميتوانند آن را از دست آنان بگيرند و اهل حق را دولتى است كه وقتى فرا رسيد خداوند زمامش را بدست هر كس از ما اهل بيت كه بخواهد مىسپارد پس هر كس از شماها كه بآن دولت رسد با ما در مقام بلند بهشتى خواهد بود و اگر پيش از رسيدن بآن دولت از دنيا برود خداوند از براى او نيكى خواهد خواست.
و بدان كه هيچ جمعيّتى بمنظور بر طرف كردن ستم و يا عزيز نمودن دينى قيام نميكند مگر آنكه مرگ و گرفتارى دامنگيرشان شود تا آنگاه كه جمعيّتى قيام كنند كه در بدر با رسول خدا بودند كه كشتگانشان بخاك سپرده نشود و بخاك افتادهشان برداشته نشود و زخمىهاشان درمان نگردد عرض كردم آنان كيانند؟فرمود:فرشتگان.
[شرح از مجلسىّ ره(كشتگانشان)يعنى كسانى را كه فرشتگان بكشند دفن نميشوند و زخمهاشان درمان پذير نيست].
📚غیبت نعمانی ، صفحه 228
باب11/حدیث2
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📝٢٠١٤)امام زمان عليه السّلام مىفرمايد:من باقيمانده و ذخيره خدا در روى زمين و انتقام گيرنده از دشمنانش هستم.
📜٢٠١٥)امام زمان عليه السّلام مىفرمايد:نشانههاى ظهور من،زيادى هرجومرج و فتنه هاست.
📝٢٠١٦)امام زمان عليه السّلام مىفرمايد:به راستى كه بىخردانى از شيعه و افراد احمقى از اين گروه و آنان كه به اندازه بال مگس دينشان از ديگران برترى دارد،(با اعمال و كردارشان)موجب اذيت ما شدند.
📜٢٠١٧)امام زمان عليه السّلام مىفرمايد:ميان خدا و هيچ فردى،رابطه خويشاوندى نيست.هر كه مرا انكار كند شيعه من نيست و راه(و سرنوشتش)مانند پسر نوح است.
📙 تحف العقول عن آل الرسول صلی الله علیه و آله و سلم ، صفحه 966
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📝از ابو بصير از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت است كه فرمود:اسلام غريبانه آغاز شد و به همان حال هم بازخواهدگشت،پس خوشا به حال غريبان.ابو بصير مىگويد:عرض كردم:
أصلحك اللّه،اين سخن را برايم شرح فرماى.
💫فرمود:دعوتكنندۀ از ما دعوت تازهاى آغاز مىكند،همچنانكه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله دعوت كرد.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 139
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜دركتاب کفایة الاثر از حضرت حسين بن على عليهما السلام از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله روايت نموده كه فرمود:
🔅اوّلين چيزى كه خداوند آفريد حجابهايش بود،پس بر حواشى آنها نوشت:«لا إله إلاّ اللّه محمّد رسول اللّه،عليّ وصيّه»؛
🔅سپس عرش را آفريد و بر اطراف آنها نوشت:«لا إله إلاّ اللّه محمّد رسول اللّه،عليّ وصيّه».
🔅سپس لوح را آفريد و بر پيرامون و حدود آن نوشت:«لا إله إلاّ اللّه محمّد رسول اللّه،عليّ وصيّه».
🌠و هرآنكس كه پندارد پيغمبر را دوست دارد امّا وصىّ را دوست ندارد،دروغ گفته است.
🌠و هركس گمان برد كه پيامبر را مىشناسد امّا وصىّ را نمىشناسد،كفر ورزيده است.
🌠سپس فرمود:آگاه باشيد كه اهل بيت من امان هستند براى شما،پس آنها را دوست بداريد به دوستى من و به آنان متمسك شويد كه هيچگاه گمراه نخواهيد گشت.
گفته شد:اهل بيت كيانند اى پيامبر خدا؟فرمود:على و دو سبط(نوادۀ)من و نه تن از فرزندان حسين عليهم السّلام امامان ابرار امينان معصوم؛آگاه باشيد!اينان اهل بيت من و عترت من هستند و از گوشت و خون مناند.
📚نکیال المکارم -جلد 1، صفحه 140
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از نوای مقتل
▪️جنس عزای فاطمیِّه جنس دیگریست
🍂قلبی که فاطمی شده وَالله حیدریست
▪️سینه زن مدینه ی غم های مادرم
🍂الگوی ناب سینه زدن یابن العسکریست
#یا_صدیقه_الشهیده🏴
#ایام_فاطمیه🥀
#فاطمیہ_مادرم_زهرا_س🏴
نوای مقتل درتلگرام
@navayemaqtal
___
نوای مقتل درایتا
@Navaymagtal
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
#رجعت
#مهدویت_در_قران_مجید
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
📜امام صادق(ع) فرمودند:
اى مفضل! گويا مىبينم كه ما ائمه آن موقع جلو پيغمبر جمع شده و بآن حضرت شكايت مىكنيم كه امت بعد از وى چه بروز ما آوردند، و مىگوئيم امت ما را تكذيب كردند و بىاعتنائى و نفرين و لعنت و تهديد بقتل نمودند،
واليان ستمگر آنها ما را از وطن بيرون آورده به پايتخت خود بردند و جمعى از ما را با سم و حبس كشتند.
💦در اين وقت پيغمبر سخت گريه ميكند و ميفرمايد اى فرزندان من! هر چه بشما رسيد بيشتر به جد شما رسيد.
🔰دادخواهى حضرت زهرا (عليها السلام) در #رجعت
آنگاه فاطمۀ زهراء عليها السلام مىآيد و از ظلم اولى و دومى و غصب فدك ملك خود توسط آنها، و رفتن به ميان مهاجرين و انصار و ايراد خطبهاش در خصوص غصب فدك، و جوابى كه خليفه در رد او گفت كه: پيغمبران ارث نمىگذارند، و استدلال زهرا بگفته زكريا و يحيى و داستان داود و سليمان و اينكه دومى باو گفت:
آن طومارى را كه پدرت براى تو نوشت بمن نشان بده و او در آورد و نشان داد و او آن را گرفته پيش روى قريش و مهاجرين و انصار و سايرين پاره كرد و گريستن زهرا (عليها السلام) و برگشتن بطرف قبر پدرش رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در حالى كه ميگريست و محزون بود و بخداوند و پدرش پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله پناه آورده و با شعار رقيه دختر صفى تمثل جست شكايت ميكند كه گفت:
قد كان بعدك انباء و هنبثة لو كنت شاهدها لم يكبر الخطب
انّا فقدناك فقد الأرض وابلها و اختلّ اهلك فاشهد هم فقد لعبوا
ابدّت رجال لنا فحوى صدورهم لمّا نأيت و حالت دونك الحجب
لكلّ قوم لهم قرب و منزلة عند الاله على الادنين مقترب
يا ليت قبلك كان الموت حلّ بنا املوا اناس ففازوا بالّذى طلبوا..
سپس داستان اولى را نقل ميكند كه چگونه خالد بن وليد و قنفذ و عمر بن الخطاب و جمعى را فرستاد تا امير المؤمنين را از خانۀ خود براى بيعت گرفتن در سقيفۀ بنى ساعده ببرند،
و امير المؤمنين بعد از آن حضرت مشغول جمع آورى قرآن گرديد، و قرض حضرتش را كه هشتاد هزار درهم بود، با فروش دارائى خود، همه آنها را پرداخت.
و هم نقل ميكند كه چگونه عمر گفت يا على بيرون بيا و در آنچه مسلمانان شركت كردهاند تو نيز شركت كن و گر نه گردنت را مىزنيم، فضه گفت: امير المؤمنين عليه السّلام مشغول كارى است كه اگر انصاف داشته باشيد، خواهيد دانست كه او از آمدن معذور است، ولى آنها گوش نگرفتند و هيزم آوردند تا درب خانهاى را كه امير - مؤمنان و فاطمه و حسن و حسين و زينب و ام كلثوم و فضه در آن بودند آتش بزنند، و بالاخره، آن در را هم آتش زدند.
فاطمه آمد پشت در و از همان جا صدا زد: اى عمر و اىبر تو چگونه بر خدا و پيغمبر جسارت ورزيدى كه با اين كار ميخواهى نسل پيغمبر را از روى زمين براندازى و او را از ميان ببرى و نور خدا را خاموش كنى، با اينكه خدا نميگذارد كه نورش خاموش شود.
عمر گفت: اى فاطمه! فعلا نه محمد حاضر است و نه فرشتگان از جانب خدا براى امر و نهى و ترساندن مىآيند، و على هم مانند يك نفر از مسلمين است، اگر ميخواهى بگو بيرون بيايد و با ابو بكر بيعت كند و گر نه همۀ شما را آتش ميزنم.
فاطمه در حالى كه ميگريست گفت: پروردگارا! شكايت فقدان پيغمبر و رسول برگزيدهات و ارتداد امتت و ممانعتى را كه از رسيدن حقى كه تو در كتاب خود براى ما قرار دادهاى بعمل آوردند، بتو ميكنم.
عمر گفت: اى فاطمه اين حرفهاى زنانه را كنار بگذار. خدا نبوت و خلافت را يك جا براى شما جمع نميكند. سپس هيزم را آتش زد و قنفذ ملعون دستش را داخل نمود تا در را بگشايد، و عمر با تازيانه به بازوى فاطمه (عليها السلام) زد بطورى كه بازويش همچون بازوبند سياهى ورم كرد، و طورى با پا بدر نيم سوخته زد كه بشكم دختر پيغمبر خورد و او كه حامله بود محسن شش ماهۀ خود را سقط كرد.
عمر و قنفذ و خالد بن وليد هجوم آوردند بدرون خانه.
فاطمه با صداى بلند گريه ميكرد و ميگفت: اى پدر! اى پيغمبر خدا! دخترت را دروغگو ميدانند و ميزنند! و بچهاش را كشتند!!
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
سپس امير المؤمنين در حالى كه چشمش از شدت غضب سرخ شده بود از داخل خانه بيرون آمد و عبايش را در آورد و روى فاطمه كه غش كرده بود انداخت و او را بسينه چسبانيد.
و بوى گفت: اى دختر پيغمبر خدا! ميدانى كه خداوند پدر بزرگوارت را براى هدايت جهانيان برانگيخت. مبادا مقنعه خود را از سر بردارى و نفرين كنى! اى فاطمه بخدا قسم اگر چنين كنى يكنفر در روى زمين نميماند كه بگويد محمد و موسى و عيسى و ابراهيم و نوح و آدم پيغمبر خداست هر جنبندهاى كه در روى زمين است و هر پرندهاى كه در آسمان است خداوند آن را نابود ميكند.
آنگاه بعمر گفت: اى پسر خطاب واى بر تو از اين كار كه امروز نمودى و از عواقب آن. از خانۀ من بيرون برو پيش از آنكه شمشيرم را بكشم و امت جفا جوى را بكشم عمر هم با خالد بن وليد و قنفذ و عبد الرحمن بن ابى بيرون رفتند.
امير مؤمنان فضه را صدا زد و فرمود: اى فضه بانوى خود زهراء را درياب كه دچار درد زائيدن شده است. چون فضه بكار آن مخدره پرداخت. بچهاى كه پيش از ولادت نام او را محسن گذارده بودند سقط گرديد!
امير المؤمنين فرمود: اين بچه بنزد جدش رسول خدا ميرود و بوى شكايت مىكند.
امير المؤمنين در تاريكى شب زهرا را برداشته باتفاق حسن و حسين و زينب و ام كلثوم بدر خانۀ مهاجر و انصار ميرفت، و آنها را بياد خدا و پيغمبر و بيعت و پيمانى كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله در زمان حيات خود در چهار جا براى وى گرفت و در هر مورد مسلمانان او را امير المؤمنين (عليه السلام) دانستند مىآورد و همه وعده ميدادند كه فرداى آن شب بيارى وى قيام كنند ولى چون صبح ميشد هيچ كس حركتى از خود نشان نميداد.
🔰دادخواهى امير المؤمنين «عليه السلام» در #رجعت
سپس امير المؤمنين عليه السّلام محنتهاى عظيمى را كه بعد از پيغمبر ديد و با آن امتحان خود را داد، بآن حضرت شكايت مىكند.
ميگويد: يا رسول اللّه داستان من مانند داستان هارون است و من بشما همان را ميگويم كه هارون بموسى گفت:
✨«اِبْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْداءَ وَ لا تَجْعَلْنِي مَعَ الْقَوْمِ الظّالِمِينَ» يعنى: فرزند مادرم مردم مرا تنها گذاشتند و نزديك بود مرا بكشند پس تو كارى نكن كه دشمن بمن سرزنش كند، و مرا با مردم ظالم قرار مده من هم صبر كردم و تسليم حوادث شدم و راضى برضاى خدا گشتم و با مخالفتى كه با من نمودند و نقض عهد خود كه با آنها در بارۀ من معاهده نمودى، حجت بر آنها تمام گشت.
يا رسول اللّه! من متحمل رنجها و گرفتاريهائى شدم كه هيچ جانشين پيغمبرى در هيچ امتى متحمل نگشت، تا جايى كه با ضربت عبد الرحمن بن ملجم مرا بقتل رساندند،
و خداوند شاهد بچگونگى نقض بيعت من است.
طلحه و زبير عايشه را به بهانۀ اداى مراسم حج و عمره بمكه بردند ولى او را گردش داده به بصره آوردند. من هم ناچار براى جلوگيرى از بلواى آنها بسيج كردم و خدا و شما را بياد آنها آوردم، ولى آنها برنگشتند تا اينكه خداوند مرا بر آنها پيروز گردانيد و خون بيست هزار نفر از مسلمانان ريخته و هفتاد دست كه ميخواست مهار شتر عايشه را نگهدارد بريده شد.
يا رسول اللّه: آنچه در جنگهاى شما و جنگهاى بعد از شما ديدم از جنگ جمل بر من دشوارتر نبود زيرا آن جنگ از سختترين و هول انگيزترين و بزرگترين جنگهائى بود كه من ديدم. همان طور كه مرا بار آوردى و باين آيه:
✨«فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ»؛ و آيه «وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُكَ إِلاّ بِاللّهِ» من نيز صبر كردم.
يا رسول اللّه بخدا قسم تأويل اين آيه
✨«وَ ما مُحَمَّدٌ إِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ وَ مَنْ يَنْقَلِبْ عَلى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللّهَ شَيْئاً وَ سَيَجْزِي اللّهُ الشّاكِرِينَ»
واقعا بعد از شما تحقق يافت كه خدا ميفرمايد:
محمد هم پيغمبرى است كه پيش از او هم پيغمبران بودند، آيا اگر او مرد يا كشته شد شما بطريقه (جاهليت سابق) خود بازمىگرديد؟ (اين را بدانيد كه) هر كس (بعد از پذيرفتن اسلام) بطريقۀ سابق خود برگردد، هيچ گونه ضررى نميتواند بخدا برساند.
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
🔰دادخواهى حضرت امام حسن (عليه السلام) در #رجعت
اى مفضل! آنگاه حسن عليه السّلام برخاسته و خطاب به پيغمبر مىگويد: اى جد بزرگوار! من هنگام آمدن پدرم امير المؤمنين بكوفه با حضرتش بودم تا اينكه بضربت عبد الرحمن بن ملجم ملعون شهيد شد. همان طور كه شما باو وصيت كرده بوديد پدرم نيز بمن وصيت فرمود. چون معاويۀ ملعون از شهادت پدرم مطلع شد، زياد زنازاده را با دويست و پنجاه هزار سرباز بكوفه فرستاد و بوى دستور داد كه من و برادرم حسين و ساير برادران و بستگان و شيعيان و دوستان مرا گرفتار سازد و از ما براى معاويه بيعت بگيرد.
هر كدام از ما حاضر نشدند گردنش را زدند، و سر او را براى معاويه فرستادند چون من اين را ديدم از خانه بيرون آمده، بمسجد جامع كوفه رفتم تا نماز بگزارم. بعد از نماز بمنبر رفتم و بعد از حمد و ثناى الهى گفتم: اى مردم! اوضاع دنيا عوض شده و آثار دين از بين رفته، و بردبارى كم شده امروز ديگر از تحريكات شيطانى و حكم خائنين كسى آسايش ندارد.
بخدا قسم دليلهاى محكمى براى آنها آورده شد، و علائم زيادى بر ايشان روشن گرديد، و مشكلاتشان آشكار گشت، و هر لحظه منتظر بوديم كه تأويل اين آيه: «و ما «مُحَمَّدٌ إِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ»...» تحقق يابد.
اى مردم! بخدا قسم جدم رحلت كرد و پدرم شهيد شد و وسواس خناس در دلهاى مردم تخم وسوسه پاشيد و فتنهجويان براى ايجاد فتنه عربدهها كشيدند و بر خلاف سنت رفتار كرديد.
اى واى بر آن فتنۀ كر و كور كه صداى كسانى كه مردم را براه راست ميخوانند و براى پذيرش حق و حقيقت صلا ميزنند، شنيده نميشود، در آن فتنه است كه سخن نفاق آميز آشكار مىگردد و باطن تفرقه اندازان معلوم مىشود و دو لشكر خارجى شام وعراق بجان هم مىافتند. خدا شما را رحمت كند بشتابيد بسوى گشايش و نور آشكار و پرچم بزرگ و چراغى كه هيچ گاه خاموش نميشود و حقى كه مخفى نمىگردد.
اى مردم! از خواب غفلت بيدار شويد و از تاريكى گمراهى كه شما را احاطه كرده بدرائيد. بخدائى كه دانه را شكافت و انسان را آفريد و رداى عظمت پوشانيد، قسم ياد ميكنم جمعى از شما كه داراى دلهائى صاف و نيتهائى خالص باشند، بدون اينكه آميخته بنفاق و قصد افتراق باشند برخاسته با من بيعت كنيد، تا من بتوانم با شمشير قيام كنم و اطراف كار را بر دشمن تنگ بگيرم و با نيزهها و سمهاى اسب لشكر آنها را از ميان بردارم،
اى مردم! خدا شما را رحمت كند سخن بگوئيد و بمن جواب بدهيد!
يا رسول اللّه! مثل اينكه مهر سكوت بدهان آنها زده بودند. زيرا جز بيست نفر كسى ديگر بمن جواب نداد!! آنها برخاستند و گفتند: اى پسر پيغمبر؛ ما با شمشيرهاى خود تا پاى جان براى نصرت تو ايستادهايم. فرمانبردار توئيم و هر كارى بكنى تصديق ميكنيم، هر امرى دارى بفرما.
من بچپ و راست خود نگاه كردم ديدم جز آن بيست نفر كسى ديگر نمانده است. در آن هنگام پيش خود گفتم: من هم از جدم پيروى ميكنم، چه او وقتى سى و نه نفر معتقد داشت در پنهانى خدا را پرستش نمود. چون خداوند او را بسن چهل سالگى رسانيد با جماعت بيشتر امر خدا را آشكار كرد. اگر آن عده با من بودند به بهترين وجه در راه خدا جهاد ميكردم، آنگاه سر بآسمان برداشتم و عرض كردم:
خداوندا! من مردم را به راه راست دعوت كردم و از عذاب تو ترساندم و امر و نهى كردم، ولى آنها پاسخ مثبت بمن ندادند و از يارى من سر باز زدند، آنها از اجابت دعوت داعى حق غافل بودند و از يارى وى خوددارى كردند و در پيروى از او تقصير نمودند و به كمك دشمنان او رفتند.
پروردگارا! عذاب و بلاى خود را كه بر ستمگران هميشه ميفرستى بر اينان نيز فرو فرست. اين را گفتم و از منبر بزير آمدم و از كوفه كوچ كرده رهسپار مدينه شدم!
در كوفه دسته دسته مردم (خون مرده) مىآمدند و ميگفتند: معاويه دسته دسته سپاه خود را بشهر انبار و كوفه گسيل داشته و آنها هم دست به غارت و قتل مردم و زنان و اطفال آنها زدند؛ من هم بآنها فهماندم كه وفا ندارند، لشكرى فراهم آوردم، و بآنها گفتم كه شما بطرف معاويه خواهيد رفت و پيمان و بيعت خود را با من ميشكنيد، و همان طور هم كه گفته بودم، تحقق پذيرفت.
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
🔰دادخواهى حضرت امام حسين (عليه السلام) در #رجعت
💔آنگاه امام حسين عليه السّلام با بدنى آغشته بخون، خود و يارانش كه با وى كشته شدند، در جلو پيغمبر ميايستد.
💦چون پيغمبر او را مينگرد زار زار ميگريد.
از گريۀ او اهل آسمان و زمين نيز گريه ميكنند.
فاطمۀ زهراء (عليها السلام) هم نالۀ جانكاه از دل پر الم بر مىآورد. از ناله و شيون و گريه و زارى آن حضرت زمين و اهل زمين متزلزل مىگردند.
سپس امير المؤمنين و امام حسن در سمت راست پيغمبر و فاطمۀ زهرا در سمت چپ آن حضرت قرار ميگيرند.
❣ پيغمبر او را در آغوش مىگيرد و مىگويد: يا حسين فدايت گردم! ديدگانت روشن باد و ديدگان من هم روشن باشد.
سپس حمزۀ سيد الشهداء عموى پيغمبر در سمت راست آن حضرت ميايستد و در سمت چپ جعفر بن ابى طالب (طيار) قرار ميگيرد. ناگاه خديجۀ كبرى و فاطمه دختر اسد (مادر امير المؤمنين) محسن سقط شده فاطمه زهراء را بدست گرفته ناله كنان بنزد پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله ميايند و مادرش فاطمه عليها السلام اين آيه قرآن را ميخواند:
✨ «هذا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ،»
✨«يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعِيداً»
يعنى: اينست آن روزى كه بشما وعده شده بود.
امروز هر كس كار نيكى كرده يا عمل بدى نموده، كردۀ خود را خواهد يافت، امروز هر كس آرزو ميكند كه كاش ميان او و عمل بدش زمان متمادى فاصله بود.
💦مفضل گفت: در اين وقت حضرت صادق عليه السّلام چنان گريست كه محاسن مباركش از سيلاب اشك تر شد!
سپس فرمود: روشن مباد چشمى كه با اين گفته نگريد!!
مفضل هم بسيار گريست و آنگاه عرض كرد: آقا اين گريه چقدر ثواب دارد؟ فرمود: وقتى از روى حقيقت باشد، بشماره نمىآيد!
❓سپس مفضل عرض كرد: آقا چه ميفرمائيد در بارۀ اين آيۀ:
✨ «وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» يعنى: روز قيامت از كسى كه بخاك سپرده شده سؤال مىشود بچه جرمى كشته شده است؟
💞فرمود: اى مفضل بخدا قسم اين «موءوده» و بخاك سپرده شده، محسن بچه فاطمه (عليها السلام) است. زيرا مقصود از اين آيه مائيم و هر كس جز اين بگويد او را تكذيب كنيد.
مفضل عرض كرد: آقا آنگاه چه مىشود؟
💓فرمود: فاطمۀ زهراء برخاسته و عرض ميكند: خدايا! آن روزى كه بمن وعده فرمودى از كسانى كه بمن ظلم كردهاند و حق مرا غصب نمودند و مرا زدند و اولاد مرا بگريه آوردند، انتقام بگير! بوعدۀ خود وفا كن.
🕊در اين وقت فرشتگان هفت آسمان و حاملين عرش الهى و ساكنان هوا و اهل دنيا و آنها كه در زير طبقات زمين هستند، با ناله و فرياد ميگريند و بخدا شكايت ميكنند.
✴️در آن روز تمام قاتلان و ظالمان بما و آنها كه از آنچه بر سر ما آمده، راضى بودند هزار بار بقتل ميرسند، نه مثل كشته شدن آنها كه در راه خدا شهيد ميشوند زيرا شهيدان در حقيقت نمىميرند چنان كه خدا فرمود: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَفَرِحِينَ بِما آتاهُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ» يعنى: گمان مكن آنها كه در راه خدا كشته شدند مردهاند، نه! آنها زنده و در نزد خدايشان روزى ميبرند، آنها از آنچه خداوند از فضل خودش بآنان روزى داشته است خوشحالند، و هم از آنان كه هنوز بآنها ملحق نشده و از پشت سر آنها مىآيند، مسرورند و شادند، كه ترسى بر آنها نيست و آنها غمگين نميباشند.
❓مفضل عرض كرد: آقا! بعضى از شيعيان شما عقيدۀ به رجعت شما ندارند فرمود:
آيا آنها سخن جد ما پيغمبر خدا و گفتۀ ما ائمه را نشنيدهاند كه ميگوئيم:
✨«وَ لَنُذِيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى دُونَ الْعَذابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ» يعنى:
بجاى عذاب بزرگتر، عذاب نزديكتر به آنها مىچشانيم تا شايد برگردند.
اى مفضل عذاب نزديكتر رجعت آل محمد و عذاب بزرگتر عذاب روز قيامت است كه خدا مىفرمايد:
✨«يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ وَ بَرَزُوا لِلّهِ الْواحِدِ الْقَهّارِ» يعنى: قيامت روزى است كه اوضاع زمين و آسمانها دگرگون ميگردد و همه در پيشگاه خداوند حاضر ميشوند.
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
🔰دادخواهى سائر ائمه (عليهم السلام) و مهدى آل محمد در #رجعت
آنگاه جدم على بن الحسين و پدرم امام محمد باقر عليه السّلام برخاسته و آنچه را از امت جفاكار ديدهاند بجد بزرگوارشان رسول خدا شكايت ميكنند. سپس من بر ميخيزم و از ظلم منصور خليفۀ عباسى شكايت ميكنم، بعد از من فرزندم موسى بن جعفر از هارون و بعد از او على بن موسى از مأمون و بعد از وى فرزندش محمد بن على از معتصم و بعد از وى فرزندش على بن محمد از متوكل و بعد از وى فرزندش حسن بن على از ظلم معتز شكايت ميكنند.
💎آنگاه مهدى همنام جدم رسول خدا در حالى كه پيراهن آن حضرت را كه آغشته بخون پيشانى و دندان پاكش ميباشد پوشيده، و فرشتگان اطراف او را گرفتهاند، آمده و جلو پيغمبر ميايستد، و ميگويد: اى جد بزرگوار، شما مرا به اوصافى معرفى فرمودى كه مردم مرا از روى آن اوصاف بشناسند. و نام و نسب و كنيهام را ذكر فرمودى.
مع هذا امت منكر وجود من شدند و متمرد گشتند و گفتند: مهدى متولد نشده و اصلا نبوده. اگر هست كجاست و كى مىآيد؟ پدرش مرده و اولاد نداشته است و اگر او موجود و سالم ميبود خدا آمدن او را تا اين موقع بتأخير نمىانداخت، من هم تاكنون صبر كردم و اينك بفرمان الهى ظاهر گشتهام.
❇️پيغمبر ميفرمايد: خدا را شكر ميكنيم كه وعدۀ خود را در بارۀ ما عملى ساخت، و ما را وارث زمين گردانيد، و در بهشت هر جا بخواهيم مسكن ميكنيم، چه خوب است پاداش عملكنندگان و هم ميفرمايد: موقع نصرت و پيروزى خدا فرا رسيد. و آيۀ
✨«هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» امروز مصداق پيدا كرد، و تأويل شد.
✨سپس اين آيه را ميخواند «إِنّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبِيناًلِيَغْفِرَ لَكَ اللّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّرَ وَ يُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَ يَهْدِيَكَ صِراطاً مُسْتَقِيماًوَ يَنْصُرَكَ اللّهُ نَصْراً عَزِيزاً»يعنى: ما فتحى آشكار براى تو نموديم. تا خداوند گناهان گذشته و آيندۀ تو را بهبخشد. و نعمت خود را در بارۀ تو تمام كند و تو را براه راست هدايت نمايد و خداوند تو را پيروزمند گرداند.
❓مفضل عرض كرد: آقا، پيغمبر چه گناهى كرده بود؟ (كه خدا ميفرمايد:
گناهان گذشته و آينده تو را بهبخشد)
✅فرمودند: اى مفضل پيغمبر عرض كرد: خدايا گناهان گذشته و آينده شيعيان برادرم (على بن ابى طالب) و اولادم كه جانشينان منند تا روز قيامت بمن واگذار كن. و مرا ميان پيغمبران و انبياء از كردۀ پيروانم رسوا مگردان. خدا هم گناهان آنها را واگذار به پيغمبر كرد و همۀ آنان را بخشيد.
💦مفضل ميگويد: در اين وقت من سخت گريستم، و عرض كردم: آقا، اين از موهبت خداوند است كه به بركت وجود شما بما رسيده است.
حضرت فرمود: اى مفضل! شيعيانى كه پيغمبر گناهان آنها را بگردن گرفت تو و امثال تو هستى.
اى مفضل اين حديث را براى بعضى از شيعيان ما كه در امر دين لا ابالى هستند مگو. زيرا باعتماد اين فضيلت، عمل باحكام دين را ترك مىگويند و در نتيجه از رحمت الهى محروم ميگردند. خداوند در بارۀ آنها فرمود:
✨«لا يَشْفَعُونَ إِلاّ لِمَنِ ارْتَضى وَ هُمْ مِنْ خَشْيَتِهِ مُشْفِقُونَ» يعنى: اهل بيت پيغمبر شفاعت نميكنند مگر براى كسانى كه خدا آنها را دوست بدارد، و آنها نيز از خوف و خشيت الهى مسرورند.
❓مفضل گفت: آقا! پيغمبر در موقع برانگيختهشدنش بر تمام اديان باطله غلبه نيافت (پس چگونه خداوند ميفرمايد: او هنگام رجعت بر تمام اديان غلبه مىيابد؟)
💢فرمود: اى مفضل اگر پيغمبر بعد از بعثتش بر تمام اديان غالب شده بود، ديگر نه مجوسى و نه يهودى و نه صابئيان و نه نصرانى و هيچ تفرقه و اختلاف و شك و شرك و بتپرستى و اوثان و لات و عزى و پرستش آفتاب و ماه و ستارگان آتش سنگ بود،
✨ پس «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» تأويلش امروز است.
اينك اين مهدى و اين هم رجعت است كه خداوند ميفرمايد:
✨ «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ» يعنى: بيدينان را بكشيد تا ديگر فتنهاى نباشد و تمام دين از آن خدا باشد.
مفضل گفت: گواهى ميدهم كه از علم خداوند استفاده كردهايد و با قدرت و اقتدار او توانا گشتهايد و با حكم او تكلم ميكنيد و بأمر او عمل مينمائيد.
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
🌠مهدى موعود جهان در كوفه مقر خود:
سپس حضرت فرمود: مهدى بكوفه بر ميگردد و آسمان ملخهاى طلائى بر آنها ميبارد، همان طور كه خداوند در بنى اسرائيل بر ايوب پيغمبر نيز فرود آورد
و يقسّم على اصحابه كنوز الارض تبرها و لجينها و جوهرها. گنجهاى طلا و نقره و گوهر زمين را بيارانش تقسيم مىكند.
❓مفضل گفت: اگر يكى از شيعيان بميرد و قرضى از برادران دينى يا بيدينان در گردن داشته باشد، چه مىشود؟
♻️فرمود: كارى كه مهدى مىكند اينست كه در تمام دنيا اعلام ميكند: هر كس طلبى از يكى از شيعيان داشته باشد، بيايد و بگويد.
حتى اگر سير يا خشخاش هم در گردن يكى از شيعيان باشد، مهدى آن را بصاحبش رد مىكند، تا چه رسد جواهرات گرانبهاى طلا و نقره و املاك.
❓مفضل عرض كرد: آقا! آنگاه چه مىشود؟
❇️فرمود: مهدى بعد از گردش در شرق و غرب بكوفه مىآيد و وارد مسجد كوفه مىشود، و مسجدى را كه يزيد بن معاويه بعد از شهادت امام حسين عليه السلام بنا كرده خراب مىكند، همچنين مسجدى را كه براى خدا ساخته نشده ويران ميسازد. خدا لعنت كند بانى آن را.
❓عرض كرد: آقا! مدت سلطنت مهدى چند سال است؟
✨فرمود: خدا ميفرمايد:«فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَ سَعِيدٌ. فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النّارِ لَهُمْ فِيها زَفِيرٌ وَ شَهِيقٌ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاّ ما شاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعّالٌ لِما يُرِيدُ. وَ أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاّ ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ».
يعنى: روز قيامت مردم دو دسته مىشوند: يك دسته شقى و يك دسته سعيد. آنها كه شقى هستند در آتش (جهنم) ميباشند و در آن آتش ناله و فرياد مىكنند و تا آسمانها و زمين برقرار است، در آنجا ميمانند، مگر اينكه خداوند بخواهد آنها را از آتش درآورد، و خداى تو هر كارى بخواهد ميكند.
و آنها كه سعادتمند هستند، در بهشت جاى دارند و در آنجا هميشه ميمانند تا گاهى كك آسمانها و زمين برقرار است. مگر اينكه خداوند بخواهد (از بهشت بيرون روند، كه البته بيرون ميروند). اين عطاى دائمى خداوند است» و بعد از آن روز رستخيز فرا ميرسد. «و الحمد للّه رب العالمين و صلى اللّه على خير خلقه محمد النبى و آله الطيبين الطاهرين و سلم تسليما كثيرا كثيرا.
🔖مؤلف: شيخ حسن بن سليمان در كتاب «منتخب البصائر» روايت مزبور را اين طور ذكر كرده است: حديث كرد براى من برادر رشيد محمد بن ابراهيم بن محسن طارآبادى و گفت: كه وى بخط پدرش ابراهيم بن محسن كه مردى صالح بوده اين حديث را يافته است و او آن خط و نوشته را بمن نشان داد».
📗مهدی موعود، صفحه 1182
علامه محمدباقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah