eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
601 دنبال‌کننده
422 عکس
555 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❁﷽❁ ▪️ 🕯امشب اين دل گشتہ بينِ سينہ گم 🍂🍁مهدے صاحب زمان آيد بہ قم 🕯شالِ ماتم را بہ سر انداختہ 🍂🍁نالہ‌اش بر جان شرر انداختہ 💔 🏴 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[٩٤٠]٦-محمّد بن يحيى و أحمد بن إدريس،عن محمّد بن أحمد،عن السّيّاريّ‌،عن الحسن بن عليّ‌ بن يقطين،عن أخيه الحسين،عن أبيه عليّ‌ بن يقطين قال: قال لي أبو الحسن عليه السّلام:الشّيعة تربّى بالأمانيّ‌ منذ مائتي سنة،قال:و قال يقطين لابنه عليّ‌ بن يقطين:ما بالنا قيل لنا فكان و قيل لكم فلم يكن‌؟قال: فقال له عليّ‌:إنّ‌ الّذي قيل لنا و لكم كان من مخرج واحد،غير أنّ‌ أمركم حضر، فأعطيتم محضه،فكان كما قيل لكم و إنّ‌ أمرنا لم يحضر،فعلّلنا بالأمانيّ‌،فلو قيل لنا:إنّ‌ هذا الأمر لا يكون إلاّ إلى مائتي سنة أو ثلاثمائة سنة لقست القلوب و لرجع عامّة النّاس عن الإسلام و لكن قالوا:ما أسرعه و ما أقربه تألّفا لقلوب النّاس و تقريبا للفرج. 📝على يقطين گفته است:حضرت كاظم عليه السّلام به من فرمودند:شيعه دويست سال است كه با آرزوها تربيت مى‌شود.و يقطين به پسرش على گفت: چگونه است كه دربارۀ ما گفتند و شد و دربارۀ شما گفتند و نشد؟على گفت: آنچه به ما و به شما گفته‌اند از يك‌جا صادر شده جز اين‌كه امر شما رسيد و تمامش به شما داده شد و چنان شد كه به شما گفتند.و امر ما نرسيد و به آرزوها پرداختيم.اگر به ما بگويند اين امر جز تا دويست يا سيصد سال ممكن نمى‌شود، دل‌ها سخت مى‌شود و بيشتر مردم از اسلام برمى‌گردند.امّا ايشان مى‌گويند:چه شتابنده و نزديك است.تا دل‌ها به هم انس گرفته،فرج را جلو اندازد. 📙 اصول کافی - جلد2، صفحه 201 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[٩٤١]٧-الحسين بن محمّد،عن جعفر بن محمّد،عن القاسم بن إسماعيل الأنباريّ‌،عن الحسن بن عليّ‌،عن إبراهيم بن مهزم،عن أبيه،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: ذكرنا عنده ملوك آل فلان فقال:إنّما هلك النّاس من استعجالهم لهذا الأمر، إنّ‌ اللّه لا يعجل لعجلة العباد،إنّ‌ لهذا الأمر غاية ينتهي إليها،فلو قد بلغوها لم يستقدموا ساعة و لم يستأخروا. 📝مهزم گفته است:ما نزد حضرت صادق عليه السّلام از شهرياران فلان خاندان[بنى عبّاس]سخن گفتيم،كه فرمودند:همانا مردم به جهت شتابشان براى اين موضوع هلاك شدند.خداوند به جهت شتاب بندگان شتاب نمى‌كند.براى اين موضوع پايانى است كه به آن مى‌رسد.كه اگر مردم به آن رسيدند ساعتى به پيش و پس نمى‌افتند. 📙 اصول کافی - جلد2، صفحه 202 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[٩٤٦]٥-عليّ‌ بن إبراهيم،عن محمّد بن عيسى،عن يونس،عن سليمان بن صالح رفعه،عن أبي جعفر عليه السّلام قال: قال إنّ‌ حديثكم هذا لتشمئزّ منه قلوب الرّجال،فمن أقرّ به فزيدوه،و من أنكره فذروه،إنّه لا بدّ من أن يكون فتنة يسقط‍‌ فيها كلّ‌ بطانة و وليجة حتّى يسقط‍‌ فيها من يشقّ‌ الشّعر بشعرتين،حتّى لا يبقى إلاّ نحن و شيعتنا. 📝از سليمان صالح روايتى كه سندش را به حضرت باقر عليه السّلام رسانده نقل شده كه ايشان فرموده‌اند:همانا دل‌هاى اين مردم از اين سخن شما كراهت دارد.پس با آن‌كه به آن اعتراف دارد بيشتر بگوييد و رها كنيد آن‌كه را آن را انكار مى‌كند.همانا بايد امتحانى باشد كه در آن هر صاحب سرّ و خواصّى بيفتد تا جايى كه شخص موشكاف[كه در همه چيز اهل احتياط‍‌ و بارك‌بينى است]فروافتد و جز ما و شيعيانمان كسى نماند. 📘 اصول کافی -جلد 2، صفحه 205 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
13.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شکستم از داغ دوری کجایی امشب برادر 🔘ویژه وفات فاطمه معصومه سلام الله علیها #حضرت_معصومه_سلام_الله_علیها #سید_مهدی_میرداماد @zameneashk1
امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «در قم، بانوئی از فرزندان من که نامش «فاطمه دُخت موسی» است رحلت می‌کند و با شفاعت او همه شیعیانِ ما وارد بهشت می‌شوند» و در بیانی دیگر زیارت او معادل بهشت نقل شده است. بحارالانوار، ج۵۷ ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🔰شباهت حضرت مهدی به حزقيل عليه السّلام: 📜حزقل نيز گفته شده-بر وزن زبرج- حزقيل عليه السّلام؛خداوند متعال مردگانى را برايش زنده كرد،چنان‌كه در روضۀ كافى از حضرت ابو جعفر باقر و ابو عبد اللّه صادق عليهما السلام دربارۀ آيۀ: ✨أَ لَمْ‌ تَرَ إِلَى الَّذِينَ‌ خَرَجُوا مِنْ‌ دِيارِهِمْ‌ وَ هُمْ‌ أُلُوفٌ‌ حَذَرَ الْمَوْتِ‌ فَقالَ‌ لَهُمُ‌ اللّهُ‌ مُوتُوا ثُمَّ‌ أَحْياهُمْ‌؛ آيا ننگرى به كسانى كه شمارشان هزاران تن بود و از بيم مرگ از ديار خود بيرون رفتند،پس خداوند به آن‌ها فرمود:بميريد[كه مردند]سپس آنان را زنده كرد.فرمودند: اين‌ها هفتاد هزار خانوار از اهل يكى از شهرهاى شام بودند،گاه‌به‌گاه طاعون در آن‌ها مى‌افتاد، پس هرگاه احساس مى‌كردند طاعون آمده ثروتمندان از شهر بيرون مى‌رفتند ولى فقرا-كه توانايى سفر نداشتند-در شهر باقى مى‌ماندند.لذا مرگ در ميان آن‌هايى كه در شهر مانده بودند بسيار و ميان آن‌هايى كه از شهر بيرون رفته بودند كم‌تر واقع مى‌شد،پس كسانى كه بيرون رفته بودند مى‌گفتند:اگر مانده بوديم مرگ بيشتر ما را مى‌گرفت.و آن‌هايى كه مانده بودند مى‌گفتند: اگر از شهر بيرون رفته بوديم كم‌تر مرگ از ما مى‌گرفت.پس نظر همگى آن‌ها چنين شد كه هرگاه طاعون در ميانشان واقع شد همگى از شهر خارج شوند،و چون دانستند كه طاعون آمده همگى از شهر خارج و از ترس مرگ از آن‌جا دور شدند و در شهرهاى مختلف تا آن‌جا كه خدا خواسته بود سير كردند.سپس به شهرى گذرشان افتاد كه خراب شده بود و مردمش را طاعون از پاى درآورده بود،وقتى در اين شهر فرود آمدند و قرار گرفتند خداوند-عزّ و جلّ‌-به آن‌ها فرمود: همگى بميريد.همان ساعت همگى مردند و خاك شدند كه براى بينندگان آشكار بود كه اين‌ها در ميان راه مرده بودند،لذا عابرين و مسافرين در آن‌جا منزل كردند و خاك‌هايشان را جاروب و يك‌جا جمع نمودند،پس پيغمبرى از پيامبران بنى اسرائيل كه نامش حزقيل بود بر آن‌ها گذشت، و هنگامى كه آن استخوان‌ها را ديد گريه كرد و گفت:پروردگارا!اگر اراده فرمايى آن‌ها را همان‌طوركه يك‌جا ميرانده‌اى همين حالا زنده كنى كه شهرها و بلاد تو را معمور سازند،و فرزندانى كه بندگى تو را با ديگر خلايقت انجام دهند از آن‌ها متولد شوند،خداوند متعال به او وحى فرمود كه:آيا تو اين را دوست دارى‌؟عرض كرد:آرى!پروردگارا آن‌ها را زنده كن. حضرت فرمود:پس خداوند-عزّ و جلّ‌-وحى فرمود كه:چنين‌وچنان بگو.و چون آنچه خداوند -عزّ و جلّ‌-به او فرموده بود كه بگويد گفت-امام صادق عليه السّلام فرمود:آن اسم اعظم بود-وقتى حزقيل آن سخن را به زبان آورد،به استخوان‌ها نگريست كه به يكديگر مى‌پرند و بار ديگر زنده مى‌شدند به هم نگاه مى‌كردند و سبحان اللّه،اللّه اكبر،و لا إله إلاّ اللّه مى‌گفتند.در اين هنگام حزقيل گفت:شهادت مى‌دهم كه به تحقيق خداوند بر هرچيزى توانا است. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
✴️قائم عليه السّلام نيز،خداوند متعال براى او مردگانى را از مؤمنين و منافقين و كافرين زنده خواهد كرد و اخبارى كه بر اين معنى دلالت دارد بسيار بلكه متواتر است،از جمله:در روضه كافى از ابو بصير روايت شده كه گفت:به حضرت امام صادق عليه السّلام عرض كردم:اين‌كه خداوند تبارك و تعالى مى‌فرمايد: ✨ وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ‌ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ‌ لا يَبْعَثُ‌ اللّهُ‌ مَنْ‌ يَمُوتُ‌ بَلى‌ وَعْداً عَلَيْهِ‌ حَقًّا وَ لكِنَّ‌ أَكْثَرَ النّاسِ‌ لا يَعْلَمُونَ‌؛ آنان به شدّت به خداوند سوگندها ياد كردند كه خداوند هرگز كسى را كه بميرد برنمى‌انگيزد،آرى اين وعدۀ حتمى خداوند است ولى بيشتر مردمان نمى‌دانند.منظور چيست‌؟فرمود:اى ابو بصير!در اين باره چه مى‌گويند؟عرض كردم:مشركين مى‌پندارند و قسم مى‌خورند براى رسول اكرم صلّى اللّه عليه و اله كه خداوند مردگان را زنده نمى‌كند.حضرت فرمود:مرگ بر كسى كه چنين سخنى مى‌گويد،از آن‌ها بپرس كه آيا مشركين به اللّه قسم مى‌خوردند يا به لات و عزّى‌؟ابو بصير مى‌گويد:گفتم:فدايت شوم پس برايم بيان فرماى.فرمود:اى ابو بصير!هنگامى كه قائم ما بپاخيزد خداوند گروهى از شيعيان ما را براى او برمى‌انگيزد و زنده كند كه گيره‌هاى شمشيرهايشان بر روى شانه‌هايشان است.چون اين خبر به قومى از شيعيان ما كه نمرده باشند برسد به يكديگر گويند:فلان و فلان و فلان از قبرهايشان برانگيخته شدند و آن‌ها با قائم عليه السّلام هستند،اين سخن به گوش گروهى از دشمنان ما برسد.مى‌گويند:اى گروه شيعيان چقدر دروغگو هستيد!اين دولت و حكومت شما است و شما دروغ مى‌گوييد!نه و اللّه!اين‌ها كه شما مى‌گوييد زنده نشده و زنده نخواهند شد تا روز قيامت،پس خداوند گفتار آن‌ها را حكايت كرده مى‌فرمايد: ✨ وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ‌ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ‌ لا يَبْعَثُ‌ اللّهُ‌ مَنْ‌ يَمُوتُ‌. و در همان كتاب از حسن بن شاذان واسطى مروى است كه گفت:به حضرت ابو الحسن امام رضا عليه السّلام نامه‌اى نوشتم كه در آن از جفاى اهالى واسط‍‌ گلايه كردم،چون در اين شهر گروهى از عثمانى‌ها بودند كه مرا اذيت مى‌كردند.جواب به خط‍‌ آن حضرت عليه السّلام چنين آمد:خداوند تبارك و تعالى از دوستان ما پيمان گرفته بر صبر كردن در دولت باطل.پس به حكم پروردگارت صبر كن،كه هرگاه آقاى خلق بپاخيزد،خواهند گفت:اى واى بر ما چه‌كسى ما را از آرامگاهمان برانگيخت. اين است آنچه خداوند رحمان وعده داده و فرستادگان،راست گفتند. و در بحار از عبد الكريم خثعمى روايت است كه گفت:به حضرت امام صادق عليه السّلام عرض كردم: چند وقت قائم عليه السّلام حكومت مى‌كند؟فرمود:هفت سال،روزها و شب‌ها طولانى مى‌شود تا آن‌جا كه هرسال از سال‌هايش به مقدار ده سال از سال‌هاى شما خواهد شد،پس سال‌هاى حكومت او هفتاد سال از اين سال‌هاى شما خواهد بود؛و چون هنگام قيامش برسد در ماه جمادى الآخرة و ده روز از ماه رجب بارانى خواهد باريد كه خلايق مانند آن را نديده باشند،پس خداوند متعال با آن گوشت‌هاى مؤمنين و بدن‌هايشان را در قبرهايشان خواهد رويانيد،و گويا آن‌ها را مى‌بينم كه از سوى جهينه پيش مى‌آيند درحالى‌كه موهاى خود را از خاك مى‌تكانند. و در همان كتاب به نقل از خصايص از امير المؤمنين عليه السّلام ضمن حديثى طولانى آمده كه فرمود: ...اى شگفتا و چگونه تعجب نكنم از مردگانى كه خداوند آن‌ها را زنده برانگيزد،گروه‌گروه با تلبيه و پاسخگويى به دعوت‌كنندۀ الهى به كوچه‌هاى كوفه وارد شوند... ❇️و از آن حضرت است كه دربارۀ آيۀ شريفه: ✨ رُبَما يَوَدُّ الَّذِينَ‌ كَفَرُوا لَوْ كانُوا مُسْلِمِينَ‌؛ بسا كه كافران[هنگام ديدن عذاب]آرزو كنند اى كاش مسلمان مى‌بودند. فرمود:هرگاه من و شيعيانم[از قبر] بيرون آييم و عثمان بن عفان و پيروانش بيرون آيند،و قريش و بنى اميه را بكشيم،در آن هنگام دوست مى‌دارند آن‌ها كه كفر ورزيده‌اند كه مسلمان مى‌بودند. ❇️و در تفسير على بن ابراهيم دربارۀ آيۀ شريفه: ✨فَمَهِّلِ‌ الْكافِرِينَ‌ أَمْهِلْهُمْ‌ رُوَيْداً؛ پس مهلت ده كافران را مهلت اندكى.آمده است كه:مهلت بدهم تا هنگام قيام قائم،پس براى من از جباران و طاغوت‌هاى قريش و بنى اميه و ساير مردم انتقام بگيرد. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 258 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜٢٤٥-أخبرني جماعة،عن أبي محمّد التلعكبري،عن أحمد بن عليّ‌ الرازي،عن الحسين بن عليّ‌ القمّي قال:حدّثني محمّد بن عليّ‌ بن بنان الطلحي الآبي،عن عليّ‌ بن محمّد بن عبدة النيسابوري قال:حدّثني عليّ‌ بن إبراهيم الرازي قال:حدّثني الشيخ الموثوق به بمدينة السلام قال:تشاجر ابن أبي غانم القزويني و جماعة من الشيعة في الخلف،فذكر ابن أبي غانم أنّ‌ أبا محمّد عليه السّلام مضى و لا خلف له،ثمّ‌ إنّهم كتبوا في ذلك كتابا و أنفذوه إلى الناحية و أعلموه بما تشاجروا فيه،فورد جواب كتابهم بخطّه عليه و على آبائه السلام: 📝بسم اللّه الرّحمن الرّحيم عافانا اللّه و إيّاكم من الضّلالة و الفتن و وهب لنا و لكم روح اليقين و أجارنا و إيّاكم من سوء المنقلب إنّه أنهي إليّ‌ ارتياب جماعة منكم في الدّين و ما دخلهم من الشّك و الحيرة في ولاة أمورهم،فغمّنا ذلك لكم لا لنا،و ساءنا فيكم لا فينا،لأنّ‌ اللّه معنا و لا فاقة بنا إلى غيره و الحقّ‌ معنا فلن يوحشنا من قعد عنّا و نحن صنائع ربّنا و الخلق بعد صنائعنا. يا هؤلاء!ما لكم في الرّيب تتردّدون و في الحيرة تنعكسون‌؟أ و ما سمعتم اللّه-عزّ و جلّ‌- يقول: يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا أَطِيعُوا اللّهَ‌ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ‌ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ‌ أو ما علمتم ما جاءت به الآثار ممّا يكون و يحدّث في أئمّتكم عن الماضين و الباقين منهم عليهم السّلام‌؟أ و ما رأيتم كيف جعل اللّه لكم معاقل تأوون إليها و أعلاما تهتدون بها من لدن آدم عليه السّلام إلى أن ظهر الماضي عليه السّلام،كلّما غاب علم بدا علم،و إذا أفل نجم طلع نجم‌؟فلمّا قبضه اللّه إليه ظننتم أنّ‌ اللّه تعالى أبطل دينه و قطع السّبب بينه و بين خلقه،كلاّ ما كان ذلك و لا يكون حتّى تقوم السّاعة و يظهر أمر اللّه سبحانه و هم كارهون. و إنّ‌ الماضي عليه السّلام مضى سعيدا فقيدا على منهاج آبائه عليهم السّلام حذو النّعل بالنّعل و فينا وصيّته و علمه و من هو خلفه و من هو يسدّ مسدّه،لا ينازعنا موضعه إلاّ ظالم آثم و لا يدّعيه دوننا إلاّ جاحد كافر،و لو لا أنّ‌ أمر اللّه تعالى لا يغلب و سرّه لا يظهر و لا يعلن،لظهر لكم من حقّنا ما تبيّن منه عقولكم و يزيل شكوككم،لكنّه ما شآء اللّه كان و لكلّ‌ أجل كتاب. فاتّقوا اللّه و سلّموا لنا وردّوا الأمر إلينا،فعلينا الإصدار كما كان منّا الإيراد،و لا تحاولوا كشف ما غطّي عنكم و لا تميلوا عن اليمين و تعدلوا إلى الشّمال و اجعلوا قصدكم إلينا بالمودّة على السّنة الواضحة. فقد نصحت لكم و اللّه شاهد عليّ‌ و عليكم و لو لا ما عندنا من محبّة صلاحكم و رحمتكم و الإشفاق عليكم لكنّا عن مخاطبتكم في شغل فيما قد امتحنا به من منازعة الظّالم العتلّ‌ الضّالّ‌ المتتابع في غيّه،المضادّ لربّه،الدّاعي ما ليس له،الجاحد حقّ‌ من افترض اللّه طاعته،الظّالم الغاصب. و في ابنة رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله لي أسوة حسنة و سيردي الجاهل رداءة عمله و سيعلم الكافر لمن عقبى الدّار،عصمنا اللّه و إيّاكم من المهالك و الأسواء و الآفات و العاهات كلّها برحمته فإنّه وليّ‌ ذلك و القادر على ما يشاء و كان لنا و لكم وليّا و حافظا و السّلام على جميع الأوصياء و الأولياء و المؤمنين و رحمة اللّه و بركاته و صلّى اللّه على محمّد و آله و سلّم تسليما. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
📝٢٤٥/١-على بن ابراهيم رازى گفته است:شيخ مورد اعتمادى در بغداد گفت: ابن ابى غانم قزوينى و جمعى از شيعيان در مورد جانشين امام حسن عسكرى عليه السّلام بحث و مشاجره مى‌كردند،ابن ابى غانم مدعى شده بود كه ابا محمّد امام عسكرى عليه السّلام از دنيا رفته و جانشينى هم براى ايشان نمانده است.لذا جماعت شيعه در اين خصوص نامه‌اى را جهت ناحيه مقدسه حضرت صاحب نوشتند و مسأله را به محضر مبارك امام عليه السّلام گزارش دادند.جواب نامه آن‌ها با خط‍‌ مبارك حضرت به اين ترتيب آمد: 📜به نام خداوند بخشندۀ مهربان خداوند تبارك و تعالى ما و شما را از گمراهى و فتنه‌هاى روزگار محافظت فرمايد[و سربلندى كرامت كند]و به ما و شما روح يقين را مرحمت فرمايد و از سختى و بدى روز قيامت،ما و شما را در پناهش قرار دهد.در مورد شكّ‌ و ترديد تعدادى از شما در امر دين،و آنچه از شكّ‌ و سرگردانى در مورد واليان امر امامت به قلب آن‌ها وارد شده است اخبارى به من رسيده و موجب ناراحتى و غم و اندوه ما شده،آن هم براى شما نه براى خودمان.چراكه خداوند تبارك و تعالى با ماست و به غير حضرت حقّ‌ هيچ‌نيازى نداريم،حقّ‌ با ماست،پس از كسى كه از ما دورى بجويد و با ما نيايد هرگز وحشتى نداريم.ما پرورش‌يافتگان پروردگارمان هستيم و خلق خدا پرورش‌يافتگان ما هستند. اى مردم!براى شما چه اتفاقى افتاده است كه در شكّ‌ و ترديد افتاديد؟ و در حيرت و سرگردانى وارونه شده‌ايد[راه برعكسى مى‌رويد]؟آيا نشنيده‌ايد كه خداوند تبارك و تعالى مى‌فرمايد:«اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد!از خداوند و پيامبر و صاحبان امر از خودتان اطاعت كنيد»؟ ✴️آيا آثار و اخبارى كه در مورد امامان گذشته و آينده عليهم السّلام براى شما آمده را نمى‌دانيد؟آيا نديديد كه خداوند چگونه براى شما پناهگاه‌هايى ايجاد فرمود تا به آن‌ها پناه برده و مأوى كنيد؟و از زمان آدم عليه السّلام تا امامى كه گذشته است[يعنى امام حسن عسكرى عليه السّلام]علامت‌هايى گذاشت تا به واسطه آن‌ها هدايت بشويد؟و هروقت علم هدايتى غايب شده،از دنيا رفت،علم ديگرى ظاهر شد؟و هرگاه ستاره‌اى تاريك شد ستاره ديگرى طلوع كرد؟آن‌گاه كه خداوند تبارك و تعالى او را به جوار رحمت خود برد،شما خيال كرديد كه خداوند دينش را باطل و اسباب و وسائط‍‌ ارتباط‍‌ بين خود و خلقش را قطع كرده است‌؟هرگز اين‌گونه نيست و تا قيامت هم اين اتفاق نخواهد افتاد.و امر خداوند سبحان ظاهر مى‌شود،در حالى كه آن‌ها[مرددّين و شكّاك‌ها]علاقه‌اى به اين امر ندارد. تحقيقا امام گذشته و قبلى[يعنى امام حسن عسكرى عليه السّلام]بر همان روش پدران بزرگوارش و مانند ايشان عليهم السّلام سعادتمندانه از دنيا رفته است؛ امّا وصيّت و علم او و همچنين جانشين و كسى كه جاى او را پر مى‌كند در ميان ماست. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah