✳️ سپس، دو لشكر باهم تلاقى ميكنند، آن روز، روز تغيير و تبديل است باين معنى كه جمعى از لشكر سفيانى باصحاب قائم ملحق مىشود، و جمعى از كسانى كه بقائم پيوستهاند، بسفيانى مىپيوندد (البته اين عده غير از آن سيصد و سيزده نفر است) چه آنها در حقيقت از پيروان سفيانى مىباشند، چنان كه آن عده كه بقائم ملحق مىشوند در باطن شيعه هستند. و در اين وقت هر كسى بصف واقعى خود مىپيوندد. آن روز روز تبديل است.
امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: آن روز سفيانى با تمام اتباعش كشته مىشود.
بطورى كه يك نفر نمىماند كه خبر آنها را بياورد. بدبخت كسى كه آن روز از غنيمت قبيلۀ كلب١ بىنصيب بماند آنگاه قائم بكوفه مىآيد و آنجا جايگاه او خواهد بود.
سپس هر جا مسلمانى را به بردگى فروخته باشند. قائم او را ميخرد و آزاد ميكند، و هر جا قرض دارى باشد، قرض او را ميدهد، و هر كس مظلمهاى بگردن داشته باشد، آن را رد ميكند اگر يكنفر از آنها كشته شود ديۀ مسلمه او را گرفته بولى او ميدهد، و اگر مقتولى قرض داشته باشد قرض او را ميپردازد، و بكسان او كمك مىكند، تا جايى كه زمين پر از عدل و داد مىشود چنان كه پر از ظلم و ستم و تجاوزات شده باشد او (قائم) و خانوادهاش در رحبه سكونت ميورزد. رحبه قبلا مسكن حضرت نوح و سرزمين پاكى بوده است، محل سكونت و شهادت فرزندان پيغمبر هميشه زمينهاى پاكيزه بوده است. زيرا آنها جانشينان پاك سرشت پيغمبرند.
📚مهدی موعود، صفحه 1006
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_575431248642572473.mp3
4.04M
💎 زیارت آل یس 💎
🌱 استاد فرهمند 🌱
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜امام باقر(ع) فرمودند:
قائم(عج) از دودمان على(ع) است.
او از حيث خلقت و سيرت و زيبائى رخسار و هيئت از همه كس به عيسى بن مريم شبيهتر است.
خداوند آنچه را به پيغمبران خود عطا فرموده به وى نيز ميدهد و بر آن هم ميافزايد.
قائم از فرزندان على(ع) است غيبتى همچون غيبت يوسف و رجعتى مانند رجعت عيسى دارد.
✴️آنگاه بعد از غائبشدنش همزمان با طلوع ستاره ديگرى و خراب - شدن شهر رى و فرو رفتن بغداد و خروج سفيانى، و جنگ بنى عباس با جوانان ارمنستان و آذربايجان، آشكار مىشود و آن جنگى است كه هزاران نفر در آن بقتل ميرسند.
و هر كس شمشير خود را از غلاف بحالت آماده باش ميكشد و پرچمهاى سياه در بالاى سرش باهتزاز مىآورند. آن جنگى است كه مژده مرگ سرخ (شمشير) و طاعون بزرگ را به مردم ميدهد.
📚مهدی موعود، صفحه 1006
علامه محمد باقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜امام باقر(ع) فرمودند:
قائم(عج) از دودمان على(ع) است.
او از حيث خلقت و سيرت و زيبائى رخسار و هيئت از همه كس به عيسى بن مريم شبيهتر است.
خداوند آنچه را به پيغمبران خود عطا فرموده به وى نيز ميدهد و بر آن هم ميافزايد.
قائم از فرزندان على(ع) است غيبتى همچون غيبت يوسف و رجعتى مانند رجعت عيسى دارد.
✴️آنگاه بعد از غائبشدنش همزمان با طلوع ستاره ديگرى و خراب - شدن شهر رى و فرو رفتن بغداد و خروج سفيانى، و جنگ بنى عباس با جوانان ارمنستان و آذربايجان، آشكار مىشود و آن جنگى است كه هزاران نفر در آن بقتل ميرسند.
و هر كس شمشير خود را از غلاف بحالت آماده باش ميكشد و پرچمهاى سياه در بالاى سرش باهتزاز مىآورند. آن جنگى است كه مژده مرگ سرخ (شمشير) و طاعون بزرگ را به مردم ميدهد.
📚مهدی موعود، صفحه 1006
علامه محمد باقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
📜 عن أبى عبد اللّه عليه السّلام قال: إنّا و آل أبى سفيان أهل بيتين تعادينا فى اللّه، قلنا:
صدق اللّه و قالوا: كذب اللّه. قاتل أبو سفيان رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و قاتل معاوية علىّ بن أبى طالب عليه السّلام و قاتل يزيد بن معاوية الحسين بن علىّ عليه السّلام و السّفيانىّ يقاتل القائم (عج).
📝از امام صادق عليه السّلام نقل است كه:«ما و خاندان ابو سفيان، دو خانوادهايم كه دربارۀ خدا، دشمن هم شديم، ما گفتيم: خدا راست مىگويد و آنها گفتند: خدا دروغ مىگويد.
🔺 ابو سفيان با رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله جنگيد
🔺و معاويه با امام على عليه السّلام جنگيد
🔺 و يزيد بن معاويه با امام حسين عليه السّلام جنگيد
🔺و سفيانى نيز با امام قائم (عج) خواهد جنگيد.
📚مقتل الحسين (ع) به روايت شيخ صدوق (قده)، صفحه 296
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
✴️علائم و مدت ايام ظهور و بيانى از سيرت و طريقه فرمانروائى و برخى از امورى كه در هنگام دولت او پيدا مىشود.
اخبار بسيارى در بارۀ علائم ظهور و پيشآمدهائى كه در روزگار دولت او رخ ميدهد و دلائل موجوده آن در دست استفادۀ ما قرار گرفته از آن جمله:
🌠 خروج سفيانى
🌠و كشتن سيد حسنى و
🌠 اختلاف بنى عباس در بارۀ سلطنت و جهاندارى
🌠 و گرفتن خورشيد در نيمه رمضان و گرفتن ماه در آخر آن بر خلاف عادت خسوف و كسوف
🌠 و فرورفتن بيدا و فرورفتگى در مشرق و مغرب رسيدن آفتاب بدائره نصف النهار و حركت نكردن آن تا فاصلهاى كه هنگام عصر برسد.
آفتاب از مغرب طلوع ميكند.
🌠نفس زكيه بهمراه هفتاد نفر از نيكوكاران در پشت كوفه كشته مى - شوند.
مردى هاشمى در ميان ركن و مقام كشته مىشود.
🌠خراب شدن ديوار مسجد كوفه.
🌠 ظهور پرچمهاى سياه از طرف خراسان.
🌠خروج يمانى.
🌠 ظهور مغربى در مصر و بدست گرفتن اختيارات شهرهاى شام.
🌠ورود ترك در جزيره ورود روم در رمله
🌠طلوع ستارۀ در مشرق و درخشيدن آن مانند ماه و پس از آن چنان بطرف زمين متمايل شود كه گويا نزديك است سقوط نمايد.
🌠قرمزى در آسمان پيدا مىشود و در آفاق منتشر ميگردد
🌠 و آتشى طولانى درمشرق عالم پيدا مىشود و سه روز يا هفت روز ادامه پيدا ميكند.
🌠اعراب شهرها را متصرف شده و آنها را از دست پادشاه عجم ميگيرند
و مصريها رئيس خود را ميكشند و شام خراب مىشود.
🌠سه پرچم در آنجا با هم مقابل ميشوند. پرچمهاى قيس و عرب، بمصر وارد ميشوند. پرچمهاى كنده بخراسان وارد ميشوند.
🌠لشكرى از جانب مغرب پيدا مىشود و تا پشت حيره امتداد پيدا ميكند
و نيز پرچمهاى سياه به همان اندازه از جانب مشرق ظهور ميكنند.
🌠 آب فرات طغيان ميكند چنانچه وارد كوچههاى كوفه ميگردد
🌠شصت دروغگو كه همگى مدعى نبوتاند ظهور مىنمايند.
دوازده نفر از آل ابى طالب كه همه مدعى امامتاند پيدا ميشوند.
🌠 مرد بزرگوارى از دوستان بنى عباس ميان جلولا و خانقين، سوخته مىشود.
🌠پلى از كرخ بشهر بغداد بسته مىشود.
🌠در اول روز باد سياهى ميوزد.
🌠زلزلهاى كه بيشتر جاها ناپديد مىشود. اهل عراق و بغداد بيمناك ميگردند.
🌠مرگ سريعى در ميان مردم مىافتد.
🌠سرمايهها و مردم و ميوهها كم ميشوند.
🌠ملخهائى در فصل و غير فصلشان پيدا ميشوند و كشتهها را نابود ميسازند.
مزرعها از طراوت مىافتد و حاصل خوب نميدهند.
🌠اختلافى ميان دو دسته از عجم پيش مىآيد. خونهاى زيادى از آنها ريخته مىشود.
🌠بندگان از تحت فرمانبردارى آقايان خود بيرون رفته و آنها را ميكشند.
🌠عدۀ از بدعتگذاران بصورت ميمون و خوك درمىآيند.
🌠 نوكران بر شهرهاى موالى خود دست پيدا ميكنند.
🌠صدائى از آسمان بگوش ميرسد كه مردم روى زمين هر كسى داراى هر لغت و زبانى كه باشد آن را ميشنود،
🌠 در چشمۀ خورشيد روئى و سينۀ از آسمان پيدا ميگردد.
🌠 مردگان سر از قبرها بيرون مى - آورند و بدنيا برميگردند و يك ديگر را ميشناسند و بزيارت هم ميشتابند.
🌠 پس از اين، بيست و چهار باران پى در پى ميبارد و بدين وسيله زمين مرده زنده مىشود و بركاتش ظاهر ميگردد
🌠 و گرفتاريها و دردها از دوستان مهدى برطرف ميشوند و آنها ميدانند كه ظهور مهدى رسيده بطرف مكه متوجه ميگردند تا چنانچه اخبار اطلاع ميدهند از وى يارى نمايند.
📚الارشاد - جلد2، صفحه 694
شیخ مفید
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
🌠 به کانال عاشقان حضرت مهدی عج بپیوندید و کانال را به دوستانتان معرفی کنید.
کانال الدوله الزهرائیه :
ویژه مطالب مهدویت عجل الله تعالی فرجه الشریف از منابع معتبر (مشتمل بر ایات و احادیث مهدوی و شرح ادعیه مهدوی و....)
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
لطفا پس از ورود به کانال الدوله الزهرائیه برای دیدن بیش از 180 ایه مهدوی در قران مجید با شرح و تفسیر ائمه اطهار (علیهم السلام) این هشتک را بزنید👇👇
#مهدویت_در_قران_مجید
و برای دیدن بیش از 240 حدیث مهدوی هشتک زیر را بزنید👇👇
#حدیث_مهدوی
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜و ابن بابويه عليه الرحمه از نزال بن سبره روايت كرده است كه:روزى حضرت امير المؤمنين عليه السّلام در خطبه فرمود سه مرتبه كه:اى گروه مردم آنچه خواهيد از من بپرسيد پيش از آنكه مرا نيابيد،پس صعصعة بن صوحان برخاست و گفت:يا امير المؤمنين چه وقت #دجّال خروج مىكند.
حضرت فرمود كه:خروج او را علامتى و صفتى چند هست كه از پى يكديگر ظاهر مىشود،و علامتش آن است كه:
🔶 مردم نماز را ضايع كنند،
🔷و امانتها را خيانت كنند،
🔶و دروغ را حلال دانند،
🔷و ربا خورند،
🔶و رشوه گيرند،
🔷و بناهاى عالى سازند،
🔶و دين را به دنيا فروشند،
🔷و كارها را به سفيهان فرمايند،
🔶و به مشورت زنان عمل نمايند،
🔷و قطع رحم كنند،
🔶و از پى خواهشهاى نفس روند،
🔷و خون مردم را سهل شمارند،
🔶و حلم و بردبارى را از ضعف و ناتوانى دانند،
🔷و ظلم كردن را فخر خود شمارند،
🔶و اميران ايشان فاجر و بدكردار باشند،
🔷و وزيران و امرا ظالم باشند.
🔶 و رؤساى ايشان خائن باشند،
🔷و قاريان قرآن فاسقان باشند،
🔶و گواهى ناحق در ميان ايشان فاش باشد،
🔷و زنا و بهتان و گناه و طغيان را علانيه بهجا آورند،
🔶و مصحفها را زيور كنند،
🔷و مسجدها را به طلا زينت دهند،و منارهاى بلند سازند،
🔶و بدن را گرامى دارند،
🔷و صفهاى ايشان پر باشد امّا رأيهايشان مختلف باشد،
🔶و پيمانها را بشكنند،
🔷و زنان با شوهرها شريك شوند در تجارت براى حرص دنيا،
🔶و صداى فاسقان بلند باشد،و سخن ايشان را شنوند،
🔷و بزرگ هر قومى پستترين ايشان باشد،
🔶و از فاجران تقيّه كنند از ترس ضرر ايشان.
🔷و دروغگو را تصديق نمايند،
🔶و خائنان را امير گردانند،
🔷و كنيزان خواننده و سازها براى خود نگاه دارند،
🔶و گذشتها را لعنت كنند،
🔷و زنان بر زين سوار شوند،
🔶و زنان به مردان شبيه باشند،
🔷و مردان در زىّ زنان درآيند،
🔶و گواهان ناديده گواهى دهند،و گواهى به قرض دهند،
🔷و علوم غير علم دين را ياد گيرند،
🔶و كار دنيا را بر آخرت ترجيح دهند،
🔷و پوست ميش را بر دلهاى مانند گرگ كشند،
🔶و دلهاى ايشان از مردار گنديدهتر و از صبر تلختر باشد،
🔻و در اين هنگام قيامت بسيار نزديك باشد.
📕عین الحیات - جلد1، صفحه 270
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
🔰مسلمانان آخر الزمان
📜 صدوق در «ثواب الاعمال» بسند مزبور از حضرت صادق عليه السّلام روايت ميكند كه: پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود:
🔺زمانى بر اين امت خواهد آمد كه از قرآن جز رسم و از اسلام جز اسم نماند،
آنها خود را مسلمان مينامند، در حالى كه از هر كس باسلام دورترند.
🔺مساجد آنها بصورت آباد ولى از لحاظ هدايت و تقوى خراب است.
🔺دانايان آنان بدترين دانايانى هستند كه در زير آسمان زندگى ميكنند،
🔺 فتنه و آشوب از آنها سر ميزند و هم بسوى آنها باز ميگردد.
📗مهدی موعود، صفحه 958
علامه محمدباقرمجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
#مهدویت_در_قران_مجید
🔰خبر جابر بن عبد اللّه انصارى و اوضاع عمومى آخر الزمان از زبان پيغمبر (صلّى اللّه عليه و آله)
در كتاب جامع الاخبار از جابر بن عبد اللّه انصارى روايت ميكند كه گفت:در سال حجة الوداع با پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله به حج رفتم، پيغمبر بعد از انجام اعمال حج آمد تا با خانۀ خدا توديع كند. حلقۀ در را گرفت و با صداى رسا فرمود:
اى مردم! با اين صدا تمام مردمى كه در مسجد الحرام و بازار بودند، جمع شدند.
آنگاه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: اى مردم آنچه را كه بعد از من روى ميدهد و هم اكنون به شما ميگويم از من بشنويد! و حاضران شما به غائبين خود برسانند.
💦سپس پيغمبر گريست بطورى كه از گريه حضرت همه مردم گريستند، چون حضرت از گريستن آرام گرفت، فرمود:
اى مردم! خدا شما را بيامرزد! بدانيد كه شما از اين روز تا صد و چهل سال بعد مانند برگى هستيد كه خار نداشته باشد، آنگاه تا دويست سال برگ و خار خواهد داشت و بعد از آن خار بدون برگ است
💢 بطورى كه در آن زمان جز سلطان ظالم يا ثروتمند بخيل يا عالم دنياپرست يا فقير دروغگو يا پير - مرد زناكار يا بچۀ بىآبرو و يا زن احمق ديده نميشود!
آنگاه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله گريست، سلمان فارسى برخاست و عرض كرد: يا رسول اللّه بفرمائيد بدانيم آنچه فرموديد كى واقع مىشود؟.
💢فرمود: اى سلمان در زمانى كه علماى شما كم شوند و قاريان قرآن شما از ميان بروند، و زكاة خود را ندهند و كارهاى زشت خود را آشكار سازند
و علت اصواتكم في مساجدكم. و صداى شما در مساجد بلند شود
و امور دنيا را روى سر بگذاريد،
و دانش را زير پا بنهيد،
سخنان شما دروغ،
و شيرينى گفتارتان غيبت،
و آنچه بدست مىآوريد حرام باشد!
نه بزرگان شما به كوچكتر رحم كنند و نه كوچكتران احترام بزرگان را نگاه بدارند.
در آن اوقات آثار غضب خدا بر شما فرود مىآيد، و سختى شما را بهمان وضع در ميان شما قرار ميدهد،
و در ميان شما از دين جز لفظ آن كه بزبان مىآوريد، باقى نمىماند
💢 هنگامى كه اين خصلتها را پيدا كرديد منتظر باد سرخ يا مسخ شدن يا سنگ باران باشيد؛
آنچه اين را تصديق مىكند در كتاب خدا هست و آن اين آيه است:
✨«قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَ يُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ؛ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآياتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ»(انعام/65)
يعنى اى پيغمبر بگو: خداوند قادر است كه عذابى از بالاى سر يا از زير پاهاتان بر شما برانگيزد يا اينكه لباس تفرق بشما بپوشاند و مزۀ سختى بعضى از شما را ببعضى ديگر بچشاند ببين چگونه ما اين علامات را ميگردانيم، تا اينكه آنها بفهمند!»
❓در اين وقت جمعى از اصحاب برخاستند، و عرض كردند: يا رسول اللّه! بفرمائيد بدانيم اينها كه فرموديد كى پديد مىآيد؟
🔅فرمود: هنگامى كه نمازها را از اوقات خود به تأخير بياندازند،
🔅و شهوترانى و شرابخوارى پيشه گيرند،
🔅و به پدران و مادران ناسزا بگويند،
🔅بطورى كه مال حرام را غنيمت و پرداخت زكاة را زيان ببينند،
🔅 مرد از زن خود اطاعت كند
🔅 و به همسايهاش آزار رساند
🔅و پيوند خويشى خود را قطع كند.
رحم بزرگان از ميان برود،
🔅و حياى كوچكتران كم شود،
🔅ساختمانها را محكم سازند
🔅و به نوكر و كلفت ستم كنند،
🔅 و از روى هواى نفس شهادت دهند،
🔅و به ظلم حكم كنند
🔅 و مرد پدرش را لعنت نمايد،
🔅و به برادرش حسد ورزد
🔅و شركاء در معاملات خود خيانت كنند
🔅 و وفا كم شود
🔅و زنا شيوع يابد
🔅و مردان خود را با لباس زنان بيارايند
🔅 و روسرى حيا از سر زنها برداشته شود!
🔅 و خودفروشى در دلها راه يابد،
مانند زهر كه در بدنها رخنه ميكند.
🔅كارهاى خوب كم شود،
🔅و گناهان آشكار گردد،
🔅و واجبات الهى از نظر بيافتد
🔅و با گرفتن مال، صاحبان مال را ستايش كنند،
🔅و ثروت را در راه خوانندگى صرف نمايند،
🔅و سرگرم دنيا گردند،
🔅و از توجه به آخرت بازمانند،
🔅تقوى كم و طمع زياد شود،
🔅و هرج و مرج پديد آيد،
🔅مؤمنين خوار و اهل نفاق عزيز گردند،
🔅 مساجد آنها با اذان گفتن آباد و دلهاى آنها از ايمان خالى باشد،
🔅قرآن را سبك شمارند،
🔅و شخص با ايمان هر گونه خوارى از آنها ببيند.
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
💢در آن اوقات مىبينى كه صورت آنها صورت آدمى ولى دلهاشان دلهاى شياطين است.
سخنان آنها از عسل شيرينتر و دلهاشان از حنظل تلختر است،
آنها گرگانى هستند كه لباس آدمى پوشيدهاند،
💢در آن موقع روزى نيست كه خداوند به آنها نفرمايد: آيا از رحمت من مغرور شدهايد؟ يا بر من جرأت پيدا كردهايد؟
«أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثاً وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنا لا تُرْجَعُونَ» يعنى آيا گمان كرديد كه شما را بيهوده آفريدهايم و بسوى ما بازگشت نميكنيد؟
بعزت و جلال خودم سوگند اگر بخاطر آنها كه از روى اخلاص مرا عبادت ميكنند نبود، باندازۀ يك چشم بهمزدن بكسانى كه نافرمانى من ميكنند مهلت نميدادم.
اگر بواسطه تقواى پرهيزكاران بندگانم نبود، يك قطره باران از آسمان فرود نمىفرستادم، و يك برگ سبز از زمين نمىرويانيدم.
📚مهدی موعود، صفحه 1050
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜شيخ صدوق در كتاب «ثواب الاعمال» از سكونى از حضرت صادق روايت ميكند كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود:
✴️ زمانى براى امت من پيش مىآيد كه باطنشان پليد و ظاهرشان بواسطۀ طمع بدنيا نيكو خواهد بود.
آنها در آن زمان آنچه را نزد خداست نميخواهند و كارشان از روى ريا است و ترسى از خداوند ندارند،
در آن هنگام خداوند آنها را بعذابى مبتلا سازد كه هر چه دعاى غريق بخوانند، دعاشان مستجاب نشود.
📚مهدی موعود، صفحه 958
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜 در كمال الدين از سكونى از حضرت صادق عليه السّلام روايت ميكند كه: پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود:
🔅انّ الاسلام بدا غريبا و سيعود غريبا كما بدأ فطوبى للغرباء.
🕯يعنى: اسلام با غربت ظاهر شد و عنقريب نيز چنان كه بود بحال غربت برميگردد پس خوش بحال غربا.
📗مهدی موعود، صفحه 959
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
#دجال
📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ يَحْيَى الْجَلُودِيُّ بِالْبَصْرَةِ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُعَاذٍ قَالَ حَدَّثَنَا قَيْسُ بْنُ حَفْصٍ قَالَ حَدَّثَنَا يُونُسُ بْنُ أَرْقَمَ عَنْ أَبِي سَيَّارٍ الشَّيْبَانِيِّ عَنِ اَلضَّحَاكِ بْنِ مُزَاحِمٍ عَنِ اَلنَّزَّالِ بْنِ سَبْرَةَ قَالَ: خَطَبَنَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَحَمِدَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ وَ صَلَّى عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ثُمَّ قَالَ سَلُونِي أَيُّهَا النَّاسُ قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِي ثَلاَثاً فَقَامَ إِلَيْهِ صَعْصَعَةُ بْنُ صُوحَانَ فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ مَتَى يَخْرُجُ اَلدَّجَّالُ فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اقْعُدْ فَقَدْ سَمِعَ اللَّهُ كَلاَمَكَ وَ عَلِمَ مَا أَرَدْتَ وَ اللَّهِ مَا الْمَسْئُولُ عَنْهُ بِأَعْلَمَ مِنَ السَّائِلِ وَ لَكِنْ لِذَلِكَ عَلاَمَاتٌ وَ هَيَئَاتٌ يَتْبَعُ بَعْضُهَا بَعْضاً كَحَذْوِ النَّعْلِ بِالنَّعْلِ وَ إِنْ شِئْتَ أَنْبَأْتُكَ بِهَا قَالَ نَعَمْ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَفَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ احْفَظْ فَإِنَّ عَلاَمَةَ ذَلِكَ إِذَا أَمَاتَ النَّاسُ الصَّلاَةَ وَ أَضَاعُوا الْأَمَانَةَ وَ اسْتَحَلُّوا الْكَذِبَ وَ أَكَلُوا الرِّبَا وَ أَخَذُوا الرِّشَا وَ شَيَّدُوا الْبُنْيَانَ وَ بَاعُوا الدِّينَ بِالدُّنْيَا وَ اسْتَعْمَلُوا السُّفَهَاءَ وَ شَاوَرُوا النِّسَاءَ وَ قَطَعُوا الْأَرْحَامَ وَ اتَّبَعُوا الْأَهْوَاءَ وَ اسْتَخَفُّوا بِالدِّمَاءِ وَ كَانَ الْحِلْمُ ضَعْفاً وَ الظُّلْمُ فَخْراً وَ كَانَتِ الْأُمَرَاءُ فَجَرَةً وَ الْوُزَرَاءُظَلَمَةً وَ الْعُرَفَاءُ خَوَنَةً١ وَ الْقُرَّاءُ فَسَقَةً وَ ظَهَرَتْ شَهَادَةُ الزُّورِ وَ اسْتُعْلِنَ الْفُجُورُ وَ قَوْلُ الْبُهْتَانِ وَ الْإِثْمُ وَ الطُّغْيَانُ وَ حُلِّيَتِ اَلْمَصَاحِفُ وَ زُخْرِفَتِ الْمَسَاجِدُ وَ طُوِّلَتِ الْمَنَارَاتُ وَ أُكْرِمَتِ الْأَشْرَارُ وَ ازْدَحَمَتِ الصُّفُوفُ وَ اخْتَلَفَتِ الْقُلُوبُ وَ نُقِضَتِ الْعُهُودُ وَ اقْتَرَبَ الْمَوْعُودُ وَ شَارَكَ النِّسَاءُ أَزْوَاجَهُنَّ فِي التِّجَارَةِ حِرْصاً عَلَى الدُّنْيَا وَ عَلَتْ أَصْوَاتُ الْفُسَّاقِ وَ اسْتُمِعَ مِنْهُمْ وَ كَانَ زَعِيمُ الْقَوْمِ أَرْذَلَهُمْ وَ اتُّقِيَ الْفَاجِرُ مَخَافَةَ شَرِّهِ وَ صُدِّقَ الْكَاذِبُ وَ اؤْتُمِنَ الْخَائِنُ وَ اتُّخِذَتِ الْقِيَانُ وَ الْمَعَازِفُ٣ وَ لَعَنَ آخِرُ هَذِهِ الْأُمَّةِ أَوَّلَهَا وَ رَكِبَ ذَوَاتُ الْفُرُوجِ السُّرُوجَ وَ تَشَبَّهَ النِّسَاءُ بِالرِّجَالِ وَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ شَهِدَ الشَّاهِدُ مِنْ غَيْرِ أَنْ يُسْتَشْهَدَ وَ شَهِدَ الْآخَرُ قَضَاءً لِذِمَامٍ بِغَيْرِ حَقٍّ عَرَفَهُ وَ تُفُقِّهَ لِغَيْرِ الدِّينِ وَ آثَرُوا عَمَلَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَ لَبِسُوا جُلُودَ الضَّأْنِ عَلَى قُلُوبِ الذِّئَابِ وَ قُلُوبُهُمْ أَنْتَنُ مِنَ الْجِيَفِ وَ أَمَرُّ مِنَ الصَّبِرِ فَعِنْدَ ذَلِكَ الْوَحَا الْوَحَا ثُمَّ الْعَجَلَ الْعَجَلَ خَيْرُ الْمَسَاكِنِ يَوْمَئِذٍ بَيْتُ الْمَقْدِسِ وَ لَيَأْتِيَنَّ عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ يَتَمَنَّى أَحَدُهُمْ أَنَّهُ مِنْ سُكَّانِهِ فَقَامَ إِلَيْهِ اَلْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ مَنِ اَلدَّجَّالُ فَقَالَ أَلاَ إِنَّ اَلدَّجَّالَ صَائِدُ بْنُ الصَّيْدِ فَالشَّقِيُّ مَنْ صَدَّقَهُ وَ السَّعِيدُ مَنْ كَذَّبَهُ يَخْرُجُ مِنْ بَلْدَةٍ يُقَالُ لَهَا أَصْفَهَانُ مِنْ قَرْيَةٍ تُعْرَفُ بِالْيَهُودِيَّةِ عَيْنُهُ الْيُمْنَى مَمْسُوحَةٌ وَ الْعَيْنُ الْأُخْرَى فِي جَبْهَتِهِ تُضِيءُ كَأَنَّهَا كَوْكَبُ الصُّبْحِ فِيهَا عَلَقَةٌ كَأَنَّهَا مَمْزُوجَةٌ بِالدَّمِ بَيْنَ عَيْنَيْهِ مَكْتُوبٌ كَافِرٌ يَقْرَؤُهُ كُلُّ كَاتِبٍ وَ أُمِّيٍّ يَخُوضُ الْبِحَارَ وَ تَسِيرُ مَعَهُ الشَّمْسُ بَيْنَ يَدَيْهِ جَبَلٌ مِنْ دُخَانٍ وَ خَلْفَهُ جَبَلٌ أَبْيَضُ يَرَى النَّاسُ أَنَّهُ طَعَامٌ يَخْرُجُ حِينَ يَخْرُجُ فِي قَحْطٍ شَدِيدٍ تَحْتَهُ حِمَارٌ أَقْمَرُ خُطْوَةُ حِمَارِهِ مِيْلٌ تُطْوَى لَهُ الْأَرْضُ مَنْهَلاً منْهَلاً
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
َ لاَ يَمُرُّ بِمَاءٍ إِلاَّ غَارَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ يُنَادِي بِأَعْلَى صَوْتِهِ يَسْمَعُ مَا بَيْنَ الْخَافِقَيْنِ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ اَلشَّيَاطِينِ يَقُولُ إِلَيَّ أَوْلِيَائِي١ أَنَا اَلَّذِي خَلَقَ فَسَوّى وَ قَدَّرَ فَهَدى أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلىوَ كَذَبَ عَدُوُّ اللَّهِ إِنَّهُ أَعْوَرُ يَطْعَمُ الطَّعَامَ وَ يَمْشِي فِي الْأَسْوَاقِ وَ إِنَّ رَبَّكُمْ عَزَّ وَ جَلَّ لَيْسَ بِأَعْوَرَ وَ لاَ يَطْعَمُ وَ لاَ يَمْشِي وَ لاَ يَزُولُ تَعَالَى اللَّهُ عَنْ ذَلِكَ عُلُوّاً كَبِيراًأَلاَ وَ إِنَّ أَكْثَرَ أَتْبَاعِهِ يَوْمَئِذٍ أَوْلاَدُ الزِّنَا وَ أَصْحَابُ الطَّيَالِسَةِ الْخُضْرِ يَقْتُلُهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِالشَّامِ عَلَى عَقَبَةٍ تُعْرَفُ بِعَقَبَةِ أَفِيقٍ لِثَلاَثِ سَاعَاتٍ مَضَتْ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ عَلَى يَدِ مَنْ يُصَلِّي اَلْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خَلْفَهُ أَلاَ إِنَّ بَعْدَ ذَلِكَ الطَّامَّةَ الْكُبْرَى قُلْنَا وَ مَا ذَلِكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ خُرُوجُ دَابَّةٍ مِنَ الْأَرْضِ مِنْ عِنْدِ اَلصَّفَا مَعَهَا خَاتَمُ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ وَ عَصَا مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَضَعُ الْخَاتَمَ عَلَى وَجْهِ كُلِّ مُؤْمِنٍ فَيَنْطَبِعُ فِيهِ هَذَا مُؤْمِنٌ حَقّاً وَ يَضَعُهُ عَلَى وَجْهِ كُلِّ كَافِرٍ فَيَنْكَتِبُ هَذَا كَافِرٌ حَقّاً حَتَّى إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيُنَادِي الْوَيْلُ لَكَ يَا كَافِرُ وَ إِنَّ الْكَافِرَ يُنَادِي طُوبَى لَكَ يَا مُؤْمِنُ وَدِدْتُ أَنِّي الْيَوْمَ كُنْتُ مِثْلَكَ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماًثُمَّ تَرْفَعُ الدَّابَّةُ رَأْسَهَا فَيَرَاهَا مَنْ بَيْنَ الْخَافِقَيْنِ بِإِذْنِ اللَّهِ جَلَّ جَلاَلُهُ وَ ذَلِكَ بَعْدَ طُلُوعِ الشَّمْسِ مِنْ مَغْرِبِهَا فَعِنْدَ ذَلِكَ تُرْفَعُ التَّوْبَةُ فَلاَ تَوْبَةٌ تُقْبَلُ وَ لاَ عَمَلٌ يُرْفَعُ وَ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراًثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لاَ تَسْأَلُونِّي عَمَّا يَكُونُ بَعْدَ هَذَا فَإِنَّهُ عَهْدٌ عَهِدَهُ إِلَيَّ حَبِيبِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِأَنْ لاَ أُخْبِرَ بِهِ غَيْرَ عِتْرَتِيقَالَ اَلنَّزَّالُ بْنُ سَبْرَةَ فَقُلْتُ لِصَعْصَعَةَ بْنِ صُوحَانَ يَا صَعْصَعَةُ مَا عَنَى أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُبِهَذَا فَقَالَ صَعْصَعَةُ يَا اِبْنَ سَبْرَةَ إِنَّ الَّذِي يُصَلِّي خَلْفَهُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ هُوَ الثَّانِي عَشَرَ مِنَ اَلْعِتْرَةِ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ هُوَ الشَّمْسُ الطَّالِعَةُ مِنْ مَغْرِبِهَا يَظْهَرُ عِنْدَ اَلرُّكْنِ وَ اَلْمَقَامِ فَيُطَهِّرُ الْأَرْضَ وَ يَضَعُ مِيزَانَ الْعَدْلِ فَلاَ يَظْلِمُ أَحَدٌ أَحَداً فَأَخْبَرَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّ حَبِيبَهُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَهِدَ إِلَيْهِ أَنْ لاَ يُخْبِرَ بِمَا يَكُونُ بَعْدَ ذَلِكَ غَيْرَ عِتْرَتِهِ الْأَئِمَّةِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.
- و حدثنا أبو بكر محمد بن عمر بن عثمان بن الفضل العقيلي الفقيه قال حدثنا أبو عمرو محمد بن جعفر بن المظفر و عبد الله بن محمد بن عبد الرحمن الرازي و أبو سعيد عبد الله بن محمد بن موسى بن كعب الصيداني و أبو الحسن محمد بن عبد الله بن صبيح الجوهري قالوا حدثنا أبو يعلى بن أحمد بن المثنى الموصلي عن عبد الأعلى بن حماد النرسي عن أيوب عن نافع عن ابن عمر عن رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله بهذا الحديث مثله سواء:.
📝اصبغ بن بناته برخاست و عرض كرد يا امير المؤمنين دجال كيست؟
✴️دجال صائد بن صائد است بدبخت كسى است كه او را تصديق كند و خوشبخت آنست كه او را تكذيب كند از شهرى برآيد كه آن را اصفهان نامند از دهى كه آن را يهوديه گويند،چشم راستش ممسوح است و چشم ديگرش در پيشانى است و مانند ستاره صبح ميدرخشد،در آن قطعه خونى است گويا ممزوج با خونست،ميان دو چشمش نوشته است اين كافر است هر خواننده و بيسواد آن را ميخواند در درياها فرود مىشود و آفتاب با او ميگردد و جلوش كوهى از دود است و عقبش كوه سپيديست كه مردم تصور كنند نانست در زمان قحطى سختى خروج كند بر خر سپيدى سوار است،هر گام خرش يك ميل است و زمين آبگاه بآبگاه زير پايش نورديده شود و بر آبى نگذرد جز آنكه فرو رود
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
تا روز قيامت بآوازى كه همه جن و انس از مشرق تا مغرب بشنوند فرياد كند:
اى دوستان من نزد من آئيد منم آنكه آفريدم و درست كردم و تقدير كردم و رهبرى نمودم، منم پروردگار والاى شما دشمن خدا دروغ ميگويد او يك چشم است غذا ميخورد و در بازارها راه ميرود براستى پروردگار شما نه يك چشم است نه راه ميرود و نه زوال دارد و برتر است خدا از اين اوصاف برترى بزرگى هلا بيشتر پيروانش در آن روز زنازادگانند و صاحبان پوستينهاى سبز،خدا او را در شام بكشد بر سر گردنهاى كه آن را افيق نامند و سه ساعت از روز جمعه گذشته باشد بدست كسى كه مسيح عيسى بن مريم پشت سرش نماز بخواند
❇️ هلا بعد از آن طامه كبرى باشد عرضكرديم آن ديگر چيست يا امير المؤمنين؟
🕯فرمود دابة الارض است كه از كوه صفا برآيد و انگشتر سليمان و عصاى موسى با او باشد آن انگشتر را بروى هر مؤمنى گذارد نقش گيرد اين مؤمن است حقا و بروى هر كافرى گزارد نقش گيرد اين كافر است حقا تا بجائى كه مؤمن فرياد كشد واى بر تو اى كافر و كافر فرياد زند خوشا بر تو اى مؤمن من دوست داشتم چون تو باشم و بفوز بزرك برسم،سپس دابه سر بلند كند و باذن خدا همه مردم از مشرق تا مغرب او را ببينند و اين پس از آنست كه آفتاب از مغرب خود برآيد در اين وقت تو به برداشته شود،نه توبه پذيرفته است و نه عمل سود دهد و سود ندهد كسى را ايمانش در صورتى كه پيش از آن ايمان نداشته و با ايمان كسب خيرى نكرده،سپس فرمود ديگر از من نپرسيد كه بعد از آن چه خواهد بود زيرا دوستم پيغمبر(صلّى الله عليه و آله)از من تعهد گرفته آن را جز بخاندانم نگويم
🔍نزال بن سبره گويد بصعصعة بن صوحان گفتم اى صعصعه مقصود امير المؤمنين از اين جمله چه بود؟
❣صعصعه گفت يا بن سبره آنكه عيسى بن مريم پشت سرش نماز ميخواند دوازدهمين از عترت و و نهمين فرزند حسين(عليه السّلام)و او است آفتابى كه از مغرب خود برميآيد و نزد ركن و مقام ظاهر مىشود و زمين را پاك ميكند و ترازوى عدل مينهد و ديگر كسى بكسى ستم نميكند امير المؤمنين بما خبر داد كه دوستش رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)باو سفارش كرده كه از حوادث بعد از او بكسى جز عترتش خبر ندهد
🔖اين حديث را ابو بكر محمد بن عمرو بن عثمان بن فضل عقيلى فقيه بسند خود عينا نقل كرده است از قول ابن عمر
📗 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 208/باب47
ابن بابویه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
#دجال
📜٤٨٨-٢٦ - أخبرنا أبو عمرو قال حدّثنا أحمد، قال حدّثنا أحمد، قال حدّثنا عبد الرّحمن، قال حدّثنا أبي، عن محمّد بن إسحاق، عن محمّد بن إبراهيم، عن أبي سلمة بن عبد الرّحمن، عن أبي هريرة، عن النّبيّ صلّى اللّه عليه و اله قال: ليهبطنّ الدّجّال بجورو كرمان في ثمانين ألفا، كأنّ وجوههم مجانّ مطرقة، يلبسون الطّيالسة، و ينتعلون الشّعر.
📝 پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمود: دجّال درميان هشتاد هزار نفر در جور [محلهاى در نيشابور] و كرمان فرود مىآيد كه چهرههايشان گويى سپرهايى كوبيدهشده [و يا پوشيده شده] است.
طيالس بر تن كرده [و آن لباسى غير عربى است كه بدن را فرا مىگيرد و هيچ تزئين و خياطى خاصى در آن ديده نمىشود] و كفشى پشمين به پا مىكند.
📚امالی شیخ طوسی -جلد 1، صفحه 584
📜٨٢٢-٧٣ - أخبرنا أبو الحسن محمّد بن محمّد بن محمّد بن مخلد قراءة عليه، في ذي الحجّة سنة سبع عشرة و أربعمائة، قال: حدّثنا أبو الحسين عمر بن الحسن بن عليّ بن مالك الشّيبانيّ القاضيّ، المعروف بابن الأشنانيّ، في منزله سنة تسع و ثلاثين و ثلاثمائة، قال: أخبرنا محمّد بن مسلمة بن الوليد بن عبد الملك، قال:
أخبرنا يزيد بن هارون، قال: أخبرنا شعبة، عن قتادة، عن أنس، قال: قال النّبيّ صلّى اللّه عليه و اله:
الدّجّال لا يدخل مكّة و المدينة، على كلّ نقب من أنقابها ملك شاهر سيفه.
📝از انس روايت شده كه پيامبر گرامى صلّى اللّه عليه و اله فرمودند: دجال به مكه و مدينه نمىآيد؛ بر هر گذرگاهى از آندو، فرشتهاى با شمشير آخته است.
📚امالی شیخ طوسی -جلد 1، صفحه 856
📜٤٨٧-٢٥ - أخبرنا أبو عمرو قال: حدّثنا أحمد، قال: حدّثنا أحمد بن يحيى، قال: حدّثنا عبد الرّحمن، قال: حدّثنا أبي، عن محمّد بن إسحاق، عن الزّهريّ، عن عبد الرّحمن بن زيد بن حارثة، عن مجمّع بن حارثة، قال: سمعت رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله يقول: يقتل الدّجّال دون باب اللّدّ بسبعة عشر ذراعا، و اللّدّ بالرّملة بأرض الشّام.
📝مجمع بن جاريه مىگويد: شنيدم كه رسول خدا مىفرمود: دجّال در كنار «باب اللّدّ» به فاصله هفده ذراع كشته مىشود. ولّد دهى در سرزمين شام است [در نزديكى بيت المقدس از نواحى فلسطين].
📚امالی شیخ طوسی -جلد 1، صفحه 583
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#ولادت_حضرت_مهدی_عج
#مهدویت_در_قران_مجید
📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ الْوَلِيدِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنُ بْنُ رِزْقِ اللَّهِ١ قَالَ حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْقَاسِمِ بْنِ حَمْزَةَ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَحَدَّثَتْنِي حَكِيمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَتْ: بَعَثَ إِلَيَّ أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُفَقَالَ يَا عَمَّةِ اجْعَلِي إِفْطَارَكِ هَذِهِ اللَّيْلَةَ عِنْدَنَا فَإِنَّهَا لَيْلَةُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيُظْهِرُ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ الْحُجَّةَ وَ هُوَ حُجَّتُهُ فِي أَرْضِهِ قَالَتْ فَقُلْتُ لَهُ وَ مَنْ أُمُّهُ قَالَ لِي نَرْجِسُ قُلْتُ لَهُ جَعَلَنِي اللَّهُ فِدَاكَ مَا بِهَا أَثَرٌ فَقَالَ هُوَ مَا أَقُولُ لَكِ قَالَتْ فَجِئْتُ فَلَمَّا سَلَّمْتُ وَ جَلَسْتُ جَاءَتْ تَنْزِعُ خُفِّي وَ قَالَتْ لِي يَا سَيِّدَتِي وَ سَيِّدَةَ أَهْلِي كَيْفَ أَمْسَيْتِ فَقُلْتُ بَلْ أَنْتِ سَيِّدَتِي وَ سَيِّدَةُ أَهْلِي قَالَتْ فَأَنْكَرَتْ قَوْلِي وَ قَالَتْ مَا هَذَا يَا عَمَّةِ قَالَتْ فَقُلْتُ لَهَا يَا بُنَيَّةُ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى سَيَهَبُ لَكِ فِي لَيْلَتِكِ هَذِهِ غُلاَماً سَيِّداً فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ قَالَتْ فَخَجِلَتْ وَ اسْتَحْيَتْ فَلَمَّا أَنْ فَرَغْتُ مِنْ صَلاَةِ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ أَفْطَرْتُ وَ أَخَذْتُ مَضْجَعِي فَرَقَدْتُ فَلَمَّا أَنْ كَانَ فِي جَوْفِ اللَّيْلِ قُمْتُ إِلَى الصَّلاَةِ فَفَرَغْتُ مِنْ صَلاَتِي وَ هِيَ نَائِمَةٌ لَيْسَ بِهَا حَادِثٌ ثُمَّ جَلَسْتُ مُعَقِّبَةً ثُمَّ اضْطَجَعْتُ ثُمَّ انْتَبَهْتُ فَزِعَةً وَ هِيَ رَاقِدَةٌ ثُمَّ قَامَتْ فَصَلَّتْ وَ نَامَتْ - قَالَتْ حَكِيمَةُ وَ خَرَجْتُ أَتَفَقَّدُ الْفَجْرَ فَإِذَا أَنَا بِالْفَجْرِ الْأَوَّلِ كَذَنَبِ السِّرْحَانِ وَ هِيَ نَائِمَةٌ فَدَخَلَنِي الشُّكُوكُ فَصَاحَ بِي أَبُو مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مِنَ الْمَجْلِسِ فَقَالَ لاَ تَعْجَلِي يَا عَمَّةِ فَهَاكِ الْأَمْرُ قَدْ قَرُبَ قَالَتْ فَجَلَسْتُ وَ قَرَأْتُ الم السَّجْدَةَ وَ يس فَبَيْنَمَا أَنَا كَذَلِكَ إِذِ انْتَبَهَتْ فَزِعَةً فَوَثَبْتُ إِلَيْهَا فَقُلْتُ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْكِ ثُمَّ قُلْتُ لَهَا أَ تُحِسِّينَ شَيْئاً قَالَتْ نَعَمْ يَا عَمَّةِ فَقُلْتُ لَهَا اجْمَعِي نَفْسَكِ وَ اجْمَعِي قَلْبَكِ فَهُوَ مَا قُلْتُ لَكِ قَالَتْ فَأَخَذَتْنِي فَتْرَةٌ وَ أَخَذَتْهَا فَتْرَةٌ فَانْتَبَهْتُ بِحِسِّ سَيِّدِي فَكَشَفْتُ الثَّوْبَ عَنْهُ فَإِذَا أَنَا بِهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ سَاجِداً يَتَلَقَّى الْأَرْضَ بِمَسَاجِدِهِ فَضَمَمْتُهُ إِلَيَّ فَإِذَا أَنَا بِهِ نَظِيفٌ مُتَنَظِّفٌ فَصَاحَ بِي أَبُو مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُهَلُمِّي إِلَيَّ ابْنِي يَا عَمَّةِ فَجِئْتُ بِهِ إِلَيْهِ فَوَضَعَ يَدَيْهِ تَحْتَ أَلْيَتَيْهِ وَ ظَهْرِهِ وَ وَضَعَ قَدَمَيْهِ عَلَى صَدْرِهِ ثُمَّ أَدْلَى لِسَانَهُ فِي فِيهِ وَ أَمَرَّ يَدَهُ عَلَى عَيْنَيْهِ وَ سَمْعِهِ وَ مَفَاصِلِهِ ثُمَّ قَالَ تَكَلَّمْ يَا بُنَيَّ فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ثُمَّ صَلَّى عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ عَلَى اَلْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ إِلَى أَنْ وَقَفَ عَلَى أَبِيهِ ثُمَّ أَحْجَمَ
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
ثُمَّ قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا عَمَّةِ اذْهَبِي بِهِ إِلَى أُمِّهِ لِيُسَلِّمَ عَلَيْهَا وَ أْتِينِي بِهِ فَذَهَبْتُ بِهِ فَسَلَّمَ عَلَيْهَا وَ رَدَدْتُهُ فَوَضَعْتُهُ فِي الْمَجْلِسِ ثُمَّ قَالَ يَا عَمَّةِ إِذَا كَانَ يَوْمُ السَّابِعِ فَأْتِينَا قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمَّا أَصْبَحْتُ جِئْتُ لِأُسَلِّمَ عَلَى أَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ كَشَفْتُ السِّتْرَ لِأَتَفَقَّدَ سَيِّدِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمْ أَرَهُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا فَعَلَ سَيِّدِي فَقَالَ يَا عَمَّةِ اسْتَوْدَعْنَاهُ الَّذِي اسْتَوْدَعَتْهُ أُمُّ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَتْ حَكِيمَةُ فَلَمَّا كَانَ فِي الْيَوْمِ السَّابِعِ جِئْتُ فَسَلَّمْتُ وَ جَلَسْتُ فَقَالَ هَلُمِّي إِلَيَّ ابْنِي فَجِئْتُ بِسَيِّدِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ هُوَ فِي الْخِرْقَةِ فَفَعَلَ بِهِ كَفَعْلَتِهِ الْأُولَى ثُمَّ أَدْلَى لِسَانَهُ فِي فِيهِ كَأَنَّهُ يُغَذِّيهِ لَبَناً أَوْ عَسَلاً ثُمَّ قَالَ تَكَلَّمْ يَا بُنَيَّ فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ ثَنَّى بِالصَّلاَةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ عَلَى اَلْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ حَتَّى وَقَفَ عَلَى أَبِيهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ثُمَّ تَلاَ هَذِهِ الْآيَةَ بسم الله الرحمن الرحيم وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ قَالَ مُوسَى فَسَأَلْتُ عُقْبَةَ الْخَادِمَ عَنْ هَذِهِ فَقَالَتْ صَدَقَتْ حَكِيمَةُ.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
📝 حكيمه دختر امام جواد عليه السّلام گويد: امام حسن عسكرى عليه السّلام مرا به نزد خود فراخواند و فرمود:
🌠 اى عمّه! امشب افطار نزد ما باش كه شب نيمۀ شعبان است و خداى تعالى امشب حجّت خود را كه حجّت او در روى زمين است ظاهر سازد.
گويد: گفتم: مادر او كيست؟
فرمود: نرجس،
گفتم: فداى شما شوم اثرى در او نيست،
فرمود: همين است كه به تو مىگويم،
گويد آمدم و چون سلام كردم و نشستم نرجس آمد كفش مرا بردارد و گفت: اى بانوى من و بانوى خاندانم حالتان چطور است؟
گفتم: تو بانوى من و بانوى خاندان من هستى،
گويد: از كلام من ناخرسند شد و گفت: اى عمّه جان! اين چه فرمايشى است؟
گويد: بدو گفتم: اى دختر جان! خداى تعالى امشب به تو فرزندى عطا فرمايد كه در دنيا و آخرت آقاست،
گويد: نرجس خجالت كشيد و استحيا نمود.
و چون از نماز عشا فارغ شدم افطار كردم و در بستر خود قرار گرفته و خوابيدم و در دل شب براى اداى نماز برخاستم و آن را به جاى آوردم در حالى كه نرجس خوابيده بود و رخدادى براى وى نبود، سپس براى تعقيبات نشستم و پس از آن نيز دراز كشيدم و هراسان بيدار شدم و او همچنان خواب بود سپس برخاست و نماز گزارد و خوابيد.
حكيمه گويد: بيرون آمدم و در جستجوى فجر به آسمان نگريستم و ديدم فجر اوّل دميده است و او در خواب است و شك بر دلم عارض گرديد ناگاه ابو محمّد عليه السّلام از محلّ خود فرياد زد اى عمّه! شتاب مكن! كه اينجا كار نزديك شده است.
گويد: نشستم و به قرائت سورۀ الم سجده و سورۀ يس پرداختم و در اين اثنا او هراسان بيدار شد و من به نزد او پريدم و بدو گفتم: اسم اللّه بر تو باد آيا چيزى را احساس مىكنى؟
گفت: اى عمّه! آرى، گفتم: خودت را جمع كن و دلت را استوار دار كه همان است كه با تو گفتم.
🕯حكيمه گويد: مرا و نرجس را ضعفى فرا گرفت و به آواز سرورم به خود آمدم و جامه را از روى او برداشتم و ناگهان سرور خود را ديدم كه در حال سجده است و مواضع سجودش بر زمين است او را در آغوش گرفتم ديدم پاك و نظيف است.
ابو محمّد عليه السّلام فرياد برآورد كه اى عمّه! فرزندم را به نزد من آور!
او را نزد وى بردم و او دو كف دستش را گشود و فرزند را در ميان آن قرار داد و دو پاى او را بر سينۀ خود نهاد سپس زبانش را در دهان او گذاشت و دستش را بر چشمان و گوش و مفاصل وى كشيد،
❣سپس فرمود: اى فرزندم! سخن گوى، گفت:
أشهد أن لا إله إلاّ اللّه وحده لا شريك له و أشهد أنّ محمّدا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم. سپس درود بر امير المؤمنين و ائمّه فرستاد تا آنكه بر پدرش رسيد و زبان دركشيد.
💎سپس ابو محمّد عليه السّلام فرمود: اى عمّه! او را به نزد مادرش ببر تا بر او سلام كند آنگاه به نزد من آور، پس او را بردم و بر مادر سلام كرد و او را بازگردانيده و در مجلس نهادم
سپس فرمود: اى عمّه! چون روز هفتم فرا رسيد نزد ما بيا.
حكيمه گويد: چون صبح شد آمدم تا بر او ابو محمّد سلام كنم و پرده را كنار زدم تا از سرورم تفقّدى كنم و او را نديدم، گفتم: فداى شما شوم، سرورم چه مىكند؟
فرمود: اى عمّه! او را به آن كسى سپردم كه مادر موسى ، موسى را به وى سپرد.
🌺حكيمه گويد: چون روز هفتم فرا رسيد آمدم و سلام كردم و نشستم فرمود:
فرزندم را به نزد من آور! و من سرورم را آوردم و او در خرقهاى بود و با او همان كرد كه اوّل بار كرده بود، سپس زبانش را در دهان او گذاشت و گويا شير و عسل به وى مىداد، سپس فرمود: اى فرزندم! سخن گوى! و او گفت:
🎇أشهد أن لا إله إلاّ اللّه. و درود بر محمّد و امير المؤمنين و ائمّۀ طاهرين فرستاد و تا آنكه بر پدرش رسيد،
سپس اين آيه را تلاوت فرمود: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» و ما اراده مىكنيم كه بر مستضعفان زمين منّت نهاده و آنان را ائمّه و وارثين قرار دهيم و آنانرا متمكّن در زمين ساخته و به فرعون و هامان و لشكريان آنها آنچه كه از آن برحذر بودند بنمايانيم.(قصص/5,6)
موسى بن محمّد راوى اين روايت گويد از عقبۀ خادم از اين قضيّه پرسش كردم، گفت: حكيمه راست گفته است.
📚 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 146
باب42/حدیث1
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜رسول الله (ص) فرمودند:
💢(از آن هنگام كه خداوند مرا مبعوث به رسالت فرموده است جهاد ادامه دارد تا آن گاه كه آخرين قشر از امّتم با #دجال بجنگند).
💠فراء گويد:(يعنى تا آن گاه كه جز مسلمان يا تسليم شده احدى باقى نماند).
💠زجاج گويد:(يعنى با كافران بجنگيد و آنان را به اسارت بگيريد تا ايمان آورند و ما دام كه كفر باقى است جنگ هم ادامه خواهد يافت.
ودر ایه 4 سوره محمد(ص) میخوانیم
✨«حَتّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزارَها»
يعنى تا آن هنگام كه جنگجويان دشمن اسلحۀ خود را زمين گذاشته ديگر نجنگند.
🌠ابن عبّاس گويد:تا آن گاه كه ديگر از مشركين كسى باقى نماند.
🌠مجاهد گويد:تا آن گاه كه دينى غير از اسلام باقى نماند.
🌠و معنى چنين مىشود تا آن گاه كه جنگ شما و جهادتان اسلحۀ مشركين و اعمال زشت آنان را فروكش كرده،تسليم شوند و جز اسلام كه بهترين اديان است آئينى باقى نماند،و ديگر بتها را نپرستند.
📚 تفسير مجمع البيان - 23، صفحه 45
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
📜صدوق در كمال الدين از داود بن كثير و او از حضرت صادق عليه السّلام نقل ميكند كه: در تفسير اين آيۀ شريفه
✨«هُدىً لِلْمُتَّقِينَ اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ»
فرمود:
💎آنها كه ايمان به غيب مىآورند كسانى هستند كه اعتقاد به قيام قائم آل محمد دارند.
📝و نيز در آن كتاب از يحيى بن ابو القاسم روايت نموده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام معنى اين آيه شريفه
✨«الم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ، اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» را پرسيدم.
فرمود:
🎇(متقين) شيعيان على عليه السّلام
🎇و (غيب) حجة غائب است.
📚مهدی موعود، صفحه 896
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌مَحرَمانِه ❌❌
#مجاهدت ؟؟؟
#امام_خمینی_ره
#امام_خامنه_ای_حفظه_الله_تعالی
#استاد_پناهیان
http://eitaa.com/joinchat/3374055438C78867d1480
#مجالس_امام_حسین_علیه_السلام
#آداب_نوکری #سخن_بزرگان
آیت الله بهجت(ره)
به جوانان تأکید داشتند که:
حسینی بشوند نه هیئتی! زیرا اگر گرم هیئت بشوید حسینتان را آنگونه که خود
دوست دارید و باب میلتان است میسازید و هرکس با میل شما مخالف باشد میگویید
باحسین(ع) مخالف است؛
ولی اگر حسینی باشید هیئت و رفتارتان را بر مبنای حسین میسازید!
هیئتی شدن کاری ندارد کافیست ریش بگذارید و با پیراهن مشکی از این هیئت به آن هیئت بروید!
حسینی شدن است که مشکل است.
@zameneashk1