eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
25.1هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
108 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @Shadfar98 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
نتیجه تفکرات الحادی،ناسیونالیسم و برتری نژادی... #آتئیسم #فاشیسم #ناسیونالیسم_نژادی ✅ @Anti_Archaism
📌ناسیونالیسم در ایران معاصر/ به قلم عبدالرضا نواصری قسمت اول اوایل قرن نوزدهم با رویش جوانه های انقلاب مشروطیت، افکار ناسیونالیستی و مفاهیمی همچون ملت، هویت ملی و حاکمیت ملی و شوق اندیشیدن به میهن به عنوان واحد سیاسی با مرزهای مشخص جغرافیایی به فضای روشنفکری ایران وارد شد. تا قبل از انقلاب مشروطه، مفهوم "ملت" حس تعلق جمعی بود که به پیروان یک دین و آیین خاص اطلاق می گردید. اما مفهوم امروزی ملت به معنای یک اجتماع سیاسی با سرزمین و جغرافیای سیاسی مشخص که مردم بر اساس مشترکاتی با یکدیگر زندگی می کنند، و دولت و حاکمیت سیاسی خود را بر مبنای حقوق و تعهدات مشترک در آن سرزمین به وجود می آورند، پس از انقلاب مشروطه و تحت تأثير اندیشه های عصر روشنگری و انقلاب فرانسه و فرایند ملت سازی اروپای غربی به ایران وارد شد؛ هرچند بسیاری بر این باورند که مفهوم ملت از گذشته های کهن در ایران وجود داشته و جامعه ایرانی پیش از شروع ناسیونالیسم در دو سده اخیر در اروپا و شروع دوران مدرن، برخوردار از عينيت ملت و حس ناسیونالیستی بوده است. و در این باره به شاهنامه؛ تداوم تاریخی مفهوم ایران؛ و اندیشه ایرانشهری برخی از روشنفکران از جمله فریدون آدمیت، احسان یارشاطر، سیدجواد طباطبایی و حمید احمدی بر اساس نظریه ازلی گرایی و ابدی باوری از مفهوم ملت بر این باورند که ایرانیان قبل از دوران پیشامدرن، دارای هویت ملی بوده اند. هم چنین احمد اشرف با استعانت به روایت نمادپردازان قومی آنتونی اسمیت از ناسیونالیسم، ضمن پذیرش نوبنیادی مفهوم ملت و معنای هویت ملی بر آن است که جامعه ایران با برخورداری از میراث تاریخی و آگاهی فرهنگی درباره هویت خود به عصر ملت سازی و ناسیونالیسم قرن نوزدهم پا گذاشته است. به بیان دیگر، مؤلفه های تعلق حس جمعی دوران پیشامدرن از قبیل دین، فرهنگ عمومی و خاطره های تاریخی و خواست مشترک و همزیستی در کنار یکدیگر، سرزمین و زبان ارتباطی مشترک، تسهیل کننده ورود جامعه ایرانی به عصر مدرن ملت سازی و فرایند تشکیل دولت ملت مدرن بوده است. پیشگامان اندیشه های ناسیونالیستی در ایران تحت تأثير اندیشه عصر روشنگری و انقلاب فرانسه بودند و با اشتیاق فراوان در پی زمینه سازی فرهنگی برای وارد کردن جامعه ایرانی به دنیای تجدد بودند بر اثر سرخوردگی ناشی از شکست های نظامی ایران در جنگهای به روسیه و انگلیس و دخالتهای آنان از یک طرف، و از سوی مواجهه با عقب ماندگی تاریخی ایران در مقایسه با اروپا، به نشر ايه با اروپا، به نشر ایدئولوژی ناسیونالیسم در ایران همت گماشتند. "ناسیونالیسم نژادی در تاریخ معاصر ایران،عبدالرضا نواصری ✅ @Anti_Archaism
🔻دیاکونوف تاریخدان و زبان شناس کم نظیر روس : "ماد ها و اسکیتها (سکاها) خود را آریایی می نامیدند." 📚تاریخ‌ ماد،صفحه۱۸۹ #سکا #اسکیت #ماد #تاریخ_ایران ✅ @Anti_Archaism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن / جوش زند خـون حـسـیـن از زمیــن شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن / جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین . . ⚫️فرا رسیدن اربعین سید وسالار شهیدان ؛ حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) را به محضر امام زمان (عج) و عموم شیعیان جهان بویژه شما همراهان گرامی تسلیت وتعزیت عرض میکنیم.🏴🏴 @Anti_Archaism
پیاده روی دینی،زیارت کردن ونذری دادن درایران باستان👇
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
دینی، و در ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پیاده روی با جمعیت میلیونی،خاریست در چشم و ، آنها که چشم دیدن عشق و علاقه ملت معتقد و مذهبی ایران به سید و سرور شهیدان را ندارند، همواره سعی در ایجاد شبهه دارند. وقتی در تاریخ جست و جو میکنیم، در میابیم که در ایران باستان نیز چنین مرسوم بوده و مردم از خانه های خود تا آتشکده پیاده روی کرده و نذورات خود را به آتشکده اهدا میکردند، برای اثبات این مطلب چند مورد از اسناد بیشمار را ذکر میکنم: 1⃣ مجدد و احیا کننده ، در کتاب خود، به نقل از می نویسد: پس از ، پیاده از () به آن( ) می رفتند 📚 ابراهیم پور داوود، گات ها،انتشارات:اساطیر 1378،صفحه 24 goo.gl/X9vCy7 👈🏻 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 2⃣ شرق شناس و ایران پژوه مشهور دانمارکی،در کتاب خود این چنین مینویسد: یا آتش سلطنتی، در (شیز) واقع در آذربایجان بود. 👈🏻پادشاهان در ایام سختی بزیارت این می‌شتافتند و و مال و ملک و در آنجا نذر می‌کردند.👉🏻 وهرام پنجم سنگهای قیمتی تاجی را، که از خاقان و زنش گرفته بود، باین آتشکده فرستاد. خسرو اول نیز نظیر این را عطا نمود. خسرو دوم نذر کرد، که اگر موفق به مغلوب نمودن وهرام چوبین بشود، زینت‌های زر و هدیه‌های سیم بآتشکده آذرگشنسپ بفرستد و بوعده خویش وفا کرد. این آتشکده را آذرخوش می‌گفتند. آذر بزبان عجم «آتش» و خوش «نیکو» است. 👈🏻شاهنشاهان ایران هنگام رسیدن بپادشاهی با کمال احترام پیاده بزیارت این معبد می‌رفتند و نذرها می‌کردند و هدیه و خواسته بسیار بآنجا می‌بردند. 👉🏻این علامت اتحاد و یگانگی دین و دولت بود و نمونه (سمبل) دولت ساسانیان بشمار می‌رفت، که بواسطه اتحاد با دیانت قوت گرفت 📚 ، ارتور. تاریخ ایران در زمان ساسانیان. امیرکبیر، ۱۳۶۷. صفحه ۲۴۳ goo.gl/GudhPx 👈🏻 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 3⃣ صاحب کرسی تدریس در دانشگاه تهران در اینباره مینویسد : این آتشکده بواسطهٔ پیوستن دو آتش به یکدیگر مبدّل آتشکدهٔ بزرگ «شاهی» گشت. پادشاهان ساسانی چنان ارزشی برای این آتشکده قائل بودند که هر یک از شاهان پس از به تخت نشستن، پای پیاده به آن می‌شتافتند، و پس از پیروزی در جنگ، سهمی از را به آن تقدیم می‌کردند. 📚 ، ،ص162 goo.gl/u1FHzu 👈🏻 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ حال که ثابت شد، ایرانیان و شاهان پارسی، همواره با احترام و اهتمام فراوان با پای پیاده به زیارت آتشکده میرفتند و نذورات فراوان اهدا میکردند، شما چرا به این رسم باستانی نیاکانتان کج دهنی میکنید؟! ✍🏻محقق: @Anti_Archaism
🔻 تئوریسین های تفکرات #آریایی_گری و #ناسیونالیسم نژادی عصر ناصری(ناصرالدین شاه قاجار) را بشناسیم... https://twitter.com/MohammadPoural4/status/1185319961138384897?s=09 #محمد_پورعلی ✅ @Anti_Archaism
🔻شهدای هزاره افغانستانی در دفاع مقدس: 3 هزار نفر موبدان محترم زرتشتی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند: صفر نفر #طبل_تو_خالی #شعار ✅ @Anti_Archaism
🔻 زرتشت : هرکس به من پول ندهد جهنمی است! #زرتشت #گاتها #اوستا #راهزن_عقیدتی #جیب_بر #تیغ_زدن ✅ @Anti_Archaism
4_5868510740498875953.mp3
6.57M
7 آبان چه روزی است؟ فلسفه آن چیست؟🤔 🔍 بررسی،تجزیه و تحلیل روز 7 آبان توسط "محمد پورعلی " قسمت اول ✅ @Anti_Archaism
نقد ها و بررسی ها پیرامون قسمت 1⃣ ⚠️ مقبره ای که امروزه به نام کورش هخامنشی مشهور است، در دوره اسلامی، به نام نامیده می‌شد. ⚠️ 💡منبع : ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ❶ در دوران حاکمیت اتابکان بر منطقه فارس، در سال ۶۲۰ یا ۶۲۱ هجری قمری، مسجد جامعی پیرامون آرامگاه ساخته و محرابی نیز بر سنگ درون اتاق آرامگاه حجاری شد. 📚 علیرضا شاپور شهبازی، راهنمای جامع پاسارگاد، شیراز: بنیاد فارس شناسی، ۱۳۸۸. ص ۱۲۱. Encyclopaedia Iranica, Cyrus v. The Tomb of Cyrus: iranicaonline.org, articles, cyrus-v-tomb ❷ جورج ناتانيل كرزن‏ پیرامون این مقبره نکاتی قابل توجه می‌نویسد. او می‌گوید: «ايرانيان اين بنا را قبر مادر سليمان مى‌‏نامند و اين عقيده در سراسر دوره اسلامى شايع بود.» 📚 جورج ناتانيل كرزن، ايران و قضيه ايران‏، ترجمه غلام‌على وحيد مازندرانى‏، تهران: انتشارات علمى و فرهنگى‏، ۱۳۸۰. ج‏ ۲، ص ۹۶. ❸ وی در ادامه گزارشی از مورخین و جهانگردان بیان می‌کند که بنای مذکور را «مقبره مادر سلیمان» نامیدند. وی می‌نویسد: «جان استريوس در ۱۶۷۲ خاطرنشان مى‏‌سازد كه آنجا زيارتگاه زنان پارسا بوده كه ۳ بار سر بر قبر مى‏‌كوبيدند و ۳ بار هم آن را مى‏‌بوسيدند و بعد از دعاى كوتاهى خارج مى‌‏شدند.» 📚 جورج ناتانيل كرزن، همان، ج ۲، ص۹۶ - ۹۷. ❹ این نکته برای کرزن (و هر انسان متفکری) مهم و اساسی به نظر می‌رسد، چون تا همین قرن اخیر، ورود مردان به این بنا ممنوع بوده است. حتی محقق سرشناسی چون موریه، به دلیل مرد بودن از حضور در مقبره منع می‌شود (در سال ۱۸۰۹ میلادی) 📚 جورج ناتانيل كرزن، همان، ج ۲، ص ۹۷ ❺ ژوزفه باربارو (جهانگرد ونیزی) در قرن ۱۵ میلادی و دوبروین در قرن ۱۸ میلادی نیز از ممنوعیت ورود مردان به این بنا خبر داده اند. 📚 فرهنگنامه ایران (irania.ir)، مدخل «مقبره مادرسلیمان». ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✔ ️آیا بنایی که امروز به عنوان ، معرفی می‌کنند، واقعاً مقبره اوست ❕❔ ✅ @Anti_Archaism
❔ آیا می دانید ❓ کسی که اولین بار ادعا کرد پاسارگاد فعلی ، است، ادعای خود را رد کرده اما کوروش پرستان بی خیال نمیشن ؟ ✅ @Anti_Archaism