eitaa logo
Anti_liberal🚩
7.4هزار دنبال‌کننده
32.1هزار عکس
15.8هزار ویدیو
87 فایل
✨️پیشنهادات و انتقادات: @Jahadi68✨️ ✨ادمین تبادل و تبلیغات : @mahwm21 ✨ 🛑کانالی برای سوزش برعندازان😂 🛑تحلیل جالب از اتفاقات روز دنیا👌 🛑دفاع منطقی از ایدئولوژی انقلاب🇮🇷 🛑متناسبترین واکنش به رویدادهای روز دنیا🔥
مشاهده در ایتا
دانلود
خطرناکترین کشور ها برای زنان در سال2018 جالبه که ایالات متحده هم تراز کشورهای جنگ زده‌ای مثل سوریه یمن و نیجریه‌س😐 @Antiliberalism
🔸️اینکه مدام می‌گویند به‌جای عزاداری پول را خرج کمک به فقرا کنید مثل این است که بگویند دانشکده‌های علوم پزشکی را تعطیل کنید پولش را خرج درمان بیماران کنید! نمی‌فهمند که دانشگاه آموزش انسانیت و ایثار است و دانش آموختگان آن پناه فقرا و بی‌پناهان‌اند. وحید یامین پور
⛔️ حج: بجاش بدید فقرا! روزه: بجاش کمک کنید به فقرا! نماز: بجاش کمک کنید به فقرا و تفکر مثلا! کمک به حرم ائمه: بجاش بدید فقرا! شب قدر و مسجد و عبادت: بجاش برید خونه فقرا! محرم و نذری و عزاداری: بجاش بدید به فقرا و یتیم ها بخندند! و... به این مدل شبهه می‌گیم: شبهه تقابل‌سازی خوبی ها! حتی بعضی وقتا جابجایی خوبی ها با بدی ها; کلیدواژه اصلی‌اش هم این کلمه است: بجاش! (بجای فلان،بهمان)! ✅ ۱. چرا نباید دوتاشو انجام بدیم؟ هرچیزی سر جای خودش لازمه! چرا باید اولی رو تعطیل کنیم تا دومی رو انجام بدیم؟! آیا نمیشه هم نماز خواند هم روزه گرفت هم به فقرا کمک کرد؟! درست مثل اینکه بگویند: جامعه فقط رفتگر می خواد، معلم نمی خوایم، بجاش رفتگر بشید! دکتر و معمار نمی‌خوایم رفتگر بشید! می‌بینید چقدر خنده‌داره؟! همه کارهای خوب، لازم و مفیدند به حد خود و به جای خود. درواقع هدف اصلی این مدل شبهه اینکه غیر مستقیم القا کنه اولی‌ها "بد" و فقط دومی‌"خوبه"! پس بیایید اولی‌ها رو بذارید کنار! کلا دین و همه احکامشو به بهانه فقرا بذارید کنار! هدف همینه ۲. از اون گذشته، کی گفته هر کی میره حج، به فقرا کمک نمی کنه؟! حاجی که خمس و زکات نپرداخته باشه، اصلا نمیتونه بره حج! نذری و حرم ائمه و مسجد شب قدر و افطار و سحری‌اش، محل پذیرایی از همه مردم از جمله همون فقراست... بستر نرم شدن دل مردم برای کمک به همون فقرا و یتیم‌هاست. ۳. بهتر نیست این افراد بجای منع کارهای خوب! کارهای دیگه رو بگذارند؟! مثلا بگویند: سفر پاتایا و آنتالیا: بجاش بدیم فقرا! مهمونی‌های پر زرق و برق: بجاش بدیم فقرا! ماشین ها و کاخ های آنچنانی: بجاش بدیم فقرا!
فدراسیون جهانی جودو نام کاربری اکانت توییتر خود را به #ISupportMollaei تغییر داده. . این تغییر «هشتگ» کمپینی است در راستای حمایت از سعیدملایی جودو کار ایرانی و حواشی عدم مسابقه با حریف اسرائیلی، هر چند طبق قوانین فدراسیون ها ورزش سیاسی نیست اما این یک اقدام و عملیات رسانه ای سیاسی هدفمند است. از اهداف کمپین سازی ها، استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در به چالش کشیدن نظام های سیاسی است. "سیدعلی موسوی"
‏شنوندگان عزیز توجه فرمائید! شنوندگان عزیز توجه فرمائید! سامانه اموال مسئولان فعال شد.... هر چی مجلس و دولت زور میزنه جلو شفافیت رو بگیره، قوه قضاییه یه تنه داره چوب میکنه تو لونه زنبور فاسدا، یا همون آستین دولتیا و مجلسیا. °رابین شور°
🔴‏نوبخت گفته؛ باکمبود شدید منابع مالی روبه‌رو هستیم نمیتوانیم از خزانه گزارش شفافی ارائه دهیم بخاطر نبود درآمد نفت اوضاع کشور مساعد نیست 😏 با دل خونین و لب خندان😊 کشور را اداره میکنیم😏 ✍خیلی قشنگ داره به اون خارجیا، گرا ( ) میده خزانه خالیه ... ✍به مردم هم پیام میده که یعنی چاره ای جز مذاکره نداریم😐😕 ✍البته برداشت ما اینه که شما برعکس با لب خونین و دل خندان دارید کشور رو اداره می کنید منبع 👈 کانال الله اکبر @ANTiLiberalism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی وهابی‌ها هم به تحولات رئیسی اقرار دارند اعتراف شبکه وهابی و سعودی به برخورد قاطع و همه جانبه رئیس دستگاه قضاء با مفسدین اقتصادی طیف های مختلف!
اگه پرسیدن چرا امام حسین(ع) قیام کرده، چه جوابی میدید؟ @Antiliberalism
بسم الله الرحمن الرحیم 💐صبح قرآنی💐 در امر به معروف و نهی از منکر چگونه موثر واقع شویم؟ 🔶 بزازها دائم قیچی را تیز می کنند، چرا ؟ چون به پارچه کشیده می شود و پارچه ی نرم با نرمی خود آن را کُند می کند. 🔺 یادت باشد بعضی ها مثل قیچی هستند و میخواهند تو را قیچی کنند؛ با آنها نقش پارچه را بازی کن، آنها هم کُند میشوند و دست بر میدارند. فرعون همچون قیچی بود، خدا به موسی فرمود: اعوذبالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى ۴۳طه به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته  فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى ۴۴ طه و با او سخنى نرم گوييد شايد كه پند پذيرد يا بترسد 💐 💐 @Antiliberalism 💐💐💐💐💐
اگر کسی چشم زیبابین نداشته باشه خدا هرچقدرم بهش نعمت بده بازم کم و کاستی ها ونقص ها رو بیشتر می بینه آدمی که داشته هاش رو می بینه بیشتر از زندگیش لذت می بره
‏شمر یک انسان بود، یک انسان مسلمان. شمر اهل نماز و مناجات و تهجد بود. شمر ۱۶ بار پای پیاده به حج رفته بود. "شمری كه سر امام حسين(ع) را بريد همان جانباز جنگ صفين بود كه [در رکاب امیرالمومنین] تا مرز شهادت پيش رفت" بقول آیت الله بهجت «همه ما شمر بالقوه‌ایم» اگر، امام خود را نشناسیم! @Antiliberalism
‏برای منصرف کردن کوفیان از همراهی با حسین(ع)چه کردند: 1. ترساندن مردم از ابن زیاد(سایه جنگ) 2. پروپاگاندای تبلیغاتی نفوذیهای دشمن در شهر(سلبریتی) 3. سرگرم کردن جوانها به رقاصی دخترکان(کنسرت) و در نهایت فاجعه عاشورا رخ داد. جنبش سبز اموی و بنفش کلیدی را بشناس تا از اهل کوفه نباشی. °محمد موحد° @Antiliberalism
_ چیست و چرا؟ متاسفانه عده ای در ایران معنای بعضی کلمات را به درستی متوجه نمی شوند و این عدم توجه باعث می شود عده ای سو استفاده گر بتوانند با تغییر کلمات به راحتی ایده ی خود را به جامعه تحمیل کنند. زیست شبانه یا نایت لایف یکی از این کلمات است که اخیرا سر و صدای بسیارزیادی در کشور ایجاد کرده است. اما معنای این کلمه چیست؟ با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه معنای کلمه ی نایت لایف می شوید. نایت لایف یا اصطلاحی برای سرگرمی هایی است که معمولا مناسب بزرگسالان است، شامل نایت کلاب ها، بارها، کافه ها، کاباره ها، کنسرت ها، سینماها، شوها و.... پس این تصور رایج که در زیست شبانه مردمی که روزها کار می کنند، دست زن و بچه را گرفته و برای صرف ساندویچ به مرکز شهر می روند تصوری از اساس اشتباه است. نایت لایف اساسا برای فحشا شکل گرفته است. نکته ی دیگر در مورد نایت لایف این است که عموما در مراکز شهر اتفاق می افتد. يعنی شهرهای بزرگ در دنیا علاوه بر حاشیه ی شهر که عموما مسکونی است دارای مناطقی هستند که در آمریکا داون تاون (Downtown) و در انگلستان سیتی سنتر (city center) می گویند. در کشورهای غربی سر ساعت مشخصی تمام مراکز خرید و تفریح در حواشی شهر تعطیل و مردم برای ادامه ی زندگی و تفریح به مراکز شهر می روند. این مراکز شهر از حاشیه ی مسکونی شهر مجزا باشند و باعث آزار و اذیت ساکنین نشود. هرچند همچنان در این مراکز شهر نیز خانه هایی وجود دارد. که معمولا ارزان قیمت هستند و ساکنین آن به خاطر سر و صدای آزار دهنده ی هرشبه معمولا دچار بی خوابی و ناراحتی های قلبی می شوند. پس مشکل دیگر این است که از آنجایی که در ایران معمولا نقاط مشخصی برای این تفریحات در نظر گرفته نشده است که این اصلی ترین مشکل است. کافیست یک شب در یک شهر اروپایی مانند پاریس بگذرانید (خصوصا اگر آن شب شب یکشنبه باشد) تا متوجه عمق فاجعه بشوید. در شب های یک شنبه بیمارستان های ‏این شهرها شلوغ ترین شب ها را تجربه می کنند. اصطلاح ‎ در مقابل نایت لایف نیز متاسفانه مانند اصطلاحاتی مثل خانه ی عفاف، در مقابل فاحشه خانه، کارمزد در مقابل ربا، زنا در مقابل ازدواج سفید در این کشور در پرتوی ناآگاهی مردم از مفاهیم اساسی به مفهومی مثبت تبدیل شده است در حالیکه از اساس مفهومی غربی و مصرفی است. شاید بگویید در کشورما که کاباره و بار و نایت کلاب وجود ندارد پس مشکل کجاست؟ درست است اما توجه کنید که فرم، خود به خود محتوا را ایجاد می کند. شما هنگامی که یک بانک احداث کردید نمی توانید بگویید ربا نمی گیرید. چون فلسفه ی وجود بانک بر پایه ی ربا شکل گرفته است. شما بانک را احداث کن تا بانک خود به خود ربا را ایجاد کند. شما زیست شبانه را ایجاد کن تا زیست شبانه خود به خود تفریحات شبانه را ایجاد کند. مشکل دیگر این است که می گویند کسی که به دنبال فحشاست روز نیز می تواند چنین کند. این هم حرف درستی است اما کسی که به دنبال فحشا نیست. زمانی که فحشا همه گیر شد او نیز درگیر می شود. فحشای تایید شده، دیر یا زود همه را به سمت خود می کشد. پینوشت: احتمالا دوستانی خواهند گفت که حرفهایی که در مورد خارج از کشور گفتم ندیده اند. به اینها می گویم که باید بیشتر ببینید. در پایان نگاهی به سایت های موافق زیست شبانه خالی از لطف نیست: اقتصاد آنلاین، ایرنا، تابناک، خبر آنلاین، ایسنا و... و البته تا اینجا تنها یک سایت خبری (تسنیم) در مقابل این طرح واکنش منفی نشان داده است. باید دید چه تفکری پشت این طرح و طرح هایی مانند این نهفته است. نکات تکمیلی ۱ : همانطور که گفته شد برای اجرای طرح نایت لایف دولت باید نقاطی از شهر را آماده کند که ترجیحا در مرکز شهر باشد. این طرح نیازمند بودجه و هزینه است. از طرفی معمولا نایت لایف در کشورهای دنیا یک پدیده ی فصلی است و در فصولی از سال اجرا می شود که توریست و متقاضی زیاد باشد پس با توجه به این نکته که در ایران توریست و متقاضی آنقدر زیاد نیست که جوابگوی هزینه های کارکرد مراکز تفریحی خارج از ساعات اداری را بدهد به نظر میرسد که این طرح چیزی فراتر از مسائل اقتصادی را در نظر دارد. 👤 Ahmad Sobhani @Antiliberalism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمایت باران کوثری از نوشین جعفری هتاک اهل بیت... @Antiliberalism
Anti_liberal🚩
حمایت باران کوثری از نوشین جعفری هتاک اهل بیت... @Antiliberalism
سالها مملکت ما در سینما و ورزش و خودروسازی و پستهای کلیدی ، به صورت در دست منافقین و دشمنان اهل بیت(ع) بوده. فارغ از وضع پوششون سوالی دارم از خانم باران کوثری که آیا واقعا نمیدونه چرا دستگیر شده؟ نمیدونه به اهل بیت(ع) هتاکی میکرده؟ خائن های نانجیب یک عمر مملکت دست اینا بوده و ما نمیدونستیم از وقتی دیدم یه رقم شبکه اجتماعی باهم عین روز ، تخلف میکنه و ندید میگیرن ، فهمیدم خیلی از مسئولین ما دارن میگن یه وقتی میبینی ما دستگیر میشیم چرا ؟ چون ما رو برای این مملکت نمیخوان که ❌اگه میخواستن ، الهام چرخنده نمیگفت از وقتی باحجاب شدم ، بایکوتم کردن ❌که اگر ما رو میخواستن ، حسن عباسی زندان نمیرفت و مرتبطین با آمدنیوز ول بگردن و بچرن. ❌که اگر ما رو میخواستن ، به تلگرام امان نمیدادن تا شرایط دو قطبی سازی جامعه و توهین به مقدسات رو فراهم کنه ❌که اگر میخواستن ، در به گفته دکتر شهریار زرشناس ، راه رضاشاه پهلوی در آلترناتیو اسلامی_باستانی رو ادامه نمیدادن جرثومه فساد حتی به نام شهدا در معابر و کوچه ها رحم نمیکنه در مقابل ما چه کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتی زورمون میاد همدیگه رو فالو کنیم اتحاد که نزدیک به صفرررررر امروز ما فقط باید گوش به فرمان رهبری باشیم و بس یعنی فارغ از تخریب ودروغ ، علیه عوامل فساد جامعه روشنگری کنیم باید خیلی از مسئولین کنونی کنار برن @ANTiliberalism
▪️مستند هسته ای ثریا پخش نشد! برنامه ثریا که در زمان تصویب برجام مجموعه مستندهای هسته ای اش در نقد برجام واکنش های زیادی از سوی دولت و رسانه های حامی برجام به همراه داشت، قرار بود در جدیدترین مستند هسته ای اش با عنوان "جانور گرسنه" به ماجرای مهار حمله استاکس نت به سایت نطنز و اعمال فشارهای دشمنان و محدودیتها بر صنعت هسته ای بپردازد که علیرغم پخش تیزر این مستند از شبکه یک این مستند امشب پخش نشد! 🔻 منبع👈صدای ایران http://eitaa.com/joinchat/1564672000C862dbe03c9 @Antiliberalism
به فكر نمازت باش، مثل شارژ موبایلت! با صدای اذان بلند شو، مثل صدای موبایلت! از انگشتانت برای اذكار استفاده كن، مثل صفحه کلید موبایلت! قرآن را هم همیشه بخوان، مثل پیام‌های موبایلت و ...
بسم الله الرحمن الرحیم سوره مبارکه حج🌼 تفسیر نور (محسن قرائتی) ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّهُ يُحْيِ الْمَوْتى‌ وَ أَنَّهُ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ «6» اين (مراحل مختلف خلقت انسان و گياه) به خاطر آن است كه خداوند حقّ است و اوست كه مردگان را زنده مى‌كند و بر هر چيزى تواناست. وَ أَنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ لا رَيْبَ فِيها وَ أَنَّ اللَّهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ «7» و (آفرينش انسان از خاك و رويش گياهان از زمين خشك، نشانه آن است كه) همانا قيامت آمدنى است و شكى در آن نيست، و خداوند تمام كسانى را كه در قبرها آرميده‌اند زنده خواهد كرد. پیام ها 1- آفرينش انسان و گياه، نشانه‌ى حقانيّت خداوند است. «ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ» 2- خداوند هرگز آفرينش را با مرگ و مير رها نمى‌كند زيرا كسى كه حقّ است، هرگز كار لغو و باطل از او سر نمى‌زند. پس بايد آفريده‌هاى خود را به مقصد و هدف نهائى برساند و پس از مرگ مرحله‌ى ديگرى باشد. «بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَ جلد 6 - صفحه 21 أَنَّهُ يُحْيِ الْمَوْتى‌» 3- كسى كه يك بار آفريد، باز هم مى‌تواند بيافريند. «يُحْيِ الْمَوْتى‌» 4- كسى كه هم ابتداءً خلق مى‌كند و هم مى‌تواند در آفريده‌ى خود هرگونه تصّرفى انجام دهد، قادر مطلق است. «عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ» 5- معاد، جسمانى است. «يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ» @AntiLiberaLism
پنج قانون برای داشتن یه زندگی شادتر: ۱. خودتونو دوست داشته باشید ۲. کارای نیک انجام بدید ۳. همیشه مردم رو ببخشید ۴. به هیچ کس آسیب نرسونید ۵. مثبت باشید
محمد سرافراز و روایت یک «نفوذ» به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمد سرافراز آبان ماه سال 93 با حکم رهبر انقلاب برای یک دوره پنج ساله به عنوان رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب شد، اما طولی نکشید که سرافراز از ریاست این سازمان استعفا داد و بازنشست شد. رهبر انقلاب اردیبهشت 95 در حکم انتصاب رئیس جدید سازمان از تلاش‌های انقلابی و ارزشی دلسوزانه‌ی سرافراز تشکر کردند و توصیه فرمودند که تلاش‌های او هرگز نباید فراموش شود. سرافراز مدت‌ها پس از استعفا فعالیت رسانه‌ای نداشت و به درخواست برخی از رسانه‌ها برای گفتگو نیز پاسخ رد داد، اما از چند ماه پیش گفتگوهایی با برخی از رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران انجام داد که نشان می‌دهد سرافراز از دوران مسئولیتش در صداوسیما دچار حاشیه‌هایی شده است. محمد سرافراز در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی همراه با برادر خود (جواد سرافراز) -که بعدها در تیر ماه سال 60 در حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید- ساختمان رادیو را در میدان ارگ تسخیر کردند و از همان روزها وارد صدا و سیما شد و در واحد ارتباطات مردمی مشغول به کار شد، اما چون مسئول آن بخش یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود، از سازمان بیرون آمد و همزمان با جنگ به سربازی رفت. سرافراز در سن 21 سالگی به سازمان بازگشت و در رادیو مشغول به کار شد. او یک سال بعد، مدیر پخش شبکه اول سیما شد، اما در نیمه سال 62 از سازمان بیرون آمد و به روزنامه رسالت رفت و ابتدا مسئول بخش سیاست خارجی و سپس سردبیر این روزنامه شد. با آغاز ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما و ادامه 👇 @ANTILIBERALISM
Anti_liberal🚩
محمد سرافراز و روایت یک «نفوذ» به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمد سرافراز آبان ماه سا
در سال 73 سرافراز مجدد به سازمان برگشت و این بار عهده‌دار معاونت برون‌ مرزی شد. او به مدت 20 سال معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما بود و توانست با افتتاح شبکه‌های تلویزیونی سحر، پرس تی‌وی، العالم، کوثر، هیسپان تی‌وی و آی‌ فیلم و تحول در شبکه‌های رادیویی، این معاونت را به قول خودش از "تبعیدگاه سازمان" و "گود عرب‌ها" به رسانه‌ای پیشرو تبدیل کرد. مدیریت تحول‌گرای سرافراز موجب شد که نام او در چند دوره به عنوان گزینه‌ احتمالی ریاست سازمان مطرح شود تا اینکه در سال 93 و با پایان یافتن دوره مسئولیت عزت الله ضرغامی با حکم رهبر انقلاب به این سمت برگزیده شد. سرافراز با انتصاب به این سمت اعلام کرد که چابک‌سازی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سیاست‌گذاری در سازمان را در دستور کار قرار داده است. 11 ماه پس از آغاز به کار سرافراز در سمت ریاست سازمان، او و مدیران صدا و سیما با رهبر انقلاب دیدار کردند. رهبری در آن دیدار از اقدامات مدیران و کارکنان رسانه ملی به ویژه سرافراز تشکر کردند و 13 صفت برای رئیس سازمان برشمردند. «پرکاری»، «سخت‌کوشی»، «با همت بودن»، «منظم بودن»، «ساده‌‌زیست بودن»، «به‌دور از تشریفات و تجملات بودن»، «پاک‌دست بودن»، «حساس بودن در مورد بیت‌المال»، «شجاعت»، «برخورداری از جسارت در تصمیم‌گیری»، «خلاقیت»، «مبتکر بودن» و «نوآور بودن» 13 صفتی بودند که رهبر انقلاب به سرافراز نسبت دادند و البته فرمودند: این ویژگی‌ها بسیار باارزش و مورد تحسین است که باید استمرار داشته باشند و برای سازمان صداوسیما به‌عنوان یک سازمان فراقوه‌ای لازم و ضروری است. امّا آقای سرافراز چند صباحی پس از مسئولیتش و با باز شدن پای شهرزاد میرقلی‌خان به حوزه ریاست، دچار حاشیه‌ها و چالش‌هایی شد که او را تا استعفا کشاند. او پس از استعفا فعالیت خاصی نداشت و شواهد اینگونه نشان می‌داد که احتمالاً بنا دارد از حاشیه‌ها دوری کند. اما دیدار اوایل اردیبهشت امسال سرافراز با شهرزاد میرقلی‌خان -که اواخر سال 94 از ایران خارج و به عمان رفته بود- در مسقط، روند و تسلسلی از حاشیه‌ها و اظهارنظرهای عجیب و غریب را به همراه داشت. این روند نهایتاً تاکنون به کتابی که از آقای سرافراز با عنوان "روایت یک استعفا" در اواخر هفته گذشته منتشر شده، ختم شده است. کتابی که به نظر می‌رسد مشروح تحلیل و گمانه‌زنی‌های سرافراز از تمام آنچیزی است که او را به این مواضع و به شخصیت فعلی‌اش کشانده است. از این نظر بررسی این کتاب و مولفه‌های متصل به این مسئله می‌تواند در تحلیل اینکه چرا آقای سرافراز به اینجا رسیده است بسیار کمک کننده باشد. درباره جزئیات کتاب آقای سرافراز می‌توان ورود و آنها را بررسی کرد؛ اما هدف این کتاب چنین نیست و به نظر می‌رسد بررسی جزئی آن نیز کمکی به فهم کلی ماجرا نکند. امّا چیزی که می‌توان در این زمینه به قطع گفت آن است که دست‌کم غلط بودن برخی روایت‌های آقای سرافراز برای نگارنده این متون مشخص است. مثلاً درباره موضوع اخلال در یک مزایده‌ مهم برای صداوسیما و کنارکشیدن بانک توسعه تعاون (وابسته به وزارت تعاون) از مزایده که آقای سرافراز بارها در گمانه‌زنی‌های خود -چه در مصاحبه با عبدالرضا داوری و چه در همین کتاب- مطرح کرده و گفته است که آقای ربیعی وزیر وقت کار، رفاه و تامین اجتماعی به دلیل دوستی خود با آقای طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه این اقدام را صورت داده، تحقیقات خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که اساساً چنین مسئله‌ای در میان نبوده و آقای ربیعی بنا به ملاحظات دولت این کار را انجام داده است. و جالب اینجاست که آقای سرافراز دقت نکرده است که خود خانم میرقلی‌خان نیز در اظهارنظری این مسئله را تایید کرده که آقای روحانی به بانکها دستور داده بود که همکاری‌شان را با صداوسیما قطع کنند. آقای سرافراز تقریباً برای هیچکدام از این ماجراهای خود سندی ارائه نمی‌کند و از لحن و تصریح او نیز مشخص است که او بنابه تصورات و تشخیص‌هایی که درباره افراد دارد، اینگونه تحلیل کرده است. هرچند می‌توان به ایشان خرده گرفت که چرا مثلاً در همین زمینه اینچنین نتیجه نمی‌گیرد که آقای ربیعی به درخواست رئیس جمهور چنین کاری را صورت داده؛ چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع به واقعیت نزدیک‌تر است و حتی اگر چنین ادعایی هم نکنیم مولفه‌ها و عناصر تحلیلی بیشتر به سمت چنین گمانه‌زنی‌ای است. چرا که دولت آقای روحانی اساساً با صداوسیما میانه خوبی نداشته و در برهه‌های مختلف تلاش کرده است عایدی و بودجه چندانی نصیب صداوسیما نشود. نامه‌ی چندی پیش آقای رئیس‌جمهور به نوبخت مبنی بر اینکه بودجه صداوسیما صرفاً در صورت صلاحدید نمایندگان دولت تخصیص یابد، خود گواه مهمی در این زمینه است. اما آقای سرافراز به دلیل پیش‌فرضی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ترجیح داده است به نحو دیگری ماجرا را روایت کند. درباره بخش‌های دیگری از کتاب نیز می‌توان به همین صورت