eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
سر به روی نیزه رفت و تن نداشت جسم درهم زیر و رو کردن نداشت بد سلیقه بودنِ غارتگر است ورنه کهنه پیرهن بردن نداشت نیزه ها با نیّت قرب آمدند حنجرش نای نزن گفتن نداشت پیر مردی که زدی، خیرت قبول پیکرپاره عصا خوردن نداشت شاه ما از مادرش شرمنده شد پیکرش یک جای بوسیدن نداشت "ناصر دودانگه" @Arshiv_Gholam
هر نظام از سه رکن تشکیل می گردد: حاکم، مسئولین و مردم. اگر هر کدام از این سه رکن، وظایف اسلامی خود را به صورت صحیح، انجام ندهند، به دیگر ارکان نیز ضربه می زنند؛ در نتیجه نظام به اهداف عالی خود نخواهد رسید. پُر واضح است از اساسی ترین نقش ها، نقش مردم می باشد...اگر مردم در صحنه حاضر نباشند، امکان ندارد نظام اسلامی تحقق پیدا کند، حتی اگر حاکم آن، بهترین فرد روی زمین باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 385 و 386 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ أَشَدَّ النَّاسِ بَلَاءً الْأَنْبِيَاءُ ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ ثُمَّ الْأَمْثَلُ فَالْأَمْثَلُ. الكافي، ج‏2، ص 252 @Arshiv_Gholam
رئيس جمهور محترم بايد توجّه داشته باشند كه در پيشگاه مقدّس حق (جلّ و علا) واقع است و آنچه بر او از خطرات قلبى و تمايلات سرّى تا اعمال مُعلن و مخفى مى‏گذرد، در حضور حق است و چيزى را نتوان از او (جلّ و علا) پنهان كرد، هر چند از خلق خدا پنهان باشد. و بايد توجّه نمايند كه در مقامى هستند كه يك جمله او گاهى مؤمنى را ساقط كرده و متعهّدى را از بين مى‏برد و يا غير صالحى را به مقامى كه شايسته آن نيست مى‏رساند؛ گاهى يك سخنرانى او، جمهورى اسلامى و كشور را نور مى‏بخشد و گاهى بعكس. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 369 و 370 @Arshiv_Gholam
پیغمبر و نبیّ، در حینی که بار رسالت و نبوّت بر دوشش قرار می گیرد...چه حالتی، چه کیفیّتی در خود او و در جهان پیرامونش به وجود می آید...بعثت؛ این بعثت یعنی چه؟...بعثت به معنای برانگیختگی است. برانگیختگی یعنی چه؟ یعنی تحرّک، حرکت بعد از رخوت و سستی و رکود...در پیغمبری، یک تحوّل و دگرگونی هست، باید بگویم دو تحوّل و دگرگونی. اوّل در وجود خود پیغمبر...بعد از آنی که در او تحوّل به وجود آمد، در جامعه تحوّل به وجود می آید. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 333 تا 335 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ زَيْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ عَظِيمَ الْأَجْرِ لَمَعَ عَظِيمِ الْبَلَاءِ وَ مَا أَحَبَّ اللَّهُ قَوْماً إِلَّا ابْتَلَاهُمْ. الكافي، ج‏2، ص 252 @Arshiv_Gholam
بايد افراد متوجّه اين معنا باشند، كسانى كه واقعاً دلشان براى اسلام مى‏تپد و براى كشورشان، متوجّه اين باشند كه پست، ميزان نيست، مقام ميزان نيست، مقام رياست جمهورى، اين ميزان نيست. مقام نخست‏ وزيرى يا رئيس دولت بودن يا رئيس مجلس بودن، اين ها چيزى نيستند، اين مقامات تمام مى‏شود؛ آنى كه هست خدمت است. آدم متعهّد در هرجا باشد، اگر ديد خدمتش خوب است آن جا، بيشتر دل گرم است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 365 @Arshiv_Gholam
پیغمبر قبل از نبوّت به چه وضعی است؟...اگرچه مبعوث نشده، أمّا از مایه های بسیار قوی و عمیق انسانی برخوردار است؛ بیش از بقیّه مردم...برای انسان های دیگر متصوّر نیست...بالأخره برای تحمّل بار مسئولیت نبوّت، استخوانی سنگین تر، درشت تر و مایه ای نیرومند تر لازم بوده...نبیّ، قبل از بعثت و قبل از پیامبری، در جریان معمولی زندگی، با مردم رفیق و شریک است، در یک جریان دارند حرکت می کنند...ممکن است ناراضی باشد و البته ناراضی است...أمّا این نارضایی در حدّ یک نارضایی است فقط. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 335 تا 337 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ الْوَلِيدِ بْنِ عَلَاءٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِذَا أَحَبَّ عَبْداً غَتَّهُ بِالْبَلَاءِ غَتّاً وَ ثَجَّهُ بِالْبَلَاءِ ثَجّاً فَإِذَا دَعَاهُ قَالَ لَبَّيْكَ عَبْدِي لَئِنْ عَجَّلْتُ لَكَ مَا سَأَلْتَ إِنِّي عَلَى ذَلِكَ لَقَادِرٌ وَ لَئِنِ ادَّخَرْتُ لَكَ فَمَا ادَّخَرْتُ لَكَ فَهُوَ خَيْرٌ لَكَ. الكافي، ج‏2، ص 253 @Arshiv_Gholam
تفاوت میان انسان و موجودات دیگر چقدر است؟...نیروی خرد، عقل، شناخت کلّیات، استنتاج از جزئیات...انسان می تواند درست بر ضدّ غریزه خودش عمل کند...تمام این امتیازاتی که در انسان هست، بر اثر فیضان روح خداست در او. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 343 و 344 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: الْمُؤْمِنُ لَا يَمْضِي عَلَيْهِ أَرْبَعُونَ لَيْلَةً إِلَّا عَرَضَ لَهُ أَمْرٌ يَحْزُنُهُ يُذَكَّرُ بِهِ. الكافي، ج‏2، ص 254 @Arshiv_Gholam
به زن و فرزند، به همسر و فرزند کمک می کنیم، دل می سوزانیم، محبّت می ورزیم، ملاحظه آن ها را می کنیم، خواهش آن ها را برآورده می کنیم، أمّا تا آن جایی که به حق، به وظیفه، به تکلیف اصطکاکی پیدا نکند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 123 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ فِي الْجَنَّةِ مَنْزِلَةً لَا يَبْلُغُهَا عَبْدٌ إِلَّا بِالابْتِلَاءِ فِي جَسَدِهِ. الكافي، ج‏2، ص 255 @Arshiv_Gholam