eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
7.4هزار ویدیو
378 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴 🔵پيام مهر انگيز امام صادق (ع) براي خوش رفتاري با غلام ✨بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيم✨ ✍️«رفيد» غلام «يزيد بن عمرو بن هبيره» گويد: ابن هبيره بر من غضب كرد و قسم خورد كه مرا بكشد. من از او به امام صادق علیه السلام پناه بردم و گزارش خود را به حضرت بيان كردم. 💠امام به من فرمود: «برو او را از جانب من سلام برسان و به او بگو: من غلامت رفيد را پناه دادم، با خشم خود به او آسيبي مرسان!» 🍃 به حضرت عرض كردم: «قربانت گردم او اهل شامست و عقيده نادرست دارد.» امام - كه به ضمير افراد داناتر بود - فرمود: «چنان كه به تو مي گويم نزدش برو.» 🍃 من راه را در پيش گرفتم. چون به بياباني رسيدم، مردي به من رو آورد، آن مرد - كه ممكن است، از اولياي خدا مانند حضرت خضر عليه السلام و يا فرشته‌اي به صورت انسان بوده باشد - گفت: 🍃«من اعضا و جوارح فردي را مي بينم كه كشته شود، ولي برو كه باكي بر تو نيست، زيرا در زبان تو پيغامي است كه اگر آن را به كوه هاي استوار رساني، مطيع تو شوند.» 🍃 پس بيامدم تا درِ خانه ابن هبيره رسيدم، اجازه خواستم، چون وارد شدم گفتم: «اي امير! من با پاي خود پيش تو آمدم! پيغامي دارم كه مي خواهم به تو باز گويم!» گفت: «بگو!» 🔶 گفتم: «مجلس را خلوت كن!» او بحاضرين دستور داد بيرون رفتند، گفتم: «جعفر بن محمد به تو سلام مي رساند و مي گويد: من غلامت رفيد را پناه دادم، با خشم خود به او آسيبي مرسان!» 🔷 گفت: «تو را به خدا جعفر بن محمد به تو چنين گفت و به من سلام رسانيد؟» من برايش قسم خوردم، او تا سه بار سخنش را تكرار كرد. 💢سپس گفت: «من به اين قناعت نمي كنم و از تو خرسند نمي شوم، جز اينكه همان كار كه با تو كردم با من نمايي!» 💬 رفيد گويد: ابن هبيره مُهر خود را به من داد و گفت: «تو اختيار دار كارهاي من هستي، هر گونه خواهي رفتار كن.» (1) ❇️ به اين ترتيب سلام و پيام پرمهر امام صادق عليه السلام بر ابن هبيره اثر گذاشت و با غلام خود، مهربانانه رفتار نمود. 📚 1) اصول كافي، كتاب حجت، باب مولد ابي عبدالله جعفر بن محمد (ع)، حديث 3، با تلخيص، ص 473، ج 1. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💠 «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: ✨التّوبَةُ نَدَمٌ بِالْقَلْبِ وَ اسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ وَ تَرْكٌ بِالْجَوارِحِ، وَ اِضمارٌ أنْ لایَعُودَ. 🔶توبه عبارت است از: پشیمانی در دل، استغفار با زبان، ترک گناه در عمل و تصمیم بر عدم ارتکاب مجدّد آن. 📚(فهرست غرر، ص ٣٩) #استغفار💫 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
استغفار_16.mp3
8.12M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📿 #استغفار ۱۶ 💫 💢مداومت در ذکر استغفار، اگر بدون همراهیِ قلب باشد ؛ هرگز نمی‌تواند تکامل انسانی ما را تسریع کند ؛ 🔺مگـرآنکه؛ یک اتفاق در قلب‌مان افتاده باشد❗️ چه اتفاقی؟ #ماه_رجب🌙 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ #قسمت_چهارم 📃 #شرح_دعای_ماه_رجب_4 ✨یا من یعطی من سئله. یا من یعطی من لم یسئله و من
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📃 ✨اعطنی بمسئلتی ایاك جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره: عطا كن به من در مقابل خواهش و خواسته ام همه خیر دنیا و همه خیر آخرت را. 🔺تا اینجا هر چه گفته شد در واقع زمینه سازی و مقدمه چینی بود برای بیان اصل حرف . چون قبلا گفته شد (یا من یعطی) و حال می گوییم (اعطنی) یعنی سر اصل موضوع رفته است. خوب حالا چه و چگونه بگوییم؟ این كه انسان حواسش موقع اعلام خواسته و نیاز جمع باشد و خود را گم نكند و یا كم و كسر نگوید كه بعداً مایه پشیمانی شود خیلی مهم است. شاید بارها برای شما پیش آمده باشد كه با كسی حرفی، صحبتی داشته اید اما بعد با خود گفته باشید كه ای كاش این و آن را هم می گفتم یا نمی گفتم. در اینجا نیز با همان لحن و حالت گدایی آستان ربوبی می گوییم عطا كن. و این عطا كن را سفت و محكم می كنیم با " ایاك". چون فقط اوست كه می تواند این خواسته را برآورده سازد. 💢این كه می گویند از خدا كم نخواهید در ظاهر ممكن است جمله ساده ای باشد ولی واقعاً كارساز است چون خداوند متعال فرموده كه: اجابت می كنم خواسته دعا كننده را (اجیب دعوة الداع اذا دعان)؛و ظرافت كار در اینجاست كه دوبار كلمه " جمیع" را آورده، یعنی هم برای دنیا و هم برای آخرت و بدین ترتیب هیچ چیزی را كم و كسر نگذاشته است؛ به این می گویند خواستن و طلب نمودن. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔵🔴 🌼 ✨✨(أَنَا خاتَمُ الاَْوْصِیاءِ، وَبی یَدْفَعُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ الْبَلاءَ عَنْ أَهْلی وَشیعَتی)[1] ❇️من، خاتم اوصیایم. خداوند، به سبب من، بلا را از اهل و شیعیانم دفع می کند. ✍️شرح 💬این حدیث شریف را شیخ صدوق و شیخ طوسی(رحمهما الله) از ابونصر خادم نقل کرده اند. ابونصر می گوید: ⚪️بعد از آن که به خدمت آن حضرت رسیدم، فرمود: «آیا مرا می شناسی؟» عرض کردم: «بلی. » فرمود: «من کیستم؟» عرض کردم: «تو آقای من و فرزند آقای منی. » حضرت فرمود: «من از تو این سؤال را نپرسیدم!» عرض کردم: «خدا مرا فدای تو گرداند! حال خود را، برای من شرح کن. » حضرت فرمود: «من، خاتم اوصیا هستم. خداوند، به سبب من، بلا را از اهل و شیعیانم دفع می کند. 🔖در این قسمت از حدیث، حضرت(علیه السلام) به دو نکته اشاره کرده اند: 1- آن حضرت خاتم اوصیاست و وصایت و امامت، به وجود ایشان ختم شده است. ممکن است منظور از وصایت در این جا، وصایتی باشد که از فرزند حضرت آدم(علیه السلام)، هابیل یا شیث شروع و به امام زمان(علیه السلام)ختم شده است و نیز ممکن است مراد از «خاتمیت در وصایت» در قبال وصایتی باشد که از علی ابن ابی طالب(علیه السلام) شروع شده است. در هر صورت، پس از ایشان، هیچ امامی نخواهد بود و هرکس ادعای امامت کند، باطل، و مدعی آن دروغ گو است. 2- شیعیان حضرت، در طول تاریخ، گرفتار انواع بلاها و مصایب خواهند شد. امام زمان(علیه السلام) در این حدیث شریف می فرماید: تنها به سبب من است که خداوند اهل بیت و شیعیانم را از گرفتاری و بلاها نجات خواهد داد. 💢این کلام دو احتمال دارد: الف) مراد حضرت، عصر غیبت باشد؛ در این صورت، منظور این است که شیعیان، در دوران غیبت، تنها با توسّل به حضرت می توانند گرفتاری ها را از خود دفع کنند. 💠حضرت(علیه السلام) در توقیع خود به شیخ مفید(رحمه الله) فرمود: 💎ما در سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می نمودند. [2] ب) مراد حضرت، عصر ظهور باشد؛ در این صورت، مقصود این است که خداوند متعال با ظهور حضرت و غلبه اش بر تمام ظالمان، بلاها و مصایب را از اهل و شیعیانش دور می کند. 🔰جمع بین این دو احتمال نیز ممکن است؛ به این معنا که حضرت(علیه السلام)هم در غیبت و هم هنگام ظهور خویش گرفتاری را از شیعیان دور می سازد. 📚پی نوشت ها [1] کمال الدین، ج2، ص441، ح12 ; الغیبة، طوسى، ص246، ح215 ; بحارالأنوار، ج52، ص30، ح25 . [2] احتجاج، ج2، ص323 ; الخرائج و الجرائح، ج2، ص903 ; بحارالأنوار، ج53، ص175، ح7 . ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
14-korona.mp3
6.52M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🎙سخنان استاد قرائتی درباره شیوع کرونا ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴ویروسی خطرناک‌تر از کرونا #مسلمانان #تکلیف ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 #فرق ظلمت و ظلمات در چیست؟ #بخش_ششم ⚡️شدت و ضعف اعمال ما متأثر از نوری است ک
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 ظلمت و ظلمات در چیست؟ هفتم 💢اگر هدایت با نور است، پس جایگاه عقل و تحقیق در دین کجاست؟ 📗 در قرآن به عقل اشاره شده است و پرسش و تحقیق به عنوان جایگاه عقل در شروع بحث شناخت و معرفت توحید است. عقل در قرآن بیشتر در امور دیداری است، یعنی خداوند می‌پرسد آیا در آفرینش آسمان‌ها و زمین نگاه کرده و اندیشه نمی‌کنید؟ به عبارت بهتر عقل فقط ماشین توحید را استارت می‌زند و کنار می‌رود، ادامه حرکت در مسیر، با نور الهی است. 🌔 جایگاه سؤال و تحقیق هم اینجا نمود پیدا می‌کند که آنچه با نور الهی یک ولیِّ خدا می‌بیند با قرآن و حدیث تطبیق می‌دهد تا مطمئن شود انوار الهی است تا بر صحت نور‌بودنِ علم خود رفع تردید کرده و یقین حاصل کند. 🔰 در تمام علوم بخاطر این‌که دیداری هستند با اتکاء به عقل می‌توان به علم رسید. ⭕️مثال: در علم پزشکی با دیدن رنگ زرد در کسی می‌توان به وجود بیماری یرقان در او پی برد یا در ریاضی می‌توان جمع 2 + 2 را نشان داد. ⛔️ اما علوم دینی و قرآنی، تنها علومی هستند که با چشم ظاهری قابل رؤیت و اثبات نیستند، پس باید نوری الهی باشد که در قلب بیفتد، تا انسان آن حقیقت را ببیند. ⭕️مثال: وقتی خداوند می‌فرماید: اگر در راه من انفاق کنید جای آن را پُر می‌کنم، این امر با عقل و ماشین حساب بشری قابل توجیه نیست چون هر چیزی از اموال برداریم کم می‌شود، پس برای باورکردن این امرِ دینی، باید نوری در قلب داشت که باور کرد و بخشید. علوم دینی هرگز با اتکای به عقل ظاهری در موارد زیادی قابل توجیه نیستند. ✨✨ وهُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِبَاسًا وَالنَّوْمَ سُبَاتًا وَجَعَلَ النَّهَارَ نُشُورًا (47 - فرقان) 💎و او خدایی است که شب را برای شما لباس گردانید (تا همه در جامه‌ی سیاه شب مستور شوید) و خواب را مایه سکون و آرامش شما قرار داد و روز روشن را برای جنبش و کار مقرر داشت. 🌘 در ظلمت انسان را خواب می‌گیرد و در نور به انسان حسّ تلاش دست می‌دهد. 🔶فرض کنید شبی که برق‌ می‌رود و در خانه ظلمت می‌شود، انسان خود بخود می‌خواهد برود و بخوابد. 💠 پس کسانی که در ظلمت هستند در خواب و غفلت به سر می‌برند و کسانی که در نور قرار دارند در تلاش و کوشش هستند. بسیاری هستند که در ظلمت قرار دارند و نمی‌دانند برای چه آفریده شده‌اند و چه باید بکنند. این‌ها هر چند در ظاهر هر روز کار می‌کنند و در تلاش هستند و مال کسب می‌کنند، ولی از مال خود بهره‌ای نمی‌برند. مؤمن چون در نور است، از لحظه لحظه‌ی زندگی خود برای عبادت و بندگی و خدمت به خلق و سرعت در کارهای خیر استفاده می‌کند و در تلاش برای آخرت خویش است و عمر خود را کمتر در خواب سپری می‌کند. ✨✨قمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا (2 - مزمل) 🌛شب را جز اندکی (که ویژه استراحت است، برای عبادت) برخیز. ✨✨ أوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا ۚ (122 - انعام) ⁉️و آیا کسی که مرده (جهل و ضلالت) بود ما او را زنده کردیم و به او روشنی (علم و دیانت) دادیم تا به آن روشنی میان مردم (سرافراز) رود مثل او مانند کسی است که در تاریکی‌ها (ی جهل) فرو رفته و از آن به در نتواند گشت؟ 💎 حضرت حق به صراحت می‌فرماید: انسان برای رفتن در جامعه و میان مردم، به نوری از جانب خدا نیاز دارد. این آیه به صراحت می‌گوید: اکثر مردم در ظلمت هستند و نوری ندارند که با تبعیّت از آن‌ها گمان کنی در حال حرکت به راه راست هستی. 💠نبی مکرم اسلام (ص) در حدیثی به ابوذر فرمودند: ای ابوذر! بدان همه مردم در دین‌شان عاقل و در کار آخرت‌شان احمق هستند. ✨✨ وإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ (116 - انعام) ⚡️و اگر از اکثر مردم روی زمین پیروی کنی تو را از راه خدا گمراه خواهند کرد که اینان جز از پیِ گمان (و هوی و هوس) نمی‌روند و جز اندیشه باطل و دروغ چیزی در دست ندارند. ✳️در جامعه اسلامی نور و ظلمت در هم پیچیده است، چه اعمال خرافه‌ای که در ظلمت مسلمین به عنوان فضیلت مورد تقدّس و عمل است و چه اعمال حسنه‌ای که اصلاً در جامعه دیده نمی‌شوند. پس بدون کسبِ نور، رفتن به سوی خدا در جامعه و در میان مردم امری محال است و این نور حاصل نمی‌شود مگر با عمل!!!! 🔷🔶 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ #ادامه👆👆 🌴 #ترجمه_و_شرح_نامه_24_نهج_البلاغه: #وصیت امیرالمؤمنین در اموال شخصى
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 👆👆 🌴 : امیرالمؤمنین در اموال شخصى 📖شرح : پیام امام امیر المؤمنین علیه السلام:📜وصیت نامه در یک نگاه: 💎امام(عليه السلام) به سراغ شرح بيشترى براى موقوف عليهم مى رود و مى فرمايد: «پسران فاطمه(عليها السلام) همان مقدار از اين موقوفه سهم دارند که پسران على (از غير فاطمه(عليها السلام)) سهم دارند»; (وَإِنَّ لاِبْنَيْ فَاطِمَةَ مِنْ صَدَقَةِ عَلِيّ مِثْلَ الَّذِي لِبَنِي عَلِيّ). اين جمله دو تفسير دارد: نخست همان که در بالا اشاره شد که استفاده امام حسن و امام حسين(عليهما السلام) از حق التوليه، مانع استفاده آنها از درآمد آن موقوفه به عنوان موقوف عليهم نيست. آنها هم متولى هستند و هم در زمره موقوف عليهم. تفسير دوم اينکه امتيازى در استفاده از اين موقوفه ميان هيچ يک از فرزندان على(عليه السلام) نيست; چه آنها که از نسل فاطمه(عليها السلام) هستند و چه آنها که از همسران ديگر امير مؤمنان(عليه السلام). 💠امام(عليه السلام) در اين جمله نمى فرمايد: «فرزندان من از نسل فاطمه» بلکه مى گويد فرزندان فاطمه(عليها السلام) و اين براى نهايت احترام به مقام شامخ آن حضرت است. امام(عليه السلام) در ادامه، به بيان اين نکته مى پردازد که چرا توليت را به فرزندان فاطمه(عليها السلام) سپرده است نه ساير فرزندانش; مى فرمايد: «و من سرپرستى آن را به پسران فاطمه واگذاردم فقط براى خدا و به جهت تقرب به رسول الله(صلى الله عليه وآله) و تکريم احترام او و گرامى داشت پيوند خويشاونديش»; (وَإِنِّي إِنَّمَا جَعَلْتُ الْقِيَامَ بِذَلِکَ إِلَى ابْنَيْ فَاطِمَةَ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللهِ، وَقُرْبَةً إِلَى رَسُولِ اللهِ(صلى الله عليه وآله)، وَتَکْرِيماً لِحُرْمَتِهِ، وَتَشْرِيفاً لِوُصْلَتِهِ). در واقع امام(عليه السلام) چهار دليل بر اين انتخاب بيان فرموده که همه با هم مرتبط است: جلب خشنودى خدا، تقرب به رسول الله(صلى الله عليه وآله)، اکرام و احترام او و بزرگداشت پيوند خويشاونديش. 💬به گفته ابن ابى الحديد هنگامى که کارها بعد از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) به نزديک ترين افراد شايسته او سپرده شود، پذيرش آن از سوى مردم بهتر خواهد بود، زيرا آنها بهتر از هرکس ديگر از آيين پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) باخبرند و بهتر از هرکس مى توانند آن را پاسدارى نمايند. ابن ابى الحديد در شرح اين سخن مى گويد: «در اين تعبير امام(عليه السلام) رمز و اشاره و انتقادى است به کسانى که امر (خلافت) را از اهل بيت رسول الله(عليهم السلام) برگرداندند. در حالى که مناسب تر و اولى اين بود که رياست را بعد از او به خاندان پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) براى تقرب به رسول الله(صلى الله عليه وآله) بسپارند و اجانب را در اين کار مقدم ندارند، زيرا هيبت نبوّت و رسالت در صورتى که سلطان حاکم در خلق از بيت نبوّت بود بيشتر مى شد تا اينکه حکومت به دست کسانى باشد که از نسب صاحب دعوت دور باشند».(3) 💢در اينجا ممکن است اين سؤال مطرح شود که چرا امام(عليه السلام) متوليان بعد از امام حسن و امام حسين(عليهما السلام) را معين نفرموده است؟ ✅پاسخ آن است که امام(عليه السلام) بيان فرموده و در رواياتى که تمام اين وصيّت نامه در آن آمده است به طور مشروح ديده مى شود; ولى مرحوم سيّد رضى که برنامه گزينشى در نقل کلمات آن حضرت داشته آن قسمت را حذف کرده است. به طور خلاصه امام(عليه السلام) بعد از امام حسن و امام حسين(عليهما السلام) نخست توليت را به ساير فرزندانش و اگر در ميان آنان فرد مناسبى نبود به مردان ديگرى از آل ابى طالب که مورد قبول بوده باشند منتقل مى کند و در صورتى که در ميان آنها هم فرد مورد قبولى براى اين کار نبود به سراغ فردى از بنى هاشم مى رود.(4) در آخرين بخش از اين وقف نامه، امام(عليه السلام) از چگونگى نگهدارى و رسيدگى به اين موقوفات سخن مى گويد و دو دستور مهم در اين زمينه صادر مى کند; نخست مى فرمايد: «(بنده خدا على بن ابى طالب) با کسى که اين اموال در دست اوست شرط مى کند که اصل اين اموال را حفظ نمايد و تنها از ميوه و درآمدش در راهى که به او دستور داده شده و راهنمايى گرديده انفاق کند»; (وَيَشْتَرِطُ عَلَى الَّذِي يَجْعَلُهُ إِلَيْهِ أَنْ يَتْرُکَ الْمَالَ عَلَى أُصُولِهِ، وَيُنْفِقَ مِنْ ثَمَرِهِ حَيْثُ أُمِرَ بِهِ وَهُدِيَ لَهُ). 📜 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹بيان فضائل امیر المومنین امام علی علیه السلام توسط پیامبر در مسجد قباء برای انصار 🎙استاد طبسی #فضائل_اهل_بیت_علیهم_السلام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ♨️ #پست_ویژه ☑️ زلزله ی سیاسی عربستان و ظهور #امام_زمان 🔰روایات ائمه معصومین(ع) مانند #قطعات_پازل است..باید کنار هم قرار گیرند و نتیجه گیری درست از آن گرفت..👌👌 🔴علامه کورانی قبلا گفتند؛ به شما مژده می دهم زیر ده سال وهابیت از بین می رود.. ❇️در مصاحبه ای گفتند؛👇👇 ✍️در روایات داریم که رژیمی در عربستان به روی کار می آید که تطبیق می کند با همین رژیم فعلی، و بعد جنگ قبیله ای رخ می دهد، و یمنی ها قدرت را به دست می گیرند و اهل نجد که وهابیت اصلی در آن زمان در آنجا هستند از عربستان فرار می کنند. قسمتی شان می روند به سوریه، و قسمتی از آنها نیز می روند به اروپا. 🔻حتی شیوخ وهابی به بنده زنگ زدند که آیا شما واقعا گفته اید تا ده سال دیگر وهابیت در عربستان از بین خواهد رفت؟ بنده گفتم بله یقین دارم، و حالا شما کجا می خواهید بروید؟ سوریه یا اروپا؟ ⭕️اگر یادتان باشد، رهبر انقلاب چند مدت پیش گفتند؛ آل سعود در حال خریدن تجهیزات نظامیست..خب بخرند..آن چیز که بنده مطلع هستم، بزودی این تجهیزات و سلاح ها بدست رزمندگان اسلام خواهد افتاد.. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹موزیک ویدیو امام زمان(عج):به سوی تو #اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰انسان نجات می یابد: ✍️از "تکبر" با سلام کردن از "مصیبت" با صدقه دادن از "بیماری" با دعا کردن از "حرص" با شکر کردن از "غصه" با صبر کردن #عصرتون_بخیر_سلامتی🌼 #لحضاتتون_پر_از_الطاف_الهی💫 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 #توکل در کلام استاد #عالی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌙⛅️اعمال شب و روز هفدهم 🌙 💠حضرت رسول (ص) فرمودند: 📿"نمازی دارد مثل شب شانزدهم با همان ثوابها"🌙 💢و اما در فضیلت هفده روز⛅️ ماه رجب 💎پیامبر (ص) فرمودند: "هر کس هفده روز رجب روزه بگیرد در روز قیامت برای او در صراط هفتاد هزار چراغ از نور می گذراند تا اینکه با نور آن چراغها از صراط به طرف بهشت برود در حالیکه فرشتگان با خوش آمد گویی و سلام او را بدرقه میکنند"🔆 📚منبع: کتاب وسائل الشیعه 📿نماز شب هفدهم : 🔶دقیقا مانند نماز شب شانزدهم می باشد به این ترتیب که 📿سی رکعت(15 نماز دو رکعتی ) در هر رکعت بعد از حمد، سوره توحید ده مرتبه. ✅ ثواب:💫 💠 رسول خدا (صلی الله علیه و آله)فرمود: کسی که این نماز را بجا آورد خارج نمی شود از نماز مگر این که عطا کرده می شود ثواب هفتاد شهید، و می آید در روز قیامت در حالی که نور او به اندازه مابین مکه و مدینه برای اهل قیامت است و عطا می فرماید خدا به او بی زاری از آتش و نفاق را و برداشته می شود از او عذاب قبر. 📚وسائل الشیعه،ج 5،ص 228. اقبال،ص 664 ⛅️🌙 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ❇️آیت الله جاودان (حفظه الله): 💢اگر یک روز من به نامحرم نگاه بکنم، آن روز از امام زمانم جدا شده ام؛ از قرآن جدا شده ام. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔶 برای .. یا ؟ سالهاست شبهه میکنند که میگه فقط .. پس است! ما هم شبهه میکنیم که میگوید فقط .. پس است! این در به آن در👆 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 پیش از نور! 💬انس بن مالک - خادم رسول الله (صلی الله وعلیه وآله وسلم) - می گوید: 💠حضرت علی (علیه السلام) از جنگ نهروان باز می گشت، در محلی به نام برثا دستور اتراق داد. در آن جا راهبی به نام حباب در غاری منزل داشت. وقتی همهمه لشکر اسلام را می شنود، از غارش که مشرف بر میدان اتراق بود، پایین آمده وبه دقت لشکر را بررسی می کند، وبا اظطراب وشتاب می پرسد: این چه لشکری است؟ فرمانده آن کیست؟ یکی از لشکریان به او می گوید: این لشکر اسلام است وفرمانده آن امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) که از جنگ نهروان باز می گردد. حباب با عجله از لابلای مردم عبور کرده خود را به حضرت (علیه السلام) می رساند ومی گوید: - السلام علیک یا امیرالمؤمنین! که به حق امیر مومنانی. - ای حباب! تو از کجا دانستی که من به حقیقت امیر مومنانم؟ - این مطلب را علما وروحانیون ما به اطلاع داده بودند. اما شما از کجا دانستید که نام من حباب است؟ - این مطلب را نیز حبیبم رسول خدا (صلی الله وعلیه وآله وسلم) به من فرموده بود. - دستتان را به من بدهید تا شما بیعت کنم. اشهد ان لا اله الا الله ومحمد رسول الله وعلی بن ابی طالب وصیه... - بگو ببینم خانه ات کجاست؟ - در غاری که در همین نزدیکی قرار دارد. - بعد از این در آن غار سکونت نکن! ودر همین زمین مسجدی بنا کن وآن را به نام کسی که مخارج ساخت آن را بانی می شود، نام گذاری کن! به زودی در کنار مسجدی که تو می سازی، شهری بنا خواهد شد که اکثر مردم آن ظالم وستمگرند، وبلای بزرگی در پیش خواهند داشت. به طوری که هر شب جمعه هفتاد هزار عمل حرام زنا در آن مرتکب خواهند شد، هنگامی که در ظلم وطغیان خود فزونی گرفتند، این مسجد را چند بار ویران خواهند نمود، اما هر بار گروهی از مومنین آن را دوباره بنا خواهند کرد. تا این که در مرتبه سوم در محل آن به جای مسجد خانه ای ساخته خواهد شد. بدان! که ویران کنندگان این مسجد کافرند. آن گاه سه سال مردم را از رفتن به حج منع می کنند. مزارع آن ها طمعه حریق می شود، وخداوند مردی را از سرزمین سفح بر آن ها مسلط می کند. او غارت گری است که به هر شهری که وارد می شود، آن را با خاک یکسان کرده وساکنین آن را از دم تیغ می گذراند. بعد از یورش او، مردم سه سال گرفتار قحطی می شوند، وسختی فراوانی را متحمل می گردند. در این حال او دوباره باز می گردد ودست به ویران وغارت می زند، از آن جا نیز به طرف بصره تاخته وتمام خانه ها را ویران نموده وساکنین آن را به قتل می رساند. حمله او به بصره مصادف با زمانی خواهد بود که خرابی های شره را تعمیر نموده ومسجد جامعی در آن بنا می کنند. پس از بصره به شهری که حجاج آن را ساخته ووسط نامیده می شود. هجوم می آورد، وهمان بلایی را که بر سر شهر بصره آورده بود، بر شهر واسط فرو می ریزد. از آن جا به طرف بغداد رفته وآن شهر را بدون مقاومت تصرف می کند. مردم بغداد نیز به کوفه که تنها آن موقع در آرمش بوده پناه می برند. آن گاه او با لشکریان خود از بغداد به طرف قبر من (نجف اشرف) روانه می شود تا آن را نبش کند. در آن موقع به سپاه سفیانی برخورد نموده شکست خورده وکشته می شود. سفیانی نیز گروهی از سپاهیان خود را به کوفه می فرستد. عده ای از اهالی کوفه از او پیروی می نمایند، اما مردی از اهالی کوفه قیام نموده وعده ای را در قلعه ای سازماندهی می کند. هر که به او ملحق شود، در امان خواهد بود. در پی این رویداد، سفیانی خود با سپاهیانش به کوفه سرازیر می شود، وهمه را به قتل می رساند واحدی را باقی نمی گذارد. یکی از سربازان او متوجه مروارید درشتی می شود که روی زمین افتاده ولی هیچ اعتنایی به آن نمی کند. وقتی بچه کوچکی را می بیند که روی زمین افتاده به سرعت او را از دم تیغ می گذراند! پس از آن، متأسفانه وقایع وفتنه های بزرگی مانند پاره های شب تاریک واقع خواهند شد. ای حباب! آنچه را به تو گفتم حفظ کن! آنگاه فرمود: ای حباب! از کدام رود آب می نوشی؟ - از دجله. - چرا چشمه ای یا چاهی حفر نمی کنی؟ - یا امیرالمؤمنین! هرگاه چاهی حفر کردیم، آبش شور وناگوار بود. - با این حال دوباره همین جا چاهی حفر کن! (حباب امتثال امر نموده وبا گروهی) چاهی حفر نمودند تا این که به سنگ بزرگی برخورد نمودند ونتوانستند آن را بیرون بیاورند. در این حال، خود حضرت (علیه السلام) وارد چاه شد وآن را از جا کند، چشمه ای که شیرین تر از شهد ولذیذتر از شیر بود، از زیر آن جوشید. 👇👇https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 #جهان پیش از #ظهور نور! 💬انس بن مالک - خادم رسول الله (صلی الله وعلیه وآله وس
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 👆👆 🔰حضرت (علیه السلام) فرمود: ای حباب! بعد از این چشمه آب بنوش! بعدها مردی به نام برثا بانی مسجد شد که حضرت (علیه السلام) به حباب توصیه ساخت آن را نموده بود. آن ها مسجد را بنا کردند ونام را برثا نهادند.(۱۷۴) 💠رسول اکرم (صلی الله وعلیه وآله وسلم) می فرماید: ✨«یفرج الله بالمهدی عن الامه، یملا قلوب العباد عباده ویسعهم عدله، به یمحق الله الکذب ویذهب الزمان الکلب، ویخرج ذل الرق من أعناقکم». 💎خداوند به وسیله مهدی (علیه السلام) از امت رفع گرفتاری می کند، دلهای بندگان را با عبادت واطاعت پر می سازد وعدالتش همه را فرا می گیرد. خداوند به وسیله او دروغ ودروغگویی را نابود می نماید، روح درندگی وستیزه جویی را از بین می برد وذلت بردگی را گردن آنها بر می دارد. 📚غیبت شیخ طوسی ص ۱۴۴. (۱۷۴) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۱۸ و۲۱۹. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍