eitaa logo
اسناد المصائب
3.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
308 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
در طی سالها، محقّقانه و مستند درباره تحلیل نهضت عاشورای حضرت سید الشهدا امام حسین(علیه السلام) با سلسله مباحث «تحلیل دعوت حسینی» مطالبی بیان می کنند که در بخشی از این موضوع، به شرح حال و تاریخ اصحاب امام حسین(علیه السلام) اعم از بنی هاشم و غیر بنی هاشم که همراه امام حسین(علیه السلام) در کربلا بودند (به ترتیب حروف الفبا) پرداخته اند که از این پس با هشتک ، هم به صورت صوت و هم به صورت نوشته در قالب پی دی اف در کانال بارگزاری خواهد شد.👇👇 @AsnadolMasaeb
4_5884390724945839503.mp3
9.34M
۱)جلسه اول : صوت درباره اصحاب امام حسین(علیه السلام) در کربلا 👥نام صحابی(طبق حروف الفبا) :👇 1️⃣«ابراهیم بن حسین بن علی بن ابی طالب(ع)» 2️⃣«ابراهیم به حصین اسدی» 3️⃣«ابراهیم بن علی بن ابی طالب(ع)» @AsnadolMasaeb
جلسه اول.docx
23.8K
✍تقریر صوت جلسه اول @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5904564959429264686.mp3
7.58M
۲)جلسه دوم : صوت درباره اصحاب امام حسین(علیه السلام) در کربلا 👥نام صحابی :👇 4️⃣«ابراهیم بن مسلم بن عقیل بن ابی طالب» یا «ابراهیم بن عبدالله بن جعفر ابی طالب» یا «ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب» @AsnadolMasaeb
جلسه دوم.docx
31.2K
✍تقریر صوت جلسه دوم @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6008138868866417810.mp3
7.66M
۳)جلسه سوم : صوت درباره اصحاب امام حسین(علیه السلام) در کربلا 👥نام صحابی :👇 5️⃣«ابوبکر بن حسن بن علی بن ابی طالب(ع)» 6️⃣«ابوبکر بن علی بن ابی طالب(ع)» @AsnadolMasaeb
جلسه سوم.docx
33.3K
✍تقریر صوت جلسه سوم @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6041764227956343718.mp3
7.73M
۴)جلسه چهارم : صوت درباره اصحاب امام حسین(علیه السلام) در کربلا 👥نام صحابی :👇 7️⃣«ابوالحتوف بن حَرْث انصاری عَجلانی» 8️⃣«ابوثماله(أبوثمامة) الهمدانی صائدی» @AsnadolMasaeb
جلسه چهارم.docx
33K
✍تقریر صوت جلسه چهارم @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5765093550123386083.mp3
6.93M
۵)جلسه پنجم : صوت درباره اصحاب امام حسین(علیه السلام) در کربلا 👥نام صحابی :👇 ادامه مبحث «ابوثماله الهمدانی صائدی» @AsnadolMasaeb
جلسه پنجم.docx
34.1K
✍تقریر صوت جلسه پنجم @AsnadolMasaeb ادامه دارد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسناد المصائب
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ #روضه_های_بی_سند #روضه_های_جعلی 0️⃣2️⃣متن کلیپ : «ام البنین(س) از اینکه او را در خان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 1️⃣2️⃣متن کلیپ : «دم غروب، بریر آمد گفت آقا! یه سگیه از مدینه راه افتاده دنبالمون و دو سه منزل هی ردش کردیم و باز دنبالمون راه افتاده میاد! چیکارش کنیم؟ امام گفت : برو بگو بیاد! برو بیارش! بریر میگه : سگو آوردم و آقا مقابل سگ نشست و دو دستش رو کنار پوزه های سگ گذاشت و بهش خیره شد و گفت : چرا دنبالم راه افتادی؟ به قدرت خدا و تصرف امام، سگ به زبان آدمی گفت : مدینه بدون تو فضاش برام خیلی سنگینه، من مدینه با حسین میخوام!!» 🎤شیخ ✍این مطلبی که بیان شد، مسلما از جعلیات است. اما واقعا جای نگرانی است که اگر پنجاه سال، صد سال دیگه روضه های جناب صراف به صورت کتاب شود و در قالب «مقتل صراف» در هیئات خوانده شود، آن وقت مصیبت عظماست. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 2️⃣2️⃣متن کلیپ : «امام حسین(علیه السلام) در شب عاشورا به اصحابش گفت : اونایی که با خانواده اومدند، بیان درون خیمه من که کارشون دارم! همه جمع شدند و امام گفت : کسانی که با خانواده آمدند نیاز به مناجات ندارند، امشب نمیخواد نماز شب بخونید! برید برای خانوادتون وقت بگذارید! امشب رو بزارید بچه هاتون یه کم از سر و کولتون بالا برن!! بعدش گفت : من نبینم مرده اینوره، زنه اونوره! بچه هم اونورها! همه گفتند : چشم!» 🎤شیخ @AsnadolMasaeb
✍این مطلب نیز در منابع معتبر و متقدم و حتی در کتب متاخرین و ضعیف هم به چنین مطلبی اشاره نشده است. اگر خدای نکرده امثال این اشخاص دست به قلم شوند و سخنان بی سند خودشون را به ائمه اطهار(علیه السلام) نسبت دهند، باید دستبوس امثال «ملاحسین کاشفی» ها باشیم که این شخص روی آنان را هم سفید کرده است. از سوی مستعمینِ حاضر در جلسه بعد از اتمام مجلس از شخص خطیب یا مداح، بسیاری از روضه های جعلی را جمع خواهد کرد. چون آن خطیب یا مداح سندی برای حرفهای خود نخواهد داشت و با ترس اینکه در مجلس بعدی باز مطالبه سند کنند، دیگر این سخنان جعلی را نخواهند زد. مطالب جعلی که خطیب از آنها مصادره به مطلوب می کند، در حالی که هیچ سندیتی ندارد. اگر شما می خواهید محبت و علاقه امام حسین(علیه السلام) را نسبت به اهل بیت خود مخصوصا همسران ایشان نشان دهید، امثال این اشعار را شرح دهید. امام حسین(علیه السلام) نسبت به رباب(سلام الله علیها) و دخترش سکینه(سلام الله علیها) علاقه ی زیادى داشت و در وصف آنان این چنین سروده است : «اِنِّى لَاُحِبُّ دَارَاً، تَکُونُ بِهَا السَّكِينَةُ وَ الرُّبَابُ أُحِبُّهُمَا وَ اَبذِلُ جُلَّ مَالِي، وَ لَيسَ لِعَاتِبِِ عِندِي عِتَابُ» من آن خانه اى را که سکینه و رباب در آن باشند را دوست دارم. آن دو را دوست می دارم و مالم را بذل می كنم، و عتاب كننده را نزد من حق عتاب نيست.(۱) فقط در مقاتل در مورد احوالات یاران امام حسین(علیه السلام) در شب عاشورا آمده است که؛ «لَهُمْ [رِجَالٌ] کَدَوِیٌّ کَدَوِیِّ النَّحْلِ مَا بَیْنَ رَاکِعٍ وَ سَاجِدٍ وَ قَائِمٍ وَ قَاعِدٍ» در بین یاران امام حسین(علیه السلام) در شب عاشورا، افرادی بودند که چنان غرق عبادت بودند که زمزمه ی مناجاتشان، مانند صدای زنبوران عسل، از اردوگاه و سپاه امام حسین(علیه السلام) به گوش می‌رسید.(۲) اما مطالبی که جناب صراف بیان می کند، اولین قائلش فقط خودش می باشد که مطمئنا کذب محض است! 📚منابع : ۱)بحار الانوار مجلسی، ج۴۵، ص۴۷ ۲)اللهوف سید بن طاووس، ص۵۷ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 3️⃣2️⃣متن کلیپ : «راوی می گه دیدم امام صادق(علیه السلام) در شب عبادت و مناجات می گوید : اتقرب علیک بذکرک! اتقرب الیک بذکرک! گفتم این چه ذکری است که میشه با آن به خدا نزدیک شد؟ گفت : ذکر حسین![گریه حضار] تنها ذکری که انسان را به خدا نزدیک می کند، ذکر حسین است! بعد امام صادق گفت : اگر جماعتی در یک مکانی دستاشونو ببرند بالا، همه با هم ذکر حسین را به صورت ممتد جوری که صداشون قطع نشه، بگویند، از عرش ندا میاد که هر چی می خواین مستجاب شد!» 🎤شیخ @AsnadolMasaeb
✍عباس صراف از منبری های تهران هست که متاسفانه این گونه مطالب جعلی را به اسم حضرات معصومین(علیهم السلام) در قالب حدیث، در منابر بیان می کند که مسلما مصداق جعل حدیث و جعل روایت است. اولا؛ این مطلب در هیچ منبعی ولو ضعیف بدان اشاره نشده و مسلما از جمله جعلیات و تحریفات خود شخص صراف است. ثانیا؛ در این روایتِ جعلی، امام صادق(علیه السلام) فرموده که تنها ذکری که انسان را به خدا نزدیک می کند، ذکر امام حسین(علیه السلام) هست! جدای از جایگاه ویژه و رفیع امام حسین(علیه السلام) در بین اهل بیت(علیهم السلام)، سوال پیش می آید که پس سایر اهل بیت(علیهم السلام) چه؟ این حصری که در روایت فقط برای امام حسین(علیه السلام) استعمال شده، آیا ذکر سایر اهل بیت(علیهم السلام) باعث تقرب انسان به خدا نمی شود؟! در حالی که روایات متعددی از شیعه و اهل سنت وارد شده که همه اهل بیت(علیه السلام)، مصداق «تقرب» و «اهل الذکر» هستند. امام محمدباقر(علیه السلام) درباره آیه ی «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ»(نحل/۴۳) می فرماید : حضرت رسول اکرم(ص) فرمود : «الذِّکرُ أَنَا وَ الأَئِمَّةُ(ع) أَهلُ الذِّکرِ» من ذکر هستم و امامان(علیهم السلام) اهل ذکر هستند.(۱) و همچنین حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید : «نَحْنُ الْوَسِیلَةُ إِلَی اللَّهِ وَ الْوُصْلَةُ إِلَی رِضْوَانِ اللَّهِ» ما [اهل بیت(علیهم السلام)] وسیله [تقرب] به سوی خدائیم و رساننده به مقام رضوان خدائیم.(۲) حتی بايد توجه داشت كه آنچه در منبر برخی خطبا شهرت يافته كه؛ اهل بيت(عليهم السلام) همه كشتى نجاتند، امّا كشتى امام حسين(عليه السلام) وسيع تر و پُر سرعت تر است، این سخنان مأثور از اهل بيت(عليهم السلام) نيست و از معصوم صادر نشده است. پس طبق روایات، همه ی اهل بیت(علیهم السلام) مایه ی تقرب انسان به خداوند متعال هستند. و اینکه صراف برای جعل این حدیث، فرازی از دعای کمیل را برداشته و مصادره به مطلوب می کند. در فرازی از دعای کمیل می خوانیم؛ «اَللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیکَ بِذِکرِکَ وَ أَسْتَشْفِعُ‏ بِک‏َ إِلَى‏ نَفْسِک‏...» یعنی؛ خدایا من به وسیله ی یاد تو، به تو نزدیکی و تقرب می جویم و خود تو را به درگاهت شفیع می‌ آورم. اما این شخص اینقدر ناشیانه روایت را جعل می کند که یادش می رود بگوید؛ «اَللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیکَ بِذِکرِهِ» که ضمیر (هاء) به امام حسین(علیه السلام) اشاره کند. واقعا اگر صراف در زمان «احمد بن محمد بن عیسی اشعری» که از محدثین امامی مذهب قرن سوم و از شاگردان امام جواد(علیه السلام) و امام هادی(علیه السلام) بود، می زیست که ایشان با ناقلین و راویان احادیث و روایات ضعیف آن زمان، برخورد قاطع می کرد تا جایی که آنان را از قم بیرون می کرد، واقعا با صراف چه برخوردی داشت؟! 📚منابع : ۱)الکافی کلینی، ج۱، ص۲۱۰ ۲)بحارالانوار مجلسی، ج۲۵، ص۲۳ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 4️⃣2️⃣متن کلیپ : «امام موسی کاظم(علیه السلام) را هفت کفن کردند و به امام رضا(علیه السلام) گفتند؛ بیاید برای نماز بر جنازه ی پدر! حضرت(ع) نشستند و گریه کردند و دیدند که بلند نمیشن، دلیل گریه را که پرسیدند، حضرت(ع) فرمود : من برای پدرم گریه نمی کنم. پدرم هفت کفن دارد، ولی لایوم کیومک یا اباعبدالله!» 🎤شیخ @AsnadolMasaeb
✍مرحوم ابن شهر آشوب(۵۸۸ق) در مورد تشییع پیکر مطهر امام موسی کاظم(علیه السلام) که یکی از نقل های معتبر در این رابطه است، می نویسد : «حسن بن عبدالله صیرفى» از پدر خود نقل می کند که می گفت : «تُوُفِّيَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ(ع) فِي يَدِ اَلسِّنْدِيِّ بْنِ شَاهَكَ فَحُمِلَ عَلَى نَعْشٍ وَ نُودِيَ عَلَيْهِ هَذَا إِمَامُ اَلرَّافِضَةِ فَاعْرِفُوهُ» موسى بن جعفر(علیه السلام) در زندان سندى بن شاهک به شهادت رسید و او را به وسیله تابوتى برداشتند و یک نفر در پیشاپیش فریاد می زد : این پیشواى رافضیان است او را بشناسید! «فَلَمَّا أُتِيَ بِهِ مَجْلِسَ اَلشُّرْطَةِ أَقَامَ أَرْبَعَةَ نَفَرٍ فَنَادَوْا أَلاَ مَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى اَلْخَبِيثِ بْنِ اَلْخَبِيثِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ(ع)!» ایشان را به محلّ‌ سربازخانه آوردند، چهار تن او را بلند کردند و آنها ندا مى‌ كردند : [نعوذ بالله] هر كس مى‌خواهد به خبيث فرزند خبيث موسى بن جعفر بنگرد، بیاید.(۱) مرحوم شیخ صدوق(۳۸۱ق) نیز در این رابطه می نویسد : جنازه ی مطهر امام موسی بن جعفر(علیه السلام) را به محل نگهبانان آوردند، مردم نیز اجتماع کردند و جنازه ی ایشان را در قبرستان بغداد تشییع نمودند. جالب آنکه امام رضا(علیه السلام) به جهت تقیه از حکومتِ وقت و شرایط خاصِ حاکم بر شیعیان، کاملا مخفیانه و دور از نظرِ مردم و حکومتیان، به امور غسل و دفنِ بدن مطهر پدرشان پرداختند و کسی جز چند نفر متوجه این مسئله نشد. «مُسَیِّب» که از ارادتمندان اهل بیت(علیهم السلام) بود و چندی هم در زندان کنار امام کاظم(علیه السلام) حاضر بود، می گوید : «همانطور که مولایم موسی بن جعفر(علیه السلام) پیش بینی کرده بود، دشمن تلاش می‌کرد امور غسل و تجهیز و تکفین امام موسی کاظم(علیه السلام) را بر عهده بگیرد، ولی فرزندش حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به اعجاز امامت در مراسم تغسیل و تدفین پدر حاضر شد و من او را می‌ دیدم. در ظاهر دشمنان مشغول غسل و کفن بودند، ولی در واقع، همه ی امور به دست حضرت علی بن موسی(علیه السلام) انجام می شد. و پس از اتمام کار؛ «وَ غَابَ الشَّخْصُ ..وَ هُمْ لَايَعْرِفُونَهُ» ایشان رفت و آنان او را نشناختند و از این موضوع هم کسی اطلاعی پیدا نکرد.(۲) حال در کنار این نقلهای معتبر، مطالب گفته شده توسط عباس صراف در باب نحوه تشییع و کفن های هفتگانه و غیره که بیان می کند، جزء مطالب جعلی و مسلما کذب است. در ضمن جمله «لَا يَوْمَ كَيَوْمِكَ يَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ(ع)» فقط از امام حسن مجتبی(علیه السلام) صادر شده است.(۳) 📚منابع : ۱)مناقب ابن شهر آشوب، ج۴، ص۴۳۲ ۲)عیون اخبار الرضا(ع) شیخ صدوق، ج۲، ص۹۶ ۳)امالی شیخ صدوق، ص۱۱۶ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 5️⃣2️⃣متن کلیپ : «هر کسی اسم امام حسین(علیه السلام) روش بیاد مقدّس میشه! پس بزنید، حرف بزنید، چوب داره! حتی میکروفنی که مغزیش میسوزه رو نندازند آشغالی، اون از بس حسین حسین گفته سوخته! ببرید دفنش کنید!» 🎤شیخ @AsnadolMasaeb
✍اینکه دستگاه امام حسین(علیه السلام) قداست دارد و هر کسی که واقعا دست به دامان امام حسین(علیه السلام) شود، سعادتمندی در دنیا و عاقبت به خیری در آخرت نصیب او می گردد و شکی در این سخن نیست. تا جایی که حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید : «..بِالْحُسَينِ(ع) تَسعَدُونَ!» به وسيله ی امام حسين(علیه السلام) عاقبت به خیر و سعادتمند مى‏ شويد.(۱) اما کلمه تقدس را که صرّاف می گوید، در اینجا باید تفسیر شود. کدام تقدّس؟!! آیا تقدس به این معناست که صِرف انتساب به دستگاه امام حسین(علیه السلام) باعث عصمت طرف می شود؟! یعنی مبرّا از خطا و اشتباه می شود؟ یعنی کسی حق انتقاد یا اعتراض به او را ندارد؟!! این خطیب با این سخن، راه هرگونه نقد و انتقاد بر خود را، بر همه ی منتقدین و معترضین بسته و به نوعی دست پیش گرفته تا پس نیافتد! مگر خود عباس صرّاف نام امام حسین(علیه السلام) روش نیامده است؟ بالخره به ظاهر روضه خوان امام حسین(ع) است! پس الان او مقدس است؟ اگر درباره ی او و مطالب بی سند و مدرک و جعلی اش حرف بزنیم، چوب می خوریم؟!! این چه حرفی است؟! مگر هر کس که منسوب به این دستگاه باشد، می تواند هر حرفی را بزند؟ و هر کاری را بکند؟ امام سجاد(علیه السلام) فرمود : «لِمُحْسِنِنَا كِفْلاَنِ مِنَ اَلْأَجْرِ وَ لِمُسِيئِنَا ضِعْفَانِ مِنَ اَلْعَذَابِ» نیکوکار ما از اهل بیت(علیه السلام) دو برابر اجر دارد و بدکار ما نیز دو برابر عذاب دارد.(۱) تازه این مطلب در مورد خود اهل بیت(علیه السلام) می باشد، حال چه برسد به محبین و منسوبین به اهل بیت(علیهم السلام) و مخصوصا دستگاه امام حسین(علیه السلام)! در تاریخ هست که؛ امام رضا(علیه السلام) برادری دارد به نام زید که حضرت(علیه السلام) به خاطر رفتارهای زشت و انزجار آمیزی که زید داشت و در عین حال به امام زاده بودنش افتخار می کرد، و بر آن فخر می فروخت، به او تدکر داد! نقل است در یک جمعی او مرتب می گفت : ما خانواده چنینیم، ما خانواده چنانیم! امام رضا(علیه السلام) به او فرمود : «يَا زَيْدُ! أَ غَرَّكَ قَوْلُ نَاقِلِي اَلْكُوفَةِ؟!!» ای زید! حرف بقال های کوفه باورت شده و حرف بقالان کوفه را می زنی؟ بعد ایشان در ادامه به زید فرمود : «مَنْ كَانَ مِنَّا لَمْ يُطِعِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَيْسَ مِنَّا» هر کس از ما اهل بیت(علیهم السلام) باشد، ولی امر خدا را اطاعت نکند، از ما اهل بیت(علیه السلام) نیست.(۲) حتی حضرت(علیه السلام) به خاطر اعمال زید، بعدها سوگند یاد نمود که هرگز با او سخن نگوید. پس بدین ترتیب اتفاقا هر کسی به این دستگاه نزدیک شود، باید زیر ذره بین قرار بگیرد. چون حیثت و آبروی او، حیثیت و آبروی دستگاه امام حسین(علیه السلام) است. امام صادق(علیه السلام) به یکی از یاران خود که مرتکب حرامی می شد، فرمود : «إِنَّ اَلْحَسَنَ مِنْ كُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ إِنَّهُ مِنْكَ أَحْسَنُ لِمَكَانِكَ مِنَّا وَ إِنَّ اَلْقَبِيحَ مِنْ كُلِّ أَحَدٍ قَبِيحٌ وَ إِنَّهُ مِنْكَ أَقْبَحُ» عمل خوب از هر کس که خوب باشد، از تو خوبتر است زیرا وابسته و منسوب به مایی و عمل بد را هر کس انجام دهد، بد است و از تو بدتر و ناپسندتر محسوب می شود.(۳) محمد بن عمر بن حنظله نقل می کند که امام صادق(علیه السلام) فرمود : «لَیْسَ مِنْ شِیعَتِنَا مَنْ قَالَ بِلِسَانِهِ وَ خَالَفَنَا فِی أَعْمَالِنَا وَ آثَارِنَا وَ لَکِنْ شِیعَتُنَا مَنْ وَافَقَنَا بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ اتَّبَعَ آثَارَنَا وَ عَمِلَ بِأَعْمَالِنَا أُولَئِکَ شِیعَتُنَا» شیعه ما نیست کسی که به زبان بگوید، ولی با کردار و آثار ما عملا مخالفت کند. ولی شیعه ما کسی است که دل و زبانش موافق ما و در کردار و آثار، پیرو ما باشد. اینها شیعیان ما هستند.(۴) متاسفانه این سخنان عباس صرّاف(حراف) همان حرفهای کوچه بازاری است که جایش مسلما منبر نیست که متاسفانه مخاطب پیدا کرده است. آقای صراف! مگه تو شیعه اهل بیت(علیه السلام) نیستی؟ چرا سخنان بی سند و مدرک بیان میکنی؟ 📚منابع : ۱)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۹، ص۲۱۸ ۲-۳)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۷، ص۳۴۹ ۴)بحارالانوار مجلسی، ج۶۵، ص۱۶۴ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا