eitaa logo
آیت الله بحرالعلوم میردامادی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
628 ویدیو
68 فایل
.:.. رسانه نشر آثار علمی و تبلیغی ..:. ـــــــــــــــــــــــــ ارتباط با ادمین: @daftar_qom 🌐 لینک شبکه‌های مجازی👇 https://zil.ink/ayatollahbahrololom
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله به امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: 🕌 یا أباالحسن! خداوند قبر تو و قبر فرزندانت را بُقعه‌هايى از بقاع بهشت و زمین‌هایی از عرصه‌های آن قرار داده است؛ و به يقين، خداوند دلهاى پاک‌سرشتان از خلقش و برگزيدگان از بندگانش را چنان قرار داده كه به سوى شما كشيده مى‌شوند و در راه شما هرگونه خوارى و آزاری را تحمّل مى‌نمایند؛ قبور شما را آباد مى‌كنند و بسيار به زيارت آنها مى‌روند، براى تقرّب به خدا و دوستى با پيامبرش؛ اى على! آنان به شفاعتم مخصوص‌اند و بر حوض من وارد مى‌شوند و فردا در بهشت، زائران من هستند. 📜 المزار (شیخ‌مفید)، ص۲۲۸ تهذیب الأحکام (شیخ‌طوسی)، ج۶، ص۱۰۷ { @AyatollahBahrololom }
🏴 فرا رسیدن یکصد و یکمین سالگرد تخریب حرم مطهّر ائمّه‌ی بقیع صلوات‌الله‌علیهم بدست وهابیّت جنایتکار آل‌سعود را به محضر مقدّس قطب عالم امکان، حضرت صاحب‌الزّمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و همه‌ی شیعیان و منتظران تسلیت عرض می‌نمائیم. سپری می‌شود این ظلم، عَدو می‌بـازد می‌رسـد آنـکه خـداونـد بـر او می‌نـازد آیـد آن روز کـه بـیننــد همــه عالمیــان در بقیع حضرت مهدی حرمی می‌سازد. 🔹 یا حجّة بن الحسن العسکری عجّل علی ظهورک { @AyatollahBahrololom }
33.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سؤال یک شیعه❓ ○ بقیع را خراب کردند و گذشته‌ها گذشت... ● گنبد و بارگاه چه نیازی است؟! ○ آشیخ حوزه علمیه یا حمّال وهابیت؟! 🎙بخشی از بیانات: آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام‌ظله 🚩 ۸ شوال ۱۴۴۳ ه.ق 🏫 مرکز جهانی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه | اصفهان { @AyatollahBahrololom }
🔹مسرّت واقعی چه زمانی است⁉️ بهترین اعمال امّت من انتظار فرج است و شیعیان دائماً در حزن‌اند تا زمانیکه... { @AyatollahBahrololom }
▪️امام صادق صلوات‌الله‌علیه فرمودند: شيعيان ما را در سه مورد آزمايش نمائيد: ۱. در اوقات نمازها، که چگونه آنها را رعايت و مواظبت می‌نمايند؛ ۲. نسبت به اسرار دینی‌شان، که چگونه آنها را نزد دشمنان ما فاش و يا نگهداری می‌كنند؛ ٣. نسبت به اموال و ثروتشان، که چگونه با آن به برادران دینی خود رسيدگی و کمک می‌نمایند. 💠 «عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَر وَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنِ اللَّيْثِيِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهما السلام قَالَ: امْتَحِنُوا شِيعَتَنَا عِنْدَ ثَلَاثٍ عِنْدَ مَوَاقِيتِ الصَّلَاةِ كَيْفَ مُحَافَظَتُهُمْ عَلَيْهَا وَ عِنْدَ أَسْرَارِهِمْ كَيْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا عِنْدَ عَدُوِّنَا وَ إِلَى أَمْوَالِهِمْ كَيْفَ مُوَاسَاتُهُمْ لِإِخْوَانِهِمْ فِيهَا.» 📜 وسائل الشيعه، ج٤، ص١١٢ 🔺 @AyatollahBahrololom 🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
24.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️قلب با امام زمان باشد❤️ ○ اویس قرنی پیامبر را دیده بود؟! ● ابابکر با پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در غار بوده؟! ○ چه کسانی مزاحم پیامبر بودند؟! ● عاشقانه أين‌بقیةالله گفتن چه فایده دارد؟! 🎙بخشی از بیانات: آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام‌ظله 🗓 اصفهان | سال ۱۳۹۷ هـ.ش 🏫 مرکز جهانی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه { @AyatollahBahrololom }
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ▪️سبب الانحراف عن الدين الإلهي ✍🏻 إنّ التجاهل لأهل الذِّكر و عدم الرجوع إليهم في تلقّي المعارف الدينيّة، هو سبب الانحراف عن الدين الإلهي. فلا شكّ أنّ الفلسفة ليست علماً، و أنّ العلم لا يوجد لدى الفلاسفة، و كذلك عرفاء الصوفيّة ليس لهم من العلم نصيب. فما يذكرونه من الكشف والشهود ليس علماً، و كذا لا أثر للعلم في سقيفة الظلم و الظلام، و إنّ أهل الجبت والطاغوت لم يشمّوا رائحة العلم، على هذا الأساس أنّ العاقل لا ينبغي له أبداً أن يصرف عمره الغالي في قراءة الفلسفة واصطلاحاتها الخاوية المضلّلة الَّتي يخدعون بها العوامّ، ولا يسوغ له أن يتوجّه صوب الدروشة وصناعة الأقطاب، أو أن يرتمي في أحضان السقيفة بالابتعاد عن مدرسة أهل‌البيت. 📘 آفاق الولاية في فقه الإمامة (المجلد الأول، ص۴۲) لسماحة آیة الله السید محمود بحرالعلوم المیردامادی دام‌ظله ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️سبب انحراف از دین الهی ✍🏻 بی‌معرفتی نسبت به اهل‌ذکر و عدم مراجعه به ایشان برای اخذ دین سبب انحراف از دین الهی می‌شود. بدون تردید فلسفه علم نیست و علم نزد فیلسوفان یافت نمی‌شود. همچنین عرفای صوفیّه هیچ بهره‌ای از علم ندارند، کشف و شهود آنان علم نیست و علم در خانقاه نیز یافت نمی‌شود. در سقیفۀ ظلم و ظلمت هم اثری از علم نیست و جبتیان و طاغوتیان بویی از علم نبرده‌اند، بر همین اساس عاقل هرگز نباید عمر گرانمایه را به خواندن فلسفه و اصطلاحات عوام فریبانه و پوشالی سپری کند. جایز نیست که به دنبال درویشی و قطب تراشی رود و یا با دور شدن از مکتب اهل‌بیت علیهم السلام به دامان اهل سقیفه افتد. 📘 آفاق الولاية في فقه الإمامة (جلد اول، ص۴۲) دروس و مباحث آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام‌ظله { @AyatollahBahrololom }
⭕️ عبدالرحمن بن سیابه می گوید: هنگامی که پدرم از دنیا رفت، یکی از دوستان پدرم به منزل ما آمد و بعد از تسلیت گفت: آیا از پدرت ارثی باقی مانده است تا بتوانی به وسیله آن امرار معاش کنی؟ گفتم: نه. او کیسه‌ای که محتوی هزار درهم بود، به من تحویل داد و گفت: این پول را بگیر و از سود آن زندگی خود را اداره کن. بعدا اصل پول را به من برگردان! من با خوشحالی پیش مادرم دویدم و این خبر را به وی رساندم. هنگام شب پیش یکی دیگر از دوستان پدرم رفتم و او زمینه تجارت را برایم فراهم کرد. به این ترتیب که با یاری او مقداری پارچه تهیه کرده، در مغازه‌ای به تجارت پرداختم. به فضل الهی کار معامله رونق گرفت و من در اندک زمانی مستطیع شدم و آماده اعزام به سفر حج گردیدم. 🔸قبل از عزیمت پیش مادرم رفتم و قصد خود را با او در میان گذاشتم. مادر به من سفارش کرد که پسرم! قرض‌های فلانی را (دوست پدرم) اول بپرداز، بعد به سفر برو! من نیز چنین کردم. با پرداخت وجه، صاحب پول چنان خوشحال شد که گویا من آن پول‌ها را از جیب خودم به وی بخشیدم و به من گفت: چرا این وجوه را پس می‌دهی، شاید کم بوده؟ گفتم: نه، بلکه چون می‌خواهم به سفر حج بروم، دوست ندارم پول کسی نزدم باشد. 🕋 عازم مکه شدم و بعد از انجام اعمال حج در مدینه به حضور امام صادق صلوات الله علیه شرفیاب شدم. آن روز خانه امام خیلی شلوغ بود. من که در آن موقع جوان بودم، در انتهای جمعیت ایستادم. مردم نزدیک رفته و بعد از زیارت آن حضرت، پاسخ پرسش‌هایشان را نیز دریافت می‌کردند. 🔹هنگامی که مجلس خلوت شد، امام به من اشاره کرد و من نزدیک رفتم. فرمود: آیا با من کاری داری؟ عرض کردم: قربانت گردم من عبدالرحمن بن سیابه هستم. به من فرمود: پدرت چه کار می‌کند؟ گفتم: او از دنیا رفت. حضرت ناراحت شد و به من تسلیت گفت و به پدرم رحمت فرستاد. آن‌گاه از من پرسید: آیا از مال دنیا برای تو چیزی به ارث گذاشت؟ گفتم: نه. فرمود: پس چگونه به مکه مشرف شدی؟ من نیز داستان آن مرد نیکوکار و تجارت خود را برای آن بزرگوار شرح دادم. هنوز سخن من تمام نشده بود که امام پرسید: هزار درهم امانتی آن مرد را چه کردی؟ گفتم: یابن رسول الله! آن را قبل از سفر به صاحبش برگرداندم. امام با خوشحالی گفت: احسنت! 🔅 سپس فرمود: آیا سفارشی به تو بکنم؟ گفتم: جانم به فدایت! البته که راهنماییم کنید! امام فرمود: 💠 عَلَیک بِصِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ تَشْرَک النَّاسَ فِی أَمْوَالِهِمْ هَکذَا وَ جَمَعَ بَینَ أَصَابِعِه؛ 🔺بر تو باد راستگویی و امانت داری، که در این صورت شریک مال مردم خواهی شد. سپس امام انگشتان دستانش را در هم فرو برد و فرمود: این چنین. عبدالرحمن بن سیابه می‌گوید: در اثر عمل به سفارش امام، آن چنان وضع مالی من خوب شد که در مدتی کوتاه سیصد هزار درهم زکات مالم را به اهلش پرداختم. 📜 بحارالأنوار، ج۴۷، ص۳۸۴ { @AyatollahBahrololom }
🧿 چشم زخم، از حقائق عالم است... صفوان جمّال از امام صادق علیه‌السلام روایت می‌کند که حضرت فرمودند: ⚠️ اگر قبرها برایتان نبش شوند، هر آینه خواهید دید که اکثر مرگ‌ها بر اثر چشم زخم بوده، چرا که حقّ است؛ آگاه باشید که رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: چشم زخم حقّ است؛ اگر کسی از چیزی درباره‌ی برادرش به شگفت آمد، باید در آن خدا را یاد کند؛ که اگر خدا را یاد کند، چشم زخم به آن فرد آسیبی نخواهد رساند. [۱] در حدیث دیگر از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده که فرمودند: ⭕️ همانا چشم زخم، مرد را داخل قبر می‌کند و شتر را وارد دیگ غذا! [۲] (حیوان بر اثر چشم‌زخم، ممکن است به بیماری مبتلا شود که صاحبش برای تلف نشدن سرمایه، او را نَحر و طبخ کند.) 💠 «عَنْ‌ صَفْوَانَ‌ الْجَمَّالِ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِاللَّهِ‌ الصَّادِقِ‌ عَلَيْهِ‌‌السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: لَوْ نُبِشَ‌ لَكُمْ‌ عَنِ‌ الْقُبُورِ لَرَأَيْتُمْ‌ أَنَّ‌ أَكْثَرَ مَوْتَاهُمْ‌ بِالْعَيْنِ‌ لِأَنَّ‌ الْعَيْنَ‌ حَقٌّ‌ أَلاَ إِنَّ‌ رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى‌اللَّهُ‌‌عَلَيْهِ‌‌وَآلِهِ‌ قَالَ‌ الْعَيْنُ‌ حَقٌّ‌ فَمَنْ‌ أَعْجَبَهُ‌ مِنْ‌ أَخِيهِ‌ شَيْ‌ءٌ فَلْيَذْكُرِ اللَّهَ‌ فِي ذَلِكَ‌ فَإِنَّهُ‌ إِذَا ذَكَرَ اللَّهَ‌ لَمْ‌ يَضُرَّهُ‌. [۱] قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی‌الله‌علیه‌وآله إِنَّ الْعَيْنَ لَتُدْخِلُ الرَّجُلَ الْقَبْرَ وَ تُدْخِلُ الْجَمَلَ الْقِدْرَ. [۲]» 📜 منابع: [۱] طب الائمة (ابن‌بسطام)، ص۱۲۱ بحارالانوار (علامه‌مجلسی)، ج۶۰، ص۲۵، ح۲۰ [۲] جامع الاخبار (شیخ‌شعیری)، ص۱۵۷ بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۶، ح۲۹ { @AyatollahBahrololom }