eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
ملت عظیم ایران رمز پیروزی اسلام بر کفر جهانی را در دوازدهم محرم حسینی جستجو کند که انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است. ✍صحیفه امام،جلد17،صفحه482
✳️پرسشگری شیعیان  ✔️محمد لگنهاوزن می‌گوید: «من در کودکی، در کلاسهای تعلیمات دینی کلیسا شرکت می‌کردم. یک روز بعد از اتمام کلاس، پدرم از من پرسید که چه چیزی به شما گفتند. من درسهای آن روز را برای پدرم توضیح دادم. پدرم به من گفت: هرچه که آنها به تو می‌گویند، باور نکن. سعی کن خودت فکر کنی.» لگنهاوزن روحیه نفوذ ناپذیری خود را مدیون پدر می‌داند و چنین تصور می‌کند که حتی اکنون نیز مدیون همان روحیه است. گری لگنهاوزن در سال ١٩٥٣ در شهر نیویورک آمریکا متولد شد. در سال ١٩٨٣ دکترای خود را در رشته فلسفه از دانشگاه بوستون گرفت و تا سال ١٩٨٩ م به تدریس مقدمه منطق، مقدمه فلسه، زیبایی شناسی، علم اخلاق، فلسفه مذهب و متافیزیک پرداخت. گری، بعدها مسلمان می‌شود و نام «محمّد» را برای خود انتخاب می‌کند. او «تشیع» را بر می‌گزیند و آن را منطبق با روحیه سخت پذیر و جستجوگر خود می‌داند. لگنهاوزن (که از اسمش پیداست باید اجداد آلمانی داشته باشد) ، بعدها در مقاله‌ای که در یک نشریه فلسفی چاپ لندن منتشر کرد، توضیح داد که چگونه از دنیای اگزیستانسیالیسم به اسلام، مهاجرت نموده است.    لگنهاوزن می‌گوید: «وقتی به دین اسلام علاقه پیدا کردم و به جلسات مختلف مسلمانها رفتم و با مسلمانان درباره مسائل مختلف بحث کردم، چیزی که برای بنده خیلی خیلی جالب بود، این بود که شیعیان سؤالات بسیار خوبی داشتند. سؤال درباره اینکه چطوری می‌توانیم از منابع دینی استفاده کنیم و شیوه زندگی کردن در جامعه امروز را بیابیم؟ چطور باید قرآن را در شرایط امروز بفهمیم؟ و... وقتی که با شیعیان بحث می‌کردم، می‌دیدم که دیدگاههای مختلفی در مورد این سؤالها دارند و آنها از منابع متفاوتی استفاده می‌کنند. یک بار رفتم به جلسه گروهی از برادران اهل سنت که بحثشان در مورد تفسیر قرآن بود. بنده همین نوع سؤالها را داشتم، که فلسفه حکم این آیه چیست؟ آنها وحشت کردند و گفتند که نباید این سؤالات را بپرسی! یک حالاتی را در بعضی از آنها مشاهده می‌کردم که می‌گفتند: نباید بپرسی، گناه دارد، وظیفه ما فقط این است که قبول کنیم که این حرف خداست و آن را اطاعت کنیم، فهم معنا و تفسیر آن، کار ما نیست.» ✍سیری در اخبار و تحلیلها، معاونت سیاسی تیپ 83 رزمی تبلیغی امام جعفر صادق علیه السلام، سال یازدهم، ش 1، 24/2/86.
🔵استثناء شدگان از مرگ ✅خداى متعال در آیه ۶۸ سوره «زمر» مى فرماید: (و در «صور» دمیده مى شود، پس همه کسانى که در آسمان ها و زمینند مى میرند، مگر کسانى که خدا بخواهد؛ سپس بار دیگر در «صور» دمیده مى شود، ناگهان همگى به پا مى خیزند و در انتظار [حساب و جزا] هستند)؛ «وَ نُفِخَ فِى الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِى السَّماواتِ وَ مَنْ فِى الاَرْضِ إِلاّ مَنْ شاءَ اللهُ ثُمَّ نُفِخَ فیهِ أُخْرى فَإِذاهُمْ قِیامٌ یَنْظُرُونَ». خداوند متعال در آیه فوق مى فرماید: همه اهل آسمان ها و زمین مى میرند، سپس گروهى را استثنا مى کند و مى فرماید: «إلاّ مَنْ شاءَ اللهُ»؛ (مگر کسانى که خدا بخواهد) در این که این کسان کیانند؟ در میان مفسران گفتگو است. گروهى معتقدند: آنها جمعى از فرشتگان بزرگ خدا همچون «جبرئیل»، «میکائیل»، «اسرافیل» و «عزرائیل» مى باشند. بعضى، حاملان عرش خدا را نیز بر آن افزوده اند. و بعضى دیگر، ارواح شهدا را که به حکم آیات قرآن: «أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»؛ (زنده اند و در نزد پروردگارشان روزى مى برند)، مستثنا دانسته اند. البته این روایات منافاتى با هم ندارند، ولى به هر حال، از ذیل بعضى از همین روایات به خوبى استفاده مى شود، که این گروه باقى مانده نیز، سرانجام مى میرند، به گونه اى که در سرتاسر عالم هستى، موجودى زنده نخواهد بود، جز خداوند «حَىٌّ لا یَمُوت». در این که: مرگ براى فرشتگان یا ارواح شهدا، انبیاء و اولیاء چگونه است؟ احتمال دارد، مراد از مرگ، درباره آنها گسستن پیوند روح از قالب مثالى بوده باشد، یا از کار افتادن فعالیت مستمر ارواح. (۱) ✍پی نوشت : (۱). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۱۹، ص ۵۶۳.  
🍉 خندوانه به زنه میگن چند درصد دعاهات مستجاب میشه ؟ میگه : فقط ۵۰% میگن ازکجا فهمیدی ؟ میگه : ازخدا خواستم شوهرم خرپول باشه ، خر هست اما پول نداره ! 😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖️ کسانیکه مخالف قصاص بودند و علیه لایحه قصاص راهپیمایی میکردند و مقاله مینوشتند، امروز دایه مهربانتر از مادر نشوند 👈توصیه سخنگوی قوه قضائیه به مخالفان قصاصی که طرفدار اند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حکم اعدام عامل افشای محل تردد "سردار سلیمانی" صادر شد سخنگوی قوه قضاییه:اخیرا سید «محمود موسوی مجد» عامل جمع‌آوری اطلاعات محل استقرار شهید سلیمانی که هم به سرویس موساد و هم سرویس سیا وصل شده بود و در قبال دلار در حوزه های امنیتی و نیروهای مسلح جاسوسی می کرد دستگیر شد. این فرد با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد که حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و این حکم به زودی اجرا خواهد شد تا اربابان این افراد ببینند که نتیجه این خیانت ها چیست.
🌸  پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : مَنِ اتَّخَذَ شَعرا فَليُحسِن وِلايَتَهُ ، أو لِيَجُزَّهُ .   هر كه مويش را بلند گذاشت ، از آن نيكو مراقبت كند ؛ وگرنه آن را كوتاه كند .  الكافي : ج 6 ص 485.
⭕️ و فهم ! یادداشتی از دکتر جمال یزدانی در سال 1344ف به دعوت یک نهاد بین‌المللی امریکایی به یک سفر علمی به نیویورک می‌رود. نکات فنی مردم شناختی ای نسبت به فرهنگ مردم امریکا و سیاست حکومت را بیان می کند، از جمله اینکه: «ما(امریکایی ها) چنان عاشق و شیفته مالکیت هستیم که در دیدن تمالک دیگران، به حد آدمی وسواسی کم تحمل هستیم... روشنفکر امریکایی خشن است و دنبال خشونت و نه دنبال پیزری مآبی، و این خشونت را در ورزش و جنگ و سکس و هرجای دیگری می جوید...» «به هر صورت، این تظاهر به خشونت، که ناشی از رسیدن به تن و بدن است، خود عکس‌العمل قدرت اقتصاد و سیاست امریکا هم هست، که حالا برای خودش در دنیا کوس لِمَنِ‌المُلکی می‌زند. یادم است ترز بلازیس می‌گفت(در جواب من که پرسیدم چرا جنگ در ویتنام؟) که: «ما ملت استحصال کننده ای هستیم و باید مصرف کنیم.» و به همین وقاحت. به هر صورت، پس خشونت مرد امریکایی، ناشی از دو امر است: 1)توسعه قدرت اقتصاد و سیاست امریکا، و برگردانش روی افراد. 2) فرار از سلطه زن‌ها به ورزش و جنگ...والخ. یعنی چون در خانه زیردست‌اند، در خارج خانه اُلدُرم می‌کنند. در خانه باید ظرف بشویند و الخ، ولی در خارج، دنیا را زیر مهمیز خود می‌گذارند. با پولی که در جیب دارند.» با درایت حاصل از فهم دقیق مناسبات و تاریخ جهان، و فهم اسلام نابی‌اش به شناخت دقیقی از ماهیت رسیده بود و بر همین اساس سیاست کلی تقابل با امریکا را از سال 1341 تا پایان عمرش تنظیم کرده بود...اما برای طراحی کنش در حوزه دیپلماسی، نیاز به جزئیات و ریشه های فرهنگی این پدیده داریم. فهم و اخیر ظرافت هایی بیش از رویکردهای سیاسی مرسوم را می طلبد. کاش مردم شناسی های دقیق تری مانند کار فوق العاده ، در این سال ها داشتیم...
💠عظمت پروردگار در آفرینش حیات و مرگ ✳️قرآن مجید در آیه ۲۸ سوره «بقره» با ذکر یکى از پدیده هاى شگفت انگیز آفرینش، انسان ها را متوجه وجود پرودگار مى سازد، در واقع، قرآن مجید در این آیه براى اثبات وجود خدا از نقطه اى شروع کرده که براى احدى جاى انکار باقى نمى گذارد و آن مسأله پیچیده حیات و زندگى است. نخست مى گوید: (چگونه شما خدا را انکار مى کنید در حالى که اجسام بى روحى بودید و او شما را زنده کرد و لباس حیات بر تنتان پوشانید)؛ «کَیْفَ تَکْفُرُونَ بِاللّهِ وَ کُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْیاکُمْ». قرآن به همه ما یادآورى مى کند که قبل از این شما مانند سنگ ها، چوب ها و موجودات بى جان مرده بودید، و نسیم حیات اصلاً در کوى شما نوزیده بود. ولى اکنون داراى نعمت حیات و هستى مى باشید، اعضاء و دستگاه هاى مختلف، حواس و ادراک به شما داده شده، این هستى و حیات را چه کسى به شما عطا کرده آیا خود به خویشتن دادید؟ بدیهى است هر انسان منصفى بدون هیچ تردید اعتراف مى کند این نعمت از خود او نیست، بلکه از ناحیه یک مبدأ عالم و قادر به او رسیده است. از کسى که تمام رموز حیات و قوانین پیچیده آن را مى دانسته، و بر تنظیم آن قدرت داشته. آنگاه جاى این سؤال است: پس چرا به خدائى که بخشنده حیات و هستى است کفر مى ورزید؟. امروز براى همه دانشمندان مسلّم شده، ما در این جهان چیزى پیچیده تر از مسأله حیات و زندگى نداریم؛ چرا که با تمام پیشرفت هاى شگرفى که در زمینه علوم و دانش هاى طبیعى نصیب بشر گردیده، هنوز معماى حیات گشوده نشده است. این مسأله آن قدر اسرارآمیز است که افکار میلیون ها دانشمند و کوشش هایشان تاکنون از درک آن عاجز مانده، ممکن است در آینده در پرتو تلاش هاى پى گیر، انسان از رموز حیات، تدریجاً آگاه گردد، ولى مسأله این است: آیا هیچ کس مى تواند چنین امر فوق العاده دقیق، ظریف و پر از اسرار را که نیازمند به یک علم و قدرت فوق العاده است، به طبیعت بى شعور که خود فاقد حیات بوده است نسبت دهد؟ اینجا است که مى گوئیم: پدیده حیات در جهان طبیعت بزرگ ترین سند اثبات وجود خدا است که پیرامون آن کتاب ها نگاشته اند، و قرآن در آیه فوق مخصوصاً روى همین مسأله، تکیه کرده است. پس از یادآورى این نعمت، دلیل آشکار دیگرى را یادآور مى شود و آن مسأله «مرگ» است مى فرماید: (سپس خداوند شما را مى میراند)؛ «ثُمَّ یُمیتُکُمْ». انسان مى بیند اقوام، خویشان، بستگان و آشنایان یکى پس از دیگران مى میرند و جسد بى جان آنها زیر خاک ها مدفون مى شود، اینجا نیز جاى تفکر و اندیشه است، چه کسى هستى را از آنها گرفت؟ اگر هستى آنها از خودشان بود، باید جاودانى باشد، این که از آنها گرفته مى شود دلیل بر این است که دیگرى به آنها بخشیده. آرى آفریننده حیات، همان آفریننده مرگ است، چنان که در آیه ۲ سوره «ملک» مى خوانیم: «الَّذی خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً»؛ (او خدائى است که حیات و مرگ را آفریده که شما را در میدان حسن عمل بیازماید). (۱) ✍پی نوشت : (۱). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ پنجاه و پنجم، ج ۱، ص ۱۹۹.