فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴صحبت های یک ضد انقلاب فراری
خانوم هایی که مقنعه ای هستن آب جوش بریزید رو سرش/تو کوچه میبینی تنها میرن مقنعه شون رو بکشید/که این کارو باید زنان انجام بدن و فیلم بگیرن/مقنعه شون رو بکشید چادرشون رو پاره کنید!!
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺اینجا بزرگراه I-285 توی آنتلانتای آمریکاست و این ماشینایی که یکی یکی میزنن بغل و نگه میدارن مردم نایس و باشعور آمریکان که البته برای کمک به همنوعاشون نیست که وایمیستن.
دارن پولی رو که از یه ماشین حمل پول حادثه دیده ریخته میدزدن.
اگه ایران بود سوژه خودتحقیری خوبی بود😏 /خبرفوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فرودگاه مهرآباد ، مراسم کاپیتانی خانم نشاط جهانداری که با اولین پرواز مستقل به نخستین بانوی کاپیتان MD در ایران تبدیل شد...
ولی برخی معتقدند که زن ایرانی تا برهنه نشه پیشرفت نمیکنه 😐
⭐️ تولید «استخوان مصنوعی» در ایران
🔰 استخوانِ مصنوعی، از یک «زیستماده» که بسیار شبیه استخوان واقعی است به کمک پرینتر سهبُعدی، طراحی و ساخته میشود.
🔸 هم ماده مورد استفاده برای تولید استخوان و هم پرینتر سه بعدی ویژه این کار، به دست مختصصان ایرانی ساخته شده است.
🔆 به کمک این فناوری نقص استخوان بیمار درمان میشود و نیازی به برداشتن استخوان از بخش دیگری از بدن فرد یا از یک جسد نیست.
✔️ این دستاورد راهبردی، حاصل پژوهش ۱۰ ساله است.
#دستاوردهای_ایران #علم
🌳 @jariyan_labbaik
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید :
💠اَللّـٰهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَریض : خدایا بیماران را شفا ده
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
✔️نقصان «عقل» در زنان؟!
✅برخی اشکال می کنند و می گویند: حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) در نهج البلاغه در مذمت زنان می فرمایند: «إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْإِیمَانِ نَوَاقِصُ الْحُظُوظِ نَوَاقِصُ الْعُقُولِ فَأَمَّا نُقْصَانُ إِیمَانِهِنَّ فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلَاةِ وَ الصِّیَامِ فِی أَیَّامِ حَیْضِهِنَّ وَ أَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِهِنَّ فَشَهَادَةُ امْرَأَتَیْنِ کَشَهَادَةِ الرَّجُلِ الْوَاحِدِ»(۱)؛ (ای جماعت مردم! همانا زنان دارای نقصان ایمان، نقصان بهره ها [ارث] و نقصان عقل می باشند... و امّا نقصان عقول آن ها، به همین جهت که گواهی دو زن همانند گواهی یک مرد است...) و این حدیث با کرامت زن سازگاری ندارد.
در پاسخ به این اشکال می گوییم:
اولاً: عقلی که مرد بیش از زن دارد یک فضیلت است نه معیار فضل. توضیح مطلب این که: عقلی که در زن و مرد متفاوت است عقل اجتماعی، یعنی در نحوه مدیریت و در مسائل سیاسی، علمی، تجربی و ریاضی است، ولی آیا می توان گفت هر کس در این مسائل برتر بوده و عقلش بیشتر باشد به خدا نزدیک تر است؟ آیا این عقل مایه تقرّب به خداست؟ یا آن عقلی که به توسط آن خداوند عبادت شده و کسب بهشت می شود مایه تقرّب است؟
عقلی که موجب تقرّب می باشد همان است که از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) درباره نامگذاری آن به این اسم چنین آمده است که: عقل چیزی است که انسان به وسیله آن نیرو، غرایز و امیال را عقال کرده و می بندد. اگر کسی در مسائل سیاسی یا اجرایی عاقل تر و خردمندتر بود، نشانه آن نیست که به خدا نزدیک تر است، چه بسا همین هوش سیاسی یا علمی او را به جهنّم بکشاند. چه بسا مردی در علوم اجرایی بهتر از زن بفهمد امّا توان عقال کردن غرایز خویش را نداشته باشد. هر کس بتواند بهتر از دیگری غرایز را در هم بکوبد و امیال نفسانی را تعدیل کند و بهشت را کسب نماید او به معنای حقیقی عاقل تر است، پس اگر تفاوتی هست در مسائلی است که سود و زیان ندارد.
ثانیاً: این روایت درصدد تعریف جایگاه واقعی و تکوینی زن است؛ زیرا زن به جهت شاکله وجودی که دارد برخی شغل ها و کارها از او برداشته شده است. پس نقص عقل زن نتیجه غلبه ملکاتی است که در سرشت او به ودیعت گذارده شده است و با موقعیت او در به حرکت درآوردن جامعه تأثیر دارد. و این منجرّ به نقص ذاتی عقل زن نیست، بلکه به جهت ضرورت اجتماعی، زن احتیاج به تعقّل این گونه امور ندارد. زن به لحاظ موقعیت اجتماعی که دارد عقلش در اداره امور کشور و جنگ و قضاوت و... ناقص است، گرچه در مورد دیگر وظایف الهی که بر عهده او گذارده شده عقلش در حدّ خود کامل می باشد.
ثالثاً: این روایت به قرینه ذیل آن که شهادت و گواهی دو زن را برابر با یک مرد می داند اشاره به این نکته دارد که زن به جهت غلبه عاطفه و احساساتی که دارد ممکن است که نتواند درست مطلب را تشخیص دهد لذا شاهد دیگری لازم است بر خلاف مرد.
رابعاً: این کلام از حضرت در ضمن خطبه ای است که بعد از جنگ جمل ایراد شده است و معلوم است که حضرت دسته خاصّی از زنان را مورد سرزنش قرار داده است؛ زیرا ما در بین زنان افرادی همانند حضرت زهرا(علیها السلام) و خدیجه کبری و امّ سلمه و دیگران را داریم که از زنان صالحه اسلامند.
خامساً: لازم است بدانیم که در سند این روایت نیز مناقشه شده و این روایت تنها از مصادر اهل سنت نقل شده است.
سادساً: عقل بر دو قسم است:
الف) عقل معاد؛ که در روایات درباره آن گفته شده که «ماعُبِدَ به الرَّحمان و اکتُسِبَ به الجَنان» و در این جهت مرد بر زن برتری ندارد.
ب) عقل معاش؛ که مرد به جهت وظیفه اجتماعی که دارد باید اضافه ای در عقل داشته باشد.
سابعاً: در مقایسه این حدیث با احادیث دیگر نیز به احادیث مخالفی دست می یابیم. از امام علی(علیه السلام) حدیث دیگری نقل شده است که کلام نهج البلاغه را تقیید می کند: حضرت فرمود: «إِیَّاکَ وَ مُشَاوَرَةَ النِّسَاءِ إِلَّا مَنْ جَرَّبْتَ بِکَمَالِ عَقْلِهَا»(۲)؛ (از مشورت با زنان بپرهیزید مگر زنانی که کمال عقل آنان آزمایش شده باشد).
بنابراین، احادیث نقص عقل زنان با این گونه احادیث نسبت اطلاق و تقیید را پیدا می کند و کلیت احادیث نقص عقل از میان می رود و نتیجه این می شود که کلام حضرت(علیه السلام) در نهج البلاغه درباره همه زنان نیست و مواردی استثنا دارد.(۳)
✍پی نوشت :
(۱). نهج البلاغه، خطبه ۸۰.
(۲). کنز الفوائد، کراجکى، محمد بن على، محقّق / مصحّح: نعمة، عبد الله، دار الذخائر، قم، ۱۴۱۰ قمری، چاپ اول، ج ۱، ص ۳۷۶.
(۳). اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۶ شمسی، چاپ سوم، ص ۴۷۸.
⚔ گزارشی درباره شرکت تروریستی بلک واتر
🔴 تروریسم هفت رنگ ۲-۸
ظهور شرکتهای خصوصی فعال در زمینه ارائه خدمات نظامی، از تحولات صورت گرفته در پیکارهای نظامی قرن 21 است. این شرکتها که تحت عنوان شرکتهای نظامی خصوصی (private military company) فعالیت میکنند، صورت امروزی نیروهای مزدورهستند که از قدیم در صحنه درگیریهای نظامی فعال بودهاند.
"بلک واتر" را باید یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی نظامی در دنیا دانست که بسیاری از ماموریتهای حساس پنتاگون و سازمان سیا را برعهده دارد.
با آغاز هزاره سوم و پس از واقعه 11 سپتامبر2001، سردمداران و استراتژیستهای کاخ سفید به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین صلح و منیت جهانی، بر دامنه لشگرکشیهای خود در نقاط مختلف دنیا افزودند و افغانستان و عراق دو منطقه در خاورمیانه بودند که در معرض تجاوزات نظامی گسترده ارتش آمریکا قرار گرفتند.
"بلک واتر" مدت کوتاهی پس از ۱۱ سپتامبر، قراردادی ۵٫۴ میلیون دلاری برای تأمین امنیت مقر سیا در کابل با دولت آمریکا امضا کرد و سپس با اشغال عراق از سوی آمریکا، قراردادی ۲۷ میلیون دلاری برای تأمین امنیت "پل برمر"، فرماندار نظامی عراق، با پنتاگون امضا کرد.
👈 ادامه دارد...
💥 عقیق ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
✔️ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :
إنَّ العبدَ لَيَرفَعُ يَدَهُ إلى اللّه ِومَطعَمُهُ حَرامٌ، فكيفَ يُستَجابُ لَهُ وهذا حالُهُ ؟!
همانا بنده دستش را [براى دعا]به درگاه خدا بالا مى برد در حالى كه خوراكش حرام است ؛ با چنين حالى ، چگونه دعايش مستجاب شود ؟
إرشاد القلوب : 149 .
✳️ امام خمینی رحمت الله علیه :
💠از جوانی به اندازه که باقی است استفاده کن در پیری همه چیز از دست می رود
عزیزم! از جوانی به اندازه که باقی است استفاده کن که در پیری همه چیز از دست می رود حتی توجه به آخرت و خدای تعالی. از مکاید بزرگ شیطان و نفس اماره آن است که جوانان را وعده صلاح و اصلاح در زمان پیری می دهد تا جوانی با غفلت از دست برود و به پیران وعده طول عمر می دهد و تا لحظه آخر با وعده های پوچ انسان را از ذکر خدا و اخلاص برای او باز می دارد تا مرگ رسد و در آن حال ایمان را اگر تا آن وقت نگرفته باشد می گیرد.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۲۲ ، صفحه ۳۷۲
👈بیانات و وصیت به حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی
✳️عدل الهی و تفاوت انسان ها در رزق و روزى
✅در پاسخ این سؤال باید به دو نکته دقیقاً توجه داشت:
۱ ـ بدون شک اختلافى که در میان انسانها از نظر بهره هاى مادى و درآمدها وجود دارد قسمت مهمش مربوط به تفاوت استعدادهاى آنها است، این تفاوت استعدادهاى جسمانى و روحانى، که سرچشمه تفاوت در کمیت و کیفیت فعالیتهاى اقتصادى مى شود، بهره بعضى را بیشتر، و در آمد بعضى را کمتر مى کند.
البته، تردیدى نیست: گاهى حوادثى که از نظر ما صرفاً جنبه تصادف دارد، سبب مى شود: بعضى به مواهب بیشترى دست یابند، ولى اینها را مى توان امور استثنائى شمرد، آنچه پایه و ضابطه اصلى در غالب موارد است، همان تفاوت در کمیت یا کیفیت تلاشها است ـ البته موضوع بحث ما یک جامعه سالم و خالى از استثمار و بهره کشی هاى ظالمانه است، نه جوامع منحرف که از قوانین آفرینش و نظام انسان برکنارند ـ .
حتى کسانى را که گاهى ما آنها را انسانهاى بى دست و پا و بى عرضه اى مى پنداریم و از این که در آمدهاى قابل ملاحظه اى دارند تعجب مى کنیم، اگر با دقت بیشترى در جسم و روان و اخلاق آنها بنگریم و قضاوتهائى که از مطالعات سطحى سرچشمه مى گیرد، دور بیفکنیم، خواهیم دید: آنها غالباً نقطه قوتى داشته اند که به جائى رسیده اند (باز یادآور مى شویم، موضوع بحث ما جامعه سالمى است که از استثمار دور باشد).
به هر حال، این تفاوت درآمدها از تفاوت استعدادهائى سرچشمه مى گیرد که آن هم نیز از مواهب الهى است، ممکن است در پاره اى از موارد اکتسابى باشد ولى در پاره اى از موارد نیز قطعاً غیر اکتسابى است، بنابراین، حتى در یک جامعه سالم از نظر اقتصادى نیز تفاوت در آمدها غیر قابل انکار است، مگر این که بتوانیم انسانهاى قالبی همشکل، همرنگ و هم استعداد بسازیم که هیچگونه تفاوتى با هم نداشته باشند و تازه اول درد سر و مشکلات است!.
۲ ـ بدن یک انسان، یا اندام یک درخت، یا یک بوته گل را در نظر بگیرید، آیا امکان دارد این ساختمانِ موزون با تساوى میان اعضاء و اندامها از هر نظر پیدا شود؟ آیا قدرت مقاومت و استعداد ریشه درختان مى تواند با گلبرگهاى لطیف شکوفه ها، و استخوان پاشنه پا با پرده هاى ظریف شبکیه چشم از هر نظر یکسان باشد؟ و اگر ما بتوانیم آنها را یکسان کنیم آیا فکر مى کنید کار صحیحى انجام داده ایم؟!
اگر از «شعارهاى» کاذب و خالى از «شعور» بگذریم، فرض کنید ما یک روز بتوانیم همان انسانها قالبى و خیالى از هر نظر را بسازیم و کره زمین را از پنج هزار میلیون نفر انسان هم شکل، هم قواره، هم ذوق، هم فکر و همسان از هر نظر، درست مانند سیگارهائى که به یک کارخانه سفارش داده اند، پر کنیم.
آیا آن روز زندگى خوبى نصیب انسانها خواهد شد؟ مسلماً نه، جهنمى پیدا مى شود که همه، در آن در زحمت خواهند بود، همه، به یکسو حرکت مى کنند، همه، یک چیز مى خواهند، همه، یک پست مى طلبند، همه، یک نوع غذا را دوست دارند، و همه، مى خواهند یک کار واحد انجام دهند.
بدیهى است، خیلى زود، عمر چنین زندگى پایان مى یابد و به فرض باقى بماند زندگى خسته کننده بى روح و یکنواختى خواهد بود که چندان تفاوتى با مرگ ندارد.
بنابراین، وجود تفاوت در استعدادها و آنچه لازمه این تفاوت است، براى حفظ نظام جامعه و حتى براى پرورش استعدادهاى مختلف، نهایت لزوم را دارد، و شعارهاى کاذب هرگز نمى تواند جلو این واقعیت را بگیرد. (۱)
✍پی نوشت :
(۱). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دارالکتب الإسلامیه، چاپ بیست و هفتم، ج ۱۱، ص ۳۴۲.
📚بخوانید : جمعه ها . مهدویت
✳️ امام مهدی علیه السلام در قرآن
💠أَلَمْ تَرَ إِلَي الَّذِينَ قِيلَ لَهُمْ كُفُّواْ أَيْدِيَكُمْ وَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّكَاةَ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ إِذَا فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَةً وَقَالُواْ رَبَّنَا لِمَ كَتَبْتَ عَلَيْنَا الْقِتَالَ لَوْلا أَخَّرْتَنَا إِلَي أَجَلٍ قَرِيبٍ قُلْ مَتَاعُ الدَّنْيَا قَلِيلٌ وَالآخِرَةُ خَيْرٌ لِّمَنِ اتَّقَي وَلاَ تُظْلَمُونَ فَتِيلاً (نساء/77)
آيا نمى نگرى كسانى را كه (پيش از هجرت) به آنان گفته شد (اكنون) دست نگهداريد و نماز به پا داريد و زكات بپردازيد. ليكن چون جهاد (در مدينه) بر آنان مقرّر شد، گروهى از آنان از مردم (مشرك مكّه) چنان مى ترسيدند كه گويا از خدا مى ترسند، بلكه بيش از خدا (از كفّار مى ترسيدند) و (از روى اعتراض) گفتند: پروردگارا! چرا جنگ را بر ما واجب كردى؟ چرا ما را تا سرآمدى نزديك (مرگ طبيعى) مهلت ندادى؟ بگو: برخوردارى دنيا اندك و ناچيز است و براى كسى كه تقوا پيشه كند آخرت بهتر است، و به اندازه ى رشته ى ميان هسته خرما، به شما ستم نخواهد شد.
✔️در روايات متعددى مى خوانيم كه مراد از اجل قريب كه مردم تقاضاى تأخير جهاد را تا آن زمان دارند، قيام حضرت مهدى عليه السلام است.
✍تفسير عيّاشى، ج 1، ص 257.
https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
🕌 امام خمینی رحمت الله علیه :
اجنبيها فهميدند كه ما با قدرت واحد،كه قدرت ايمان است و وحدت كلمه و اجتماع گروههاي مختلف در يك كلمه، پيروز شديم . و آنها خوف اين را دارند كه دست آنها تاابد قطع شود، در صدد برآمدند كه اين رمز را از دست ما بگيرند و ما را از اين سلاح بزرگ اسلامي خلع كنند.
صحیفه امام خمینی.جلد۷/ص۶۲
اللهم عجل لولیک الفرج
📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️