eitaa logo
بیان‌الصدق
131 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
227 ویدیو
115 فایل
کانال بیان الصدق مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق کانال ما در تلگرام https://t.me/Bayanalsidq صفحه ما در اینستاگرام https://instagram.com/mirzskhan_hamed ارتباط با روابط‌عمومی @Bayanalsidq_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 ◾️آيا امام رضا(ع) از شهادت خود با خبر بودند؟ ✍️دانش و آگاهي پیامبران و امامان(ع) بر دو قسم است: ۱ـ علم هایی كه از راه هاي عادي فراهم مي آید، ۲ـ علومي كه از راه های ماوراي طبیعي (علم لدني) حاصل می شود. 👈۱ـ علم هایی كه از راه هاي عادي فراهم مي آید، كه در این دانش­ها با مردم دیگر تفاوت زیادي ندارند. 👈۲ـ علومي كه از راه های ماوراي طبیعي (علم لدني = وحي و الهام) حاصل مي­گردد. 👈در كتاب كافی بابی (فصل) وجود دارد با عنوان: ان الائمة اذا شاؤوا ان یعلموا علموا، یعنی امامان هر گاه می خواستند كه چیزی را بدانند، از آن آگاه می شدند. در این باب روایات بسیاری جمع آوری شده است. (۱) 👈 پیشوایان و امامان وظیفه نداشتند در تمام موارد، طبق علومي كه از راه هاي غیر عادی حاصل مي­شد عمل كنند، بلكه تكالیف دیني آنان همواره طبق علومي بود كه از راه های عادي پیدا می‌شد. 📎 (ع) 💢مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/16663 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🏴 گسترش تفکر ولایت در دوران زندگی امام رضا علیه‌السلام ▪️رهبر انقلاب: بعد از نوزده یا بیست سال [از] پایان دوران امامت و شهادت علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا ، وقتی شما نگاه میکنید، میبینید که همان تفکّر ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنی‌عبّاس از مواجهه‌ی با آن عاجز است؛ این را علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا انجام داده. ۱۳۹۲/۶/۲۶ 💻 @Khamenei_ir | @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🏴 امام رضا(ع) در مسائل سیاسی چگونه برخورد می‌کردند؟ ◻️ استقلال سیاسی ◻️عدم همکاری با حاکمان ظالم و جائر ◻️حفظ عزت، کرامت و آزادگی ◻️عدم إغواپذیری در مسائل سیاسی ◻️روشنگری در مسائل ◻️صراحت لهجه ◻️مقاومت در برابر خواسته های نامشروع و عدم سازشکاری با دشمن ◻️رعایت اخلاق سیاسی متن کامل + منابع:👇 hawzahnews.com/xbmVZ @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🎊🌸🎊🌸🎊🌸🎊🌸🎊🌸 🌸حـلول مـاه ربیع الاول مبارک باد 🌸 خدای مهربان من میدانی که چقدر به رحمت تو امید بسته ایم و چقدر آرام میشویم از اینکه تو و مهربانی و لطفتت را همیشه در جان لحظاتمان احساس می کنیم ... حس داشتنت ، حس بودنت ، حس حضورت ، در تار و پود لحظاتمان جاریست و چقدر با تو خوشبختیم.. و چقدر با تو ای خدای مهربانم پر از آرامشیم، 🌸حـلول مـاه ربیع الاول در پیشگاه آقا جانمان امام زمان (ع) و بر شما عزیزان مبارک باد 🌸 🌸🎊🌸🎊🌸🎊🌸🎊🌸🎊🌸 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
چرا میلیون‌ها یهودی و مسیحی در دنیا وجود دارد؟ استاد قرائتی در تفسیر نور به ارائه «نکات ناب» و «پیام های زیبای آیات قرآن کریم» پرداخته که حوزه نیوز در این نوشتار، آیه ۱۸۷ سوره مبارکه آل عمران را در قالب مجموعه «قطره ای از دریا» ارائه می نماید. 💠 آیه: وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَقَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَبَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَ لَاتَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَآءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْاْ بِهِ ثَمَناً قَلِیلاً فَبِئْسَ مَا یَشْتَرُونَ‏ 🔹 ترجمه: و (به یاد آور) زمانی که خداوند از کسانی که به آنان کتاب (آسمانی) داده شد، پیمان گرفت که حتماً باید آن را برای مردم بیان کنید و کتمانش نکنید، پس آنها آن (عهد) را پشت سر خویش انداختند و به بهای کمی مبادله کردند، پس چه بد معامله‌ای کردند. 💡نکته ها: امام باقرعلیه السلام درباره این آیه فرمودند: خداوند از اهل کتاب پیمان گرفت که آنچه درباره‌ی حضرت محمّد صلی الله علیه وآله در تورات و انجیل آمده است برای مردم بگویند و کتمان نکنند. اگر امروز میلیون‌ها مسیحی، یهودی و مجوسی در دنیا هست، همه به سبب سکوت نابجای دانشمندان آنهاست. به گفته‌ی صاحب تفسیر اطیب‌البیان، بیش از شصت مورد بشارت اسلام و پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله در عهدین آمده است، ولی دانشمندان اهل کتاب همه را رها کرده‌اند. @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پاسخ به پرسشی درباره بهشت و جهنم ✍️اگر جهنم همیشه آتشی و بهشت همیشه راحتی است مسلما پس از مدتی برای انسانها عادی و تکراری می‌شود؛ پس رفتن در آنها چه سودی دارد و یا اصلا چرا خدا باید چنین چیزهایی را بیافریند؟ 🔰محور اول: مسئله یک نواختی نعمت ها در بهشت و یا رنج و عذاب در جهنم نوعاً از آنجا پیش می‌آید که انسان گمان می‌کند عالم آخرت همانند عالم دنیا است که بعد از مدتی نعمت‌ها، آسایش و راحتی و یا رنج‌ها، دردها، ناملایمات اجتماعی، اقتصادی و یا سیاسی برای انسان نوع عادت می‌شود و دیگر نعمت لذت آوری، و رنج‌ها دردآوری خود را تا اندازه‌ای از دست می‌دهد، در حالی که هرگز چنین نیست و اگر احیاناً در روایات و یا آیات نعمت‌های بهشت، و یا رنج‌های جهنم بگونه‌ای تعریف شده که انسان مشابه آنها را در دنیا می‌بیند 👈مثلا درباره بهشت سخن از نهرها، باغ‌ها، میوه‌ها و مانند آن مطرح است و یا درباره جهنم سخن از آتش مطرح است. همه برای تفهیم بشر است وگرنه، نه نعمت‌های بهشتی و نه آتش جهنم هیچ کدام با امور دنیا قابل مقایسه نیست که در این جا به عنوان نمونه درباره هر یکی از بهشت و جهنم به مطالبی اشاره می‌شود: 💢مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/16689 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🔰 | بررسی آخرین تحولات افغانستان از زبان سفیر اسبق ایران در این کشور 👈🏼 آمریکا، مردم افغانستان را طعمه اهداف خود کرد 🔹اوضاع افغانستان هنوز بعد از چند دهه جنگ داخلی و مبارزه با اشغالگران خارجی متلاطم است. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هم‌زمان با سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به این کشور در گفتاری از آقای ابوالفضل ظهر‌ه‌وند، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به بررسی موضوع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پرداخته است. 🔸در وضعیت فعلی همه‌ی طرف‌ها اذعان دارند که خروج نظامی آمریکا از افغانستان افتضاح سیاسی است و حتی با شکست ویتنام هم قابل مقایسه نیست. ویتنامی‌ها مقاومت کردند امّا ارتش آمریکا در افغانستان با مقاومتی مواجه نشد. 🔹جفا، فریب‌کاری و خیانت‌هایی که آمریکایی‌ها به افغانستانی‌ها کردند باید مورد بررسی قرار بگیرد. نخبگان سیاسی‌ افغانستان همه جوره به آمریکا امید داشتند و دل بستند، ولی آمریکا به آن‌ها خیانت کرد. 🔸هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت را کند. باید روی ظرفیت‌های داخلی متمرکز شد. وظیفه‌ی نخبگان سیاسی افغانستان گفتن این نکته بود. باید می‌فهمیدند که آمریکا دارد زمان را می‌سوزاند و امید واهی می‌دهد تا افغانستان به دوران قبل بازگردد. 📝 ادامه را بخوانید👇 farsi.khamenei.ir/others-note?id=48649 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
👇👇👇 💢سوال: 🔰آیا زندگی در بهشت فقط برای لذت بردن است یا مانند این دنیا، خلاقیت، هیجان، ابداع، اختراع، تنوع، و... نیز در آنجا وجود دارد؟ ✍️پاسخ: ✅ انسان موجودی است که از نظر قابلیت برای برخورداری از کمالات، حد و نهایت ندارد؛ و خداوند تحقق و فعلیت یافتن این کمالات را مشروط به به‌کار گیری نیروی عقل و دانش در تمام مراحل حیات و رعایت آن در جزئیات زندگی قرار داده است. کسانی که موفق به آن شوند، بخشی از نتایج و میوه آن‌را در این دنیا می‌چشند، ولی از آن‌جا که این دنیا ظرفیت و قابلیت ارائه کامل از ثمرات آن‌را ندارد؛ بهره‌‌مندی کامل آن‌را به عالم دیگری سپرده ‌است؛ زیرا قابلیت و ظرفیت آن عالم بسیار بیشتر از این دنیا است؛ نسبت این دنیا با عالم آخرت مانند نسبت رحم مادر با این دنیا است. بنابراین بالاترین لذت‌‌های معنوی در بهشت وجود دارد؛ مثلاً چیزی که بیان کردید - یعنی لذت خلاقیت، هیجان، ابداع، اختراع، تنوع شادی و نشاط‌های جذاب- آنچه در آخرت از این نوع لذّات وجود دارد بسیار برتر و بالاتر از آن چیزی است که در این دنیا وجود دارد. بر اساس برخی روایات انسان‌های کامل در آن‌جا به درجه‌‌ای می‌رسند که صفات الهی در آنها به طور کامل تجلی و ظهور می‌کند؛ یعنی همان‌گونه که خداوند حی و قیوم است و حیات دائمی دارد، آن‌جا نیز به وصف حی و قیوم متصف می‌شوند.[1] و همان‌گونه که خداوند خلاق است و هر چه بخواهد خلق می‌کند، انسان در بهشت نیز این‌گونه است.[2] علاوه بر این، بر اساس آیات قرآن تمام موجودات در آخرت دارای حیات و شعورند.[3] بنابراین عالم آخرت سراسر جوش، خروش، هیجان و نشاط‌های جذاب است؛ به گونه‌ای که قابل قیاس با شور و نشاط موجود در این دنیا نیست. خلاصه این‌که بهشت نتیجه تلاش دنیا است؛ هدف را انسان در دنیا تعقیب می‌کند و نتیجه‌اش را در آخرت برداشت می‌کند. آنچه در تعالیم دینی از ویژگی‌های بهشت آمده، حداقل‌ها است که برای بشر قابل درک باشد، وگرنه رضوان الهی بالاتر از تمام نعمت‌هایی است که امروزه برای بشر قابل درک است. 📚پی نوشت: [1]. یعنی همان‌گونه که در مورد خداوند حتی برای یک لحظه‌ بی‌حالی، چرت زدن و سستی رخ نمی‌دهد، انسان‌‌هایی که به درجات بالای بهشت رسیده‌اند نیز دچار چنین حالات نمی‌شوند و دائما سرحال و پرنشاط هستند. [2]. «عن رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله فی خبر أهل الجنة: إنّه یأتی إلیهم الملک بعد أن یستأذن منهم للدخول علیهم، فإذا دخل ناولهم کتابا من عند اللّه، فإذا فی الکتاب لکل إنسان یخاطبه به: «من الحیّ القیّوم إلى الحیّ القیّوم، أما بعد فإنّی أقول للشی‏ء «کن» فیکون، و قد جعلتک الیوم تقول للشی‏ء «کن» فیکون فقال صلّى اللّه علیه و آله: فلا یقول أحد من أهل الجنّة لشی‏ء: «کن» إلا و یکون». ابن عربی، الفتوحات، ج 3، ص 295، بیروت، دار الصادر، بی‌تا؛ صدرالمتالهین محمد بن ابراهیم، تفسیر القرآن الکریم(صدرا)، ج 4، ص 366، قم، بیدار، چاپ دوم، 1366ش. [3]. و این زندگى دنیا جز سرگرمى بیهوده و بازیچه نیست، و حقّا که خانه آخرت (حتى زمین و آسمان و جماد و نباتش) داراى حیات است (و گویى حقیقت حیات است) اگر می‌دانستند. «وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوانُ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ». عنکبوت، 64. 📎 🌐منبع: سایت اسلام کوئست @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرعی | وظیفۀ وسواس @Bayanalsidq | بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 خبرگزاری حوزه "سقط جنین در ایران" را بررسی می‌کند 🎙 «دکتر محسن رضایی آدریانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم» و «حجت‌الاسلام سیدمحسن مرتضوی، نویسنده هفت جلد کتاب مجموعه مسائل مستحدثه پزشکی» در این نشست حضور پیدا خواهند کرد. 📌 این نشست، روز پنج‌شنبه، بیست‌ودوم مهرماه، ساعت ۹ صبح در حوزه‌نیوز برگزار می‌شود و خروجی متنی و ویدئویی آن منتشر خواهد شد. @Bayanalsidq ¦بیان الصدق @HawzahNews | حوزه‌نیوز
🔰 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در درس خارج «فقه سیاسی» گفت: 🔻 اولین و مهمترین مسئله در فقه سیاسی لزوم تشکیل حکومت در هر عصری از اعصار است. بنظر می‌رسد می‌توان موضوع دین به معنای عام ( اعم از اعتقادات، اخلاق و احکام) را جامعه هم قرار داد. به این معنا که خداوند به دنبال ایجاد جامعه‌ای موحد، ظلم ستیز و... است؛ بر این اساس مانعی بر اینکه شارع در این اوامر دو مطلوب (فرد و جامعه) داشته باشد نیست. در عالم ثبوت خداوند می‌تواند حکمی از احکام یا یک امر اعتقادی و اخلاقی را از فرد مطالبه کند. 🔹همچنین در عین حال می‌تواند همان حکم را از جامعه نیز مطالبه کند. در این صورت جامعه موضوع امر شارع واقع شده است. چنین مطلوبی در میان عقلا نیز در جریان است. ادعای ما این است که در عالم اثبات هنگام رجوع به قرآن کریم با آیات فراوانی مواجه می‌شویم که متعلق خطاب آنها گروه یا قوم می‌باشد. آیاتی که در آن کلمات «ناس»، «قوم»، «امت» آمده است دال بر این مطلب می‌باشند. 🔸مطلوب اصلی خداوند در این آیات وجود جامعه‌ای موحد، متقی، ظلم ستیز و... است؛ از این رو تفکری که دین را امری فردی می‌داند، با آیات قرآن در تعارض است. دین امری فردی و اجتماعی است که در آیه شریفه «انا ارسلناک للناس رسولا» به صراحت بیان شده است. در آیه مذکور پیامبر رسول برای مردم معرفی شده است. از سوی دیگر اگر امری مطلوب جمع باشد قطعا مطلوب فرد نیز می‌باشد؛ زیرا جمع متشکل از افراد است. اما عکس قضیه صحیح نیست. @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🏴🏴🏴🏴🏴 ✳️ تعبیر حضرت امام‌حسن‌عسکری علیه‌السّلام ازشخصیت حضرت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) ❇️ عن أَبي مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيَّ (ع): الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يُخْرِجْنِي مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى أَرَانِيَ الْخَلَفَ مِنْ بَعْدِي ما أَشْبَهَ النَّاسِ بِرَسُولِ اللَّهِ (ص) خَلْقاً وَ خُلُقاً يَحْفَظُهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي غَيْبَتِهِ وَ يُظْهِرُهُ فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. ✅ حضرت امام حسن عسکری(عليه‌السّلام)فرمودند: سپاس خدایی را که مرا از دنیا نبرد تا اینکه جانشین پس از خود را به من نشان داد و او کسی است که شبیه‌ترین مردم در صورت و سیرت به رسول الله(صلی‌علیه‌و‌آله‌وسلم) است و خداوند متعال در غیبتش نگهدار او است تا این که ظهور می‌کند و زمین را پس از آن که از ظلم و ستم لبریز شده از عدل و مساوات لبریز می‌کند. 📚کفایة‌الاثر، علی‌بن‌محمد خزاز رازی، ص۲۹۵ @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️🗞🗞◾️ 💢پرسش: 🔰پنهان کاری امام حسن عسکری (ع) درباره امام مهدی (عج) چگونه با وجوب معرفت امام سازگار است؟ ✍️پاسخ: ✅امام شناسی در تفکر شیعی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا بدون شناخت امام، خدا شناسی و پیامبر شناسی صحیح نیز امکان ندارد؛ چرا که از طریق امام و با ارشاد و راهنمایی او است که می توان به شناخت درستی از خدا و رسول او رسید. از این رو بسیاری از کسانی که از شناخت واقعی امام باز مانده اند در دیگر اصول عقاید خویش به بیراهه رفته اند. 👈شناخت امام به معنای مشاهده و شناخت فیزیکی و چهره به چهره او نیست. بسیاری از افراد بودند که امام زمان خویش را می دیدند، ولی نصیبی از شناخت امام نداشتند. همان گونه که در باره پیامبر نیز بسیاری؛ مانند ابو جهل ها بودند که او را می­دیدند و با وی حشر و نشر داشتند، ولی به شناخت پیامبر دست نمی یافتند. در مقابل، فردی همچون اویس قرنی با این که در طول عمر خود یک بار هم پیامبر را مشاهده نکرد. 👈اما از چنان شناختی نسبت به پیامبر برخوردار بود که پیامبر از او تمجید کرد. شناخت امام به معنای شناخت مقام و منزلت او پیش خدا و نقشی است که او در نظام هستی دارد. در این شناخت دیدن امام ضرورت ندارد. امام حسن عسکری (ع) با راهنمائی ها و ارشادات خود و بیان حقایق در باره امام دوازدهم این نوع شناخت را در اختیار مردم و شیعیان قرار داده است. 💢مشاهده پاسخ تفصیلی در لینک زیر: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/16716 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🗞🔹🔹🗞 💢پرسش: 🔰از کجا بدانیم وقتی با خدا حرف می‌زنیم، او می‌شنود و یا می‌تواند جواب ما را بدهد؟ ✍️پاسخ: ✅دلایل و برهان‌هایی که وجود خدا را اثبات می‌کند، همان دلایل نیز همه‌ی صفات کمالی را برای خدا اثبات و هر نقص و عیب را از او نفی ‌کرده و او را منزه از معایب می‌داند؛ سمیع و شنوا بودن از صفات کمال است؛ در حقیقت کمالی است که سزاوار ذات متعالی خداوند بوده و برای خداوند ثابت است.[1] 💠بنابراین، از نظر عقلی، دلایل قرآنی و روایی، سمیع و شنوابودن خداوند مسلم است و هر کس به وجود خدا مطمئن شده، معنایی ندارد که منکر شنوا بودن او شود. 👈البته گاهی مقصود از شنوا بودن، حرف‌شنوی، تبعیت و انجام خواسته است؛ ظاهرا آنچه در پرسش آمده به این معنا است؛ در این صورت باید گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که خداوند به هر انسانى بفهماند که درخواست او را شنیده و او را مطمئن نماید که خواسته‌اش را برآورده می‌کند. 👈طراحی خداوند در خلقت انسان‌ها بر این پایه قرار گرفته که جز پیامبران و اولیای خاص، دیگران نتوانند از عنصر ویژه وحی بهره‌مند شوند. 📚 پی نوشت: [1]. ر. ک: «خدا و صفات ثبوتی و سلبی»، 2330؛ «نام ها و صفات خداوند»، 5898؛ «صفات جلال و جمال»، 10379؛ «صفات ثبوتیه و سلبی خداوند»، 45846. 📎 🌐منبع:سایت اسلام کوئست @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
📚 اطاعت از والدین 💠 سؤال: تا چه حدی شرعاً واجب است؟ آیا در همه امور حتی در زندگی شخصی مثل انتخاب رشته تحصیلی و... هم باید از آنان اطاعت کرد؟ ✅ جواب: اطاعت از والدین به خودی خود واجب نیست ولی نباید مخالفت با پدر و مادر، ناراحتی و اذیت قابل توجه آنان را موجب شود مثلاً با اظهار انزجار، راندن و طرد کردن از طرف آنها همراه گردد. @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗞💠💠🗞 💢پرسش: 🔰چرا امام زمان﴿عج﴾، هنگام ظهور، کتاب‌ھای پیامبران پیشین را به همراه خواهد آورد؟ ✍️پاسخ: ✅ کتاب‌های آسمانی به صورت صحیح و تحریف ‌نشده نزد ائمه اطهار(ع) وجود دارد. بدیهی است اکنون نیز نزد امام زمان(عج) است. در این‌باره در روایتی می‌خوانیم: 👈حسين بن ابی‌العلاء می‌گويد: امام صادق(ع) فرمود: «براستى در نزد من جفر ابيض است»، گفتم: آن، چه چيزی است؟ فرمود: «زبور داود، تورات موسى، انجيل عيسى، صُحُف ابراهيم، احكام حلال و حرام و مصحف فاطمه(س). معتقد نيستم كه در آن قرآنى باشد، با اين حال؛ آنچه مردم راجع به آن به ما نياز دارند، در آن هست و ما به احدى نياز نداريم. آن‌قدر جامع است كه در آن حكم مجازات به يک تازيانه، نصف تازيانه، ربع تازيانه و غرامت خراش هم درج است. پیش من است جفر احمر»، گفتم: در جفر احمر چيست؟ 👈فرمود: «سلاح است و آن‌را تنها براى خون باز می‌كنند، صاحب شمشير آن‌را باز می‌كند براى كشتن».[1] 💠بنابراین: 🍀اولاً؛ تمام اینها کلام خداوند و مقدس هستند و از همان زمان دست به دست به کسی که شایسته‌ترین بود می‌رسید. با توجه به این‌که کتاب‌های ادیان آسمانی برای همگان - بویژه اهل کتاب - جذابیت دارند، همراه داشتن آن توسط امام زمان(عج) می‌تواند آنان را برای پذیرش دعوت الهی مشتاق کند. 🍀ثانیاً؛ بشریت بتواند پیام دقیق تمام پیامبران را به خوبی درک کند که تنها با عرضه چنین کتاب‌هایی امکان‌پذیر است. 🍀ثالثاً؛ همان‌طور که در روایت بالا اشاره شد، ممکن است یکی از منابع علوم ائمه اطهار(ع) همین کتاب‌های آسمانی تحریف نشده باشند. 📚پی نوشت: [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، الكافی، ج ‏1، ص 240، تهران، دار الکتب الاسلامية، چاپ دوم‏، ‏1362ش‏.‏ 📎 🌐منبع:سایت اسلام کوئست @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 انتشار چهاردهم شماره ماهنامه الکترونیکی علمی_تبیینی صدق چهاردهمین شماره ماهنامه الکترونیکی علمی_تبیینی صدق (مهر ماه 1400) منتشر شد. آنچه در این نشریه میخوانید: ✅مبارزه مداوم علیه جریان باطل ✅رفتارهاى وحدت آفرین‏ ✅بنده سپاسگزار خداوند ✅امام زمان و کتب آسمانی ✅اسوه حسنه جهت دانلود به لینک زیر مراجعه نمایید: https://eitaa.com/Bayanalsidq/1603 نشریه الکترونیکی صدق آماده پذیرش مقالات و مطالب علمی طلاب و دانشجویان گرامی می باشد. جهت هماهنگی و ارسال مقاله به آیدی مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق @Bayanalsidq_ir مراجعه نمائید.
نشریه الکترونیکی صدق شماره14مهرماه 1400.pdf
1.87M
📌 انتشار چهاردهم شماره ماهنامه الکترونیکی علمی_تبیینی صدق چهاردهمین شماره ماهنامه الکترونیکی علمی_تبیینی صدق (مهر ماه 1400) منتشر شد. آنچه در این نشریه میخوانید: ✅مبارزه مداوم علیه جریان باطل ✅رفتارهاى وحدت آفرین‏ ✅بنده سپاسگزار خداوند ✅امام زمان و کتب آسمانی ✅اسوه حسنه نشریه الکترونیکی صدق آماده پذیرش مقالات و مطالب علمی طلاب و دانشجویان گرامی می باشد. جهت هماهنگی و ارسال مقاله به آیدی مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق @Bayanalsidq_ir مراجعه نمائید.