eitaa logo
تفسیر راهبردی بینات
23 دنبال‌کننده
11 عکس
4 ویدیو
13 فایل
اخلاق فلسفه اصول عقائد سیاست فقه تفسیر راهبردی ارتباط با استاد موحد @bayyenat_44 ارتباط @jenayaat_ad جلسات درس استاد محمد موحد شنبه ها از ساعت ۲۱ آدرس جلسه تهران خزانه ی بخارایی بین فلکه دوم و سوم کوچه صادقیان پلاک ۲ بیت الحسین ع هیات امام جعفر صادق ع
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بینات
1⃣0⃣1⃣ این است که منجر به می شود چون اصلا ویژگی اصلی این است که در چهارچوب باور ها و اعتقادات خود فرد شکل می گیرد و این دیگر نمی تواند وحی الهی باشد و اعتقادات خود شخص است که این احساس تفسیر و تبیین را به او داده است در حالیکه وحی یک منبع خارجی است که می خواهد یکسری معارف و آگاهی ها بدهد نه اینکه بر اساس چهار چوب دانسته های خود او باشد برای همین است که می گویند این تجربه دینی منجر می شود به اینکه بگوییم که وحی دیگر ندارد و منشأش کاملا و است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/2 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
2⃣0⃣1⃣ و از نتایج این است که وحی را از دسترس خارج می کند چون یک و است و کاملا درونی است و دیگر ما راهی برای اینکه اثبات کنیم چنین احساسی را داشتیم یا نه نداریم مثلا کسی بیاید و بگوید که من نبی هستم و به من چنین وحی شده است ما راهی نداریم که بفهمیم او راست می گوید یا دروغ می گوید. در حالیکه آن وحی که ما به آن اعتقاد داریم که است چند ویژگی دارد و یکی از ویژگی هایش این است که اثبات می کند وحی، وحی الهی است. و یکی از راه های اثبات است یعنی معجزه‌ای می آورد برای کسانی که باور ندارند و برای آنها صدقش اثبات می شود. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/2 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
3⃣0⃣1⃣ یکی شبهاتی که مطرح می شود این است که وحی، پیرو است و از دلائلی که نشان می دهد وحی، پیرو است، یعنی است یا مبتنی بر خود فرد است این است که همه پیرو مسائل و حوادث شخصی و اجتماعی زمان خود پیامبر هست در نتیجه اسمش را وحی پیرو می گذارند یعنی وحی، پیرو حوادث زمان و دانش زمان است در حالیکه ما وقتی مطالعه می کنیم می بینیم وقتی وحی آمد همه چیز را به هم ریخت یعنی اصلا پارادایم‌های زمان را شکست باورها و اعتقاداتشان را شکست و چیز های جدید و نو آورد تا جایی که به آن می گویند چون حرف تازه ای را ارائه می کند و از طرف دیگر جامعه را دارد به طرف خودش می کشاند پس این وحی، پیشرو است نه پیرو یعنی جامعه را بدنبال خود می کشاند. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/2 💯 @bayyenat313
هدایت شده از Movahed
بیانیه انتخابات.pdf
186.8K
بیانیه حضور در انتخابات، دکتر محمد عینی زاده موحد
عنوان : دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن ، جلسات 6 تا 12 نام پديدآور: محمد عینی زاده موحد دربارة : نظریه پردازی در باره آینده بشر گردآوری و تنظیم : مدرسه علوم دینیه مهدیه عجل‌الله‌تعالی‌فرجه مشخصات نشر: تهران، مدرسه علوم دینیه مهدیه عجل‌الله‌تعالی‌فرجه 1400 مشخصات ظاهری: 148 ص. موضوع: انتظار، دکترین انتظار، مهدویت، انتظار در قرآن و روایات، مبانی نهضت انتظار، مراحل انتظار در زمان معاصر، جلسات ویرایش نخست خرداد 1400 طرح جلد: محمدمصطفی عینی زاده موحد
عنوان : دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن، جلسات 1 تا 5 نام پديدآور: محمد عینی زاده موحد einizadeh@live.com دربارة : نظریه پردازی در باره آینده بشر گردآوری و تنظیم : مدرسه علوم دینیه مهدیه عجل‌الله‌تعالی‌فرجه مشخصات نشر: تهران، مدرسه علوم دینیه مهدیه عجل‌الله‌تعالی‌فرجه 1399 مشخصات ظاهری: 127 ص. موضوع: انتظار، دکترین انتظار، مهدویت، انتظار در قرآن و روایات، مبانی نهضت انتظار، مراحل انتظار در زمان معاصر، جلسات شناسه افزوده: دیدگاههای حضرت آیت الله خامنه ای ویرایش ششم : خرداد 1400 طرح جلد: محمدمصطفی عینی زاده موحد
هدایت شده از بینات
4⃣0⃣1⃣ دیگر از ادعاهای وحی این است که وحی است و قرآن ساخته خود پیامبر اکرم(ص) است این یعنی وحی از سنخ سخن و کلام و الفاظ نیست. و باید در تحلیل خود وحی و کلام الله را تفکیک کنیم و اشاره می کنند به آیه 51 سوره مبارکه شوری ✅ وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّهُ عَلِيٌّ حَكِيمٌ و هیچ بشری را یارای آن نباشد که خدا با او سخن گوید مگر به وحی (و الهام خدا) یا از پس پرده غیب عالم (و حجاب ملکوت جهان) یا رسولی (از فرشتگان عالم بالا) فرستد تا به امر خدا هر چه او خواهد وحی کند، که او خدای بلند مرتبه حکیم است. و می گویند بنا بر آیه کلام الهی سه گونه است یکی از آنها است و دیگری و نوع سوم همان وحی است و رسولی می آید ولی چیزی را نمی کند بلکه را الهام می کند. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/9 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
5⃣0⃣1⃣ مهمترین ایرادی که به نظریه فوق وارد است این است که است زیرا اگر وحی، الهام فرشته است پس باید حتما چیزی را کند تا نوعی از باشد ولی این ادعا می گوید فرشته چیزی را ابلاغ نمی کند و فقط وحی می کند و از این نتیجه گیری می کنند که الفاظ و کلمات قرآن ساخته ی خود پیامبر است. ایراد دیگر این است که آیا فرشته وحی نمی توانست با کلام و الفاظی که در دستگاه معرفتی پیامبراکرم (ص) بود چیزی را به پیامبر ابلاغ کند. ✔️در نهایت قصد دارند از این طرق استفاده کنند و بگویند قرآن کلام خدا نیست پس می توان بخش هایی را نادیده گرفت و به دلخواه خود عمل کرد. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/9 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
6⃣0⃣1⃣ ایراد دوم این نظریه(الفاظ و کلمات قرآن ساخته ی خود پیامبر است) این است که است برای اینکه بین قرآن و الفاظش تفکیک قائل شدند و می خواهند بگویند که قرآن یک چیز و وحی چیز دیگر و الفاظش نیز چیز دیگری است. در معنای لغوی وحی در لسان العرب آمده است که وحی یعنی اشاره، نوشتن،نامه، الهام، کلام پنهان و هر چیزی که بر دیگری القا شود یعنی یک چیزی القا می شود ولی این ادعا می گوید هیچ چیزی القا نمی شود یعنی وحی می شود ولی چیزی القا نمی شود. البته در جای دیگر می گویند خداوند الفاظ را به پیامبر نگفته بلکه معنایی را القا کرده است و باز می گویند خداوند زبان مخصوص نخستین گیرنده وحی که پیامبر باشد را انتخاب کرده و این حرف یعنی الفاظ و عبارات برای خداست و این همان است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/9 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
7⃣0⃣1⃣ ادعای دیگر تجربه انگاران وحی . و استناد آن به خدای تعالی از باب است. همانطور که ما میوه را اثر و نتیجه خود درخت می دانیم و می گوییم که مثلا این درخت سیب داد و اگر به خدا نسبت می دهیم مجازا نسبت می دهیم و در بحث های توحیدی می گوییم همه چیز از خداست و این سیب هم از خداست، در واقع هم همین طور است یعنی وحی فعل و اثر و نتیجه ی شخصی خود پیامبر است منتها همانطور که هر درختی هر میوه ای نمی دهد مثلا درخت چنار، گلابی نمی دهد زیرا درخت گلابی ساز و کار خاصی دارد که منتهی به گلابی می شود پیامبر و نفس الهی او هم در وحی را ایجاد می کند و انتسابش به خدای تعالی هم اشکالی ندارد همانطور که همه چیز را به خدای تعالی نسبت می دهیم. و در واقع خداوند چنین خصوصیات و ویژگی هایی در پیامبر قرار داده است که بتواند وحی تولید بکند بنابراین می بینیم اینها محتوا و مضمون و قالب و صورت وحی را یکسره کار پیامبر قلمداد می کنند. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/16 . 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
8⃣0⃣1⃣ اما این استدلال و برهان نه دارد و نه و نه حتی آیه ای را که در سخن خود به آن اشاره می کنند اصلا راجع به پیامبر اکرم نیست و راجع به میوه های بهشتی است. 💠 تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا ۗ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ به فرمان خدا هر زمان ميوه خود را مى‌دهد. خدا براى مردم مثلها مى‌آورد، باشد كه پند گيرند. (آیه 25 سوره ابراهیم) یعنی حتی استنادی هم که می کنند شاعرانه است و هیچ گونه استدلال و برهان ندارد و صرفا است و تمثیل هم در مباحث علمی فاقد ارزش است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/16 . 💯 @bayyenat313