eitaa logo
بینات
143 دنبال‌کننده
1هزار عکس
15 ویدیو
29 فایل
اخلاق فلسفه اصول عقائد تفسیر موضوعی قرآن ارتباط با استاد موحد @ME_Movahed جلسات درس استاد محمد عینی‌زاده موحد شنبه ها از ساعت ۲۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Movahed
بیانیه انتخابات.pdf
186.8K
بیانیه حضور در انتخابات، دکتر محمد عینی زاده موحد
4⃣0⃣1⃣ دیگر از ادعاهای وحی این است که وحی است و قرآن ساخته خود پیامبر اکرم(ص) است این یعنی وحی از سنخ سخن و کلام و الفاظ نیست. و باید در تحلیل خود وحی و کلام الله را تفکیک کنیم و اشاره می کنند به آیه 51 سوره مبارکه شوری ✅ وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّهُ عَلِيٌّ حَكِيمٌ و هیچ بشری را یارای آن نباشد که خدا با او سخن گوید مگر به وحی (و الهام خدا) یا از پس پرده غیب عالم (و حجاب ملکوت جهان) یا رسولی (از فرشتگان عالم بالا) فرستد تا به امر خدا هر چه او خواهد وحی کند، که او خدای بلند مرتبه حکیم است. و می گویند بنا بر آیه کلام الهی سه گونه است یکی از آنها است و دیگری و نوع سوم همان وحی است و رسولی می آید ولی چیزی را نمی کند بلکه را الهام می کند. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/9 💯 @bayyenat313
5⃣0⃣1⃣ مهمترین ایرادی که به نظریه فوق وارد است این است که است زیرا اگر وحی، الهام فرشته است پس باید حتما چیزی را کند تا نوعی از باشد ولی این ادعا می گوید فرشته چیزی را ابلاغ نمی کند و فقط وحی می کند و از این نتیجه گیری می کنند که الفاظ و کلمات قرآن ساخته ی خود پیامبر است. ایراد دیگر این است که آیا فرشته وحی نمی توانست با کلام و الفاظی که در دستگاه معرفتی پیامبراکرم (ص) بود چیزی را به پیامبر ابلاغ کند. ✔️در نهایت قصد دارند از این طرق استفاده کنند و بگویند قرآن کلام خدا نیست پس می توان بخش هایی را نادیده گرفت و به دلخواه خود عمل کرد. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/9 💯 @bayyenat313
6⃣0⃣1⃣ ایراد دوم این نظریه(الفاظ و کلمات قرآن ساخته ی خود پیامبر است) این است که است برای اینکه بین قرآن و الفاظش تفکیک قائل شدند و می خواهند بگویند که قرآن یک چیز و وحی چیز دیگر و الفاظش نیز چیز دیگری است. در معنای لغوی وحی در لسان العرب آمده است که وحی یعنی اشاره، نوشتن،نامه، الهام، کلام پنهان و هر چیزی که بر دیگری القا شود یعنی یک چیزی القا می شود ولی این ادعا می گوید هیچ چیزی القا نمی شود یعنی وحی می شود ولی چیزی القا نمی شود. البته در جای دیگر می گویند خداوند الفاظ را به پیامبر نگفته بلکه معنایی را القا کرده است و باز می گویند خداوند زبان مخصوص نخستین گیرنده وحی که پیامبر باشد را انتخاب کرده و این حرف یعنی الفاظ و عبارات برای خداست و این همان است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/9 💯 @bayyenat313
7⃣0⃣1⃣ ادعای دیگر تجربه انگاران وحی . و استناد آن به خدای تعالی از باب است. همانطور که ما میوه را اثر و نتیجه خود درخت می دانیم و می گوییم که مثلا این درخت سیب داد و اگر به خدا نسبت می دهیم مجازا نسبت می دهیم و در بحث های توحیدی می گوییم همه چیز از خداست و این سیب هم از خداست، در واقع هم همین طور است یعنی وحی فعل و اثر و نتیجه ی شخصی خود پیامبر است منتها همانطور که هر درختی هر میوه ای نمی دهد مثلا درخت چنار، گلابی نمی دهد زیرا درخت گلابی ساز و کار خاصی دارد که منتهی به گلابی می شود پیامبر و نفس الهی او هم در وحی را ایجاد می کند و انتسابش به خدای تعالی هم اشکالی ندارد همانطور که همه چیز را به خدای تعالی نسبت می دهیم. و در واقع خداوند چنین خصوصیات و ویژگی هایی در پیامبر قرار داده است که بتواند وحی تولید بکند بنابراین می بینیم اینها محتوا و مضمون و قالب و صورت وحی را یکسره کار پیامبر قلمداد می کنند. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/16 . 💯 @bayyenat313
8⃣0⃣1⃣ اما این استدلال و برهان نه دارد و نه و نه حتی آیه ای را که در سخن خود به آن اشاره می کنند اصلا راجع به پیامبر اکرم نیست و راجع به میوه های بهشتی است. 💠 تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا ۗ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ به فرمان خدا هر زمان ميوه خود را مى‌دهد. خدا براى مردم مثلها مى‌آورد، باشد كه پند گيرند. (آیه 25 سوره ابراهیم) یعنی حتی استنادی هم که می کنند شاعرانه است و هیچ گونه استدلال و برهان ندارد و صرفا است و تمثیل هم در مباحث علمی فاقد ارزش است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/16 . 💯 @bayyenat313
هدایت شده از Movahed
از چشم این کبوتر به بارگاه امام رئوف نگاه کنید.
9⃣0⃣1⃣ برخلاف همه ی این ادعاها ما وحی را اصلا به پیامبراکرم نسبت نمی دهیم که بخواهیم بگوییم نسبتش به پیامبر حقیقی و به خداوند مجازی است اصلا در هیچ و در هیچ متن و و یک نمونه هم نداریم که وحی و قرآن به پیامبر اکرم نسبت داده شده باشد در حالی که مثلا می گوییم این درخت این میوه را داد. حتی در خود قرآن هم در آیه ۱۶ سوره توبه و آیه ۱۰۸سوره آل عمران و آیه ۱۰۱ سوره بقره می فرماید کلام الله، آیات الله، کتاب الله و اصلا در هیچ آیه ای از قرآن کریم و روایات نفرموده است کلام النبی یا کلام محمد. و حتی در حدیث متواتر ثقلین نیز پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ... کتاب را به خدا نسبت می دهند و عترت را به خودشان و نمی فرمایند کتابی. و ما نیز اگر جایی بگوییم کتاب پيامبر اکرم مجازا گفته ایم و در حقیقت کتاب و کلام برای خداست. در نهایت همه ی اینها است و و نیست و هیچ ارزشی ندارد و اصلا باید گفت این دو قابل قیاس نیستند تا به این نتیجه برسیم که قرآن برای خود پیامبر است چون ما در عرف مثلا سیب را به درخت سیب نسبت می دهیم و مجازا به خدا نسبت می دهیم ولی هیچ گاه در هیچ جا قرآن را به پیامبر نسبت نداده ایم پس در نتیجه این مقایسه از پایه اشتباه است چون در این قیاس وجه شبهی وجود ندارد تا قابل مقایسه باشند و کلام، کلام خداست و برای تمامی عصرهاست و هیچ خطایی در آن راه نداشته است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/16 . 💯 @bayyenat313
0⃣1⃣1⃣ خلاصه ی کلام اینکه هدف از این ادعاها این است که بگویند قرآن کلام پیامبراکرم(ص) است و چون پیامبر بشر است ممکن است در جایی خطایی کرده باشد و اینکه این کتاب در عصر و زمان دیگری نوشته شده است و ما باید قرآن دیگری داشته باشیم و البته قرآن به عنوان یک اثر متبرک که پیامبر آورده است خوب است ولی دیگر مبنای قانون گذاری و حکومت و سیاست نمی تواند باشد. و در جواب مشخص شد که تمامی این قیاس ها فاقد ارزش علمی هستند و اصلا در این قیاس ها وجه شبهی وجود ندارد تا قابل مقایسه باشند و کلام، کلام خداست و برای تمامی عصر هاست و هیچ خطایی در آن راه نداشته است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/16 . 💯 @bayyenat313
🔶 عَرَفات یا عَرَفه، سرزمینی است به مساحت هشت کیلومتر مربع در شرق مکه. وقوف در عرفات، یکی از ارکان حج تمتع است و حج‌گزاران باید در روز ۹ ذی الحجه، از ظهر شرعی تا مغرب شرعی در صحرای عرفات اقامت کنند. 🔰امام حسین(ع)، دعای عرفه را در حالی بر زبان جاری کرد که از چادر خود در سرزمین عرفات بیرون رفت و در حاشیه چپ کوه عرفات، یعنی جبل الرحمة قرار گرفت. 🔻 تنها چیزی که در این روز بر حج‌گزاران واجب است وقوف در این صحرا است و هیچ مناسک و اعمالی در آن نیست و دعا و ذکر و مناجات مستحب است. ◾این روز عید نیست و تبریک گفتن برای آن هم مطرح نشده. البته شب عید است. ❌خلیفه دوم مدعی است که آيه اکمال در این روز نازل شده، اما اگر اینطور بود باید روز عرفه عید محسوب می‌شد، در حالی که نه منابع اهل سنت و نه در منابع شیعی این روز عید نامیده نشده و در تاریخ اسلام هم در این روز جشن بپا نمی‌شده است.
غدیریه - پنجم 🔸جامعه شناسی و مخاطبان رسول الله در غدیرخم ◾نصیرالدین علوی 🔻پر واضح است که فرهنگ منحط عرب جاهلی با تلاش های بسیار پیامبر از میان نرفته بود و البته مورد نقد و تخریب جدی رسول گرامی اسلام واقع شد، اما این فرهنگ آنقدر در میان جامعه مسلمان همچنان جاری بود که بارها روایات و ایاتی در مذمت این فرهنگ ان هم به سبب بروز آن در دوران قوام اسلام، صادر و نازل شد، همچون آیه «ان اکرمکم عند الله اتقاکم». این جاهلیت در صورتی از میان برداشته می‌شد که استمرار رسالت و رهبری رسول الله با خلافت بلافصل حضرت امیر ادامه می‌یافت، نه آن هنگام که علی ابن ابی طالب بر مسند خلافت ظاهری مقایسه شده با ابابکر و عمر، در سال سی و پنج بنشیند! و بفرماید بر قومی امارت یافتم که انگار پیامبری بر آن ها مبعوث نشده است!!! این نکته گویای ان است که در زمان کوتاهی پس از پیامبر بازهم جهالت های شیطانی بر جامعه سیطره یافته بود که نشانگر آن است که بنیان های آن تفکرات باطل از دلهای مسلمانان در دوران حضور رسول گرامی اسلام رخت نبسته بود! جمع بسیاری از مخاطبان پیامبر در غدیر را، همین انسان های تازه مسلمانند که البته بسیاری از نکوهش ها و رهنمودها درباره مباحث اخلاقی درباره کرامت انسانی، گذشت، ظلم ستیزی، حق مداری و ... را نشنیده اند و از ان مهمتر بسیاری از مدح های و فضیلت های اهل‌بیت و نکوهش های دستگاه خلافت بی اطلاعند. گروه دوم طلقا هستند. ابوسفیان که پس از فتح مکه با خاندان همچنان پرنفوذ و ثروتمند خود به پایتخت جهان اسلام یعنی مدینه هجرت نمود تا از رقابت‌های سیاسی دور نماند، فراموش نشود که در فتح مکه به دستور پیامبر، هیچ تعرضی به جان و مال بیشمار و خاندان پلید او صورت نگرفت! این گروه حامل کینه های بزرگ بدر و احد و فتح مکه از علی بن ابی طالبند. علی بن ابی طالب بود که مانع به شهادت رساندن رسول الله در لیله المبیت، شب هجرت و یا در احد شد و پیامبر با (آزادشده) خواندن آنها در فتح مکه، بینی نخوت آمیز آنها را به خاک مالیدد. گروه سوم منافقان غیر حرفه ای و فی الجلمه، شناخته شده ای به ریاست عبدالله بن ابی هستند، او همان کسی که در جنگ احد از لشکر هزار نفری پیامبر در برابر لشکر سه هزار نفری کفار، سیصد نفر را در میانه راه برگرداند تا سرآغاز صدمات غزوه احد بر پیکره اسلام باشد و همان کسی است که در پیچ خداحافظی شمال مدینه، در مقابل پیامبر، در غزوه تبوک، لشکر ی مهیا کرد به تعداد لشکریان رسول الله که همراه پیامبر به تبوک نرود!!! تا در نبود رسول الله کودتا کرده و پایتخت مسلمانان را تصرف کند. لشکر پیامبر در جنک تبوک سی هزار نفر بودند! هر چند حضور علی ابن ابی طالب در مدینه و عدم همراهی با رسول الله و ماندن در مدینه، به تنهایی مانع این کودتا شد. تبوک تنها غزوه ای بود که امیر مومنان در ان شرکت نداشتند. جالب ان که تبوک در سال نهم هجری رخ داده است و تنها یک سال تا غدیر فاصله دارد! این گروه هم در غدیر خم حضور داشتند. آن قدر این غزوه بر پیامبر سخت گذشت که اخرین ایه سوره برایت به عنوان یکی از اخرین سوره های که بر پیامبر نازل شد، خداوند پس از بیست و دو سال رسالت، می‌فرماید، اگر بر تو پشت کردند بگو خدا مرا بس است. این فراز آیه اوج پیمان شکنی منافقان را اشکار میکند. گروه چهارم ادامه دارد..
غدیریه-ششم 🔶جامعه شناسی و مخاطبان رسول الله در غدیر خم ... 🔰چهارم، منافقان بسیار حرفه‌ای، همانان که به نفاق، در مدینه بلکه در مکه به پیامبر ایمان آوردند، 🔻مراودات با یهود اینان بنا بر برخی تحلیل‌ها و شواهد تاریخی و اطلاع از ظهور آخرین پیامبر الاهی در حجاز، قبل از میلاد پیامبر پروژه نفوذ را طراحی کرده بوند. 🏴‍☠️همانان که یهود را گوساله پرست کردند و همان‌ها که شریعت را از مسیحیت برچیدند و تنها ایمان خیال انگیز و عقل ستیز را بر آنان چیره کردند، اینک اسلام را هم باید در همین سیر، دینی پوشالی و از درون تهی، همراه با جانشینانی همچون پولس بدعتگذار در مسیحیت، تبدیل کنند. 🎬 آنان‌ از حضور افراد دون پایه اما کیّاس، استفاده نموده به آنها امکانات دادند و آنان و بسیاری همچون زید بن ثابت را نزد خود پرورش دادند. 🎱این منافقان در همه صحنه ها حاضرند و در کنار رسول الله عکس یادگاری و تبلیغاتی می‌گیرند! 🎭اینان چونان قدرتمندند که نقشه ترور پیامبر را در بازگشت از تبوک برنامه‌ریزی کرده بودند. یعنی بر خلاف عبدالله بن ابی که در تبوک شرکت نکرد، آنان جزو همراهان پیامبر رهسپار مرز روم شدند اما برای ترور پیامبر! 🎭۱۵ سردمدار نفاق حرفه‌ای که ابن حزم اندلسی نام تمامی آنان نقل می کند: ابوبکر، عمر بن خطاب، عثمان بن عفان، معاویه، خالد، ابوعبیده جراح، ابوموسی اشعری و... و سپس سند این روایت را تضعیف می‌نماید، غافل از آن که این سند، در صحیح بخاری اهل سنت تکرار شده و نقض آن امکان ناپذیر است! 🦀 آیا ترور رهبر یک جامعه کار آسانی است؟ چه پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید وجود داشته باشد که چنین رخدادی برنامه ریزی شود؟ پس از ترور چگونه باید بحران حذف رهبر را مدیریت کرد و .. همه اینها دال بر قدرت پنهان این گروه است. 🔺البته پیامبر اجازه ندادند در زمان حضور مبارکشان، آنها از همراهی با پیامبر برای خود جایگاهی دست و پا کنند. پیامبر بارها و بارها آنان را نکوهش و مفتضح نمودند. (در ادامه نمونه‌هایی ارایه خواهد شد) چنان که به نقل از بخاری عمر بن خطاب سوره برائت را سوره فضیحه نام‌گذاری کرده بود و می‌گفت از میان اصحاب ما کسی نیست مگر ان که در این سوره مفتضح شده باشد! 🔹 گروه پنجم، اصحاب راستین پیامبرند، عمار، حذیفه، سلمان، اباذر و اصحاب صُفّه، با این تفاوت که جایگاهی درمیان فرهنگ منحط جامعه عربی آن زمان ندارند، از ثروت هم برخوردار نیستند. ▫️آری بسیاری از صحابه رسول الله در غزوات و سریه ها به شهادت رسیده بودند، کسانی چون سعد معاذ، بزرگ مدینه،در خیبر، اما از همه گران مایه تر حمزه سیدالشهدا و جعفر ابن ابی طالب بودند. البته نباید همراهان سعد عباده و خزرجیان را نادیده گرفت، او از دوست‌داران حقیقی خضرت امیر بود، اما نبودِ سعد معاذ، امیر اوسیان درسوی دیگر و ترس غلبه خزرج بر اوس و بازهم وجود فرهنگ حسادت و کینه‌توزی و برتری‌جویی جاهلیت، همراهان انصار را در غدیر خم هم تحت الشعاع مدیریت بحران خلفا در سقیفه قرار داد! 🔘 این تفکر جاهلی باعث شد که برای جلوگیری از ریاست سعد بن عباده که بنا بود از حضرت امیر حمایت نماید، اوسیان در تقابل با سعد با ابوبکر بیعت کنند!!! آری اگر سعد معاذ می‌بود سقیفه شکل نمی گرفت و اگر حمزه و جعفر - که درود خدواند بر آنان - بودند اساس ایده غصب خلافت بستری برای بروز نمی‌یافت. جایگاه این سه تن به تنهایی می‌توانست انقیاد تام تمام مخاطبان غدیر را از فرمان رسول الله به دنبال داشته باشد. ♦️البته همان اصحاب اندک صفه و شیعیان علی ابن ابیطالب در غدیر، به جمعیت چند صد میلیونی امروز رسیده‌اند..