🌸📖یادتونه لای کتابامون گُل میذاشتیم؟
بعـد از یه مدت کتـابمون معـطر میشد
چون کمال همنشین در اون اثر میکرد
🙎♂مواظب دوستای دوستامون باشیم!🧐
چون دوستامون کمکم مثه دوستاشون میشن
ای وای بر من کاش فلانی را دوست خود نمیگرفتم. رفیق من بعد از آن که حق از طرف خدا برایم آمد، مرا گمراه ساخت...سوره فرقان۲۸-۲۹
#فهم_قرآن_آسان_است
https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرازی زیبا از شهید محسن حاجی حسنی کارگر
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
📖سوره ال عمران
⏰35ثانیه
📥3مگابایت
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هَٰذَا خَلْقُ اللَّهِ فَأَرُونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ ۚ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ - لقمان 11
اینها (که مینگرید و میبینید) آفریدههای خدایند، شما به من نشان دهید آنانی که جز خدایند چه چیز را آفریدهاند؟ (تا شایستگی پرستش و شراکت در الوهیّت را داشته باشند). بلکه ستمگران (کفرپیشه) در گمراهی آشکاری هستند.
💛 تلاوت زیبا و تاثیر گذار آیه 11 سوره مبارکه لقمان با صدای استاد محمد صدیق منشاوی🎈🤍💚
https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرازی زیبا از استاد محمود شحات
➖🔹🌸🍃🌸🔹➖➖
📖سوره شوری
🕰45ثانیه
📥2.7مگابایت
➖🔹🌸🍃🌸🔹➖➖
https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فرازی بسیار زیبا از استاد غلوش
🍃🔹🍃🌸🍃🔹🍃
📖 سوره بقره
⏰ 46ثانیه
📥 1.7مگابایت
🍃🔹🍃🌸🍃🔹🍃
https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹شاهکاری از استاد شاکرنژاد
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
📖 سوره اسرا
⏰ ۴۰ ثانیه
📥 ۳.۶ مگابایت
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری اسپانیایی دربرنامه زنده میخواهد باخواندن آیاتی ازقرآن خشونت اسلام را به تماشاگران بفهماند وبه حساب از قرآن مسخره کند که ناگهان......
.
( انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون)
https://eitaa.com/bshmk33
یا اباصالح المهدی...
دلم گرفته از این روزگار یا مهـدی
از این زمانه بی اعتبار یا مهدی
دوباره کرده هوایت، مدد اباصالح
دلی که بی تو ندارد قرار یا مهدی
https://eitaa.com/bshmk33
🌸📜🌸📜🌸📜🌸
﷽
توصیه حضرت مهدی عج
ب تلاوت:
سوره یس بعدنماز صبح
سوره نبأ بعدنمازظهر
سوره نوح بعدنمازعصر
سوره واقعه بعدنمازمغرب
سوره ملک بعدنمازعشا
(توصیه های حضرت مهدی،نشر گلستان کوثر)
https://eitaa.com/bshmk33
شاید آن روز ...
که سهراب نوشت:
"تا شقایق هست زندگی باید کرد"
خبری ...
از دلـ💔ـ پردرد گل یاس نداشت...
باید اینطور نوشت:
چه شقایق باشد ...
چه گل پیچک و یاس،
جای یک گلـ🌸ـ خالیست
تانیاید مهـ❤️ـدے ...
زندگی دشواراست!🥀
https://eitaa.com/bshmk33
#حدیث_مهدوی
🔸️ امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمودند:
🔸️در دولت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) درندگان سازش میکنند، زمین نباتات خود را خارج میکند، آسمان برکاتش را فرو میفرستد، گنجهای نهفته در دل زمین برای او آشکار میشود و بین مشرق و مغرب را مالک میشود. خوشا به حال کسی که آن روزگار مسعود را درک کند و دستوراتش را با گوش جان بشنود.
📗 روزگار رهایی ج ۲، ص۶۲۰
📗 بحارالانوار ج ۵۲، ص ۴۰۷
📗 ینابیع المودة ج ۳، ص ۱۳۶
https://eitaa.com/bshmk33
☑️ او را نمیبینید
💠💠💠
🌟امام هادیعلیه السلام فرمودند:
«جانشینِ من، پسرم حسنعلیه السلام است ولی چگونه خواهید بود با جانشین او؟ عرض شد: جانمان فدایت باد! منظور شما چیست؟ فرمود: چون او را نمیبینید.
📚 غیبت شیخ طوسی: 122
#بیشتر_بدانیم
https://eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
یادۍ کنیم از مصاحبهۍِ مدافع حرم
شهیــد جواد محمدے در رابطه
با #حجاب : 👇🏻
.
اگر خدا شهادت رو نصیبمون کرد بنده از شهدایی هستم که حتما یقهی بیحجاب ها رو میگیرم اون دنیـــا...
.
#شهید_جواد_محمدی🌹
https://eitaa.com/bshmk33
⭕️از #محبت_اهلبیت علیهمالسلام نباید دست برداشت!
🔷 #ذکر_فضائل و #مصائب اهلبیت علیهم السلام ادا کردن اجر رسالت است. چه ذکر فضائل اهلبیت (ع) و چه ذکر مصائب اهلبیت (ع) باشد؛ همۀ اینها #ادا_کردناجر_رسالت است؛ تثبیت کردن مردم بر #قرآن است. چرا؟ برای اینکه در قرآن هست: «إلاّ المَوَدَّة فِی القُرْبَی؛ [از شما برای رسالت پاداشی نمیخواهم] مگر مودت و دوستی نزدیکانم». اگر کسی بگوید: ما قرآن را میخواهیم و میگیریم، اما به #اهل_بیت کاری نداریم، چهکار داریم به اهلبیت؟! «حَسْبُنَا کِتَابُ اللهِ؛ کتاب خدا ما را بس است». میگوییم: کتاب الهی که در آن «إلاّ المَوَدَّةَ فِی القُرْبَی» هست، آن را میگویی؟! آیا میشود آن وقت بگوییم کاری به #اهل_بیت علیهم السلام نداریم؟! کتابالله که در آن آیۀ «اَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکُم و اَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتِی؛ دین شما را کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام نمودم» هست، آن را میگویی؟! پس آیا میشود بدون اکمال و بدون #ولایت_اهلبیت؟! آن قرآنی را میگویید که در آن آیۀ «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاة وَ یُؤْتُونَ الزَّکاة وَ هُمْ راکِعُون؛ همانا ولیّ شما خدا و رسول او و کسانی هستند که نماز به پا میدارند و در حالی که در رکوعاند، زکات میدهند» هست؟! یا نه، در قرآن شما این آیهها نیست؟!
🔷پس باید بدانیم که یک #واجب_بزرگی بر دوش همه است، معلمین با تعلیم و مادحین (مداحان) با عمل، به اینها بفهمانند که از #محبت_اهلبیت علیهمالسلام نباید دست برداشت، همهچیز توی محبت است. اگر ما #خدا را دوست میداشتیم، آیا ممکن بود #دوستانش را دوست نداشته باشیم؟ آیا ممکن بود اعمالی را که او دوست میدارد، دوست نداشته باشیم؟ آیا چنین چیزی میشود که کسی دوست خدا باشد، اما دوستِ دوستان خدا نباشد؟ دوست اعمالی که خدا دوست دارد، نباشد؟ دوست اعمالی که خدا دشمن دارد، باشد؟ آیا چنین چیزی میشود؟! قهراً کسی که گفته: «حَسْبُنَا کِتَابُ اللهِ»؛ نه وصیتی است و نه هیچ چیز دیگری لازم است، #دروغ_واضح و آشکار [گفته] است؛ مثل اینکه در روز بگوید حالا شب است، یا در شب بگوید حالا روز است. این مثل این است که بگویند: ما نصف قرآن را قبول داریم، نصف دیگرش را قبول نداریم. اگر بنا باشد بر تبعیض، اکثر مردم اصلاً خداپرست نیستند، اکثر مردم بتپرستاند. دین خدا تبعیضی نیست؛ یا باید همهاش را بگیری یا هیچ چیزش را نگیری.
منبع: وبسایتمرکزتنظیمونشرآثار آیتالله العظمی بهجت
#قرآن #اهل_بیت #ولایت #امامت #آیت_الله_بهجت
https://eitaa.com/bshmk33
☀️☄☀️☄☀️☄☀️☄☀️
☄
⭕️به چه عشق هایی، #عشقهای_نامقدّس و مجازی می گویند؟
🔷در #عشقهاى_مجازى و مادّىِ نامقدّس، انسان ديوانه وار به چيزى علاقه پيدا مى كند و هر چه دارد در پاى آن مى ريزد. در واقع، منظور از عشق در اين جا، جاذبه نيرومندى است كه دو انسان را به #گناه و آلودگى و سقوط در لجنزارِ عصيان مى كشاند و هر چه در نكوهش آن گفته شود، كم است. اين جاذبه سركش، #عقل را ويران مى كند و از كار مى اندازد و انسان بر اثر آن دست به كارهاى جنون آميزى مى زند. نخستين خطر آن، پرده افكنى بر عيب ها، نقص ها و زشتى ها است. اين گونه عاشقانِ بى قرار، حتّى بدترين عيوب را با تفسيرهاى شگفت آور حُسن معرّفى مى كنند! نه اندرزى مى پذيرند و نه گوش به نصيحت ناصحان مى دهند و حتّى گاه به ستيز در برابر اندرزگويان بر مى خيزند.
🔷اشخاصى كه گرفتار چنين عشق هاى داغ و مادّى مى شوند، پيش خود فكر مى كنند در پرتو اين عشق، دركى پيدا كرده اند كه ساير مردم از آن محرومند و معتقدند: "اگر بر ديده مجنون نشينى / به غير از خوبى ليلى نبينى. اين عاشقانِ خسته دل، در عالمى از خيال و اوهام غوطه ورند و همه ارزش ها در نظر آنها جابجا مى شود. آنها تنها با زبان عشق سر و كار دارند و از كسانى كه با زبان علم و منطق با آنها سخن مى گويند، بيگانه اند. اين عشق هاى آتشينِ مجازى، غالباً با يك آميزشِ جنسى خاموش مى شود! يكباره پرده ها كنار مى رود و چشمِ واقع بين، باز مى شود، گويى #عاشقِ_بىقرار از يك #خواب_عميق بيدار شده و گاه آن عشق پرشور جاى خود را به نفرت و بيزارى مى دهد؛ چرا كه مى بيند همه چيز خود را در پاى معشوق نثار كرده و از دست داده است.
🔷اين گونه عشق هاى سركش، غالباً به #رسوايى مى كشد. همان رسوايى كه بعد از بيدارى و هوشيارى قابل جبران نيست. بسيارى از جدايى ها، فرارها و انتحارها، ناشى از عدم انطباق #تخيّلات_عاشقانه، با زندگى واقعى انسان ها است. نه تنها عشق هاى آتشينِ جنسى، بلكه عشق به مال و مقام و جاه و جلال و زرق و برق جهان مادّى نيز، همين پيامدها را دارد. حديثى كه از امام صادق (ع) درباره عشق نقل شده است، ناظر به همين معنى است: «يكى از يارانِ آن حضرت مى گويد: درباره عشق [و عاشقان] از او سؤال كردم، فرمود: «قُلُوبٌ خَلَتْ عَنْ ذِكْرِ اللهِ، فَأَذَاقَهَا اللهُ حُبَّ غَيْرِهِ؛ دلهايى است كه از ياد خدا خالى شده و خداوند محبّت غير خود را به آنها چشانيده است».
🔷امام علی (ع) در خطبه ۱۰۹ «نهج البلاغه» می فرماید: «مَنْ عَشِقَ شَيْئاً أَعْشَى بَصَرَهُ، وَ أَمْرَضَ قَلْبَهُ، فَهُوَ يَنْظُرُ بِعَيْنٍ غَيْرِ صَحِيحَةٍ، وَ يَسْمَعُ بِأُذُنٍ غَيْرِ سَمِيعَةٍ؛ هر كس به چيزى عشق ورزد، نابينايش مى كند و قلبش را بيمار مى سازد سپس با چشمى معيوب مى نگرد و با گوشى ناشنوا مى شنود». [۱] در حديث ديگرى كه از امام علی (ع) درباره ناتوانى عاشق از ديدن حقايق نقل شده، مى خوانيم: «عَيْنُ المُحِبِّ عَمِيَّةٌ عَنْ مَعَايِبِ الْمَحْبُوبِ، وَ أُذُنُهُ صَمَّاءُ عَنْ قُبْحِ مَسَاوِيهِ؛ چشم مُحب و عاشق، از ديدن عيوب محبوب، نابينا، و گوشش از شنيدن كاستى هاى او ناشنواست»؛ [۲] و اينكه در بعضى از احاديث از رسول خدا (ص) آمده است: «مَنْ عَشِقَ فَعَفَّ ثُمَّ مَاتَ، ماتَ شَهِيداً؛ كسى كه عاشق شود و عفّت پيشه كند، سپس [با همين حالِ پارسايى] از دنيا برود، شهيد از دنيا رفته است»، [۳] اشاره به همين گونه عشق هاى آلوده مجازى است. همچنين حديث ديگرى كه از آن حضرت نقل شده است كه فرمود: «مَنْ عَشِقَ وَ كَتَمَ وَ عَفَّ وَ صَبَرَ، غَفَرَ اللهُ لَهُ، وَ أَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ؛ كسى كه عاشق شود و كتمان كند و پارسايى و شكيبايى پيشه كند، خداوند گناهان او را مى بخشد و او را وارد بهشت مى كند». [۴] [۵]
پی نوشت:
[۱] علل الشرائع، ابن بابويه، ج ۱، ص ۱۴۰، (باب علة عشق الباطل)
[۲] غرر الحكم و درر الكلم، تميمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، محقق / مصحح: رجائى، سيد مهدى، ص ۴۶۵، (حکمت ۲۹)
[۳] كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، متقي هندي، محقق: بكري حياني، صفوة السقا، ج ۳، ص ۶۶۴، حديث ۶۹۹۹
[۴] كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، همان، ص ۶۶۶، حديث ۷۰۰۲
[۵] گردآوری از کتاب پيام امام امير المؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، ج ۴، ص ۵۶۶
منبع: وبسایت آیت الله مکارم (بخش آئین رحمت)
https://eitaa.com/bshmk33