eitaa logo
کانال اندیشکده یاس کبود
74 دنبال‌کننده
407 عکس
154 ویدیو
54 فایل
شامل تحلیل ها ومقالات سیاسی واجتماعی حسین پور وسخنان رهبری معظم انقلاب پیرامون مسائل کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆 ⬅️20بهمن 95؛آمریکا به وعده‌های خود عمل نمی‌کند، در همین توافقی هم که ما با آمریکایی‌ها در قضیه‌ی پنج بعلاوه‌ی یک و مسئله‌ی هسته‌ای کردیم، آمریکایی‌ها به آنچه وعده داده بودند عمل نکردند و کاری را که باید می‌کردند انجام ندادند. بله، به تعبیر وزیر خارجه‌ی محترم ما، روی کاغذ کارهایی را انجام دادند امّا از راه‌های انحرافی متعدّد، جلوی تحقّق مقاصد جمهوری اسلامی را گرفتند.  ⬅️تیتر و امام خامنه در مورد مذاکره و برجام؛ 🔴صدبار گفته‌ام نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد 🔴هرجریانی به آمریکا اعتماد کند سیلی می‌خورد 🔴دبه‌ی آمریکایی‌ها، یک تجربه بزرگ است 🔴دشمنی آمریکا با ملت ایران با حل و فصل پرونده هسته‌ای تمام نخواهد شد 🔴تحریم‌ها برداشته نشده آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند 🔴37 سال از دشمنی‌های آمریکا تجربه داریم 🔴آمریکایی‌ها در ظاهر وعده می‌دهند و در عمل توطئه می‌کنند و... ⬅️فرمایش امام خامنه ای 19اردیبهشت 97بعد از پاره کردن برجام وتاکید روحانی برای ادامه برجام با اروپا؛ دیدید که مساله هسته‌ای آمریکابود، رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست، از روز اول بارها گفتم به آمریکا . گفتم اگر میخواهید قرارداد ببندید، لازم را بگیرید و بعد ببندید؛ یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید کند. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب، نتوانستند. دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک میگوید من قبول ندارم. مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند: آیا عزت ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟ گفته میشود با ۳کشور اروپایی ادامه میدهیم. من به این ۳کشور هم ندارم؛ به اینها هم . اگر میخواهید قرارداد بگذارید، تضمین عملی بگیریم وَ الّا اینها همان کار آمریکا را خواهند کرد. اگر نتوانستید تضمین قطعی بگیرید، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد. ⬇️موارد مورد اشاره نمونه های از ، و امام خامنه ی برای مذاکره و توافق بود. باوجود مواضع امام خامنه ای عده ی ورشکسته ی سیاسی که آینده وزندگی سیاسی خود رابه برجام گره زده بودند، به چه کنم افتاده، با استفاده از رسانه های زنجیره دست به حیله و فرافکنی زده اند، درحال پرتاپ توپ به سمت رهبری جامعه والقاء این هستند که اگر اشتباهی صورت گرفته مقصر رهبریست مذاکرات زیر نظر ایشون بوده ومافقط دستورات را اجرا کردیم. باید ازعامه ی مردم ایران بخاطر وجود رسانه های مسموم که از واقعیت ماجرا اطلاع ندارند، پرسید اگر همه چیز زیر نظر هست، پس چطور درعمل با فرمایشات ایشان بوده؟ یا وظیفه نفر دوم مملکت چیست؟ مردم باید کنند ازجناب روحانی وهیئت دولت که در قبال هزینه بیش از ۴۰۰میلیارد دلار بخاطر برجام چه عایدی نصیب کشور شده است؟ از جناب ظریف باید پرسید چرا باید درسنای امریکا درحین سخنرانی چراغ سبز به دشمن دهد که باید وتحت هرشرایطی!!!!!! توافق کنیم؟؟؟!! این جریان وقیح در اظهارات اخیرشون پارا فراتر از فرافکنی گذاشته اند، محمد رضا تابش گفته: ادامه مذاکره با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام نیز تصمیم رهبری نظام بوده است!!!!! گواه خوبی برای رفتارهاست... قریش حسین پور 97/2/29
بسم الله الرحمن الرحیم 📌ماجرای کازرون ⬅️ از فروردین امسال اعتراضاتی در کازرون بصورت پراکنده اتفاق افتاده که طی آن بخشی از مردم کازرون در تجمع و تظاهرات خود، به طرحی معترض‌‌ هستند که طی این طرح قرار است بخشهای قائمیه و کوهمره نودان با جدا شدن از کازرون به شهرستان کوه چنار تبدیل شوند. معترضان می‌گویند نماینده اصلاحاتی کازرون (رضازاده) دنبال این طرح است که بخشی از کازرون را جدا و تبدیل به شهرستان کند! در این بین خوشحالی و موج‌سواری هم که تکراری و همیشگی است! ترند کردن هشتگ دروغین در فضای مجازی، مخالفت مردم شهر مواجه می شود. با سکوت دولت و همان نماینده اصلاحاتی، ضدانقلاب سوار بر موج میشود و یک اعتراض ساده با بلد شبکه های و کانالهای و توسط تعداد اندکی اشوبگر با حمله به مقر پلیس، به خشونت و بحران کشیده میشود. ⬅️باید از خود پرسید؛ مگر میشود مردم یه شهر به خاطر اینکه ۲بخش از شهرستان میخواهد جدا بشود و شهرجدیدی بشود اینطوری به خیابانها بریزند؟! مگر میشود!! این اعتراض به جایی برسد که مقرپلیس آتیش بزنند و این داستان ها! جز اینکه باهدایت لیدرهای متصل به جریان و و گر انجام شده بود هرچند برخی مردم و جوانان داخل این تجمع بودند که ان هم بخاطر فاز رسانه های که درگیری را به دوای جناحی تقلیل داده بودند بود. ⬅️مردم باید و هوشیاری بدهند، این مدل تحرکات قطعا با مدیریت میدانی و اربابان و و جهت ماهی گیری از آب گل‌آلوده است. بنابراین وقت آن رسیده به مردم فکری شود. قریش حسین پور 97/2/30
بسم الله الرحمن الرحیم 📌انتخابات عراق و تحولات پیش رو 🔺 اولین انتخابات بعد از پیروزی بر گروه تروریستی داعش، سرنوشت ساز و بسیار مهم است. 🔺رقابت اصلی در این انتخابات بین جریاناتی بود که تقریبا در جبهه مقاومت تعریف میشوند، جریانات مورد حمایت آمریکا و عربستان مانند جریان ایاد علاوی شکست سنگینی خوردند. 🔺مطالب منتشرشده درباره جریان صدر(مانند؛ شعار برعلیه ایران )غالبا دروغ و غیر واقعی است، جریان صدر طی پیامی به ایران ضمن برائت شدید از این افراد ،هرگونه ارتباط جریان شیعی سائرون با این فراد را بشدت تکذیب کرده است. این جریان بشدت ضد آمریکایی هستند، اما تمایل به عربستان هم در راهبرد صدر قراردارد. 🔺اینکه رسانه ها برای جبران شکست جریانات حامی امریکا و عربستان جریان صدر که (فقط )تمایل به عربستان دارد را پیروز قاطع معرفی می کنند، کاملا اشتباه هست، جریان صدر بدون ائتلاف با جرایانات جبهه مقاومت هیچ شانسی برای تشکیل دولت ندارد. 🔺جریان صدر، با جمهوری اسلامی اختلافاتی دارد، در کل انتخابات عراق با اینکه نتوانست همه منافع ایران رو تامین کند، اما از طرفی هم به خاطر ضد امریکایی بودن جرایانات پیروز هیچ کدام از منافع امریکا و اسرائیل را هم تامین نکرد. 🔺بنابراین نشست و برخواست هایی بین جریانات پیروز در انتخابات و مقامات جمهوری اسلامی آینده روابط ایران را مشخص خواهد کرد. 🔺دشمنان جبهه مقاومت در این انتخابات شکست سنگینی خوردند لذا سعی کردند با مطرح کردن شایعاتی مانند توزیع پول توسط ایران یا تظاهرات عده ای از حامیان یک جریان علیه حضور ایرانیها در عراق به نوعی شکست مفتضحانه خود را جبران کنند. قریش حسین پور 97/2/30
بسم الله الرحمن الرحیم 📌آمریکا و اروپا دو روی یک سکه 🔺متاسفانه مسئولان امر، بعد از چنان درگیر رد یا قبول بدعهدی های آمریکا حالا هم خروج کامل آمریکا و ادامه ان با اروپا شده اند که از اقدامات و شیطنت های اروپا در دوره پسابرجام غافل مانده اند. نمونه این امر را در میزبانی فرانسه از گروهک منافقین، که دستگاه دیپلماسی کشورمان، واکنشی ضعیف با تاخیر وتعلل فراوان داشت. باعث گردید که آلمان ها نیز یک تبعه ایرانی را برخلاف رویه حقوق بین الملل محاکمه و محکوم کنند. 🔺همه ی این اقدامات مغایر با روح برجام است که باید برپایه رفع و زدایی متمرکز باشد، اما کشورهای اروپایی به رغم خندان و فعال در قبال ایران، از هرابزاری برای به ایران استفاده میکنند. 🔺وزیر امور خارجه فرانسه بعد از سفر خود به تهران ازاتحادیه اروپا خواست که های سختی را علیه ایران به خاطر برنامه و این کشور در جنگ داخلی اعمال کنند. ژان ایو لودریان در عین حال گفت مصمم هستیم که یابیم وین، محترم شمرده می شود، این احترام گذاشتن درصورتی هست که، هیچ منافعی برای ایران در نظر گرفته نمیشود، در عوض ایران بازار جدیدی برای کالاهای بی کیفیت اروپاشده و تمام مراکزهسته ای کشور تخریب و تعطیل شده است، هرانسان منفعت طلبی این توافق را در عین نقض آشکار محترم هم میشمارد تا منافعش حفظ شود. حالا هم که یکی یکی شرکتهای اروپایی از ترس تحریم آمریکا قرارداهای خودرا با ایران یک طرفه بدون هیچ هزینه ی فسخ میکنند. 🔺بااین سابقه بد اروپایی ها در به ایران، دشمنی آشکار در پسا برجام و خاطره به اروپا در سالهای 82 تا 84 آیا همه اینهااز طرف دولت به همین زودی فراموش شده است؟؟!! ظریف هم که امروز گفته حرف های اروپایی ها با عمل شان ندارد. با توجه به شرایط موجوداین بار قرار است دولت بخاطر حفظ کدامین بال کشور را شکسته تقدیم اربابان اروپایی خود کند؟؟؟ قریش حسین پور 97/2/30
بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به رواج تفکر فمینیستی در بین زنان ایرانی بر آن شدیم تا در سلسله یاداشتهای به این موضوع بپردازیم. ✅قسمت اول ⬅️فمنیست چیست؟ فمینیست (Feminist) مجموعه‌ای از واکنش‌ها و ایدئولوژی‌ها برای ایجاد کردن بسترهای دفاع از حقوق برابر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای زنان و همچنین ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و دختران در آموزش و پرورش، اشتغال و دیگر زمینه‌های زندگی است. فعالین حقوق زنان باور دارند که جنسیت در زندگی انسان‌ها عاملی تعیین کننده است که جایگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد بر اساس آن شکل می‌گیرد. ⬅️هدف‌ها و آرمان‌های فمینیسم تمام فمینیست معتقدند که بایستی فرودستی زنان را فهمید و آنان را آزاد کرد اما در مورد دلایل این فرودستی و راه‌های دست‌یابی به آزادی توافق ندارند. فمینیست‌های یا درباره ی حقوق برابر برای زنان می‌گویند: «تفاوت‌های میان دو جنس ذاتی نیست و زنان از قابلیت قدرت تعقل کامل برخوردارند از این رو استحقاق تمام حقوق انسانی را دارند.» آنها تفاوت بین دو جنس را نتیجه ی اجتماعی شدن و شرطی‌سازی نقش جنسی می‌دانند که احتمالاً  زنان را از پرورش تمامی استعدادشان به عنوان انسان بازمی‌دارد. فمینیسم‌های این گروه فرودستی و استثمار زنان را در جوامع سرمایه‌داری جست‌وجو می‌کنند. اینان دلیل عمده ی ستمدیدگی زنان را بازداشتن زنان از تولید عمومی می‌دانند و مبارزه ی زنان برای رهایی را جزء لاینفک پیکار پرولتاریا (طبقه ی‌ کارگر) برای سرنگونی سرمایه‌داری می‌دانند. نظریه‌پردازان فمینیستی یا ، این نابرابری‌های جنسیتی را حاصل نظام مستقل مردسالاری و تشکل اصلی نابرابری اجتماعی می‌دانند. آنان می‌گویند تقسیم جنسی کار، تحکیم کننده و تقویت کننده ی نظام سلطه ی مردانه بوده و همواره وجود داشته است و مردسالاری، نظامی جهانی است که در آن مردان بر زنان تسلط دارند. ⬅️فمینیسم در ایران طرفدران فمینیسم در ایران به دو گروه تقسیم می شوند: 1-فمینیست های گرا(غیر دینی) 2- فمینیست های به اصطلاح گروه اول، فعالیت های خود را بر پایه تفکرهای فمینیسم غربی بنا کرده و اهداف خود را در قالب ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، و سیاسی غرب دنبال می کنند و به دنبال حذف نهاد دین در جامعه هستند و راه حل نهایی برای زنان را پیروی از روش های غربی می دانند. گروه دوم خواهان تجدید نظر در قوانین و ساختار جامعه هستند و معتقدند که جامعه ایران سال ها تحت سلطه نظام مردسالاری بوده و لازمه دگرگونی، اصلاح قوانین و دیدگاه فرهنگی جامعه است. این گروه، درون مایه مذهبی دارند و بعضی از قوانین و ارزش های موجود در جامعه را مطابق با دستورات اسلامی نمی دانند و درخواست اصلاح دارند. اینان خواستار برابری انسان ها و عدالت اجتماعی میان زن و مرد هستند و تغییر در قوانین مربوط به حقوق ارث، دیه، حق شهادت در محاکم، حضانت طفل، حق طلاق را طالب هستند. همچنین خواستار استفاده از امتیازات اجتماعی مانند حضور در پست های سازمانی و مدیریتی، دستمزد برابر با مردان در شرایط یکسان کار و حضور در عرصه های مختلفی که بیشتر در اختیار مردان است، هستند. ادامه دارد... قریش حسین پور 97/2/31
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت دوم ⬅️فمنیسم دین و مذهب، به ویژه در جوامع سنتی، بانفوذتر و قدرتمندتر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت. بنابراین بسیاری از طرفداران حقوق زنان، اعم از دین باور یا بی دین، احساس می کنند که ناچار به درگیر شدن در گفتمان های مذهبی هستند تا بتوانند قوانین شرعی و مقامات مذهبی را با تفاسیر جدید و تساوی جویانه متون و آیین های اسلامی به چالش بکشند که نتیجه این نیاز، نوعی طلبی یا دینی است که به فمینیسم اسلامی مشهور شده است. فمینیسم اسلامی، همچون پدیده های مشابه خود یعنی فمینیسم مسیحی و یهودی، به عنوان یک استراتژی، ظهور پیدا کرد و توسط طرفداران حقوق زنان برای نوعی انطباق با مدرنیته و سکولاریته در چارچوب اعتقادی آنها به کار گرفته شد. بسیاری از مسلمانان فمینیست، اصلاحات مترقی در اسلام را به عنوان عاملی مهم در تسهیل فرآیند تجدد، عرفی گرایی و دموکراتیک ساختن جامعه در حال گذارشان می دانند. ⬅️فمینیسم به اصطلاح اسلامی برآیند فعالیت دو گروه است گروه اول؛ افرادی هستند که توجه به اسلام را به عنوان یک برای توسعه مفاهیم فرهنگی و مقابله با اصول گرایی در کشورهای اسلامی برگزیده اند. در جوامع اسلامی ادبیات فمینیسم رادیکال و لیبرال به شکل عریان مورد پذیرش قرار نمی گیرد. به کار گرفتن در طرح دیدگاه های فمینیستی و اعمال تعدیلی در این دیدگاه ها، تنها راه دفاع از آموزه های فمینیستی و ایجاد جنبش های زنانه ای است که مقابله با اصول گرایی اسلامی را در دستور کار خود قرار می دهد و به ایجاد تشکل های زنانه و شرکت در مطالعه زنان اقدام می کنند. گروه دیگر؛ دسته ای از روشنفکران مسلمانند که آشنایی با فرهنگ مدرن، آنان را با یک چالشی اساسی درباره رابطه میان تجدد و سنت مواجه ساخته است. آنان از یک سو به دلیل داشتن پیوندی عاطفی با دین و از سوی دیگر با پذیرش بن مایه های فرهنگ مدرن به عنوان محصول عقل بشری، سنجش اطلاعات دینی را با ترازوی فرهنگ مدرن، ضروری می دانند. بر این اساس، با عاریت گرفتن از مفاهیم پایه ای فرهنگ مدرن، چون: آزادی، فرد گرایی، برابری و عرفی گرایی، سعی در معرفی کردن دین در عرصه اجتماع، جداسازی قرآن و سنت و ... دارند. ⬅️فمینیسم اسلامی در ایران فمنيسم اسلامى اصطلاحى است كه در دهه هاى اخير ميان برخى انديشمندان كشور ترويج يافته است. گروهي راه ، سياسي با جمهورى اسلامى را در استفاده ى از مضامين و اصطلاحات اسلامى دانسته اند و با توجه به ظرفيت بالاى زنان ايرانى ، ترويج فمينيسم اسلامى را بهترين گزينه مي شمارند.  همچنين براى اثبات سازگارى اسلام و فمنيسم برخى از راه تفكيك ميان و و گروهى از راه تاكيد بر و ميان زن و مرد وارد شده اند. و عده اى و مرد محور را راه حل مناسبى تلقى كرده اند. ادامه دارد... قریش حسین پور 97/3/1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت اول ⬇️دخالت آمریکا در انتخابات و امور داخلی دیگر کشورها، شیوه‌ای "نئوامپریالیستی" ⬅️آمریکایی‌ها صریحا عنوان می‌کنند که در امور دیگر کشورها دخالت می‌کنند و آن‌ها تحقق آزادی و دموکراسی را بهانه دخالت خود در امور دیگر کشورها قرار می‌دهند. تنها در نیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. مداخله آشکار از طریق پیاده کردن نظامیان، تهدید و یا توسل به کودتای نظامی و اقدام به براندازی به منظور سرنگون کردن دولت‌های ملی و مردمی که حاضر نیستند به برنامه‌ها و خواسته‌های یکجانبه گرایانه تن در دهند و جایگزین کردن آنها توسط دولت‌های مجری منافع سرمایه‌داری، از جمله روش‌هایی است که ایالات متحده امریکا، در یک قرن اخیر و بویژه از اوایل دهه 50میلادی جهت اجرا و پیشبرد منافع خود در کشورهای جهان و خصوصاً جهان سوم به کار برده است. اگرچه با توجه به شکل‌گیری اولیه سیاست خارجی امریکا بر اساس انزوای سیاسی و همچنین مشکلات داخلی در دو دهه اول قرن بیست، این کشور تا پایان جنگ جهانی اول در عرصه بین المللی حضور جدی پیدا نکرد و بیشتر به حوزه امریکای مرکزی و جنوبی معطوف بود، اما شالوده حضور ایالات متحده و حذف و تضعیف دیگر رقبا در عرصه بین المللی در همین زمان بنا نهاده شد. تنها درنیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود 100 کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. ⬅️از جنگ جهانی دوم، کشورهای زیر سلطه، صحنه اصلی دخالت‌ها و کودتاهای نظامی یا شبه کودتا و ضد کودتا و استقرار دیکتاتوری‌های نظامی بوده‌اند و به سادگی می‌توان برآورد کرد که کاربرد گسترده شیوه‌هایی چون تهدید، کودتا، اشغال نظامی و غیره، تا چه اندازه به استقلال کشورها و به فرایند تصمیم‌گیری دولت‌ها صدمه و زیان وارد می‌آورد. بدون تردید، دستگاه‌ها و آژانس های مختلف جاسوسی آمریکا فعالانه در طرح و اجرای کودتاها و توطئه‌ها، برای سرنگونی حکومت های مردمی، فعالانه مشغول‌اند و مسئول کودتاهای بی‌شمار در جهان هستند. البته در این راستا و برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف، امریکا از کمک و پشتیبانی سیاستمداران طرفدار سیاست غرب استفاده‌های زیادی برده است. ⬅️مداخلات امریکا در عرصه جهانی، در دوران ریاست جمهوری دموکرات ها و جمهوریخواه‌ها همواره وجود داشته است، اما نوع آن از دخالت سیاسی در زمان تصدی دموکرات‌ها به دخالت نظامی در دوران جمهوریخواه‌ها متغییر بوده است. ادامه دارد... قریش حسین پور 97/3/1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت دوم ⬇️دخالت امریکا در امور دیگر کشورها ⬅️نگاهی گذرا به سیاست آمریکا در ده‌های اخیر به خوبی روشن می‌شود که این کشور با هر دولت مستقل و مردمی در جهان سر سازگاری نداشته و با توطئه‌های فراوان تلاش کرده که آن دولت را سرنگون کند و جریانهای سیاسی همسو با خود را در آن کشور‌ها جایگزین کند. ⬅️اگر در دهه‌های آغازین قرن بیستم تحلیل‌گران با اشاره به ذات استعماری و میل به خودگستری امپریالیسم در سراسر جهان تأکید می‌کردند چنین نظامی به مرور تلاش خواهد کرد ارزشهای بنیادین خود را به تمام جهان دیکته کند و هر نظام دیگری که در برابر آن عرض‌اندام کند با دسیسه‌های مختلف سرنگون خواهد کرد، امروز دیگر مردم جهان لیست بلندبالایی از توطئه‌ها و دسیسه‌های سازمانهای امنیتی آمریکا در اختیار دارند. ⬅️الگوی رفتاری آمریکایی‌ها در سرنگونی دولتهای مستقل و مردمی: هرگاه که با عملیاتهای مخفی و یا به اصطلاح کودتاهای نرم یا "انقلابهای رنگی" نتوانسته سیاست استعماری خود را بر دولتهای مردمی و مستقل تحمیل کند آنگاه وارد فاز سخت‌تر کودتای نظامی، اعلان جنگ، و حمایت از سازمانهای تروریستی عیله دولت مردمی شده‌است. ⬅️آمریکا طی ۸ دهه گذشته یعنی از نیمه دوم قرن بیستم به این سو تاکنون دولتهای ۵۳ کشور جهان را به شیوه‌های نرم و سخت سرنگون کرده و دولتهای همسو با خود را جایگزین آن‌ها کرده‌است؛ برخی از این کشور‌ها و سال کودتا علیه دولتهای مستقل و یا تلاش برای سرنگونی آن‌ها: چین سال ۱۹۴۹ تا اوایل ۱۹۶۰ ➖ایران ۱۹۵۳ ➖ آلبانی ۱۹۴۹ - ۵۳ ➖گوتمالا ۱۹۵۴ ➖ سوریه ۷ - ۱۹۵۶ ➖مصر ۱۹۵۷ ➖اندونزی ۸ - ۱۹۵۷ ➖عراق ۱۹۶۳ ➖برزیل ۶۴ - ۱۹۶۲ ➖ کوبا از سال ۱۹۵۹ تاکنون➖بولیوی ۱۹۶۴ ➖اندونزی ۱۹۶۵ ➖یونان ۱۹۶۷ ➖استرالیا ۷۵ - ۱۹۷۳ ➖پرتغال ۷۶ - ۱۹۷۴➖لیبی دهه ۱۹۸۰ ➖عراق ۱۹۹۱ ➖افغانستان دهه ۱۹۸۰ ➖افغانستان ۲۰۰۱ ➖سومالی ۲۰۰۷ تاکنون ➖لیبی ۲۰۱۱ ➖ونزوئلا ۲۰۰۲ ➖عراق ۲۰۰۳➖سوریه ۲۰۱۲ ➖اوکراین ۲۰۱۴ ادامه دارد... قریش حسین پور 97/3/1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت سوم ⬇️دخالت آمریکا در ایران بعد از انقلاب اسلامی ⬅️پس از پیروزی انقلاب اسلامی  وقوع انقلاب اسلامی تمامی محاسبات سیاسی امریکا به هم ریخت. به اذعان برخی اعضای جامعه سیاسی امریکا، این انقلاب "به عنوان یکی از مهمترین وقایع منطقه خاورمیانه پس از جنگ جهانی دوم توازن قوا در منطقه را بر هم زد و ایران با اصل نه شرقی، نه غربی در سیاست خارجی خود به عنوان قطب جدید قدرت که مبتنی بر ایدئولوژی اسلامی بود در صحنه ظاهر شد."(فولر، 1372، ص 100). سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ایدئولوژی اسلامی که دلالت بر نفی سلطه پذیری و عدم سازش با سلطه گر داشت، عملکردی متفاوت از عملکرد دولتهای پیش از انقلاب به خود گرفت. در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی، ایران که در رژیم گذشته مهمترین متحد امریکا در منطقه بود به بزرگترین مانع تحقق اهداف توسعه طلبانه امریکا در منطقه تبدیل شد. این امر سبب گردید تا از همان ابتدای پیروزی انقلاب دولتمردان مختلف در امریکا با شیوه های گوناگون در پی تضعیف و فروپاشی نظام سیاسی جدید در ایران باشند. بر این اساس اقدامات مداخله جویانه و خصومت آمیز مختلفی از سوی امریکا در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجر درآمد. در اینجا به بخشی از مهمترین این اقدامات اشاره میشود. ➖حمایت و تجزیه طلبان و وتروریسم ➖جاسوسی و دخالت سفارت امریکا ➖حمله طبس ➖کودتای نوژه ➖تحریک عراق برای حمله به ایران ➖ کمک مستقیم به عراق ➖مشارکت نظامی مستقیم حمله به ناو ایران، امروز به حریم هوایی، انهدام ایرباس ➖فشار وتحریم های اقتصادی ➖راه اندازی جنگ ژئوپلیتیک بر ضد ایران  ➖اختصاص بودجه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران ➖دخالت در برنامه صلح امیزهسته ی ➖دخالت در انتخابات ایران ⬅️چه پیش و چه پس از انقلاب امریکا مداخلات گسترده، مخرب و در بسیاری مواقع سرنوشت ساز در امور داخلی کشورمان داشته. در دوران قبل از انقلاب مداخلات با رضایت و در بسیاری مواقع هماهنگی نظام حاکم به انجام می‌رسید و این امر از نتایج تبدیل رژیم گذشته به یک رژیم دست نشانده امریکا بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مداخلات امریکا در امور ایران به امید ساقط کردن یا تضعیف نظامی که منافع سابق واشنگتن در ایران را از بین برده و سیاستهای این کشور در نظام بین الملل خصوصا خاورمیانه را به چالش می کشید ادامه و گسترش پیدا کرد. در واقع الگوی کلی مداخله امریکا در امور داخلی ایران در دوره قبل و پس از پیروزی انقلاب با دو روند و هدف متفاوت پیگیری می‌شود. در دوره قبل از انقلاب، روند کلی مداخله براساس تقویت و تثبیت نظام حاکم و تلاش برای سرکوب مخالفان آن و در دوره پس از انقلاب، این مداخله روندی معکوس در جهت تضعیف نظام حاکم و تقویت مخالفان آن. این مداخلات از عوامل اصلی وجود یک حس بدبینی و بی اعتمادی نسبت به سیاست‌های امریکا نزد مردم و مقامات ایران است. در واقع سابقه سیاست‌ها و فعالیت‌های امریکا در ایران تصویر یک دولت مداخله گر را از امریکا در ذهن مردم ایجاد کرده است. دولتی که احترامی برای حاکمیت، استقلال و منافع ایران قایل نیست. ⬅️ نکته اخر: در همه ی مواردی که آمریکا در دیگر کشورهای مستقل دخالت کرده باچراغ سبز خائنان داخلی بوده است!! همچنین که در سالهای گذشته در ایران هم مشاهده میشود هرجا دخالتی بوده با چراغ سبز خائنین داخلی بوده که مورد آخر هم به قضیه هسته ی برمیگردد، بنابراین حساسیتهای پدرانه امام خامنه ای در این موارد قابل و تامل هست. اگر اندکی نجنبیم با چراغ سبز خائنین داخلی حتما امریکا به ایران هم حمله خواهد کرد و اگر تا الان اینکارصورت نگرفته دلیل اصلیش عدم اطلاع درست از وضعیت امنیتی و نظامی ایران بوده ، بنابراین برجام هسته ای و برجام موشکی قدمهایی است که امریکا در ایران برداشته و درحال برداشتن است. به امید هوشیاری مردم و مسئولین دلسوز نظام قریش حسین پور 97/3/1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت سوم ⬇️نقد و برسی تفکر فمینیسم ⬅️ظهور فمینیسم و رواج آن نشانة از تفکر معاصر غربی محصول رنسانس(دوره نوزایش ) است که در ستیز با واقعیات طبیعی و داده‌های علمی (روان شناختی، زیست شناختی و ...) قرار دارد. فمینیسم تمامی شاخه‌ها و جلوه‌هایش، هدف و نتیجه‌ای جز ایجاد اختلاف و ناسازگاری بین دو جنس و تشدید انسان‌ها ندارد. فمینیست‌ها با نادیده گرفتن نقش‌ها و کارکردهای ویژه زنان و مردان سعی در ایجاد یک و بعضاً انقیاد(حجت شرعی یا عقلی غیر مطابق با واقع ) مردان توسط زنان دارند. ⬅️فمینیسم چه می‌کند؟ در یک طرح تحقیقاتی که گروهی از محققان دربارۀ آثار و پیامدهای اجتماعی فمینیسم انجام دادند، نتایج تکان‌دهنده‌ای به دست آمد. گزاره‌هایی از قبیل ،‌ بیش‌از اندازه در بین زنان، رواج و ، به شخصیت و هویت زنان،‌ نادیده گرفتن آموزه‌های مذهبی و دینی،‌ تضعیف شدید خانه و خانواده و اجتماعی، تنها قسمتی از این گزارش بود. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه با وجود این حجم از مخاطرات، باز هم به نظر می‌رسد گرایش نسبتاً عمومی نسبت به حمایت از این تفکر وجود دارد؟ جواب این سؤال شاید در سیاست حمایتی غرب با توسل به هژمونی است. امروزه با ازدیاد رسانه‌های قابل استفاده، دسترسی به انواع و اقسام اطلاعات تقریباً در هر زمان و مکانی ممکن است. محتوای رسانه‌ها بازتابی از فرهنگ است و نیازهای اجتماعی را پاسخ می‌دهد، اما گذشته از این، رسانه به‌طرز قابل توجهی در فرهنگ نقش دارد. ⬅️فمینیسم درخط مقدم حمله به نهاد خانواده مسئلۀ اصلی در نقد فمینیسم این است که نقش زنان در انتظام‌بخشی به نظام اجتماعی از طریق کارکردهایی حاصل می‌شود که برای این نقش تعریف شده و هرگونه جابه‌جایی در این اصول، خارج از قواعد فونکسیونالیستی نقش است. مگر می‌توان نیازهای زنان را تغییر داد یا با تغییر در ، آنان را دست‌کاری نمود و موجود جدیدی خلق کرد؟ به‌واقع آنچه فمینیست‌های موج‌سومی می‌خواهند، تغییر شکل سیاست، فرهنگ، اقتصاد، خانواده، نگهداری از کودک، عشق، خانه‌داری، سرگرمی، تحصیل و... به نفع نگرش به موجودیت زن بوده است. مسئله‌ای که البته به‌جز بُعد رسانه‌ای و هژمونیک، ابداً در القای عمومی و قلبی آن، هیچ توفیقی نداشتند؛ چراکه خواسته‌های آنان، به‌ویژه با  اولیه‌ترین نیازهای زنانه، در تناقض آشکار است. ادامه دارد... قریش حسین پور 97/3/2
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قسمت چهارم ⬇️نقد وبررسی تفکر فمینیسم ⬅️فمینیسم تفکیک جنسیتی فمینیست‌ها به‌سختی می‌توانند بپذیرند که برابری حقیقی فرصت‌ها و آزادی انتخاب شغلی، مستلزم محیطی با مرد و از مسئلۀ زن نیست. در بهترین حالت، چنین وضعی به جدایی کامل زنان از خانواده و فرزندانشان تا زمان بلوغ کودکان می‌انجامد و اساس تربیت را به نهادهای اجتماعی جدا از خانواده مانند مهدهای کودک، برون‌سپاری می‌کند. این موضوع به‌طور کاملاً مشخصی با اهداف خود فمینیست‌های افراطی نسل سوم و چهارم، در تعارض است؛ چراکه تربیت نسل جدید دختران عملاً از چرخۀ نظریات آنان خارج می‌شود و تفکر واهی آنان را در طول زمان تبدیل به فسیل می‌کند. تصور چنین حالتی (اختلاط کامل محیطی زن و مرد بدون هرگونه تمایز) نه‌تنها باعث پررنگ شدن نقش زن در جامعه نخواهد شد و مقام او را ارتقا نخواهد داد، بلکه با نقش محوری زن در کانون اصلی تشکیل جامعه یعنی خانواده، ساختارهای اجتماعی را نیز به‌دنبال خواهد داشت. چنین برداشتی از اختلاط زن و مرد نه‌تنها نشانی از ترقی اجتماعی و روشن‌فکری نیست، بلکه سبب تضعیف کارکردی نقش مرد نیز می‌شود. این در حالی ‌است که گروه مقابل این نظریه که در دل فمینیست‌های رادیکال و تندرو قرار دارند، به نقطۀ مقابل این موضوع می‌اندیشند: ایجاد محیط‌های کاملاً زنانه بدون هیچ‌گونه تماس و ارتباط و اصطکاکی با محیط مردانه؛ به عبارت دیگر، ساختن جهانی زنانه و بدون مرد. در هر دو این نظریات، آنچه به‌صورت پررنگی قابل مشاهده است، افراط‌وتفریط و دوری از تعادل و منطقی است که لازمۀ ادامه حیات سالم نوع بشر است. تجویز چنین طرز تفکر و دیدگاهی نه‌تنها راهگشا نخواهد بود، بلکه به و حیات معنوی انسان معاصر می‌انجامد. آموزه‌های اسلامی از معدود بنیان‌های فکری مبتنی بر اعتدال در برخورد با جنس زن و حفظ حریم وی و احترام گذاشتن به ارزش‌های زنانه است. از این منظر، استفاده از توانمندی‌های شخصی و انجام فعالیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، هیچ تناقضی با ارزش قائل شدن برای کانون خانواده ندارد، بلکه باید با دوراندیشی، راه‌هایی برای برون‌رفت از آسیب‌های مورد انتظار در جوامع کنونی پیش‌بینی کرد. از عفاف، حیا، حجاب، حفظ ارزش خانواده و تلاش برای گسترش آن، تأکید بر ایمان و باورهای الهی و نیز ارتباط محیطی به‌عنوان سلاح کنترل ناهنجاری اجتماعی و فردی استفاده می‌کند. تحقیقات نشان‌دهندۀ این موضوع هستند که جنسی در محیط کار، علاوه‌بر پایین آوردن راندمان کار، بر تسلط بر محیط تأثیر می‌گذارد. پژوهشگران در یک تحقیق در دانشگاه هاروارد دریافتند که ۲۳ درصد رفتارهای جنسی غیرمستقیم، چشم‌چرانی، دلربایی، زل زدن و یا رفتارهای دون شأن با جنس مخالف، ناشی از محیط کار غیراستاندارد برای زنان بوده است. و محتوای بیش از ۸۵ درصد از مکالمات مردان دربارۀ زنان، اظهارنظر در مورد اجزای بدن یا برهنگی بوده است (ال‌ ام وارد، ۲۰۰۳). همچنین ۸۷ درصد از آزارها که شامل اصطلاحات و یا نگاه جنسی صرف به اندام زنان بوده، در محیط کار اتفاق افتاده است. ⬅️مشکلی که حل نخواهد شد طرفداران اصالت برابری زن و مرد، زن را صرفاً در نقش‌های می‌بینند و با استفاده از پرطمطراق، نه‌تنها کرامت و ارزش ذاتی مقام زن را حفظ نمی‌کنند، بلکه با پرده‌دری از شخصیت و از نهاد خانواده، زمینه را برای تحت درآوردن، و اِعمال خشونت جنسی علیه زنان، فراهم می‌سازند. احساس فزایندۀ بیگانگی و انزوای حسی، خیانت به رابطۀ زناشویی و عاطفی نیز مشکلاتی است که والدین مشغول به کار را در معرض خود قرار می‌دهد. در مقابل چنین آماری باید پرسید آیا این زندگی مناسب یک خانواده هست؟ چه نوع زندگی را فراروی کودکانمان قرار می‌دهیم؟ آیا بازی با ارقام و آمار و مسائل مادی و کسب‌وکار آن‌قدر مهم است که سعادت کودکانمان را فدای آن کنیم؟ برای پاسخ صریح و دقیق به این سؤالات، باید به مرزهای الهی و انسانی رجعت کنیم قریش حسین پور 97/3/2
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ازدواج سفید ⬅️ازدواج سفید چیست؟ هم‌خانگی بدون ازدواج یا ازدواج سفید (Cohabitation) پدیده‌ای است که دختر و پسر به عنوان با یکدیگر زندگی می‌کنند، بی آنکه میان آن‌ها پیوند رسمی ازدواج و رابطه زن و شوهری باشد. متاسفانه شنیده شده در ایران هم این ازدواج در حال رواج هست، اتفاقی كه نه از نظر و نه از نظر برای خانواده های اصیل ایرانی پذیرفتنی نیست. ⬅️حکم شرعی ازدواج سفید به فتوایی تمامی مراجع این ازدواج و هست چون فقط راضی بودن طرفین کفایت نمیکند، چه دائم چه موقت باید خطبه عقد خوانده شود، درضمن برای دختران باکره باید اجازه ولی یا حاکم شرع باشد. ⬅️علل گرایش به ازدواج سپید دلیل اصلی ظهور پدیده ازدواج سفید نبود حداقل در یک طرف از رابطه است و در چنین روابطی افراد مسئولیت عملکرد خود را برعهده نمی‌گیرند. ⬅️پیامدهای حقوقی ازدواج سفید ازدواج سفید به حساب می آید و فرزند ناشی از آن فاقد مشروعیت قانونی است، چون نسبت فرزندی او با پدر قابل اثبات نیست. ⬅️اثرات اجتماعی ازدواج سفید چنین افرادی برداشت درستی از خانواده و کارکردهای آن ندارند، خیلی دیر به بلوغ فکری لازم برای تعهد و مسئولیت پذیری ازدواج می رسند و از آن می گریزند زیرا یک الگوی موفق در مورد ازدواج و خانواده تجربه نکرده اند. تحقیقات نشان داده است زنان در چنین رابطه هایی بیش از انواع دیگر ازدواج دچار خشونت خانگی می شوند و چنین روابطی زودتر از ازدواج های رسمی و شرعی از هم می پاشد. از سوی دیگر در چنین ارتباطاتی برای فرزندان و بارداری های احتمالی هیچ پیش بینی ای انجام نگرفته و همین امر خود میزان فرزندان و کودکان نامشروع، بدون شناسنامه، و آمار جنین غیرقانونی و و میر ناشی از آن می افزاید. ⬅️عوامل گسترش ازدواج سفید فرهنگی، کمرنگ شدن باورهای مذهبی و اخلاقی، ضعیف شدن پیوندهای خانوادگی، سنت های غلط ازدواج، هزینه های کمرشکن اقتصادی، طلبی جوانان، قوانین و شرایط دشوار و زائد عقد و طلاق ⬅️مجازات ازدواج سفید در ازدواج سفید، چه ادعای نکاح اعم از دائم یا موقت وجود داشته باشد چه بدون هرگونه علقه زوجیت، طرفین این پدیده مجرمانه به زندگی باهم بپردازند عمل، حادثه و بوده و برای هر مصداق از آن مجازات خاصی تعیین شده است. چه نکاح بدون ثبت باشد، چه رابطه نامشروع اعم از زنا یا مادون آن. قانون مجازات اسلامی نیز، با استناد به شرع مبین اسلام، هرگونه رابطه غیرشرعی فی مابین زن و مرد، اعم از زنا و مادون زنا را ممنوع و برای آن مجازات ازانواع و در نظر گرفته شده است. این مجازات‌هادر کشورهای غربی موضوعیتی نداشته و این پدیده نیز جرم نیست. قریش حسین پور 97/3/2