eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
25.9هزار عکس
17.1هزار ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عنه عليه السلام ـ أيضا ـ إلهي ، لا حَولَ لي و لا قُوَّةَ إلاّ بِقُدرَتِكَ ، و لا نَجاةَ لي مِن مَكارِهِ الدّنيا إلاّ بِعِصمَتِكَ ، فأسألُكَ بِبَلاغَةِ حِكمَتِكَ و نَفاذِ مَشيئَتِكَ أن لا تَجعَلَني لِغَيرِ جودِكَ مُتَعَرِّضا··· وَ كُن لي ··· مِنَ البَلايا واقِيا ، و عَنِ المَعاصي عاصِما .; امام زين العابدين عليه السلام ـ در مناجات ـ گفت خداى من! مرا هيچ نيرو و توانى نيست، مگر به نيروى تو و از نا خوشيها و زشتيهاى دنيا نجات نيابم جز با نگه داشت تو. پس، به حكمت رسايت و به خواست و مشيّت روانت [سوگندت مى دهم و ]از تو مسألت دارم كه دست مرا جز به دامن جود و بخشندگى خودت حوالت مده و از بلاها نگهم دار و از گناهان حفظم كن.; بحار الأنوار : 94/143.
‍ ‍ ‍ ســـ😊ـلام ✋ روز زیباتون بخیر ❄️ 😊 ❄️اولین دوشنبه از آخرین 🌦ماه سال ❄️هم از راه رسید 🌦الهی🤲 ❄️امروز 🌦براتون ❄️برکت 🌦شادی ❄️آرامش 🌦خوشبختی ❄️موفقیت 🌦ونگاه "خدا" ❄️رو به همراه داشته باشه @Emam_kh
🌹خاطرات_امیر_المومنین_علیه_السلام ✍🏻 بازنویسی تاریخ زندگی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت صد و پنجاهم ❇️ خوارج؛ مولود حٓکمیت 🔸آیا بعد از رضایت‌دادن وعهدبستن و پیمان‌نوشتن برگردم؟ [ پس از اینکه شاهدان، معاهدهٔ حٓکمیت را امضا کرده و بر دو لشکر عرضه کردند، گروهی از سپاهیان من که بعدها به‌ خوارج مشهور شدند، پشیمان شدند و شعار «لا حکم‌ الا لله» سر دادند. آن‌ها معتقد بودند که حکم خدا دربارهٔ معاویه و اصحابش روشن است: یا باید کشته شده یا باید تسلیم ما شوند، و اگر حکمیت را پذیرفتیم، مرتکب خطا و گناه شده‌ایم. آن‌ها می‌گفتند: ما از گناهی که مرتکب شده‌ایم، توبه کردیم. از من نیز می‌خواستند که معاهدهٔ حکمیت را باطل اعلام کنم و‌ به دلیل پذیرش حٓکمیت توبه کنم که در غیر این‌صورت از من هم برائت می‌جویند! به‌آنان گفتم: ] 🔻وای بر شما! آیا بعد از رضایت‌دادن و عهدبستن و پیمان‌نوشتن، آن‌را بشکنم؟! مگر خداوند نمی‌فرماید: { وَأَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذَا عَاهَدْتُمْ وَلَا تَنْقُضُوا الْأَيْمَانَ بَعْدَ تَوْكِيدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلًا ۚ إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ} (و هنگامی که با خدا عهد بستید، به عهد خود وفا کنید و سوگندها را بعد از محکم‌ساختن نشکنید، در حالی که خدا را کفیل و ضامن بر سوگند خود قرار‌داده‌اید. به‌یقین، خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه‌ است.) [ اما آنان بر موضع نادرست خویش اصرار ورزیدند و مرا به شرک متهم کردند و از من تبری جستند! ] 🔸حٓکمیت گناه نبود؛ بلکه ناتوانی در‌ فهم و ضعف‌ در‌ عمل‌ بود [ دوتن از بزرگان خوارج به‌نام‌های زرعة‌بن‌برج‌طائی و حرقوص‌بن‌زهیر‌سعدی به نزد من آمدند و گفتند: لا حکم الا لله. من نیز تأییدکردم که لا حکم‌ الا‌ لله. حرقوص‌ گفت: از خٓطای خود توبه و حٓکمیت را نقض‌ کن و برای جنگ با دشمن، با ما همراهی‌کن تا به‌ ملاقات خدا بشتابیم. به‌ آن‌ها گفتم: ] 🔻من همین را می‌خواستم و شما به مخالفت با من برخاستید و معصیت کردید. اکنون بین ما و آنان قراردادی نوشته‌ شده‌ است و شروطی را تعیین و پیمان‌هایی را با یکدیگر امضا کرده‌ایم. و سپس همان «آیه ۹۱ سوره نحل» را‌ قرائت‌ کردم. [ حرقوص‌ ادعا‌ کرد: این گناهی‌است که باید از آن توبه کنی! به‌او پاسخ‌دادم: ] 🔻پذیرش حٓکمیت گناه‌ نبود؛ بلکه ناتوانی در فکر و فهم‌ و ضعف‌ در رفتار و عمل‌‌ شما بود و شما‌ خود می‌دانید که من در آن اوضاع به‌ شما تذکر دادم و شما را از پذیرفتن حٓکمیت برحذر داشتم. [ زرعة ادامهٔ سخن‌ را در دست‌ گرفت و گفت: اعلام می‌کنم‌ ای علی، به‌ خدا سوگند، اگر حکم‌ داوران را در‌حٓکمیت انکار نکنی، با تو خواهم‌ جنگید و با این‌ کار به دنبال کسب‌ رضای الهی خواهم‌بود! به‌ او گفتم: ] 🔻وای بر تو! چقدر بدبخت و تیره‌بخت شده‌ای! گویا تو را می‌بینم که کشته‌ شده‌ای و باد بر جنازه‌ات می‌وزد! [ او گفت: دوست دارم که چنین‌ باشد! به‌وی گفتم: ] 🔻اگر در مسیر حق کشته‌ شوی، این‌ چنین‌ مرگی فضیلت‌ است و ارزش ازدست‌دادن دنیا را دارد؛ اما اکنون شیطان شما را گمراه ساخته‌ است. از خداوند بزرگ بترسید و تقوای الهی پیشه‌ کنید. حتماً خیری نصیب شما نخواهد شد از دنیایی که برای‌ آن می‌جنگید! 🔻در ادامه سخن با خوارج و شنیدن نظرات آنها، از وفاداری رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد تعهداتشان حتی به مشرکان، و عدم نقض عهد خود با دشمن، برای آنها توضیح دادم. 🔸دروغ است‌که‌ من‌ گفته‌ام «حٓکمیت گمراهی است»! [ پس از بازگشت به کوفه، جمعی از خوارج شایع کردند که‌ امیرالمؤمنین توبه کرده‌ است و حٓکمیت‌ را کفر و گمراهی می‌داند و همگی منتظر رفع خستگی اسبان و تهیهٔ تدارکات‌ هستیم و پس از آن به‌سوی شام حرکت می‌کنیم! با شنیدن این شایعات، با صراحت گفتم: ] 🔻دروغ می‌گوید کسی که ادعا می‌کند من از قضیهٔ حٓکمیت منصرف شده‌ام و گفته‌ام «حٓکمیت گمراهی‌است». 📚 منابع: ۱. قرآن‌کریم، سورهٔ‌نحل، آیهٔ‌۹۱ ۲.وقعة‌صفین، ص۵۱۷ ۳. شرح‌نهج‌البلاغه، ج۲، ص۲۳۸ ۴. تاریخ‌طبری، ج۴، ص۵۲ ۵. تذکرة‌الخواص، ص۱۰۰ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انقلاب ادامه دارد 🔻 نماهنگی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در ارتباط تصویری مردم آذربایجان شرقی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑شهدا رو الگوهای دور از دسترس نکنیم 🔺خاطره‌ی جالب علی اکبر رائفی پور از آرزوی شهادت برای حاج قاسم _قاسم @Emam_kh
👈 فقر اینه که ... توی سال کلی هزینه برای سفرهای تفریحی ✈️ خرج کنی امّا حاضر نباشی که به یک نیازمند، کمک نقدی کنی...! 👈 فقر اینه که ... کلی هزینه ی تجملات زندگی و لوازم آرایش 💄کنی امّا برای تهیه ی جهیزیه ی یک دختر آبرودار و نیازمند کمک نکنی..! 👈 فقر اینه که ... دستت به دهنت برسه امّا وقتی کسی کمک خواست دستت به جیبت نرسه! 👈 فقر اینه که ... لباسات شیک و مرتب 👔 باشه امّا دلت چرکین و پر از کینه و نفرت باشه ..! 👈 فقر اینه که... خانه ات 🏡 شیک و مجلل باشه امّا در خانه ات، به روی دیگران بسته باشه ..! 👈 فقر اینه که... بالاترین مدارک دانشگاهی 🎓 رو داشته باشی امّا از تاریخ و فرهنگ خودت چیزی ندونی ...! 👈 فقر اینه که... خودت به دیگران کمک نکنی امّا چشمت به کارای دیگران باشه و ایراد بگیری که چیکار می کنند...!! 👈 فقر اینه که... عقیده و کارهات، برات خیلی محترم باشه و کسی حق نقد اونارو نداشته باشه امّا مدام به عقیده ی دیگران اشکال بگیری و ... اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋 @Emam_kh
⭕️ امیرعبدالهیان: اگر مجبور بشیم بین عدم توافق و منافع مردم ایران یکی رو انتخاب کنیم، منافع مردم رو انتخاب می‌کنیم و توافق بی توافق... حالا فهمیدید فرق اینها با قبلیا چیه؟ @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ اصل بر تک همسری است!! این نکته لازم به نظر می‌رسد که با توجه به هدف اساسی از زندگی زناشویی در اسلام یعنی سکونت خاطر و آرامش اعضای خانواده بر مبنای شدت دوستی و مهربانی و محبت و رحمت دو همسر نسبت به یکدیگر بهترین و مطمئن ترین شکل ازدواج همان "شکل تک همسری" است که طرفین کاملاً به عشق و علاقه یکدیگر متکی باشند بنابراین مردها باید توجه داشته باشند که از تعدد زوجات تنها در موارد لازم و استثنایی استفاده کنند آن هم با رعایت شرط اساسی آن یعنی صلاحیت برای اداره زندگی همسران از جهات مادی و معنوی و با رعایت اجرای عدالت. 📚 شناخت اسلام ص۳۳۵ @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیات ۴۶ و ۴۷ سوره مائده 🌸 وَقَفَّيْنَا عَلَى‏ ءَاثَارِهِم بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَءَاتَيْناَهُ الْإِنْجِيلَ فِيهِ هُدىً وَنُورٌ وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَهُدىً وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ (۴۶) وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنْجِيلِ بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فِيهِ ۚ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰٓئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (۴۷) ‏ 🍀 ترجمه: و به دنبال اثر آنان ( راه های پیموده شده پیامبران پیشین) عیسى پسر مریم را قرار دادیم در حالى كه تصدیق کننده تورات پیش از خود بود و به او انجیل عطا کردیم كه در آن هدایت و نور است و تصدیق كننده ‏ى تورات پیش از خود است و برای متقین هدایت و موعظه است (۴۶) و باید اهل انجیل به آنچه خداوند در آن نازل كرده حکم كنند و کسانی كه به آنچه خدا نازل كرده حکم نكنند، پس آنان همان فاسقان هستند (۴۷) 🌷 : از تقفیه یعنی چیزی را در دنبال چیزی آوردن می آید. قفینا یعنی به دنبال آنان فرستادیم. 🌷 : آثار آنان- منظور از اثر علامتی است که به صاحب اثر دلالت دارد که در این آیه منظور شریعت ها و راه های پیموده شده پیامبران پیشین 🌷 : بین دستان او- کنایه از آنچه که پیش از او بوده است 🌷 : تصدیق کننده 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره مائده در مدینه نازل شده است و به دنبال آيات گذشته که درباره بوده، می باشد در اين آيه اشاره به وضع كرده، مى فرماید: «وَ قَفَّيْنا عَلى ءاثارِهِمْ بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ: و به دنبال آثار آنان (راه های پیموده شده پیامبران پیشین) عیسی پسر مریم را قرار دادیم در حالی که تصدیق کننده تورات پیش از خود بود» حرف ب که به کلمه عیسی چسبیده و بعیسی شده برای تأکید است. حضرت عیسی علیه السلام پا جای همان پیامبران پیشین گذاشت و همان هدف پیامبران پیشین را دنبال کرد. 🌸 سپس می فرمايد: «وَ ءاتَيْناهُ الْإِنْجِيلَ فِيهِ هُدىً وَ نُورٌ: و به او انجیل عطا کردیم که در آن هدایت و نور است» بار ديگر به عنوان تأكيد، روى اين مطلب تكيه مى ‌كند كه « وَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ: و تصدیق کننده تورات پیش از خود است » و سپس مى‌ فرمايد: « وَ هُدىً وَ مَوْعِظَةً لِلْمُتَّقِينَ: و برای متقین هدایت و موعظه است » یعنی اهل تقوا هدایت های ویژه تری را دریافت خواهند کرد. ، انجیل و تورات هر سه کتاب آسمانی هستند و هر سه در آن هدایت و نور است. البته انجیل و توراتی که اکنون است تحریف شده است. و منظور از همان کتاب آسمانی که بر عیسی نازل شده و منظور از همان کتاب آسمانی که بر موسی نازل شده است. 🌸 پس از اشاره به نزول ، در ادامه مى ‌فرمايد: « وَ لْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنْجِيلِ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فِيهِ: و باید اهل انجیل به آنچه خداوند در آن نازل کرده حکم کنند » منظور اين است، كه ما پس از نزول انجيل بر حضرت عيسى علیه السلام به پيروان او دستور داديم كه به آن عمل كنند و طبق آن داورى نمايند. و بار ديگر تأكيد مى‌ كند: « وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ: و کسانی که به آنچه خدا نازل کرده حکم نکنند، پس آنان همان فاسقان هستند. » 🔹 پيام های آیات۴۶و۴۷سوره مائده ✅ انبیا و كتاب‏ هاى آنان، همه از یک سرچشمه و براى یک هدف هستند و یكدیگر را تصدیق مى ‏كنند. ✅ اگر چه و كتاب ‏هاى آسمانى براى هدایت همه مردم هستند، ولى تنها اهل تقوا در پرتو این نور، هدایت مى‏ شوند. ✅ معیار شناخت و در ادیان الهی، آن چیزی است که از جانب خدا نازل شده است. ✅ در قوانین حکومتی وجود دارد. ✅ هر کسی به هر انگیزه ای بر اساس قانون الهی حکم نکند و یا از قضاوت حق کناره گیری نماید، فاسق است. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🔰 جوانها در مقابل فشار اقتصادی و لجن‌پراکنی رسانه‌ای دشمن بِایستند 🔺 رهبر انقلاب: دو وسیله در اختیار دشمن است برای جدا کردن مردم از نظام... یکی فشار اقتصادی، یکی هم لجن‌پراکنی و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای؛ یعنی دشمنیِ اقتصادی، دشمنیِ رسانه‌ای. جوانها در مقابل اینها باید بِایستند. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ @Emam_kh
🔺از بین بردن حاکمیت داعش و مقابله با تتمه گروههای تکفیری 🔺حضور در سوریه و تقویت نظامی و ارتباطات سیاسی و انشالله اقتصادی 🔺ارتباط با لبنان 🔺ارتباط با محور مقاومت در فلسطین تا یمن ایجاد اتحاد در بدنه همراه ایران در عراق و حضور موثر در این کشور 🔺حملات علیه آمریکاییها و ... 👈همه دلایلی که آمریکا را به این نتیجه رساند که باید سردار سلیمانی را شهید کند، هنوز وجود دارد، بلکه بیشتر، سردار قاآنی هر موقع اراده کنه می‌ره سوریه عراق یا هر جای دیگه اما... ...اما آمریکای ترامپ و بایدن دیگر مجاب نشدند که باید کار خود را تکرار کنند. پ.ن انتقام سخت یک مجموعه ای از پازلهاست که با حضور مردم و عملیات سپاه و مواضع سیاسی آغاز میشود و با حمایت مردمی در زنده نگه داشتن یاد سردار و یادآوری انتقام وعده داده شده ادامه می‌یابد و به خروج آمریکا از منطقه ختم می‌شود. این وسط ها هم بانیان ترور تاوان خود را داده اند. ✍ محمود_باقری @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴بشدت حساس باشید یکی از برنامه های راهبردی دشمن برای جامعه ایرانی، حساسیت زدایی از مسائل مختلف اخلاقی و اعتقادی و آرمانی است. بطور مثل در چندسال اخیر شاهد تلاش شبکه داخلی و خارجی دشمن در حوزه های زیر برای حساسیت زدایی از جامعه بودیم و..... برای هر کدام ازین موارد بصورت مفصل شبکه دشمن برنامه اجرا کرده است . حتی سیاسیون جریان اصلاحات مانند زیباکلام و عبدی و آذرمنصوری و....بصورت آشکار خواستار آزاد سازی این موارد خلاف دین و اخلاق شده اند. حالا شاهد اجرای موارد جدید توسط دشمن برای حساسیت زدایی در جامعه هستیم مانند همین طرح مشروعیت زایی برای توسط یکی از اهالی سینما در موارد قبلی متاسفانه جامعه مذهبی حساسیت لازم را بخرج نداد و اکنون شاهد رواج گسترده پدیده های شوم بیحجابی و روابط غیر اخلاقی و مصرف مشروبات الکلی و....در جامعه هستیم که نتایج آن را در فروپاشی کانون خانواده ها و افزایش طلاق و رواج پرخاشگری در جامعه میبینیم دشمن یک قدم جلو آمده و بدنبال عادی سازی حرامزادگی هست و اسم رابطه نامشروع را هم ازدواج سفید گذاشته تا جلوه زیبایی داشته باشد که نه ازدواج است و نه سفید اما در مورد اخیر جامعه مذهبی با دو مسئله مواجه است . مسئله اول جماعتی هستند که مانند موارد قبلی حرفشان اینست که آقا مشکلات اقتصادی و فقر و دزدی و اختلاس را حل کرده اید که حالا نگران روابط عاشقانه مردم باهم شده اید؟ برای عادی سازی بیحجابی و ....هم همین حرفها را میزدند اما مسئله دوم که احساس میشود کمی خطرناکتر هست همراهی بخشی از جریان مدعی انقلابیگری با این برنامه دشمن است. بخشی از جریان انقلابی که بواسطه دولت جدید وارد دولت شده اند و منافعی برای آنها تعریف شده برای فرار از پاسخگویی یا ناتوانی در تغییرات انقلابی اقدام به کم کردن حساسیت های دینی جامعه و حتی مقابله با مردم میکنند. در مورد اخیر مربوط به مسئله حرامزادگی متاسفانه شاهد حمله برخی رسانه داران انقلابی به علما و مراجع بودیم که چرا در مورد اختلاس ها و فقر و فلاکت مردم ساکتید اما با طرح یک موضوع کم اهمیت توسط یک سینماگر اینقدر حساس شده اید و موضعگیری میکنید!!!! بگذریم که علمای بزرگوار همیشه نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی مردم فریادمیکشند اما همین رسانه دارها صدای آنها را بایکوت میکنند تا مردم نفهمند و نشنوند که علمای دین چقدر پیگیر مسائل و مشکلات اقتصادی مردم هستند. نتیجه اینکه مردم انقلابی محکم در صحنه باشند و حساسیت های اخلاقی خود را در بالاترین سطح حفظ کنند و فریب جنگ روانی دشمن و برخی خودی های منفعت طلب را نخورند. که دشمن بشدت در حال فعالیت برای نابودی بنیان های اخلاقی و دینی جامعه است .این بار مسئله افتادن یک روسری از سر یک زن مسلمان نیست بلکه مسئله رواج حرامزدگی و نابودی اساس و بنیان جامعه اسلامی است. ⏪این مطلب را برای آگاهی عموم مردم تا میتوانید ارسال کنید ✍سعید درخشان @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️شستن به روش بخارشوی 🔷س ۵۷۸۳: آیا شستن به روش بخارشوی نجاست را از بین می برد؟ ✅ج: برای تطهیر چیز نجس باید پس از برطرف کردن عین نجاست، دوبار با آب قلیل یا یک بار با آب کر شسته شود و بخارشویی، نجاست را تطهیر نمی کند. 📕منبع: leader.ir @Emam_kh
🍃🌷 ﷽ 🤔چرا از عبادت لذّت نمی بریم؟ ✍حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند: ☑️ اگر انسان مریض،شیرین ترین و خوشمزه ترین گلابی و میوه راهم بخورد،لذّت نمی برد.. ✅ در بُعد معنوی و عبادت هم این گونه است. 🔷 کسی که ((فی قلوبهم مرض)) یعنی قلبش بیمار است، از نماز و عبادت لذّت نمی برد و گاهی هم خسته می شود. 🔴بیماری قلب همان گناهان است. تا انسان گناه را ترک نکند ، علاوه بر این که از عبادت لذّت نمی برد،بلکه خسته هم می شود. ✨اللهم الرزقنا توفیق طاعه و بعد المعصیه. @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رمان قسمت صدوچهلم شاید بهترین روز هاي عمرم را میگذراندم... هر روز خرید و تفریح با عزیز هاي زندگیم ... و من دائم مسخره می کردم محسن را... که چه حسی دارد وقتی فردا عقدش هفت صبح باید آماده باش باشد... به خواسته ي مادر مراسم عقد محسن در تالار برگذار میشد... تقریبا دو روز مانده به عقد و من هنوز لباسی نداشتم... رو به هدي که شربت آلبالویش را هم میزد کردم... - هدي تو لباس داري واسه جشن؟!... شانه اي باالانداخت بی تفاوت... - آره... حالا واسه منه ویلچر نشین چه فرقی می کنه چی بپوشم... کی به من نگاه میکنه... نگاه ملامتگرم را رویش پاشیدم... - هدي خسته نشدي؟!... می تونی با یه دوره درمان دوباره مثل یه آدم عادي باشی ..آخه دختر چرا لج میکنی؟!... نگاهم کرد... عمیق... انقدر که در جانم رسوخ کرد... - من وقتی یه آدم عادي میشم که یه زندگی عادي داشته باشم با یه شوهر عادي... خندیدم و میان حرفش پریدم... - امیرعباس غیرعادیه؟!... چشمکی زدم... - آره فکر کنم چشماش لوچ باشه، منم یه چیزایی فهمیدم... لبخند روي لب داشتم... اما از دلم خدا میداندکه هروقت اسمش روي لبم جاري میشدتک تک سلول هایم نامش را فریاد میزدند... بی آنکه لبخند بزند نگاهم کرد... شاید بخاطر فاصله ي نزدیکمان بود که انقدر نگاهش رسوخ میکرد در قلبم... - فکرمیکردم درك کنی ترحم چه زجري به آدم میده... نزدیک تر شد... - هر لحظه توي این خونه دارن جونمو میگیرن همه با این نگاها میفهمی یعنی چی محیا؟!... چشمانم در نی نی چشمانش لغزید... می فهمیدم خوب هم میفهمیدم... لب فشردم... - خب با شوهرت صحبت کن... یه جاي دیگه برید زندگی کنید... دیدم دستانش را که روي دسته ي ویلچر محکم شد - ..د نشد اون شکنجه گاه اصلی من میشد اونوقت... محیا چرا نمی فهمی من امیرعباس و نمی خوام... هیچ وقت نمی خواستم... چرا همه سعی میکنند منو نادیده بگیرن... به قول خودتون من راحت می تونم مثل یه آدم عادي زندگی کنم... پس چرا باید زندگیمو کنار یه آدم که حتی رغبت نمی کنه بهم دست بزنه، بگذرونم... دهان باز کردم تا چیزي بگویم... دستش را بالا برد... - بسه محیا... کسی واسه زندگیش می جنگه که طرفو دوست داشته باشه... امیرعباس هیچ چیزیو تو دلم تکون نمی ده... از اولم تکون نمی داد... با دهان باز نگاهش کردم... - پس اونهمه اصرار براي ازدواجتون براي چی بود؟!... نگاه عاقل اندر سفیهی به من انداخت... - تا حالا شده انقدر پست بشی که واسه حفظ آبروت از آدم هاي دیگه استفاده کنی؟!... امیرعباس عاشق بود و بهترین گزینه براي من که لب پرتگاه بودم... به چشمانش زل زدم... هیچ احساسی در صورتش نبود... هیچ وقت نشده بود انقدر جدي حرف بزند راجع به گذشته اش... گذشته اي که به قول خودش تا آخر عمر شرمنده اش میکرد... دهانم مثل ماهی بیرون از آب افتاده تکون میخورد... چیزي در دلم تکان خورد از شنیدن جمله اش که گفت... " امیرعباس عاشق بود"... میروم و نمیرود ؛ ازسر من ، هواي تو... همانطور زل زده بود به من و ادامه داد... - محیا تا کی می خواي نقش بازي کنی... چرا جوري راجع به امیرعباس حرف میزنی که انگار با یه نگاهش دلت نمیره براش... باز هم چیزي در نگاهش نبود... باز هم خودش را نزدیکم کرد... - محیا من خودم حس عشق و تجربه کردم... میبینم که بدجور می خوایش... واسه من فیلم بازي نکن... با دهان باز نگاهش کردم... عقب رفت وتکیه داد به صندلی اش و خندید... - چیه خیلی عجیبه که عشقت به شوهرمو انقدر خوب درك میکنم... چشمکی زد... - عیبی نداره اون شوهر خودت بوده... ادامه دارد... 💖 🧚‍♀●◐○❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح (9) 🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🔵 پنجمین و آخرین وصفی که مولا علی (علیه السلام) درباره مرحوم خَباب بن اَرَت به کار برده اند، این است که «عاشَ مُجاهداً» ؛ " او در تمام زندگیش مجاهدانه زندگی کرد. " مباحث خوبی پیرامون جهاد در نهج البلاغه است که به ترتیب عرض می کنم: 🔸نکته اول چیستی جهاد است؛ مولا علی (علیه السلام) در حکمت ۳۱ برای جهاد، که خودش یکی از ارکان چهارگانه ایمان است،چهار شعبه معرفی کرده است: «یکی امر به معروف، دوّمی نهی از منکر، سوّمی صداقت در هر شرایطی و چهارم دشمنی با فاسقان.» 🔸مطلب دوّم ارزش و اهمیت و جایگاه جهاد است در نهج البلاغه. 🔻حضرت علی (علیه السلام) در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه می‌فرماید: «برترین چیزی که به برکت آن می شود به خدا رسید، ایمان است و جهاد فی سبیله؛ بعد می‌فرماید: «فَأنَّهُ ذِروَةُ الإسلام» ؛ " همانا جهاد قلهٔ اسلام است." یعنی قلّهٔ فضائل اسلام است. 🔻یا در خطبه ۲۷، درباره ارزش جهاد می‌فرماید: «إن الجَهاد بابٌ من ابوابِ الجَنَّه فَتَحَهُ الله لِخاصَّة اولیائِه» ؛ "جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیاء خاص خودش باز کرده است." 🔻در اهمیّت و ارزش جهاد همین بس که مولا علی (علیه السلام) در آخرین وصیت نامه خودشان در نامه ۴۷ می فرمایند: «اللّه اللّه فی الجهاد بِاموالکم و أنفسکم و ألسنتکم فی سبیل الله» ؛ " خدا را خدا را درباره جهاد! با اموال و جانها و زبان هایتان در راه خدا" 🔻مورد دیگر درباره ارزش جهاد اینکه جهاد در منظر امیرالمؤمنین (علیه السلام) یکی از چهار رکن اصلی ایمان است؛ در حکمت ۳۱ می‌فرمایند: «ایمان بر چهار ستون استوار است؛ بر صبر و یقین و عدل و جهاد.» 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع