عنه عليه السلام
الحقُّ كُلُّه ثَقيلٌ ، و قد يُخَفِّفُهُ اللّه ُ على أقوامٍ طَلَبوا العاقِبَةَ فصَبَّروا نُفوسَهُم ، و وَثِقوا بصِدْقِ مَوعودِ اللّه ِ لمَن صَبرَ و احْتَسَبَ ، فكنْ مِنهُم و اسْتَعِنْ باللّه ِ .;
امام على عليه السلام
حقّ همه اش سنگين است، امّا خداوند آن را بر مردمانى كه جوياى عاقبت و آخرتند، سبك مى گرداند و از اين رو ، جانهايشان را به شكيبايى وا مى دارند و درستى وعده خدا را به كسانى كه در راهش شكيبايى مى ورزند و از او اميد پاداش مى برند، باور دارند؛ پس تو از اين عدّه باش و از خدا كمك بجوى .;
تحف العقول : 142 ، و في نسخة : «العافية» بدل «العاقبة» .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀سلام
🥀سومین روزمحرمتون بخیرونیکی
🥀ایام سوگواری تسلیت
🥀عزاداریتون قبول حق
🥀امیدوارم روز خوب و
🥀پر برکتی داشته باشید
🥀روزی پر از عشق
🥀و آرامش و سلامتی
🥀و پر از توفیق بندگی
🥀همراه با استجابت دعا
🥀دوشنبه تون پر خیر و برکت
@Emam_kh
🔰 حسین اندازه میشناسد
▪️راستى كه #حسين، گل گل عشق است. حسين آتش عشق است. حسين ساقى، حسين جام، حسين هستى، حسين مى، حسين شور و شعور است، زندگى است، لطف است، خبير است، دقيق است.
▪️حسين اندازه مى شناسد، براى همه حساب باز مى كند براى خدا، براى دين خدا، براى عالِم، براى جاهل، براى دشمن، براى دوست، براى اهل بيت، براى اصحاب، جلوتر بيا! براى استخوان هاى نرم شيرخوارش و براى دل مادرش حساب كرده است، مگر او را پنهانى در پشت خيمه ها دفن نكرد؟ مگر براى پاهاى كوچك بچه ها، تيغ هاى بيابان را نشكست و خارهاى اطراف خيمه ها را نكند؟!
▪️مگر براى اينكه عريان نماند و چشم زينب بر تن چاك چاك و عريان او ننشيند، لباس كهنه به تن نكرد؟ مگر براى نگهدارى كاروان اسارت، دل زينبِ دل سوخته را، دريا نساخت؟ مگر صبر و حلم و صلابت را در جام زينب نريخت؟
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مجوزی برای گناه!!
⁉️ چه چیزی باعث میشود انسان به راحتی #گناه کند؟!
🔸 نگرانی شیخ عباس قمی، صاحب #مفاتیح_الجنان از آخرت
@Emam_kh
💡 باید تکلیف خود را با کسانی که در صف مقابلند، روشن کنیم
زیارت عاشورا را ملاحظه بفرمایید. بند بند این زیارت چگونگی الگو گرفتن را یاد میدهد. شرط این الگو گرفتن چیست؟ این است که تکلیف خود را با کسی که در صف مقابل است روشن کنیم. تعارف هم ندارد! از آن اول ظالم تا آن آخر تابع. از آن کسی که مستقیم کار انجام میدهد تا آن کسی که "تابعت" و "شایعت" و "جاهدت". همه اینها را باید بشناسی که "برائت" بجویی.
در کنار برائت، فریاد است. فقط نمیگویی "إنّی أَتَقَرَّبُ إِلَی اللَّهِ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ"، بعد باید فریاد دشمنی بر سر کسانی سر بدهی که میخواهند در برابر حقیقت بایستند. "اللهم العن و از آنطرف بِالْمُوَالاَةِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّک"َ، هم فریاد دشمنی با دشمنان خدا سر بدهی و هم فریاد دوستی با پیامبر و فرزندان پیامبر.
🔹بخشی از سخنرانی دکتر جلیلی در جمع مردم چالوس | اردیبهشت ۹۵
@Emam_kh
❓❓پرسمان_نماز
🏵 وقتی ادرار دارم نماز جماعت رو شروع کنم یا برم دستشویی؟ 🏵
💠 یه دانش آموزی پرسید: نیاز دارم برم دستشویی اما همزمان #نماز_جماعت با اون ثواب خیلی زیادش داره شروع میشه. چه کار کنم ؟
🔹 یه مثال فرضی براش زدم. کسی رو فرض کن در بهترین مکان ، مسجد الحرام بهترین زمان، صبح جمعه ظهور. به امامتِ بهترین فرد امام زمان. تو بهترین صف ،صف اول ایستاده.
💠 هنوز حضرت نماز رو شروع نکرده سوال شما رو ازش میپرسه.
فکر میکنید حضرت چه جوابی بده؟؟
🔹 بله، جمله پیامبر روبه ایشان می فرمایند «فَلیَبدأ بالخَلاء» برو دستشویی
هرچند این #نماز رو از دست بدی و بعدش نماز رو فرادا بخونی.
جمله حضرت سه تا دلیل داره.
1⃣ در چنین حالتی ذهن انسان آشفته میشه قدرت تمرکز به شدت پایین میاد وقتی تو صف نماز ایستادی دیگه توجه و حضور قلب به خدا نداری، نمازت میشه گردویی که مغز نداره .
2⃣ پیامبر عزیزمون فرمودند کسی که در فشار ادرار و مدفوع باشه و نماز بخونه نمازش صحیحه ، لازم نیست دوباره اون نماز رو تکرار کنه اما مهر قبولی نمیخوره یعنی اون ارزش و ثوابی که باید داشته باشه نداره.
3⃣ ادرار و مدفوع مواد سمّی و زائد بدن هست. اگر نگه داشته بشه در درازمدت در زمان طولانی به کلیه ها فشار میارن. عفونت کلیه میاره، حتی ممکنه سبب سنگ کلیه بشه، مجاری مثانه پر از باکتریهای مضر میشه سبب عفونت مثانه میشه.
💠 خدا میخواد به من و شما بفرمایید سلامتی تو برای من خیلی مهم هست. هرگاه نیاز به دستشویی داشتید هر کار مهمی داشتی رها کن حتی اگر آماده گفتگو با من بودی. برو دستشویی برو به سلامتیت برس.
🔹 تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد.
📚 آرشیو تصویری مرکز تخصصی نماز، پرسمان نماز دانش آموزی، پرسش ۲۵.
@Emam_kh
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
🏴 وظیفه مداحان 👈🏻 معارف انقلاب اسلامی را تبیین کنید ▫️ رهبر انقلاب: از [سرمایه هنر مداحی] باید در
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹 آیه ۱۳۷ سوره انعام
🌸 وَكَذَٰلِكَ زَيَّنَ لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ قَتْلَ أَوْلَادِهِمْ شُرَكَآؤُهُمْ لِيُرْدُوهُمْ وَلِيَلْبِسُوا عَلَيْهِمْ دِينَهُمْ ۖ وَلَوْ شَآءَ اللَّهُ مَا فَعَلُوهُ ۖ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ
🍀 ترجمه: و اینگونه شریکان آنها برای بسیاری از مشرکان، كشتن فرزندانشان را در نظرشان زیبا جلوه دادند تا سرگردان و هلاكشان سازند و دینشان را بر آنان مُشتبه كنند؛ اگر خدا میخواست آن كار را نمیكردند پس آنان را با آنچه دروغ می سازند واگذار.
🌷 #كَذَٰلِكَ: این چنین
🌷 #زَيَّنَ: زینت داد
🌷 #كَثِير: بسیاری
🌷 #قَتْل: کشتن
🌷 #أَوْلَادِهِم: فرزندانشان
🌷 #شُرَكَآؤُهُم: شریکانشان
🌷 #لِيُرْدُوهُم: تا سرگردان و هلاکشان سازند
🌷 #لِيَلْبِسُوا: تا بر آنان مشتبه کنند
🌷 #فَذَرْهُمْ: پس آنان را واگذار
🌷 #يَفْتَرُونَ: دروغ می سازند
🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره انعام در مکه نازل شده است. #قرآن در اين آيه اشاره به يكى ديگر از زشت كاری هاى بت پرستان و جنايت هاى شرم آور آنها نموده مى فرمايد: «وَ كَذلِكَ زَيَّنَ لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ قَتْلَ أَوْلادِهِمْ شُرَكاؤُهُمْ: و اینگونه شریکان آنها برای بسیاری از مشرکان، کشتن فرزندانشان را در نظرشان زیبا جلوه دادند» تا آنجا كه كشتن بچّه هاى خود را يک نوع افتخار و يا عبادت محسوب مى داشتند. منظور از «شركاء» در اينجا بت ها هستند كه به خاطر آنان گاهى فرزندان خود را قربانى مى نمودند و يا نذر مى كردند كه اگر فرزندى نصيب آنها شد آن را براى بت قربانى كنند، همان طور كه در #تاريخ بت پرستان قديم گفته شده است.
🌸 و بنابراين نسبت «تزيين» به بت ها به خاطر آن است كه علاقه و عشق به بت آنها را وادار به اين عمل جنايت بار مى كرد. سپس #قرآن مى فرمايد: «لِيُرْدُوهُمْ وَ لِيَلْبِسُوا عَلَيْهِمْ دِينَهُمْ: تا سرگردان و هلاکشان سازند و دینشان را بر آنان مشتبه کنند» #قرآن مى فرمايد: «وَ لَوْ شاءَ اللّهُ ما فَعَلُوهُ: و اگر خدا می خواست آن کار را انجام نمی دادند» ولى اجبار بر خلاف سنّت خداست، خداوند خواسته بندگان، آزاد باشند تا راه تربيت و تكامل هموار گردد؛ زيرا در اجبار نه تربيت است و نه تكامل و در پايان آیه مى فرمايد: «فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ: پس آنان را با آنچه دروغ می سازند واگذار»
🔹 پیام های آیه ۱۳۷ سوره انعام
✅ بینش غلط و خرافى، سبب مى شود كه انسان، فرزند خود را پاى بت سنگى و چوبى قربانى كرده و به آن افتخار نماید.
✅ مجرمان، حتّى براى فرزندكشى هم توجیه درست مى کنند تا روان و وجدان خود را آرام كنند.
✅ توجیه #گناه و آراستن زشتى ها، عامل هلاكت و سقوط است.
✅ #پیامبر، مسئول ابلاغ است نه اجبار، اگر مردم گوش نكردند، آنان را رها كرده و به سراغ دل هاى آماده مى رود.
✅ افكار و رفتار منحرفان، نباید حق ّجویان را دلسرد كند.
✅ شریک پنداشتن براى #خدا، افترا به اوست.
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
,
🏴 وظیفه مبلغان و روحانیون
👈 شبهات جوانان را برطرف کنید
◾️ رهبر انقلاب: امروز عمومِ جوانان کشور ذهنشان باز است... مسائل را با چشم بصیرت نگاه میکنند و میخواهند بفهمند. یک بخشِ مهم از حادثه فرهنگی در جامعه امروز ما این است که اینها در معرض شبهات قرار میگیرند... مهم این است که مطلبی که شما میگویید، برطرف کننده شبهه باشد و آن را زیاد نکند.۱۳۷۳/۰۳/۱۷
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
🇮🇷 @Emam_kh
🏴 رعایت حق الناس در عزاداری
🔷 س ۶۱۱۹: آیا به راه انداختن دسته های عزاداری در معابر عمومی که گاهی اوقات باعث اذیت و بسته شدن مسیر عابران و وسائل نقلیه می شود، اشکال دارد؟
✅ ج: به راه انداختن دسته های عزاداری برای سیدالشهداء و اصحاب ایشان (علیهمالسلام) و شرکت در امثال این مراسم، امری بسیار پسندیده و مطلوب است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران می شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام است، پرهیز گردد.
@Emam_kh
🦋ای در دام عنکبوت
#قسمت۱۱۱ 🎬
امروز بعداز یکهفته که از ازمایش دادن ما گذشته,راهی سفریم ،دلم گرفته ,درسته این چند وقته از خانه بیرون نیامدم اما دلم خوش بود که تو شهر خودم هستم,جایی نفس میکشم که بوی پدر ومادرولیلا را میدهد وهراز گاهی با عماد وطارق هم تلفنی صحبت میکردم ,اما با رفتن به خانه ی عنکبوت همین دلخوشی های کوچک هم ازمن گرفته میشود,علی میگه این گوشی امنیتی که راحت باهاش تماس میگرفتم را باید پس بدیم,چون امکان دارد توبازرسی اسراییلیا لوبره وما بدون هیچ وسیله ای ارتباطی باید قدم به مکان جدیدی بگذاریم,ابوصالح واون ارگانی که نمیدونم کیه وچیه,قول حمایت همه جانبه داده اند ,حتی برای من وعلی حقوق ماهانه درنظر گرفته اند تا اونجا که هستیم از این بابت مشکلی نداشته باشیم.اما علی مخالف هست ومیگه تا کارمفیدی انجام نداده ام به خودم این حق را نمیدهم که از بیت المال مسلمین استفاده کنم,یه سرمایه کوچکی جورکرده تا وقتی اونجا مستقر شدیم وتا کار مناسبی راه بیاندازد,کفاف زندگی دونفرمان را میدهد....
دل توی دلم نیست....نمیدونم قراره چی پیش بیاد اما توکل کردم برخدا ویاری میجویم از حجت زنده اش,مهدی زهراس...
ازامروز قرارگذاشتیم توهیچ شرایطی اسامی اصلیمون را صدا نزنیم .عه علی داره صدام میزنه...
علی:هانیه جان ,بیا دیگه ,چمدانها هم بردم,دل بکن از این اسباب اثاثیه ها,قول میدم توسرزمین موعود بهترش رابرات بخرم.
علی گفته بود نباید قران را همرام بیارم اما دلم نمیومد قران طارق را جا بگذارم ,پس یک شب قبل از رفتن بااحتیاط کامل علی ,من را به خانه خودمان برد....همه جا سوت وکور بود,اول رفتم داخل زیر زمین,تخت چوبی سرجاش بود,قران را گذاشتم توکشو زیر تخت البته به طارق گفتم که میگذارمش اونجا,رفتم بالا ,صبرکردم چشام به تاریکی عادت کنه خدای من خونه ی پدری ام, کلا غارت شده بود ,دیگه خبری از تک وتوک وسیله هایی که مونده بود,نبود....اخرین نگاه هام را توتاریکی به کل خونه مون ,خونه ای که یاداور بچگیام,یاداور شیرین ترین لحظات زندگی ام وتلخ ترین ساعات عمرم بود,انداختم.
همراه علی به حیاط پشتی خونه رفتم وخودم را انداختم روقبر لیلا.....گفتم که عماد را پیدا کردم,گفتم که راهی سفرم و...
همینجور که گریه میکردم ,دستان گرم علی دوباره من رااز حال وهوای غمبارم بیرون اورد ودوباره بااحتیاط کامل برگشتیم اپارتمان...
علی:هانیه کجایی؟؟
من:امدم هارون جان,امدم وباعجله به سمت سرنوشتی نامعلوم رفتم....
ادامه_دارد ...
🦋 ای در دام عنکبوت
نویسنده خانم ط_حسینی
#قسمت۱۱۲ 🎬
چیزایی را که میدیدم خیلی باتصوراتم فرق داشت ,اخه عراق که بودیم وماهواره را روشن میکردیم ,مملوبود از فیلمهای هالییوودی که نشان میداد جوامع غرب ویهودی و...مردمش درپوشش آزاد بودند یعنی آزادیی که مساوی با برهنگی بود اما اینجا زنان وحتی مردان ,بسیار پوشیده بودند اکثر زنان دامن وپیراهن های بلند وبعضی که بلوز وشلوار بودند,لباسشان انقدر گشاد بود که حجم اندامشان قابل دیدن نبود...
علی همینطور که دستم راگرفته بود گفت:چیه؟خیلی ساکتی,ببینم توفکری؟
من:علی ,از پوشش اینها درتعجبم...
علی خنده ای کرد وگفت:این اسراییلیا هرچی خوبی هست برای خودشان میخوان ومبتذلات را برای کشورهای اسلامی سوغات میدهند....
سلما داخل این خیابان رانگاه کن...حداقل ,تابلو چندین کارگاه خیاطی به چشم میخورد ,شرط میبندم قسمت اعظمشان لباسهای عریان وبرهنه طراحی میکنند تا برای کشورهای اسلامی صادرکنند وبرهنگی را یک امر روشنفکری جامیزنند تا فساد را درکشورهای ما زیاد کنند درعوض, مجلس این کشورغاصب حکم میکند یعنی قانون کشورش اینه که افراد بالای چهارده سال حق پوشیدن لباسهای بدنما وتحریک کننده ندارند واگرکسی خلاف این امر انجام دهد جریمه میشود,این قانون اگر داخل یک کشور اسلامی بخواداجرا بشه همین کثافتها توبوق وکرنا میکنن که توفلان کشور ازادی نیست ومردم حتی توپوشش لباس ازادی ندارند اما به خودشون که میرسه لال میشن,چون میدونن کاردرست همین است.
اینه که الان تو داخل کشورغاصب اسراییل قدم میزنی واما فکر میکنی,تویک شهر مذهبی ومسلمان هستی.
باخودم فکر میکردم ,عجب موز مارهای هستند این صهیونیست ها,کاش میتوانستم هرچه که میبینم برای جوانان شیعه ی دنیا بگم واگاهشون کنم....
همین موقع رسیدیم به ادرسی که هارون هتلی داده بود.
علی داخل دفتر املاک شد وشروع به صحبت کرد.
اون اقا,عکس وتصاویر خونه هایی راکه برای اجاره گذاشته بودند را نشانمان داد وبالاخره از بین کلی خونه,یک خونه جم وجور ونقلی که برای ما دونفر مناسب باشه,پسندیدیم.
البته املاکی ,میگفت تا کارت دایم اقامتمان را نبینه قراردادکلی رانمینویسه.
قرار شد من وعلی فردا بریم دنبال کارت اقامت,اما نمیدونستم که فردا باچه عجایبی روبه رو میشوم.
ادامه دارد....
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح حکمت108 ( 18 )
🔹 مدیریت قلب
🔰 مولا علی (علیهالسلام) در ادامه حکمت ۱۰۸ میفرمایند: « وَ إِنْ أَصَابَتْهُ مُصِيبَةٌ فَضَحَهُ الْجَزَعُ » ؛
" یکی از آفات قلب و نفس این است که اگر مصیبتی بر او عارض بشود و انسان مراقبت نداشته باشد، جزع و فزع آبروی انسان را میبرد."
🔻مولا علی (علیهالسلام) در نهجالبلاغه به ما آموختند که در مقابل سختی ها و مشکلات و مصیبت های دنیا، صبر کنیم؛ در خطبه ٩٩ میفرمایند: « وَ لَا تَجْزَعُوا مِنْ ضَرَّائِهَا وَ بُؤْسِهَا » ؛ " از مشکلات و سختی های دنیا، جزع نکنید. "
🔻 همچنین در نامه ٢٢ مینویسند: « وَ مَا فَاتَكَ مِنْهَا فَلَا تَأْسَ عَلَيْهِ جَزَعاً » ؛ " چیزی از دنیا اگر از دستت رفت، بر آن تأسف نخور، جزع نکن. "
🔻در بیان دیگری مولا علی (علیهالسلام)، همه انواع جزع و فزع را قبیح و زشت میدانند، مگر جزعی که در مصیبت پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بوده است؛ در حکمت ۲۹۲ خطاب به پیامبر عزیز، عرضه میدارند: « وَ إِنَّ الْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلَّا عَلَيْكَ » ؛ " همانا همه انواع جزع زشت اند، مگر جزعی که بر مصیبت شما میشود."
🔻دلیل اینکه جزع قبیح است، این است که مولا در حکمت ۲۱۱ فرمود: « الْجَزَعُ مِنْ أَعْوَانِ الزَّمَانِ »؛
" انسان مصیبت دیده اگر جزع بکند(یعنی بیتابی بکند)، خودش با دست خودش زمان را علیه خود بسیج کرده است." لذا در حکمت ۱۸۹ فرمود: «مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ الْجَزَعُ»؛ " کسی را که صبر نتواند نجاتش دهد، آرامش بکند، جزع و فزع و بیتابی حتما هلاکش خواهد کرد."
🔻 و اساسا از نظر مولا علی (علیهالسلام) وقتی مصیبتی بر انسان وارد میشود، جزع هیچ فایده ای ندارد؛ در مرگ فرزند اشعث، به او اینگونه فرمودند:
« إِنْ جَزِعْتَ جَرَى عَلَيْكَ الْقَدَرُ وَ أَنْتَ مَأْزُورٌ »؛
" اگر جزع بکنی در مرگ فرزندت، آنچه که خدا مقدر کرده، دیگر انجام شده است (یعنی فرزندت که دیگر زنده نمیشود) ، اما تو هم گنهکار خواهی بود."
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چرا دعوت مردم کوفه عامل اصلی در قیام امام حسین(ع) نبوده است؟
⭕️ «شهید مطهری»
@Emam_kh