═✧❁﷽❁✧═
#أنس_بن_مالک تا #شارلی_ابدو
1️⃣ «انس بن مالک» از صحابه رسول خدا (ص) در نزد اهل سنت است. او راوی صدها حدیث است. انس از علمای درباری بنی امیه بالاخص عبیدالله بن زیاد بود. زمانی که عبیدالله ملعون به لب و دندان امام حسین (ع) جسارت کرد، او هیچ واکنشی نشان نداد. در نزد اهل بیت (ع) انس فردی کذاب است.
2️⃣ یهودیان با تحریف کتب آسمانی خود و برای پیشبرد اهداف شیطانی _شهوانی خود، دروغ های فراوانی را به انبیای الهی همانند حضرت سلیمان، داود، نوح و ... نسبت دادند. شهوتران بودن و همبستر شدن با محارم قسمتی از این اکاذیب است.
3️⃣ برخی از صحابه همانند «انس بن مالک»، «ابوهریره» خط فکری یهود در دروغ افکنی را، وارد اسلام کردند. انس روایات دروغی را نقل کرده که نشان دهنده شهوتران بودن رسول خدا (ص) است. او به دروغ می گوید: رسول خدا (ص) در یک ساعت با یازده همسر خویش همبستر می شد:
🔴 «... يَدُورُ عَلَى نِسَائِهِ فِى السَّاعَةِ الْوَاحِدَةِ مِنَ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ ، وَهُنَّ إِحْدَى عَشْرَةَ ...»
4️⃣ در زمان ما صهیونیسم جهانی با بوق های رسانه ای خود همانند «شارلی ابدو» همان سیاست یهود را دنبال می کنند. آتش تهیه آنها نیز روایت های جعلی و دروغ برخی صحابه منافق در صحیح ترین کتب اهل سنت است.
✅ کاش میلیون ها معترض به نشریه «شارلی ابدو» روزی به «صحیح بخاری» نیز اعتراض کنند و ... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#دین_ضد_عفاف
1️⃣ یکی از مهم ترین اهداف و مقاصد دین اسلام حفظ #عفت و #حیا در جامعه است. بر این اساس اسلام قانون حجاب را برای زنان الزامی کرد. و به آنها دستور داد تا چادر بر سر کنند.
2️⃣ در حکم حجاب بین زنان و کنیزان هیچ فرقی نیست. این حکم نزد شیعه اجماعی است. برخی روایات دال بر عدم وجوب حجاب برای کنیزان حمل بر تقیه شده است و مورد اعراض فقها قرار گرفته است و در تعارض با روایت های صحیح است لذا هیچ ارزش استدلالی ندارند.
📚 جواهر الكلام في ثوبه الجديد؛ ج4، ص: 487
3️⃣ با وجود تاکیدات دین اسلام بر حجاب و عفاف، خلیفه دوم با حجاب و عفاف کنیزان به شدت مخالف بود:
♦️ «...كُنَّ إِمَاءُ عُمَرَ رَضِىَ اللَّهُ عَنْهُ يَخْدُمْنَنَا كَاشِفَاتٍ عَنْ شُعُورِهِنَّ تَضْرِبُ ثُدِيَّهُنَّ...»
♦️ کنیزان عمر به ما در حالی که هیچ حجابی نداشتند و سینه های آنها عریان بود، خدمت می کردند. (تصویر بالا)
4️⃣ اگر این کنیزان مسلمان بودند چرا خلیفه دوم بی غیرتی کرده؟ اگر آنها کافر بودند، کسی که به دروغ ادعای مسلمان کردن ایران و مصر و ... را به او نسبت می دهند، چگونه نتوانسته آنها را مسلمان کند؟
5️⃣ ناراحت کننده تر آن که عمر بن خطاب روزی کنیز با حجابی را دید:
♦️ «...فَقَامَ إِلَيْهَا بِالدَّرَّةِ ، فَضَرَبَ بِهَا رَأْسَهَا حَتَّى أَلْقَتْهُ عَنْ رَأْسِهَا...»
📚 مصنف ابن أبي شيبة ج2 ، ص 231
🔸با شلاق به سمت او رفت و به سر کنیز آنقدر ضربه زد تا چادر از سرش افتاد.
◀️ اسناد روایات مورد استناد در کتب اهل سنت، صحیح است.
✅ قضاوت با وجدان های بیدار
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
May 11
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ آیا امام حسن و حسین علیهما السلام در فتح ایران حضور داشتند؟؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#دستبرد
1️⃣ عبارت #بدون_تحریف در سنن بیهقی:
♦️ «...خرج رسول الله (ص) فوجه هذا المسجد فقال ألا لا يحل هذا المسجد لجنب ولا لحائض إلا لرسول الله (ص) وعلي وفاطمة والحسن والحسين ألا قد بينت لكم الأسماء أن لا تضلوا »
🔷 ام سلمه رضی الله عنها می گوید: رسول خدا (ص) وارد مسجد (مسجد النبی (ص)در مدینه) شد و فرمود: آگاه باشید این مسجد بر هیچ جنب و حائضی حلال نیست 👈مگر برا رسول خدا (ص) و علی و فاطمه و حسن و حسین(ع). آگاه باشید که من اسامی آنها را بیان کردم تا گمراه نشود.
2️⃣ عبارت #تحریف_شده در سنن ابن ماجه:
♦️ «... دخل رسول الله (ص) صرحة هذا المسجد . فنادى بأعلى صوته إن المسجد لا يحل لجنب ولا لحائض»
🔷 ام سلمه رضی الله عنها می گوید: رسول خدا (ص) وارد حیاط مسجد (مسجد النبی (ص)در مدینه) شد و با صدای بلند فرمود: آگاه باشید این مسجد بر هیچ جنب و حائضی حلال نیست.
3️⃣ با مقایسه دو عبارت فوق (همراه با تصویر کتب) روشن می شود که عبارت دال بر حلال بودن مسجد برای اهل بیت (ع) و ذکر نام آنها به جهت گمراه نشدن، با بی شرمی تمام در سنن ابن ماجه حذف شده است!!
✅ اندک #انصاف و #شعوری کافی است که دین خود را از #نواصب و دشمنان کینه توز اهل بیت (ع) نگیریم.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#وضوی_کذابین
1️⃣ «حجاج بن يوسف ثقفي» از خون خوارترین عوامل دستگاه سقیفه و بنی امیه است. او هزاران نفر از صحابه و تابعین و دیگران را به قتل رساند.
2️⃣ «انس بن مالک» از اصحاب رسول خدا (ص) است. او در میان اهل سنت جایگاه علمی بسیار بالایی دارد به گونه ای که صدها روایت از او نقل شده است.
3️⃣ حجاج بن یوسف روزی بر مردم خطبه خواند و گفت:
♦️ «... اغسلوا وجوهكم وأيديكم وأرجلكم فاغسلوا ظاهرهما وباطنهما وعراقيبهما فإن ذلك أقرب إلى جنتكم…»
🔷 در وضو صورت و دست و پاها _اعم از ظاهر و باطن و پاشنه پا_ را بشویید. همانا این برای بهشت شما نزدیک تر است.
4️⃣ انس بن مالک در آن جلسه حاضر بود. بعد از این سخنان حجاج گفت:
♦️ «...صدق الله وكذب الحجاج «وامسحوا برؤوسكم وأرجلكم إلى الكعبين»
🔷 خداوند راست و حجاج دروغ گفت! خداوند در قرآن گفت: «سر و پاهای خود را تا برآمدگی آن، مسح کنید.(سوره مائده، آیه 6) تصویر بالا را ملاحظه کنید!
✅ چرا اهل سنت به دروغ حجاج قاتل عمل می کنند و سخن راست پروردگار در قرآن را کنار می گذارند؟ چرا پاهای خود را در وضو می شویند؟ در حالی که نص قرآن «وَ امْسَحُوا» به معنی مسح کردن است. حتی ابن عباس _ آن صحابی بزرگ_ وضو را دو شستن و دو مسح کردن تعریف کرده است.
🔴 انتخاب با شما #دروغ_حجاج_قاتل یا #راست_قرآن
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#دین_ناصبی_ها
1️⃣ «زیاد بن جبیر» یکی از راویان حدیث در نزد اهل سنت است. او از جمله راویان صحیح ترین کتب اهل سنت همانند صحیح بخاری و مسلم و سنن ترمذی و ابن ماجه و ... است.
2️⃣ زیاد مورد اعتماد و توثیق علمای رجال اهل سنت همانند: دارقطنی، احمد بن حنبل، نسائی و ابوزرعه، ابن معین و ... است.
3️⃣ عبدالرحمن فرزند ابونعیم می گوید:
♦️ «كان زياد بن جبير يقع في الحسن والحسين فقلت له يا أبا محمد ان أبا سعيد حدثني عن النبي صلى الله عليه وسلم قال الحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة.»
🔷 زیاد بن جبیر به حسن (ع) و حسین(ع) فحاشی می کرد. به او گفتم: ای ابومحمد! ابوسعید خدری به من حدیث گفت که رسول خدا (ص) فرمود: حسن و حسین سید جوانان اهل بهشت هستند. آنها را فحش نده و این کار را ترک کن!
✅ اگر یک راوی به ابوبکر و عمر و عائشه فحش بدهد، علمای اهل سنت چه برخوردی با او می کنند؟ آیا به او در دین و روایت اعتماد می کنند؟ یا اینکه او را کافر و فاسق دانسته و حکم به قتل و غارت مال و ناموس او می کنند؟
✅ چه تفاوتی بین امام حسن (ع) و امام حسین (ع) با عائشه و ابوبکر و عمر و .. است؟! مگر نه اینکه به تصریح روایات قطعی شیعه و اهل سنت حسنین (ع) اهل بیت، عترت رسول خدا (ص) هستند.
✅ شمر، خولی، ابن زیاد، یزید و ... (لعنة الله علیهم اجمیعن) سر امام حسین را بریده و خاندانش را به اسارت بردند ولی امثال زیاد بن جبیر، انس بن مالک، بخاری، ابن تیمیه و ... با منش، فکر، اعتقادات اهل بیت (ع) دشمنی کردند.
🔴 انتخاب با شما #یزید_شمر_زیاد یا #امام_حسن_و_حسین
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#کرامات_اولیای_الهی
1️⃣ «محمد بن ابی نصر حمیدی» یکی از علمای اهل سنت در قرن سوم هجری در اسپانیا(اندلس) است. او ظاهری و اهل حدیث بود. کتاب «الجمع بین الصحیحین» یکی از آثار اوست.
2️⃣ او در زمان مرگش به «مظفر بن رئیس» وصیت نمود که در کنار «بشر حافی» دفن شود ولی با وصیت او مخالفت کردند. او به خواب مظفر آمد و او را سرزنش کرد. بعد از سه سال قبر او را شکافتند که:
♦️ «... وكان كفنه جديدا، وبدنه طريا يفوح منه رائحة الطيب...»
🔸 کفنش هنوز سالم بود و بدنش تازه بود که از آن بوی عطر به مشام می رسید.
3️⃣ این کرامت را ذهبی _ از بزرگ ترین علمای اهل سنت و شاگرد بزرگ ابن تیمیه تئورسین وهابی ها _ نقل کرده است. تصویر فوق را ملاحظه کنید!
✅ چرا وهابی ها کرامات اولیای الهی را بعد از مرگ انکار می کنند؟ آیا حافظ ذهبی و ابن عساکر راویان این کرامت کافر و گمراه هستند؟
چرا اگر یک شیعه شبیه این فضیلت را برای اولیای الهی و علما و شهدا نقل کنند، خنّاسان وهابی آن را بر نمی تابند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#اربعین
✍️ در روزهای اخیر جریان های وهابی و ناصبی تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به مراسم اربعین امام حسین علیه السلام داشته اند. عمده شبهات وارده را می توان در دو محور بررسی کرد:
⏹ محور اول: اشکال #سندی به روایات اثبات کننده زیارت اربعین: برای پاسخ گویی به این شبهه باید در نظر داشت که:
1️⃣ سند روایت یکی از قرائن صدور و صحت روایت است. باید در نظر داشت که قرائن تاریخی، نگاه فقها و محدثین بزرگ به جایگاه حدیث، مطابقت روایت با عمومات و اطلاقات قرآنی و روایت های قطعی و عمل فقها به مضمون روایت از دیگر قرائن اعتبار یک روایت هستند. نتیجه این نکته علمی آن است که با صرف تضعیف سندی یک حدیث به هیچ وجه نمی توان حکم به بی اعتباری آن نمود. در بسیاری از موارد سند روایت ضعیف است ولی آن روایت دارای قرائن صدق متعدد است که باعث وثوق به صدور و اعتبار آن می شود.
2️⃣ اصل «زیارت اربعین» دارای چندین سند می باشد که فقیه بزرگی همانند شیخ طوسی در تهذیب الاحکام یک سند را ذکر کرده است. علامه مجلسی در جلد 98 بحارالانوار اسانید دیگری را نیز ذکر کرده است.
3️⃣ سند این زیارت در کتاب تهذیب کاملا #معتبر است و راویان آن همگی مورد توثیق و اعتماد علمای رجالی هستند:
♦️ «أَخْبَرَنَا جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال»
📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج6 ؛ ص113
◀️ #توثیق افراد واقع در سند:
🔸 أبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ :
📚رجال الطوسي (جامعه مدرسين) ؛ ص449
🔸 محَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ :
📚 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج27 ؛ ص81 و معجم رجال الحديث و تفصيل طبقات الرواة ؛ ج18 ؛ ص32 و كتاب نكاح (زنجانى)؛ ج1، ص: 14
🔸 أبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ :
📚 رجال العلامة الحلي ؛ ص37 و تصحيح تراثنا الرجالي مع الترعيف بالمجهولين من رواته ؛ النص ؛ ص314
🔸سعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ:
📚 عدة الرجال ؛ ج2 ؛ ص135 و بهجة الآمال في شرح زبدة المقال ؛ ج4 ؛ ص345 و أحسن التراجم لأصحاب الإمام موسى الكاظم عليه السلام ؛ ج1 ؛ ص287
🔸 صفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال:
📚رجال النجاشي ؛ ص198
✅ با مراجعه به آدرس های کتب رجالی فوق مشاهده خواهید کرد که تمام راویان حدیث زیارت اربعین مورد اعتماد و وثوق هستند. در ضمن این حدیث مورد عمل همه فقها و علمای و متشرعین شیعه در طول تاریخ نیز بوده است. و با ادله متواتر استحباب زیارت امام حسین (ع) تایید می شود. پس اشکال سندی به این حدیث از روی نادانی و جهالت است.
⏹ محور دوم: تشکیک در #سبب_زیارت اربعین:
1️⃣ در کتب تاریخی و منابع درجه چندم برخی از اسباب همانند ماجرای جابر و ... برای زیارت اربعین ذکر شده است. بر فرض عدم اثبات این اسباب هیچ دلیلی بر انکار و خدشه در زیارت اربعین وجود ندارد. زیرا اصل زیارت اربعین از حیث روایی و شرعی قطعی است.
2️⃣ برای مثال ممکن است در تعداد کشته ها، علل شروع جنگ، سلاح های به کار رفته و ... در جنگ جهانی دوم اختلاف و تشکیک شود، ولی با تشکیک در علل فوق نمی توان در اصل وقوع جنگ جهانی تردید نمود. حال اگر کسی در یکی از امور تاریخی و غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید داشته باشد، هیچ تردیدی در اصل زیارت ندارد. محدث نوری و شهید مطهری بارها به زیارت معصومین رفته اند و اگر در مساله تاریخی غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید دارند، هیچ خدشه ای در اصل زیارت اربعین ندارند.
✅ یکی از مغالطه های وهابیت جابجایی موضوع و محل نزاع است. آنها از اشکال علمای شیعه به یک مساله تاریخی که هیچ ربطی به مشروعیت زیارت اربعین ندارد، نامشروع بودن اصل زیارت را نتیجه گرفته اند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#کودتاچیان
1️⃣ عبدالله بن عباس از بزرگ ترین صحابه رسول خدا (ص) است. او مفسر قرآن و دانشمند بزرگ امت اسلام است.
2️⃣ او با خود می گفت:«يَوْمَ الْخَمِيس» روز پنج شنبه! «وَمَا يَوْمُ الْخَمِيس» و چه روز پنج شنبه ای!( برای تعجب و عظمت آن روز) سپس به شدت گریه می کرد به گونه ای که اشک هایش سنگ ریزه ها را نیز خیس می کرد!
3️⃣ اطرافیان علت گریه اش را جویا شدند او گفت بیماری بر رسول خدا (ص) شدت گرفته بود او دستور داد:
♦️ «... ائْتُونِى بِكَتِفٍ أَكتُبْ لكم كتابا لا تَضِلُّوا بعدهُ أَبدًا ...»
🔸 کاغذی برایم بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از آن #ابدا_گمراه_نشوید.
4️⃣ در آن زمان عمر از میان عده ای برخواست و گفت:
♦️ «... إِنَّ النَّبى (ص) قد غلَب عليه الْوَجعُ وعندَكمُ الْقرآنُ ، حَسْبُنَا كتابُ اللَّهِ...»(حدیث شماره 4432 و 5669 بخاری)
🔸 مرض بر پیامبر (ص) چیره شده است در حالی که در نزد شما قرآن است و کتاب خدا ما را کفایت می کند!
5️⃣ صداها بالا گرفت و درگیری و تنازع بین اصحاب رسول خدا (ص) آغاز شد... . ابن عباس می گفت:
♦️ «... إنَّ الرَّزيَّة كلّ الرَّزيَّةِ ما حَال بين رسول اللَّه (ص) و بين أَن يَكْتُب لهم ذلك الكتاب...»
🔸 همانا تمام مصیبت ها آن بود که بین رسول خدا (ص) و نوشتن او منانع شدند.
✅ مگر رسول خدا (ص) چه می خواسته بنویسد که امت هیچ گاه با آن گمراه نگردد؟ آن نوشته چه ضرر و خطری برای عمر و هم حزبی های او داشت؟ آیا فهم و شعور عمر از رسول خدا (ص) ببیشتر است؟ یا اینکه عمر و برخی همراهان او در تدراک #کودتا بودند؟ و ... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#عدالت_عمری
1️⃣ اجرای عدالت یکی از مهم ترین اهداف انبیای الهی است. یکی از مهم ترین پایه های حکومت اسلامی عدالت محوری است.
2️⃣ حاکم اسلامی باید مردمی باشد و با چهره ای گشاده پذیرای انتقادات مردم باشد. اگر انتقاد حق بود بپذیرد و از ظلم وارده شده به درگاه الهی توبه کند و اگر هم انتقاد به حق نبود، با حلم و صبوری برخورد کند.
3️⃣ علیرغم تبلیغات دروغین درباره عدالت خلیفه دوم، مردم از حکومت او راضی نبودند. بخاری در صحیح خود نقل می کند که: «عُیینه» با پارتی بازی پسر عمویش ساعت ملاقات با عمر بن خطاب می گیرد! وقتی که به ملاقات او می رود زبان به شکایت می گشاید:
♦️ «...يَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَاللَّهِ مَا تُعْطِينَا الْجَزْلَ ، وَمَا تَحْكُمُ بَيْنَنَا بِالْعَدْلِ...»
🔸 ای پسر حطاب! به خدا قسم سهم ما را (از بیت المال) ندادی و در حق ما به عدالت حکم نکردی!
4️⃣ خلیفه دوم با شنیدن این شکایت ساده برآشفت و به شدت غضبناک شد و خواست که به «عیینه» صدمه بزند. در این حال پسر عموی او به دادش رسید و عمر را دعوت به بردباری نمود!
🔴 آیا حاکم اسلامی به صرف یک انتقاد و شکایت حق صدمه زدن به شاکی را دارد؟ آیا نباید ادله او را بنگرد و درباره آن تحقیق کند؟ آیا شخص #ظالم و #مستبد صلاحیت خلافت و ولایت را دارد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u