eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
640 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «محمد بن ابی نصر حمیدی» یکی از علمای اهل سنت در قرن سوم هجری در اسپانیا(اندلس) است. او ظاهری و اهل حدیث بود. کتاب «الجمع بین الصحیحین» یکی از آثار اوست. 2️⃣ او در زمان مرگش به «مظفر بن رئیس» وصیت نمود که در کنار «بشر حافی» دفن شود ولی با وصیت او مخالفت کردند. او به خواب مظفر آمد و او را سرزنش کرد. بعد از سه سال قبر او را شکافتند که: ♦️ «... وكان كفنه جديدا، وبدنه طريا يفوح منه رائحة الطيب...» 🔸 کفنش هنوز سالم بود و بدنش تازه بود که از آن بوی عطر به مشام می رسید. 3️⃣ این کرامت را ذهبی _ از بزرگ ترین علمای اهل سنت و شاگرد بزرگ ابن تیمیه تئورسین وهابی ها _ نقل کرده است. تصویر فوق را ملاحظه کنید! ✅ چرا وهابی ها کرامات اولیای الهی را بعد از مرگ انکار می کنند؟ آیا حافظ ذهبی و ابن عساکر راویان این کرامت کافر و گمراه هستند؟ چرا اگر یک شیعه شبیه این فضیلت را برای اولیای الهی و علما و شهدا نقل کنند، خنّاسان وهابی آن را بر نمی تابند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ در روزهای اخیر جریان های وهابی و ناصبی تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به مراسم اربعین امام حسین علیه السلام داشته اند. عمده شبهات وارده را می توان در دو محور بررسی کرد: ⏹ محور اول: اشکال به روایات اثبات کننده زیارت اربعین: برای پاسخ گویی به این شبهه باید در نظر داشت که: 1️⃣ سند روایت یکی از قرائن صدور و صحت روایت است. باید در نظر داشت که قرائن تاریخی، نگاه فقها و محدثین بزرگ به جایگاه حدیث، مطابقت روایت با عمومات و اطلاقات قرآنی و روایت های قطعی و عمل فقها به مضمون روایت از دیگر قرائن اعتبار یک روایت هستند. نتیجه این نکته علمی آن است که با صرف تضعیف سندی یک حدیث به هیچ وجه نمی توان حکم به بی اعتباری آن نمود. در بسیاری از موارد سند روایت ضعیف است ولی آن روایت دارای قرائن صدق متعدد است که باعث وثوق به صدور و اعتبار آن می شود. 2️⃣ اصل «زیارت اربعین» دارای چندین سند می باشد که فقیه بزرگی همانند شیخ طوسی در تهذیب الاحکام یک سند را ذکر کرده است. علامه مجلسی در جلد 98 بحارالانوار اسانید دیگری را نیز ذکر کرده است. 3️⃣ سند این زیارت در کتاب تهذیب کاملا است و راویان آن همگی مورد توثیق و اعتماد علمای رجالی هستند: ♦️ «أَخْبَرَنَا جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال»‏ 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏6 ؛ ص113 ◀️ افراد واقع در سند: 🔸 أبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ : 📚رجال الطوسي (جامعه مدرسين) ؛ ص449 🔸 محَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ : 📚 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج‏27 ؛ ص81 و معجم رجال الحديث و تفصيل طبقات الرواة ؛ ج‏18 ؛ ص32 و كتاب نكاح (زنجانى)؛ ج‌1، ص: 14 🔸 أبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ : 📚 رجال العلامة الحلي ؛ ص37 و تصحيح تراثنا الرجالي مع الترعيف بالمجهولين من رواته ؛ النص ؛ ص314 🔸سعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ: 📚 عدة الرجال ؛ ج‏2 ؛ ص135 و بهجة الآمال في شرح زبدة المقال ؛ ج‏4 ؛ ص345 و أحسن التراجم لأصحاب الإمام موسى الكاظم عليه السلام ؛ ج‏1 ؛ ص287 🔸 صفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال‏: 📚رجال النجاشي ؛ ص198 ✅ با مراجعه به آدرس های کتب رجالی فوق مشاهده خواهید کرد که تمام راویان حدیث زیارت اربعین مورد اعتماد و وثوق هستند. در ضمن این حدیث مورد عمل همه فقها و علمای و متشرعین شیعه در طول تاریخ نیز بوده است. و با ادله متواتر استحباب زیارت امام حسین (ع) تایید می شود. پس اشکال سندی به این حدیث از روی نادانی و جهالت است. ⏹ محور دوم: تشکیک در اربعین: 1️⃣ در کتب تاریخی و منابع درجه چندم برخی از اسباب همانند ماجرای جابر و ... برای زیارت اربعین ذکر شده است. بر فرض عدم اثبات این اسباب هیچ دلیلی بر انکار و خدشه در زیارت اربعین وجود ندارد. زیرا اصل زیارت اربعین از حیث روایی و شرعی قطعی است. 2️⃣ برای مثال ممکن است در تعداد کشته ها، علل شروع جنگ، سلاح های به کار رفته و ... در جنگ جهانی دوم اختلاف و تشکیک شود، ولی با تشکیک در علل فوق نمی توان در اصل وقوع جنگ جهانی تردید نمود. حال اگر کسی در یکی از امور تاریخی و غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید داشته باشد، هیچ تردیدی در اصل زیارت ندارد. محدث نوری و شهید مطهری بارها به زیارت معصومین رفته اند و اگر در مساله تاریخی غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید دارند، هیچ خدشه ای در اصل زیارت اربعین ندارند. ✅ یکی از مغالطه های وهابیت جابجایی موضوع و محل نزاع است. آنها از اشکال علمای شیعه به یک مساله تاریخی که هیچ ربطی به مشروعیت زیارت اربعین ندارد، نامشروع بودن اصل زیارت را نتیجه گرفته اند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ عبدالله بن عباس از بزرگ ترین صحابه رسول خدا (ص) است. او مفسر قرآن و دانشمند بزرگ امت اسلام است. 2️⃣ او با خود می گفت:«يَوْمَ الْخَمِيس» روز پنج شنبه! «وَمَا يَوْمُ الْخَمِيس» و چه روز پنج شنبه ای!( برای تعجب و عظمت آن روز) سپس به شدت گریه می کرد به گونه ای که اشک هایش سنگ ریزه ها را نیز خیس می کرد! 3️⃣ اطرافیان علت گریه اش را جویا شدند او گفت بیماری بر رسول خدا (ص) شدت گرفته بود او دستور داد: ♦️ «... ائْتُونِى بِكَتِفٍ أَكتُبْ لكم كتابا لا تَضِلُّوا بعدهُ أَبدًا ...» 🔸 کاغذی برایم بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از آن . 4️⃣ در آن زمان عمر از میان عده ای برخواست و گفت: ♦️ «... إِنَّ النَّبى (ص) قد غلَب عليه الْوَجعُ وعندَكمُ الْقرآنُ ، حَسْبُنَا كتابُ اللَّهِ...»(حدیث شماره 4432 و 5669 بخاری) 🔸 مرض بر پیامبر (ص) چیره شده است در حالی که در نزد شما قرآن است و کتاب خدا ما را کفایت می کند! 5️⃣ صداها بالا گرفت و درگیری و تنازع بین اصحاب رسول خدا (ص) آغاز شد... . ابن عباس می گفت: ♦️ «... إنَّ الرَّزيَّة كلّ الرَّزيَّةِ ما حَال بين رسول اللَّه (ص) و بين أَن يَكْتُب لهم ذلك الكتاب...» 🔸 همانا تمام مصیبت ها آن بود که بین رسول خدا (ص) و نوشتن او منانع شدند. ✅ مگر رسول خدا (ص) چه می خواسته بنویسد که امت هیچ گاه با آن گمراه نگردد؟ آن نوشته چه ضرر و خطری برای عمر و هم حزبی های او داشت؟ آیا فهم و شعور عمر از رسول خدا (ص) ببیشتر است؟ یا اینکه عمر و برخی همراهان او در تدراک بودند؟ و ... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اجرای عدالت یکی از مهم ترین اهداف انبیای الهی است. یکی از مهم ترین پایه های حکومت اسلامی عدالت محوری است. 2️⃣ حاکم اسلامی باید مردمی باشد و با چهره ای گشاده پذیرای انتقادات مردم باشد. اگر انتقاد حق بود بپذیرد و از ظلم وارده شده به درگاه الهی توبه کند و اگر هم انتقاد به حق نبود، با حلم و صبوری برخورد کند. 3️⃣ علیرغم تبلیغات دروغین درباره عدالت خلیفه دوم، مردم از حکومت او راضی نبودند. بخاری در صحیح خود نقل می کند که: «عُیینه» با پارتی بازی پسر عمویش ساعت ملاقات با عمر بن خطاب می گیرد! وقتی که به ملاقات او می رود زبان به شکایت می گشاید: ♦️ «...يَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَاللَّهِ مَا تُعْطِينَا الْجَزْلَ ، وَمَا تَحْكُمُ بَيْنَنَا بِالْعَدْلِ...» 🔸 ای پسر حطاب! به خدا قسم سهم ما را (از بیت المال) ندادی و در حق ما به عدالت حکم نکردی! 4️⃣ خلیفه دوم با شنیدن این شکایت ساده برآشفت و به شدت غضبناک شد و خواست که به «عیینه» صدمه بزند. در این حال پسر عموی او به دادش رسید و عمر را دعوت به بردباری نمود! 🔴 آیا حاکم اسلامی به صرف یک انتقاد و شکایت حق صدمه زدن به شاکی را دارد؟ آیا نباید ادله او را بنگرد و درباره آن تحقیق کند؟ آیا شخص و صلاحیت خلافت و ولایت را دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #شهادت_پیامبر_ص 1️⃣ یکی از مباحث چالش برانگیز تاریخی، شهادت پیامبر اکرم (ص) می باشد. با تاسف شدید با وجود ادله فراوان و غیر قابل انکار دال بر شهادت، هاله هایی از سیاست زدگی این حقیقت را مبهم کرده است. 2️⃣ سند فوق مورد تصحیح و تایید «حاکم نیشابوری» و «ذهبی» است. این دو از بزرگترین مورخین و محدثین و رجالیون اهل سنت هستند. 3️⃣ بر اساس این سند برخی از صحابه همانند عمر و عثمان و امام حسین (ع) با شمشیر به قتل یا شهادت رسیدند. برخی دیگر همانند ابوبکر و امام حسن (ع) با سم به قتل یا شهادت رسیدند. 4️⃣ شعبی از بزرگترین راویان اهل سنت بارها می گفت : 🖌 سمعتُ الشَعبي يَقول : و الله لقد سُمَّ رسول الله صلى الله عليه و سلم... 👈 قسم به خداوند رسول الله (ص) سم خورانده شد... ❗️شعبی وفات پیامبر (ص) را همانند مرگ ابوبکر و شهادت امام حسن (ع) با سم خوراندن می داند. او هیچ تفاوتی میان مرگ با شمشیر و سم قرار نداده است. ✅ در نظر علمای رجالی و محدثین و مورخین اهل سنت، اصل سم خورانده شدن رسول الله (ص) همانند کشته شدن عثمان و شهادت امام حسین (ع) و ... امری مسلم و غیر قابل تردید است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «نبیذ» یکی از شراب های مست کننده و از نجاسات است. دین اسلام هر گونه استفاده از مسکرات را حرام می داند. 📚 الموسوعة الفقهية الكويتية - (5 / 27) 2️⃣ اهل بیت علیهم السلام وضوی با نبیذ را باطل می دانند. شافعی ها و مالکی ها و حنابله نیز قائل به همین نظر هستند. ولی ابوحنیفه: ♦️ « ...وأما الوضوء بالنبيذ فهو جائز عند أبي حنيفة ...»(تصویر بالا) 🔸 وضوی با نبیذ در نزد ابوحنیفه جایز است. 3️⃣ البته شایان ذکر است که بخلاف مذاهب دیگر اسلامی، احناف قصد و نیت را در وضو شرط نمی دانند. و اگر کسی بول و غائط را با آب استنجا (تحصیل طهارت) نکرد اشکالی ندارد. لباس نماز گذار هم اگر از پوست سگ دباغی شده باشد جایز است! 4️⃣ اگر یکی از احناف بول و غائط خود را نشوید، با نجاست وضو بگیرد و اول مسح کند بعد دست و صورت را بشوید و لباسی از پوست سگ به تن کند و به جای سلام نماز، باد شکم خارج کند نمازش صحیح است. 📚 سير أعلام النبلاء - (17 / 486) 🔴 آیا با وجود این همه نقصان و امور مشمئز کننده آنها در صحت نماز خود شک نمی کنند؟ آیا نباید در امور عبادی و اخروی احتیاط کرد؟ ✅ عجیب نیست در زیارت های ائمه علیهم السلام می خوانیم: « أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ ... » شهادت می دهم که شما نماز را اقامه کردی» ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رمزگشایی از قتلی مرموز در قرون وسطی توسط محققان آمریکایی بررسی سوءقصد به یک نجیب‌زاده با نقش‌آفرینی امپراتور بیزانس، خلیفه مسلمانان و همسر مقتول ترور بیولوژیک حسن‌بن‌علی(ع) با «مرکوری کلراید» ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «زید بن ارقم» یکی از اصحاب رسول خدا (ص) است. او در مجلس کوفه در دفاع از امام حسین (ع) بر علیه عبیدالله بن زیاد فریاد کشید و به اعمال زشت او اعتراض نمود. 2️⃣ او روزی بر جنازه یک مسلمان نماز میت اقامه نمود. و به جای چهار تکبیر، پنج تکبیر گفت. ابو عیسی از علمای اهل سنت از جای برخواست و دست زید بن ارقم را گرفت و گفت: فراموش کردی؟ زید در پاسخ گفت: ♦️ «... قَالَ لَا وَلَكِنْ صَلَّيْتُ خَلْفَ أَبِي الْقَاسِمِ خَلِيلِي صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَكَبَّرَ خَمْسًا فَلَا أَتْرُكُهَا أَبَدًا...»(تصویر بالا، سه روایت با اسناد معتبر) 🔸 خیر فراموش نکردم! من پشت رسول خدا (ص) نماز میت خواندم که او پنج تکبیر گفت و به همین دلیل دیگر پنج تکبیر گفتن را ترک نمی کنم! ✅ اهل سنت در نماز میت بر خلاف سنت رسول خدا (ص) چهار تکبیر می گویند! چرا با وجود روایت های صحیح و معتبر از صحابه و اجماع اهل بیت (ع) بر پنج تکبیر، آنها بر انحراف خود اصرار می ورزند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ عبارت از مصنف عبدالرزاق استاد بخاری: «.... قَالَ رَجُلٌ لِلزُّهْرِيِّ: فَلَمْ يُبَايِعْهُ عَلِيٌّ سِتَّةَ أَشْهُرٍ، قَالَ: وَلا أَحَدٌ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ، حَتَّى بَايَعَهُ عَلِيٌّ ....» 2️⃣ عبارت صحیح بخاری: «... فَلَمَّا تُوُفِّيَتِ اسْتَنْكَرَ عَلِىٌّ وُجُوهَ النَّاسِ ، فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أَبِى بَكْرٍ وَمُبَايَعَتَهُ ، وَلَمْ يَكُنْ يُبَايِعُ تِلْكَ الأَشْهُرَ ، فَأَرْسَلَ إِلَى أَبِى بَكْرٍ أَنِ ائْتِنَا... » 3️⃣ با مقایسه دو متن فوق روشن می شود که بخاری در صدد پوشاندن « بیعت نکردن تمام بنی هاشم با ابوبکر» بوده است! چون با عدم بیعت تمام بنی هاشم به تبعیت از امیرالمومنین (ع)، مذهب اهل سنت که بر اساس سقیفه بنا شده است از هم می پاشد! ❇️ خانه از پای بست ویران است ❇️ خواجه در بند نقش ایوان است ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ « أبو بکر بن أَبِي دَارِم» از ائمه و راویان مورد اعتماد نزد اهل سنت است.ذهبی ابتدا در شرح حال او می گوید: 349 - ابْنُ أَبِي دَارِمٍ أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بنُ مُحَمَّدٍ الشِّيْعِيُّ الإِمَامُ، الحَافِظُ، الفَاضِلُ... . (سير أعلام النبلاء ج:15، ص 576) 2️⃣ کسانی که با اصطلاحات رجالی اهل سنت آشنایی مختصر هم داشته باشند می دانند که این سه لقب فوق نشانگر نهایت وثاقت و امانت و مهارت راوی می باشد. 3️⃣ ذهبی به دلیل تعصب کور مذهبی در ادامه شرح احوال «ابن ابی دارم »از جاده انصاف خارج می شود و او را شیخی گمراه و گناهکار معرفی می کند! 4️⃣ علت این برخورد تند ذهبی روایت زیر بوده: ✍️ «أَنَّ عُمر رفَسَ فَاطِمَة حَتَّى أَسقطتْ محسّناً» عمر بن خطاب به پهلوی فاطمه لگدی محکم زد که بر اثر آن محسن سقط شد. ✅ آیا کسی که تمام عمر خویش عادل، متقی و مورد اعتماد بوده به یک باره تنها با گفتن یک حقیقت که به مذاق برخی خوش نیامده، فاسق و فاجر می شود؟ ✅ چه قانونی است که روایت های ابن ابی دارم در تفسیر و مسائل فقهی و اخلاقی و اصولی مورد قبول و عمل است ولی در ماجرای شهادت دختر پیغمبر (ص) کذب و دروغ ؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ✍️ در زبان عربی «لکز» به معنی ضربه زدن با مشت به سینه و صورت را می گویند: ♦️ «لكز: الوجْ‏ءُ في الصَّدر بجمْع اليد. و كذلك في الحَنَك» 📚 الصحاح ؛ ج‏3 ؛ ص895 ◀️ در «صحیح بخاری» عایشه بعد از بیان ماجرای گم شدن گردنبندش می گوید: ♦️ «... أَقبل أبو بكر فلَكَزنى لَكْزة شديدة و قال حبَسْتِ النّاس فى قِلادة فبى الموت لِمكان رسول اللَّه(ص) و قد أوجعَنى...» 🔸 ابوبکر آمد و ضربه بسیار شدیدی به صورت و سینه من نواخت. و گفت: مردم را به خاطر یک گردنبند معطل کرده ای؟ من به خاطر مکان رسول خدا (ص) نزدیک بود بمیرم و آن مشت به شدت به من صدمه وارد کرد. ✍️ کسی مثل ابوبکر که اینگونه به همسر رسول خدا (ص) در محضر او، با وجود عاطفه شدید پدری، بدون هیچ گونه عذر موجه، در حالی که هیچ غرض سیاسی و مالی و ... نیز وجود ندارد، با مشت محکم صدمه وارد می کند، که نسبت به دختر پیامبر (ص) همین جسارت را نیز بکند. چون: 1️⃣ رسول خدا (ص) از دنیا رفته است. و خبری از او از تنها دخترش نیست. 2️⃣ نه تنها خبری از پدری نیست بلکه عقده ها و حسادت های فراوان نسبت به فاطمه (س) نیز وجود دارد. 3️⃣ ابوبکر برای حمله هم تراشیده است و اتهام تفرقه و ترک حضور در نماز جماعت و ... نیز دارد 4️⃣ سیاسی مثل تسلط بر حکومت و اقتصادی مثل املاک فدک. ✅ توجه به شخصیت روحی و رفتاری ابوبکر و عمر، صحت روایات و گزارشات متعدد تاریخی منابع شیعه و اهل سنت درباره هجوم به خانه حضرت زهرا (س) و شهادت او را، تایید می کند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ «محمّد بن حِبَّانَ البُسْتِيُّ» یکی از بزرگترین مورخین، محدثین، علمای علم رجال، فقها؛ و لغویین اهل سنت و دریایی از علم است. ذهبی در باره او می نویسد: ✍️ الإِمَامُ، العَلاَّمَةُ، الحَافِظُ، المُجَوِّدُ، شَيْخُ خُرَاسَانَ، أَبُو حَاتِمٍ، مُحَمَّدُ بنُ حِبَّانَ ......التَّمِيْمِيُّ الدَّارِمِيُّ البُسْتِيُّ، صَاحبُ الكُتُبِ المَشْهُوْرَةِ..... كَانَ ابْنُ حِبَّانَ مِنْ أَوعيةِ العِلْمِ فِي الفِقْهِ، وَاللُّغةِ، وَالحَدِيْثِ، وَالوعظِ، وَمِنْ عقلاَءِ الرِّجَالِ. 📚 سير أعلام النبلاء ج: 31 ص: 106 2️⃣ یکی از مهمترین آثار او کتاب «الثقات»است. او در این کتاب به فرزندان حضرت علی (ع) از فاطمه زهرا سلام الله (س) اشاره می کند: ✍️ « وَ كانَ لِعلي بنِ أبى طالب خَمسَة و عِشرونَ وَلَدا .مِن الوُلدِ الحَسَن والحُسَينَ و مُحسِن و أم ّكُلثوم الكُبرى و زَينب الكبرى و هؤلاء الخَمسةُ مِن فاطمةَ بِنت رسولِ الله صلّى الله عليه و سلم»👈 برای علی بن ابی طالب(ع) 25 فرزند است.از این فرزندان حسن وحسین و و ام کلثوم کبری و زینب کبری می باشند.این پنج تن از فاطمه دختر پیامبر (ص)هستند. ✅ برادران گرامی اهل سنت چه شناختی از فرزندان پیامبر (ص) از نسل فاطمه زهرا (س) دارند؟ از حضرت (ع) چه می دانند؟ چه زمانی به دنیا آمد؟ چرا و چگونه کشته شد؟ قبر شریفش کجاست؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ یکی از مهم ترین توصیه های دینی دستور به حضور قلب در نماز است. نماز حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیشتر شود، خضوع و خشوع و خشیت او نیز در بارگاه خداوند افزونی می گیرد و همانند اهل بیت علیهم السلام به انقطاع کامل از غیر از خداوند می رسند و از شدت خوف الهی لرزه بر اندام آنها می افتد و رنگ چهره شان تغییر می کند. 2️⃣ از ویژگی های منافقین در قرآن آن است که نسبت به نماز بی میل هستند. منافقان با ریاکاری در علن ذکر الهی بر زبان دارند ولی در قلب مشغول امور دیگر می باشند و به مادیات و منافع خود می اندیشند.(سوره نساء/142) 3️⃣ روایت زیر در «صحیح بخاری» _صحیح ترین کتب روایی اهل سنت _ در باب« مشغولیت فکری در نماز : تَفَكُّرِ الرَّجُلِ الشَّىْءَ فِى الصَّلاَةِ» است. عمر به عنوان خلیفه دوم می گوید: ♦️ «... إِنِّى لأُجَهِّزُ جَيْشِى وَأَنَا فِى الصَّلاَةِ» 🔸 من همانا (در فکر) تجهیز سپاهیان هستم در حالی که در نماز هستم. 4️⃣ آیا این مشغولیت فکری با حضور در محضر خداوند و درک عظمت الهی و خضوع و خشوع سازگار است؟ این بی میلی در نماز علامت چیست؟ به قول «رودکی» شاعر بزرگ: ✅ روی به محراب نهادن چه سود؟// دل به بخارا و بتان طراز ✅ ایزد ما وسوسه عاشقی// از تو پذیرد، نپذیرد نماز ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ عبارت بدون تحریف از مسند احمد بن حنبل: ✍️ « أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ أَرَادَ أَنْ يَرْجُمَ مَجْنُونَةً فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ مَا لَكَ ذَلِكَ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ رُفِعَ الْقَلَمُ عَنْ ثَلَاثَةٍ عَنْ النَّائِمِ حَتَّى يَسْتَيْقِظَ وَعَنْ الطِّفْلِ حَتَّى يَحْتَلِمَ وَعَنْ الْمَجْنُونِ حَتَّى يَبْرَأَ أَوْ يَعْقِلَ فَأَدْرَأَ عَنْهَا عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ» 2️⃣ عبارت تحریف شده صحیح بخاری: ✍️ « وَقَالَ عَلِىٌّ لِعُمَرَ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ الْقَلَمَ رُفِعَ عَنِ الْمَجْنُونِ حَتَّى يُفِيقَ ، وَعَنِ الصَّبِىِّ حَتَّى يُدْرِكَ ، وَعَنِ النَّائِمِ حَتَّى يَسْتَيْقِظَ » 3️⃣ بخاری با زیرکی با حذف « أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ أَرَادَ أَنْ يَرْجُمَ مَجْنُونَةً » در صدد پوشاندن جهالت خلیفه دوم نسبت به حکم سنگسار زن دیوانه بوده است! ✅کدام انسان عاقلی، زن دیوانه حامله را سنگسار می کند؟ قضاوت عمر بن خطاب مخالف قرآن و سنت و عقل و فطرت و اجماع است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ وحدت امت اسلامی از مهمترین آموخته های قرآن و سنت نبوی است. دشمنان اسلام از ابتدا سعی در ایجاد تفرقه میان صفوف مسلمین داشته اند. 2️⃣ یکی از اصلی ترین محور های وحدت (بلکه تنها محور) امت اسلامی «امامت و ولایت معصوم» است. از نظر اهل بیت (ع) شناخت امام هر عصر آنقدر مهم است که هر گونه قصور و تقصیر در آن باعث گمراهی و مرگ جاهلی است. عقل در تبعیت مطلق از انسان معصوم هیچ قبح و اشکالی نمی بیند. 3️⃣ از نظر اهل سنت نیز «امامت» محور وحدت امت اسلام است به گونه ای که روایت قطعی در صحیحین آمده که: ✍️ «مَنْ رَأَى مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ عَلَيْهِ ، فَإِنَّهُ مَنْ فَارَقَ الْجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ ، إِلاَّ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً » 👈هر کس از امیر خویش خطایی دید که او را خوش نیامد باید صبر کند. زیرا هر کس حتی یک وجب از جماعت جدا شود و مرگ او فرا رسد به مرگ جاهلی(شرک و گمراهی) مرده است. (تصویر بالا) 4️⃣ از مسلمات تاریخ اسلام خروج سردمداران جمل و معاویه و خوارج بر علیه خلیفه و امام وقت می باشد لذا آنها به مرگ جاهلی از دنیا رفته اند. ✅ اهل سنت با دوری از «امامت معصومین» به ناچار تحت بیرق امامت غیر معصومین قرار می گیرند. آنها حق اعتراض ضدّ یزید ها و .. را ندارند! ولی در مقابل الگوی حماسه حسینی تا ظهور منجی جهانی، در رگ های شیعیان جاری است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ اسلام نوپا بعد از وفات رسول خدا (ص) انحرافات بزرگی پیدا کرد. جریان نفاق با طراحی کودتای سقیفه مانع اساسی در دین اسلام ایجاد کرد. 2️⃣ رسول گرامی اسلام بارها خطر دنیا طلبی را هشدار داد. دنیاطلبان گرگ هایی در لباس گوسفند هستند که برای رسیدن به مطامع دنیوی خود از لباس و نقاب دین استفاده می کنند. 3️⃣ دنیا طلبی، کار جامعه اسلامی را به آن جایی رساند که عاشورا اتفاق رخ داد. نوامیس مسلمانان در شهر مدینه _در جنایت حرّة _هتک و خانه خدا با نجاست به آتش کشیده شد! 4️⃣ «ابوبرزه اسلمی» یکی از صحابی رسول خدا (ص) به توصیف وضعیت آن روز جامعه اسلامی می پردازد که در شام عبید الله بن زیاد و مروان بن حکم صاحب اختیار مسلمین شده اند. در مدینه عبدالله بن زبیر بر قدرت نشسته است. قرّاء (اشاره به خوارج) در بصره تحرکاتی دارند در حالی که: ♦️ «... وهذه الدنيا التي أفسدت بينكم إن ذاك الذي بالشأم والله إن يقاتل إلا على الدنيا وإن هؤلاء الذين بين أظهركم والله إن يقاتلون إلا على الدنيا وإن ذاك الذي بمكة والله إن يقاتل إلا على الدنيا...»(تصویر بالا از صحیح بخاری) 🔸 دنیاگرایی بین مسلمانان فساد ایجاد کرده است. به خدا قسم مروان و عبیدالله فقط برای دنیاطلبی جنگ می کنند. قراء که در بصره هستند نیز به خدا قسم برای دنیا می جنگند. آن فردی که در مکه است( عبدالله بن زبیر) به خدا قسم فقط برای دنیا جنگ می کند! ✅ اهل سنت چگونه دین خود را از دنیاطلبان می گیرند؟ دنیاطلبانی که رسیدن به ریاست دنیوی خون هزاران مسلمان را ریخته اند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ✍ خداوند از رگ گردن به ما نزدیکتر است پس چرا توسل می کنیم؟؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ کعب الاحبار از علمای بزرگ یهود بود که در زمان خلیفه دوم مسلمان شد. او از قصه پردازانی بود که با اجازه خلفا در مساجد داستان سرایی می کرد. 2️⃣ عبارت از سیر اعلام النبلاء ذهبی: ♦️ «... قال يزيد بن هارون: سمعت شعبة يقول: كان أبو هريرة يدلس . قلت: تدليس الصحابة كثير، ولا عيب فيه ...» 🔸 شعبه ( از ائمه حدیث و رجالیون اهل سنت) می گفت: ابوهریره (در نقل روایت) تدلیس می کرد. ذهبی(برای رفع اتهام از ابوهریره) می گوید: تدلیس صحابه زیاد است و عیبی ندارد زیرا همه صحابه عادل هستند. 2️⃣ عبارت از تاریخ ابن کثیر: ♦️ « ... وقال يزيد بن هارون سمعت شعبة يقول أبو هريرة كان يدلس أى يروى ما سمعه من كعب وما سمعه من رسول الله ص ولا يميز هذا من هذا ذكره ابن عساكر ....» 🔸 « از شعبه شنیدم که می گفت: ابوهریره در نقل روایت تدلیس و حقه بازی می کرد! او آنچه را که از کعب الاحبار و رسول خدا (ص) شنیده بود به جای همدیگر نقل می کرد.( سخن کعب الاحبار را به پیامبر (ص) نسبت می داد) این را ابن عساکر گفته است. ✅ چرا علمای اهل سنت همانند ذهبی، برای پوشاندن و حقه بازی ابوهریره، خود به دیگر اقدام کرده اند؟ چرا به جای پذیرش حقیقت در دریای ظلمات غوطه ور هستند؟ «ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْض»‏ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «عبدالملک بن مروان» از خلفای اموی است که پدرانش مورد لعن رسول خدا (ص) بودند. او در نزد اهل سنت یکی از خلفای 12 گانه نام برده شده است. 2️⃣ او زمانی که به خلافت رسید قرآن را به کنار نهاد و گفت: «هذا آخر العهد بك» این آخرین عهد و دیدار من با تو بود! 3️⃣ زمانی که یزید فاسق به مکه حمله کرد او ابراز ناراحتی نمود ولی زمانی که خود به حکومت رسید، حجاج بن یوسف ثقفی را با لشگری انبوه به جنگ با اهل مکه فرستاد. 4️⃣ «ذهبی» عالم بزرگ اهل سنت، حجاج را « وكان الحجاج من ذنوبه» تنها یکی از گناهان عبدالملک می داند! به گفته او حجاج فردی ناصبی، خبیث، بسیار ظالم، قاتل و خونریز است که خانه خدا را با منجنیق تخریب کرد! 5️⃣ عبدالملک در مسجد دمشق در کنار ام درداء می نشست. این زن روزی به عبدالملک گفت: ♦️ «... بلغني أنك شربت الطلاء بعد النسك والعبادة ! ...» به من گفته اند که تو بعد از آنکه اهل مناسک و عبادت بودی، اکنون شراب و خمر می نوشی؟ او در پاسخ گفت: ♦️ «... فقال: إني والله، والدماء...» ( شراب که می نوشم هیچ بلکه بالاتر) به خدا قسم خون ها را سر می کشم! ✅ اندکی شعور و عقل کافی است که انسان دین خود را از نگیرد. و در عوض از عترت رسول خدا (ص) که خون خود را دادند اطاعت کند. 🔴 انتخاب با شما خون آشام یا امام (ع) شهید کربلا ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ تفسیر آیه « إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏...» و رد استدلال وهابیت برای انکار توسل ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «مروان بن حکم» در نزد اهل سنت از اصحاب پیامبر (ص) و از خلفای اموی است. اهل سنت گفته های او را در امور دینی قبول دارند و بدان عمل می کنند. 2️⃣ مروان کسی است که امیرالمومنین (ع) را علنا در منابر سبّ و لعن می نمود. او و پدرش ملعون و رانده شده پیامبر خدا (ص) بودند. 3️⃣ در ماجرای قتل عثمان، عائشه، طلحه و زبیر و ... نقش کلیدی بر عهده داشتند. طلحه در نزد اهل سنت از صحابه بزرگ و اهل بهشت است. مروان در جنگ جمل از فرصت استفاده کرد و: ♦️«...أن مروان بن الحكم رأى طلحة في الخيل فقال هذا أعان على عثمان فرماه بسهم في ركبته فما زال الدم يسيح حتى مات...» 🔸 مروان طلحه را در لشگر دید و گفت: این کسی است که در کشتن عثمان نقش داشت. سپس تیری به ران او زد. طلحه از شدت خونریزی از دنیا رفت. 🔴 اسناد این روایت متعدد و صحیح است.(رک: تصویر فوق) 4️⃣ بر اساس آیات قرآن هر کس مومنی را متعمدا بکشد برای همیشه در جهنم است و مشمول غضب و لعن عذاب عظیم الهی است.(نساء/93) ✅ چرا اهل سنت دین خود را از قاتلانی مثل طلحة و مروان و ... می گیرند؟ آیا قاتل ملعون و مغضوب الهی می تواند خلیفه مسلمین باشد؟ آیا می توان گفت قاتلان عثمان همانند طلحه، اجتهاد کرده اند و مشمول اجر و ثواب الهی نیز هستند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ دشمنی با اهل بیت (ع) را در سه محور زیر می توان دنبال نمود: ⬅️محدودیت سیاسی و مالی با غصب خلافت، فدک و خمس ⬅️ مقابله با نشر ادله امامت و خلافت اهل بیت (ع) و فضائل آنها ⬅️ جعل روایت های جعلی فراوان در منقصت اهل بیت (ع) و فضیلت تراشی برای دشمنان آنها 2️⃣ این دشمنی در زمان بنی امیه به اوج خود رسیده بود. کار به جایی رسیده بود که اگر کسی کوچک ترین فضیلتی را ذکر می کرد، خطر مرگ در کمین او بود. 3️⃣ «عبدالله بن شداد» از یاران امیرالمومنین (ع) بود. قلب او از مظلومیت علی (ع) به درد آمده بود و آرزو می کرد: ♦️ «... وددت أني قمت على المنبر من غدوة إلى الظهر، فأذكر فضائل علي بن أبي طالب رضي الله عنه، ثم أنزل، فيضرب عنقي...» 🔸 دوست دارم روزی از صبح تا ظهر بر منبر برم و از فضائل علی بن ابو طالب (ع) بگویم سپس از منبر پائین آیم و در عوض، گردن من با شمشیر از تنم جدا شود. (رک: تصویر بالا) ✅ با وجود این همه سختگیری و دشمنی در نقل فضائل اهل بیت (ع) آیا باید در صحت فضائلی که با مشقت و خطر فراوان به دست ما رسیده است شک کنیم؟ و یا همانند نواصب و وهابیت خبیث به کمترین بهانه ای در سند و اعتبار آن خدشه وارد کنیم؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u