eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
641 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ ♦️ ... لَنْ يَزَالَ الدِّينُ قَائِماً إِلَى اثْنَيْ عَشَرَ مِنْ قُرَيْشٍ، فَإِذَا هَلَكُوا مَاجَتِ الْأَرْضُ بِأَهْلِهَا...» 🔸 دین الهی برای همیشه تا زمانی که خلیفه از قریش بیاید، پابرجاست. اگر زمانی این خلفاء هلاک شوند (و زمین از حضورشان خالی باشد) زمین اهلش را غرق می کند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بر اساس آیه صلوات (انّ الله و ملائکته...) و روایتهای قطعی شیعه و اهل سنت، خداوند تبارک و تعالی و تمام ملائکه و مومنین حقیقی دائما بر محمد(ص) و آل محمد (ص) صلوات می فرستند. بر محمد(ص) و آل محمد (ع) موسیقی توحیدی تمام آفرینش می باشد. 2️⃣ صلوات یکی از مهم ترین مقربات به درگاه الهی است به گونه ای که: ♦️ «... عَنْ جَعْفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ، قَالَ: مَنْ صَلَّى عَلَى مُحَمَّدٍ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ- وَعَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ مائَةَ مرَّةٍ، قَضَى اللهُ لَهُ مائَةَ حَاجَةٍ» 🔸 امام جعفر صادق (ع) می فرماید: هر کس بر محمد (ص) و اهل بیت (ع) او صد مرتبه درود و صلوات بفرستد، خداوند صد حاجت او را برآورده می کند. 3️⃣ روایت فوق با سندی صحیح و معتبر در کتب اهل سنت وارد شده است. « سوید بن سعید» از نظر رجالی فردی بسیار راستگو و از راویان صحیح مسلم و ابن ماجه است. ✅ کدام عاقلی تمسک به محمد (ص) و آل محمد (ع) را رها می کند و به سرگین اهل جمل چنگ می زند؟ امام حسن و حسین (ع) را کنار می نهد و به آل امیه و مروان و ... دل می بندد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «عامر بن شراحیل الشَعبی» از بزرگ ترین تابعین، فقها و علمای اهل سنت است. او در زمانی که بسیاری از صحابه رسول خدا (ص) در قید حیات بودند، فتوا صادر می کرد. 2️⃣ اهل سنت شعبی را در علم و فقاهت همردیف حسن بصری، سعید بن مسیب و مکحول می دانند. بیش از 5800 استناد به او در کتب روایی معتبر اهل سنت شده است.(سند از نرم افزار را ملاحظه کنید) 3️⃣ شعبی از نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام بود. او در جهت تضعیف موضوع امیرالمومنین (ع) در جنگ جمل می گوید: ♦️ «...لمْ يَشْهَد الْجَمل مِن أصْحاب النَّبيِّ (ص) مِن الْمهاجِرِين والأنْصار إلاَّ عليّ وعمَّار وطلحة والزّبير فإِنْ جاؤُوا بخامِس فأَنا » 🔸 در جنگ جمل از اصحاب رسول خدا (ص) از مهاجرین و انصار غیر از علی (ع) و عمار و طلحه و زبیر کس دیگری حاضر نبود. اگر فرد پنجمی را بیاوند، پس من و دروغگو هستم!(رک: تصور بالا) 4️⃣ این سخن در حالی است که بسیاری دیگر از اصحاب همانند امام حسن و حسین (ع)، عبدالله بن عباس، خزیمة بن ثابت، عثمان بن حنیف، سهل بن حنیف، بن التیهان و ثابت بن عبید انصاری... حاضر بودند. در جنگ جمل 130 صحابه بدری، 800 صحابی از انصار و 700 صحابی از اهل بیعت رضوان در سپاه امیرالمومنین (ع) بودند. ✅ با این حساب، شعبی _ بنا بر اقرار خودش _ فردی و دروغگو است. آیا به گفته ها یک عالم کذاب می توان اعتماد کرد؟ هزاران حکم الهی را از او گرفت؟ آیا با وجود هزاران روایت از کذاب هایی همانند شعبی و ابوهریره و ... نمی توان گفت این مذهب بر پایه هایی از دروغ بنا شده است؟! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍️ حدود 5831 استناد در کتب حدیثی معتبر اهل سنت به
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «فضیل بن عیاض» و راوی بزرگ اهل سنت است ولی بخاری، نسائی و ابی خثیمه او را تضعیف کرده اند. او قائل به مشروعیت خلافت ابوبکر، عمر، عثمان و امیرالمومنین (ع) است به همین دلیل ذهبی هیچ کدام از تضعیفات را وارد نمی داند و می گوید: ♦️ «... إذا ثبتت الرجل وفضله، لم يضره ما قيل فيه...» 🔸 هر گاه و فضل مردی ثابت شد، تضعیفاتی که درباره او می گویند ضرری به او نمی رساند. 2️⃣ ذهبی در شرح حال «ابوبکر بن ابی دارم» ابتدا او را و حافظ و فاضل معرفی می کند. او را فردی معرفی می کند که تمام عمرش اعتقاد صحیحی داشته است. برخی از روایات او را بیان می کند که مورد اتفاق همه است. اما زمانی که نوبت به روایت زیر می رسد او را شیخی گمراه و گناهکار معرفی می کند و حدیثش را نمی پذیرد: ♦️«... أن عمر رفس فاطمة حتى أسقطت محسنا...» 🔸 همانا عمر لگدی محکم به پهلوی فاطمه زهرا (س) وارد کرد که بر اثر آن حضرت محسن (ع) سقط شد. ✅ چگونه است که روایان حدیث هر گاه مطابق میل و هوای آنها باشد ارزش دارد حتی تضعیفات بزرگانی مثل بخاری و نسایی نیز اثری ندارد ولی اگر راوی دیگری چند حدیث خلاف میل و مذاقشان گفت گمراه و گناهکار می شود؟ آیا با این تعصبات مذهبی می توان قضاوت صحیحی درباره حوادث داشت و به حقیقت رسید؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ سند اول از صحیح بخاری: 🔸 ابوبکر، ارث فاطمه(س) را به او نداد. بدین خاطر فاطمه(س) بر او خشم گرفت و با او قطع ارتباط نمود و صحبت نکرد تا آنکه به شهادت رسید. فاطمه(س) بعد از رسول خدا(ص) شش ماه زندگی کرد و زمانی که به شهادت رسید، حضرت علی(ع) او را شبانه به خاک سپرد و به ابوبکر خبر نداد و خود بر او نماز خواند. 2️⃣ سند دوم از سیر اعلام النبلاء ذهبی: ♦️ «... عن الشعبي، قال: جاء أبو بكر إلى فاطمة حين مرضت، فاستأذن. فأذنت له. فاعتذر إليها...» 🔸 شعبی می گوید: ابوبکر در بیماری فاطمه(س) به سوی او رفت و از او اجازه ملاقات خواست. فاطمه (س) اجازه داد. ابوبکر از او نمود... . ♦️ «... عن الشعبي، قال: لما مرضت فاطمة، أتى أبو بكر فاستأذن، فقال علي: يا فاطمة، هذا أبو بكر يستأذن عليك. فقالت: أتحب أن آذن له. قال: نعم. قال: فأذنت له. فدخل عليها يترضاها...» 🔸 شعبی می گوید: زمانی که فاطمه(س) بیمار شد، ابوبکر اجازه ملاقات گرفت. علی (ع) گفت: ای فاطمه این ابوبکر است که اجازه ملاقات می خواهد آیا دوست داری اجازه بدهم؟ فاطمه(س) فرمود: آری. ابوبکر اجازه ملاقات گرفت بر فاطمه(س) وارد شد تا رضایت او را جلب کند. (رک: تصاویر اسناد) ✅ ابوبکر چه خطایی کرده بود که سعی بسیار در از حضرت زهرا(س) داشت؟ مگر خشم فاطمه زهرا(س) چه ضرری برای دنیا و آخرت ابوبکر وارد می نمود؟ چرا پاره تن پیامبر(ص)_ بر اساس روایت قطعی صحیح بخاری و مسلم_ تا زمان وفاتش، از ابوبکر خشمگین بود و از او راضی نشد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از شروط اعتبار راویان حدیث، صداقت و دقت در نقل احادیث است. یک راوی نباید بدون دلیل، سند و الفاظ حدیث را تغییر دهد. 2️⃣ نقل به معنای روایت دارای حدود مشخصی است. علمای رجال نقل به معنا را در موارد ضروری _همانند تغییر معنی کلمه خاص با گذشت زمان_ جایز می دانند. 3️⃣ عادت همیشگی و غالبی «بخاری» آن بوده که یک حدیث را _هر چند منبع و سند واحدی داشته باشند _ در دو جا مثل هم نقل نمی کند بلکه در الفاظ و اسناد آن دست می برد. 4️⃣ «ابن حجر» در این باره می گوید: ♦️ «... وهنا وهو من نوادر ما وقع له فإنه لا يكاد يخرج الحديث في مكانين فضلا عن ثلاثة بسياق واحد بل يتصرف في المتن بالاختصار والاقتصار وبالتمام وفي السند بالوصل والتعليق من جميع أوجهه وفي الرواة بسياقه عن راو غير الآخر ...» 🔸 «... این موراد از موارد بسیار نادری است که اتفاق افتاده است و در سند و متن حدیث تصرفی نشده است. زیرا بخاری هیچ گاه یک حدیث مشخص را در دو موضع کتابش _چه برسد به سه موضع_ همانند هم ذکر نمی کند بلکه در متن حدیث دستبردهایی همانند اختصار و اقتصار (تقطیع) و اتمام ( همه حدیث غیر از چند کلمه) می برد. بخاری در سند احادیث نیز دست می برد و آن را موصولا و یا معلقا _ با همه انواع آن_ ذکر می کند. بخاری در اسم راویان نیز دست می برد و یک روایت مشخص را با سند های متفاوت و غیر از قبلی ذکر می کند....» ✅ آیا کتابی که در اکثر اسناد و الفاظ روایات آن دستبرد صورت گرفته است، می تواند صحیح ترین کتاب بعد از قرآن تلقی شود؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «ابوحنیفه» امام اعظم صدها ملیون مسلمان اهل سنت است. او دارای عقاید خطرناکی در توحید است. ابن حبان بستی و خطیب بغدادی روایتی نقل می کنند که: ♦️ «... سمعنا أبا حنيفة يقول: لو أن رجلا عبد هذا تقربا بذلك إلى الله جل وعلا لم أر بذلك بأسا.» 🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این را متقربا الی الله عبادت کند، از نظر من اشکالی ندارد.(رک: تصویر فوق) این عبارت با اندکی تفاوت در تاریخ بغداد آمده است: ♦️ «... لو أن رجلاً عبد هذه النعل يتقرب بها إلى الله لم أر بذلك بأسًا. فقال سَعِيد : هذا الكفر صراحًا. » 🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این کفش (که صحیح همان بغل یعنی قاطر است و به نعل تصحیف شده است) را متقربا الی الله پرستش کند، من هیچ اشکالی در این نمی بینم. سعید بن عبدالعزیز گفت: این کفر آشکار است. 📚 تاريخ بغداد - (13 / 375) ✅ در خانه اگر کس است یک حرف بس است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از سیاست های اصلی دستگاه تبلیغاتی و دروغ پراکنی بنی امیه، جعل روایاتی بود که علاوه بر شخصیت معنوی، جلوه نورانی و زیبایی جسمانی امیرالمومنین (ع) را مورد خدشه قرار بدهد. 2️⃣ این تبلیغات هدفدار، عیوب جسمانی را که در خلفای غاصب وجود داشت به امیرالمومنین (ع) نسبت می داد. علامه سید جعفر مرتضی عاملی بحث زیبایی در این زمینه ارائه کرده است: 📚 الصحيح من سيرة الإمام علي عليه السلام (المرتضى من سيرة المرتضى)، ج‏1، ص: 233 3️⃣ علاوه بر شراب خواری و رباخواری، نیز از دیگر اوصاف معاویه بوده است. «شعبی» می گوید: «... أوَّل مَن خطَبَ جالسًا مُعاويَة حينَ كبر وكثُر شحمه و عظُم بطنُه» 🔸 اولین کسی که (از روی بدعت حرام) در نماز جمعه نشسته خطبه خواند، معاویه بود. این در زمانی بود که سن او بالا رفت و چربی های شکمش بسیار شد و شکمش بسیار بزرگ شد. (و توان ایستادن نداشت). (رک: تصویر بالا) 4️⃣ علت این شکم بسیار بزرگ آن بود که رسول خدا (ص) او را نفرین کرد و گفت: «...لاَ أشْبِعَ الله بَطْنَه..» یعنی: خداوند شکمش را سیر نگرداند. ✅ تصور کنید کسی دنیا و آخرت خویش را به دست فردی شراب خوار،بدعت گذار، رباخوار، نفرین شده و دارای شکم بسیار بزرگ قرار دهد... ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ وهابیت پلید در راستای دشمنی با اهل بیت (ع) هر گونه تبرک به آثار اولیای الهی را بدعت و شرک می داند. 📚 فتاوى مهمة، بن باز؛ ج 1 ص : 88 و نور على الدرب، بن باز ج؛1 ص : 74 و مجموعة الرسائل والمسائل لابن تيمية ج 5ص: 98 2️⃣ بر اساس این تفکر شیطانی، آنها تبرک مسلمین به قبور و بارگاه اولیای الهی همانند تربت امام حسین (ع) را بدعت بزرگ تلقی کرده که عاقبت آن هدر رفتن خون تبرک کننده است. 3️⃣ این در حالی است که یکی از اصلی ترین تئورسین های فکری آنها یعنی «بربهاری» مقداری از پشکل شتر عایشه را در ظرف شیشه ای مخصوص عطر، نگهداری می کرد. روزی آن را به مغازه ای برد و گفت: ♦️ «...هذه بعرة جمل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها أريد أن أرهنها عندك على ألف دينار...» 🔸 این پشکل شتر مادر مومنین عایشه است. می خواهم آن را در نزد تو در مقابل هزار دینار سکه طلا به رهن بگذارم( رک: تصویر سند از نرم افزار) 4️⃣ در جنگ جمل سپاهیان عایشه اطراف شتر او حلقه زده بودند. و عده ای از آنان: ♦️ «... يأخذون بعر الجمل فيفتّونه ويشمّونه، ويقولون: بعر جمل أمّنا ريحه ريح المسك...» 🔸 سرگین شتر عایشه را می گرفتند و دلداده و مجنون آن مدفوع شتر می شدند و آن را بو می‌کردند و می‌گفتند: مدفوع شتر مادر ما، بوی مشک و عنبر می‌دهد! ✅ انتخاب با شما! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
♦️ «...هذه بعرة جمل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها أريد أن أرهنها عندك على ألف دينار...» 🔸 این پشکل شتر مادر مومنین عایشه است. می خواهم آن را در نزد تو در مقابل هزار دینار سکه طلا به رهن بگذارم ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از اهداف اساسی دین اسلام جهاد و قتال برای گسترش احکام الهی است. اسلام مثل جنگیز و هیتلر و ... نیست تا با هدف کسب قدرت و حکومت بر مردم دست به کشتار ریختن خون مردم بزند. 2️⃣ با انحراف اساسی که در برنامه اسلام در سقیفه اتفاق افتاد، بنی امیه قدرت سیاسی و اقتصادی بسیاری به دست آوردند. معاویه به بهانه قصاص قاتلین عثمان، بر علیه حکومت شرعی و قانونی امیرالمومنین (ع) بغی و طغیانگری کرد و هزاران نفر از مسلمانان را به کشتن داد. 3️⃣ او زمانی که به حکومت رسید به منبر رفت و گفت: ♦️ «... ما قَاتلْتکم لِتُصَلُّوا ولا لِتَصُومُوا ولا لِتَحُجُّوا وَلا لِتُزَكُّوا ، وقد أَعرِفُ أنَّكم تفعَلونَ ذلك ، وَلكن إنَّما قاتَلتُكم لأَتَأَمَّر عليكُم ، فقَد أَعْطاني اللَّهُ ذلك وأَنتم كارِهون.» 🔸 من برای اینکه شما نماز بخوانید و روزه بگیرید و حج بروید و یا برای تزکیه (رشد و تعالی) شما جنگ نکردم. زیرا می دانم که شما نماز و روزه و ... را انجام می دهید. من فقط با هدف رسیدن به امارت و ریاست بر شما کشتار به راه انداختم. این ریاست را خداوند به من داد در حالی که شما از آن کراهت دارید. ✅ حکم کسی که بر علیه خلیفه مشروع طغیان کرده چیست؟ معاویه چه تفاوتی با چنگیز و هیتلر و ... دارد؟ آیا این اعتراف او پرده از حیله های او در جهت قصاص قاتلین عثمان بر نمی دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بر اساس آیات قرآن و روایات متعدد شیعه و اهل سنت «اهل بیت» (ع) کسانی هستند انتخاب شده و نظر کرده درگاه الهی هستند. 2️⃣ کسانی که به این حقیقت اعتقاد داشته باشند در درون خود عشق وصف ناپذیری نسبت به آنها حس می کنند و بی اختیار اشک می ریزند. 3️⃣ «ابن ابی شیبه» از بزرگ ترین راویان حدیث در نزد اهل سنت است. او استاد بزرگانی همانند بخاری و ... است. او در «المصنف» این حدیث را ذکر کرده است که: ♦️ «... كُنَّا مَعَ أَبِي جَعْفَرٍ فِي الْمَسْجِدِ وَغُلامٌ يَنْظُرُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ وَيَبْكِي , فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ : مَا يُبْكِيك ؟ قَالَ : مِنْ حُبِّكُمْ , قَالَ : نَظَرْت حَيْثُ نَظَرَ اللَّهُ وَاخْتَرْت مَنْ خَيَّرَهُ اللَّهُ.» 🔸 جابر نقل می کند: ما با ابی جعفر(امام باقر (ع)) در مسجد بودیم که غلامی به امام باقر (ع) نگاه می کرد و گریه می نمود. امام باقر (ع) به او گفت چه چیزی باعث گریه تو شده ؟ او گفت: و محبت شما! امام (ع) به او گفت: به کسی نظر کردی که خداوند به او نظر کرده است و کسی را برگزیدی که خداوند او را است. ✅ آیا با وجود برگزیده های الهی، نوبت به منتخبین بی کفایت سقیفه، یزیدها، مروان ها و سفیانی ها می رسد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ از مهم ترین واجبات عبادی هر مسلمانی «نماز» است که رسول خدا (ص) سال های طولانی و با تلاش فراوان آن را به مسلمین آموخت. 2️⃣ بعد از وفات پیامبر خدا (ص) انحرافات بزرگی در دین اسلام به وجود آمد. احکام عبادی همانند نماز و روزه و حج و ... بازیچه دستگاه حکومت غاصب شد. 3️⃣ خلفای غاصب و صحابه دنیاطلب و مزدور، بیشترین تغییر و بدعت را در نماز ایجاد کردند! به گونه ای که: ♦️ «... عْن أَبي موسى ، قالَ : صَلَّى بنا عليّ يومَ الجملِ صلاَةً ، ذَكَّرَنَا بها صلاةَ رسولِ اللهِ صلى الله عليه وسلم ، فإِمَّا أَنْ نَكونَ نَسينَاهَا ، وإِمَّا أَنْ نَكونَ تركناها عمدًا ... .» 🔸 «... ابوموسی اشعری می گوید: علی (ع) در روز جمل برای ما نماز خواند. با نماز ما را یاد نماز رسول الله (ص) انداخت. نمازی که ما آن را فراموش کرده بودیم و یا اینکه ما آن را ترک کرده بودیم!...» ✅ آیا اصحابی که توانایی حفظ به عنوان مهم ترین واجب عبادی را ندارند، شایسته تبعیت هستند؟ آیا از کسانی که برخی از اجزای نماز را ترک کرده اند می توان احکام الهی را فراگرفت؟ چرا اهل سنت نماز خود را شبیه نماز حضرت علی (ع) _نماز بدون بدعت و تحریف_ نمی کنند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از برهه های حساس تاریخ صدر اسلام، قتل خلیفه سوم توسط مهاجرین و انصار است. بر اساس مستندات تاریخی هشتصد صحابی در قتل او دست داشتند. 2️⃣ یکی از مهم ترین محورهای مورد بحث در قتل عثمان، علل و انگیزه های قاتلین بوده است. «طبری» پدر علم تاریخ در نزد اهل سنت است. او به ریزترین وقایع این حادثه می پردازد ولی در اقدامی عجیب می گوید: ♦️«... قد ذكرنا كثيرا من الاسباب التي ذكر قاتلوه أنهم جعلوها ذريعة إلى قتله فأعرضنا عن ذكر كثير منها لعلل دعت إلى الاعراض عنها...» 🔸 ما در این کتاب به اسباب زیادی که قاتلین عثمان آن را بهانه برای کشتن او قرار داده بودند اشاره کردیم و همچنین از ذکر بسیاری از اسباب دیگر، بنا به عللی دوری کردیم! 3️⃣ طبری خود اقرار کرده است که بسیاری از علل قتل عثمان را ذکر نکرده است! او مهم ترین ویژگی یک مورخ منصف را رعایت نکرده است. مگر نه آن است که مورخ باید بدون تعصب، یک واقعه را آنطور که بوده، روایت کند؟ ✅ شاید برخی از آن علل نانوشته فساد گسترده اقتصادی، نفوذ تفکرات یهودی در عثمان، بدعت های بسیار او در دین، خشونت بسیارش با صحابه رسول خدا (ص) همانند عمار و ابوذر و قبضه حکومت سیاسی توسط بنی امیه بوده است. 🔴 آیا هر کدام از این علل ذکر نشده، به قتل عثمان وجاهت و مشروعیت نمی دهد؟ طبری چه ترسی از ذکر این علل داشته است؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u