eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
657 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ یکی از مهم ترین تهمت های که به شیعیان می زنند، اتهام فحشا به حلال بودن دلیل ازدواج موقت در نزد شیعیان است. این در حالی است که بر اساس مستندات روایی اهل سنت، دختر ابوبکر یعنی اسماء، همسر زبیر و مادر عبدالله بن زبیر، اهل صیغه و ازدواج موقت بوده است: 🔸«5540 - أخبرنا محمود بن غيلان المروزي قال ثنا أبو داود قال ثنا شعبة عن مسلم القري قال : دخلنا على أسماء ابنة أبي بكر فسألناها عن متعة النساء فقالت فعلناها على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم» 🔹مسلم قری روایت می¬کند: بر اسماء دختر ابوبکر وارد شدیم و از او درباره ازدواج موقت با زنان سوال نمودیم. او گفت: ما در زمان رسول الله صلی الله علیه و آله، ازدواج موقت(یا همان صیغه امروز) می-کردیم!! 📚 نسائی، احمد بن شعیب، سنن النسائي الكبرى، ج3، ص: 326، دار الكتب العلمية، بيروت، چاپ اول،1991، شش جلد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍️ یکی از بزرگ ترین دشمنی های بنی امیه با اهل بیت(ع)، سرقت و غصب فضائل اهل بیت(ع) برای خودشان است! زهری از بزرگ ترین علما و محدثین اهل سنت، اعتراف بسیار جالبی می کند: 🔸« 1002 - حدثنا عبد الله قال حدثني أبي قثنا عبد الرزاق قال انا معمر: قال سألت الزهري من كان كاتب الكتاب يوم الحديبية فضحك وقال هو علي ولو سألت هؤلاء قالوا عثمان يعني: بني أمية» 🔹«عبدالرزاق از معمر روایت می کند: از زهری سوال نمودم که کاتب صلح نامه در روز حدیبیه چه کسی بود؟ او خندید و گفت: نویسنده صلح نامه حضرت علی(ع) بود! اگر از بنی امیه سوال کنید که نویسنده صلح نامه چه کسی است، می گویند: عثمان!» 📚 احمد بن حنبل، فضائل الصحابة، ج2، ص: 591، مؤسسة الرسالة، بيروت، چاپ اول، 1403، دو جلد ✅ علاوه بر مورد فوق، القابی مثل: امیرالمومنین، فاروق اعظم، صدیق اکبر، برادر رسول خدا (ص) و صدها مورد مشابه دیگر از القاب و فضائل عترت رسول خدا (ص)، به سرقت رفته است! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ دیدگاه عمر بن الخطاب درباره زنان 🔹«... اجتمع في بيت ميمونة نساء يبكين فجاء عمر ومعه بن عباس ومعه الدرة فقال يا أبا عبد الله ادخل على أم المؤمنين فأمرها فلتحتجب واخرجهن علي قال: فَجَعَل يُخرِجُهُنّ عَليه وَهوَ يَضرِبهنّ بالدِرّةِ فَسَقَط خِمارُ امرَأة مِنهُنّ فَقالوا يا امير المؤمنين خِمارها! فَقالَ: دُعوها وَلا حرمَةَ لَها. كان معَمَّر يعجِبُ مِن قَوله: «لا حرمة لها» 🔸 زنان در خانه میمونه جمع شدند. آنها گریه می کردند(برای مصیبت) عمر شلاق به دست به همراه بن عباس وارد شد... زنان از اتاق خارج می شدند و عمر آنها را با شلاق می زد. در این زمان روسری و حجاب یکی از زنان افتاد اطرافیان با تعجب گفتند: ای عمر روسری ندارد! عمر گفت: رهایش کنید این زن هیچ حرمتی و احترامی ندارد. معمّر(راوی حدیث) از این کلام عمر که گفت «این زن هیچ احترامی ندارد» در تعجب بود. 📚 منبع: مصنف عبد الرزاق، ج3، ص: 557، ح: 6681 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ خانه اهل بیت(ع) «عرش الرحمن»، «مهبط الوحی» و دائما محل رفت و آمد ملائکه الهی بوده است. 2️⃣ «احمد بن حنبل» با سندی معتبر روایت می‌کند: 🔹«1112 - حدثنا عبد الله بن الحسن الحراني قال نا سويد بن سعيد قثنا عمرو بن ثابت عن أبي إسحاق عن سعيد بن جبير عن بن عباس قال ذكر عنده علي بن أبي طالب فقال: إنكم لتذكرون رجلا كان يسمع وطء جبريل فوق بيته» 🔸«سعید بن جبیر روایت می‌کند: در نزد عبدالله بن عباس سخن از علی بن ابی‌طالب علیهماالسلام به میان آمد او گفت: شما از کسی سخن می‌گویید که صدای پای جبرئیل علیه‌السلام را دائماً بالای خانه خود می‌شنید!» 📚ابوعبدالله الشیبانی، احمد بن حنبل، فضائل الصحابة، ج 2، ص، 653، مؤسسة الرسالة، بيروت، چاپ اول، 1403، تحقيق: د. وصي الله محمد عباس، 2 جلد ✅ آیا سزاوار است خانه ای که دائما محل هبوط جبرئیل امین بوده، آتش زده شود؟ اهل آن تهدید به قتل شوند؟ بانوی داغدیده چنین خانه ای را با سیلی، لگد و شلاق احترام کنند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
♻️ شبهه شبکه های معاند 💯مسلم بن عوسجه از یاران امام حسین و اصحاب پیامبر بوده زمانیکه او بدست سپاه یزید کشته میشه سپاهیان یزید خوشحال میشند و هلهله میکنند شبث بن ربعی که از دشمنان و قاتلین امام حسین بوده به سپاهش میگوید مادرانتان به عزایتان بنشیند، آیا نمی‌دانید با این کارتان دارید خودتان را با دستانتان می‌کشید و خود را برای دیگران ذلیل می‌کنید؟ آیا با قتل مسلم بن عوسجه خوشحال می‌شوید در حالی‌که قسم به کسی که تسلیم او شده‌ام همانا موقعیت و جایگاه او در مسلمین گرامی است؛ همانا او را در روز آذربایجان دیدم که شش نفر از مشرکین را قبل از اتفاق و یاری لشکریان مسلمین، به هلاکت رسانید» ⛔️بله اینها یاران و شیعیان امام حسین بودند که در قتل ایرانیان و تصاحب سرزمین ما دست داشتند و ایرانیان را قتل عام کردند در حالیکه ما هر ساله برای امام حسین و یارانش عزاداری میکنیم و نذری میدهیم ✍پاسخ در پست بعد.....
♻️پاســخ به شــبـهـه شبکه های معاند 📌هدف شبهه افکنان فقط القای شبهه و دشمنی با اسلام و شیعیان بوده و به اصل روایت و سند و محتوای آن کار ندارند 📍شبهه مورد نظر را از دو محور سندی و متنی مورد بررسی قرار میدهیم ❶ این روایت در کتب اهلسنت آمده که برای ما حجت نمیباشد و مورد قبول نیست، ضمن اینکه شخص معاند قاعده الزام را رعایت نکرده و از کتب اهلسنت احتجاج کرده که برای ما الزام اور نیست اگر به فرض در کتب شیعه آمده باشد در کتب متاخر شیعه هست که به نقل از کتب اهلسنت میباشد و سندیت ندارد. ❷ در کتب اهلسنت این نقل در دو کتاب تاریخی آمده و بقیه از این دو آورده اند ◄ انساب الاشراف بلاذری بدون سند ذکر شده ◄ تاریخ طبری همراه با سند ❸ نقلی که در تاریخ طبری همراه با سند آمده 📕 قَالَ أَبُو مخنف: حَدَّثَنِي الْحُسَيْن بن عُقْبَةَ المرادي، قَالَ: الزبيدي: ...... فقال شبث لبعض من حوله من اصحابه: ثكلتكم أمهاتكم! انما تقتلون انفسكم بايديكم، و تذللون انفسكم لغيركم، تفرحون ان يقتل مثل مسلم بن عوسجة! اما و الذى اسلمت له لرب موقف له قد رايته في المسلمين كريم! لقد رايته يوم سلق آذربيجان قتل سته من المشركين قبل تتام خيول المسلمين، ا فيقتل منكم مثله و تفرحون 📚تاريخ الطبري تاريخ الرسل والملوك وصله، ج ۵،ص۴۳۵ و۴۳۶ ⫸أَبُومخنف ✘ضعیف ⫸الْحُسَيْن بن عُقْبَةَ المرادي ✘مجهول ⫸الزبيدي ✘مجهول 📌ابومخنف در نظر علمای رجال اهل سنت فردی متروک الحدیث، ضعیف و فاقد وثاقت رجالی است. ذهبی در شرح حال او مینویسد: 📕«... قَالَ يَحْيَى بنُ مَعِيْنٍ: لَيْسَ بِثِقَةٍ. وَقَالَ أَبُوحَاتِمٍ: مَتْرُوْكُ الحَدِيْثِ. وَقَالَ الدَّارَقُطْنِيُّ: أَخْبَارِيٌّ ضَعِيْفٌ...» «...یحیی بن معین گفت: او ثقه نیست. ابوحاتم رازی گفت: او متروک الحدیث است. دارقطنی گفت: او اخباری ضعیف است.» 📚ذهبی، شمس الدین ابوعبدالله، سير أعلام النبلاء، ج13، 342، مؤسسة الرسالة، طبعة : غير متوفر، 23 جلد 🛑 با این که ابومخنف در نظر علمای رجالی شیعه فردی مورد اعتماد است ولی باید در نظر داشت که در روایت هایی که از ابومخنف در منابع شیعی مثل آثار تاریخی و حدیثی شیخ مفید و صدوق و طوسی، وارد شده است، هیچ اشاره ای به ماجرای جناب مسلم بن عوسجه و جنگ ایشان با ایرانیان نشده است. ادامـــــــه دارد....... 𖣐➵➵➵𖣐➵➵➵𖣐➵➵┅┄
❹ جناب طبری بخش‌های عمده‌ای از اسرائیلیات را در کتب خود وارد کرده که برخی از مفسرین و محققین عامه اعتراف دارند طبری در اخذ از روایات اسرائیلیات چیزی کم نگذاشته‌ تا جاییکه علمای معاصر اهلسنت تاریخ طبری را به دو قسمت گزارشات ضعیف و صحیح تقسیم کرده اند •|☆ این گزارش تاریخی در الضعیف و المسکوت عنه تاریخ طبری طبق مبنای اهلسنت با سند ضعیف آمده فی اسنادها لوط بن یحیی التالف الهالک ✍ ادامـــــــه دارد....... 𖣐➵➵➵𖣐➵➵➵𖣐➵➵┅┄