eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
641 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 متن وهابی نادان👇👇👇 الآن آیا امامان شیعه پشت سر حاکمان ظالم و فاسق و غاصب(به زعم روافض) میخواندند⁉️ روایات معتبر آقای خمینی را مشاهده کنیم: ✅و عليّ بن جعفر عن أخيه قال‌: صلّى‌ حسن و حسين خلف‌ مروان‌ و نحن نصلّي معهم‌. ✅و موثقة سَماعة قال: سألته عن مناكحتهم و الصلاة خلفهم، فقال‌ هذا أمر شديد لن تستطيعوا ذلك، قد أنكح رسول اللَّه (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) و صلّى عليّ (عليه السّلام) وراءهم‌. 📚الرسائل العشرة الخميني، ۱/۶۶
دانشگاه امامت
🛑 متن وهابی نادان👇👇👇 الآن آیا امامان شیعه پشت سر حاکمان ظالم و فاسق و غاصب(به زعم روافض) میخواندند⁉
❁﷽❁ ✍️ سانسور و تقطیع ناشیانه وهابی نادان نسبت به دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه در موضوع نماز خواندن پشت سر حکام فاسد و فاسق 1️⃣ وهابی نادان فقط به یک دسته از روایت هایی که امام خمینی رحمه الله در موضوع تقیه ذکر کرده است اشاره نموده و توضیح و دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه را حذف کرده است. مراجعه به همان صفحه پرده از تدلیس و حقه بازی ناشیانه وهابی برمی دارد: 🔸«...إلی غير ذلك ممّا هو صريح أو ظاهر في الصحّة و الاعتداد بالصلاة‌ تقيّةً.» 🔻و غیر از این روایت که صریح یا ظاهر در صحت نماز و به شمار آوردن نماز تقیه ای هستند! 📚الرسائل العشرة (للإمام الخميني)؛ ص: 66 2️⃣ این فراز از توضیحات امام خمینی رحمة الله علیه نشان می دهد که نماز خواندن پشت سر حکام جور و فساقی مثل بنی امیه از روی تقیه و خوف بوده است. بسیار روشن است که در شرایط تقیه ای گفتن کلمه کفر _ همانند کفر گفتن عمار رضوان الله علیه به دلیل شکنجه بسیار شدید_ هم اشکالی نداره چه رسد به اقتدا کردن نماز. ✅ این در حالی است که بر اساس مبنای اهل سنت در شرایط عادی و بدون وجود هر نوع ترس و خوف بر جان و ... هم می توان به امام جماعتی که حتی اهل لواط و زنا و ... هم است اقتدا نمود. ↯ ڪانال‌رسمۍ: @Emamat110u ↯ لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت سیزدهم به نقلی در تیراندازی اول صبح عاشورا پنجاه نفر از یاران امام به شهادت رسیدند. مردی از قبیله بنی تمیم که روبروی امام ایستاده بود به امام گفت تو را به آتش بشارت می دهم. امام فرمودند: هرگز، من به سوی پرودگار مهربان و شفاعت کننده می روم و سپس امام فرمود: خدایا او را به سوی آتش روانه ساز ناگهان اسبش دچار لرزش شد و او را در نهری انداخت به طوری که پای چپش در رکاب ماند و پای راستش بلند شد مسلم بن عوسجه پای راستش را قطع کرد و اسب او را به دنبال خود می کشاند و سرش بر روی سنگ ها وزمین می خورد تا آنکه مرد و جانش روانه آتش شد. در این هنگام عمر سعد فریاد برآورد: کسی حق ندارد تن به تن با ایشان بجنگد همگی با هم به آنان هجوم آوردید عمرو بن الحجاج نزدیک یاران امام آمد گفت: در جنگ با کسی که از دین خارج شده و با رهبرتان مخالفت کرده شک ننمائید امام حسین علیه السلام فرمودند: ای عمرو آیا مردم را بر ضد من می شورانی؟ آیا ما از دین خارج شده و شما ثابت قدم هستید؟ سوگند به خدا اگر بر همین عقیده که دارید بمیری خواهید دید کدامیک از دین خارج شده و کدامیک از ما از رفتن به جهنم شایسته تر است؟ جنگ ادامه یافت و روز به نیمه رسید، یاران امام جنگ سختی با لشکر عمر سعد کردند آنان می توانستند فقط از یک طرف به لشکر امام حمله کنند زیرا چادرهایشان به هم پیوسته بود عمر سعد دستور داد عده ای از چپ، و عده ای از راست حرکت کرده و چادرها را برکنند یاران امام در گروههای سه نفری و چهار نفری محافظت از چادرها را بر عهده گرفتند عمر سعد دستور داد چادرها را آتش بزنند امام علیه السلام فرمودند آنان را رها سازید تا کارشان را انجام دهند زیرا اگر چادرها را آتش بزنند دیگر قادر نخواهند بود از آن سمت به شما حمله کنند آنان چادرها را آتش زدند و سخن امام محقق شد عده ای از یاران امام علیه السلام که شهید می شدند مشخص می شد چون تعدادشان کم بود اما از لشکر عمر سعد هر چه کشته می شد چیزی مشخص نمی شد. در هنگام نماز ظهر ابوثمامه عمرو بن عبداله صائدی به امام عرضه داشت: میبینم لشکریان به شما نزدیک شده اند سوگند به خدا تا ما را نکشند به شما دسترسی نخواهند یافت، دوست دارم خدا را در حالی ملاقات کنم که نمازی که وقتش فرا رسیده را بخوانم امام نیز در حقش دعا کردند: خدایا او را از نمازگزاران قرار بده و به او فرمود از آنان بخواه دست از جنگ بردارند تا نماز بخوانیم حصین بن تمیم گفت: نماز شما قبول نمی شود حبیب بن مظاهر گفت: می پنداری نماز خاندان پیامبر قبول نمی شود و نماز تو الاغ پذیرفته می شود؟ ابو ثمامه صائدی را پسر عمویش که با او دشمنی داشت کشت، آنگاه امام با یارانش نماز ظهر را با خوف خواندند روایت شده امام دستور دادند زهیر بن قین و سعید بن عبداله روبروی امام بایستند تا امام نماز بخوانند و ایشان نماز را با نیمی از یارانشان خواندند سعید بن عبداله خود را در معرض تیرها قرار میداد تا آنکه ۱۳ تیر به بدنش خورد و بر زمین افتاد در حالی که می گفت: خداوندا آنان را همانند عاد و ثمود لعنت کن، خدایا از طرف من به پیامبرت سلام برسان و آنچه از رنج کشیده ام را به آگاهی او برسان چرا که من در ازای یاری فرزندان پیامبرت خواهان ثواب و پاداش تو هستم آنگاه شهید شد. ادامه دارد... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت چهاردهم بعد از نماز ظهر جنگ ادامه یافت، بعد از آنکه اصحاب امام به شهادت رسیدند نوبت به بنی هاشم رسید، یاران امام با آن معرفت و محبتی که داشتند تا زنده بودند اجازه ندادند کوچکترین صدمه ای به بنی هاشم وارد آید. فرزندان حضرت علی، جعفر، عقیل، امام حسن و امام حسین علیهم السلام گرد هم آمدند و با هم خداحافظی کردند و آماده نبرد شدند اولین نفر از بنی هاشم که به میدان رفت حضرت علی اکبر علیه السلام بود او خوش چهره ترین و خوش رفتارترین افراد بود، از پدر اجازه نبرد گرفت، به او اجازه نبرد داد امام علیه السلام ریش هایش را به سمت آسمان گرفتند و فرمودند: خدایا بر این قوم گواه باش کسی به سوی آنان رفت که شبیه ترین افراد به پیامبرت است هرگاه مشتاق دیدن پیامبرت می شدیم به او می نگریستم خدایا برکات زمین را از آنان بازدار... آنگاه به عمر سعد گفت : تو را چه شده؟ تو را چه شده ، خداوند نسلت را قطع کند و کسی را بر تو مسلط کند که در بسترت سرت را ببرد... حضرت علی اکبر به دشمن حمله نمود و گروه زیادی را کشت سپس به نزد پدر برگشت در حالی که زخم های زیادی در بدن داشت عرضه داشت ای پدر تشنگی مرا کشته و سنگینی آهن توانم را زائل ساخته آیا آبی هست تا با آن بتوانم با نیروی بیشتری با دشمن بجنگم؟ امام فرمودند: امیدوارم شب نرسیده جدت تو را با جامی سیراب کند که بعد از آن هرگز تشنه نشوی روایت شده حضرت علی اکبر صد و بیست نفر را کشت اهل کوفه از جنگ با وی دوری می کردند، مره بن منقد بن نعمان او را دید و نیزه ای بر او زد که بر زمین افتاد، لشکر اطرافش را گرفتند و با شمشیر او را تکه تکه کردند. ابوالفرج می گوید: پی در پی حمله می کرد تا اینکه تیری بر حلقش فرود آمد و فریاد زد ای پدر بر تو درود باد این جدم پیغمبر خداست که به تو سلام می رساند و می فرماید: برای آمدن نزد ما شتاب کن و ناله ای کرد و جان داد. امام بر بالین پیکر فرزندشان آمدند و گونه بر گونه اش گذاشتند و فرمودند ای پسرم خدا بکشد گروهی که تو را کشتند... اف بر دنیا بعد از تو صدای گریه امام بلند شد تا کنون کسی گریه امام را ندیده بود ادامه دارد... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
♦ ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ شهدای کربلا شهید پنجم : علی اصغر (ع) درود و رحمت خداوند بر محمد مصطفی (ص) و اهل بیت پاک و مطهرش و بر سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ لاله آزاده که با خون پاکشان درخت اسلام را آبیاری کردند. وی فرزند اباعبدالله الحسین علیه السلام و از شهیدان کربلاست و مادرش رباب دختر امرالقیس می باشد. به نقلی در الملهوف، حضرت زینب (س) کودک را نزد برادر آورد، امام (ع) او را در مقابل لشکر آورد تا از لشکر برای او طلب آب کند و فرمود: ای جماعت شما شیعیان و اهل بیتم را کشتید و این طفل مانده است که او هم از تشنگی به خود می پیچید او را جرعه ای آب دهید، در همین حال که حسین با آنها سخن می گفت، مردی طفل را هدف قرار داد و کشت. امام حسین علیه السلام پس از هدف قرار گرفتن علی اصغر، دست را زیر گلوی او گرفت و چون از خون پر شد آن را به آسمان پاشید و فرمود: آنچه بر من نازل شده برایم آسان است زیرا در راه خداست و او می بیند. برخی نیز نوشته اند فرمودند: خدایا (شهادت) این (کودک) نزد تو، کمتر از (کشتن) ناقه صالح نیست... در این حال ندایی از آسمان برخاست:ای حسین شیرخوارت را واگذار که هم اکنون شیر دهنده ای در بهشت برایش مهیاست. برخی نقل کرده اند پس از شهادت او قبری حفر کرد و پیکرش را در پارچه ای پیچید و بر آن نماز گذارد. علی اصغر را باب الحوائج نیز می خوانند زیرا اگر چه شیرخوار بود ولی مقامی والا نزد خداوند دارد. در زیارت ناحیه مقدسه آمده: درود خدا بر تو و بر ایشان (شهیدان) و بر فرزندت علی اصغر که داغدار او شدی ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
منابع حضور و شیعیان در فتوحات کانالهای ضد اسلام مطلبی را منتشر کرده اند که امام حسن و امام حسین علیهما السلام در فتوحات خلفا و فتح ایران شرکت داشته اند , این ادعا کذب و خلاف واقع میباشد پاسخ ما را در پست بعد بخوانید https://eitaa.com/Emamat110u/5015 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄
❁﷽❁ 🛑 کانالهای معاندین منابعی نشر داده و مدعی شده اند امام حسن و امام حسین علیهما السلام در فتوحات خلفا شرکت داشته اند ◀️ اولا: طبق عقیده شیعیان ائمه اطهار در هیچ کدام از فتوحات خلفا شرکت نداشته اند و موضع ائمه اطهار در خصوص فتوحات خلفا موضعی منفی بوده 🔻روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) موضع ایشان در قبال فتوحات را بیان میکند: وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع) يَخْرُجُ الْمُسْلِمُ فِي الْجِهَادِ مَعَ مَنْ لَا يُؤْمَنُ عَلَى الْحُكْمِ وَ لَا يُنْفِذُ فِي الْفَيْءِ مَا أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِنَّهُ إِنْ مَاتَ فِي ذَلِكَ الْمَكَانِ كَانَ مُعِيناً لِعَدُوِّنَا فِي حَبْسِ حَقِّنَا وَ الْإِشَاطَةِ بِدِمَائِنَا وَ مِيتَتُهُ مِيتَةٌ جَاهِلِيَّةٌ « مسلمان نباید در رکاب کسی که به حکم خدا ایمان ندارد و دستور خداوند را درباره غنائم رعایت نمی کند جهاد کند ، اگر در چنین جهادی شرکت کند ، دشمن ما را در غصب حقوق ما و ریختن خون ما یاری داده و مرگ او مرگ دوران جاهلیت است » 🌐 https://lib.eshia.ir/10107/2/464 🔻در نقلی امام رضا علیه السلام فرمودند: «جهاد لازم و واجب  است تنها در صورت حضور امام عادل» 🌐 https://lib.eshia.ir/11025/15/49 🔻در نقل دیگری آمده است که بشیر به امام صادق علیه السلام عرضه داشت ؛ « در خواب دیدم که جهاد بدون اجازه امام واجب الاطاعه حرام است مانند گوشت میته و خون و گوشت خوک و تو به من گفتی بله چنین است . امام صادق علیه السلام فرمود بله مطلب همان گونه است که تو در خواب دیده ای » مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ سُوَيْدٍ الْقَلَانِسِيِّ عَنْ بَشِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنِّي رَأَيْتُ فِي الْمَنَامِ أَنِّي قُلْتُ لَكَ إِنَّ الْقِتَالَ مَعَ غَيْرِ الْإِمَامِ الْمُفْتَرَضِ طَاعَتُهُ حَرَامٌ مِثْلُ الْمَيْتَةِ وَ الدَّمِ وَ لَحْمِ الْخِنْزِيرِ فَقُلْتَ لِي نَعَمْ هُوَ كَذَلِكَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع هُوَ كَذَلِكَ هُوَ كَذَلِكَ‌ 🌐 https://lib.eshia.ir/11005/5/27 ◀️ دوما: تمام منابعی که معاند ذکر کرده یا از کتب اهلسنت میباشد که برای شیعیان حجت نیست و شیعیان قبول ندارند یا در کتب معتبر شیعی نمیباشد و گزارشاتی هم که ذکر شده به روایت از کتب اهلسنت است ضمن اینکه همان گزارشات کتب اهلسنت هم همگی با روایات ضعیف یا بدون سند آمده 〽️گزارش بلاذری در فتوح البدان گذشته از انکه سلسله سند ندارد از شرکت حسنین با تعبیر « چنان که گفته میشود» خبر داده که ضعف و عدم اعتماد به چنین خبری روشن است 〽️در گزارش طبری در ج ۲ « حنش بن مالک » مجهول است و علی بن مجاهد کذاب میباشد 〽️گزارش ابونعیم در اخبار اصفهان ج1 نیز همان گزارش طبری است و روایت دیگری نیز می اورد که مرسل است 〽️روایت ابن خلدون نیز در معجم البلدان ج۴ بدون سند است 〽️گزارش کتاب تاریخ دمشق نیز سندا ضعیف است ، و ابن عساکر بدون سند آن را ذکر کرده و سایرین که مدعی شده اند امام حسین علیه السلام در فتح قسطنطنیه حضور داشته ، با استناد به سخن ابن عساکر چنین مطلبی را بیان کرده اند . 〽️ابن کثیر در البدایه و النهایه بدون ارائه هیچ گونه سندی مدعی این امر می شود 〽️صفدی نیز در الوافی بالوافیات بدون هیچ گونه ارائه سندی نقل مذکور را می آورد ✍ ادامــہ دارد ....
◀️ سوما: اینکه خلفای ثلاثه ،مورد غضب خدا و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام بوده اند در آن شکی نیست علامه مجلسی حدود 200 روایت از اهل بیت در این موضوع تحت این باب نقل کرده « باب کفرالثلاثه ونفاقهم و فضائح اعمالهم و قبائح آثارهم و فضل التبری منهم ولعنهم » 📚 بحار الانوار ج30 ص145 باب 20 ◀️ چهارما: فتوحات خلفا به هیچ عنوان مورد تایید اسلام از چند جهت نبوده ۱_هدف بعثت پیامبران در تضاد با فتوحات خلفا ¹ ۲_ تمام جنگهای پیامبر دفاعی بودند ² ۳_مخدوش کردن چهره اسلام و معرفی کردن آن بعنوان دینی خشن و غارتگر ³ ۴_عدم برابری امار کشتگان دشمنان در غزوات پیامبر و فتوحات خلفا ⁴ ۵_فتوحات خلفا همراه با مخالفت و نارضایتی اهل بیت بوده و اگر در بعضی جنگ ها حضرت علی مشورت به خلفا می دادند از این جهت بوده که: 📌اسلام در خطر بوده به گونه ای که اگر مشورت داده نمیشد اسلام از بین می رفت 📌امام میخواستن از کشتار و غارت بیشتر مردم بی گناه توسط افراد به ظاهر مسلمان جلوگیری کنند ⁵ ✍ ادامــہ دارد ....
◀️ پنجما: به گواه محققین در هیچ کدام منابع معتبر تاریخی نامی از حضور حسنین علیهمالسلام درفتوحات نیامده است 🔻علّامه سید جعفر مرتضی عاملی، در کتاب الحیاه السیاسیه للامام الحسن مینویسد: ولكننا بدورنا ، لا نستطيع قبول ذلك ونعتقد : أن الحسنين عليهما‌ السلام لم_يشتركا في أي من تلك الفتوحات .. ونرى أن تلك الفتوحات لم تكن ـ عموماً ـ في صالح الإسلام ، إن لم نقل : إنها كانت ضرراً ووبالاً عليه اما ما نمیتوانیم چنین چیزی را قبول کنیم و معتقدیم که حسنین(عَلَیهُما السَّلام) در هیچ یک از آن فتوحات شرکت نکرده اند و معتقدیم که آن فتوحات عموما اگر به ضرر اسلام نبوده باشد، به مصلحت اسلام نیز نبوده است... 📚 الحياة السياسية للامام الحسن عليه السلام نویسنده : العاملي، السيد جعفر مرتضى - جلد : 1 صفحه : 135 🌐 https://lib.eshia.ir/27191/1/135 🔻امام خمینی رحمه الله علیه چنین می نویسد: « حضور برخی از اصحاب خاص امیر مومنان در فتوحات ثابت نیست تا چه رسد به امام حسن ودرباره برخی از اصحاب خاص ان حضرت اگر هم ثابت باشد از سر ناچاری  و جلوگیری از جنایات بیشتر در فتوحات بوده نه این که جنگ ها مورد تایید انان باشد» 📚كتاب البيع - الخميني، السيد روح الله - کتابخانه مدرسه فقاهت 🌐 https://lib.eshia.ir/11184/3/105 🔻شیخ باقر شریف قَرَشی پژوهشگر و مورخ نویسنده شیعه و از شاگردان آیت الله سید خویی و سید محسن حکیم مینویسد: حسنین علیهماالسلام بعد از پیامبر در هیچ فتحی شرکت نکرده اند: ولم يذكر صاحب الفتوحات الاسلامية انضمام الحسن والحسين عليهما السلام إلى الجيش . در فتوحات الاسلاميه نامى از حسنين در اين جنگ به ميان نيامده است. 📚حيات الامام الحسن بن علي، باقر شريف قرشي، جلد1،صفحه 201
🛑عبدالحسین زرینکوب : حضور حسنین علیهما السلام در فتح گرگان اشکال تاریخی دارد و معتبر نیست. ↯ ڪانال‌رسمۍ: @Emamat110u ↯ لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت پانزدهم لایوم کیومک یا اباعبدالله حسن جان، گرچه در روز کربلا نبودی اما جگر گوشه هایت بودند و در راه عمویشان پر پر شدند. قاسم بن الحسن نزد امام آمد و اجازه میدان خواست امام قاسم را در آغوش گرفت و به قدری گریستند که از حال رفتند امام اجازه میدان ندادند آنقدر دست و پای امام را بوسید تا توانست اجازه بگیرد. قاسم که نوجوان سیزده ساله ای بود به قلب لشکر زد تا پرچمدار را سرنگون کند جنگ نمایانی کرد و با صغر سن سی و پنج نفر را هلاک کرد تا اینکه بوسیله عمرو بن سعد بن نفیل ازدی ضربه ای بر سرش وارد آمد و با صورت بر زمین افتاد و فریاد برآورد: ای عمو جان امام به سرعت بر بالینش حاضر شد و شمشیر بر سر عمرو فرود آورد، آن ملعون دستش را حائل نمود، دستش از مرفق جدا شد و به پوست آویزان شد فریادی برآورد و امام او را رها کرد. کوفیان به سوی امام هجوم آوردند تا عمرو را نجات دهند اما در زیر دست و پای اسبها افتاد و هلاک شد. لشکر عمر سعد بر امام حمله کرد و لشکر امام را بر هم ریخت تشنگی بر امام فشار آورد و به سمت فرات حرکت کردند، مردی از قبیله دارم تیری به سوی امام پرتاب کرد تیر به چانه امام خورد که پر از خون شد. امام به جایگاه خود بازگشتند حضرت ابالفضل هنگامی که دید ایشان و امام تنها مانده اند عرضه داشت برادر اجازه نبرد به من می دهی؟ امام فرمودند: ای برادرم تو پرچمدار منی و هرگاه تو شهید شوی لشکرم از بین رفته به شمار می آید حضرت عباس عرضه داشت سینه ام تنگ شده و می خواهم از این منافقین انتقام بگیرم امام فرمود: پس برای این کودکان مقداری آب درخواست کن حضرت ابوالفضل رفت و آنان را پند و اندرز داد اما سودی نبخشید. لذا برگشت و مشک و نیزه اش را برداشت و به سوی فرات روانه شد چهار هزار نفر نگهبان فرات بودند که به سوی ایشان تیراندازی کردند، قمر منیر بنی هاشم از میان لشکر گذشت و ۸٠ نفر را کشت و داخل آب گشت. خواست آب بنوشد که به یاد تشنگی امام و خاندانش افتاد آب را بر روی آب ریخت و مشک را پر از آب کرد و به سوی لشکر امام روانه شد. لشکر از هر سو ایشان را محاصره کرد و جلوی حرکت آن بزرگوار را گرفتند. نوفل ازرق ضربه ای به دست راست مبارکشان زد و آن را قطع نمود سپس ضربه ای به دست چپشان وارد آمد و آن دست از مچ هم قطع شد مشک را به دندان گرفته و حرکت نمودند که تیری به مشک خورد و آب مشک ریخت تیری نیز به سینه مبارکشان خورد که از اسب بر زمین افتادند مردی به ایشان حمله کرد و عمود آهنین بر سر مبارکشان زد و آن را شکافت در این حال ندا دادند: یا اباعبدالله علیک منی السلام هنگامی که حضرت عباس شهید شد اباعبدالله الحسین علیه السلام فرمودند: اکنون پشتم شکست و قدرت چاره جوئی از من گرفته شد در روایتی از ابن شهر آشوب نیز آمده زید بن ورقا در پشت درخت خرمایی کمین کرده و با کمک حکیم بن طفیل ضربه ای به دست راست حضرت عباس وارد کرد. با دست چپ شمشیر را به دست گرفته و آنقدر جنگید تا توانش کم شد، حکیم بن طفیل در پشت درخت خرمایی کمین کرد و دست چپ ایشان را قطع نمود سپس با عمود آهنین ضربه ای به سر مبارک قمر بنی هاشم وارد آورد و ایشان را شهید کرد. شهادت حضرت ابوالفضل ضربه سختی به امام علیه السلام وارد نمود و امام تنها و بی یاور در میان لشکر دشمن ماند. حضرت ابوالفضل تا زنده بودند مثل یک پاسدار دور خیمه ها می گشتند تا مبادا دشمن به خیام نزدیک شود، علمدار لشکر امام بودند. و مایه دلگرمی امام بودند، امام سجاد علیه السلام می فرمایند: برای عمویم عباس مقامی در بهشت است که تمام شهدا به حال ایشان غبطه می خورند. و اکنون امام تنها در میان خصم مانده اند، اصحاب همگی به شهادت رسیده و خستگی و تشنگی شدید به امام فشار آورده به حدی که آسمان بر ایشان تیره و تار گشته و از سوئی اهل بیت شان در خیام در میان لشکر دشمن قرار دارند. حسین جان کاش در آن روز در میان لشکرت جای داشتم و جان ناقابلم را تقدیمت می کردم... ادامه دارد.... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در نشست علمی عتبه حسینی: در مورد معنای این عنوان که قتیل العبرات است ابتدا باید دید چه احتمالاتی درباره اش ذکر شده است. در برخی از زیارتنامه‌های امام حسین(علیه‌‌السلام) این فراز ذکر شده است که: السلام علیک یا قتیل العبرات و یا اسیر الکربات. اولین کسی که از این عنوان برای حضرت یاد نمود امیرالمؤمنین‌(علیه‌‌السلام) بود، ظاهراً در ایام کودکی اباعبدالله الحسین، امیرالمؤمنین خطاب به ایشان فرمودند: «يَا عَبْرَةَ كُلِّ مُؤْمِن‏». امام حسین(ع) عرض کرد: «یا ابتاه أنا عبرة کل مؤمن؟»؛ من عبره‌ی هر مؤمنی هستم؟ یعنی خود امام حسین(ع) هم تعجب کردند که این چه عنوان و تعبیری است؟ امیرالمؤمنین فرمودند: بله «أنت عبرة کل مؤمن»... برای مشاهده فیلم این سخنرانی به لینک زیر مراجعه نمایید: https://fazellankarani.com/persian/videos
❁﷽❁ ✍️ آیا امام حسین علیه السلام درخواست بیعت با یزید بن معاویه را مطرح نموده است؟ ✅ بهترین و مستند ترین پاسخ را در سایت ولیعصر علیه السلام ملاحظه کنید: https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=15177 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از محمدتقی وکیل پور
4_5913315968179768844.mp3
16.17M
🎙بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ 🏴 Farsi.Khamenei.ir
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت شانزدهم وقتی که اصحاب امام حسین علیه السلام همگی به شهادت رسیدند امام تنها در میان لشکر خصم ماندند امام حسین علیه السلام، امام سجاد علیه السلام را که سخت بیمار بودند نزد خود خواندند و اسم اعظم و میراث انبیاء را به ایشان منتقل نمود و به ایشان سپرد که صحیفه ها و مصاحف و سلاح را نزد ام المؤمنین ام سلمه به امانت سپرده است. امام به میدان آمدند و فرمودند آیا یاوری هست که از حرم پیغمبر دفاع کند؟ امام به خیام آمدند و طفل شیرخوار شان حضرت علی اصغر را در آغوش گرفتند و به سوی لشکر آمدند و فرمودند: اگر بر من رحم نمی کنید به این طفل رحم کنید ناگاه حرمله ملعون تیری پرتاب کرد که گلوی علی اصغر را پاره کرد. امام با شمشیر قبری کندند و کودک را در قبر دفن کردند. در روایت آمده است هنگامی که امام حسین علیه السلام دیدند لشکر بر کشتن ایشان اصرار دارد قرآن را به دست گرفته و فرمودند بین من و شما کتاب خدا و جدم حاکم باشد، آیا من پسر دختر پیامبر تان نیستم؟ آیا این سخن از پیغمبر به شما نرسیده که فرمودند من و برادرم حسن سرور جوانان اهل بهشت هستیم؟ سخنان امام حسین علیه السلام در دل آن سنگدلان اثری نکرد آنگاه لشکر را به مبارزه طلبید هر کس می آمد و نزدیک می آمد کشته می شد تا اینکه کشتار بسیاری شد. یکی از راویان می گوید: سوگند به خدا شکسته بالی همچون او ندیدم که فرزندان و یارانش کشته شده باشند اما از او باصلابت تر باشد... در روایتی هزار و نهصد و پنجاه نفر و در روایتی دو هزار و هشتصد جنگجو را کشت، عمر سعد گفت آیا می دانید با چه کسی می جنگید؟ او فرزند علی است او پسر کشنده پهلوانان عرب است از هر سو به او حمله برید. به نقلی امام به نگهبانان فرات حمله نمود و وارد فرات شد اما آبی ننوشید، اسب سواری گفت ای اباعبدالله آیا از خوردن آب لذت می بری در حالی که به حرمت بی احترامی می شود؟ امام آب را بروی آب ریخت و به خیام برگشت و دید آنها در سلامت هستند. امام حسین علیه السلام برای بار دوم با خاندانشان خداحافظی کردند و فرمودند در مقابل این بلا انواع نعمت ها و درجات به شما داده خواهد شد مطلبی به زبان نیاورید که از ارزش کارتان کاسته شود. مردی به امام گفت آیا آب فرات را میبینی؟ سوگند به خدا از آن نمی نوشی تا آنکه تشنه از دنیا بروی امام فرمود خدایا او را تشنه بمیران گویند: آن مرد همواره می گفت به من آب دهید آنقدر به وی آب می دادند که از دهانش خارج می شد باز می گفت تشنگی مرا کشت به همین منوال بود تا مرد. گویند امام تا هفتاد و دو زخم برداشت امام باقر علیه السلام می فرمایند: امام شهید شدند در حالی که سیصد و بیست و چند ضربه نیزه و شمشیر و تیر در آن حضرت بود. در این هنگام تشنگی و خستگی به امام فشار زیادی آورده بود به طوری که آسمان را تیره و تار می دید و خون زیادی از ایشان رفته بود لحظه ای ایستادند تا استراحت کنند، در این لحظه سنگی پرتاب شد و به پیشانی مبارکشان خورد و خون آمد لباس شان را بالا آوردند تا خون را پاک کنند که تیر سه شعبه زهر آلودی به قلب مبارکشان خورد. امام فرمودند: به نام خدا و یاد او و بر روش پیغمبر خدا خدایا تو می دانی آنان مردی را می کشند که در روی زمین پسر پیامبری جز او وجود ندارد. آنگاه تیر را از پشت خارج کردند خون همانند ناودان سرازیر شد دستشان را پر از خون کردند و به سر و صورتشان مالیدند و فرمودند در حالی جدم را ملاقات می کنم که صورتم خونین است... راه حسین همچنان ادامه دارد... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت آخر هنگامی که امام علیه السلام از فرات بازگشتند لشکر امام را محاصره کرد، مالک بن نسر کندی ضربه ای بر سر امام زد کلاهی که بر سرشان بود بریده شد و به سر رسید و پر از خون شد ضعف و ناتوانی بر امام مستولی شده و توان جنگیدن را از ایشان گرفته بود با این حال ایشان به پیادگان لشکر حمله برد و آنها را شکافت، شمر به همراه سربازانش به امام حمله نمود و سختی دور امام را گرفت عبداله به حسن بن علی که کودکی بیش نبود به سوی امام دوید و گفت به خدا عمویم را رها نمی کنم بحر بن کعب شمشیری به سوی امام پائین آورد، عبدالله دستش را جلو گرفت دستش برید و به پوست آویزان شد فریاد زد: پدر جان امام حسین علیه السلام او را در سینه گرفت و فرمود: ای پسر برادرم بر آنچه بر تو می گذرد صبر کن و امید خیر از خدا داشته باش امام به پیادگان حمله کرد و آنان را متفرق کرد شمر که این منظره را دید دستور داد به سوی امام تیراندازی کنند، بدن امام پر از تیر شد، در این هنگام صالح بن وهب مزنی با نیزه ضربه ای به پهلوی امام زد که امام از روی اسب به زمین افتادند حضرت زینب فریاد زد: وای برادرم وای سرورم وای خاندانم.... شمر فریاد زد منتظر چه هستید؟ امام قبل از شهادتشان پیراهن یمنی را خواستند و آنرا پاره کردند و سپس پوشیدند تا کسی آن را غارت نکند اما بعد از شهادتشان آن را نیز بردند امام مدتی به همین گونه بودند اگر لشکریان می خواستند می توانستند او را بکشند اما هر گروه می خواست خونش به گردن دیگری بیفتد زرعه بن شریک ملعون ضربه ای به دست چپ امام زد و آن را قطع کرد دیگری ضربه ای به شانه مبارکش زد که بر روی زمین افتادند سنان بن انس ملعون نیزه ای بر سینه مبارک امام زد خولی بن یزید به سوی امام آمد تا سرش را جدا کند اما لرزه ای بر تنش افتاد برگشت، شمر گفت خدا بازویت را سست کند چرا می لرزی؟ سرانجام شمر لعین که هزاران بار لعنت خدا بر او باد به گودی قتلگاه آمد و سر بهترین خلق خدا، سرور جوانان اهل بهشت، ریحانه رسول الله (ص)، یکی از اصحاب کسا و آیه مباهله را از تن جدا کرد. سر مبارکش را از تن جدا کردند در حالی که خطاب به حضرتش می گفتند سرت را از تن جدا می کنیم در حالی که میدانیم پسر رسول خدایی و از حیث پدر و مادر بهترین مردم هستی نقل است در حالی که در گودی قتلگاه افتاده بود و بدنش پاره پاره بود و از همه جای آن خون می ریخت می فرمود: رضا برضائک و تسلیما لامرک لشکر برای ربودن وسائل امام هجوم آورد پیراهنش را اسحاق بن حیوه پوشید که مبتلا به بیماری برص شد و موهایش ریخت شلوارش را بحر بن کعب برد که فلج شد عمامه اش را اخنس بن مرئد برد که کور شد اسب امام نیز از میان لشکر فرار کرد و به خیمه گاه بازگشت راه حسین همچنان دامه دارد... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛐🎥چرا زیارت ناحیه مقدسه در مفاتیح نیامده ؟! 🛑 مع_امام_منصور
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آسمان! از ماه بالاتر نبر خورشید را نیزه را پایین بیاور، نیست یار از یار سر... ❤️ شعرخوانی آقای محمد زارعی و اشکهای رهبر انقلاب 🖤 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴قرائت فرازهایی از زیارت ناحیه مقدسه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در حضور رهبر انقلاب سه ساعتی از روز که هیچ کسی توان دیدن آن را ندارد
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | ارزش کار مدافعان حرم ✏️ رهبر انقلاب: اگر چنانچه این فرزندان عزیز شما، شهدای عزیز شما، این کسانی که رفتند آنجا مجاهدت کردند نبودند، دشمن تا نزدیکی قبر مطهّر حضرت اباعبدالله، چند کیلومتری کربلا، جلو آمده بود؛ با خمپاره‌ی کوتاه‌بُرد -خمپاره‌ی ۶۰- کربلا را میزدند؛ این‌قدر نزدیک آمده بودند! ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ 🌷 💻 Farsi.Khamenei.ir
❁﷽❁ ✍️ نقدی بر یادداشت «ما، اهل‌سنت مشهد و عینک دودی جریان تحجر» ⏹ اخیرا «مجمع اسلامی حب الله» به قلم حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی، طی نوشته ای، به موضوع حضور اهل سنت در مشهد مقدس و روش مقابله با آن پرداخته است. در دیدگاه ما، این یادداشت خالی از نقد نیست که در ادامه به مهم ترین محور های آن اشاره می کنیم: 1️⃣ محور اول: برچسب زنی و اتهامات بدون دلیل به مراجع و بزرگان حوزه و انقلاب اسلامی: با جستجوی ساده در مسئله مورد بحث در فضای مجازی، روشن می شود که بزرگانی مثل: آیة الله العظمی مکارم، آیة الله علم الهدی، حجت الاسلام دکتر رفیعی و ... همواره دغدغه خود را از نفوذ تفکرات انحرافی همانند وهابیت در شهرهای بزرگ خصوصا مشهد ابراز داشته اند. بسیار روشن است که انگ «بی سندی»، «همنوایی با استکبار جهانی و شاه»، «تحجر مذهبی»، «دروغ بزرگ»، «مارهای خوش خط و خال»، «مقدس نما» و ... به مراجع بزرگ و انقلابی ظلم و نادانی است. البته به احتمال زیاد دغدغه وحدت با اهل سنت باعث این انگ زنی شده است. 🔸لینک دیدگاه آیه الله العظمی مکارم: https://www.adyannet.com/fa/news/18967 2️⃣ محور دوم: همسویی با رسانه های معاند انقلاب اسلامی در مظلوم نمایی چند برابری اهل سنت و نادیده انگاری هزاران خدمت نظام: اینکه برخی از مناطق در کشور _ اعم از شیعه و سنی _ به دلائل متعدد از امکانات کمتری نسبت به مراکز استانی برخوردار هستند امری بدیهی است ولی تاکید نویسنده محترم بر مظلوم نمایی اهل سنت، نامفهوم است. این نوع تحلیل در راستای ایجاد شکاف میان شیعه و اهل سنت و خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی است. چه اشکالی داشت که شما به هزاران خدمت جمهوری اسلام اشاره می کردید و سپس بدون در نظر گرفتن عنصر مذهب و فرقه، نقد خود را بیان می کردید؟ 3️⃣ محور سوم: بر اساس محکمات اعتقادی امامین انقلاب و قانون اساسی، توحید، عدالت، کرامت و آزادی برای تمام مستضعفان جهان تنها با اندیشه و ابزار ولایت فقیه که ریشه در اعتقادات مذهب حقه امامیه دارد قابل تحقق است. تاکید بزرگان دینی و مراجع بر حقانیت و مذهب شیعه و بطلان سایر افکار و نحله ها به هیچ وجه تحجر و عقده گشایی از اهل سنت نیست بلکه تاکید بر مهم ترین عنصر قوام جمهوری اسلامی و حقانیت ولایت فقیه است. 4️⃣ محور چهارم: گزاره«رهبری نمی تواند همه چیز را پشت تریبون بگوید» از واضح ترین حقایق مدیریت کلان کشوری است. بسیار روشن است که نهاد رهبری شخص اول مدیر اجرایی کشور و حافظ اصول قانون اساسی و مذهب رسمی کشور است. طبیعی است که یکی از مهم ترین وظایف او مقابله با تفکری است که کیان قانون اساسی و مذهب حقه شیعه اثنی عشری را تهدید می کند. البته این مقابله باید به شکلی باشد که کمترین مفسده و بیشترین مصلحت را در پی داشته باشد. این قوانین وجدانی و کلیدی مدیریتی اقتضاء می کند هر چیزی را به صورت عمومی و علنی مطرح نکند. 5️⃣ محور پنجم: این عقیده که مشهد مقدس«کانون تلاقی فرهنگها و مذاهب و ملیت‌ها» باشد ریشه در نگاه سکولار و پلورالیسم دارد. این دیدگاه هیچ منشا دینی و عقلی محکمی نداشته و همان آرمان شهر و مدینه فاضله سکولاریسم است. در مدینه فاضله مهدوی که مرحله نهایی انقلاب اسلامی است هیچ تفکر انحرافی حق جولان ندارد هیچ مذهبی غیر از مذهب حقه و اسلام حقیقی نیست. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
❁﷽❁ ✍️ روش شناسی مبانی اجتهادی امام خامنه ای در برخورد با مخالفین 1️⃣ یکی از مهم ترین مبانی امام خامنه ای در برخورد با اندیشه های و فرق انحرافی، لزوم به شبهات وارد شده به مذهب تشیع است. 🔸بیانات امام خامنه ای در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌ ۱۳۸۹/۰۷/۲۹ «... یک وقتی در جمعی گفتم که نوشتن یک کتاب به وسیله‌ی یک نویسنده‌ی متعصب ضد شیعه، موجب به وجود آمدن چندین کتاب منبع بزرگ شیعی شد. در همین شهر قم اگر کتاب «اسرار هزار ساله» از سوی یک فرد منحرف که ترکیبی از تفکرات سکولاریستی و گرایشهای وهابیگری داشت، منتشر نمیشد، امام بزرگوار ما نمیرفت درس خود را مدتی تعطیل کند و کتاب «کشف الاسرار» را بنویسد؛ که در این کتاب، اهمیت حکومت اسلامی و ولایت فقیه، نخستین جوانه‌هایش مشاهده میشود. بازتولید این تفکر مهم فقهی و شیعی در کتاب «کشف الاسرار» امام بزرگوار محسوس است...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357 ✅ نتیجه آنکه: 🔹 پاسخ به شبهات منحرفین _ همانند وهابیت و ..._ به شیوه و روش امام خمینی در کشف الاسرار هیچ اشکالی ندارد. ♦️اهمیت فوق العاده کتاب «کشف الاسرار» به جهت دفاع محکم از حقانیت مذهب و ریشه یابی مبانی اجتهادی امام خمینی _خصوصا در مباحث سیاسی _ مورد تاکید رهبری است. 🔸امام خمینی در این کتاب هیچ ملاحظه کاری و رودربایستی در نقد و پاسخ علمی نداشته است. 🔹متاسفانه بر خلاف دیدگاه های امام خامنه ای، در میان حوزویان توجه چندانی به این کتاب و روش امام خمینی در برخورد با شبهات نمی شود که باید به علل و عوامل آن پرداخته شود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u